Bij mij gaat het om een definitieve aanslag van 2007. Dagtekening 11 mei maar nog geen geld. Ik heb het al een aantal keren gezegt. DDaarom vind ik het raar dat al een aantal mensen van een latere dagtekening het geld al hebben. Ik gun het ze wel maar toch. Wil ik ook graag mijn centenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:59 schreef Daan19800 het volgende:
Bij mij is de dagtekenig ook 15 mei ik kreeg de brief afgelopen woensdag 12 mei en het viel mij op dat veel mensen vorige week of 2 weken terug al een brief hadden gekregen dat die het geld op woensdag de 12de binnen hadden precies op de dag dus dat ik die brief binnen kreeg.
Had het vandaag al verwacht maar helaas...
Ik heb ing, nog meer mensen die woensdag 12 mei een brief hebben gekregen met daarop dagtekening 15 mei en nog niks hebben... of juist wel ?
En voor elke dag ontvang je nu rente.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:31 schreef chocolaatje1108 het volgende:
[..]
Ze hebben mijn rekeningnummer nagekeken. En het klopte. Alleen het geld nog niets. Op deze site zag ik dat er een aantal mensen al het geld hebben gehad. met een latere dagtekening. DEn jah ik wil eigenlijk mijn centen. Voor elke dag heb ik toenertijd rente voor moeten betalen.
Met het verschil dat ik nog niks heb opgestuurd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:35 schreef MOON76 het volgende:
Hier ook nog geen brief...en geen geld..
Opgestuurd half februari
Wij dragen belasting af. En ieder van ons heeft hun reden om op het geld te wachten wie is er om daarover te oordelen. Zie mijn verhaal het gaat bij mij om een definitieve aanslag 2007.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En voor elke dag ontvang je nu rente.
Daarnaast (in z'n algemeen): mensen die nu schreeuwen dat ze het geld had nodig hebben, hebben iets verkeerd gedaan. Die hadden ook een voorlopige teruggave kunnen vragen. Hadden ze nu niet met hun neus voor de brievenbus liggen wachten op de postbode en iedere vijf minuten op F5 hoeven drukken in hun internetbankierenschermpje.
Ik geef alleen maar aan dat niemand op z'n geld hoeft te wachten. Als iemand daar wel voor kiest, vind ik dat men niet moet klagen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:32 schreef chocolaatje1108 het volgende:
[..]
Wij dragen belasting af. En ieder van ons heeft hun reden om op het geld te wachten wie is er om daarover te oordelen. Zie mijn verhaal het gaat bij mij om een definitieve aanslag 2007.
Ik help je hopen. Zo ben ik dan ook wel weer.quote:Maar ik wacht het af. Hoop maandag of dinsdag.
wat liefffffffffffffffffquote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:46 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat niemand op z'n geld hoeft te wachten. Als iemand daar wel voor kiest, vind ik dat men niet moet klagen.
Ik denk dat ik die mening wel mag hebben.
[..]
Ik help je hopen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik ben 1 x te laat geweest ( halfverwege april ). En toen kreeg ik pas in augustus bericht! Maar dat wil niet zeggen dat je dan pas bericht krijgt natuurlijk. Het kan ook eerder zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:34 schreef eugene20 het volgende:
he mensen,
me aangifte is op 22april ontvangen bij de bd, waarneer krijg ik bericht wel eerder als juli toch.?
ze zeggen 3maanden maar meestal is het wel eerder, heeft iemand ook wel een aaangifte telaat gedaan en rond mei ontvangen..?
ze streven binnen 3 maanden te berichten.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:34 schreef eugene20 het volgende:
he mensen,
me aangifte is op 22april ontvangen bij de bd, waarneer krijg ik bericht wel eerder als juli toch.?
ze zeggen 3maanden maar meestal is het wel eerder, heeft iemand ook wel een aaangifte telaat gedaan en rond mei ontvangen..?
thanks, zo dan moet ik nog wel even wachten denk:P maarja geduld is schone zaak.:D maar krijg ik er nu wel rente op..? want ik krijg ruim 10.000 trug. wegens koop woning etc. dubele baan enzo.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:48 schreef maralea het volgende:
[..]
Ik ben 1 x te laat geweest ( halfverwege april ). En toen kreeg ik pas in augustus bericht! Maar dat wil niet zeggen dat je dan pas bericht krijgt natuurlijk. Het kan ook eerder zijn.
quote:
Ik heb geen flauw idee hoe het zit met rente enzo!! Misschien Nizno....die is ex BD-erquote:Op zondag 16 mei 2010 17:28 schreef eugene20 het volgende:
[..]
thanks, zo dan moet ik nog wel even wachten denk:P maarja geduld is schone zaak.:D maar krijg ik er nu wel rente op..? want ik krijg ruim 10.000 trug. wegens koop woning etc. dubele baan enzo.
thanks, zo dan moet ik nog wel even wachten denk:P maarja geduld is schone zaak.:D maar krijg ik er nu wel rente op..? want ik krijg ruim 10.000 trug. wegens koop woning etc. dubele baan enzo.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze streven binnen 3 maanden te berichten.
Teruglezen helpt ookquote:Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef maralea het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe het zit met rente enzo!! Misschien Nizno....die is ex BD-er
rentebedragen die hier in staan gaan over 2008 dus niet te hard juichen dat je ruim 4% rente ziet staan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:12 schreef Nizno het volgende:
In navolging op de eerdere spraakmakende delen
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad?
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 2
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? deel 3
Wie heeft de belastingteruggaaf al gehad? #4
Nu dan eindelijk de nummer 5,
Met de vraag; Wie heeft het al gehad.
De vingertikkers in dit topic zal ik aan u voorstellen;ManAtWork; is geboren in 1976, heeft een opleiding gedaan en werkt tegenwoordig met cijfers.
Uit eerdere topics weten we dat hijzelf al meerdere problemen heeft lopen met de blauwe enveloppenbrigade.DonJames; is geboren in 1979, met de opleiding fiscaalRecht en werkt momenteel als Fiscalist.
DonJames houdt van duidelijkheid. Is ook niet te beroerd om streepjes te zetten voor de hoevele keren hij verwijst naar de OP in kwestie met de uitleg over bijvoorbeeld studiekosten.Wexy; is geboren in 1980, heeft een tijdje bij de rode enveloppenafdeling van de BD gewerkt. Is daardoor niet te beroerd om te helpen bij vraagstukken over toeslagen en doet ook hard dr best om vragen over IB naar waarheid te beantwoorden.
Het vingertikken gebeurt uit liefde voor de Belastingdienst omdat we het een geweldige instantie vinden en we stiekem ook gewoon aandelen hebben.
Waarom duurt het altijd zo lang dat de belastingdienst uitbetaalt?
De belastingdienst houdt van geld, rentetrekken zijn ze dol op. Vandaar ook dat ze 'slechts' 4.75% rente geven momenteel over de bedragen die aan de burgers toehoren.
Ook werken er geen mensen bij de belastingdienst, dat zijn slechts slaven. Deze horen hard te werken, dat komt er vaak niet van omdat ze avonden doorhalen en dan 's morgens met stokjes tussen de oogleden zitten te werken. Voor zover je het werken kan noemen natuurlijk.
Digitale aangiftes zouden zo door de computer moeten kunnen rollen, echter dat vindt een medewerker niet leuk dus die stopt vaak even de computer zodat mensen die al begin maart hebben ingediend pas op 30 juni geld krijgen.
Waarom zijn er regels bij de aangifte nodig?
Iedereen weet dat de burger speciaal is en deze regels niet voor de burger bedoeld zijn. Zo moet iemand die op 2 april pas heeft ingediend ook gewoon zijn geld krijgen voor 1 juli. En iemand die voor 1 april heeft ingediend moet ook gewoon eind mei het geld op de rekening hebben.
Nu serieus:
Er zijn maar een paar spelregels bij de BD.Voor 1 april (dus vertaling; ten laatste 31 maart 23.59u) uw aangifte indienen is voor 1 juli (vertaling; ten laatste 30 juni laatste betaaltermijn van de bank) het geld ontvangen, of in elk geval de berichtgeving. Een onvolledige aangifte waarvoor de BD achter informatie aan moet levert vertraging op, dus kan er geen garantie meer worden gegeven dat het ook voor 1 juli verwerkt is. Willens en wetens onjuist invullen kan in het begin gunstig lijken, je krijgt soms ook nog echt het geld uitbetaald wat je ingevuld had. Echter houd er maar rekening mee dat de BD dit echt wel ziet en je dus alsnog terug moet betalen aan de BD.
Vragen stellen aan de vingertikkers mag altijd. Je zult soms iets meer informatie krijgen dan dat een miepje of klaasje aan de telefoon op 0800-0543 je zal geven.
De vingertikkers zijn ook zeer zeker niet te beroerd om gewoon doodleuk hetzelfde te vertellen als de miepjes en klaasjes omdat de regels gewoon niet soepeler worden gemaakt en zelfs de vingertikkers hebben hier geen mogelijkheid toe.
Als laatste wil ik nog zeggen,
Leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker.
ik hoop het je hopenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
Brief is binnen. Geld is er hopelijk dus ook ergens de komende dagen.
Ja, ze zeggen echter niet hoeveel je terugkrijgt/ moet betalen,quote:Op maandag 17 mei 2010 10:09 schreef bambii het volgende:
vraagje; klopt het dat je de belastingdienst kan bellen en zij je waarschijnlijk kunnen zeggen wanneer je het kan verwachten?
ik heb het geld jammer genoeg heel hard nodig om meneer de deurwaarder weg te houden van mijn deur
en de kans is aanwezig dat ze zeggen, het is nog in verwerkingquote:Op maandag 17 mei 2010 10:18 schreef Cail het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen echter niet hoeveel je terugkrijgt/ moet betalen,
neequote:Op maandag 17 mei 2010 10:16 schreef Mnonii het volgende:
Hallo allemaal..
Ik heb een voorlopige aanslag gekregen met de dagtekening 15mei.. dus hoop het een deze dagen te krijgn..
Maar begrijp ik het nou goed, als je een voorlopige aanslag hebt gekregen krijg je het dan in delen?
Groetjes!
Ik heb net gebeld en degene die ik aan de lijn kreeg vertelde dat het 2 aanslagen zijn (dat zie ik ook wel) en dat de 2 is omdat ze apart kijken of ik genoeg aan de Zvw heb afgedragen. Ik word niet wijzer van die uitleg. Weet iemand hier hoe dit zit? Hebben meerdere mensen hier 2 brieven vd BD gehad?quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:09 schreef Mickey28 het volgende:
Ik heb 2 brieven van de BD gehad. Een "geen verlopige aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet" en een " voorlopige aanslag 2009 Inkomstenbelasting". Snap de eerste alleen niet zo goed. Zal maandag ff bellen. Heeft iemand hier al een idee misschien wat de eerste brief is?
Welke bank heb je?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:39 schreef chocolaatje1108 het volgende:
Money money money. Het geld van mij is binnen!!! Yes.
rabo en 15 mei, maar nog niet binnenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:57 schreef Mnonii het volgende:
Nog mensen dan die rabobank hebben en dagtekening 15mei die het binnen hebben?
Heb je winst uit onderneming of overige inkomsten? Dan zou het logisch zijn dat je ook nog een aanslag ZVW krijgt, naast de aanslag IB.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:39 schreef Mickey28 het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld en degene die ik aan de lijn kreeg vertelde dat het 2 aanslagen zijn (dat zie ik ook wel) en dat de 2 is omdat ze apart kijken of ik genoeg aan de Zvw heb afgedragen. Ik word niet wijzer van die uitleg. Weet iemand hier hoe dit zit? Hebben meerdere mensen hier 2 brieven vd BD gehad?
Rabo en ABN hebben meer tijd nodig om te verwerken en zijn daarom trager, ongetwijfeld in de loop van de middag, tussen half 2 en 3uurquote:
Valt SNS daar ook onder??quote:Op maandag 17 mei 2010 11:24 schreef Cail het volgende:
[..]
Rabo en ABN hebben meer tijd nodig om te verwerken en zijn daarom trager, ongetwijfeld in de loop van de middag, tussen half 2 en 3uur
quote:Op zondag 16 mei 2010 15:34 schreef eugene20 het volgende:
he mensen,
nee dat heb ik allemaal niet. Ik heb vorig jaar een paar maanden in de ww gezeten en voor de rest gewoon gewerkt in loondienst. Maar ik dacht dat een ww-uitkering hier niet onder viel. ??? Op de uitkeringsspecificaties staat nl dat er steeds een bedrag voor zvw is ingehouden.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Heb je winst uit onderneming of overige inkomsten? Dan zou het logisch zijn dat je ook nog een aanslag ZVW krijgt, naast de aanslag IB.
Dat komt omdat het twee verschillende dingen zijn.
Dat er ZVW-premie is ingehouden, staat los van het feit dat de WW-uitkering gewoon in je aangifte opgenomen hoort te worden (en wel onder het kopje pensioen e.d.).quote:Op maandag 17 mei 2010 11:36 schreef Mickey28 het volgende:
[..]
nee dat heb ik allemaal niet. Ik heb vorig jaar een paar maanden in de ww gezeten en voor de rest gewoon gewerkt in loondienst. Maar ik dacht dat een ww-uitkering hier niet onder viel. ??? Op de uitkeringsspecificaties staat nl dat er steeds een bedrag voor zvw is ingehouden.
Wat bedoel je hiermee? dat ik jou het aanslagnummer moet doen toekomen?quote:Op maandag 17 mei 2010 11:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat er ZVW-premie is ingehouden, staat los van het feit dat de WW-uitkering gewoon in je aangifte opgenomen hoort te worden (en wel onder het kopje pensioen e.d.).
Ja daar heb ik het onder geplaatst bij het invullen vd aangifte.
Maar zonder een aanslag(nummer) is het verder gissen wat een medewerker van de belastingdienst je heeft kunnen proberen uit te leggen.
Je moet niks. Maar met een aanslagnummer weten we in ieder geval over welke belasting(en) we het hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:48 schreef Mickey28 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? dat ik jou het aanslagnummer moet doen toekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |