abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81305394
Dat merk je steeds weer is mijn ervaring. Gezond vind ik het echter niet......

Stelling: veel ouders zijn meer een maatje van hun kind dan ouder.

Wat vind jij van de stelling?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:47:09 #2
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_81305416
Een erg mooie stelling!
Waarvoor hulde.
I'm Back Again!
pi_81305432
Dank

Ik hoop dat het een goede discussie wordt.
pi_81305558
uuuh... soms wel, soms niet? Het zal wel vaker voorkomen sinds de jaren '60, maar de laatste tijd zijn ouders juist meer op de strenge toer heb ik 't idee. Een afwezige of super autoritaire ouder is denk ik ook weer geen pretje. Balans, balans ... *mompelt wat voor zich uit *
pi_81305614
Eens met de stelling. Als ouder van een kind moet je consequent optreden, en niet bij een of andere gelegenheid het kind het voordeel van de twijfel geven, zoals bij het verkrijgen van snoep of die ene mooie tas bij het warenhuis.

Aan de andere kant zijn ouders wel weer een basis voor het kind om op terug te vallen. Het moet niet zo zijn dat de volwassene-in-wording (lees: puber) het persoonlijke ei niet kwijt kan wegens de gedachte dat de uitspraken wel eens buiten de boot kunnen vallen.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:02:56 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81306022
Als 'maatjes' inhoudt dat ze meer op één lijn proberen te denken maar nog wel de baas zijn, zie ik het probleem niet.
pi_81306093
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:02 schreef TNA het volgende:
Als 'maatjes' inhoudt dat ze meer op één lijn proberen te denken maar nog wel de baas zijn, zie ik het probleem niet.
Ik zie ouders met kinderen praten alsof het hun broer/zus is
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:04:53 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81306110
Je moet als ouder weten wanneer ouder en wanneer maatje te zijn.

Pas dan kan het allebei.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:05:25 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_81306129
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:04 schreef TheThirdMark het volgende:

Pas dan kan het allebei.
Dat vind ik een sterke samenvatting.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:07:50 #10
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_81306225
Bij mij heeft dat altijd wel goed gewerkt, natuurlijk moet je wel je grenzen als ouder aan geven. Je hoort steeds vaker dat kinderen de macht in een huishouden overnemen...

Overigens vind ik niet dat je dit steeds meer ziet, wat ik persoonlijk steeds meer zie is dat ouders het huishouden als bedrijf lijken te runnen, en tegen (jonge) kinderen praten alsof het volwassenen zijn. "We hadden afgesproken dat je dit niet meer zou doen" etc.

Ik werd vroeger niet constant opgedragen om netjes dank je wel te zeggen, en toch heb ik dat vanzelf opgepikt. Waarschijnlijk omdat mijn ouders het zelf deden, ofzo. Leiden door voorbeeld ftw!
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_81306250
ja ik zie het ook wel eens in mijn omgeving... dat kinderen hun ouders bij de voornaam noemen ipv mam of pap.....
iets wat ik nooit zou doen, maar goed ieder zijn ding

Verder denk ik dat het ook deels aan de ouders ligt, in hoeverre laat je zulk gedrag toe en hoe ga je ermee om...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:14:18 #12
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_81306455
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:52 schreef Metalfrost het volgende:
Eens met de stelling. Als ouder van een kind moet je consequent optreden, en niet bij een of andere gelegenheid het kind het voordeel van de twijfel geven, zoals bij het verkrijgen van snoep of die ene mooie tas bij het warenhuis.

Aan de andere kant zijn ouders wel weer een basis voor het kind om op terug te vallen. Het moet niet zo zijn dat de volwassene-in-wording (lees: puber) het persoonlijke ei niet kwijt kan wegens de gedachte dat de uitspraken wel eens buiten de boot kunnen vallen.
Dit dus, een mooie balans lijkt me dan de beste oplossing.
ikzelf speel regelmatig met mn kids doe lekker gek etc. maar ze weten ook dondersgoed dat ik mama ben en er naar me geluisterd moet worden en ik niet een of ander vriendinnetje ben.
maar volwassen problemen/ zorgen e.d. daar hebben ze niets mee van doen. Wel ben ik verder heel open en hoop dat als ze ouder zijn en grotere 'problemen' hebben ze gewoon met me erover durven en kunnen praten. Dus veroordelen etc. doe ik dan weer niet snel.
Tja opvoeden, lijkt zo gemakkelijk maar toch...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:20:39 #13
157411 Nexie
Tempted to touch
pi_81306710
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:08 schreef sherezade het volgende:
ja ik zie het ook wel eens in mijn omgeving... dat kinderen hun ouders bij de voornaam noemen ipv mam of pap.....
iets wat ik nooit zou doen, maar goed ieder zijn ding

Verder denk ik dat het ook deels aan de ouders ligt, in hoeverre laat je zulk gedrag toe en hoe ga je ermee om...
Dat vind ik ook raar, dat ze ouders bij de voornaam noemen Ik heb dat nooit gedaan, maar was wel altijd echt maatjes
Every super woman needs a superman; here I am.
pi_81306817
maatjes met je ouders?

lijkt me verschrikkelijk
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:32:20 #15
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_81307172
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:02 schreef TNA het volgende:
Hoe kun je nu op één lijn gaan denken en tegelijkertijd een ouder-kind-relatie onderhouden? Dat kan per definitie niet. De ouder staat boven het kind en dient het kind te sturen. Waarbij uiteraard in acht genomen dient te worden dat het kind een eigen individu is en het verdient om de nodige ruimte te krijgen voor zijn/haar individuele ontplooiing.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:37:03 #16
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81307356
quote:

Pas dan kan het allebei.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:50:33 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81307904
is dat dat "mijn moeder is mijn beste vriendin" gedoe?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:10:09 #18
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_81308680
quote:

Pas dan kan het allebei.
Dat dus
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_81310481
quote:

Pas dan kan het allebei.
Mee eens
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:01:08 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81316845
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:53 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Mee eens
Toevallig uit Arnhem
pi_81317283
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:32 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hoe kun je nu op één lijn gaan denken en tegelijkertijd een ouder-kind-relatie onderhouden? Dat kan per definitie niet. De ouder staat boven het kind en dient het kind te sturen. Waarbij uiteraard in acht genomen dient te worden dat het kind een eigen individu is en het verdient om de nodige ruimte te krijgen voor zijn/haar individuele ontplooiing.
Dat zijn uitspraken waar ik me als moeder niet in kan vinden. Het is mijn taak hem bepaalde dingen mee te geven, te sturen idd, maar ik vind niet dat ik 'boven' hem sta, zulk gedrag zie ik vaak bij andere ouders en daar kan ik niet goed tegen. Ouder zijn lijkt soms wel een vreemd machtsspelletje, waarbij "Omdat ik het zeg" een veel gebruikte uitspraak is. Maar goed, jij nuanceert in je laatste zin al en dat is idd wat het meest waardevol is: het besef dat ieder kind een individu is en dus een eigen aanpak nodig heeft.

Ik geloof niet in maatjes zijn, omdat dat voor mij niet de lading dekt van onze band. Maar ik denk ook dat ik maar weinig ouder-kindrelaties ken waarbij dat het geval is, dus kan me er niet heel erg goed iets bij voorstellen. Waarschijnlijk ook meer iets voor het iets oudere kind (puber?), in die fase zitten we hier nog niet.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81317366
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zie ouders met kinderen praten alsof het hun broer/zus is
Kun je hier voorbeelden van geven?
I'm an artist.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:10:01 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_81317421
Je ziet het wel meer dan vroeger, ja. Maar dat is ook het beste voor de kinderen.

In plaats van de strenge authirotaire opvoeding van de jaren zestig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_81317885
Ouders die tot in den treure onderhandelen met hun kinderen Toon ook es een beetje leiderschap, zeker in het openbaar. Voed die kinderen op verdomme.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:40:40 #25
Profeta Pluriforma
pi_81319256
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:08 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Dat zijn uitspraken waar ik me als moeder niet in kan vinden. Het is mijn taak hem bepaalde dingen mee te geven, te sturen idd, maar ik vind niet dat ik 'boven' hem sta, zulk gedrag zie ik vaak bij andere ouders en daar kan ik niet goed tegen. Ouder zijn lijkt soms wel een vreemd machtsspelletje, waarbij "Omdat ik het zeg" een veel gebruikte uitspraak is. Maar goed, jij nuanceert in je laatste zin al en dat is idd wat het meest waardevol is: het besef dat ieder kind een individu is en dus een eigen aanpak nodig heeft.

Ik geloof niet in maatjes zijn, omdat dat voor mij niet de lading dekt van onze band. Maar ik denk ook dat ik maar weinig ouder-kindrelaties ken waarbij dat het geval is, dus kan me er niet heel erg goed iets bij voorstellen. Waarschijnlijk ook meer iets voor het iets oudere kind (puber?), in die fase zitten we hier nog niet.
Een machtsspel moet het natuurlijk niet worden, maar ik vind wel degelijk dat een ouder boven een kind staat. VonHinten beschrijft dat beter door te wijzen op het tonen van leiderschap. De ouder vervult de rol van leider. Hij/zij leidt het kind. Dat zie ik niet als een machtsspel, maar als een goede manier om een kind - dat vanuit zijn/haar aard neigt tot het vertonen van ongewenst gedrag - te vormen naar het vervullen van een rol in de maatschappij.
pi_81319405
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat merk je steeds weer is mijn ervaring. Gezond vind ik het echter niet......

Stelling: veel ouders zijn meer een maatje van hun kind dan ouder.

Wat vind jij van de stelling?
Mijn ouders hadden helemaal niets met mij... Dat hebben ze geweten...

Leuk dat dit was!
pi_81327120
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:40 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Een machtsspel moet het natuurlijk niet worden, maar ik vind wel degelijk dat een ouder boven een kind staat. VonHinten beschrijft dat beter door te wijzen op het tonen van leiderschap. De ouder vervult de rol van leider. Hij/zij leidt het kind. Dat zie ik niet als een machtsspel, maar als een goede manier om een kind - dat vanuit zijn/haar aard neigt tot het vertonen van ongewenst gedrag - te vormen naar het vervullen van een rol in de maatschappij.
Leiderschap is dan ook niet wat ik bedoel als ik dat machtsspel beschrijf. Je kan prima leiden en grenzen aangeven en een kind in de hand houden, zonder het te overrulen.
I'm an artist.
  woensdag 12 mei 2010 @ 06:02:01 #28
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81327127

Weinig mis met een maatje.
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_81329600
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 05:58 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Leiderschap is dan ook niet wat ik bedoel als ik dat machtsspel beschrijf. Je kan prima leiden en grenzen aangeven en een kind in de hand houden, zonder het te overrulen.
Dat ligt ook heel erg aan de leeftijd van het kind. Tot het achttiende levensjaar van je kind ben je als ouder wettelijk (op heel wat belangrijke gebieden) verantwoordelijk en aansprakelijk voor je kind. Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je die verantwoordelijkheid ook neemt en je kind wél overruled op het moment dat het de verkeerde keuzes maakt. Daar ben je ouder voor. Dat hoort bij het opvoeden van je kind. En als je dit goed en consequent doet, is de kans groot dat het kind hiervan leert en naarmate het ouder wordt deze keuzes steeds beter zelf kan maken, en je je als ouder meer op de achtergrond kan houden.

Je hebt als ouder een voorbeeldfunctie en daar komt automatisch een stukje gezag bij kijken.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:50:46 #30
Profeta Pluriforma
pi_81349409
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 05:58 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Overrulen is inherent aan leidinggeven en het stellen van grenzen. Wanneer je het kind bijvoorbeeld straft wegens slecht gedrag, dan overrule je dus het kind vanuit je ouderlijke macht. Dat lijkt mij een volstrekt normale gang van zaken. Anders ben je niet meer dan een coach of gids die slechts de weg wijst en dan maar hopen dat het kind voldoende zelfcorrigerend vermogen heeft, want anders wordt dat helemaal niets en kan de maatschappij puin gaan ruimen.
pi_81350600
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:48 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dat ligt ook heel erg aan de leeftijd van het kind.
dat dus, wil je de discussie zuiver houden zul je leeftijden aan moeten geven.
ik vind een puber een prima leeftijd hebben om te stoppen met 'waarom? daarom, omdat ik het zeg' en de dialoog aan te gaan, weliswaar op een gelijkwaardig niveau maar wel met in je achterhoofd dat een puber niet op kan tegen de levenservaring van de ouders.

wat je echter erg vaak ziet tegenwoordig zijn ouders die met hun 4 jarige een complete onderhandeling aangaan over wat pietje moet eten en dat vind ik werkelijk ongezond.
ouders zijn vaak bang niet meer aardig gevonden te worden door hun grut, terwijl alle pedagogische onderzoeken van de laatste jaren hebben aangetoond dat kinderen bovenal behoefte hebben aan grenzen, autoriteit en gezag, bij voorkeur consequent, dan ga je dus niet onderhandelen op de peuter of kleuter leeftijd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:34:07 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81353358
het ligt natuurlijk aan de leeftijd . Als de zorgtaak wegvalt bij het ouder worden blijft wel het maatjes zijn over toch .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:35:41 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81353424
quote:

Pas dan kan het allebei.
Jammergenoeg was geen van mijn ouders schizofreen
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:39:58 #34
208890 June.
Seriously?
pi_81353625
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jammergenoeg was geen van mijn ouders schizofreen
Dat slaat kan nog wal, een schizofreen heeft geen meerdere persoonlijkheden hoor..
Shine bright like a diamond.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:55:32 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81354372
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:39 schreef June. het volgende:

[..]

Dat slaat kan nog wal, een schizofreen heeft geen meerdere persoonlijkheden hoor..
zó weinig weet ik er gelukkig van
Een gedicht over Maanvis
pi_81354442
Ik ben juist van mening dat jonge kinderen als dieren worden opgevoed. Volwassenen praten ertegen alsof het honden zijn, leren ze truukjes en halen ze pas om een uur of half 8 op bij de kinderdagverblijf. Zo was er een gast die zijn kind had geleerd hem een schouderklopje te geven als hij dat op commando vroeg ('wat doe je als papa hard heeft gewerkt?'). Whoopdifrikindoo, ze kreeg nog net geen koekje als beloning
Doe eens lief!
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 20:01:41 #37
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_81354665
Als het leeftijdsverschil niet zo groot is is het ook meer dan logisch he.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:07:26 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81354967
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:56 schreef Prenzlauer het volgende:
Ik ben juist van mening dat jonge kinderen als dieren worden opgevoed. Volwassenen praten ertegen alsof het honden zijn, leren ze truukjes en halen ze pas om een uur of half 8 op bij de kinderdagverblijf. Zo was er een gast die zijn kind had geleerd hem een schouderklopje te geven als hij dat op commando vroeg ('wat doe je als papa hard heeft gewerkt?'). Whoopdifrikindoo, ze kreeg nog net geen koekje als beloning
Haal je hart op:
Leuke dingen met je kinderen.
Een gedicht over Maanvis
pi_81355786
Om mijn standpunt nog even wat kracht bij te zetten:
Vader opgepakt voor brandmerken kinderen

Doe eens lief!
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:27:41 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81355985
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef Prenzlauer het volgende:
Om mijn standpunt nog even wat kracht bij te zetten:
Vader opgepakt voor brandmerken kinderen

Het Onzin forum wordt ver buiten Nederand gelezen, dat merk ik wel!
Een gedicht over Maanvis
pi_81358098
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:48 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Dat ligt ook heel erg aan de leeftijd van het kind. Tot het achttiende levensjaar van je kind ben je als ouder wettelijk (op heel wat belangrijke gebieden) verantwoordelijk en aansprakelijk voor je kind. Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je die verantwoordelijkheid ook neemt en je kind wél overruled op het moment dat het de verkeerde keuzes maakt. Daar ben je ouder voor. Dat hoort bij het opvoeden van je kind. En als je dit goed en consequent doet, is de kans groot dat het kind hiervan leert en naarmate het ouder wordt deze keuzes steeds beter zelf kan maken, en je je als ouder meer op de achtergrond kan houden.

Je hebt als ouder een voorbeeldfunctie en daar komt automatisch een stukje gezag bij kijken.
Ik moet even zeggen dat ik voortdurend over een jong kind praat, omdat ik er zelf eentje heb. Kan me voorstellen dat het verhaal heel anders wordt als hij ouder is, maar op het moment overrule ik hem níet. Ik vind dat je een kind grenzen moet bieden, heel consequent moet zijn, maar wel bij elke beslissing moet uitleggen waarom iets niet mag. Hij wil dat logischerwijs weten, en hij heeft daar recht op, ik word erg moe van de hordes ouders die zeggen dat hij "maar moet luisteren WANT ik ben de baas". Ik vind oprecht dat je dan niet helemaal begrijpt waar je mee bezig bent en op een vervelende manier misbruik maakt van de macht die je over een kind hebt. Misschien wat dramatisch uitgelegd, maar zo voel ik het.

Voor buitenstaanders lijkt het vaak alsof ik de ouder ben die alles toelaat, vanwege mijn enorme uitleg bij veel dingen, maar imo heeft een kind dat nodig. Of liever: heeft MIJN kind dat nodig. Ik ga niet bij elke 'Nee' een uur een verhaal houden over waarom het een nee is, maar ik geef hem graag het gevoel dat zijn wensen er toe doen. En nee, ik heb geen verwend irritant kind, integendeel zelfs .

Je kind overrulen op het moment dat je hem beschermt vind ik een heel ander verhaal, maar opvoeden is niet alleen maar een kind beschermen voor foute keuzes. Een kind moet ook de ruimte hebben om zelf op zijn bek te gaan, zeg maar.
I'm an artist.
pi_81359941
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Ik moet even zeggen dat ik voortdurend over een jong kind praat, omdat ik er zelf eentje heb. Kan me voorstellen dat het verhaal heel anders wordt als hij ouder is, maar op het moment overrule ik hem níet. Ik vind dat je een kind grenzen moet bieden, heel consequent moet zijn, maar wel bij elke beslissing moet uitleggen waarom iets niet mag. Hij wil dat logischerwijs weten, en hij heeft daar recht op, ik word erg moe van de hordes ouders die zeggen dat hij "maar moet luisteren WANT ik ben de baas". Ik vind oprecht dat je dan niet helemaal begrijpt waar je mee bezig bent en op een vervelende manier misbruik maakt van de macht die je over een kind hebt. Misschien wat dramatisch uitgelegd, maar zo voel ik het.

Voor buitenstaanders lijkt het vaak alsof ik de ouder ben die alles toelaat, vanwege mijn enorme uitleg bij veel dingen, maar imo heeft een kind dat nodig. Of liever: heeft MIJN kind dat nodig. Ik ga niet bij elke 'Nee' een uur een verhaal houden over waarom het een nee is, maar ik geef hem graag het gevoel dat zijn wensen er toe doen. En nee, ik heb geen verwend irritant kind, integendeel zelfs .

Je kind overrulen op het moment dat je hem beschermt vind ik een heel ander verhaal, maar opvoeden is niet alleen maar een kind beschermen voor foute keuzes. Een kind moet ook de ruimte hebben om zelf op zijn bek te gaan, zeg maar.
Doe eens lief!
pi_81363158
Ik heb geen maatje en lange tijd geen ouder gehad.
Gevaar is wel dat ik doodsbang ben een kant op door te slaan: Net zo onverschillig/hard, of juist ter compensatie een maatje willen zijn van mijn kant. Gelukkig is mijn vriend nuchter Dus als t ooit zover komt hoop ik een gezonde balans te vinden
pi_81366533
Ik heb van die ouders die hun kinderen als hun gelijke zagen qua verantwoordelijkheden, maar toch de baas wilden spelen. Zo van: ja, je mag doen wat je wilt, maar als je het verpest mag je het zelf uitzoeken, en krijg je van ons een trap na.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:56:49 #45
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_81366549
M'n vader is m'n maat
The remedy is the experience.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:42:01 #46
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_81559025
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Dat over dat uitleggen herken ik zóóó. Alsof jij of ik ineens nee te horen krijg en je weet niet waarom. Ja zoek het maar een eind uit ofzo En vervolgens wel van die kinderen verwachten dat ze opgroeien als normaal denkende volwassenen, terwijl ze opgroeien zonder uitleg van hoe en wat. Vind je het gek dat er genoeg van die empatisch gestoorde personen rondlopen
pi_81563776
Opmerkelijk topic toch, voor in R&P, een originele.

TVP daarom.
Lambo of Rekt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 00:38:22 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81564215
leuk topic, morgen even bijlezen
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 00:39:08 #49
236264 crew  capricia
pi_81564239
Ligt aan de leeftijd van het kind.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81565218
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:25 schreef WRH het volgende:
wat je echter erg vaak ziet tegenwoordig zijn ouders die met hun 4 jarige een complete onderhandeling aangaan over wat pietje moet eten en dat vind ik werkelijk ongezond.
ouders zijn vaak bang niet meer aardig gevonden te worden door hun grut, terwijl alle pedagogische onderzoeken van de laatste jaren hebben aangetoond dat kinderen bovenal behoefte hebben aan grenzen, autoriteit en gezag, bij voorkeur consequent, dan ga je dus niet onderhandelen op de peuter of kleuter leeftijd.
Lies. De bevelshuishouding is verleden tijd, tegenwoordig is het zogenaamde onderhandelingshuishouden pedagogisch meer verantwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')