Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)kman_rebelleert.htmlquote:Hero Brinkman rebelleert
Hero Brinkman wil de alleenheerschappij van Geert Wilders binnen de Partij voor de Vrijheid doorbreken. In de Sp!ts van morgen roept Brinkman PVV-stemmers op, om op 9 juni een voorkeurstem op hem uit te brengen.
"De PVV moet transparanter," zegt Brinkman, "De achterban vraagt daarom. Op elke partijbijeenkomst weer krijgen wij te horen dat mensen lid willen worden van de PVV. Fatsoenlijke mensen willen erbij horen. De PVV heeft als politieke beweging een piek bereikt. Daarom is nu het moment aangebroken om te democratiseren. This is the moment."
Alles moet bespreekbaar zijn volgens Brinkman, ook de dialoog met moslims: "De PVV neemt keiharde standpunten in over de Islam, veiligheid en integratie. Ik wil graag dat daar debat over mogelijk is, ook om zeker te zijn dat onze achterban het daarmee eens is."
Fortuyn
De PVV is volgens Brinkman teveel gebouwd rond één man. Als Wilders wegvalt, heeft de partij een probleem, zegt Brinkman tegen Sp!ts: "Ik denk daar niet graag aan, maar gisteren was het acht jaar geleden dat Pim Fortuyn werd begraven. We moeten realistisch zijn."
Dat Brinkman 'maar' op nummer 11 van de PVV-lijst staat, heeft niets met de actie voor voorkeurstemmen te maken, beweert Brinkman. En breken met Wilders wil hij al helemaal niet: "Daar ben ik zeker niet op uit. Dat zou verschrikkelijk zijn."
Hoeveel bier hebben ze in Brinkman moeten gieten voor hij dit durfde te zeggen?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef Boldface het volgende:
De gemoederen binnen de PVV zijn nog niet bedaard, getuige dit bericht van SpitsNieuws:
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)kman_rebelleert.html
"Friendly Fire" voor Wilders... kritiek van een vooraanstaande PVV-politicus van het eerste uur. Eens kijken hoe Wilders hiermee omgaat.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Opzetje. Brinkman zegt snel, Wilders zegt later. Kunnen CDA, VVD straks niet meer roepen dat ze niet met een ondemocratische partij in zee willen, maar er staat ook nog niets vast, dus ze kunnen er altijd nog vanaf.
Weet je, dat denk ik ook.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Lijkt erop alsof hij zijn vertrek aan ziet komen.
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Lijkt me sterk anders had Wilders hem wel eerder van de lijst geschrapt, niet vlak voor de verkiezingen.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Nee... dat kan niet meer... Hij heeft dit (de machtsgreep) al berekend natuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.htmlquote:De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan.”
wilders vindt er wel wat opquote:Op maandag 10 mei 2010 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... dat kan niet meer... Hij heeft dit (de machtsgreep) al berekend natuurlijk
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.html
Ochjeetje.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:33 schreef Sphere het volgende:
Wat een enorme klojo, die Brinkman. Weg met die man.
Ja, dat kan dus niet meer. De lijsten zijn al ingeleverd, daar kan nu niets meer aan veranderd worden. Daarom werd die Brogt ook nog snel op de dag van de kandidaatstelling van de lijst gehaald.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.htmlquote:Verder wil hij de grondbeginselen van de PVV verankeren in de statuten om daarmee te voorkomen dat “verkeerde mensen” de partij overnemen. “We moeten dan in de statuten waarborgen dat bepaalde beginselen niet gewijzigd kunnen worden”, stelt hij.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
http://pvv.nl/index.php/fractie/herobrinkman
En hij is weg.
Ach dat zit er natuurlijk wel in met zo'n partij. Die trekt nu eenmaal geen frisse figuren aanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:20 schreef eleusis het volgende:
We gaan toch niet weer LPF-taferelen krijgen he?
http://www.pvv.nl/index.php/fractie/hero-brinkmanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
hoax
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bleek een foutje toch.![]()
http://pvv.nl/index.php/fractie/hero-brinkman
Kan. Maar de media kunnen dit exploiteren zodat het een eigen leven gaat leiden. Als ze dan de reactie van Wilders, ongeacht de inhoud, nauwelijks voor het voetlicht brengen, is een LPF-beeld ontstaan.quote:
Dat zit er nu wel dik in, ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef mvt het volgende:
Ik voorzie de fractie Brinkman vanaf dag 1 of 2 na de installatie van de nieuwe kamer.
Agema?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:08 schreef freako het volgende:
Goed, Brinkman steekt dus een mes in de rug van Wilders. Welk Kamerlid draait het mes nu nog een keertje rond? Graus en De Mos zijn te dom daarvoor, Bosma is te close met Wilders. De Roon misschien? Fritsma? Of zouden die te trots zijn op hun bijbaantje als raadsfractievoorzitter?
Oh ja, die hebben we ook nog.quote:
maar ze staat zo leuk tussen al die mannen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:15 schreef freako het volgende:
[..]
Oh ja, die hebben we ook nog.. Beetje de D66'er in de PVV-fractie, ze valt nauwelijks op. Ze lijkt me te lief voor zoiets, of niet?
ik hoor haar ook nooit over moslims, alleen maar over ouderen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:15 schreef freako het volgende:
[..]
Oh ja, die hebben we ook nog.. Beetje de D66'er in de PVV-fractie, ze valt nauwelijks op. Ze lijkt me te lief voor zoiets, of niet?
Van Dijck schaal ik eerlijk gezegd in in de schaal-Graus en -De Mos. Te stom om te poepen dus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
die Tony van Dijck is zoals Bosma ook te close met Wilders.
Er zijn maar weinig raadsleden die geen kandidaat-Kamerlid zijn, en er zitten zeker potentiële medecoupplegers tussen.quote:maar goed, je hebt nu ook de gemeenteraadsfracties he ... ik denk dat daar ook nog wel het een en ander zal borrelen.
Dat valt denk ik wel mee, Teun van Dijck is ingenieur (ir. dus).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:20 schreef freako het volgende:
Van Dijck schaal ik eerlijk gezegd in in de schaal-Graus en -De Mos. Te stom om te poepen dus..
Ik begrijp niet echt wat je probeert te zeggen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:20 schreef akveor het volgende:
Hij staat elfde en als ie niet meer voorkeurstemmen heeft dan degene die de laatste zetel krijgt voor die partij dan hoeft ie toch niet in de kamer?
Hmm, dan komt het er wel erg beroerd uit in de Kamer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt denk ik wel mee, Teun van Dijck is ingenieur (ir. dus).
Niet zo gek. Dat je goed fietsen kan maken betekent niet meteen dat je op politiek gebied ook wat kan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:26 schreef freako het volgende:
[..]
Hmm, dan komt het er wel erg beroerd uit in de Kamer.
Hij is technisch bedrijfskundig ingenieur, geen werktuigbouwkundig ingenieur.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet zo gek. Dat je goed fietsen kan maken betekent niet meteen dat je op politiek gebied ook wat kan.
Ik zit nu herhaling te kijken. Als je goed oplet zie je dat P&W hem verrassen door zo door te hameren op het dissident zijn. Dat maakt hem ongemakkelijk. Maar hij blijft proberen vooral dat ondemocratische en het lange termijn voortbestaan van de partij door te drukken en onderwijl vooral loyaal en niet te kritisch over te komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:35 schreef pisnicht het volgende:
Ik dacht eerst ook aan een stunt om zo ook mensen die het ondemocratische van de partij tegenhouden te strikken maar zijn antwoorden bij P&W waren wat dat betreft een beetje te onzeker om ingestudeerd te zijn.
Maar toch mag hij continue in de spotlights van Geert. Blijkbaar ziet die het toch in hem zitten, want andere partijleden krijgen een acuut mediaverbod als ze een keertje niet goed uit de verf komen (waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:42 schreef Toad het volgende:
En er zijn natuurlijk wel vaker akkefietjes voorgevallen met Brinkman.
Technisch bedrijfskundig ingenieur is geen ingenieur.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij is technisch bedrijfskundig ingenieur, geen werktuigbouwkundig ingenieur.
Eens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Technisch bedrijfskundig ingenieur is geen ingenieur.
Dus het is maar de vraag of hij kan poepenquote:
True.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik zit nu herhaling te kijken. Als je goed oplet zie je dat P&W hem verrassen door zo door te hameren op het dissident zijn. Dat maakt hem ongemakkelijk. Maar hij blijft proberen vooral dat ondemocratische en het lange termijn voortbestaan van de partij door te drukken en onderwijl vooral loyaal en niet te kritisch over te komen.
Ik ben bang dat hij (en Geert?) daadwerkelijk gedacht zou hebben dat hij geprezen zou worden om zijn vernieuwing (we zijn niet ondemocatisch) en mondigheid (zie je wel dat de PVV meer is dan dictator Geert) ipv aangevallen te worden op zijn dwarsliggen tov Wilders.
Omdat hij toe is aan zijn 10 minuten in de spotlightsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:41 schreef Picchia het volgende:
Wat een flapdrol. Waarom speelt hij dit via Pauw & Witteman?
quote:...De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan....”
Had hij die al niet toen hij zich op uiterst diplomatieke wijze uitliet over de Antilliaanse regering?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat hij toe is aan zijn 10 minuten in de spotlights.
Snap ook niet dat Wilders daar niet wil komen maar zijn partijgenoten wel gaan. Het was toch te links? Wat ook al redelijk onzin is. Wilders zegt dat het links is omdat er altijd linkse gasten zijn, maar dat is simpelweg niet waar. Regelmatig een VVD'er op bezoek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:41 schreef Picchia het volgende:
Wat een flapdrol. Waarom speelt hij dit via Pauw & Witteman?
Idd, hij valt De Grote Leider aanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
De PVV woede lijkt zich nu op hem te richten op de internetsites.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:18 schreef muiterij het volgende:
Leuke ontwikkeling. Ik ben benieuwd of dit bedacht is door Wilders & co, of dat dit een actie is van Brinkman. Als dit laatste waar is denk ik niet dat Brinkman eruit wordt gegooid, dit zou Wilders veel slechte publiciteit opleveren.
quote:...De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan.”..
De angst zit diep onder de vrienden van Wildersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:45 schreef capricia het volgende:
PVV'er Brinkman gaat zelfstandig campagne voeren
Een interessante stukje uit het artikel:
[..]
Dat hij die PVV om zeep helpt is toch alleen maar goed.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk Brinkman de PVV om zeep helpt. Hij bekent zonder blikken of blozen dat de PVV zijn achterban niet serieus neemt; er niet naar luistert.
Verder is dit natuurlijk je reinste muiterij. Hij roept stemmers op om op hem te stemmen. Geweldig
Goed argument johquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dat hij die PVV om zeep helpt is toch alleen maar goed.
Weg met die achterlijken
Partijleden die elkaar openlijk afvallen, is dodelijk. Daar houdt 'de kiezer' niet van.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:06 schreef Amos_ het volgende:
En toch verwacht ik dat dit een vooropgezet plan is. Zou me niets verbazen.
Je trekt zo namelijk de stemmers naar de partij die niet willen stemmen omdat ze vinden dat Wilders niet de alleenheerser mag zijn van de partij, en zo trek je dus een deel zwevende kiezers mee.
In Amsterdam (Slotervaart) heb ik 0 dagen meegemaakt, dat zal wel nooit meer verbroken worden.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:44 schreef freako het volgende:
Leuk trouwens dat Hero opgaat voor het Nederlands record 'Snelste afsplitsing in de Tweede Kamer na de verkiezingen'..
edit:
Het record blijkt op een maand of 5 te staan.
De ranglijst:
138 dagen: De Jong, uit de fractie van de Nederlandse Middenstandspartij gezet, 1971
155 dagen: Harry Wijnschenk, uit de LPF-fractie gezet, 2002
161 dagen: Theo Hendriks, uit de AOV-fractie gezet, 1994.
Ach, dat komt bij de stadsdelen zo vaak voor. Was pietje vergeten dat hij niet goed instond geschreven bij de gemeente en hij kan weer wieberen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
In Amsterdam (Slotervaart) heb ik 0 dagen meegemaakt, dat zal wel nooit meer verbroken worden.
1. Ik ben je vriend niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:11 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Is geen argument vriend.
Wel een feit
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel afquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:12 schreef freako het volgende:
[..]
Partijleden die elkaar openlijk afvallen, is dodelijk. Daar houdt 'de kiezer' niet van.
Of zwevende kiezers die vinden dat Wilders teveel macht heeft in de PVV wel gecharmeerd zijn van de botste boer in de PVV-fractie betwijfel ik ook ten zeerste.
Een slimme zet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel af
Daarom dus even afwachten. Toch verwacht ik dat het een positief effect zal hebben. Ligt aan de reactie van Wilders overigens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Een slimme zet?
Ik denk dat als dit niet goed gekanaliseerd wordt, het veel stemmen gaat kosten.
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ook De Volkskrant schreef vandaag dat Brinkman de laatste tijd zich rustig hield in de media. Brinkman zei ook dat hij het niet eens is met Geert Wilders mbt. de steun aan een minderheidskabinet. Is dat ook onderdeel van een opzetje volgens jou? Graus staat overigens op plek 9. Nog altijd hoger dan Hero.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar toch mag hij continue in de spotlights van Geert. Blijkbaar ziet die het toch in hem zitten, want andere partijleden krijgen een acuut mediaverbod als ze een keertje niet goed uit de verf komen (waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)
Een slimme zet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel af
Dat krijg je als je partij niet democratisch is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef freako het volgende:
Voorkeursstemmen gebruiken als een soort referendum over de interne partijstructuur is wel een excentriek idee moet ik zeggen.
Gelukkig is dat nog aan de kiezer zelf om te bepalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een slimme zet?Verstandiger was geweest als Wilders zelf had geopperd om de PVV democratischer te maken. Onderling gekwebbel doet een partij geen goed. Een rechtse kiezer met verstand stapt over op de VVD.
Die had andere beslommeringen: Hij zat in de commissie-De Witquote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
(waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)
Een slimme zet dus. Aan de VVD heb je veel meer dan zo'n kut partijtje als PVV. Brinkman was al die tijd gewoon een VVD spion. Vlak voor de verkiezingen 14 zetels van de PVV naar de VVD en ze zijn de grootste.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een slimme zet?Verstandiger was geweest als Wilders zelf had geopperd om de PVV democratischer te maken. Onderling gekwebbel doet een partij geen goed. Een rechtse kiezer met verstand stapt over op de VVD.
Stel eens dat Hero een groot aantal voorkeursstemmen gaat krijgen. Dan staat Wilders op 1, en hij op 2.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Gelukkig is dat nog aan de kiezer zelf om te bepalen.
Waar kan ik dat terugvinden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef Christiaan het volgende:
Wilders: Hero mag zeggen wat hij wil. Discussie over wel of niet ledenpartij binnen PVV is prima. Geen principiele bezwaren. Heeft voor- en nadelen.
OK doei, wat jij wilquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
1. Ik ben je vriend niet.
2. Het zijn geen feiten, maar domme argumenten die rechtstreeks uit je emotionele onderbuik komen.
Denk eens in, dit is het ultieme voorbeeld van hoe je een partij ineens "democratisch" maakt, door een beweging van binnenuit.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Stel eens dat Hero een groot aantal voorkeursstemmen gaat krijgen. Dan staat Wilders op 1, en hij op 2.
Over fundamentele zaken binnen de partij zijn ze het nu al oneens.
Hoe gaat dat lopen, denk jij?
Totdat de partij een beslissing moet maken over steun aan een minderheidskabinet. Geert is voor, Hero is tegen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef Christiaan het volgende:
Wilders: Hero mag zeggen wat hij wil. Discussie over wel of niet ledenpartij binnen PVV is prima. Geen principiele bezwaren. Heeft voor- en nadelen.
Hoe kom je daarbij? Wilders wil het niet en die is de alleenheerser.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Denk eens in, dit is het ultieme voorbeeld van hoe je een partij ineens "democratisch" maakt, door een beweging van binnenuit.
Ah, dat had ik moeten/kunnen weten.quote:
Lees de rest van mijn post. Dit is nog niet afgeketst of afgekeurd he.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Wilders wil het niet en die is de alleenheerser.
M.a.w. Wilders kan de standpunten omtrent zijn eigen partij al niet eens een verkiezingsperiode volhouden. Zulks een ruggengraat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:33 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Denk eens in, dit is het ultieme voorbeeld van hoe je een partij ineens "democratisch" maakt, door een beweging van binnenuit.
Hero de held die het initiatief heeft genomen, en Wilders de held die dus 'luistert' naar de achterban.
Geert was toch al tegen de democratisering van zijn partij?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:34 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lees de rest van mijn post. Dit is nog niet afgeketst of afgekeurd he.
precies, dat is hier het hele puntquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:35 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
M.a.w. Wilders kan de standpunten omtrent zijn eigen partij al niet eens een verkiezingsperiode volhouden. Zulks een ruggengraat.
En dat is goed voor NL, al mag ik dat niet zeggen van Amosquote:Nee, dit is slecht voor de PVV.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een rechtse kiezer met verstand stapt over op de VVD.
Zou wel mooi zijn maar echt een heel betrouwbare bron is GS nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:38 schreef Toad het volgende:
Volgens Geenstijl:
Update 00:36: Hoestende kuchende man in regenjas zegt: Wilders wist pas om 19:00 van Brinkmans optreden vanavond bij P&W. Was voor niemand bereikbaar via telefoon. Brinkmans heeft sms'je gestuurd.
Ik denk dat we de komende maand heel weinig gaan horen van Hero Brinkman.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef Christiaan het volgende:
niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:40 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn maar echt een heel betrouwbare bron is GS niet
quote:1. Hero mag zeggen wat hij wil. Discussie over wel of niet ledenpartij binnen PVV is prima. Geen principiele bezwaren. Heeft voor- en nadelen.
Is het...... ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:36 schreef Henk-B het volgende:
[..]
![]()
Nog nooit zo'n linksmench zo zien generaliseren.
Natuurlijk zegt Wilders dit. Sjezus, damage control. Dat is zo doorzichtig als de pest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:45 schreef PLAE@ het volgende:
Reactie Wilders op twitter:
[..]
Nou mensen.....wat een drama. Dit wordt de ondergang van de PVV (not) helaas pindakaas voor velen.
Lijkt mij ook. "Godverdomme, wat flikt die lul me nu weer" twitteren zou nog meer schade aanrichten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:50 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt Wilders dit. Sjezus, damage control. Dat is zo doorzichtig als de pest.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:43 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
niet?
Wel mooi om dit te zien. Er is wat zelfkritiek binnen de PVV....goh wat vreselijk.
Iedereen in rep en roer. De media springt er bovenop. Alles bij de PVV wat negatief uit kan werken moet natuurlijk onder een vergrootglas. Wel leuk om te zien.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:53 schreef capricia het volgende:
Gaat Hero het redden tot de verkiezingen?
Dit vind ik ook zo typisch. Je hoeft maar iets te zeggen wat niet anti is en je bent meteen zelf een PVV'erquote:
Die snap ik niet. Hoezo is de PVV nu dan opeens wel democratisch?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De PVV kan niet meer beschuldigd worden van niet-democratisch zijn. Wilders zit nergens aan vast, want het is slechts een brainfart van Brinkman, geen harde belofte.
En Brinkman is wel heel heel heel toevallig de eerste dwarse PVV-er die gehandhaaft wordt.
Heel doorzichtig opzetje.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:56 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar het blijft actueel.
Nee, natuurlijk niet. Misschien is dit wel helemaal voorgekookt, kan ook nog. Al die kritiek op dat de PVV geen democratische partij is hebben ze zich aangetrokken en vervolgens dit plannetje beraamd, kan toch?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:54 schreef PLAE@ het volgende:
Natuurlijk is hij boos. Maar hij zal toch niet zo dom zijn 'm nu (voor de verkiezingen nog) te lozen.
Waarom klaag je dan?quote:
Dwarse PVV'ers die niet gehandhaafd zijn? Wie dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En Brinkman is wel heel heel heel toevallig de eerste dwarse PVV-er die gehandhaaft wordt.
Ja hoor, dat denk ik ook. Strategische zet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarom klaag je dan?
Verder was dit een kwestie van tijd. Brinkman heeft gelijk, en het is nu een goede tijd om dat gelijk te halen. Ik denk dat het electoraal prima uit zal komen, als Wilders de voorgestelde hervormingen omarmt. Als Wilders zich er tegen verzet, zal het slecht reflecteren op de PVV: dan zal het lijken alsof hij helemaal geen democratische partij wil, en dat niet alle neuzen één kant op staan (LPF-angsten). Hij moet dus wel.
Tuurlijk heeft Brinkman gelijk. Als je mee wilt gaan in de vaart der volkeren en je wil dat je partij over 10 jaar nog bestaat, dan zul je wel moeten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarom klaag je dan?
Verder was dit een kwestie van tijd. Brinkman heeft gelijk, en het is nu een goede tijd om dat gelijk te halen. Ik denk dat het electoraal prima uit zal komen, als Wilders de voorgestelde hervormingen omarmt. Als Wilders zich er tegen verzet, zal het slecht reflecteren op de PVV: dan zal het lijken alsof hij helemaal geen democratische partij wil, en dat niet alle neuzen één kant op staan (LPF-angsten). Hij moet dus wel.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het democratische gehalte van de PVV op dit moment een issue is onder kiezers.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Misschien is dit wel helemaal voorgekookt, kan ook nog. Al die kritiek op dat de PVV geen democratische partij is hebben ze zich aangetrokken en vervolgens dit plannetje beraamd, kan toch?
De helft van de kieslijst is alweer gedumpt. En alle PVV-ers die stuntelen tijdens media-optredens zie of hoor je nooit meer terug in de media.......quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:57 schreef freako het volgende:
[..]
Dwarse PVV'ers die niet gehandhaafd zijn? Wie dan?
Dat is geen PVV'er, dat is Calimero.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dit vind ik ook zo typisch. Je hoeft maar iets te zeggen wat niet anti is en je bent meteen zelf een PVV'er
Ik stem d'r niet eens op lol. Eigenlijk is het al te zielig dat dit d'r bij moet zeggen maar mensen lijken een soort waas voor de ogen te krijgen wanneer het over Wilders gaat. Je moet blijkbaar flink anti zijn anders hoor je d'r bij
------------------------------------------------------------------------------quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:55 schreef PLAE@ het volgende:
Je moet blijkbaar flink anti zijn anders hoor je d'r bij
Nou, dat klinkt sympathiek voor een politieke partij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Misschien is dit wel helemaal voorgekookt, kan ook nog. Al die kritiek op dat de PVV geen democratische partij is hebben ze zich aangetrokken en vervolgens dit plannetje beraamd, kan toch?
Wel een groot issue bij andere partijen (CDA, VVD) wat betreft het meeregeren van PVV.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:59 schreef freako het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat het democratische gehalte van de PVV op dit moment een issue is onder kiezers.
uhm das politiek? Politiek is niet sympathiek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt sympathiek voor een politieke partij.
Die waren niet dwars. Die waren in opspraak geraakt om andere zaken dan kritiek op de Grote Leider.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De helft van de kieslijst is alweer gedumpt.
Dat lijkt me eerder zelfbescherming.quote:En alle PVV-ers die stuntelen tijdens media-optredens zie of hoor je nooit meer terug in de media.......
Betekent nog niet dat je dat lijdzaam moet accepteren.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:02 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
uhm das politiek? Politiek is niet sympathiek.
Nee daarom mag je ook op 10+ andere partijen stemmen. Als je tenminste 18 jaar of ouder bentquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:04 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Betekent nog niet dat je dat lijdzaam moet accepteren.
Dwars of zelfsbescherming, whatever. Elk PVV-lid dat niet in lijn liep met de roerganger is tot nog toe verdwenen of monddood gemaakt. En nu opeens mag Brinkman zonder meer z'n gang gaan met een aanval op z'n eigen partij? Zo'n enorme trendbreuk voor een partij die zo consequent is wat betreft "LPF"-sympthomen? En wat betreft een onderwerp waarbij het zo goed komt? (of leek te komen, want de PVV-achterban kotst Brinkman wat harder uit dan blijkbaar gepland).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:02 schreef freako het volgende:
[..]
Die waren niet dwars. Die waren in opspraak geraakt om andere zaken dan kritiek op de Grote Leider.
[..]
Dat lijkt me eerder zelfbescherming.
Brinkman mag van alles, want hij kan niet meer van de kieslijst.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En nu opeens mag Brinkman zonder meer z'n gang gaan met een aanval op z'n eigen partij?
Omdat er niemand meer wakker is na P&W.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:11 schreef Toad het volgende:
- waarom reageert Wilders zo laat?
Geen ideequote:- hoort het standpunt van Hero over steun aan een minderheidskabinet ook bij het plan?
De kritiek op PVV is toch juist dat Wilders het enige gezicht en de enige stem is van de partij? Dat er geen tegenspraak is?quote:- Hero zat echt een persoonlijke campagne te voeren als het gaat om voorkeursstemmen, hoort dat ook bij het plan, en waarom moest het op die manier? dat kon hij ook makkelijk weglaten.
- Wilders heeft toch zelf ook wel bedacht dat dit plan zou worden bestempeld als openlijke muiterij, meningsverschillen binnen een partij, dat risico neemt hij toch niet? en toch helemaal niet binnen campagnetijd?
Mensen die het niet snappen dat dit een strategische zet isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen die deze actie strategisch noemen
Mwah, dit komt toch vooral weer over als 'LPF'-achtig, juist datgeen waarom kiezers toch maar voor VVD lijken te gaan ipv PVV.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Strategisch of niet, Wilders pakt de situatie prima aan.
Ja maar dat mag je niet zeggen hoor, anders ben jequote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn verwachting is dat dit vooropgezet is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:24 schreef Schiphol het volgende:
Ik vind het echt schitterend hoe iedereen reageert. Het was strategisch, Brinkman is aan het rebelleren, Brinkman wordt eruit geknikkerd, Calimero wordt van stal gehaald en ga zo maar door...
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet interpreteren? Laat me raden, niemand...
volgens mij begrijp jij die Calimero-uitdrukking niet zo goedquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen hoor, anders ben je
dom/calimero/xenofoob/tokkie
Dat dit maar een deel zal zijn van de potentiele stemmers dat stoort hen niet.
Dat is dan buitengewoon achterlijk. Wanneer Wilders zelf naar buiten had gebracht dat hij voorstander is van meer democratie binnen de PVV, dan was hij als held binnengehaald door zijn achterban. Nu lijkt er sprake van muiterij binnen de PVV en lijken LPF-perikelen op de loer te liggen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:26 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Mijn verwachting is dat dit vooropgezet is.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen hoor, anders ben je
dom/calimero/xenofoob/tokkie
Dat dit maar een deel zal zijn van de potentiele stemmers dat stoort hen niet.
Dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan buitengewoon achterlijk. Wanneer Wilders zelf naar buiten had gebracht dat hij voorstander is van meer democratie binnen de PVV, dan was hij als held binnengehaald door zijn achterban. Nu lijkt er sprake van muiterij binnen de PVV en lijken LPF-perikelen op de loer te liggen.
Niet mee eens. In feite zegt hij "We doen nu niets, stem nou eerst maar op ons en dan gaan we daarna hervormen"... Tsja, dat soort verhalen kennen we in verkiezingstijd. Dat kan zich ook tegen je keren. Hij moet snel concrete stappen zetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik bedoel dat men je al snel brandmerkt als PVV-stemmer als je dat vindt en dan past men ook het "rijtje" toe op je.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]Ik heb het puur over zijn specifieke reactie hierop, heel mild, belooft democratisering ná de verkiezingen en doet bijna blij. Waar iedereen waarschijnlijk een ziedende Wilders verwacht had die Hero uit de partij zou schoppen.
In plaats daarvan is hij nu ineens de redelijkheid zelve.
Oh, iemand op internet brandmerkt je als PVV-stemmer, wat erg zeg.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat men je al snel brandmerkt als PVV-stemmer als je dat vindt en dan past men ook het "rijtje" toe op je.
Ja hoor, vind ik ook. Relaxedquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wel als men daar vervolgens als pavlov-reactie komt met zwakzinnige termen, omdat men dat schijnbaar instant linked aan stemmen op de PVV.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Oh, iemand op internet brandmerkt je als PVV-stemmer, wat erg zeg.
Dus wacht je tot 11 uur de volgende ochtend. Dat is echt te laat. Ochtendjournaals, de kranten, iedereen is op de hoogte.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat er niemand meer wakker is na P&W.
Dat is toch iets wat je intern oplost dan dat je in de media tegen elkaar gaat praten. En als je een opzetje van maakt, dan ga je toch niet over voorkeursstemmen e.d. praten. Dan hou je toch meer een PVV-verhaal. Dit is meer een verhaal van een dissident.quote:De kritiek op PVV is toch juist dat Wilders het enige gezicht en de enige stem is van de partij? Dat er geen tegenspraak is?
Dat klopt niet.quote:Mijn vraag is:
Waarom is Brinkman de enige PVV-er zonder mediaverbod? (Zie jakhalzen van DWDD van gister
Dat is juist het briljante, hij doet alsof hij de redelijkheid zelve is en belooft wat. Op en top politicus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet mee eens. In feite zegt hij "We doen nu niets, stem nou eerst maar op ons en dan gaan we daarna hervormen"... Tsja, dat soort verhalen kennen we in verkiezingstijd. Dat kan zich ook tegen je keren. Hij moet snel concrete stappen zetten.
Aan de andere kant mochten Fritsma en De Roon alleen over gemeentelijke politieke praten. En Fleur Agema alleen maar over ouderenzorg.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Dus wacht je tot 11 uur de volgende ochtend. Dat is echt te laat. Ochtendjournaals, de kranten, iedereen is op de hoogte.
[..]
Dat is toch iets wat je intern oplost dan dat je in de media tegen elkaar gaat praten. En als je een opzetje van maakt, dan ga je toch niet over voorkeursstemmen e.d. praten. Dan hou je toch meer een PVV-verhaal. Dit is meer een verhaal van een dissident.
[..]
Dat klopt niet.
Fleur Agema en Sietse Fritsma hebben het afgelopen jaar regelmatig bij P&W gezeten. Ook De Roon heeft verschillende mediadingen gedaan mbt. de gemeenteraadsverkiezingen.
Nou, hoe je het ook wendt of keert, ik vind een stem voor de PVV behoorlijk misselijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:37 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wel als men daar vervolgens als pavlov-reactie komt met zwakzinnige termen, omdat men dat schijnbaar instant linked aan stemmen op de PVV.
Maar dat is inderdaad niet de discussie voor hier. Excuses.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:47 schreef Toad het volgende:
RT @Jacky_Stevens: Het is officieel! Samen met Hero Brinkman ga ik de jongerenpartij oprichten!
Een ding heeft Hero al binnen.
Ik neem aan wat de JS voor de PvdA is, Rood voor de SP, CDJA voor het CDA etc.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:49 schreef capricia het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij de jongerenpartij van de PVV?
Dat mag, zo denk ik over een stem aan de PvdA.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, hoe je het ook wendt of keert, ik vind een stem voor de PVV behoorlijk misselijk.
Precies hetzelfde als alle andere jongerenpartijen denk ik?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:49 schreef capricia het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij de jongerenpartij van de PVV?
De JPVV?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als alle andere jongerenpartijen denk ik?
Een mening is leuk, maar bewust stemmen op een partij die een bevolkingsgroep wil discrimineren is ronduit misselijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat mag, zo denk ik over een stem aan de PvdA.
Mooi he, meningen
Discrimineren?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een mening is leuk, maar bewust stemmen op een partij die een bevolkingsgroep wil discrimineren is ronduit misselijk.
Ooh, volgens Henk is er geen sprake van disciminatie. Dan zal dat wel zo zijnquote:
Dan vallen voor jou naast de PVV ook de PvdA en GroenLinks af. De Amsterdamse afdelingen van die partijen willen daar namelijk autochtonen en Westerse allochtenen discrimineren ten favaeure van de niet-Westerse allochtonen waar het gaat om de benoeming op hogere functies in het ambtenarenapparaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een mening is leuk, maar bewust stemmen op een partij die een bevolkingsgroep wil discrimineren is ronduit misselijk.
Ooh, volgens Koos is er sprake van disciminatie. Dan zal dat wel zo zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh, volgens Henk is er geen sprake van disciminatie. Dan zal dat wel zo zijn
- De Jonge Zionistenquote:
Tjonge, er wórdt wat afgediscrimineerdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan vallen voor jou naast de PVV ook de PvdA en GroenLinks af. De Amsterdamse afdelingen van die partijen willen daar namelijk autochtonen en Westerse allochtenen discrimineren ten favaeure van de niet-Westerse allochtonen waar het gaat om de benoeming op hogere functies in het ambtenarenapparaat.
Hero's Henchmenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:00 schreef Toad het volgende:
Laten we ajb ontopic blijven zeg. Krijgen we weer zo'n onzinnige discriminatiediscussie.
OT: De jongeren van Hero! De onafhankelijke jeugdbeweging van de PVV.
Ben ik ook geen voorstander van. Maar vind dit toch een tikkeltje anders dan bewoners van Nederland bepaalde rechten ontnemen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan vallen voor jou naast de PVV ook de PvdA en GroenLinks af. De Amsterdamse afdelingen van die partijen willen daar namelijk autochtonen en Westerse allochtenen discrimineren ten favaeure van de niet-Westerse allochtonen waar het gaat om de benoeming op hogere functies in het ambtenarenapparaat.
Rechten ontnemen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben ik ook geen voorstander van. Maar vind dit toch een tikkeltje anders dan bewoners van Nederland bepaalde rechten ontnemen.
Als Wilders dit zelf naar buiten had gebracht dan zat hij ook aan de hervormingen vast. Dat zou funest zijn voor de PVV.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dan buitengewoon achterlijk. Wanneer Wilders zelf naar buiten had gebracht dat hij voorstander is van meer democratie binnen de PVV, dan was hij als held binnengehaald door zijn achterban. Nu lijkt er sprake van muiterij binnen de PVV en lijken LPF-perikelen op de loer te liggen.
Discriminatie is discriminatie voor mij. Ik discrimineer niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben ik ook geen voorstander van. Maar vind dit toch een tikkeltje anders dan bewoners van Nederland bepaalde rechten ontnemen.
Onzin natuurlijk. Sommige vormen van discriminatie hebben veel ernstigere gevolgen dan andere vormen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Discriminatie is discriminatie voor mij. Ik discrimineer niet.
Als je er gelijk als een Pitbull bovenop zit dan benadruk je alleen maar dat het niet goed valt binnen de partij. Gewoon ff wachten, een lowkey twitterbericht (ipv groots uitpakken met persberichten en -conferenties) en dan laten voor wat het is. PVV is niet meer ondemocratisch, Brinkman kan aanblijven en je zit niet vast aan partijhervormingen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:41 schreef Toad het volgende:
[..]
Dus wacht je tot 11 uur de volgende ochtend. Dat is echt te laat. Ochtendjournaals, de kranten, iedereen is op de hoogte.
Tuurlijk niet. Intern willen ze helemaal geen vrije partij. Wilders als alleenheerser is de kracht van de partij. Door dit in de media te brengen op deze manier hoef je daar niets aan te veranderen, maar smoor je wel de kritiek van de media en lijm je een breekpunt wat betreft wel of niet meeregeren als dat ter sprake komt.quote:Dat is toch iets wat je intern oplost dan dat je in de media tegen elkaar gaat praten. En als je een opzetje van maakt, dan ga je toch niet over voorkeursstemmen e.d. praten. Dan hou je toch meer een PVV-verhaal. Dit is meer een verhaal van een dissident.
Agema en Fritsma zijn de anderen. De Roon was ook opeens verdwenen na slechte kritieken. Ga eens na welke PVV-ers er allemaal in de luwte verdwenen zijn.....we beginnen bij Dion Graus, eens de tweede man.....quote:Dat klopt niet.
Fleur Agema en Sietse Fritsma hebben het afgelopen jaar regelmatig bij P&W gezeten. Ook De Roon heeft verschillende mediadingen gedaan mbt. de gemeenteraadsverkiezingen.
Uitsluiten van mensen op arbeidsplaatsen vind ik anders ook erg, nog erger dan het niet mogen dragen van een hoofddoek in publieke functie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Sommige vormen van discriminatie hebben veel ernstigere gevolgen dan andere vormen.
Ook enger dan een specifieke bevolkingsgroep bepaalde grondrechten ontzeggen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:38 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uitsluiten van mensen op arbeidsplaatsen vind ik anders ook erg, nog erger dan het niet mogen dragen van een hoofddoek in publieke functie.
Of gebouwen verbieden. Of (nog erger) een bepaalde denkwijze verbieden (denk aan het assimilatiecontract).quote:
Dat vind ik net zo eng, ik beschouw het recht op arbeid even heilig ja.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook enger dan een specifieke bevolkingsgroep bepaalde grondrechten ontzeggen?
Even heilig als het recht op het vrije denken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:57 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat vind ik net zo eng, ik beschouw het recht op arbeid even heilig ja.
En daarnet zei je nog dat je het even belangrijk vond.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:03 schreef Amos_ het volgende:
Dat is jouw mening. Ik vind het recht op uiting van religie minder belangrijk dan het recht op werk ja. Dat is mijn mening.
Dat jij het daar niet mee eens bent, prima.
Daar ben ik het mee eens. Laat religie lekker op de plekken waar het hoort en weg van de werkvloer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:03 schreef Amos_ het volgende:
Dat is jouw mening. Ik vind het recht op uiting van religie minder belangrijk dan het recht op werk ja. Dat is mijn mening.
Dat jij het daar niet mee eens bent, prima.
In jouw context is het voor mij even belangrijk (recht op arbeid) als het recht op uiting van religie is voor jou.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daarnet zei je nog dat je het even belangrijk vond.
Nogal vreemd dat je dan stemt op een partij die claimt vrijheid zo hoog in het vaandel te hebben. Maar toch wenst dat anderen wat minder vrijheden hebben dan jijzelf.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
In jouw context is het voor mij even belangrijk (recht op arbeid) als het recht op uiting van religie is voor jou.
Lees uberhaupt eens wat je quote. Je post snijdt geen hout in de context van zijn post.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Laat religie lekker op de plekken waar het hoort en weg van de werkvloer.
Nogmaals, dat is een afweging van wat voor mij als persoon wel/niet belangrijk is. Daarom zou ik dus nooit op een PvdA stemmen. Die discrimineren op de arbeidsmarkt, dat vind ik persoonlijk even erg als dat jij het erg vindt dat de vrijheid van religie dan gediscrimineerd wordt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogal vreemd dat je dan stemt op een partij die claimt vrijheid zo hoog in het vaandel te hebben. Maar toch wenst dat anderen wat minder vrijheden hebben dan jijzelf.
Hoezo snijdt die geen hout? Heb jíj alles wel gelezen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees uberhaupt eens wat je quote. Je post snijdt geen hout in de context van zijn post.
Dat heeft niks met persoonlijke afweging te maken. Meer met egoisme. Ik vind namelijk dat zowel discrimineren op de arbeidsmarkt als discrimineren op basis van religie not done is. Jij echter vindt het kennelijk geheel normaal dat er rechten van een specifieke groep mensen worden ontnomen. Wie is er nu inconsequent?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:09 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is een afweging van wat voor mij als persoon wel/niet belangrijk is. Daarom zou ik dus nooit op een PvdA stemmen. Die discrimineren op de arbeidsmarkt, dat vind ik persoonlijk even erg als dat jij het erg vindt dat de vrijheid van religie dan gediscrimineerd wordt.
Lees nou maar eens goed.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoezo snijdt die geen hout? Heb jíj alles wel gelezen?
Gelukkig (of helaas) ben ik wat dat betreft meer een egoist en kijk ik naar mijn eigen situatie in plaats van de rest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met persoonlijke afweging te maken. Meer met egoisme. Ik vind namelijk dat zowel discrimineren op de arbeidsmarkt als discrimineren op basis van religie not done. Jij echter vindt het kennelijk geheel normaal dat er rechten van een specifieke groep mensen worden ontnomen. Wie is er nu inconsequent?
Dat verklaart dan inderdaad het verschil. Ik ga uit van een samenleving. Samen - Leving. Samen - leven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Gelukkig (of helaas) ben ik wat dat betreft meer een egoist en kijk ik naar mijn eigen situatie in plaats van de rest.
Voor mij is het gewoon dog eat dog.
Ja.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoezo snijdt die geen hout? Heb jíj alles wel gelezen?
Beeldspraak is u vreemd?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat verklaart dan inderdaad het verschil. Ik ga uit van een samenleving. Samen - Leving. Samen - leven.
Bovendien associeer ik mijzelf niet zo snel met een hond.
En ik hoop dat we in een NL kunnen leven waar dit zo blijft.quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Waarom zou dat niet zo blijven dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:16 schreef capricia het volgende:
Artikel 1 van de grondwet geeft niet voor niets een opsomming:
[..]
En ik hoop dat we in een NL kunnen leven waar dit zo blijft.
Trollen??? Niet in je slactofferrol kruipen!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je poging om te trollen faalt wel hard trouwens.
En nog een poging. Doe je best jongen! Laat zien waar je goed in bent!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:19 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Trollen??? Niet in je slactofferrol kruipen!
Kom op, blijf eruit!
Mutantje toch, hou er eens mee op!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En nog een poging. Doe je best jongen!
Dat mag, nogmaals ieder zijn eigen mening toebedeeld. Ik wil eerst mijn eigen situatie goed hebben voor de rest aan de beurt isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat verklaart dan inderdaad het verschil. Ik ga uit van een samenleving. Samen - Leving. Samen - leven.
Kom op, blaffende honden bijten niet.quote:Bovendien associeer ik mijzelf niet zo snel met een hond.
Omdat Wilder roept dat hij wil discrimineren en dat art. 1 maar afgeschaft moet worden.quote:
Kun je nagaan dat de PvdA dus artikel 1 nu al gewoon overtreedtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat Wilder roept dat hij wil discrimineren en dat art. 1 maar afgeschaft moet worden.
Hier krijgen we vervolgens een discussie over welke grond van discriminatie erger is, terwijl art. 1 een complete opsomming geeft zonder de ene belangrijker te vinden dan de andere.
Ben ook zeker niet pro PvdA.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:24 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat de PvdA dus artikel 1 nu al gewoon overtreedt
Ik zeg niet dat het niet mag, ondanks dat als het aan jou ligt de vrijheid om dit te mogen zeggen, om deze mening te kunnen geven, voor jou niet zo belangrijk is als het recht op arbeid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:22 schreef Amos_ het volgende:
Dat mag, nogmaals ieder zijn eigen mening toebedeeld. Ik wil eerst mijn eigen situatie goed hebben voor de rest aan de beurt is
Wilders roept wel meer, maar artikel 1 bestaat gewoon nog hoor. Net als dat er geen belasting op hoofddoekjes is. Kortom, niks aan de hand.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat Wilder roept dat hij wil discrimineren en dat art. 1 maar afgeschaft moet worden.
Hier krijgen we vervolgens een discussie over welke grond van discriminatie erger is, terwijl art. 1 een complete opsomming geeft zonder de ene belangrijker te vinden dan de andere.
En dat is moderator. Dat komt aan met een dooddoener van jewelste. Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
Wilders roept wel meer, maar artikel 1 bestaat gewoon nog hoor. Net als dat er geen belasting op hoofddoekjes is. Kortom, niks aan de hand.
Nee, het recht op uiten van religie. Niet het recht op uiten van je mening.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet mag, ondanks dat als het aan jou ligt de vrijheid om dit te mogen zeggen, om deze mening te kunnen geven, voor jou niet zo belangrijk is als het recht op arbeid.
Gelukkig ben ik ook geen dwarsdoorsnede van de bevolking zullen we maar zeggen.quote:Wat denk je dat er met Nederland zou gebeuren als iedereen constant alleen zijn eigen situatie goed wil hebben voordat de rest aan de beurt is? Wat mij stoort aan je manier van argumenteren (en dus ook je mening) is dat je uitgaat van een zwart-wit situatie. Kennelijk vind je discriminatie niet erg, zolang het je niet raakt. De hypocrisie die daarmee gepaard gaat is des te triester.
Er is ook nog niks aan de hand!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is moderator. Dat komt aan met een dooddoener van jewelste. Ongelooflijk.
Ja want als moderator mag je alleen dingen zeggen die binnen jouw straatje vallen. Kom op zegquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is moderator. Dat komt aan met een dooddoener van jewelste. Ongelooflijk.
Mijn god, gek he? Wilders heeft is dan ook nog niet aan de macht geweestquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wilders roept wel meer, maar artikel 1 bestaat gewoon nog hoor. Net als dat er geen belasting op hoofddoekjes is. Kortom, niks aan de hand.
Is ook misselijk, dat geef ik toe. Alleen krijg ik het idee dat het nooit goed is. Als een Marokkaan niet wordt aangenomen vanwege zijn etniciteit dan roepen Wilderianen dat hij zijn eigen schuld is. Als een Marokkaan niet werkt, dan is het een vuile uitkeringstrekker. En als hij wordt voorgetrokken dan is het plots: 'They ruk ur jobs!'quote:Wat wél aan de hand is : de discriminatie op de arbeidsvloer, allochtonen krijgen de voorkeur, en niet vanwege betere papieren maar omdat ze allochtoon zijn. Pure discriminatie.
En nu nog graag het tweede deel van mijn post.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat onderscheid is natuurlijk artificieel. Een religie is net zo goed een mening. Sterker nog, op Europees niveau wordt dat onderscheid juridisch gezien (naar gevolgen) niet eens gemaakt. Maar goed, het recht op arbeid is dus voor jou heiliger dan het recht op meningsuiting, waar ook religie onder valt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:33 schreef Amos_ het volgende:
Nee, het recht op uiten van religie. Niet het recht op uiten van je mening.
Groot verschil, ik ageer net zo goed tegen positieve discriminatie. Jij ageert alleen tegen hetgeen waar jij last van hebt.quote:Wel jammer dat jij rept over hypocrisie. Om het heel eerlijk te stellen, jij als allochtoon (dat ben je toch? Niet kleinerend bedoeld overigens, begrijp me niet verkeerd) hebt geen last van die maatregel van het PvdA, ik wel. Dus die wisselwerking is er toch.
Je tweede deel slaat toch feitelijk nergens op. In een topic over de PVV, waarbij de PVV een aantal discriminerende voorstellen wilt invoeren lijkt jij het recht proberen te praten door een voorstel van de PVDA naar voren te halen. Dat noem ik inderdaad een dooddoener.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En nu nog graag het tweede deel van mijn post.
Ook een dooddoener?
Btw. Er IS nog niks aan de hand met artikel1 toch?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ook misselijk, dat geef ik toe. Alleen krijg ik het idee dat het nooit goed is. Als een Marokkaan niet wordt aangenomen vanwege zijn etniciteit dan roepen Wilderianen dat hij zijn eigen schuld is. Als een Marokkaan niet werkt, dan is het een vuile uitkeringstrekker. En als hij wordt voorgetrokken dan is het plots: 'They ruk ur jobs!'
Overigens heb ik nog nooit problemen gehad met het vinden van een baan.
Welke gek gaat er dan ook bij de overheid werken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar volgens Mutant is het een samen-leving. Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat anderen dat ook niet hebben.
Exact.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja maar volgens Mutant is het een samen-leving. Dat jij er geen last van hebt betekent niet dat anderen dat ook niet hebben.
Het slaat wel degelijk ergens op en dat weet je ook wel. Er is toch een voorkeursbehandeling voor allochtonen in Amsterdam en bij de politie of is dat je ontgaan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je tweede deel slaat toch feitelijk nergens op. In een topic over de PVV, waarbij de PVV een aantal discriminerende voorstellen wilt invoeren lijkt jij het recht proberen te praten door een voorstel van de PVDA naar voren te halen. Dat noem ik inderdaad een dooddoener.
Ik hoor dat je als ambtenaar anders leuke arbeidsvoorwaarden hebtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke gek gaat er dan ook bij de overheid werken?
Overigens ben ik mij er geheel van bewust dat ik dan "egoistisch" overkom maar met dat 'labeltje' kan ik wel levenquote:
Je doelt op een VOORSTEL van de PVDA in Amsterdam. Dat er niet doorheen is gekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het slaat wel degelijk ergens op en dat weet je ook wel. Er is toch een voorkeursbehandeling voor allochtonen in Amsterdam en bij de politie of is dat je ontgaan?
Net zoals VOORSTELLEN van de PVV die er nog niet doorheen zijn gekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je doelt op een VOORSTEL van de PVDA in Amsterdam. Dat er niet doorheen is gekomen.
Volgens mij ben je echt niet zo snugger.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En nu nog graag het tweede deel van mijn post.
Ook een dooddoener?
Btw. Er IS nog niks aan de hand met artikel1 toch?
En de politie? Kun je dat ook ontkrachten?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je doelt op een VOORSTEL van de PVDA in Amsterdam. Dat er niet doorheen is gekomen.
Exact, en daarmee is het voorbeeld van Lavanderr dus nutteloos.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:44 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Net zoals VOORSTELLEN van de PVV die er nog niet doorheen zijn gekomen.
Ik kan dat niet ontkrachten noch bevestigen, daar heb ik niets over gelezen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En de politie? Kun je dat ook ontkrachten?
Ja, elke vrijdagmiddag vrij zijn. Daar weet ik alles van. Gemeenten zijn nooit te bereiken op vrijdagmiddag. Zelfs de persvoorlichting nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:42 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik hoor dat je als ambtenaar anders leuke arbeidsvoorwaarden hebt
Want?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, en daarmee is het voorbeeld van Lavanderr dus nutteloos.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze haalt daarmee haar eigen stelling onderuit. "Oh het is er niet door, dus boeit het niet". We discussieren hier niet alleen over zaken die aan de orde zijn, maar (zeker met het oog op de verkiezingen) over de toekomstige koers die we met z'n allen gaan varen in dit land. Derhalve vind ik het per definitie (ongeacht of het nu waar is of niet wat ze zegt) nutteloos om zo een discussie af te kappen.quote:
Wat ben jij een xxxx. Mensen buiten een discussie willen houden omdat ze naar jouw idee "dom" zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij ben je echt niet zo snugger.
Het gaat hier over Geertje, zijn PVV, waar ze voor staan en wat hun ideale Nederland is. Dat is alleen te toetsen aan hun uitspraken, als jij dan met een dooddoener komt: "vooralsnog staat artikel 1 nog recht overeind" snap je er niet veel van, misschien beter je gewoon buiten de discussie te houden?
Inderdaad, dat staat er ook.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moderators kunnen natuurlijk alleen moderaten als als ze antiPVV zijn![]()
![]()
Kijk anders eventjes naar de TT, lees de OP nog even. Ik vind het in ieder geval niet nutteloos deze offtopic discussie af te kappen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze haalt daarmee haar eigen stelling onderuit. "Oh het is er niet door, dus boeit het niet". We discussieren hier niet alleen over zaken die aan de orde zijn, maar (zeker met het oog op de verkiezingen) over de toekomstige koers die we met z'n allen gaan varen in dit land. Derhalve vind ik het per definitie (ongeacht of het nu waar is of niet wat ze zegt) nutteloos om zo een discussie af te kappen.
Ach, de ander wil mensen hun rechten ontnemen omdat ze naar hun idee de verkeerde religie aanhangen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:49 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat ben jij een eikel. Mensen buiten een discussie willen houden omdat ze naar jouw idee "dom" zijn
Je stelt moderatorschap wel ergens aan gelijk, wat totaal nergens op slaat in een discussie. Dat het wellicht niks met antiPVV te maken heeft ok, maar waarom noem je het moderatorschap dan expliciet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat staat er ook.
![]()
![]()
![]()
Een allochtoon moet een autochtoon leren lezen.![]()
Oh, nu ik er op wijs is het ineens een offtopic discussie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijk anders eventjes naar de TT, lees de OP nog even. Ik vind het in ieder geval niet nutteloos deze offtopic discussie af te kappen.
Back to Brinkman en het democratische gehalte van de PVV.
Ik stel moderatorschap gelijk aan het in goede banen kunnen leiden van een discussie. Door met zulke dingen te gaan strooien, moet je gewoon weten dat je de discussie helemaal dood trapt. Zeker in een subforum als deze.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:51 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Je stelt moderatorschap wel ergens aan gelijk, wat totaal nergens op slaat in een discussie. Dat het wellicht niks met antiPVV te maken heeft ok, maar waarom noem je het moderatorschap dan expliciet?
Och jee, nou gooi het er maar uitquote:
En het dan hebben over dooddoeners.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:11 schreef capricia het volgende:
Amos, begrijp je het echt niet, of wil je het niet begrijpen?
Je hebt de discussie verloren, mijn beste.
Waar is die post ineens gebleven?quote:
Die heb ik per ongeluk gedelete toen ik hem wou aanpassen...quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel als een mening gewoon nergens op slaat behalve als een lul op een drumstel. Maar goed, tuurlijk Amos, we zijn allemaal winnaars. Zo goed?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:12 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En het dan hebben over dooddoeners.
Dat mijn mening afwijkt van die van anderen... Dat staat niet gelijk aan winnen/verliezen. Daar kom ik ook niet voor op Fok.
Nou, de constatering van een dooddoener is zeker niet zo subjectief als jij mensen wil doen geloven. In een verkiezingsforum strooien met onzin als "Artikel 1 is er nog, er is niets aan de hand" (met betrekking tot voorstellen van bepaalde partijen) tja. Wat is het bestaansrecht van zo'n subforum dan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:14 schreef Amos_ het volgende:
Op wat voor vlak?
Hoe zijn ze zwakker dan de argumenten waarop anderen een partij + aanhang direct buitenspel zetten?
De kracht van een argument is ook nog eens ontzettend subjectief in een discussie als deze.
Welke mening vind jij dan nergens op slaan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel als een mening gewoon nergens op slaat behalve als een lul op een drumstel. Maar goed, tuurlijk Amos, we zijn allemaal winnaars. Zo goed?
Om maar te beginnen: Wilders' discriminerende voorstellen goedpraten met: 'ja, maar de PvdA discrimineert ook'. En: stellen dat er niets aan de hand is omdat artikel 1 nog onaangetast is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:17 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Welke mening vind jij dan nergens op slaan?
Lieve jongen, het moment dat iemand zegt dat een mening nergens op slaat, is het moment dat we ons moeten beseffen dat we in een enge wereld leven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel als een mening gewoon nergens op slaat behalve als een lul op een drumstel. Maar goed, tuurlijk Amos, we zijn allemaal winnaars. Zo goed?
Ik zag jou toch ook net iemand een eikel noemen...en daarna snel xxx eroverheen typen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Lieve jongen, het moment dat iemand zegt dat een mening nergens op slaat, is het moment dat we ons moeten beseffen dat we in een enge wereld leven.
Hoe raar het ook mag klinken, elke mening telt
Waarom dan Wilders stemmen? Die wil immers de vrije mening van moslims aan banden leggen. Mooie woorden hoor van jouw kant, maar als je jouw principes in hetzelfde topic in de bek spuugt dan zijn die woorden natuurlijk niets meer dan holle praat.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Amos_ het volgende:
Iets dat ik snel aanpas omdat het niet gepast is inderdaad. Maar dat was een reactie op iemand die een mod dom noemt om een afwijkende mening, en daar steeg mijn emotie op te hoge niveau's.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zag jou toch ook net iemand een eikel noemen...en daarna snel xxx eroverheen typen.
Of zag ik dat verkeerd?
Tjah, speculeren is makkelijk. Waar heeft GW gezegd dat Moslims geen vrije mening mogen hebben? Geert WIlders zegt dat hij niks tegen de Moslims heeft, maar iets tegen de ideologische Islam, en daar heb ik zeer zeker ook wat op tegen, kijk naar SA of Iran, zie wat de Islam daar aanricht, dan is het toch niet heel raar dat je tegen de ideologische Islam bent?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom dan Wilders stemmen? Die wil immers de vrije mening van moslims aan banden leggen.
quote:Mooie woorden hoor van jouw kant, maar als je jouw principes in hetzelfde topic in de bek spuugt dan zijn die woorden natuurlijk niets meer dan holle praat.
Een preekverbod voor buitenlandse imams. De koran verbieden. Dat zijn zaken die vallen onder de vrijheid van godsdienst en deel onder vrijheid van meningsuiting. Het is ronduit stupide om te zeggen dat elke mening waarde heeft om vervolgens bepaalde meningen aan banden te willen leggen. En heel leuk die drogredenering over SA en Iran, maar we wonen in Nederland.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:33 schreef Holograph het volgende:
[..]
Tjah, speculeren is makkelijk. Waar heeft GW gezegd dat Moslims geen vrije mening mogen hebben? Geert WIlders zegt dat hij niks tegen de Moslims heeft, maar iets tegen de ideologische Islam, en daar heb ik zeer zeker ook wat op tegen, kijk naar SA of Iran, zie wat de Islam daar aanricht, dan is het toch niet heel raar dat je tegen de ideologische Islam bent?
Ik verbied niemand om zijn of haar mening te uiten. Het staat mij echter om die mening krom om dom te noemen.quote:Jij zou nou juist de laatste moeten zijn die dit zegt.
Verbazingwekkend hoe je het dan toch voor elkaar krijgt om op de PVV te stemmen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Amos_ het volgende:
Welke vrije mening? Uiting van religie staat hier los van. Moslims hebben dan nog steeds een eigen mening en gelukkig is er niemand die dat wil afpakken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom dan Wilders stemmen? Die wil immers de vrije mening van moslims aan banden leggen. Mooie woorden hoor van jouw kant, maar als je jouw principes in hetzelfde topic in de bek spuugt dan zijn die woorden natuurlijk niets meer dan holle praat.
Een religieuze mening is nu ineens geen mening meer? Wat is dit voor rare kronkelredenering. Uiting van religie staat er helemaal niet los van. Wilders pleit er zelfs voor om mensen het land uit te trappen die over de Sharia denken!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:39 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Welke vrije mening? Uiting van religie staat hier los van. Moslims hebben dan nog steeds een eigen mening en gelukkig is er niemand die dat wil afpakken.
Waarom? Omdat ik niet tegen een inperking van uiting van religie ben?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe je het dan toch voor elkaar krijgt om op de PVV te stemmen.
Wat bedoel je dan precies? Want volgens mij is er niet echt een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het in vrijheid uiten van je religie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:40 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik niet tegen een inperking van uiting van religie ben?
Dat heeft niks te maken met het hebben van een vrije mening.
Dat zijn 2 heel verschillende zaken. Een mening vs het uitdragen van een religie.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een religieuze mening is nu ineens geen mening meer? Wat is dit voor rare kronkelredenering. Uiting van religie staat er helemaal niet los van.
Gelukkig kan je iemands gedachten niet zien.quote:Wilders pleit er zelfs voor om mensen het land uit te trappen die over de Sharia denken!
quote:Hero Brinkman:pleidooi niet chique
` PVV'er Brinkman vindt het achteraf
ook niet zo chique dat hij in de media
voor meer democratie in de partij heeft
gepleit,zonder partijleider Wilders
vooraf op de hoogte te stellen.Maar het
was volgens hem de enige manier om de
knuppel in het hoenderhok te gooien.
Wilders zei vandaag dat hij niet tegen
een discussie is over meer democratie
in de PVV,maar pas na de verkiezingen.
Ook vindt hij dat Brinkman hem eerder
op de hoogte had moeten stellen.
Brinkman wilde zijn pleidooi pas doen
als zijn plaats op de kandidatenlijst
vaststond.Hij denkt niet dat zijn
positie binnen de PVV nu is verzwakt.
Dat is er dus wel. Je kunt vrij zijn in je mening maar het publiekelijk uiten van je religie, bijvoorbeeld op je werk, staat daar los van.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan precies? Want volgens mij is er niet echt een verschil tussen vrijheid van meningsuiting en het in vrijheid uiten van je religie.
Ja, dat zeg jij telkens. Maar je komt niet met een evident verschil op de proppen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef Amos_ het volgende:
Dat zijn 2 heel verschillende zaken. Een mening vs het uitdragen van een religie.
Dat neemt niet weg dat zijn voorstel natuurlijk een verschrikkelijke inperking van de vrijheid van meningsuiting is. Ergens niet over mogen denken, is hetzelfde als iets niet mogen zeggen.quote:Gelukkig kan je iemands gedachten niet zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |