Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)kman_rebelleert.htmlquote:Hero Brinkman rebelleert
Hero Brinkman wil de alleenheerschappij van Geert Wilders binnen de Partij voor de Vrijheid doorbreken. In de Sp!ts van morgen roept Brinkman PVV-stemmers op, om op 9 juni een voorkeurstem op hem uit te brengen.
"De PVV moet transparanter," zegt Brinkman, "De achterban vraagt daarom. Op elke partijbijeenkomst weer krijgen wij te horen dat mensen lid willen worden van de PVV. Fatsoenlijke mensen willen erbij horen. De PVV heeft als politieke beweging een piek bereikt. Daarom is nu het moment aangebroken om te democratiseren. This is the moment."
Alles moet bespreekbaar zijn volgens Brinkman, ook de dialoog met moslims: "De PVV neemt keiharde standpunten in over de Islam, veiligheid en integratie. Ik wil graag dat daar debat over mogelijk is, ook om zeker te zijn dat onze achterban het daarmee eens is."
Fortuyn
De PVV is volgens Brinkman teveel gebouwd rond één man. Als Wilders wegvalt, heeft de partij een probleem, zegt Brinkman tegen Sp!ts: "Ik denk daar niet graag aan, maar gisteren was het acht jaar geleden dat Pim Fortuyn werd begraven. We moeten realistisch zijn."
Dat Brinkman 'maar' op nummer 11 van de PVV-lijst staat, heeft niets met de actie voor voorkeurstemmen te maken, beweert Brinkman. En breken met Wilders wil hij al helemaal niet: "Daar ben ik zeker niet op uit. Dat zou verschrikkelijk zijn."
Hoeveel bier hebben ze in Brinkman moeten gieten voor hij dit durfde te zeggen?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef Boldface het volgende:
De gemoederen binnen de PVV zijn nog niet bedaard, getuige dit bericht van SpitsNieuws:
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)kman_rebelleert.html
"Friendly Fire" voor Wilders... kritiek van een vooraanstaande PVV-politicus van het eerste uur. Eens kijken hoe Wilders hiermee omgaat.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Opzetje. Brinkman zegt snel, Wilders zegt later. Kunnen CDA, VVD straks niet meer roepen dat ze niet met een ondemocratische partij in zee willen, maar er staat ook nog niets vast, dus ze kunnen er altijd nog vanaf.
Weet je, dat denk ik ook.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Lijkt erop alsof hij zijn vertrek aan ziet komen.
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Lijkt me sterk anders had Wilders hem wel eerder van de lijst geschrapt, niet vlak voor de verkiezingen.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef eriksd het volgende:
Nee... dat kan niet meer... Hij heeft dit (de machtsgreep) al berekend natuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.htmlquote:De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan.”
wilders vindt er wel wat opquote:Op maandag 10 mei 2010 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... dat kan niet meer... Hij heeft dit (de machtsgreep) al berekend natuurlijk
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.html
Ochjeetje.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:33 schreef Sphere het volgende:
Wat een enorme klojo, die Brinkman. Weg met die man.
Ja, dat kan dus niet meer. De lijsten zijn al ingeleverd, daar kan nu niets meer aan veranderd worden. Daarom werd die Brogt ook nog snel op de dag van de kandidaatstelling van de lijst gehaald.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Brinkman wordt morgen van de lijst gehaald. Daar kun je donder op zeggen.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)campagne-voeren.htmlquote:Verder wil hij de grondbeginselen van de PVV verankeren in de statuten om daarmee te voorkomen dat “verkeerde mensen” de partij overnemen. “We moeten dan in de statuten waarborgen dat bepaalde beginselen niet gewijzigd kunnen worden”, stelt hij.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
http://pvv.nl/index.php/fractie/herobrinkman
En hij is weg.
Ach dat zit er natuurlijk wel in met zo'n partij. Die trekt nu eenmaal geen frisse figuren aanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:20 schreef eleusis het volgende:
We gaan toch niet weer LPF-taferelen krijgen he?
http://www.pvv.nl/index.php/fractie/hero-brinkmanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
hoax
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bleek een foutje toch.![]()
http://pvv.nl/index.php/fractie/hero-brinkman
Kan. Maar de media kunnen dit exploiteren zodat het een eigen leven gaat leiden. Als ze dan de reactie van Wilders, ongeacht de inhoud, nauwelijks voor het voetlicht brengen, is een LPF-beeld ontstaan.quote:
Dat zit er nu wel dik in, ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef mvt het volgende:
Ik voorzie de fractie Brinkman vanaf dag 1 of 2 na de installatie van de nieuwe kamer.
Agema?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:08 schreef freako het volgende:
Goed, Brinkman steekt dus een mes in de rug van Wilders. Welk Kamerlid draait het mes nu nog een keertje rond? Graus en De Mos zijn te dom daarvoor, Bosma is te close met Wilders. De Roon misschien? Fritsma? Of zouden die te trots zijn op hun bijbaantje als raadsfractievoorzitter?
Oh ja, die hebben we ook nog.quote:
maar ze staat zo leuk tussen al die mannen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:15 schreef freako het volgende:
[..]
Oh ja, die hebben we ook nog.. Beetje de D66'er in de PVV-fractie, ze valt nauwelijks op. Ze lijkt me te lief voor zoiets, of niet?
ik hoor haar ook nooit over moslims, alleen maar over ouderen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:15 schreef freako het volgende:
[..]
Oh ja, die hebben we ook nog.. Beetje de D66'er in de PVV-fractie, ze valt nauwelijks op. Ze lijkt me te lief voor zoiets, of niet?
Van Dijck schaal ik eerlijk gezegd in in de schaal-Graus en -De Mos. Te stom om te poepen dus.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
die Tony van Dijck is zoals Bosma ook te close met Wilders.
Er zijn maar weinig raadsleden die geen kandidaat-Kamerlid zijn, en er zitten zeker potentiële medecoupplegers tussen.quote:maar goed, je hebt nu ook de gemeenteraadsfracties he ... ik denk dat daar ook nog wel het een en ander zal borrelen.
Dat valt denk ik wel mee, Teun van Dijck is ingenieur (ir. dus).quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:20 schreef freako het volgende:
Van Dijck schaal ik eerlijk gezegd in in de schaal-Graus en -De Mos. Te stom om te poepen dus..
Ik begrijp niet echt wat je probeert te zeggen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:20 schreef akveor het volgende:
Hij staat elfde en als ie niet meer voorkeurstemmen heeft dan degene die de laatste zetel krijgt voor die partij dan hoeft ie toch niet in de kamer?
Hmm, dan komt het er wel erg beroerd uit in de Kamer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt denk ik wel mee, Teun van Dijck is ingenieur (ir. dus).
Niet zo gek. Dat je goed fietsen kan maken betekent niet meteen dat je op politiek gebied ook wat kan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:26 schreef freako het volgende:
[..]
Hmm, dan komt het er wel erg beroerd uit in de Kamer.
Hij is technisch bedrijfskundig ingenieur, geen werktuigbouwkundig ingenieur.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Niet zo gek. Dat je goed fietsen kan maken betekent niet meteen dat je op politiek gebied ook wat kan.
Ik zit nu herhaling te kijken. Als je goed oplet zie je dat P&W hem verrassen door zo door te hameren op het dissident zijn. Dat maakt hem ongemakkelijk. Maar hij blijft proberen vooral dat ondemocratische en het lange termijn voortbestaan van de partij door te drukken en onderwijl vooral loyaal en niet te kritisch over te komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:35 schreef pisnicht het volgende:
Ik dacht eerst ook aan een stunt om zo ook mensen die het ondemocratische van de partij tegenhouden te strikken maar zijn antwoorden bij P&W waren wat dat betreft een beetje te onzeker om ingestudeerd te zijn.
Maar toch mag hij continue in de spotlights van Geert. Blijkbaar ziet die het toch in hem zitten, want andere partijleden krijgen een acuut mediaverbod als ze een keertje niet goed uit de verf komen (waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:42 schreef Toad het volgende:
En er zijn natuurlijk wel vaker akkefietjes voorgevallen met Brinkman.
Technisch bedrijfskundig ingenieur is geen ingenieur.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij is technisch bedrijfskundig ingenieur, geen werktuigbouwkundig ingenieur.
Eens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Technisch bedrijfskundig ingenieur is geen ingenieur.
Dus het is maar de vraag of hij kan poepenquote:
True.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik zit nu herhaling te kijken. Als je goed oplet zie je dat P&W hem verrassen door zo door te hameren op het dissident zijn. Dat maakt hem ongemakkelijk. Maar hij blijft proberen vooral dat ondemocratische en het lange termijn voortbestaan van de partij door te drukken en onderwijl vooral loyaal en niet te kritisch over te komen.
Ik ben bang dat hij (en Geert?) daadwerkelijk gedacht zou hebben dat hij geprezen zou worden om zijn vernieuwing (we zijn niet ondemocatisch) en mondigheid (zie je wel dat de PVV meer is dan dictator Geert) ipv aangevallen te worden op zijn dwarsliggen tov Wilders.
Omdat hij toe is aan zijn 10 minuten in de spotlightsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:41 schreef Picchia het volgende:
Wat een flapdrol. Waarom speelt hij dit via Pauw & Witteman?
quote:...De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan....”
Had hij die al niet toen hij zich op uiterst diplomatieke wijze uitliet over de Antilliaanse regering?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat hij toe is aan zijn 10 minuten in de spotlights.
Snap ook niet dat Wilders daar niet wil komen maar zijn partijgenoten wel gaan. Het was toch te links? Wat ook al redelijk onzin is. Wilders zegt dat het links is omdat er altijd linkse gasten zijn, maar dat is simpelweg niet waar. Regelmatig een VVD'er op bezoek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 06:41 schreef Picchia het volgende:
Wat een flapdrol. Waarom speelt hij dit via Pauw & Witteman?
Idd, hij valt De Grote Leider aanquote:Op maandag 10 mei 2010 23:43 schreef IHVK het volgende:
De PVV woede lijkt zich nu op hem te richten op de internetsites.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:18 schreef muiterij het volgende:
Leuke ontwikkeling. Ik ben benieuwd of dit bedacht is door Wilders & co, of dat dit een actie is van Brinkman. Als dit laatste waar is denk ik niet dat Brinkman eruit wordt gegooid, dit zou Wilders veel slechte publiciteit opleveren.
quote:...De politicus erkent het moment om naar buiten te treden bewust vlak voor de verkiezingen te hebben gekozen. Inmiddels is de kieslijst vastgesteld, waardoor Wilders hem niet meer uit de partij kan zetten. “Dat is ook het enig moment waarop dit kan.”..
De angst zit diep onder de vrienden van Wildersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:45 schreef capricia het volgende:
PVV'er Brinkman gaat zelfstandig campagne voeren
Een interessante stukje uit het artikel:
[..]
Dat hij die PVV om zeep helpt is toch alleen maar goed.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk Brinkman de PVV om zeep helpt. Hij bekent zonder blikken of blozen dat de PVV zijn achterban niet serieus neemt; er niet naar luistert.
Verder is dit natuurlijk je reinste muiterij. Hij roept stemmers op om op hem te stemmen. Geweldig
Goed argument johquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dat hij die PVV om zeep helpt is toch alleen maar goed.
Weg met die achterlijken
Partijleden die elkaar openlijk afvallen, is dodelijk. Daar houdt 'de kiezer' niet van.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:06 schreef Amos_ het volgende:
En toch verwacht ik dat dit een vooropgezet plan is. Zou me niets verbazen.
Je trekt zo namelijk de stemmers naar de partij die niet willen stemmen omdat ze vinden dat Wilders niet de alleenheerser mag zijn van de partij, en zo trek je dus een deel zwevende kiezers mee.
In Amsterdam (Slotervaart) heb ik 0 dagen meegemaakt, dat zal wel nooit meer verbroken worden.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:44 schreef freako het volgende:
Leuk trouwens dat Hero opgaat voor het Nederlands record 'Snelste afsplitsing in de Tweede Kamer na de verkiezingen'..
edit:
Het record blijkt op een maand of 5 te staan.
De ranglijst:
138 dagen: De Jong, uit de fractie van de Nederlandse Middenstandspartij gezet, 1971
155 dagen: Harry Wijnschenk, uit de LPF-fractie gezet, 2002
161 dagen: Theo Hendriks, uit de AOV-fractie gezet, 1994.
Ach, dat komt bij de stadsdelen zo vaak voor. Was pietje vergeten dat hij niet goed instond geschreven bij de gemeente en hij kan weer wieberen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
In Amsterdam (Slotervaart) heb ik 0 dagen meegemaakt, dat zal wel nooit meer verbroken worden.
1. Ik ben je vriend niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:11 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Is geen argument vriend.
Wel een feit
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel afquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:12 schreef freako het volgende:
[..]
Partijleden die elkaar openlijk afvallen, is dodelijk. Daar houdt 'de kiezer' niet van.
Of zwevende kiezers die vinden dat Wilders teveel macht heeft in de PVV wel gecharmeerd zijn van de botste boer in de PVV-fractie betwijfel ik ook ten zeerste.
Een slimme zet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel af
Daarom dus even afwachten. Toch verwacht ik dat het een positief effect zal hebben. Ligt aan de reactie van Wilders overigens.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Een slimme zet?
Ik denk dat als dit niet goed gekanaliseerd wordt, het veel stemmen gaat kosten.
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ook De Volkskrant schreef vandaag dat Brinkman de laatste tijd zich rustig hield in de media. Brinkman zei ook dat hij het niet eens is met Geert Wilders mbt. de steun aan een minderheidskabinet. Is dat ook onderdeel van een opzetje volgens jou? Graus staat overigens op plek 9. Nog altijd hoger dan Hero.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar toch mag hij continue in de spotlights van Geert. Blijkbaar ziet die het toch in hem zitten, want andere partijleden krijgen een acuut mediaverbod als ze een keertje niet goed uit de verf komen (waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)
Een slimme zet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Het is niet echt afvallen maar meer een punt willen maken. Interpretatie denk ik. Vind het vooralsnog een slimme zet, we wachten de peilingen wel af
Dat krijg je als je partij niet democratisch is.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef freako het volgende:
Voorkeursstemmen gebruiken als een soort referendum over de interne partijstructuur is wel een excentriek idee moet ik zeggen.
Gelukkig is dat nog aan de kiezer zelf om te bepalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een slimme zet?Verstandiger was geweest als Wilders zelf had geopperd om de PVV democratischer te maken. Onderling gekwebbel doet een partij geen goed. Een rechtse kiezer met verstand stapt over op de VVD.
Die had andere beslommeringen: Hij zat in de commissie-De Witquote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
(waar is de voormalige tweede man Graus de afgelopen jaren?)
Een slimme zet dus. Aan de VVD heb je veel meer dan zo'n kut partijtje als PVV. Brinkman was al die tijd gewoon een VVD spion. Vlak voor de verkiezingen 14 zetels van de PVV naar de VVD en ze zijn de grootste.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een slimme zet?Verstandiger was geweest als Wilders zelf had geopperd om de PVV democratischer te maken. Onderling gekwebbel doet een partij geen goed. Een rechtse kiezer met verstand stapt over op de VVD.
Stel eens dat Hero een groot aantal voorkeursstemmen gaat krijgen. Dan staat Wilders op 1, en hij op 2.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:29 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Gelukkig is dat nog aan de kiezer zelf om te bepalen.
Waar kan ik dat terugvinden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef Christiaan het volgende:
Wilders: Hero mag zeggen wat hij wil. Discussie over wel of niet ledenpartij binnen PVV is prima. Geen principiele bezwaren. Heeft voor- en nadelen.
OK doei, wat jij wilquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:21 schreef Amos_ het volgende:
[..]
1. Ik ben je vriend niet.
2. Het zijn geen feiten, maar domme argumenten die rechtstreeks uit je emotionele onderbuik komen.
Denk eens in, dit is het ultieme voorbeeld van hoe je een partij ineens "democratisch" maakt, door een beweging van binnenuit.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Stel eens dat Hero een groot aantal voorkeursstemmen gaat krijgen. Dan staat Wilders op 1, en hij op 2.
Over fundamentele zaken binnen de partij zijn ze het nu al oneens.
Hoe gaat dat lopen, denk jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |