De mens heeft een dermate intelligentie dat men zich kan inleven in een ander persoon of een ander dier. Wij kunnen met onze intelligentie begrijpen dat een dier een doodsangst moet uitstaan gedurende een stierengevecht of wanneer een eend in zee geworpen wordt waardoor de praktijken in mijn opinie niet te rechtvaardigen zijn zonder te beseffen dat je een dier moedwillig onnodig leed toebrengt.quote:"In 2008 the local authorities recommended to no longer eat Pilot Whale meat due to the contamination, and this has resulted in reduced consumption, according to a senior Faroese health official."
Hitchhikers Guide. 14.gif.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo slim zijn die beesten dus ook weer niet.
Nou, waar denk je dat ze meer door te lijden hebben?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dolfijnen dwingen te zwemmen met mongooltjes vind jij zeker wel oke?
zwem jij met dolfijnen dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dolfijnen dwingen te zwemmen met mongooltjes vind jij zeker wel oke?
QFT!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef SwOoSh het volgende:
ik wil ook wel mijn volwassenheid meerdere malen bewijzen door een paar denen te slachten
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, waar denk je dat ze meer door te lijden hebben?
Ik heb ook gezwommen met dolfijnen, is niet alleen voor mongolenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:03 schreef ArjanD2 het volgende:
Ik ontving deze gruwelijke foto's zojuist in een persbericht... Het is te walgelijk voor woorden en dat puur om te bewijzen dat ze volwassen zijn.
Hier kun je je aanmelden tegen de slachting: http://www.facebook.com/group.php?gid=173724928449
Ik vind die dolfijnen in gevangenschap er nooit zo ongelukkig uitzien.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.
http://www.newscientist.c(...)ng-toxic-whales.htmlquote:Chief medical officers of the Faroe Islands have recommended that pilot whales no longer be considered fit for human consumption, because they are toxic - as revealed by research on the Faroes themselves.
Jawel. En dat heeft nog nut.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
![]()
omdat het lieve knuffelbare dieren zijn?
er worden in Nederland dagelijks duizenden koeien, varkens en kippen geslacht, dat gaat er heus niet minder pijnlijk en bloederig aan toe
Dat is cultuur en daar moet je respect voor hebben! Misschien dat we subsidie kunnen aanvragen om een uitwisselingsproject op te zetten.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind die dolfijnen in gevangenschap er nooit zo ongelukkig uitzien.
En ze worden intellectueel wat uitgedaagd.
Verder vind ik het ook niet relevant in dit geval. Ik zou überhaupt die ingewanden al niet aan kunnen zien van die dolfijnen, laat staan ze levend slachten zonder enkel nut.
Cultuurrelativisme is ook niet alles.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is cultuur en daar moet je respect voor hebben! Misschien dat we subsidie kunnen aanvragen om een uitwisselingstraject op te zetten.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jawel. En dat heeft nog nut.
Als het dat niet heeft, keurt men het ook af natuurlijk.
Maar wij kunnen veel van andere culturen leren! Is mooi, die diversiteit!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is ook niet alles.
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar wij kunnen veel van andere culturen leren! Is mooi, die diversiteit!
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is ook niet alles.
Check die haken dan.Ik wist niet dat Denemarken zo achtergesteld was op gebied van dierenrechten.
Doe eens niet zo bevooroordeeld!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Legoland maakt veel goed.
Wie zegt dat ik die gang van zaken leuk vind? Alleen dit valt wat makkelijker stop te zetten dan de bio-industrie, waar heel veel geld in omgaat. En wat ook nog eens meer nut heeft dan een traditie.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bevooroordeeld!![]()
Hoe gaat het er hier in de bio-industrie en met proefdieren aan toe?
Dierenrechten, heb je er ook moeite mee als ik een mug doodsla of hebben alleen de knuffelbare dieren rechten?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.
Oh nee! Geld! En dat wij daar toevallig belang aan hechten maakt dat onze wandaden wel acceptabel zijn waar die van hen, niet gemotiveerd door geld/hebzucht, ons choqueren?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik die gang van zaken leuk vind?
Alleen dit valt wat makkelijker stop te zetten dan de bio-industrie, waar heel veel geld in omgaat.
Nou ja, ik ga slapen.![]()
Muggen hebben nauwelijks een bewustzijn, dus nee. Waar die grens dan ligt mag Joost weten. Ik vind kippen helemaal niet knuffelbaar, maar die mogen ook rechten hebben. Niet onnodig dieren mishandelen, maar als je last hebt van een mug natuurlijk wel. Die leven sowieso al niet lang. Vraag me af of ze überhaupt pijn kunnen voelen.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dierenrechten, heb je er ook moeite mee als ik een mug doodsla of hebben alleen de knuffelbare dieren rechten?
Want ons leven hangt niet af van geld natuurlijk.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh nee! Geld! En dat wij daar toevallig belang aan hechten maakt dat onze wandaden wel acceptabel zijn waar die van hen, niet gemotiveerd door geld/hebzucht, ons choqueren?
En geld kan enkel verdiend worden door levende dieren op die manier te exploiteren?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want ons leven hangt niet af van geld natuurlijk.En nee, ik zeg niet dat het acceptabel is.
quote:
Voor boeren die dat werk nu al eenmaal doen? Ja, die zijn er van afhankelijk. Als je de bio-industrie van de een op de andere dag stop zou zetten, dan zou dat niet zulke leuke gevolgen hebben. Wel vind ik dat het langzaam afgebouwd moet worden.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
En geld kan enkel verdiend worden door levende dieren op die manier te exploiteren?
Dood door hakken met een botte breekijzer. Ik denk niet dat dat snel zal gaan bij zo'n dolfijn. Ik denk eerder dat ze langzaam dood bloeden terwijl ze aan wal worden getrokken.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Fuck you, whale!quote:
Het is inderdaad op de Faroe eilanden. Had er al eerder over gelezenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit zijn inderdaad oude foto's uit een kettingmailtje.
Het gaat volgens mij om deze 'traditie': http://en.wikipedia.org/wiki/Whaling_in_the_Faroe_Islands
Pfff, is koeltoer zeggen ze....quote:Most Faroese maintain that it is their right to catch pilot whales given that they have done so for centuries. The Faroese whalers defend their actions before international organizations like Greenpeace with three arguments: one, that grindadráp is not a hunt as such, but a dráp meaning a kill (ie that they do not regularly take to sea just to hunt for pilot whales, but only kill those which are sighted swimming too close at land); two, that the pilot whale hunt does not exist for commercial reasons, but for communal food distribution among local households; and three, data suggests that Pilot Whales are not endangered.
Zoveel Faroers zijn er niet!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:42 schreef waht het volgende:
Dieren doden hoort inderdaad bij het volwassen worden.
Alleen zijn er nu te veel mensen in verhouding tot sommige diersoorten. Derhalve moeten we die traditie even opzij zetten (of andere dieren doden waarvan er genoeg zijn).
quote:Maar ik mag hoop ik wel aannemen dat ze die dolfijnen opeten of anderszins gebruiken.
Laat ze lekker gaan. Er is nu alleen maar 'outrage' vanwege de bloederige aanblik (Barbaren slachten buiten! Nette mensen doen het binnen!quote:that the pilot whale hunt does not exist for commercial reasons, but for communal food distribution among local households;
Maar ook niet zoveel dolfijnen.quote:
Ze zullen er zelf niet wakker om liggen denk ik.quote:Laat ze lekker gaan. Er is nu alleen maar 'outrage' vanwege de bloederige aanblik (Barbaren slachten buiten! Nette mensen doen het binnen!).
Ze zijn niet bedreigd, dus het zal wel meevallen toch? En ze slopen er (sinds de jaren '90) nog geen 1.000 per jaar.quote:
Ik denk het niet. Het is vooral de moreel superieure betweter met teveel tijd over die hierover zeurt.quote:Ze zullen er zelf niet wakker om liggen denk ik.
Ohja, had ze even vergist met walvissen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ze zijn niet bedreigd, dus het zal wel meevallen toch? En ze slopen er (sinds de jaren '90) nog geen 1.000 per jaar.
Mooi. De hypocrisie en het overdreven gehuil van "dierenvrienden" is weer duidelijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
http://blog.walterdevos.b(...)-eiland-jonge-mannen
Onnodig ? die vreten ze gewoon op na de tijd hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 23:08 schreef -Strawberry- het volgende:
What the fuck, hoe ziek. Ga even onnodig dieren afslachten die ook nog eens behoorlijk dicht bij de mens staan qua intelligentie. Bovendien gaat het dacht ik niet zo goed met dolfijnenpopulaties....
Ik kan sowieso niet tegen het nutteloos ritueel afslachten van dieren.Helemaal niet als ze pijn lijden.
Dat klopt dus niet meerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:49 schreef SicSicSics het volgende:
that the pilot whale hunt does not exist for commercial reasons, but for communal food distribution among local households;
quote:"In 2008 the local authorities recommended to no longer eat Pilot Whale meat due to the contamination, and this has resulted in reduced consumption, according to a senior Faroese health official."
quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:17 schreef Athlon64x het volgende:
IK HOOP DAT HUN FAMILIE EN KINDEREN WORDEN OPGEVRETEN DOOR STEL DOLFIJNEN
neequote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:47 schreef CarolusV het volgende:
Dat is Denemarken niet klootviool. Dat is net zo plat als Nederland.
Edit
Oh het is dat eiland wat eigenlijk Noors is.
Omdat het blijkbaar belangrijk is om een mening over jouw uitspraken te mogen vormen. Waarom vroeg je het aan mij?quote:
dan hadden ze in het Deens moeten zeggen maak mij niet dood!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:08 schreef ArjanD2 het volgende:
Het zijn hele slimme dieren.
[ afbeelding ]
http://www.nd.nl/artikele(...)n-andere-veehouderijquote:DEN HAAG - De huidige vee-industrie is ethisch onverantwoord en moet stoppen. De leefomstandigheden van miljoenen dieren zijn nog steeds beschamend. Dat schrijven ruim honderd hoogleraren in een pamflet. Zij roepen de politiek op tot verandering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |