De mens heeft een dermate intelligentie dat men zich kan inleven in een ander persoon of een ander dier. Wij kunnen met onze intelligentie begrijpen dat een dier een doodsangst moet uitstaan gedurende een stierengevecht of wanneer een eend in zee geworpen wordt waardoor de praktijken in mijn opinie niet te rechtvaardigen zijn zonder te beseffen dat je een dier moedwillig onnodig leed toebrengt.quote:"In 2008 the local authorities recommended to no longer eat Pilot Whale meat due to the contamination, and this has resulted in reduced consumption, according to a senior Faroese health official."
Hitchhikers Guide. 14.gif.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo slim zijn die beesten dus ook weer niet.
Nou, waar denk je dat ze meer door te lijden hebben?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dolfijnen dwingen te zwemmen met mongooltjes vind jij zeker wel oke?
zwem jij met dolfijnen dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dolfijnen dwingen te zwemmen met mongooltjes vind jij zeker wel oke?
QFT!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef SwOoSh het volgende:
ik wil ook wel mijn volwassenheid meerdere malen bewijzen door een paar denen te slachten
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, waar denk je dat ze meer door te lijden hebben?
Ik heb ook gezwommen met dolfijnen, is niet alleen voor mongolenquote:Op maandag 10 mei 2010 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:03 schreef ArjanD2 het volgende:
Ik ontving deze gruwelijke foto's zojuist in een persbericht... Het is te walgelijk voor woorden en dat puur om te bewijzen dat ze volwassen zijn.
Hier kun je je aanmelden tegen de slachting: http://www.facebook.com/group.php?gid=173724928449
Ik vind die dolfijnen in gevangenschap er nooit zo ongelukkig uitzien.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe doelgericht deze Denen te werk gaan. Het zou vrij snel afgelopen kunnen zijn, tegenover een leven lang in gevangeschap gedwongen zwemmen met mongooltjes.
http://www.newscientist.c(...)ng-toxic-whales.htmlquote:Chief medical officers of the Faroe Islands have recommended that pilot whales no longer be considered fit for human consumption, because they are toxic - as revealed by research on the Faroes themselves.
Jawel. En dat heeft nog nut.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:15 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
![]()
omdat het lieve knuffelbare dieren zijn?
er worden in Nederland dagelijks duizenden koeien, varkens en kippen geslacht, dat gaat er heus niet minder pijnlijk en bloederig aan toe
Dat is cultuur en daar moet je respect voor hebben! Misschien dat we subsidie kunnen aanvragen om een uitwisselingsproject op te zetten.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vind die dolfijnen in gevangenschap er nooit zo ongelukkig uitzien.
En ze worden intellectueel wat uitgedaagd.
Verder vind ik het ook niet relevant in dit geval. Ik zou überhaupt die ingewanden al niet aan kunnen zien van die dolfijnen, laat staan ze levend slachten zonder enkel nut.
Cultuurrelativisme is ook niet alles.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is cultuur en daar moet je respect voor hebben! Misschien dat we subsidie kunnen aanvragen om een uitwisselingstraject op te zetten.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jawel. En dat heeft nog nut.
Als het dat niet heeft, keurt men het ook af natuurlijk.
Maar wij kunnen veel van andere culturen leren! Is mooi, die diversiteit!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is ook niet alles.
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar wij kunnen veel van andere culturen leren! Is mooi, die diversiteit!
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is ook niet alles.
Check die haken dan.Ik wist niet dat Denemarken zo achtergesteld was op gebied van dierenrechten.
Doe eens niet zo bevooroordeeld!quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.
quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Legoland maakt veel goed.
Wie zegt dat ik die gang van zaken leuk vind? Alleen dit valt wat makkelijker stop te zetten dan de bio-industrie, waar heel veel geld in omgaat. En wat ook nog eens meer nut heeft dan een traditie.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Doe eens niet zo bevooroordeeld!![]()
Hoe gaat het er hier in de bio-industrie en met proefdieren aan toe?
Dierenrechten, heb je er ook moeite mee als ik een mug doodsla of hebben alleen de knuffelbare dieren rechten?quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Culturen waar dieren- en mensenrechten worden gerespecteerd wel, ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |