Ik herinner mij een soortgelijke praktijk in Spanje waarbij jongeren eenden aan hun nek de zee in slingeren.
Eenden gooien gaat door ondanks verbod
De geliefde Spaanse kust sport "Eendengooien" is na een lange strijd door vele dierenbeschermings organisaties eindelijk verboden.
Het eendengooien maakt deel uit van een jaarlijks feest waarbij gekortwiekte eenden zo ver mogelijk in zee worden geworpen, die dan worden gevangen door zwemmers. Het gerechtshof in Valencia zei dat de eenden vaak gewond raken en zelfs verdrinken.
Organisatoren van het eendengooi feest in Sagunto hebben gisteren echter aangekondigd dat zij door zullen gaan met het eendenwerp festiviteit ondanks het verbod dat onlangs is opgesteld door de overheid van Valencia op basis van klachten van dieren beschermings organisaties over dierenleed. http://www.thinkspain.com/news/fotonoticia.asp?CodNoticia=11667&foto=foto11667.jpgHet meest verschrikkelijke aan het doden van de dolfijnen is mogelijk dat ze de dieren lijken dood te hakken met een botte breekijzer.
Ze doen het voornamelijk uit traditie en niet om te voorzien in levensonderhoud, want het vlees is giftig.
quote:
"In 2008 the local authorities recommended to no longer eat Pilot Whale meat due to the contamination, and this has resulted in reduced consumption, according to a senior Faroese health official."
De mens heeft een dermate intelligentie dat men zich kan inleven in een ander persoon of een ander dier. Wij kunnen met onze intelligentie begrijpen dat een dier een doodsangst moet uitstaan gedurende een stierengevecht of wanneer een eend in zee geworpen wordt waardoor de praktijken in mijn opinie niet te rechtvaardigen zijn zonder te beseffen dat je een dier moedwillig onnodig leed toebrengt.
Als het universum er daadwerkelijk door toeval zou zijn dan had het er ook toevallig niet kunnen zijn en dan was er dus helemaal niets.