Maakt jouw camera x aantal fotos achter elkaar of tegelijkertijd? Hoe werkt dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:03 schreef Schanulleke het volgende:
En strand
[ link | afbeelding ]
Sunset at the Noordzee in HDR by Gilles 1972, on Flickr
Bij het bootje heb ik uit de hand 3 foto's met verschillende belichtingen genomen. Het strand is 1 raw foto waar photomatix verschillende belichtingsinfo uit heeft gefilterd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:35 schreef Holy_Goat het volgende:
maakt
[..]
Maakt jouw camera x aantal fotos achter elkaar of tegelijkertijd? Hoe werkt dat eigenlijk?
Tja, het is mijn onderwerp niet echt. In mijn ogen zie je een goede HDR niet aan af dat het HDR is. Ik vind dat je twee leuke platen hebt neergezet, zeker met respectabele kwaliteit gezien het feit dat het telefoonwerk is. De tweede is denk ik het meest HDR waardig (veel verschil in lichtsterkte lijkt mij).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:05 schreef Holy_Goat het volgende:
Allebei erg mooi.
Wel jammer dat elke keer als ik eens wat post (als het topic inactief is) er in ieder geval nooit inhoudelijk gereageerd wordt op de geplaatste foto. Ik plaats ze hier juist om commentaar te krijgen, of in ieder geval in dit geval een mening over de HDR capaciteiten van de htc one x. (zeer gelimiteerd, uiteraard)
Meer een soort van bloom.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Die kerk is mooi!
Wel een tikje onscherp, lijkt het?
Mooie van deze HDR's is, dat het niet 1-2-3 opvalt dat het HDR is.
Ik heb de HDR in groot formaat nog eens bekeken en je hebt gelijk. Ik heb de foto's dan ook uit de losse hand genomen met bracketing. De 3 originelen zijn een tikkeltje onscherp en dat wordt versterkt door het samenvoegen van de foto's.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Die kerk is mooi!
Wel een tikje onscherp, lijkt het?
Mooie van deze HDR's is, dat het niet 1-2-3 opvalt dat het HDR is.
Prachtig..quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:01 schreef COnrust het volgende:
Wat een prachtige kerk! Indrukwekkend om te zien. Het sfeertje van de foto is lekker grimmig / onheilspellend.
@Barachem: Hij is wel heel extreem(als dat je ding is no problem natuurlijk!), wel jammer van de halo's boven de daken. Voor de rest doet de foto niet zoveel, had misschien leuker geweest om hem van een nog wat lager standpunt te nemen zodat je de onderkant van de gebouwen + weg ook nog kon zien. De 2e is dan al beter.
@CompuMess: Apart ding :p maar beetje saaie compositie imo, het idee was denk ik de boom erachter precies in het midden van het kunstwerk te krijgen? Het had dan misschien ook mooier geweest om het kunstwerk zelf in het midden van de foto te plaatsen. Ik vind hem ook wat donker aan de bovenkant (alsof er een gradient overheen loopt).
Genoeg gezeken :p heb al een hele tijd niets met HDR gedaan, gisteren toch maar weer even opgepakt bij een foto die ik in Duitsland heb geschoten (erg origineel is het onderwerp niet maar vond hem zelf wel redelijk geslaagd). Ben benieuwd!
[ link | afbeelding ]
Hooibalen by C Onrust, on Flickr
Mooi!quote:
Nice.quote:Op zondag 16 september 2012 15:22 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Ikzelf gebruik ook HDR maar persoonlijk vind ik het mooier als het subtiel gebruikt wordt. Met veel reflecties werkt het prima, zoals hier:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb deze al eens eerder op dit forum gepost, maar geen idee meer waar:
[ afbeelding ]
Deze twee zijn iets extremer (Beeld en geluid, Hilversum.) :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met wat voor camera is die foto gemaakt dan? Gewoon in Photoshop HDR toning aangebracht aan een jpeg?quote:Op zondag 16 september 2012 15:24 schreef Idanue het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook pas sinds vandaag HDR ontdekt, dit was nog een oude foto maar gisteren een digitale spiegelreflex gekocht dus maar eens even goed experimenteren.![]()
Het is een Olympus VR310.quote:Op zondag 16 september 2012 16:17 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Met wat voor camera is die foto gemaakt dan? Gewoon in Photoshop HDR toning aangebracht aan een jpeg?
Ziet er geweldig uit! Helemaal zonder DSLR en ook nog eens je eerste HDR probeersel
Een heel mooi resultaat. Zo is HDR bedoeld. Over het algemeen vind ik HDR ontzettend lelijk maar dit is schitterend.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:01 schreef COnrust het volgende:
[...]
[ link | afbeelding ]
Hooibalen by C Onrust, on Flickr
Die kleuren zitten al in het gebouw, een flink zonnige dag helpt dan ook een handje. Verder gewoon wat experimenteren met Photomatix Pro.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:38 schreef Barachem het volgende:
@Ferry_76: 1e foto - Prachtig vliegtuig neergezet, toch jammer van de wat minder indrukwekkende lucht.
2e foto - Indrukwekkend mooi.
3e & 4e foto - Kwijl..., wou dat ik dat voor elkaar kreeg met zulke kleuren.
Dat is een beetje het idee van HDRquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:41 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Ik vind trouwens ook dat HDR's vaak te weinig contrast hebben.
Nog nabewerkt in PS?quote:
Thnx!quote:Op woensdag 21 november 2012 21:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Deze is geweldig. Lijkt alsof ik naar scene van Borderlands (game) kijk
Twee spamberichten op 1 dag. En verder nietsquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:15 schreef ellen-projects het volgende:
Hint voor als je hdr wilt bewerken:
Vind ik wel, vooral op de dukdalf in de voorgrond.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:02 schreef Levitas het volgende:
Ik ben zelf niet echt een super grote fan van HDR, maar ik wilde het toch eens proberen. Nu heb ik - in mijn ogen - een mooie foto, maar geen multi exposure shots van. Heb dus met één raw in photoshop cs6 de HDR tone mapping gebruikt.
Ben wel benieuwd naar jullie reactiesIs het zo téveel?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |