abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81130167
Waar kan ik als ontevreden Vista misbruiker, Windows 7 voordelig aanschaffen. Heb al een stabiele, geregistreerde versie draaien maar wil liever legaal.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:43:03 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81130191
Ben je nog student?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_81130239
Ben je een student? zo ja ga naar www.surfspot.nl

Anders moet je gewoon bij de pc zaak zijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:44:23 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81130266
Welke versie 7?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81130321
Nee, al 10jaar geen student meer en ik wil het liefst een uitgebreide windows versie, niks van "home" ofzo. Draai nu ultimate.
pi_81130374
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:45 schreef Osramp het volgende:
Nee, al 10jaar geen student meer en ik wil het liefst een uitgebreide windows versie, niks van "home" ofzo. Draai nu ultimate.
Waarom moet je perse de Ultimate?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:47:03 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81130411
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81130430
volgens mijn onderwijs een windows 7 licentie voor dacht ik zon 50 euro
pi_81130442
Ik draai nu de ultimate, en die bevalt goed eigenlijk.
pi_81130518
Hmm, gezien de prijs doet de professional het ook wel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:49:41 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81130568
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef pastoe het volgende:
volgens mijn onderwijs een windows 7 licentie voor dacht ik zon 50 euro
Heel fijn voor je maar TS heeft daar dus geen ruk aan.
pi_81130699
Windows 7 Ultimate Upgrade Nederlands Windows XP/Vista (64-bits) (Studenten Thuisgebruik) (CLPMS304) ¤ 74,75
pi_81130737
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Heel fijn voor je maar TS heeft daar dus geen ruk aan.
jawel hoor.. als hij nou 100 euro aan mij geeft.. krijgt hij van mij een windows 7

25 euro winst
pi_81130738
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef pastoe het volgende:
Windows 7 Ultimate Upgrade Nederlands Windows XP/Vista (64-bits) (Studenten Thuisgebruik) (CLPMS304) ¤ 74,75
Dat is een upgrade en dat is voor studenten. Dus dat is alleen als je al een legale Vista (of XP?) hebt.
pi_81130764
Of je koopt het via een student die op fok zit, ik kan wel aan Windows 7 komen via surfspot. Hoor het wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:54:17 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81130830
quote:

[..]

jawel hoor.. als hij nou 100 euro aan mij geeft.. krijgt hij van mij een windows 7

25 euro winst
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:53 schreef allroms het volgende:
Of je koopt het via een student die op fok zit, ik kan wel aan Windows 7 komen via surfspot. Hoor het wel.
En dat is dus niet legaal.
pi_81130866
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]

En dat is dus niet legaal.
hoezo is dat niet legaal?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:55:35 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81130894
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:54 schreef pastoe het volgende:

[..]

hoezo is dat niet legaal?
Laatste keer.
Hij is geen student.
pi_81130900
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dat is een upgrade en dat is voor studenten. Dus dat is alleen als je al een legale Vista (of XP?) hebt.
klopt... je kan hem upgraden vanaf legale versies.. zoals xp en vista..
pi_81130952
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Laatste keer.
Hij is geen student.
dat is toch zijn verantwoordelijkheid?

ik heb hem mijn pa ook eens cadeau gegeven..
straks ben ik klaar met mijn studie, dat wil toch ook niet zeggen dat ik dan niet meer gebruik kan maken van deze vorm van licentie?
pi_81131042
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef pastoe het volgende:

[..]

straks ben ik klaar met mijn studie, dat wil toch ook niet zeggen dat ik dan niet meer gebruik kan maken van deze vorm van licentie?
Officieel zou dat inderdaad niet meer mogen nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 13:59:26 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81131086
quote:

[..]

Alleen studenten mogen gebruik maken van die licentie.
Dus het is illegaal om 'm door te verkopen aan een niet student.
Dat geldt dus ook voor je pa.
En ja, officieel moet je de licentie weer terug geven zodra je klaar met je opleiding bent.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:01:07 #25
65960 sanger
pi_81131169
quote:
Ik kan hem kopen vor ¤ 45
pi_81131192
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Laatste keer.
Hij is geen student.
Jij linkte verder terug in het topic naar losse OEM pakketten - die zijn voor TS ook niet legaal, want de PC in kwestie is reeds in zijn bezit.

Als zijn huidige Vista licentie helemaal legaal en juist is --> Upgrade.
Als zijn Vista niet legaal is --> Full Retail versie.

Andere legale opties zijn er niet.

Of het al dan niet legaal is heeft geen ruk te maken met waar je het koopt, hoeveel je ervoor betaalt en wie je bent. Het gaat erom of je de juiste licentie koopt en op de juiste manier gebruikt. Surfspot is een legaal initiatief maar als jij een surfspot licentie koopt via een student is het niet toegestaan.

Als jij een losse OEM koopt is er niks mis met die licentie, maar je mag hem niet inzetten op je pc, want ze zijn niet samen (voorgeinstalleerd, stickers op de kast etc) geleverd.

Een licentie is geen product waar je eigendom op hebt - het is een gebruiksrecht. Jij betaalt Microsoft voor bepaalde rechten en die zijn aan regels onderworpen. De regel bij ' studenten' licenties is dat je ze niet (meer) mag gebruiken als je geen student (meer) bent bijvoorbeeld.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:02:16 #27
65960 sanger
pi_81131236
quote:

[..]

Micorsoft licenties zijn (net als Adobe) ook na de studietijd geldig. Andere aanbieders van software niet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 14:05:17 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81131394
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Jij linkte verder terug in het topic naar losse OEM pakketten - die zijn voor TS ook niet legaal, want de PC in kwestie is reeds in zijn bezit.

Als zijn Vista niet legaal is --> Full Retail versie.

Andere legale opties zijn er niet.

Of het al dan niet legaal is heeft geen ruk te maken met waar je het koopt, hoeveel je ervoor betaalt en wie je bent. Het gaat erom of je de juiste licentie koopt en op de juiste manier gebruikt. Surfspot is een legaal initiatief maar als jij een surfspot licentie koopt via een student is het niet toegestaan.

Als jij een losse OEM koopt is er niks mis met die licentie, maar je mag hem niet inzetten op je pc, want ze zijn niet samen (voorgeinstalleerd, stickers op de kast etc) geleverd.

Een licentie is geen product waar je eigendom op hebt - het is een gebruiksrecht. Jij betaalt Microsoft voor bepaalde rechten en die zijn aan regels onderworpen. De regel bij ' studenten' licenties is dat je ze niet (meer) mag gebruiken als je geen student (meer) bent bijvoorbeeld.
http://tweakers.net/nieuw(...)niet-aan-banden.html
Gelukkig ziet Ms het anders.
pi_81131702
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

http://tweakers.net/nieuw(...)niet-aan-banden.html
Gelukkig ziet Ms het anders.
En waar in dat stuk lees jij precies dat losse inzet van gekochte OEM's legaal is? Dat microsoft er niet naar gaat jagen is wat anders, en losse verkoop van OEM's is ook helemaal niet illegaal, maar het werkt wel illegaal gebruik door consumenten in de hand omdat zij niet weten wanneer je een OEM mag inzetten.

Een OEM is alleen legaal als deze in gebruik genomen word door een eindgebruiker die deze licentie als pakket heeft gekocht samen met de PC waar deze op geinstalleerd is. De code moet op de kast geplakt zijn. Natuurlijk mag je een losse OEM aanschaffen, maar dat is toepasbaar in hele andere situaties: omdat jij bijvoorbeeld zelf een systeem gaat assembleren voor de verkoop.

Microsoft heeft een 'grijs gebied' voor mensen die hun eigen pc bouwen: die mogen de OEM ook kopen en legaal inzette vermits het gedeelte van de aanschaf die voor microsoft's definities als 'complete pc' kan worden gedefinieerd maar samen met de OEM op 1 bon is gekocht. Je bent dan je eigen 'system builder' en levert jezelf support als het ware.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:14:46 #30
65960 sanger
pi_81131850
quote:
Bij MS mag dat wel degelijk
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2010 @ 14:15:20 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81131878
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:11 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

En waar in dat stuk lees jij precies dat losse inzet van gekochte OEM's legaal is? Dat microsoft er niet gaat jagen is wat anders, en losse verkoop van OEM's is ook helemaal niet illegaal, maar het werkt wel illegaal gebruik door consumenten in de hand omdat zij niet weten wanneer je een OEM mag inzetten.
Het wordt gedoogd, iets wat je niet kan zeggen van het inzetten van een surfspot licentie wanneer men geen student is.
Wat bedoel je bij het laatste?
Een paar grote verschillen tussen Retail en OEM zijn dat men geen support krijgt van Ms en dat het maar op 1 pc kan mag draaien, dus andere pc = nieuwe licentie kopen.
pi_81132021
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij MS mag dat wel degelijk
Even een voorbeeldje van een willekeurige onderwijsinstelling:

http://www.eur.nl/ssc_ict/software/licentievoorwaarden/
quote:
•Bij het einde van de overeenkomst, dan wel bij het einde van de inschrijving aan de EUR, dan wel bij het einde van de arbeidsovereenkomst met de EUR zal de gebruiker alle in zijn/haar bezit zijn informatiedragers, documentatie en hulpmiddelen die direct dan wel indirect van de software leverancier zijn betrokken doen toekomen aan een door de EUR daartoe aangewezen afdeling en ieder gebruik van de van de software leverancier afkomstige programma's staken
pi_81132173
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het wordt gedoogd, iets wat je niet kan zeggen van het inzetten van een surfspot licentie wanneer men geen student is.
Nee. De verkoop van losse OEM's door de winkels die zich daaraan schuldig maken word gedoogd, wat nog steeds niet betekent dat het mag, overigens. De reden hiervoor is dat de aanschaf van een losse OEM ook licentietechnisch legale toepassingen kan hebben.
quote:
Wat bedoel je bij het laatste?
Een paar grote verschillen tussen Retail en OEM zijn dat men geen support krijgt van Ms en dat het maar op 1 pc kan mag draaien, dus andere pc = nieuwe licentie kopen.
Je hoeft mij de verschillen tussen retail en oem niet uit te leggen - ik geef aan dat system builders (mensen die een eigen pc bouwen) een grijs gebied hebben gekregen - zij kopen hun pc immers niet met windows voorgeinstalleerd en de sticker op de kast, maar zijn toch gedekt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:22:19 #34
65960 sanger
pi_81132217
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:18 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Even een voorbeeldje van een willekeurige onderwijsinstelling:

http://www.eur.nl/ssc_ict/software/licentievoorwaarden/
[..]

Van Surfspot:
quote:
Licentiecode

Download: Voor dit product is geen installatiecode benodigd

Speciale voorwaarden

- MS Windows 7 Professional Upgrade kan en mag op één computer geïnstalleerd en gebruikt worden
- MS Windows 7 Professional Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
- Bewaar de bij MS Windows 7 Professional Upgrade horende product key goed, SURFspot.nl kan de product key niet nogmaals verstrekken
- MS Windows 7 Professional Upgrade kan alleen middels een zogenoemde download manager gedownload en geïnstalleerd worden, het is niet mogelijk dit product webbased te downloaden en/of buiten de download manager om te installeren.
De download manager kan alleen gebruikt worden op de computer waarop ook de installatie van MS Windows 7 Professional Upgrade plaats zal hebben
- De benodigde downloadlink en installatiecode voor MS Windows 7 Professional Upgrade worden in je account op SURFspot.nl opgeslagen, je kunt desbetreffende bestelling opvragen door op SURFspot.nl te kiezen voor de optie ´Productkluis´, deze vind je rechts bovenaan het scherm nadat je ingelogd hebt op SURFspot.nl
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:22:46 #35
204633 Fred2
Kritisch
pi_81132241
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
En ja, officieel moet je de licentie weer terug geven zodra je klaar met je opleiding bent.
in de licentievoorwaarden staat al een aantal jaar duidelijk dat de licentie ook na het afstuderen gebruikt mag worden.
So we just called him Fred too
pi_81132494
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Van Surfspot:
[..]
Link? Want dit vind ik in de algemene voorwaarden niet terug:

https://www.surfspot.nl/S(...)ene+voorwaarden.html
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:31:24 #37
65960 sanger
pi_81132725
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:27 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Link? Want dit vind ik in de algemene voorwaarden niet terug:

https://www.surfspot.nl/S(...)ene+voorwaarden.html
Ik weet niet of hij het doet, zo niet dan gewoon inloggen en zoeken naar W7 (NL) en dan op het tabje voorwaarden kijken.
KLIK
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:32:18 #38
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81132778
Wij informaticastudenten krijgen gewoon een gratis licentie via MSDN. Ik heb gewoon een gratis legale versie draaien .

Ietwat overbodige informatie, maar wel leuk om daar TS even mee te irriteren
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:33:19 #39
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_81132833
tvptje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_81132930
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik weet niet of hij het doet, zo niet dan gewoon inloggen en zoeken naar W7 (NL) en dan op het tabje voorwaarden kijken.
KLIK
Ik krijg gewoon de homepage te zien, en heb geen login.
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:32 schreef wallofdolls het volgende:
Wij informaticastudenten krijgen gewoon een gratis licentie via MSDN. Ik heb gewoon een gratis legale versie draaien .

MSDN licenties zijn alleen voor niet-live testomgevingen bedoeld en het is niet toegestaan deze voor normaal gebruik in te zetten, zeker niet meegeven met een student. Helaas, jouw licentie is net zo illegaal als de eerste de beste torrent download
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:36:58 #41
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81133027
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:32 schreef wallofdolls het volgende:

Via welke instelling dan? Ik meot gewoon betalen als informatica student namelijk.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81133300
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:33 schreef littledrummergirl het volgende:
tvptje
zet hem in je favorieten
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:45:53 #43
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81133472
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:35 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Ik krijg gewoon de homepage te zien, en heb geen login.
[..]

MSDN licenties zijn alleen voor niet-live testomgevingen bedoeld en het is niet toegestaan deze voor normaal gebruik in te zetten, zeker niet meegeven met een student. Helaas, jouw licentie is net zo illegaal als de eerste de beste torrent download
Nee mafkees .

De enige restrictie op dat gebied is:
quote:
You may use the software for non-commercial purposes including instructional use, research and/or design, and development and testing of projects for class assignments, tests, or personal projects. You may not use MSDNAA software for any for-profit software development.
Je mag er dus niet voor een bedrijf mee werken, of je eigen bedrijf op bedrijven.
quote:
Whether your school department has chosen an Online (downloads-only) subscription or an Online+Media subscription, you are able to obtain free Microsoft software with a license that never expires—even after you graduate!
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/dd759402.aspx
pi_81133527
quote:

Ik heb destijds een legale Vista Ultimate bij mijn laptop genomen, maar vind nergens upgrades.
pi_81133625
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:45 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nee mafkees .

De enige restrictie op dat gebied is:
[..]

Ja, een prive-pc voor alledaags gebruik valt daar dus niet onder.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:49:00 #46
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81133634
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:36 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Via welke instelling dan? Ik meot gewoon betalen als informatica student namelijk.
HvA. En ik zou even contact zoeken met de lieden die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur. Bij ons wordt t namelijk niet aan de grote klok gehangen.
pi_81133752
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:47 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik heb destijds een legale Vista Ultimate bij mijn laptop genomen, maar vind nergens upgrades.
http://tweakers.net/price(...)al-(nl-upgrade).html
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:51:05 #48
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81133754
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:48 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan
quote:
Whether your school department has chosen an Online (downloads-only) subscription or an Online+Media subscription, you are able to obtain free Microsoft software with a license that never expires—even after you graduate!
.

Voor jezelf is géen commerciëel gebruik
pi_81134517
quote:
Een upgrade is zowat 2x zo duur al eens losse licentie
pi_81134747
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef Osramp het volgende:
Hmm, gezien de prijs doet de professional het ook wel
Een professional in wat? De Home versie is prima voor de normale gebruiker, ik zou niet weten wat je wil gebruiken wat in de Ultimate extra zit?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')