Waarom moet je perse de Ultimate?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:45 schreef Osramp het volgende:
Nee, al 10jaar geen student meeren ik wil het liefst een uitgebreide windows versie, niks van "home" ofzo. Draai nu ultimate.
Heel fijn voor je maar TS heeft daar dus geen ruk aan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef pastoe het volgende:
volgens mijn onderwijs een windows 7 licentie voor dacht ik zon 50 euro
jawel hoor.. als hij nou 100 euro aan mij geeft.. krijgt hij van mij een windows 7quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heel fijn voor je maar TS heeft daar dus geen ruk aan.
Dat is een upgrade en dat is voor studenten. Dus dat is alleen als je al een legale Vista (of XP?) hebt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef pastoe het volgende:
Windows 7 Ultimate Upgrade Nederlands Windows XP/Vista (64-bits) (Studenten Thuisgebruik) (CLPMS304) ¤ 74,75
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef pastoe het volgende:
[..]
jawel hoor.. als hij nou 100 euro aan mij geeft.. krijgt hij van mij een windows 7
25 euro winst
En dat is dus niet legaal.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:53 schreef allroms het volgende:
Of je koopt het via een student die op fok zit, ik kan wel aan Windows 7 komen via surfspot. Hoor het wel.
Laatste keer.quote:
klopt... je kan hem upgraden vanaf legale versies.. zoals xp en vista..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat is een upgrade en dat is voor studenten. Dus dat is alleen als je al een legale Vista (of XP?) hebt.
dat is toch zijn verantwoordelijkheid?quote:
Officieelquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef pastoe het volgende:
[..]
dat is toch zijn verantwoordelijkheid?
ik heb hem mijn pa ook eens cadeau gegeven..
straks ben ik klaar met mijn studie, dat wil toch ook niet zeggen dat ik dan niet meer gebruik kan maken van deze vorm van licentie?
Alleen studenten mogen gebruik maken van die licentie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef pastoe het volgende:
[..]
straks ben ik klaar met mijn studie, dat wil toch ook niet zeggen dat ik dan niet meer gebruik kan maken van deze vorm van licentie?
Ik kan hem kopen vor ¤ 45quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:52 schreef pastoe het volgende:
Windows 7 Ultimate Upgrade Nederlands Windows XP/Vista (64-bits) (Studenten Thuisgebruik) (CLPMS304) ¤ 74,75
Jij linkte verder terug in het topic naar losse OEM pakketten - die zijn voor TS ook niet legaal, want de PC in kwestie is reeds in zijn bezit.quote:
Micorsoft licenties zijn (net als Adobe) ook na de studietijd geldig. Andere aanbieders van software nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:56 schreef pastoe het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)niet-aan-banden.htmlquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Jij linkte verder terug in het topic naar losse OEM pakketten - die zijn voor TS ook niet legaal, want de PC in kwestie is reeds in zijn bezit.
Als zijn huidige Vista licentie helemaal legaal en juist is --> Upgrade.
Als zijn Vista niet legaal is --> Full Retail versie.
Andere legale opties zijn er niet.
Of het al dan niet legaal is heeft geen ruk te maken met waar je het koopt, hoeveel je ervoor betaalt en wie je bent. Het gaat erom of je de juiste licentie koopt en op de juiste manier gebruikt. Surfspot is een legaal initiatief maar als jij een surfspot licentie koopt via een student is het niet toegestaan.
Als jij een losse OEM koopt is er niks mis met die licentie, maar je mag hem niet inzetten op je pc, want ze zijn niet samen (voorgeinstalleerd, stickers op de kast etc) geleverd.
Een licentie is geen product waar je eigendom op hebt - het is een gebruiksrecht. Jij betaalt Microsoft voor bepaalde rechten en die zijn aan regels onderworpen. De regel bij ' studenten' licenties is dat je ze niet (meer) mag gebruiken als je geen student (meer) bent bijvoorbeeld.
En waar in dat stuk lees jij precies dat losse inzet van gekochte OEM's legaal is? Dat microsoft er niet naar gaat jagen is wat anders, en losse verkoop van OEM's is ook helemaal niet illegaal, maar het werkt wel illegaal gebruik door consumenten in de hand omdat zij niet weten wanneer je een OEM mag inzetten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)niet-aan-banden.html
Gelukkig ziet Ms het anders.
Bij MS mag dat wel degelijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Wiebelkont het volgende:
Een licentie is geen product waar je eigendom op hebt - het is een gebruiksrecht. Jij betaalt Microsoft voor bepaalde rechten en die zijn aan regels onderworpen. De regel bij ' studenten' licenties is dat je ze niet (meer) mag gebruiken als je geen student (meer) bent bijvoorbeeld.
Het wordt gedoogd, iets wat je niet kan zeggen van het inzetten van een surfspot licentie wanneer men geen student is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:11 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
En waar in dat stuk lees jij precies dat losse inzet van gekochte OEM's legaal is? Dat microsoft er niet gaat jagen is wat anders, en losse verkoop van OEM's is ook helemaal niet illegaal, maar het werkt wel illegaal gebruik door consumenten in de hand omdat zij niet weten wanneer je een OEM mag inzetten.
Even een voorbeeldje van een willekeurige onderwijsinstelling:quote:
quote:•Bij het einde van de overeenkomst, dan wel bij het einde van de inschrijving aan de EUR, dan wel bij het einde van de arbeidsovereenkomst met de EUR zal de gebruiker alle in zijn/haar bezit zijn informatiedragers, documentatie en hulpmiddelen die direct dan wel indirect van de software leverancier zijn betrokken doen toekomen aan een door de EUR daartoe aangewezen afdeling en ieder gebruik van de van de software leverancier afkomstige programma's staken
Nee. De verkoop van losse OEM's door de winkels die zich daaraan schuldig maken word gedoogd, wat nog steeds niet betekent dat het mag, overigens. De reden hiervoor is dat de aanschaf van een losse OEM ook licentietechnisch legale toepassingen kan hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het wordt gedoogd, iets wat je niet kan zeggen van het inzetten van een surfspot licentie wanneer men geen student is.
Je hoeft mij de verschillen tussen retail en oem niet uit te leggenquote:Wat bedoel je bij het laatste?
Een paar grote verschillen tussen Retail en OEM zijn dat men geen support krijgt van Ms en dat het maar op 1 pc kan mag draaien, dus andere pc = nieuwe licentie kopen.
Van Surfspot:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:18 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Even een voorbeeldje van een willekeurige onderwijsinstelling:
http://www.eur.nl/ssc_ict/software/licentievoorwaarden/
[..]
quote:Licentiecode
Download: Voor dit product is geen installatiecode benodigd
Speciale voorwaarden
- MS Windows 7 Professional Upgrade kan en mag op één computer geïnstalleerd en gebruikt worden
- MS Windows 7 Professional Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
- Bewaar de bij MS Windows 7 Professional Upgrade horende product key goed, SURFspot.nl kan de product key niet nogmaals verstrekken
- MS Windows 7 Professional Upgrade kan alleen middels een zogenoemde download manager gedownload en geïnstalleerd worden, het is niet mogelijk dit product webbased te downloaden en/of buiten de download manager om te installeren.
De download manager kan alleen gebruikt worden op de computer waarop ook de installatie van MS Windows 7 Professional Upgrade plaats zal hebben
- De benodigde downloadlink en installatiecode voor MS Windows 7 Professional Upgrade worden in je account op SURFspot.nl opgeslagen, je kunt desbetreffende bestelling opvragen door op SURFspot.nl te kiezen voor de optie ´Productkluis´, deze vind je rechts bovenaan het scherm nadat je ingelogd hebt op SURFspot.nl
in de licentievoorwaarden staat al een aantal jaar duidelijk dat de licentie ook na het afstuderen gebruikt mag worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
En ja, officieel moet je de licentie weer terug geven zodra je klaar met je opleiding bent.
Link? Want dit vind ik in de algemene voorwaarden niet terug:quote:
Ik weet niet of hij het doet, zo niet dan gewoon inloggen en zoeken naar W7 (NL) en dan op het tabje voorwaarden kijken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:27 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Link? Want dit vind ik in de algemene voorwaarden niet terug:
https://www.surfspot.nl/S(...)ene+voorwaarden.html
Ik krijg gewoon de homepage te zien, en heb geen login.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij het doet, zo niet dan gewoon inloggen en zoeken naar W7 (NL) en dan op het tabje voorwaarden kijken.
KLIK
MSDN licenties zijn alleen voor niet-live testomgevingen bedoeld en het is niet toegestaan deze voor normaal gebruik in te zetten, zeker niet meegeven met een student. Helaas, jouw licentie is net zo illegaal als de eerste de beste torrent downloadquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:32 schreef wallofdolls het volgende:
Wij informaticastudenten krijgen gewoon een gratis licentie via MSDN. Ik heb gewoon een gratis legale versie draaien.
Ietwat overbodige informatie, maar wel leuk om daar TS even mee te irriteren
Via welke instelling dan? Ik meot gewoon betalen als informatica student namelijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:32 schreef wallofdolls het volgende:
Wij informaticastudenten krijgen gewoon een gratis licentie via MSDN. Ik heb gewoon een gratis legale versie draaien.
Ietwat overbodige informatie, maar wel leuk om daar TS even mee te irriteren
Nee mafkeesquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:35 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon de homepage te zien, en heb geen login.
[..]
MSDN licenties zijn alleen voor niet-live testomgevingen bedoeld en het is niet toegestaan deze voor normaal gebruik in te zetten, zeker niet meegeven met een student. Helaas, jouw licentie is net zo illegaal als de eerste de beste torrent download
Je mag er dus niet voor een bedrijf mee werken, of je eigen bedrijf op bedrijven.quote:You may use the software for non-commercial purposes including instructional use, research and/or design, and development and testing of projects for class assignments, tests, or personal projects. You may not use MSDNAA software for any for-profit software development.
http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/dd759402.aspxquote:Whether your school department has chosen an Online (downloads-only) subscription or an Online+Media subscription, you are able to obtain free Microsoft software with a license that never expires—even after you graduate!
Ik heb destijds een legale Vista Ultimate bij mijn laptop genomen, maar vind nergens upgrades.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Wiebelkont het volgende:
Als zijn huidige Vista licentie helemaal legaal en juist is --> Upgrade.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nee mafkees.
De enige restrictie op dat gebied is:
[..]
Ja, een prive-pc voor alledaags gebruik valt daar dus niet onder.
HvA. En ik zou even contact zoeken met de lieden die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur. Bij ons wordt t namelijk niet aan de grote klok gehangen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:36 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Via welke instelling dan? Ik meot gewoon betalen als informatica student namelijk.
http://tweakers.net/price(...)al-(nl-upgrade).htmlquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik heb destijds een legale Vista Ultimate bij mijn laptop genomen, maar vind nergens upgrades.
Wat begrijp je niet aanquote:
quote:Whether your school department has chosen an Online (downloads-only) subscription or an Online+Media subscription, you are able to obtain free Microsoft software with a license that never expires—even after you graduate!
Een upgrade is zowat 2x zo duur al eens losse licentiequote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:51 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)al-(nl-upgrade).html
Een professional in wat? De Home versie is prima voor de normale gebruiker, ik zou niet weten wat je wil gebruiken wat in de Ultimate extra zit?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:48 schreef Osramp het volgende:
Hmm, gezien de prijs doet de professional het ook wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |