als ik later zo oud ben als jij dan zou ik me niet druk maken of het nu patat of friet isquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:56 schreef Frollo het volgende:
Toen ik zo oud was als jij had ik juist nog nooit iemand van onder de rivieren ontmoet.
Is niet erg, komt vanzelf goed als je je een beetje gaat ontwikkelen en je wereldje groter wordt.
Nee, dan open je een topic op het Vivaforum waarom je man je al een jaar niet heeft aangeraakt. Iets wat je vreemd lijkt omdat je een jaar geleden toch zo'n verrekt vlot en pittig kapsel hebt genomen om hem ter verrassen met je hervonden identiteitquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:01 schreef Lady_1989 het volgende:
[..]
als ik later zo oud ben als jij dan zou ik me niet druk maken of het nu patat of friet is
Jongens jongens. Friet komt uit Belgie en daar heet het dan ook gewoon friet. Dat jullie daar friet aardappel noemen moet je zelf weten, maar ga dan niet in je arrogantie roepen dan enkel en alleen patat correct is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, als iets aanwijst terwijl je als een debiel kreten uitslaat ook, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat taalkundig het meest logisch is, en dat is toch echt patat.
Dan hadden we meer vrachttreinen en vrachtwagens gehad.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:00 schreef Socios het volgende:
Wat als die rivieren er niet geweest waren?
Klopt, want als jij zo oud bent als ik, zal de gehele mensheid allang ingezien hebben dat het patat is en bestaat het woord friet niet eens meer. Dat is mijn vurige overtuiging.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:01 schreef Lady_1989 het volgende:
[..]
als ik later zo oud ben als jij dan zou ik me niet druk maken of het nu patat of friet is
Lees hier anders iets over de oorsprong van patat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jongens jongens. Friet komt uit Belgie en daar heet het dan ook gewoon friet. Dat jullie daar friet aardappel noemen moet je zelf weten, maar ga dan niet in je arrogantie roepen dan enkel en alleen patat correct is.
Ja, men neme het vragende object, en dondert het in frituurvet/olie van 180+ graden. Vragend object is friet, en de anderen hoeven uit dat vet/olie even geen patatjes meer...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Bij friet is het ook wel duidelijk wat je wilt hoor
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lees hier anders iets over de oorsprong van patat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet
Lekkere onderbouwingquote:
Ik begrijp als/dan heel goed, maar in brabant is het normaal het andersom te gebruikenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef MvdZ het volgende:
Ik geloof niet dat er een duidelijk verschil is tussen het gedrag van mensen van 'boven de rivieren' en 'onder de rivieren'
Mensen van boven de rivieren zouden stugger zijn, terwijl ik op m'n huidige stage totaal het omgekeerde meemaak (kan natuurlijk ook stage-afhankelijk zijn).
Het enige duidelijke verschil is de manier van praten en Carnaval.
- Brabanders begrijpen als/dan niet.
- Brabanders begrijpen de Nederlandse taal niet. Dat is goeiekoper als dit... WTF![]()
- Brabantse kerels met een zachte G klinken als mietjes
- Brabanders vieren carnaval![]()
Beetje provoceren moet kunnen, toch?
In ieder geval komt het niet uit Utrecht. En patat betekent hier gewoon aardappel. Dus het is veel praktischer het gewoon friet te noemen, dan is er geen verwarring mogelijk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lekkere onderbouwing
Daar staat dat de Fransen ook de uitvinding claimen. In dat geval kun je dus niet zomaar stellen dat patat uit Belgie komt
quote:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef MvdZ het volgende:
Ik geloof niet dat er een duidelijk verschil is tussen het gedrag van mensen van 'boven de rivieren' en 'onder de rivieren'
Mensen van boven de rivieren zouden stugger zijn, terwijl ik op m'n huidige stage totaal het omgekeerde meemaak (kan natuurlijk ook stage-afhankelijk zijn).
Het enige duidelijke verschil is de manier van praten en Carnaval.
- Brabanders begrijpen als/dan niet.
- Brabanders begrijpen de Nederlandse taal niet. Dat is goeiekoper als dit... WTF![]()
- Brabantse kerels met een zachte G klinken als mietjes
- Brabanders vieren carnaval![]()
Beetje provoceren moet kunnen, toch?
Ach, als je inferieur bent dan blijf je het ook en moet je je inferieure positie bekrachtigen door oerkreten uit te slaan om zo proberen iets beter uit de strijd te komen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:03 schreef HeatWave het volgende:
Voorspelbaar topic, de noorderlingen dollen wat meesmuilend, maken een grapje en gaan weer verder. De zuiderlingen gaan schuimbekkend met alles wat ze hebben de randstad tegemoet met haat en verderf..
Same old shit, different day... Zuidelijke gemoedelijkheid mijn reet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |