Hoe is de volatiliteit momenteel?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De wallen voelen op dit moment aan tot de knieen
Vandaag ook weer een bizarre dag. Met name de VIX. We hebben zelfs hoger gestaan intraday dan gisteren ten tijde van de enorme dump!
1?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
Op hoeveel moet de AEX ook alweer staan om goedkoop te zijn?
Ja, áls... dat moet haast wel het meest gebruikte woord zijn als het gaat om beleggen of juist het gebrek er aan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:50 schreef tony_clifton- het volgende:
Als ik gewoon short gegaan was had ik vandaag minstens 60% rendement gehaald...
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:15 schreef dvr het volgende:
[..]
Iets anders: Vanavond om 22:00u een persverklaring van EU-President Van Rompuy over de aanpak van schuldencrisis in Griekenland. Live op RTL-Z Livestream. Ben heel benieuwd of de man een beetje presidentieel overkomt en niet gaat hakkelen of een blunder begaat die de euro door het putje jaagt
zo te zien is er vertragingquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:31 schreef RvLaak het volgende:
Misschien ook wel interessant voor de mensen hier:
[..]
idd, om mezelf maar ff te quoten:quote:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:26 schreef RvLaak het volgende:
hmm... PC nog immer niet begonnen... Lijkt me een slecht teken. Blijkbaar kunnen ze het niet eens worden
Klopt. Dat is ook goed van jezelf. Ik heb minstens 25 keer per dag zo'n momentquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Hehe idd, true...
Moet wel zeggen dat ik nog nooit heb teruggekeken naar een verkocht aandeel in de zin van gvd, had er een euro extra kunnen uithalen... Vind ik wel goed van mezelf
Vandaag in een interview met de baas van GS die met name zei dat de paniek in zn algeheel een groter probleem is dan de actuele financiele problemen in Griekenland. Met andere woorden, door de paniek lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:10 schreef RvLaak het volgende:
wow, zelfs de extreme stijging in het consumentenkrediet kan WS niet omhoog stuwen... Paniek is echt toegeslagen...
Niet dat meer schulden daadwerkelijk goed is voor een economie, maar goed. Ik ga er niet van uit dat de yanks in ene realistisch zijn geworden.
Yep. Ik zie het als volgt: Je positiegrootte hangt alleen maar af van het risico dat je loopt en de rest volgt daaruit automatisch. Bij een hogere volatiliteit zul je stoplossen (+slippage risico) wijder moeten leggen en dus zul je je postie evenredig moeten verkleinen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:54 schreef Mendeljev het volgende:
Pas je ook je positiegrootte aan de volatiliteit? Immers, grote swings vergroten de kans op een wipe-out. Volgens het turtletradeconcept schaalt positiegrootte omgekeerd evenredig met de volatiliteit (meer volatiliteit = minder contracten) en schijnbaar heeft dat gewerkt. Het idee druist in tegen het principe van geld maken maar geeft meer accountstabiliteit.
Dat klinkt heel plausibel!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Yep. Ik zie het als volgt: Je positiegrootte hangt alleen maar af van het risico dat je loopt en de rest volgt daaruit automatisch. Bij een hogere volatiliteit zul je stoplossen (+slippage risico) wijder moeten leggen en dus zul je je postie evenredig moeten verkleinen.
De turtles doen het inderdaad ook op basis van de ATR. Daar moet ik maar eens naar gaan kijken danquote:Ik heb tradingstrategieen vaak geschaald mbv ATR (Average True range). Dan past het zich automatisch aan aan marktomstandigheden maar ook aan bijvoorbeeld verschillen in nominale waarde.
Heb het op meerdere manieren proberen te schalen om slippage tegen te gaan. ATR werkt voor geen meter. Schalen op basis van beta met lags gaf wel degelijke resulaten. Alleen dat werkte goed tussen specifieke periodes. De prullenbak in.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:08 schreef SeLang het volgende:
Als je volatiliteit hoog is is je slippage meestal hoog maar je swings zijn ook groot. Kun je niet gewoon alles eenvoudigweg schalen met de volatiliteit?
Positiegrootte is kleiner terwijl de leverage wat omhoog gaat tijdens erg volatiele dagen. Het vergrootte risico door deze methode verdwijnt weer door meer te spreiden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:54 schreef Mendeljev het volgende:
Pas je ook je positiegrootte aan de volatiliteit? Immers, grote swings vergroten de kans op een wipe-out. Volgens het turtletradeconcept schaalt positiegrootte omgekeerd evenredig met de volatiliteit (meer volatiliteit = minder contracten) en schijnbaar heeft dat gewerkt. Het idee druist in tegen het principe van geld maken maar geeft meer accountstabiliteit.
Als men vind dat het percentage commissie kosten te snel stijgen moet daar toch echt wat aan gedaan worden. Commissie kosten omlaag gooien is makkelijker dan een edge vinden dus dat mag nooit boven een bepaald percentage uitkomen van de winst per trade die behaald wordt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:35 schreef SeLang het volgende:
Maar al die moneymanagement schemes zijn niet zo boeiend. Vind eerst maar eens een edge.
De schaling waar ik het over heb is semi-statisch, oftewel de tijdconstante in de ATR is veel groter dan trade horizon. Als jij slippage exponentieel ziet oplopen als functie van volatiliteit dan probeer je wellicht om intraday per trade mee te schalen met spikes? Dat gaat namelijk lastig worden omdat je dan eigenlijk gewoon de markt probeert te voorspellen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb het op meerdere manieren proberen te schalen om slippage tegen te gaan. ATR werkt voor geen meter. Schalen op basis van beta met lags gaf wel degelijke resulaten. Alleen dat werkte goed tussen specifieke periodes. De prullenbak in.
Het probleem is dat in het model slippage exponentieel stijgt ten opzichte van een relatief kleine groei in volatility. Nu worden orders ook al in kleinere stukken gezet door hogere volatiliteit en wordt de leverage hoger gezet. Op die manier meer spreiding met kleinere marges tegen hogere leverage. Netto levert het meer op maar de commisie kosten gemiddeld per trade lopen op en de slippage curve begint zelf op de VIX te lijken. De return curve ziet er dan uit als een kwart cirkel die nadat hij bijna horizontaal is doorloopt. Een steeds kleinere winst (Y) zorgt dus voor een continu grotere (X) in kosten. Kon ook de prullenbak in.
[..]
Positiegrootte is kleiner terwijl de leverage wat omhoog gaat tijdens erg volatiele dagen. Het vergrootte risico door deze methode verdwijnt weer door meer te spreiden.
Met mijn opmerking over money management schemes bedoelde ik dat geen enkel moneymonagement een methode zonder edge kan omzetten in een winstgevende strategie. (Omgekeerd kan slecht moneymanagement echter wel elke winstgevende methode reduceren tot een verliesgevende).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als men vind dat het percentage commissie kosten te snel stijgen moet daar toch echt wat aan gedaan worden. Commissie kosten omlaag gooien is makkelijker dan een edge vinden dus dat mag nooit boven een bepaald percentage uitkomen van de winst per trade die behaald wordt.
Ja denken politici dat het vertrouwen werkelijk word hersteld door zenuwachtig verleg gaan voeren, net zoals we gezien hebben met fortis/abn?? Het was zo'n goeiiiiiiiiie deal volgens Bos, denk dat hij ook maar bij KPN moet gaan werken als lekker betaald commissaris ofzo. Dat avontuur heeft tot nog toe ook alleen maar meer geld gekost dan opgeleverd..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:49 schreef superworm het volgende:
Eind van de week losses, dan in het weekend topoverleg (zondag, alle EU-ministers van financiën) en dan komende maandag ZWART? Wat jullie? Het scenario klinkt erg herkenbaar.
Uitgekotst ? Begin maar weer : Bos wordt uiteindelijk de baas van DNB, hij wil Wellink opvolgen. De ene halfzachte volgt de andere h/z op.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:02 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Ja denken politici dat het vertrouwen werkelijk word hersteld door zenuwachtig verleg gaan voeren, net zoals we gezien hebben met fortis/abn?? Het was zo'n goeiiiiiiiiie deal volgens Bos, denk dat hij ook maar bij KPN moet gaan werken als lekker betaald commissaris ofzo. Dat avontuur heeft tot nog toe ook alleen maar meer geld gekost dan opgeleverd..
Nee er gaat geen Euro cent naar Griekenland.. hoorde je tijdje geleden in koor door de tweede kamer heen galmen en nu gaat er lekker 4,7 miljard naar Griekenland als "lening".. Niet om Griekenland of de euro te helpen maar omdat onze al een jaar Failliete ING en ABP fondsen minder failliet te laten lijken.. Griekenland is failliet en straks worden de schulden gesaneerd en kwijt gescholden..
Sorry ff kotsen hoor
Het is sowieso wel interessant toch? Misschien klinkt het voor jou allemaal te herkenbaar en simpel maar ik vind zulke discussies wel leuk. Overigens acht ik de kans dat ik ooit een duurzame edge ga vinden ook miniem dus ik zie er geen punt in om op de zaken voor te gaan lopen, helemaal als je bedenkt dat de meest briljante ideeen op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn komen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:40 schreef SeLang het volgende:
Dus discussies over variable posities, pyriamids, etc worden pas interessant nadat je je edge hebt gevonden.
Het is wel leuk om over te praten maar het gaat je niks helpen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is sowieso wel interessant toch? Misschien klinkt het voor jou allemaal te herkenbaar en simpel maar ik vind zulke discussies wel leuk. Overigens acht ik de kans dat ik ooit een duurzame edge ga vinden ook miniem dus ik zie er geen punt in om op de zaken voor te gaan lopen, helemaal als je bedenkt dat de meest briljante ideeen op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn komen.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:37 schreef eleusis het volgende:
Ik neem aan dat deze al langs is gekomen of niet?
http://www.zerohedge.com/sites/default/files/Market%20Crash.mp3
Hoe weet die gast eigenlijk van wie de orders komen? Soms hoor je af en toe JP Morgan trying to buy en zo..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:37 schreef eleusis het volgende:
Spreads van 10 puntenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:37 schreef eleusis het volgende:
Een duurzame edge zal niemand vinden. Een edge wat slechts een aantal jaar werkt is niet ondenkbaar. En sinds dit soort bedrijven 24/7 actief zijn hoef je ook geen duurzame edge te vinden. Er wordt ontzettend veel gehandeld op de korte termijn met verschillende strategien. Event trading, etc.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is sowieso wel interessant toch? Misschien klinkt het voor jou allemaal te herkenbaar en simpel maar ik vind zulke discussies wel leuk. Overigens acht ik de kans dat ik ooit een duurzame edge ga vinden ook miniem dus ik zie er geen punt in om op de zaken voor te gaan lopen, helemaal als je bedenkt dat de meest briljante ideeen op de meest onvoorspelbare momenten tevoorschijn komen.
Ik kan me nog goed een plaatje herinneren die je wel eens meerdere malen poste over de returns van, als ik het goed heb MTF's over een lange periode en dat slechts een aantal het goed deden. De survivors bias onder relatief kleine propietary trading boutiques is vrij groot en de resultaten zijn ook beter dan B&H per jaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is wel leuk om over te praten maar het gaat je niks helpen.
Dat is ook het probleem. De volatiliteit laat de kosten meer oplopen dan de winsten en daardoor gaat de winstgevendheid van het model naar beneden. (onder b&h)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met mijn opmerking over money management schemes bedoelde ik dat geen enkel moneymonagement een methode zonder edge kan omzetten in een winstgevende strategie. (Omgekeerd kan slecht moneymanagement echter wel elke winstgevende methode reduceren tot een verliesgevende).
Dus discussies over variable posities, pyriamids, etc worden pas interessant nadat je je edge hebt gevonden.
Op de Nikkei? Die is toch alleen maar gezakt de afgelopen week?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:36 schreef flyguy het volgende:
Van 10174 naar 10462 punten. Lekker gecasht
Wanneer ING zijn naam veranderd in NNGquote:Op zondag 9 mei 2010 13:28 schreef TeringHenkie het volgende:
De vraag is inderdaad wanneer we weer long kunnen gaan op ING
In 2030, wanneer de Nederlandse staat het in 2010 genationaliseerde ING in stukjes opnieuw naar de beurs brengt.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:28 schreef TeringHenkie het volgende:
De vraag is inderdaad wanneer we weer long kunnen gaan op ING
Hij staat in de S&P futures pit! Daar zijn de grote jongens fysiek aanwezig en announcen wat ze doen. Ouderwets gekkenhuis...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoe weet die gast eigenlijk van wie de orders komen? Soms hoor je af en toe JP Morgan trying to buy en zo..
Ik wist niet dat er nog nog fysiek gehandeld werd op CME. Dat zou allemaal elektronisch moeten gebeuren.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hij staat in de S&P futures pit! Daar zijn de grote jongens fysiek aanwezig en announcen wat ze doen. Ouderwets gekkenhuis...
De E-Minis zijn electronisch maar de grote contracten zijn dacht ik nog open outcry/ pit traded (maar misschien loop ik achterquote:Op zondag 9 mei 2010 14:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog nog fysiek gehandeld werd op CME. Dat zou allemaal elektronisch moeten gebeuren.![]()
Misschien dat ze inderdaad moeten melden vanaf een bepaald aantal contracten ofzo..
jesus wat een geld daar kunnen we de rest van ons leven voor werkenquote:Op zondag 9 mei 2010 23:24 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.tijd.be/nieuws(...)euro.8912767-439.art
Ik vrees eerder dat we daar de rest van ons leven naar kunnen fluitenquote:Op zondag 9 mei 2010 23:32 schreef stefan_s het volgende:
[..]
jesus wat een geld daar kunnen we de rest van ons leven voor werken
wtf... Blijkbaar vinden de beleggers het niet erg dat er vele vele miljarden uit de economie getrokken worden om failliete landen te helpenquote:Op maandag 10 mei 2010 08:06 schreef Arcee het volgende:
AEX future 3% in de plus:
http://www.beursplaza.com/web_koersen.asp?grafiek=aex&type=aexfuture
Ik hoop het ook en dan stap ik er later op de dag uitquote:Op maandag 10 mei 2010 08:12 schreef ujjain het volgende:
Spannende dag vandaagIk zeg 1,5% in de plus als compensatie voor overreactie.
Maar het zou me niet verbazen als we de komende maand de 300-grens doorbreken.
Wat verwacht jij danquote:Op maandag 10 mei 2010 08:43 schreef capricia het volgende:
Ik zit er helemaal klaar voor...werk speciaal vandaag vanuit huis om dit mee te maken.
Ik zou het echt niet weten.quote:
Waar kijk jij?quote:
quote:Op maandag 10 mei 2010 08:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Futs echt enorm in de plus.
Effect gaat het zeker hebben, als ik de futures zie. >+3% zowel voor de AEX als WS.quote:Op maandag 10 mei 2010 08:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten.
Ik vraag me serieus af of de bezwering van afgelopen weekend effect gaat hebben (en voor hoelang).
Daar heb je gelijk in. Maar als het vandaag eerst even een procent of 2 - 3 wil stijgen dan heb ik mijn verlies weer goed gemaakt.quote:Op maandag 10 mei 2010 08:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Effect gaat het zeker hebben, als ik de futures zie. >+3% zowel voor de AEX als WS.
Hoe lang, tja... Denk niet zo lang, aangezien de beleggers ook wel zouden moeten realiseren dat die 720miljard toch ergens vandaan moet komen. En de ECB heeft de printers nou niet echt zo snel opgestart als de FED.
Ik wilde het net posten. Absurd. Maar wel lekker...quote:
Zo wee zeg! Als je flink will cashen, is het vandaag wel!quote:
Heb je een streefpercentage winst in je hoofd?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:25 schreef AQuila360 het volgende:
Verlies van vrijdag goed gemaakt maar nu twijfel ik wat ik doe
De wens is de vader van de gedachte, denk ik. De EU heeft dit plannetje nu wel bedacht, maar moeten de landen dit niet eerst nog nationaal accorderen?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:33 schreef Sinofiel het volgende:
De beleggers zijn wat minder cynisch dan ik kennelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |