abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81075828
quote:
Uit onderzoek van de universiteit van Amsterdam, TNO en SEO Economisch Onderzoek is gebleken dat personen die veel films en muziek downloaden vaak ook veel geld uitgeven aan deze media. Zij gaan vaker naar concerten of een bioscoop.

Volgens de bij het onderzoek betrokken professor Nico van Eijk reageert de entertainmentindustrie verkeerd op het fenomeen downloaden. "Er komt iets nieuws, zoals downloaden en file sharing, en in plaats van dat te zien als een uitdaging, wordt er tegen gevochten." Van Eijk stelt dat deze reactie averechts werkt. "Want als je achter de downloaders aangaat, ga je achter je beste klanten aan."

De conclusie wordt ondersteund door het onderzoek. Dat stelt namelijk dat downloaders meer betalen voor bijvoorbeeld muziek dan niet-downloaders, omdat zij onder andere vaker concerten bezoeken.

Nivellerend effect
Uit het in het wetenschappelijk tijdschrift Communications and Strategies gepubliceerde onderzoek blijkt bovendien dat een een downloadverbod niet leidt tot meer inkomsten voor de entertainmentindustrie. Hoewel een relatief kleine groep van rijke artiesten inkomsten inlevert ten gevolge van filesharing, profiteert een grote groep minder bedeelde artiesten juist van het downloaden van albums.

Door het downloaden raken artiesten bekend bij een breder publiek, waardoor meer mensen naar hun concerten komen. "Downloaden lijkt zo een nivellerend effect te hebben op de inkomens van de artiesten," aldus Van Eijk.

De professor ziet dus niets in een downloadverbod. "Iedereen met een computer downloadt. Dat gaat ook niet meer weg. Het is dus onverstandig om het delen van bestanden te verbieden. Omdat je dan eigenlijk iedereen met een computer criminaliseert. Je kunt het wel doen, maar het is symboolwetgeving die niet te handhaven is. Want P2P, dus het delen van bestanden, gaat dan ondergronds. En dat leidt daar vanzelf tot andere vormen van ongecontroleerd crimineel gedrag."
'Downloader is beste klant entertainmentindustrie'

Calimero-effect van de entertainment-industrie dus, die iedere download als een gemiste verkoop zien. Terwijl ik misschien 2% van alles wat ik download anders zou kopen, en juist door het downloaden van muziek meer bands leer kennen en vaker een muziek-DVD koop of naar een concert of festival ga.

Tevens stijgt het bios-bezoek nog ieder jaar en halen films als Avatar recordwinsten binnen...
Tijd voor de entertainment-industrie om de verloren strijd tegen downloaden op te geven?
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:00:22 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81075959
Ja, dat sowieso.

De entertainmentindustrie bestaat uit een paar monsterbedrijven die nog het meest weg hebben van een corrupte dictatuur. Bovendien creeëren ze hun eigen artiesten door te pluggen en te pluggen en te pluggen. Hun tijd zou allang voorbij moeten zijn.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:01:13 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81075972
vroeger copieerden mensen gewoon cd's die je kon lenen bij de bieb. of we namen het op van de radio.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:01:22 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81075973
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 08:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]
Tijd voor de entertainment-industrie om de verloren strijd tegen downloaden op te geven?
Als ze dan ook stoppen met een FBI-warning, gevolgd door een Brein-waarschuwing, nog een waarschuwing, een filmlogo, een Dolby Digital logo, etc. etc. voor elke film te zetten, zonder dat ik dat kan doorspoelen, ga ik weer eens films kopen...
Ze etteren precies de klanten waar ze geld van krijgen, en ik heb geen zin om elke keer als ik een film kijk dergelijke ongein te zien. Ironisch genoeg missen ze precies de doelgroep, want de downloader heeft er geen last van...

censuur :O
pi_81075983
Het is eigenlijk ook echt niks nieuws hé, en dit is niet het eerste onderzoek waaruit blijkt dat downloaden laaaaaang zo schadelijk niet is als de entertainment-reuzen ons willen doen geloven.

Ook goed dat eens word benoemd dat het alleen de grote multi-miljonairs van artiesten wat geld kost, en het voor startende / kleinere artiesten juist beter is aangezien hun muziek snel en gemakkelijk verspreid kan worden
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:03:18 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81075998
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:00 schreef BasEnAad het volgende:
De entertainmentindustrie bestaat uit een paar monsterbedrijven die nog het meest weg hebben van een corrupte dictatuur. Bovendien creeëren ze hun eigen artiesten door te pluggen en te pluggen en te pluggen. Hun tijd zou allang voorbij moeten zijn.
De filmindustrie doet nog daadwerkelijk werk voor z'n geld, de muziekindustrie niet, het niveau van "Idols" zegt genoeg... Na een paar maanden indoctrinatie denken de kijkers daadwerkelijk dat het leuke muziek is, terwijl niet-kijkers zich rotschrikken van het geluid...
pi_81076022
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ze dan ook stoppen met een FBI-warning, gevolgd door een Brein-waarschuwing, nog een waarschuwing, een filmlogo, een Dolby Digital logo, etc. etc. voor elke film te zetten, zonder dat ik dat kan doorspoelen, ga ik weer eens films kopen...
Ze etteren precies de klanten waar ze geld van krijgen, en ik heb geen zin om elke keer als ik een film kijk dergelijke ongein te zien. Ironisch genoeg missen ze precies de doelgroep, want de downloader heeft er geen last van...

Ja en als je dan wat voordeligs wil kopen pak je een ex-rental ofzo, heb je nog een kwartier niet doorspoelbare trailers voor de film zitten
pi_81076039
quote:

[..]

Idd. Op mijn Popcorn Hour kan ik dat soort meuk gewoon skippen, maar soms vervangen we een gedownloade film wel eens door een legaal exemplaar (is voor de kleine ook wat tastbaarder enzo). Maar dan zit je dus eerst echt 5 minuten naar MEUK te kijken die je helemaal niet wilt zien. Irritant.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:07:25 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81076071
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:05 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Idd. Op mijn Popcorn Hour kan ik dat soort meuk gewoon skippen, maar soms vervangen we een gedownloade film wel eens door een legaal exemplaar (is voor de kleine ook wat tastbaarder enzo). Maar dan zit je dus eerst echt 5 minuten naar MEUK te kijken die je helemaal niet wilt zien. Irritant.
Het meest verbazingwekkende vind ik toch wel dat ze hiermee precies degene pesten die ze niet bedoelen... Beetje van het niveau mensen die niet te hard rijden aanhouden, omdat je mensen die wel te hard rijden niet kan bijhouden
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 09:08:30 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81076083
En gewoon geen antwoord krijgen als je brein een maitlje stuurt met de vraag waar dat goed voor is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81076101
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:08 schreef Netsplitter het volgende:
En gewoon geen antwoord krijgen als je brein een maitlje stuurt met de vraag waar dat goed voor is.
dat is het sneue, dat soort organisaties of de politiek lijken dit soort onderzoeken (dit is zeker niet de eerste) zo naast zich neer te leggen...

En BREIN schroeft nog even z'n strijd een tandje op, met het aanklagen van Ziggo, als 'proefproces'
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:14:52 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81076181
Kut-argumenten!! !!!

Een fascistische politiestaat is gewoon leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_81076694
Precies, gewoon totale controle op alles wat word gedownload.
pi_81076979
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:01 schreef zoalshetis het volgende:
vroeger copieerden mensen gewoon cd's die je kon lenen bij de bieb. of we namen het op van de radio.
Tja sommige mensen doen het nog steeds maar dan digitaal zie series etc

Denk dat er maar een paar echt rijk worden de entertainment industrie en de rest vangt weinig..

Eerlijk delen is er iig niet bij!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_81077196
quote:

[..]

De laatste tijd haal ik nog wel een wat blu ray films en opvallend genoeg valt het daar vaak mee. Een aantal (o.a. the dark knight en bladerunner) beginnen zelfs direct met de film zonder ook maar een menu te tonen. Hopelijk gaat dat meer gebeuren.
pi_81077825
Hoi Tim! Lees je mee?
pi_81078125
quote:
hoezo vroeger? mijn vader doet dat nog altijd
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_81078238
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:00 schreef kipknots het volgende:

[..]

De laatste tijd haal ik nog wel een wat blu ray films en opvallend genoeg valt het daar vaak mee. Een aantal (o.a. the dark knight en bladerunner) beginnen zelfs direct met de film zonder ook maar een menu te tonen. Hopelijk gaat dat meer gebeuren.
Goede ontwikkeling inderdaad. Buiten de prachtige beeldkwaliteit nog een reden om over te stappen op bluray.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:39:47 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81078249
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:35 schreef Morthill het volgende:

[..]

hoezo vroeger? mijn vader doet dat nog altijd
En het is nog steeds gewoon legaal!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 10:42:12 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81078313
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En het is nog steeds gewoon legaal!
Doe eens bron dat het legaal is zonder het orgineel te hebben dan?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81078879
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Muziek en film zijn toch altijd legaal geweest in NL? Alleen software moet je het origineel van hebben dacht ik.
pi_81078902
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:02 schreef Morthill het volgende:

[..]

Muziek en film zijn toch altijd legaal geweest in NL? Alleen software moet je het origineel van hebben dacht ik.
Net wist je het nog zo zeker?
pi_81079061
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:02 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Net wist je het nog zo zeker?
Huh? Dat zeg ik nergens
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:16:14 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81079363
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ehhh de auteurswet?!

Het blijft me verbazen hoeveel mensen denken dat films/muziek downloaden illegaal is, dankzij bepaalde belangenclubs (Brein en consorten) die daar miljoenen euro's reclamebudget voor hebben...
Fact: reclame liegt en misleidt!
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:17:26 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81079403
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:02 schreef Morthill het volgende:

[..]
Alleen software moet je het origineel van hebben dacht ik.
Doel je nu op commerciele software waarbij je een commerciele licentie moet hebben?! Beetje jammer om software in het algemeen zo te bestempelen, ik download al zeker 12 jaar al mijn software 100% legaal, gratis en vrij!
pi_81079473
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doel je nu op commerciele software waarbij je een commerciele licentie moet hebben?! Beetje jammer om software in het algemeen zo te bestempelen, ik download al zeker 12 jaar al mijn software 100% legaal, gratis en vrij!
eh, doe eens niet semantisch muggenziften natuurlijk bedoel ik commerciële licenties en geen open office, firefox of weet ik veel wat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 11:21:13 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81079556
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ehhh de auteurswet?!

Het blijft me verbazen hoeveel mensen denken dat films/muziek downloaden illegaal is, dankzij bepaalde belangenclubs (Brein en consorten) die daar miljoenen euro's reclamebudget voor hebben...
Fact: reclame liegt en misleidt!
Helaas.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/

Ik vroeg naar een bron waar staat dat het is toegestaan om muziek of zoiets te downloaden zonder dat jij het orgineel hebt.
Dat kan jij niet vinden omdat die niet bestaat.
In die wet waar jij naar refereerd gaat men er van uit dat jij het origneel thuis op de plank hebt staan.
Dan mag jij een kopie downloaden.
pi_81079716
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Helaas.

Ik vroeg naar een bron waar staat dat het is toegestaan om muziek of zoiets te downloaden zonder dat jij het orgineel hebt.
In die wet waar jij naar refereerd gaat men er van uit dat jij het origneel thuis op de plank hebt staan.
quote:
Op grond van artikel 16b en 16c Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken.

Voor een thuiskopie op een drager, zoals een beschrijfbare CD of DVD, van een muziekwerk is een vergoeding verschuldigd. Deze moet de fabrikant van de (lege) drager betalen.
quote:
Er zijn een aantal categorieën werken waarvan geen thuiskopie mag worden gemaakt. Ook zijn aan sommige categorieën beperkingen gesteld. Van de volgende categorieën mag geen thuiskopie worden gemaakt:

* Elektronische databanken (zie artikel 10 lid 3) - van papieren databanken mag dus wel een thuiskopie worden gemaakt;
* Bouwwerken (zie artikel 16b lid 7);
* Computerprogramma's (zie artikel 45n) - op grond van artikel 45k mag de rechtmatige verkrijger wel een reservekopie maken van het programma.
Muziek mag je dus kopiëren en downloaden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:05:43 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81081390
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef Morthill het volgende:

[..]

eh, doe eens niet semantisch muggenziften natuurlijk bedoel ik commerciële licenties en geen open office, firefox of weet ik veel wat.
Je noemt het semantisch muggenziften, feit is dat o.a. de bekende belangenclubs gerust persberichten versturen als "alle software downloads zijn illegaal"...
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Helaas.

WTF?! WTF?! WTF?!
Ik snap je ECHT niet! Je wilt beweren dat muziek/films niet gedownload mogen worden, en om dat aan te tonen geef je ZELF een link waarin staat dat het WEL mag voor eigen gebruik?! Heb je je link ook maar gelezen?
Ik zal je helpen:
quote:
Veel voorkomend is de kopie voor strikt eigen gebruik (thuiskopie). Deze mag altijd worden gemaakt, ook bij downloaden uit illegale bron.
Ik doe het niet snel, maar dit is wel een hele erge
Serieus, tip: geloof niet alles wat BELANGHEBBENDEN zeggen!
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:26:48 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_81082103
quote:

Veel voorkomend is de kopie voor strikt eigen gebruik (thuiskopie). Deze mag altijd worden gemaakt, ook bij downloaden uit illegale bron.

Hmm, als ik de elpee thuis heb, mag ik dan dus een mp3 als kopie downloaden? Heb ik met die elpee vroegah de rechten op een muziekstuk gekocht of alleen een drager?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 12:40:34 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81082682
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je noemt het semantisch muggenziften, feit is dat o.a. de bekende belangenclubs gerust persberichten versturen als "alle software downloads zijn illegaal"...
[..]

WTF?! WTF?! WTF?!
Ik snap je ECHT niet! Je wilt beweren dat muziek/films niet gedownload mogen worden, en om dat aan te tonen geef je ZELF een link waarin staat dat het WEL mag voor eigen gebruik?! Heb je je link ook maar gelezen?
Ik zal je helpen:
[..]

Ik doe het niet snel, maar dit is wel een hele erge [ afbeelding ]
Serieus, tip: geloof niet alles wat BELANGHEBBENDEN zeggen!
Je kan niet eens lezen en dan noem je mij een epic fail??
Ik vraag naar een bron waarin staat dat je muziek mag downloaden die je niet bezit.
Dat kan jij mij niet leveren.
In mijn bron wordt aangehaald dat je een RESERVE kopie mag downloaden.
Let heeeeel goed op het woord RESERVE kopie.
Dus dat betekend dat je het orgineel al hebt.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:40:43 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81082689
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hmm, als ik de elpee thuis heb, mag ik dan dus een mp3 als kopie downloaden? Heb ik met die elpee vroegah de rechten op een muziekstuk gekocht of alleen een drager?
Je hebt die hele LP niet nodig om die MP3 te mogen downloaden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:42:42 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81082776
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik vraag naar een bron waarin staat dat je muziek mag downloaden die je niet bezit.
Lees http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/ dan nog maar eens beter door hoor...
Die "reservekopie" gaat over commerciele software, bij muziek/films gaat het om een thuiskopie.
Maar goed, als je het nu nog steeds niet wilt geloven: prima, geef Tim een handje, en stap naar de winkel.
pi_81083194
quote:
Spelletjes en CD's bij de bieb halen Dat deed ik vroeger ook. Tering, wat is het snel gegaan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:04:05 #36
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_81083615
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sorry maar euh...
quote:
Op grond van artikel 16b en 16c Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken.

Voor een thuiskopie op een drager, zoals een beschrijfbare CD of DVD, van een muziekwerk is een vergoeding verschuldigd. Deze moet de fabrikant van de (lege) drager betalen.
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_81083684
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Spelletjes en CD's bij de bieb halen Dat deed ik vroeger ook. Tering, wat is het snel gegaan
Ja en dan met je fokkin dure 4 speed CD-brander die Davilex spelletjes kopieren
pi_81084012
Nogal logisch natuurlijk. De mensen die niet downloaden zullen ook niet de mensen zijn die veel naar muziek luisteren of veel films kijken.
pi_81084070
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:12 schreef nikk het volgende:
Nogal logisch natuurlijk. De mensen die niet downloaden zullen ook niet de mensen zijn die veel naar muziek luisteren of veel films kijken.
O RLY?

Ging er meer om dat aldus de industrie de mensen die voorheen kochten het nu downloaden, maar het tegendeel blijkt eerder waar te zijn. Juist doordat er door downloaden meer muziek een groter publiek bereikt worden er meer concerten bezocht en krijgen kleinere artiesten meer kans
pi_81084207
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

O RLY?

Ging er meer om dat aldus de industrie de mensen die voorheen kochten het nu downloaden, maar het tegendeel blijkt eerder waar te zijn. Juist doordat er door downloaden meer muziek een groter publiek bereikt worden er meer concerten bezocht en krijgen kleinere artiesten meer kans
Ik zeg ook niet dat downloaden een negatief effect hoeft te hebben op de verkopen. (Alhoewel cd verkopen extreem gekelderd zijn en videotheken één voor één hun deuren sluiten). Ik zeg alleen dat het een nogal logische stelling is dat mensen die downloaden meer aan muziek en films uitgeven. Als je niet veel om muziek of films geeft zal je deze namelijk ook niet downloaden...
pi_81084303
Als ik naar mezelf kijk, qua video (dus films en series) download ik me helemaal scheel, althans, de series die ik volg (een stuk of 4, 5) download ik, op TV kijken is hopeloos in NL en films boeien me niet zo dus kijk ik ook selectief, maar muziek en software download ik weer heel veel legaal via iTunes (music store / app store) e.d.

DVD's kopen doe ik echt amper meer.
pi_81084565
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat downloaden een negatief effect hoeft te hebben op de verkopen. (Alhoewel cd verkopen extreem gekelderd zijn en videotheken één voor één hun deuren sluiten). Ik zeg alleen dat het een nogal logische stelling is dat mensen die downloaden meer aan muziek en films uitgeven. Als je niet veel om muziek of films geeft zal je deze namelijk ook niet downloaden...
Omdat het beide gewoon achterhaalde technologie is. Zeker videotheken, ik heb zo via UPC on Demand een hele videotheek beschikbaar vanaf m'n bank. En mensen kopen tegenwoordig veel liever via iTunes oid een nummertje ipv een heel album. Als het inderdaad niet illegaal gedownload word.

De industrie wil niet innoveren maar blijft janken en klagen en technologische vooruitgang tegen houden... Zo gaat het, toen de auto gemeengoed werd stierf de paardentram ook uit, etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2010 13:27:47 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 13:27:00 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81084621
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Lees http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/ dan nog maar eens beter door hoor...
Die "reservekopie" gaat over commerciele software, bij muziek/films gaat het om een thuiskopie.
Maar goed, als je het nu nog steeds niet wilt geloven: prima, geef Tim een handje, en stap naar de winkel.
Ik had dat stukje gemist.
Mijn excuus.
pi_81084979
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Omdat het beide gewoon achterhaalde technologie is. Zeker videotheken, ik heb zo via UPC on Demand een hele videotheek beschikbaar vanaf m'n bank. En mensen kopen tegenwoordig veel liever via iTunes oid een nummertje ipv een heel album. Als het inderdaad niet illegaal gedownload word.

De industrie wil niet innoveren maar blijft janken en klagen en technologische vooruitgang tegen houden... Zo gaat het, toen de auto gemeengoed werd stierf de paardentram ook uit, etc. etc.
Ik ben het met je eens hoor. Ik ben niet tegen downloaden. Ik vind alleen het onderzoek onzinnig.
pi_81085158
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja en dan met je fokkin dure 4 speed CD-brander die Davilex spelletjes kopieren
Nostalgie
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81085837
Volgens mij is de stelling niet helemaal juist. Want het is de vraag welk deel van de industrie er profijt van heeft. Ik denk niet dat de pop muziek en video industrie profijt hebbent van het downloaden. Kijk alleen al naar de videoclips die er minder fraai uitzien dan in de jaren 90. Ook de toename van concerten (omdat ze minder cd's verkopen).van popartiesten is een signaal.

Pop artiesten (en de bazen van) als Lady Gaga bijvoorbeeld, lopen veel inkomsten mis, omdat pop luisteraars vaak makke schapen zijn die alles willen hebben wat 'in' is. Om er bij te horen moeten ze Lady Gaga hebben, maar hebben geen zin om een te dure single te kopen. Zij (en hun ouders) zijn immers jarenlang belazerd door bepaalde groeperingen van de 'entertainment industrie' en tevens geven zij ook weinig om kwaliteit van een product.
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
pi_81085887
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:56 schreef Super_Fucker het volgende:
Volgens mij is de stelling niet helemaal juist. Want het is de vraag welk deel van de industrie er profijt van heeft. Ik denk niet dat de pop muziek en video industrie profijt heeft van het downloaden. Kijk alleen al naar de videoclips die er minder fraai uitzien dan in de jaren 90 en de toename van concerten van popartiesten, omdat ze minder cd's verkopen.

Pop artiesten (en de bazen van) als Lady Gaga bijvoorbeeld, lopen veel inkomsten mis, omdat pop luisteraars vaak makke schapen zijn die alles willen hebben wat 'in' is. Om er bij te horen moeten ze Lady Gaga hebben maar hebben geen zin om een te dure single te kopen. Zij (en hun ouders) zijn immers jarenlang belazerd door bepaalde groeperingen van de 'entertainment industrie' en tevens geven zij ook weinig om kwaliteit van een product.
Wat een BS, kijk eens naar de clips van Gaga, wat denk je dat dat kost. En wat is er mis met een verschuiving van de inkomsten? Boohoo arme miljonairs, nu moeten ze eens in de 2 jaar ipv eens in de 3 jaar touren om 10 miljoen per jaar te verdienen
pi_81085938
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat een BS, kijk eens naar de clips van Gaga, wat denk je dat dat kost. En wat is er mis met een verschuiving van de inkomsten? Boohoo arme miljonairs, nu moeten ze eens in de 2 jaar ipv eens in de 3 jaar touren om 10 miljoen per jaar te verdienen
Ik heb ook medeljiden hoor En als het al zo lang bezig is, dan neem ik toch wel aan dat de artiesten WETEN dat ze gedownload worden!
pi_81086079
quote:

[..]

Veel minder dan in de jaren 90. Een gevangenis, een wegrestaurant, paar b-acteurs en dansers. That's it.

Ik heb mijn mening niet gegeven over verschuiving van inkomsten. Ik heb niets tegen verschuiving van inkomsten, maar dat moet wel natuurlijk gaan.
Wanneer iedereen appels gaat stelen bij de groenteboer, dan moet de groenteboer meer peren produceren en ze vervolgens verkopen boven de marktwaarde om zijn verlies van de appels te compenseren.

[ Bericht 41% gewijzigd door Super_Fucker op 06-05-2010 14:07:32 ]
pi_81086118
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:02 schreef Super_Fucker het volgende:

[..]

Veel minder dan in de jaren 90.

Een gevangenis, een wegrestaurant, paar b-acteurs en dansers. That's it.
En dat komt door downloaden?
Ik zie het verband niet hoor. Imho worden er nog steeds epische clips gemaakt, misschien wat minder dan in de 90s, maar toen was het helemaal hip en happening, en nu is de hype er gewoon wat af.
pi_81086139
quote:

[..]

Veel minder dan in de jaren 90.

Een gevangenis, een wegrestaurant, paar b-acteurs en dansers. That's it.
Er zijn nog artiesten met goede clips maar dat zijn goede artiesten. Pak een beter voorbeeld van Lady Gaga en je ziet het.
pi_81086374
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dat komt door downloaden?
Ik zie het verband niet hoor. Imho worden er nog steeds epische clips gemaakt, misschien wat minder dan in de 90s, maar toen was het helemaal hip en happening, en nu is de hype er gewoon wat af.
Videoclip is een investering, promotie voor de single. Single is promotie voor het album.

Wanneer er minder winst te halen valt uit de verkoop van albums, is het logisch dat men minder geld investeert in videoclips.
pi_81086431
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:09 schreef Super_Fucker het volgende:

[..]

Videoclip is een investering, promotie voor de single. Single is promotie voor het album.

Wanneer er minder winst te halen valt uit de verkoop van albums, is het logisch dat men minder geld investeert in videoclips.
Want een cd moet 20 euro kosten
pi_81086520
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Want een cd moet 20 euro kosten
Nu is het goedkoper, kwestie van vraag en aanbod.
pi_81086567
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:13 schreef Super_Fucker het volgende:

[..]

Nu is het goedkoper, kwestie van vraag en aanbod.
Het is niet goedkoper, en cd is nog steeds 20 euro.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2010 @ 14:16:01 #56
230491 Zith
pls tip
pi_81086640
Netsplitter, alsjeblieft. Muziek en films = legaal, software - illegal, dat weet elke nederlander.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_81086806
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:16 schreef Zith het volgende:
Netsplitter, alsjeblieft. Muziek en films = legaal, software - illegal, dat weet elke nederlander.
Ik merk dat de modjes steeds minder worden de laatste tijd
pi_81086824
quote:

[..]

Wat er mis mee is? Ze lopen een deel van hun rechtmatige inkomsten mis.
pi_81086863
quote:

[..]

Veel minder dan in de jaren 90. Een gevangenis, een wegrestaurant, paar b-acteurs en dansers. That's it.

Ik heb mijn mening niet gegeven over verschuiving van inkomsten. Ik heb niets tegen verschuiving van inkomsten, maar dat moet wel natuurlijk gaan.
Wanneer iedereen appels gaat stelen bij de groenteboer, dan moet de groenteboer meer peren produceren en ze vervolgens verkopen boven de marktwaarde om zijn verlies van de appels te compenseren.
en wat als die appels en peren nu toevallig substituten van elkaar zijn. Dan gaat natuurlijk niemand meer die dure peren kopen als de appels gratis zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2010 @ 14:26:41 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81087100
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:16 schreef Zith het volgende:
Ja ja ja ja.....
De boodschap is al duidelijk.
pi_81087288
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze halen geen directe inkomsten uit die clips. Het product is muziek, en een deel ervan komt nu vrijer beschikbaar, en daardoor zullen ze via andere wegen er geld mee moeten verdienen. Wat overigens nog meer dan prima kan.
pi_81088883
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze halen geen directe inkomsten uit die clips. Het product is muziek, en een deel ervan komt nu vrijer beschikbaar, en daardoor zullen ze via andere wegen er geld mee moeten verdienen. Wat overigens nog meer dan prima kan.
Je had het over inkomsten die miljonairs mislopen vanwege het downloaden. Maar hey, het zijn toch maar miljonairs hè?
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:03:21 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81091191
Ach ja, de entertaiment-industrie wordt toch geleid door een stel oude mensen die compleet los van de werkelijkheid staan. De enige oplossing die ze zien is verbieden en repressie. Ze willen niet eens proberen iets aan te bieden wat consumenten willen, nee, de consument moet kopen wat de industrie ze aanbiedt.

Zie dit ook weer voor een mooi staaltje kop in het zand steken:
quote:
Survey: Hollywood Won’t Compete With Piracy Until It’s Gone
Written by enigmax on May 06, 2010
Commenting on the results of a new survey which found that most people who download movies, music and TV shows would do so legally if they were available via a reasonably-priced and convenient platform, the boss of the Australian Federation Against Copyright Theft says that the industry won’t compete until rampant online piracy is seriously reduced. And so the deadlock continues.

According to the early published results of a new survey conducted by news.com.au and market research firm CoreData, most individuals downloading illicit media from the Internet would do so legally if only the entertainment industries would provide them a cheap and convenient platform from which to do so.

The survey of 7,000 people who admitted to downloading or streaming media from unauthorized sources in the last 12 months also discovered that easy access to media using file-sharing systems such as BitTorrent was of greater attraction than a low or free price tag.

When asked if they would pay for a service which provided an advertising and DRM-free TV show, movies and music experience, an impressive 66.4% of respondents said they would be prepared to pay for that.

The prices they would generally be prepared to offer are $1 per TV episode, $2 for a movie and 50c per music track. ($1 AUD = $0.91 USD)

So, presuming that these 7,000 respondents paid nothing for the media they acquired in the last 12 months over the Internet, getting any money out of them at all would be a decent bonus for the entertainment industries. But to do that there would first have to be the services available with which to tempt those latent online consumers away from file-sharing networks.

However, as confirmed by Australian Federation Against Copyright Theft boss Neil Gane, people have to stop sharing files first before the industry is prepared to “compete”. He says that the industry and the government need to address rampant infringement online in the first instance, in order to create the right environment for competition.

“Movie industries obviously want to make their content available online, but they can’t compete currently with a free alternative that’s perpetrated through theft. Once there is a level playing field, I think you’ll begin to see a lot more flexible, innovative business models,” he told news.com.au.

So here we go again. Let’s not kid anyone. There are plenty of people – around 35% according to this survey – that won’t pay anything for their media and that is unlikely to change in the near future. But there are definitely people who will put their hands in their pockets for a good product with good service at the right price. But they have to be available first.

It is pointless talking about introducing such a service when there is a “level playing field” because that situation will never come. What Gane really means is that the industry will only be prepared to offer their products online when they can do so at a much higher price than the market will currently pay.

So what exactly will people pay? The survey discovered that of those prepared to hand over money for media, nearly 50% said they would pay $2 for a movie, with 28% offering $5 and under 5% offering $10.

Gane said the industry is not interested in $2 per movie, calling it an “unrealistic ask”. One would imagine they might be interested in the $10 tag to tempt pirates, but that could only be achieved by eliminating most other unauthorized sources of media. Rest assured though, if all online piracy was stamped out, the industries would either a) jump online at prices few would be prepared to pay offering products infested with draconian DRM, or b) go back to selling plastic discs.

Gane says that there is an element of the online community who believe that if products are online they should be free. Well here’s some breaking news – they are, whether Hollywood likes it or not.

It’s time to at least try to compete, because next year’s survey won’t be any more encouraging than this. The clock is ticking and more opportunities are being lost.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81091865
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Los daarvan, een groot deel van het geld van CD's etc. gaat naar de platenmaatschappij, niet de artiest. Als de artiesten nu eens gewoon weer veel op toernee gingen dan krijgen ze genoeg geld. Zoals het ging voor er muziekdragers waren.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:18:40 #65
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81091969
quote:

[..]

Ben even bij mijn schoonouders, PCH is nog thuis.. even filmpje huren.. 3,50! Pff.
pi_81092961
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef Morthill het volgende:

[..]

Los daarvan, een groot deel van het geld van CD's etc. gaat naar de platenmaatschappij, niet de artiest. Als de artiesten nu eens gewoon weer veel op toernee gingen dan krijgen ze genoeg geld. Zoals het ging voor er muziekdragers waren.
Dan moeten ze werken
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:42:01 #67
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81093092
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Ik ben niet tegen downloaden. Ik vind alleen het onderzoek onzinnig.
Helemaal eens. Mensen die stelen bij de Zeeman kopen waarschijnlijk ook bovengemiddeld vaak iets bij de Zeeman.

Die constatering zegt dus weinig over het nut van een downloadverbod. Ik ben tegen een downloadverbod, maar dat heeft meer te maken met achterhaaldheid van het businessmodel en privacybezwaren, dan omdat downloaders goed zouden zijn voor de muziekindustrie of zo.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:54:05 #68
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_81093583
quote:

[..]

Dáár ben ik het idd mee eens. Al die kutwaarschuwingen die de geldschuivers voo hun kiezen krijgen en de piraatjes niet...

Hoe dom kun je zijn...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_81094293
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dáár ben ik het idd mee eens. Al die kutwaarschuwingen die de geldschuivers voo hun kiezen krijgen en de piraatjes niet...

Hoe dom kun je zijn...

V.
Zat op vakantie serie te kijken, elke keer als de speler opstartte kreeg ik die krengerige waarschuwing. Hallo, ik heb de DVD gekocht, mij irriteren met een waarschuwing lijkt me niet nuttig
pi_81095943
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is niet goedkoper, en cd is nog steeds 20 euro.

Een cd kost vaak geen 20 euro meer.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:04:42 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81095971
Bij de videotheek hetzelfde. Die kerel die laatst een DVD speler bij je jatte komt nu trouw iedere dag een filmpje huren
Intelligent, but fucked up.
pi_81096079
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:03 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Een cd kost vaak geen 20 euro meer.
13-15 euro en meestal na een maand of twee al max 10 euro.
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:16:43 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_81101530
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
Ach ja, de entertaiment-industrie wordt toch geleid door een stel oude mensen die compleet los van de werkelijkheid staan. De enige oplossing die ze zien is verbieden en repressie. Ze willen niet eens proberen iets aan te bieden wat consumenten willen, nee, de consument moet kopen wat de industrie ze aanbiedt.

[..]

Idd, en zich dan afvragen waarom ze de consument niet kunnen laten doen wat zij willen

XS4All is een goede actie begonnen
quote:
Provider start burgerinitiatief voor online muziek en films

AMSTERDAM - De entertainmentindustrie moet worden verplicht om muziek en films bij verschijning ook online aan te bieden. Dat vindt internetprovider XS4ALL, die de Tweede Kamer via een burgerinitiatief wil dwingen een wetsvoorstel hierover te behandelen.

© NU.nl/Chris HeijmansMet de stap wil de provider voorkomen dat zij al het internetverkeer van hun klanten, "inclusief liefdesbrieven en vakantiefoto's", in de gaten moet gaan houden om inbreuk op auteursrecht op te sporen. "Hiermee worden fundamentele grondrechten van de burger - het recht op privacy en communicatiegeheim, informatievrijheid en vrijheid van meningsuiting - geschonden. XS4ALL is hier fel op tegen", zegt Niels Huijbregts.

Volgens XS4ALL zou die privacyinbreuk een onvermijdelijk gevolg zijn van de invoering van een wettelijk downloadverbod, waar het kabinet voor zijn val op aanstuurde. Als dat wordt ingevoerd, moeten providers immers het gedrag van hun klanten in de gaten gaan houden om overtredingen vast te stellen.

Nieuwe wet

Volgens het bedrijf moet de nieuwe wet de entertainmentindustrie verplichten om nieuwe muziek en films direct online aan te bieden, zodat gebruikers tegen betaling niet langer achterlopen op releases in vooral de Verenigde Staten.

Door een beter aanbod te bieden, verwacht de provider de belangrijkste reden voor illegale uitwisseling van beschermd materiaal weg te nemen.

Huijbregts: "Het is tijd dat de entertainmentindustrie zich aanpast aan de behoeftes van de gebruiker, in plaats van andersom. We willen laten zien dat internetgebruikers de klantonvriendelijkheid van de muziek- en filmindustrie niet langer pikken."

Burgerinitiatief

Om het voorstel door de Tweede Kamer te laten behandelen is de provider het burgerinitiatief 'Film en Muziek voor iedereen' gestart. Als er veertigduizend handtekeningen zijn opgehaald, moet de Kamer het wetsvoorstel bespreken. Voorwaarde is wel dat uit een steekproef blijkt dat de ondertekenaars de Nederlandse nationaliteit hebben en ouder zijn dan 18 jaar.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:23:26 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81101863
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bij de videotheek hetzelfde. Die kerel die laatst een DVD speler bij je jatte komt nu trouw iedere dag een filmpje huren
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:47:18 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81103027
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik had dat stukje gemist.
Mijn excuus.
Aanvaard
En welkom bij de gratis legale downloaders
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:48:56 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81103125
quote:

[..]
Stelen van appels kan je vergelijken met het stelen van DVD's. Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat dat niet mag...
  donderdag 6 mei 2010 @ 21:55:45 #77
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_81107010
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet illegaal dus.

Verder stond er laatst op GeenStijl een nittig plaatje waar even werd duidelijk gemaakt hoe de markt zich heeft ontwikkeld en waar de opbrengsten per cd heen gaan. Ook verhelderend, de industrie die zegt op te komen voor de artiesten staat behoorlijk in zijn hemd.
Link plaatje ivm groot formaat.
Life is what you make it.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:00:04 #78
pi_81145126
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

En ik heb recht op inkomsten van mijn zuurstoffabriek. Wild ademhalen verbieden!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:02:24 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81145236
elk mens heeft schijnbaar recht op het volledige bedrag bij uitbuiting van zijn of haar talent. prima, maar val mij daar niet mee lastig in een openbare wereld.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:02:26 #80
pi_81145239
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]
En ik zal niet rusten voor de macht van dit soort economische fascisten is gereduceerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')