Hoezo een grote aanfluiting? Ik vroeg om je top 10 favoriete rappers. Biggie mag dan een betere rapper zijn als Reks, maar ik luister alsnog liever naar Reks, als naar Biggie. Als we het over beste rappers top 10 zouden hebben dan zou bijvoorbeeld Rakim sowieso wel een hoger plekje op de lijst verdienen imo. Verder kan ik weinig op je lijst aanmerken. Stuk voor stuk goede rappers (ken alleen Phife dog niet en met De La Soul ben ik ook niet echt bekend). 1 dingetje tho.. Je hebt Em 2x in je lijst.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:06 schreef RitseB het volgende:
Je lijst is imo een grote aanfluiting
1. Nas
2. Biggie
3. Q-Tip
4. Talib Kwali
5. Phife Dog
6. Rakim
7.Method Man
8. Eminiem
9. Die ene gast van De La Soul
10. Eminiem
quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:58 schreef queensbridge het volgende:
LL Cool J.. Dat zie je niet vaak haha.. Ik zou hem persoonlijk nooit in me top 10 doen terwijl ik hem toch een goede rapper vind. Doin' it is dope hahah
Radio is mijn favoquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:05 schreef queensbridge het volgende:
Ik heb LL's discography nog altijd op me pc staan, maar heb pas 3 of 4 albums van hem geluisterd tbh.. Doin' it is bij verre me favoriete LL track.
Hmm..ik vind de beat niet echt man.. Iets wat ik bij Nas en Mobb Deep trouwens ook regelmatig heb..een QB trekje? hahaquote:
ow ik zie ook nu pas dat het over een totale top 10 gaat en niet alleen over rappers , dan ga ik er idd ook nog verder over nadenkenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:10 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Hmm..ik vind de beat niet echt man.. Iets wat ik bij Nas en Mobb Deep trouwens ook regelmatig heb..een QB trekje? haha
Wel alleen over rappers, maar je top 10 favoriete rappers. Dus niet over wie jij denkt dat de beste zijn skillwise. Als jij liever naar Gucci Mane luisterd dan naar Nas, dan zet je Gucci hoger. Ook al is het natuurlijk duidelijk dat Nas de betere rapper isquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ow ik zie ook nu pas dat het over een totale top 10 gaat en niet alleen over rappers , dan ga ik er idd ook nog verder over nadenken
Phonte? Oke oke..wat vind je van Little Brother?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:15 schreef Deltron het volgende:
1. Slug
2. Deacon The Villain
3. Cise Star
4. Typhoon
5. (MF) Doom
6. Phonte
7. Del tha funkee homosapien
8. Posdnuos
9. Black Thought
(10. Blu, Talib, Q-tip, Brother Ali, Mike Skinner, Common, Guru, Masta Ace, Geologic)
Toch best lastig
Ik heb eigenlijk nooit naar Big L geluisterd (yup, echt waar).. Wat is ze dopeste album / mixtape?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:49 schreef ems. het volgende:
1. Big L (wie de fuck anders?)
2. Nas
3. Biggie
4. Pun
5. Pac
6. Wu
7. Black Moon
8. Immortal Technique (Maar dan voornamelijk door revolutionary vol.1)
9. Talib
10. Tribe
Maar ik vind een top 10 sowieso een beetje wack. Enige plaats waar ik zeker van ben is de eerste voor
Big L, want niemand is zo hard als hij. Apart dat ik de eerste ben die hem noemt![]()
Voor de rest is het eigenlijk in no particular order. Afhankelijk van waar ik zin in heb. Top 10 is eigenlijk ook veels te klein ;p
Oldschool is toch ook gewoon de beste Hip Hop?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:50 schreef queensbridge het volgende:
@ ems.. Oke, ik ga hem downloaden en er na me examens ff goed naar luisteren
Ik zie verder iedereen alleen maar oldschool (sommige zijn nog steeds relevant) rappers in hun lijst zetten.. Niemand heeft ook maar iemand van de nieuwe generatie in ze top10?
Hiphop was in het algemeen in de 90s op ze hoogtepunt. Maar rappers als Murs vind ik alsnog goede shit makenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:54 schreef hamburgerjongen het volgende:
[..]
Oldschool is toch ook gewoon de beste Hip Hop?
@ bolded.. Vind je dat ook echt zelf of neem je gewoon de mening van anderen over? De shit die hij nu uitbrengt vind ik wack..maar hij heeft ook wel goede shit gemaakt vroegerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:20 schreef andreas612 het volgende:
1. Tupac
2. DrDre
3. Westside Connection
4. Big Pun
5. Snoop Dogg
6. Slim Thug
7. The Game
8. Ice Cube
9. Eminem
10. Eazy-E
...
957. Jay-Z
284208. Lil' Wayne
Meningen hm. Ik begrijp ook niet hoe je Slim boven L kan zettenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:50 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Wel een paar kutlijstjes hier zeg![]()
Dr Dre die hoger dan Big Pun wordt genoteerd in een lijst om maar een voorbeeld te geven....
Moet je dit filmpje van Jay-Z een zien, hij steelt heel veel van zijn teksten van andere rappers.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:47 schreef queensbridge het volgende:
8. Jay-Z - Reasonable Doubt en American Gangster vind ik twee van de vetste albums ooit. Classic shit. Alleen door die albums alleen komt hij al in me top10
bolded = dikgedruktquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:42 schreef andreas612 het volgende:
bolded?
als je drdre bedoeld? 't wachten is op detox
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef queensbridge het volgende:
Phonte? Oke oke..wat vind je van Little Brother?
oops... nee.. lil wayne vind ik echt 100x niks. Alleen die stem al..quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:56 schreef queensbridge het volgende:
[..]
bolded = dikgedrukt
http://www.worldstarhipho(...)wshhXib5twXI6Fzsz22L
^ Waarom heeft niemand een van deze rappers in ze top10? haha wtf
Nogmaals..top10 van JOUW FAVORIETE rappers..niet de top 10 beste..dan zou mijn lijst er ook anders uitzien.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:50 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Wel een paar kutlijstjes hier zeg![]()
Dr Dre die hoger dan Big Pun wordt genoteerd in een lijst om maar een voorbeeld te geven....
Al gezien..als je weet hoeveel dat gebeurd binnen hiphop. Toevallig luisterde ik net de (waarschijnlijke) intro voor het aankomende R.E.D. album van Game. En die begon met "I don't need a hook for this shiiit". Een line die oorspronkelijk van Jay-Z is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:33 schreef hamburgerjongen het volgende:
[..]
Moet je dit filmpje van Jay-Z een zien, hij steelt heel veel van zijn teksten van andere rappers.
50 Cent heeft ook dope shit gemaakt..voorbeelden:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:01 schreef Kingstens het volgende:
Zo weinig IT?:O
1. Immortal Technique
2.Jedi Mind Tricks
3.Tupac
4.SnowGoons
5.Snoop Dogg
6.Mobb Deep
7.Bone Thugz-n-Harmony
8.50 cent (haat me voor 50 erbij zetten)
9.Cunnin'lynguists
10.Papoose
Houd het meest van underground shit
Amerikaanse rap idd. Oude-wijven-rap de laatste jaren. Jmmr.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:02 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Hiphop was in het algemeen in de 90s op ze hoogtepunt. Maar rappers als Murs vind ik alsnog goede shit maken
quote:
duuuude, open dan ook niet dit soort topics.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:47 schreef queensbridge het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit naar Big L geluisterd (yup, echt waar).. Wat is ze dopeste album / mixtape?
En waarom dan niet? Ik vraag om favoriete rappers ffs. Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet gaan herhalen.. Plus dit zet je me juist aan om naar dit soort artiesten te gaan luisteren. Ik zie eigenlijk sowieso niet in waarom ik het niet zou mogen openen, ben ik als TS de enigste persoon om mee te discussiëren? Volgens mij kan de rest ook gewoon ze mening geven..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
[..]
duuuude, open dan ook niet dit soort topics.
Met Kanye West is niks mis op zich, maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik vond Blueprint 3 een verschrikkelijk albumquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:14 schreef ems. het volgende:
Achja, Jay-z.
Laatst toevallig nog eens de dvd The Streets Is Watching gekeken en dat is wel heel erg tof. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe hij het allemaal zo erg kan verkloten, met name door met artiesten als kanye west en rihanna samen te werken (en het nummer dan ook nog eens run this town te noemen).
Dat is vast grappig bedoelt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:05 schreef RedGuy het volgende:
En eigenlijk Soulja Boy op 0.
Die staat aan de top.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat is vast grappig bedoelt.
Ik moet wel zeggen dat ik veel respect voor hem heb, ik heb me geabonneerd op z'n youtube video's en hij heeft heel wat bereikt.
Vind je U-god beter dan alle andere van Wu-Tang?quote:Op zondag 9 mei 2010 11:44 schreef N-E-R-D het volgende:
Q-Tip
Nas
LL Cool J
Chali 2na
Black Thought
Mos Def
MF DOOM
Biggie
Charizma
U-God
Nee maar daar gaat het blijkbaar niet om in dit topicquote:Op zondag 9 mei 2010 11:49 schreef hamburgerjongen het volgende:
[..]
Vind je U-god beter dan alle andere van Wu-Tang?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat is vast grappig bedoelt.
Ik moet wel zeggen dat ik veel respect voor hem heb, ik heb me geabonneerd op z'n youtube video's en hij heeft heel wat bereikt.
Je zegt dat dan wel op zo'n toontje, maar favoriet en beste is toch ook iets anders? Ajax is beter dan Feyenoord, maar je kan toch liever naar Feyenoord kijken?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:02 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Nee maar daar gaat het blijkbaar niet om in dit topic
Ik dacht ik doe iets verassends maar vind hem echt een hele fijne stem hebben om naar te luisteren.
Ben niet zo van hun ding, maar hebben echt een unieke stijl in de rapwereld.quote:
quote:Op zondag 9 mei 2010 17:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ben niet zo van hun ding, maar hebben echt een unieke stijl in de rapwereld.
Vooral Steen is een compromisloze modderfokker. Een verademing in een land van Amerika-likkers. (zie de top 10 lijstjes hier)
quote:Op zondag 9 mei 2010 13:50 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Je zegt dat dan wel op zo'n toontje, maar favoriet en beste is toch ook iets anders? Ajax is beter dan Feyenoord, maar je kan toch liever naar Feyenoord kijken?
Ik weet niet of iemand "The Show" heeft gezien...maar daar moest ik wel lachen om de ruzie tussen method man en U-God
U-God: If we're doing interviews, all you do is talk talk talk talk
Method Man: Well, yea, look at the awnsers YOU give!
lmao
Jouw gejankt op pac begint redelijk irri te worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sowieso, elke lijst met '2'pac' erin kan je overslaan.
Zo vaak begin ik er niet over, ik kan me voorstellen als je jong bent dat het een goede rapper is, net zoals je N.W.A. dan een goede groep vindt, maar ik vind het erg jammer dat mensen zich niet wat meer in het genre verdiepen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:35 schreef CraniuM het volgende:
[..]
Jouw gejankt op pac begint redelijk irri te worden.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:47 schreef queensbridge het volgende:
7. Royce Da 5"9 - Toen ik voor de eerste keer 'part of me' hoorde, heb ik hem zeker 10x achter elkaar geluisterd. Beste storytelling track ooit imo (misschien op Rewind na).. Dit soort nummers plus dat hij net zoals T.I. ook van die lekkere rauwe shit heeft, maakt hem tot een van me favorieten
Hier ga ik gewoon al niet meer op in.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo vaak begin ik er niet over, ik kan me voorstellen als je jong bent dat het een goede rapper is, net zoals je N.W.A. dan een goede groep vindt, maar ik vind het erg jammer dat mensen zich niet wat meer in het genre verdiepen.
Vind het gewoon jammer dat jij altijd zo over wilt komen van check mij veel verstand van rap hebben en ohja pac is kut.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat heb je ook nooit gedaan.Maakt niet uit verder, ieder z'n ding.
Prima, laten we ontopic gaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:47 schreef CraniuM het volgende:
[..]
Vind het gewoon jammer dat jij altijd zo over wilt komen van check mij veel verstand van rap hebben en ohja pac is kut.
Haha..dus NIEMAND kan Pac bij zijn FAVORIETEN hebben staan? Voor de 100ste keer, het gaat om je favorieten..als Souljah Boy en Gucci Mane tot jouw favorieten behoren dan zet je die er tussen. Ook komen ze niet in de buurt van goede rappers. Je kan het alsnog chill vinden om te luisten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sowieso, elke lijst met '2'pac' erin kan je overslaan.
Ik dacht dat ik met Eminem m'n evenbeeld had gevonden in '99 maar toen Steen op de proppen kwam met z'n outsider vd maatschappij en white trash gedoe terwijl ie strak op pep en pillen staat met dan nog een Thunderdome shirt aan ben ik direct fan geworden! Voor de meesten klinkt zijn praat ronduit 'marginaal' of is deze gozer 'te laag' voor hun stand , nou jaquote:Op zondag 9 mei 2010 17:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ben niet zo van hun ding, maar hebben echt een unieke stijl in de rapwereld.
Vooral Steen is een compromisloze modderfokker. Een verademing in een land van Amerika-likkers. (Zie de top 10 lijstjes hier)
Je hoeft het begrip 'favorieten' niet uit te leggen hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Haha..dus NIEMAND kan Pac bij zijn FAVORIETEN hebben staan? Voor de 100ste keer, het gaat om je favorieten..als Souljah Boy en Gucci Mane tot jouw favorieten behoren dan zet je die er tussen. Ook komen ze niet in de buurt van goede rappers. Je kan het alsnog chill vinden om te luisten.
Geef me aub wat redenen waarom 2Pac zo wack en overrated zou zijn.
Ik vind 2pac niet wack(All Eyez On Me beschouw ik zelfs bijna als een klassieker), maar ik vind hem wel overrated, een studio album voor zn dood, en daarna voornameleijk gerecyclede lyrics over Dr. Dre's producties, de gast kon goed lyrics schrijven maar ik vraag mij af of hij zonder zn dood(en de gehele beef met biggie) niet een eendagsvlieg gebleven zou zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Geef me aub wat redenen waarom 2Pac zo wack en overrated zou zijn.
Dat moet ik blijkbaar wel aangezien jij zegt dat je 'elke lijst met 2Pac erin kan overslaan'. Ondanks het feit dat het grootste deel van de jeugd geen eigen muzieksmaak ontwikkelt, maar de massa volgen, zijn er ook nog mensen die wél verder hebben gekeken dan hun neus lang is. 2Pac behoort tot een van mijn favorieten, en ik heb niet alleen nummers als Changes en Hit 'em up gehoord. Sterker nog, ik vind Hit 'em up wack. De outlawz verpesten zoals gewoonlijk het nummer, maar het 'fuck biggie, fuck badboy' gebrabbel aan het einde van de track gaat ook helemaal nergens over.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je hoeft het begrip 'favorieten' niet uit te leggen hoor.![]()
2pac is een standaard gangsterrapper met een aantal leuke nummers. Het feit dat 'hit em up' als een van de beste disstracks ooit wordt gezien zegt al genoeg. Het is een en al 'fuck dit, fuck dat'.
Geen eendagsvlieg. Ik denk alleen niet dat hij net zo populair zou zijn als nu. Denk dat hij even bekend zou zijn als Nas nu is. Bekend bij de echte hiphoppers, maar voor de rest..."2Pac? Wat is een 2Pac?"quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind 2pac niet wack(All Eyez On Me beschouw ik zelfs bijna als een klassieker), maar ik vind hem wel overrated, een studio album voor zn dood, en daarna voornameleijk gerecyclede lyrics over Dr. Dre's producties, de gast kon goed lyrics schrijven maar ik vraag mij af of hij zonder zn dood(en de gehele beef met biggie) niet een eendagsvlieg gebleven zou zijn.
Biggie is niet overrated.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 01:59 schreef queensbridge het volgende:
Trouwens, als we zo gaan beginnen, is Biggie ook overrated,
Biggie is wel overrated omdat bijna iedereen Pac en Biggie op nummer 1 en 2 zet. Ook bij Biggie zonder ook maar 1 album gehoord te hebben. Misschien Juicy en Big Poppa, en dan houd het wel op.quote:
Nas is heus wel bekend bij het tmf kijkend publiek hoorquote:Op zaterdag 15 mei 2010 01:59 schreef queensbridge het volgende:
Geen eendagsvlieg. Ik denk alleen niet dat hij net zo populair zou zijn als nu. Denk dat hij even bekend zou zijn als Nas nu is. Bekend bij de echte hiphoppers, maar voor de rest..."2Pac? Wat is een 2Pac?"
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:34 schreef Cubewood. het volgende:
1. Nas
2. Common
3. Guru
4. Black Thought
5. Talib Kweli
6. Black Milk
7. Method Man
8. Mos Def
9. Kanye West (Ja het was ooit een baas)
10. Masta Ace
11. Sean price
Vast nog een paar vergeten, maar het komt in de buurt
Ze kennen hem misschien, maar meer dan 3 nummers kunnen ze niet opnoemen. Geloof mij nou maar. Ik ken genoeg mensen die hiphop luisteren. Maar 9 van de 10 zijn niet met Nas bekend. Het meerendeel luistert vooral naar Young Money, Gucci Mane en Hefquote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:45 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Nas is heus wel bekend bij het tmf kijkend publiek hoorIn 2001 kwam ie nog met z'n vette track 'got yourself a gun' op de proppen dat veel airplay kreeg en in 2006/2007 werd de video van 'Hip-Hop is dead' bijna non stop afgespeeld....
Dat komt ook vooral door ze beats. Hij heeft genoeg dope verses. Los daarvan beschouw ik It was written, Stillmatic, God's Son, Untitled en Distant Relatives ook tot hele goede albums.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:24 schreef CraniuM het volgende:
Met nas is eigelijk het zelfde ( dat iedereen hem zo hoog plaatst ) Illmatic een van de beste albums of all time maar daarna heeft die imo ook niet veel soeps meer gepresteerd met af en toe een leuk nummertje ertussen door.
Hef is wel baas, en SCOETIE MAYNEquote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef queensbridge het volgende:
[..]
Ze kennen hem misschien, maar meer dan 3 nummers kunnen ze niet opnoemen. Geloof mij nou maar. Ik ken genoeg mensen die hiphop luisteren. Maar 9 van de 10 zijn niet met Nas bekend. Het meerendeel luistert vooral naar Young Money, Gucci Mane en Hef
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:24 schreef CraniuM het volgende:
Met nas is eigelijk het zelfde ( dat iedereen hem zo hoog plaatst ) Illmatic een van de beste albums of all time maar daarna heeft die imo ook niet veel soeps meer gepresteerd met af en toe een leuk nummertje ertussen door.
It was written is ook erg dope maar Illmatic is en blijft zijn meesterwerk en dat punt zal die ook nooit meer halen wat die met Illmatic heeft bereikt imo.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:16 schreef ems. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beschouw het als huiswerk.
Nas heeft echt zat goede nummers verspreid over zn albums. Toegegeven, hoe later het werd hoe minder ze waren. Lost tapes was ook nog wel dope, maar it was written is imo één van de betere hiphopplaten ooit.
Tja met Stillmatic wou die hoger gaan komen dan Illmatic waarin die hard faalde, maar sowieso staat Nas ook erg hoog bij mij.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:47 schreef ems. het volgende:
Daar ben ik ook sceptisch over maar je weet maar nooit. Illmatic was natuurlijk classic maar ik vond it was written er absoluut niet voor onder doen. Stillmatic daarintegen heb ik nooit zo begrepen.
Wrong. Hij zegt in de intro zelfs "They thought I'd make another illmatic, but it's always forward I'm moving, never backwards, so stupid here's another classic."quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:48 schreef CraniuM het volgende:
[..]
Tja met Stillmatic wou die hoger gaan komen dan Illmatic waarin die hard faalde, maar sowieso staat Nas ook erg hoog bij mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |