abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81438144
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sowieso, elke lijst met '2'pac' erin kan je overslaan.
Jouw gejankt op pac begint redelijk irri te worden.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:38:01 #77
35723 crew  GGMM
pi_81438258
Slug (Atmosphere)
Nas (gewoon vanwege Illmatic en the lost tapes)
Canibus
Rakim
Q-Tip
MF-Doom
Masta Ace
Framework (Loyalists)
Chino XL
En vooruit, Eminem.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:40:27 #78
35723 crew  GGMM
pi_81438374
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:35 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Jouw gejankt op pac begint redelijk irri te worden.
Zo vaak begin ik er niet over, ik kan me voorstellen als je jong bent dat het een goede rapper is, net zoals je N.W.A. dan een goede groep vindt, maar ik vind het erg jammer dat mensen zich niet wat meer in het genre verdiepen.

//edit:
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 00:47 schreef queensbridge het volgende:

7. Royce Da 5"9 - Toen ik voor de eerste keer 'part of me' hoorde, heb ik hem zeker 10x achter elkaar geluisterd. Beste storytelling track ooit imo (misschien op Rewind na).. Dit soort nummers plus dat hij net zoals T.I. ook van die lekkere rauwe shit heeft, maakt hem tot een van me favorieten
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81438519
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:40 schreef GGMM het volgende:

[..]

Zo vaak begin ik er niet over, ik kan me voorstellen als je jong bent dat het een goede rapper is, net zoals je N.W.A. dan een goede groep vindt, maar ik vind het erg jammer dat mensen zich niet wat meer in het genre verdiepen.
Hier ga ik gewoon al niet meer op in.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:45:15 #80
35723 crew  GGMM
pi_81438651
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:42 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Hier ga ik gewoon al niet meer op in.
Dat heb je ook nooit gedaan. Maakt niet uit verder, ieder z'n ding.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81438780
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:45 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat heb je ook nooit gedaan. Maakt niet uit verder, ieder z'n ding.
Vind het gewoon jammer dat jij altijd zo over wilt komen van check mij veel verstand van rap hebben en ohja pac is kut.

ohja nu ik royce zie die moet ook nog wel in mijn lijstje.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:48:39 #82
35723 crew  GGMM
pi_81438828
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:47 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Vind het gewoon jammer dat jij altijd zo over wilt komen van check mij veel verstand van rap hebben en ohja pac is kut.
Prima, laten we ontopic gaan.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81438893
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

Prima, laten we ontopic gaan.
Nog altijd even goeie vrienden dan?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:03:10 #84
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:08:09 #85
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81439948
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sowieso, elke lijst met '2'pac' erin kan je overslaan.
Haha..dus NIEMAND kan Pac bij zijn FAVORIETEN hebben staan? Voor de 100ste keer, het gaat om je favorieten..als Souljah Boy en Gucci Mane tot jouw favorieten behoren dan zet je die er tussen. Ook komen ze niet in de buurt van goede rappers. Je kan het alsnog chill vinden om te luisten.

Geef me aub wat redenen waarom 2Pac zo wack en overrated zou zijn.
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
pi_81440356
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:52 schreef Metaan het volgende:

[..]

Ben niet zo van hun ding, maar hebben echt een unieke stijl in de rapwereld.

Vooral Steen is een compromisloze modderfokker. Een verademing in een land van Amerika-likkers. (Zie de top 10 lijstjes hier)

Ik dacht dat ik met Eminem m'n evenbeeld had gevonden in '99 maar toen Steen op de proppen kwam met z'n outsider vd maatschappij en white trash gedoe terwijl ie strak op pep en pillen staat met dan nog een Thunderdome shirt aan ben ik direct fan geworden! Voor de meesten klinkt zijn praat ronduit 'marginaal' of is deze gozer 'te laag' voor hun stand , nou ja Deze gozer verdient geld en heeft een carrière door te zeggen en te doen wat ie wil , kan jij dat?
De meerderheid heeft hier wel een goede smaak op gebied van Hip-Hop dus ik kan niet gaan beginnen hoe fake en onrealistisch de hedendaagse mainstream rappers zijn maar ik vind gozers als Steen toch nog altijd een verademing in het hip-hop wereldje , heb ik toch tenminste ook nog een referentiepunt
Verder heeft ie ook gewoon een rauwe stem die gemaakt is om in your face de meest expliciete en shockerende dingen te gaan zeggen .
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 23:20:24 #87
35723 crew  GGMM
pi_81440661
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef queensbridge het volgende:

[..]

Haha..dus NIEMAND kan Pac bij zijn FAVORIETEN hebben staan? Voor de 100ste keer, het gaat om je favorieten..als Souljah Boy en Gucci Mane tot jouw favorieten behoren dan zet je die er tussen. Ook komen ze niet in de buurt van goede rappers. Je kan het alsnog chill vinden om te luisten.

Je hoeft het begrip 'favorieten' niet uit te leggen hoor.

2pac is een standaard gangsterrapper met een aantal leuke nummers. Het feit dat 'hit em up' als een van de beste disstracks ooit wordt gezien zegt al genoeg. Het is een en al 'fuck dit, fuck dat'.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:21:10 #88
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_81440697
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef queensbridge het volgende:

[..]

Ik vind 2pac niet wack(All Eyez On Me beschouw ik zelfs bijna als een klassieker), maar ik vind hem wel overrated, een studio album voor zn dood, en daarna voornameleijk gerecyclede lyrics over Dr. Dre's producties, de gast kon goed lyrics schrijven maar ik vraag mij af of hij zonder zn dood(en de gehele beef met biggie) niet een eendagsvlieg gebleven zou zijn.
pi_81446119
2pac zou sowieso niet voor altijd een rapper geweest zijn. Ik denk toch wel dat als mocht ie nog leven hij dan wrs na z'n contract bij Death Row Records in de politiek zou stappen. Dat zat bij hem echt in de familie en dat hield hem ook het meest bezig. De reden dat hij al ging zoeken naar een politiek correcte verklaring voor 'thug life' The Hate U Gave Little Infants Fucks Everyone wou dus al zeggen dat hij desondanks al het promoten van dat gangsta gedoe ervoor zorgde dat hij hiervoor toch wel een redelijk diepgaande mening of verklaring voor had. Zo'n stelling zoals met dat thug life zou ik nog bij een politieke partij hun propaganda zien staan , mocht ie niet door hem gebruikt of bekend worden.
Bovenal , hij besefte dat rap muziek goed verkochte over heel Amerika zeer zeker ook Blank Amerika want hij heeft een platencontract gekregen toen de dochter van één of andere rijke platenlabelbaas z'n demo die wrs op pappie z'n bureau lag te slingeren afspeelde en hem vertelde dat ie die gozer zeker moest contracteren.
Het was toen ook de tijd dat controversiële en pro black crews zoals N.W.A. en Public Enemy massa's albums verkochten en enorm veel verkoopcijfers haalden dus binnenhalen die handel dacht meneer platenlabel.
Kortom , voor politiek was ie nog te jong om serieus genomen te worden dus ging ie van z'n hobby z'n beroep maken om via dat medium toch zijn politieke mening te verspreiden.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:59:07 #90
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81447356
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Je hoeft het begrip 'favorieten' niet uit te leggen hoor.

2pac is een standaard gangsterrapper met een aantal leuke nummers. Het feit dat 'hit em up' als een van de beste disstracks ooit wordt gezien zegt al genoeg. Het is een en al 'fuck dit, fuck dat'.
Dat moet ik blijkbaar wel aangezien jij zegt dat je 'elke lijst met 2Pac erin kan overslaan'. Ondanks het feit dat het grootste deel van de jeugd geen eigen muzieksmaak ontwikkelt, maar de massa volgen, zijn er ook nog mensen die wél verder hebben gekeken dan hun neus lang is. 2Pac behoort tot een van mijn favorieten, en ik heb niet alleen nummers als Changes en Hit 'em up gehoord. Sterker nog, ik vind Hit 'em up wack. De outlawz verpesten zoals gewoonlijk het nummer, maar het 'fuck biggie, fuck badboy' gebrabbel aan het einde van de track gaat ook helemaal nergens over.

Ja, 2Pac is overrated. Mensen zeggen tegenwoordig dat ze Pac fan zijn, of hebben avaters / plaatjes / posters van Pac, zonder ook maar een volledig album van hem geluisterd te hebben. Maar hij blijft in mijn mening een van de beste en behoort ook tot een van mijn favorieten. Trouwens, als we zo gaan beginnen, is Biggie ook overrated, om niet eens te spreken over de meest overrated rapper aller tijden: Eminem. Er zijn mensen die claimen dat Eminem de enigste goede rapper is, puur om het feit dat hij blank is. Ook al zullen velen dit niet toegeven. Talking 'bout being overrated...

Je hebt nou trouwens nog steeds niet uitgelegd waarom je tupac overrated en wack vind.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik vind 2pac niet wack(All Eyez On Me beschouw ik zelfs bijna als een klassieker), maar ik vind hem wel overrated, een studio album voor zn dood, en daarna voornameleijk gerecyclede lyrics over Dr. Dre's producties, de gast kon goed lyrics schrijven maar ik vraag mij af of hij zonder zn dood(en de gehele beef met biggie) niet een eendagsvlieg gebleven zou zijn.
Geen eendagsvlieg. Ik denk alleen niet dat hij net zo populair zou zijn als nu. Denk dat hij even bekend zou zijn als Nas nu is. Bekend bij de echte hiphoppers, maar voor de rest..."2Pac? Wat is een 2Pac?"
pi_81450946
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:59 schreef queensbridge het volgende:
Trouwens, als we zo gaan beginnen, is Biggie ook overrated,
Biggie is niet overrated.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:08:04 #92
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81451352
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:46 schreef hamburgerjongen het volgende:

[..]

Biggie is niet overrated.
Biggie is wel overrated omdat bijna iedereen Pac en Biggie op nummer 1 en 2 zet. Ook bij Biggie zonder ook maar 1 album gehoord te hebben. Misschien Juicy en Big Poppa, en dan houd het wel op.
pi_81452194
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:59 schreef queensbridge het volgende:

Geen eendagsvlieg. Ik denk alleen niet dat hij net zo populair zou zijn als nu. Denk dat hij even bekend zou zijn als Nas nu is. Bekend bij de echte hiphoppers, maar voor de rest..."2Pac? Wat is een 2Pac?"
Nas is heus wel bekend bij het tmf kijkend publiek hoor In 2001 kwam ie nog met z'n vette track 'got yourself a gun' op de proppen dat veel airplay kreeg en in 2006/2007 werd de video van 'Hip-Hop is dead' bijna non stop afgespeeld....

En 2pac had nooit een echt underground publiek hoor omdat de underground van toen 2pac nog leefde echt wel nog bijna letterlijk underground stuff was dat enkel lokaal gekend was zoals Ra The Rugged Man (die vanwege z'n redelijk gestoorde en maniakale uitspattingen in een gebouw van een platenmaatschappij niet aan de bak kwam) , Ras Kass , Brotha Lynch Hung , Chino XL (zelfs deze genoot enige bekendheid vanwege het vernoemen van 2pac op een zogenaamd 'negatieve' manier op één van z'n tracks) , Esham en Natas , Killarmy , Big L , Dr Octagon , Freddie Foxxx (is meer omdat iedereen meer achteruit deinsde van deze stevig gebouwde gozer die niet op z'n mond is gevallen en niet terugdeinsde om met iemand te gaan 'beefen' die hem niet aanstond) etc. etc.

Groepen die hoe raar het anno 2010 ook klinkt in de jaren '90 als 'mainstream Rap' beschouwd werden waren : Wu-Tang , Cypress Hill , Onyx (ja hoor ) , Tha Alkaholiks , KRS-One , Kool G Rap , Ice Cube , Redman , O.C. , Gangstarr , Mobb Deep , Flatlinerz , Lost Boyz , Das Efx , South Central Cartel , Big Pun (debuutalbum is platinum gegaan! ) , Heltah Skeltah , M.O.P. (maar hun toptijd qua bekendheid was toch 2000 met het verschijnen van Warriorz) , Coolio , Luniz en Cee-lo natuurlijk al zijn het alledrie wel maar one hit wonders , Biggie is vanzelfsprekend , AZ , DMX , op een gegeven moment zelfs Canibus , EPMD ( die megahit Da Joint remember ? ) , Mc Eiht etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nocturnal_Johnny op 15-05-2010 11:54:24 ]
pi_81452954
El-P
Slug
Blueprint
Vast aire
Q-Tip
Cage
Notorious BIG
Aesop rock
Fat lip
Mf doom

Indie hip-hop afgwisseld met de lekkere jazzy hiphop heerlijk!
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_81453257
Met nas is eigelijk het zelfde ( dat iedereen hem zo hoog plaatst ) Illmatic een van de beste albums of all time maar daarna heeft die imo ook niet veel soeps meer gepresteerd met af en toe een leuk nummertje ertussen door.
pi_81453508
1. Nas
2. Common
3. Guru
4. Black Thought
5. Talib Kweli
6. Black Milk
7. Method Man
8. Mos Def
9. Kanye West (Ja het was ooit een baas )
10. Masta Ace

Vast nog een paar vergeten, maar het komt in de buurt
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_81453719
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:34 schreef Cubewood. het volgende:
1. Nas
2. Common
3. Guru
4. Black Thought
5. Talib Kweli
6. Black Milk
7. Method Man
8. Mos Def
9. Kanye West (Ja het was ooit een baas )
10. Masta Ace
11. Sean price

Vast nog een paar vergeten, maar het komt in de buurt
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:06:05 #98
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81454409
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:45 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Nas is heus wel bekend bij het tmf kijkend publiek hoor In 2001 kwam ie nog met z'n vette track 'got yourself a gun' op de proppen dat veel airplay kreeg en in 2006/2007 werd de video van 'Hip-Hop is dead' bijna non stop afgespeeld....
Ze kennen hem misschien, maar meer dan 3 nummers kunnen ze niet opnoemen. Geloof mij nou maar. Ik ken genoeg mensen die hiphop luisteren. Maar 9 van de 10 zijn niet met Nas bekend. Het meerendeel luistert vooral naar Young Money, Gucci Mane en Hef
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:24 schreef CraniuM het volgende:
Met nas is eigelijk het zelfde ( dat iedereen hem zo hoog plaatst ) Illmatic een van de beste albums of all time maar daarna heeft die imo ook niet veel soeps meer gepresteerd met af en toe een leuk nummertje ertussen door.
Dat komt ook vooral door ze beats. Hij heeft genoeg dope verses. Los daarvan beschouw ik It was written, Stillmatic, God's Son, Untitled en Distant Relatives ook tot hele goede albums.

One Mic vind ik persoonlijk de beste track ooit. Maar dat is irrelevant
pi_81454432
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef queensbridge het volgende:

[..]

Ze kennen hem misschien, maar meer dan 3 nummers kunnen ze niet opnoemen. Geloof mij nou maar. Ik ken genoeg mensen die hiphop luisteren. Maar 9 van de 10 zijn niet met Nas bekend. Het meerendeel luistert vooral naar Young Money, Gucci Mane en Hef
Hef is wel baas, en SCOETIE MAYNE
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:09:38 #100
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81454503
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Hef is wel baas, en SCOETIE MAYNE
Coochie Mane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')