abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81455718
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:09 schreef queensbridge het volgende:

[..]

Coochie Mane
En over limonade rappen ben je al helemaal een held.
pi_81456399
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:24 schreef CraniuM het volgende:
Met nas is eigelijk het zelfde ( dat iedereen hem zo hoog plaatst ) Illmatic een van de beste albums of all time maar daarna heeft die imo ook niet veel soeps meer gepresteerd met af en toe een leuk nummertje ertussen door.

Beschouw het als huiswerk.

Nas heeft echt zat goede nummers verspreid over zn albums. Toegegeven, hoe later het werd hoe minder ze waren. Lost tapes was ook nog wel dope, maar it was written is imo één van de betere hiphopplaten ooit.

Conscience do cost.
pi_81457005
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:16 schreef ems. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beschouw het als huiswerk.

Nas heeft echt zat goede nummers verspreid over zn albums. Toegegeven, hoe later het werd hoe minder ze waren. Lost tapes was ook nog wel dope, maar it was written is imo één van de betere hiphopplaten ooit.

It was written is ook erg dope maar Illmatic is en blijft zijn meesterwerk en dat punt zal die ook nooit meer halen wat die met Illmatic heeft bereikt imo.
pi_81457311
Daar ben ik ook sceptisch over maar je weet maar nooit . Illmatic was natuurlijk classic maar ik vond it was written er absoluut niet voor onder doen. Stillmatic daarintegen heb ik nooit zo begrepen.
Conscience do cost.
pi_81457362
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:47 schreef ems. het volgende:
Daar ben ik ook sceptisch over maar je weet maar nooit . Illmatic was natuurlijk classic maar ik vond it was written er absoluut niet voor onder doen. Stillmatic daarintegen heb ik nooit zo begrepen.
Tja met Stillmatic wou die hoger gaan komen dan Illmatic waarin die hard faalde, maar sowieso staat Nas ook erg hoog bij mij.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:58:02 #106
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81457649
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:48 schreef CraniuM het volgende:

[..]

Tja met Stillmatic wou die hoger gaan komen dan Illmatic waarin die hard faalde, maar sowieso staat Nas ook erg hoog bij mij.
Wrong. Hij zegt in de intro zelfs "They thought I'd make another illmatic, but it's always forward I'm moving, never backwards, so stupid here's another classic."

Een illmatic kan Nas sowieso niet meer maken, want hij is geen 18jarige meer die in de projects woont dus kan hij moeilijk uit dat perspectief gaan rappen. Hij is volwassen geworden en dat kan je ook merken aan zijn muziek. Dan nog het feit dat hij wel met hele goede producers werkte aan illmatic zoals o.a. Pete Rock en Premier. De producers waar hij tegenwoordig veel mee werkt zoals Salaam Remi vind ik 3x niks (behalve Made You Look dan).

Dit alles neemt niks van het feit weg dat Stillmatic nog steeds een dope CD is. Hij wordt naar het einde toe wat slechter maar Stillmatic Intro, Ether, Rewind, You're Da Man, Got Urself a Gun, 2nd Childhood ennn mijn persoonlijke favoriete One Mic zijn zo uit me hoofd toch wel hele dope tracks die op die CD staan.

Edit: Ik heb laatst Illmatic, It was written en I Am.. opgepikt voor een 10tje bij elkaar. Zo'n koopje kon ik niet laten liggen haha
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 17:07:46 #107
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_81494741
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')