abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81051547
quote:
AMSTERDAM - Misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink heeft het boek Echte mannen eten geen kaas van Maria Mosterd onderuitgehaald. Hij beweert dat de bestseller uit 2008 bestaat uit ''een bizarre mix van feiten en vooral veel fantasie.''

Volgende week verschijnt zijn boek Echte mannen eten wél kaas, maakte uitgeverij Nieuw Amsterdam dinsdag bekend.

Mosterd vertelt in haar boek hoe ze vanaf het begin van haar middelbareschooltijd vier jaar lang werd misbruikt door loverboy Manou.

Het autobiografische relaas van de Zwolse tiener zorgde voor geschokte reacties. Mensen meenden na het lezen van het boek dat Maria's moeder of de school signalen hadden moeten zien en hadden moeten ingrijpen.
Ik had al zon vermoeden , beschrijft ze in haar boek een hele rechtszaak , vertelt ze doodleuk in de wereld draait door dat ze dat niet zou durven, terwijl ze toch echt vermeld in haar voorwoord dat alles echt gebeurt is. Er zaten wel meer contradicties in. De politie zou juist met zon strafrechtelijk onderzoek waarschijnlijk wel kunnen achterhalen of het echt of nep is. Klaagt ze ook de school aan met onwaarheden die ze tijdens de rechtszaak maar corrigeert als de school bewijs heeft Goede zaak dat ze de aandacht vestigde op het loverboy probleem maar als je zon verhaal verzint loop je het risico dat mensen die zoiets echt overkomt niet of minder geloofd worden als het verhaal van Maria Mosterd nep blijkt te zijn.
pi_81051586
Wie is Maria Moster dan precies? Meer informatie graag.
pi_81051594
pwned hoer. jammergenoeg is het kutboek nu al te vaak verkocht.
pi_81051612
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:42 schreef AdvancedPower het volgende:
Wie is Maria Moster dan precies? Meer informatie graag.
lees de OP dan, sukkel.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:43:22 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_81051613
Mosterd na de maaltijd.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:43:55 #6
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_81051664
Maria Mosterd Slachtoffers van loverboys
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:45:02 #8
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_81051666
Ik mis de samenvatting...
/-=]
|o-0
~~~`
pi_81051920
Kaas met mosterd
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_81051983
Dit bedoel ik met info:

quote:
Maria Mosterd (Zwolle, 9 juli 1989) is een half Surinaams, half Nederlands schrijfster en voormalige minderjarige prostituee. Over haar ervaringen onder de vleugel van een loverboy bracht zij op 14 februari 2008 haar eerste boek Echte mannen eten geen kaas uit. Het verhaal hierin gaat over haar ervaringen met "een moderne pooier die zo snel mogelijk geld wil verdienen" zoals ze het zelf bij het IKON-programma Spraakmakende zaken noemde. Of bij monde van haar moeder Lucie "een seksterrorist". Ook zij bracht een boek uit over de gebeurtenissen beschreven vanuit haar perspectief.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Mosterd
pi_81052032
Achja lekker boeien dat ze een lul verhaal heeft geschreven, als het maar verkoopt toch?
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:00:36 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_81052082
Oud nieuws.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:02:50 #13
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_81052145
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:57 schreef AdvancedPower het volgende:
Dit bedoel ik met info:

[ afbeelding ]
[..]

Leuk meisje...fris kapsel voorl
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_81052173
Ik vraag me af of die moeder dit wist. Die sleepte haar dochter mee naar allerlei actualiteitenprogramma's, schreef zelf ook een boek enz.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:05:42 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_81052225
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:03 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vraag me af of die moeder dit wist. Die sleepte haar dochter mee naar allerlei actualiteitenprogramma's, schreef zelf ook een boek enz.
Volgens de wikipedia-pagina wist noch de moeder, noch haar school van niks.
pi_81052278
Ik bedoel of de moeder wist dat het een (grotendeels) verzonnen verhaal was en desondanks toch met haar dochter in actualiteitenprogramma's ging zitten.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:09:07 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_81052317
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:07 schreef ShadyLane het volgende:
Ik bedoel of de moeder wist dat het een (grotendeels) verzonnen verhaal was en desondanks toch met haar dochter in actualiteitenprogramma's ging zitten.
Zou ik zo niet weten, ik heb me nooit verdiept in het verhaal van Maria Mosterd en haar faalbestaan als loverboy-slachtoffer.
pi_81052357
Ik heb alleen Bindi (het vervolg) gelezen voor een schoolopdracht. Ik vond het wel boeiend, bovendien omdat het zo dichtbij huis plaatsvond; ik woon in Zwolle en je hoort wel vaker dingen over loverboys hier, vooral bij de Thorbecke.

Maar nu...

Het is een erg simpel geschreven boek, maar juist het waarheidsgehalte is wat het boeiend maakt.
Als dat nu wegvalt, blijft er weinig meer van over.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:12:24 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_81052384
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb alleen Bindi (het vervolg) gelezen voor een schoolopdracht. Ik vond het wel boeiend, bovendien omdat het zo dichtbij huis plaatsvond; ik woon in Zwolle en je hoort wel vaker dingen over loverboys hier, vooral bij de Thorbecke.

Maar nu...
Het bleken leugens!
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:13:50 #20
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_81052427
Is dit het meisje dat haar school aanklaagde omdat die er voor verantwoordelijk was dat zij geschaakt was door een loverboy?
pi_81052462
Voor meer foto's en info, twee van haar hyves:

http://emegk.hyves.nl/?ref=sr
http://emegk2.hyves.nl/?ref=sr

Dagelijks nog altijd berichtjes over mensen die het zo erg voor haar vinden.
Wat nou precies waar was moet nog blijken natuurlijk. Bindi is wel een bestaand hondje.
pi_81052498
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:13 schreef Hephaistos. het volgende:
Is dit het meisje dat haar school aanklaagde omdat die er voor verantwoordelijk was dat zij geschaakt was door een loverboy?
Ja, de school had nooit gemeld dat zij zoveel spijbelde.
pi_81052581
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Voor meer foto's en info, twee van haar hyves:

http://emegk.hyves.nl/?ref=sr
http://emegk2.hyves.nl/?ref=sr

Dagelijks nog altijd berichtjes over mensen die het zo erg voor haar vinden.
Wat nou precies waar was moet nog blijken natuurlijk. Bindi is wel een bestaand hondje.
hey maria

ansou woonde zoon acht jaar geleden bij mijn vriend in de flat hij heeft wel eens met hem gepraat ik ken hem zelf veder niet zo goed maar ik weet wel wie het is maar ik ben wel geschrokken komt wel dicht bij zo man maar ik vind het wel goed van je dat je dit doet zo kan iedereen zien wie jou dit aan heeft gedaan maar zo kunnen de mensen in zwolle ook zien wie dit gedaan heeft en ik en vele andere mensen hier in zwolle geloven jou verhaal wel dus trek je niet veel aan van de mensen die dat niet doen want waar het om gaat is dat de mensen om jou heen jou maar geloven dan maakt de rest niet uit

(k) samira
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:24:17 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_81052704
quote:
Maria Mosterd loog als volleerde geldwolf

De afgelopen maanden hebben veel hersenloze lieden mij bestookt met mailtjes omtrent de zaak Maria Mosterd en haar aanklacht tegen de Thorbecke Scholengemeenschap. De beroepsquerulante eiste smartengeld, ik vond dat dubieus. Ik zou ongenuanceerd, slecht geïnformeerd en bovendien meedogenloos zijn in mijn oordeel. Hele stammen claqueurs en oprechte sympathisanten namen het voor de Zwolse adolescente op. Afgelopen week volgde de ontknoping. De rechtbank kwam met een oordeel. In het vonnis wordt pijnlijk blootgelegd dat het verhaal van Maria Mosterd aan alle kanten rammelt. Niet alleen is haar vordering afgewezen, ook werd duidelijk dat Mosterd de helft van het boek “Echte mannen eten geen kaas” heeft verzonnen.

Een persoonlijke triomf voor mij? Nee, hoor. Ik was altijd overtuigd van mijn gelijk, zonder ook maar één bladzijde uit dat vod van haar te lezen. Doch, ik kan niet ontkennen dat ik met veel leedvermaak de uitspraak van de rechter heb zitten bestuderen. De scholengemeenschap heeft namelijk ter bewijsvoering van haar onschuld verzuimlijsten en aantekeningen van mentoren getoond, waaruit blijkt dat Mosterd in het eerste leerjaar geen enkele keer ongeoorloofd afwezig was! In het tweede schooljaar is zij elf uur ongeoorloofd afwezig geweest, waartegen de school is opgetreden. In het derde schooljaar heeft de school contact gezocht met een leerplichtambtenaar omdat de moeder van Mosterd uitermate moeilijk telefonisch te bereiken was op de dagen dat de scholiere ongeoorloofd verstek liet gaan. Je vraagt je af wat zo’n moeder bezielt om dan alsnog een school aan te klagen. Het getuigt in ieder geval van weinig fatsoen en intellect. Nog fascinerender is het om te lezen dat die jongen, de vermeende loverboy, haar dus in werkelijkheid nooit uit de klas heeft getrokken. Pure fictie.

In het eerste schooljaar heeft de mentor van Maria Mosterd veelvuldig gesprekken met de jonge scholiere gevoerd over dier slechte prestaties op school. Tijdens deze gesprekken vertelde Mosterd over de moeizame relatie die ze met haar moeder had - diezelfde moeder die nu moord en brand schreeuwt in ieder mediaoptreden over het falen van anderen en de school in het bijzonder. Over loverboys heeft Mosterd nooit gesproken tijdens de conversaties met haar mentor. Op 12 februari 2004 kreeg de moeder van Maria Mosterd zelfs een brief thuisgestuurd waarin de school gewag maakte van het feit dat Mosterd herhaaldelijk te laat kwam in de les, en is er een suggestie gedaan om met moeder Mosterd hier een gesprek over aan te gaan. Zij heeft echter geen gehoor gegeven aan deze oproep. Als de mentor van haar dochter haar probeerde te bellen, nam ze keer op keer niet op. Terugbellen deed zij ook niet. Toen is de school maar overgegaan op het inschakelen van een leerplichtambtenaar. Die heeft direct een brief gestuurd naar de moeder. Dat noem ik nu een sterk staaltje pedagogisch verzuim.

Daarbij vond ik het opvallend om in het vonnis te lezen dat Maria Mosterd haar verklaring ingetrokken heeft waarin ze beweerde vanaf de eerste dag uit de klas te worden gehaald door de loverboy. Die stelling is natuurlijk bijzonder moeilijk te onderbouwen als je in het eerste schooljaar, zoals blijkt in bovenstaande gegevens, geen enkele keer ongeoorloofd absent bent geweest. Zij heeft gedurende het proces die gegevens natuurlijk ook gezien. De rechtbank heeft, na het bestuderen van alle beschikbare gegevens, geoordeeld dat het onmogelijk was voor de al dan niet vermeende loverboy om in de buurt van Mosterd te geraken. Het gebouw waarin zij les had, heeft namelijk een eigen ingang met een speciale ruimte voor de conciërge die toezicht houdt. De vraag rijst dan: Ging Maria Mosterd op eigen initiatief op stap met de jongen die thans door het leven gaat als loverboy?

Het zou zomaar kunnen. Dat zij manipulatief is, blijkt inmiddels wel. Voorts heeft de Riagg in Zwolle vastgesteld dat zij lijdt aan een laag zelfbeeld en weinig eigenheid heeft. Daarbij heeft Maria Mosterd een posttraumatisch stresssyndroom. Vreemd dat iemand met al die eigenschappen wel de onuitputtelijke power heeft om een voorval uit haar jeugd commercieel helemaal uit te wringen.

Op 22 november 2004 heeft Mosterd haar mentor verteld dat ze eerder verkracht was door een aantal jongens. De volgende dag heeft dezelfde mentor het verhaal aan de moeder van Maria Mosterd verteld. In dat gesprek ontboezemde de moeder dat zij altijd al moeizaam omging met haar dochter en dat ze op de hoogte was van de seksuele contacten van Maria Mosterd, die contacten had de dochter al op haar dertiende. De moeder vertelde in dat gesprek ook dat Maria Mosterd veel steun had aan een “huisvriend”. Later bleek die huisvriend niemand minder dan de vermeende loverboy te zijn! Kijk, dan heb je pas echt de juiste capaciteiten als moeder. In het eerdere gesprek tussen de mentor en Maria Mosterd zei de jonge scholiere dat de “huisvriend” één van de jongens was die haar seksueel belaagd heeft. Toen heeft de school hem per direct verboden in of rondom de school te hangen. Hij is daarna ook nooit meer gesignaleerd daar.

Die hele pathologische drang naar aandacht en geld heeft de ontembare Maria Mosterd uiteindelijk een flink aantal duiten gekost. In plaats van de 73.862,00 euro (50.000 euro aan smartengeld, 1500 euro wegens kosten gemaakt door de moeder en 22.362,00 euro voor de studievertraging) die Mosterd heeft gevorderd en hoopte te ontvangen, moet zij nu zelf opdraaien voor de proceskosten. Het gaat om 3.860,00 euro om precies te zijn. Ik hoop dat ze het geld nog heeft. Want de commerciële melkkoe is onderhand wel uitgemolken. Er komt nog een film, maar ieder weldenkend mens neemt die fictieve sprookjesfilm met een korrel zout. Bovendien is de ‘zwaar getraumatiseerde’ Maria Mosterd in de blijde verwachting van een kind. Ik hoop dat zij en haar Antilliaanse vriend een ander voorbeeld geven aan de kleine. Persoonlijk vind ik dat het recht op voortplanting voor sommige mensen niet mag gelden. Maria Mosterd is zeker iemand aan wie dat recht ontnomen zou moeten worden.
Ozcan Akyol
pi_81052713
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:57 schreef AdvancedPower het volgende:
Dit bedoel ik met info:

[ afbeelding ]
[..]

Ik zou haar pimpen...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties