quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:47 schreef thesystem het volgende:
FN SCAR L
met aimpoint comp3, en een an/peq 15 volgens mij...
Here you go!quote:
Tussenstand #7quote:Wikipedia:The RT-23 (NATO reporting name SS-24 Scalpel) was a Soviet ICBM developed and produced by the Yuzhnoye Design Bureau before 1991. It is cold launched, and comes in silo and railway car based variants. It is a three stage missile that uses solid fuel and thrust vectoring for two stages, with 10 MIRV warheads, each with 550 kT yield.
jij had het goed het is inderdaad de Titan 1quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:55 schreef drivehome het volgende:
edit:
Titan I
nvm, Titan is hierboven al genoemd...
Lastig als het in de link staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
jij had het goed het is inderdaad de Titan 1
titan was al geraden, dus van mij mogen de credits naar thesystemquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
jij had het goed het is inderdaad de Titan 1
Nu je het zegtquote:
Granaatwerper voor onder een kkw.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:36 schreef thesystem het volgende:
Sorry for the long wait
Genoeg raketten, nu weer even een KKW!
[ afbeelding ]
Ik vind dat ding boven de granaatwerper wel interessant.quote:
Ja dat "blok".quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:05 schreef thesystem het volgende:
Dat is die zeker
Je bedoelt dat "blok"?
dat zit om de loop van het geweer waar die op bevestigd wordt![]()
meestal zit deze toch onder een AK? en dan zit het richtmiddel er rechts/links van de loop?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja dat "blok".
Dat moet een richtmiddel zijn van een granaatwerper. Maar normaal zit een granaatwerper onder de loop van een kkw. Dus ik vind dit hoogstens interessant
Dat weet ik nietquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:15 schreef Internetheld het volgende:
[..]
meestal zit deze toch onder een AK? en dan zit het richtmiddel er rechts/links van de loop?
heb het ff opgezocht over dat richtmiddel ik bedoel dit dat kleinequote:Op donderdag 6 mei 2010 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat weet ik niet
Maar het is nogal onlogisch die positie van een granaatwerper denk ik.
Je zou toch echt denken dat dat ding onder de loop zit. Niet ernaast. Nu ja, kan zijn dat die gekke Ruskies een ander concept hebben, maar ik vind het vreemd.
Op deze foto zit dat richtmiddel boven de granaatwerper. Dus is dat haast onmogelijk om onder de loop zo te plaatsen. Maar ik kan het fout hebben.
Ik wordt oudquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:27 schreef Internetheld het volgende:
[..]
heb het ff opgezocht over dat richtmiddel ik bedoel dit dat kleine
[ afbeelding ]
tel mij niet meer mee mocht ik het goed hebben
Ik mag dat, want ik ben niet meer woonachtig in NL sinds 2004quote:
Is in elk geval weer een granaatwerper. 40mm denk ik zo?quote:
ze hebben toch nu een pump-action granaat werper?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:52 schreef Andyy het volgende:
Granaatwerper, check.
40 mm, check
M79, check.
En wordt nog steeds gebruikt
+2 thesystem
+1 cherrycoke
+1 Andyy
+1 Internetheld
Nee beter, met revolver systeemquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:53 schreef Internetheld het volgende:
[..]
ze hebben toch nu een pump-action granaat werper?
ja die bededoelde ik kwam niet op het systeem naamquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee beter, met revolver systeem
[ afbeelding ]
note: deze doet niet mee
IMP wat is dat?quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:26 schreef Tiger20 het volgende:
Klopt, de rede dat ik het post is dat er één in de Tapijn kazerne in Maastricht staat. Ik heb daar gediend als IMP, de kazerne hangt af van de NAVO in Brunssum.
Ook bekend als 'Püppchen'
http://en.wikipedia.org/wiki/Raketen-Panzerb%C3%BCchse_43
+2 thesystem
+1 cherrycoke
+1 Andyy
+ 2 Internetheld
+1 Tiger20
correctquote:
Inderdaad nog steeds mijn wapenquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:52 schreef Andyy het volgende:
Te makkelijk
+2 thesystem
+1 cherrycoke
+2 Andyy
+2 Internetheld
+2 Tiger20
Oke sorry, nieuw héquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:59 schreef Rave_NL het volgende:
Tiger20, als Andy hem raadt post hij een nieuwe, indien hij er niet meer is kun je wel het initiatief nemen.
Nu is het ronduit verwarrend.
Hij is niet makkelijk dat moet ik toe geven, denk ik eens na over Belgiequote:Op donderdag 6 mei 2010 22:17 schreef thesystem het volgende:
Daaaamn
Lijkt er wel verdomdes veel op!
Zelfs geen FN, in gebruik genomen in het Belgische leger in 1953quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:20 schreef thesystem het volgende:
Godverpilekes?
Belgie...
Fn of een andere fabrikant?
Correctquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:25 schreef thesystem het volgende:
vignenon of zowat?
heb dr over gelezen in mn FAL boek:P
Tussenstand opzoeken van #8, invoegen, wachten tot het topic vol is en dan verwerk ik hem in de algehele tussenstand.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:28 schreef Tiger20 het volgende:
Weet effe niet hoe het nu met die stand gaat
Yes!quote:
al gepostquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yes!![]()
De tekening is van Shigeo Koike. Google maar eens; die man kan tekenen.![]()
Het spuuglelijke geval op de plaat is een PZL P-11C, een Poolse jager in dienst gesteld in 1934. Hij had een Bristol Mercury-motor en 4x 7,7mm mitrailleurs. De jager is volgens Poolse bronnen niet opgewassen geweest tegen de BF-109E (goh!) maar heeft, zo bezweren de Polen, toch een kleine 120 vliegtuigen neergehaald tegen verlies van 117 eigen toestellen.
(Ik zou die cijfers met een korreltje zout nemen...)
Yaayyyyquote:
Waarschijnlijk bedoel je Tommy Cooker, dat is de bijnaam van de Sherman M4 omdat ie meteen in de fik vloog als ie een treffer kreeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:43 schreef Northside het volgende:
Bijnaam iets van crew cooker ofzo? Vloog dat ding niet snel in de fik?
Had hem alquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:25 schreef Internetheld het volgende:
----------EDIT------------------- reden was omdat er stond voor de edit : kan je een hint geven maar was niet nodig had hem al
ik zat te twijvelen tussen 2 tanks en toen wou ik een hint maar ik had hem al dus had ff die hint weggehaaltquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Had hem al
Je bedoelt toch zeker "Wist hem al"?
En dat is het enige juiste antwoord... en inderdaad, Erwin Rommel wist er alles van.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Mathilda tank: Queen of the desert was de nickname. Erwin Rommel moet dat natuurlijk wel weten
Van deze specifieke Mathilda wel, ja... wist je dat echt uit je hoofd?quote:
Correct. Erwin Rommel was een inventief man. Luchtdoel geschut tegen tanks gebruiken was "not done". Maar hij deed het wel. Later toegepast op andere slagvelden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dat is het enige juiste antwoord... en inderdaad, Erwin Rommel wist er alles van.
Hij was ook degene die de Mathilda II zijn bijnaam afpakte, door een trucje die hij in Frankrijk had geleerd tegen diezelfde Mathilda: 88mm Flak-36 luchtdoelgeschut omlaag draaien en tegen de tanks inzetten.
De Italianen, die vóór Rommel verscheen het al met de Engelsen aan de stok hadden, hadden bijna niets wat de Mathilda aan kon.
Staat op de foto.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Van deze specifieke Mathilda wel, ja... wist je dat echt uit je hoofd?
Typ je gewoon langzaam of heb je het opgezocht terwijl je dit topic nog had openstaanquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:02 schreef Internetheld het volgende:
de X-1
piloot chuck yeager
prestatie was het eerste toestel die de geluid barriere verbrak in een gecontroleerde horizontale vlucht
kijk veel history channel
Geheel correctquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:02 schreef Internetheld het volgende:
de X-1
piloot chuck yeager
prestatie was het eerste toestel die de geluid barriere verbrak in een gecontroleerde horizontale vlucht
kijk veel history channel
uhm je qoute die van mij maar thesytem krijgt de punten welk is nou correct?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geheel correct
Hij was de eerste vlieger die met de Bell X1 door de geluidsbarriere vloog.
De film "The Right Stuff" is echt een aanrader die jullie zouden moeten zien!!!!!!!
Over Chuck Yeager:
Charles Elwood "Chuck" Yeager (Myra (Lincoln County, West Virginia), 13 februari 1923) is een voormalig Amerikaans gevechtsvlieger in de Tweede Wereldoorlog, testpiloot, en gepenioneerd generaal. Hij is beroemd geworden, omdat hij de eerste persoon is van wie vaststaat, dat hij door de geluidsbarrière vloog.
Yeager doorbrak de geluidsbarrière op 14 oktober 1947 in een Bell X-1 vliegtuig. Er wordt echter wel beweerd Yeager niet de eerste was. Zo zou de Duitse piloot Hans Guido Mutke op 9 april 1945 in een Messerschmitt Me 262 als eerste sneller hebben gevlogen dan het geluid. Een andere claim is afkomstig van de Amerikaanse piloot George Welch die door de geluidsbarrière brak in zijn XP-86 Sabre, twee weken voor de recordvlucht van Yeager. Dertig minuten voordat Yeager zijn beroemde vlucht maakte vloog George Welch opnieuw door de geluidsbarrière, maar in een duikvlucht. De Amerikaanse luchtmacht (USAF) zei dat Yeager en zijn X-1 de eerste waren die de geluidsbarrière braken in een horizontale vlucht.
In de film The Right Stuff, over de pionierstijd van de ruimtevaart, vormen de prestaties van Yeager een rode draad in het verhaal.
+4thesystem
+1 cherrycoke
+2 Andyy
+3 Internetheld
+2 Tiger20
+2 Karrs
+1 Erwin Rommel
hmmmm zie het nu lol.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:23 schreef Internetheld het volgende:
[..]
uhm je qoute die van mij maar thesytem krijgt de punten welk is nou correct?
allebei punten?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmmm zie het nu lol.
Mijn fout omdat mijn computer afsloeg.
Doordat het mijn fout was zal ik jullie beiden goedkeuren.
Echter omdat Thesystem eerder was mag hij het volgende plaatje plaatsen.
TheSystem???? Ga je gang!!!!
kan je nog ff de tussenstand posten please?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmmm zie het nu lol.
Mijn fout omdat mijn computer afsloeg.
Doordat het mijn fout was zal ik jullie beiden goedkeuren.
Echter omdat Thesystem eerder was mag hij het volgende plaatje plaatsen.
TheSystem???? Ga je gang!!!!
Staat reeds boven ^^^^quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef Internetheld het volgende:
[..]
kan je nog ff de tussenstand posten please?
oepsquote:
presentquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:11 schreef Internetheld het volgende:
we zouden hier eigenlijk iemand moeten hebben die beetje soort van opzichter![]()
ff een vraag over dat geweerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:04 schreef thesystem het volgende:
Internetheld, goed geraden! Idd de Fedorov Avtomat, het aller eerste "aanvals geweer" wat in gebruik is genomen.
Tussenstand
+4thesystem
+1 cherrycoke
+2 Andyy
+4 Internetheld
+2 Tiger20
+2 Karrs
+1 Erwin Rommel
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:17 schreef Andyy het volgende:
1 van de duizend ak47 varianten.
Een Chinese kloon type nogiets?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef thesystem het volgende:
type 56?
@ hoogvlieger
Ik wou er avtomat bij.....puur omdat t een automatische rifle is...
@ internetheld
De STG44 is volgens de naam het eerste aanvalsgeweer maar de Fedorov was eerder.
Het verschil met de Fedorov en de STG is dat de STG een "intermediate" cartridge verschiet en de Fedorov een full size.....
Je kunt 'm meer vergelijken met de FG42 van de duitsers...
[ afbeelding ]
die herken ik das de m1941 uit de tweede wereld oorlogquote:
en op de g43quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:35 schreef Internetheld het volgende:
M1941 johnson geweer
lijkt trouwens erg op de garand
damm jij bent snel ja is goedquote:
onderste of bovenste? of allebeiquote:
de bovenstequote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
onderste of bovenste? of allebei
die onderste lijkt op een sg550
die bovenste kan de commando versie zijn
sg552 commandoquote:
correctquote:
ik vond hem op de commando lijkenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:08 schreef thesystem het volgende:
Ik vind m wel veel van de Masada weg hebben.....
Maar daar komt die ook van af
ff een vraag AGM staat toch voor air to ground missle?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:09 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
de naam van de AGM onder deze harrier graag
Volgens google welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:11 schreef Internetheld het volgende:
[..]
ff een vraag AGM staat toch voor air to ground missle?
correct we worden snel tegenwoordig!quote:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:50 schreef hoogvlieger het volgende:
beide beetje half
als vaste lurker ben ik het daar mee eensquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Jullie gaan mij echt niet wijsmaken dat die bom gevonden is door eigen kennis![]()
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men toch weer stiekum google aan het raadplegen is
ditquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:05 schreef Magneet het volgende:
[..]
als vaste lurker ben ik het daar mee eens
* Magneet keer weer terug in lurk modus
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:05 schreef Magneet het volgende:
[..]
als vaste lurker ben ik het daar mee eens
* Magneet keer weer terug in lurk modus
n elk geval van de US. Ik zie op die gasmasker tas (of wat het ook mag wezen) US staanquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:18 schreef Internetheld het volgende:
ter vervanging van de bovenstaande
[ afbeelding ]
welk wapen is dit?
SRAWquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:18 schreef Internetheld het volgende:
ter vervanging van de bovenstaande
[ afbeelding ]
welk wapen is dit?
ps. met een beetje battlefield 2 kennis zou dit niet zo moeilijk moeten zijn
corect de fire and forget AT wapen van de US+6 thesystemquote:
Goed genoeg. FN Browning 1922 of FN Browning 1910/22.quote:
nee het was de BOLT-117 laser quided bombquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Was die bom trouwens 1 uit de Paveway serie?
correct het is een KC130quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:38 schreef thesystem het volgende:
KC130?
MC130?
in elk geval een C130 die kan aerial refuelen...lijkt me dus de KC130...
met dit tempo wordt het vijvertje steeds kleiner..quote:Op zondag 9 mei 2010 13:49 schreef hoogvlieger het volgende:
AS50 was trouwens al eens in de quiz langsgekomen.
ik heb stiekem gewoon niet zoveel verstand van KKW en speel geen schietspellenquote:Op zondag 9 mei 2010 14:38 schreef hoogvlieger het volgende:
te moeilijk?
Correct.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:08 schreef Esses het volgende:
Een harpoon?
Dat... is een lasergun!quote:Op zondag 9 mei 2010 21:15 schreef Gierigesloeber het volgende:
Speciaal voor Esses (met een knipoog)
[ afbeelding ]
Negatief :pquote:Op zondag 9 mei 2010 21:17 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Een commando voertuig van de KMAR
quote:
Jaquote:Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef Esses het volgende:
Kom op zeg mensen :p Zo lastig kan het toch niet zijn... Is dit nu echt het moeilijkste plaatje ooit?!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |