Typ je gewoon langzaam of heb je het opgezocht terwijl je dit topic nog had openstaanquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:02 schreef Internetheld het volgende:
de X-1
piloot chuck yeager
prestatie was het eerste toestel die de geluid barriere verbrak in een gecontroleerde horizontale vlucht
kijk veel history channel
Geheel correctquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:02 schreef Internetheld het volgende:
de X-1
piloot chuck yeager
prestatie was het eerste toestel die de geluid barriere verbrak in een gecontroleerde horizontale vlucht
kijk veel history channel
uhm je qoute die van mij maar thesytem krijgt de punten welk is nou correct?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geheel correct
Hij was de eerste vlieger die met de Bell X1 door de geluidsbarriere vloog.
De film "The Right Stuff" is echt een aanrader die jullie zouden moeten zien!!!!!!!
Over Chuck Yeager:
Charles Elwood "Chuck" Yeager (Myra (Lincoln County, West Virginia), 13 februari 1923) is een voormalig Amerikaans gevechtsvlieger in de Tweede Wereldoorlog, testpiloot, en gepenioneerd generaal. Hij is beroemd geworden, omdat hij de eerste persoon is van wie vaststaat, dat hij door de geluidsbarrière vloog.
Yeager doorbrak de geluidsbarrière op 14 oktober 1947 in een Bell X-1 vliegtuig. Er wordt echter wel beweerd Yeager niet de eerste was. Zo zou de Duitse piloot Hans Guido Mutke op 9 april 1945 in een Messerschmitt Me 262 als eerste sneller hebben gevlogen dan het geluid. Een andere claim is afkomstig van de Amerikaanse piloot George Welch die door de geluidsbarrière brak in zijn XP-86 Sabre, twee weken voor de recordvlucht van Yeager. Dertig minuten voordat Yeager zijn beroemde vlucht maakte vloog George Welch opnieuw door de geluidsbarrière, maar in een duikvlucht. De Amerikaanse luchtmacht (USAF) zei dat Yeager en zijn X-1 de eerste waren die de geluidsbarrière braken in een horizontale vlucht.
In de film The Right Stuff, over de pionierstijd van de ruimtevaart, vormen de prestaties van Yeager een rode draad in het verhaal.
+4thesystem
+1 cherrycoke
+2 Andyy
+3 Internetheld
+2 Tiger20
+2 Karrs
+1 Erwin Rommel
hmmmm zie het nu lol.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:23 schreef Internetheld het volgende:
[..]
uhm je qoute die van mij maar thesytem krijgt de punten welk is nou correct?
allebei punten?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmmm zie het nu lol.
Mijn fout omdat mijn computer afsloeg.
Doordat het mijn fout was zal ik jullie beiden goedkeuren.
Echter omdat Thesystem eerder was mag hij het volgende plaatje plaatsen.
TheSystem???? Ga je gang!!!!
kan je nog ff de tussenstand posten please?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmmm zie het nu lol.
Mijn fout omdat mijn computer afsloeg.
Doordat het mijn fout was zal ik jullie beiden goedkeuren.
Echter omdat Thesystem eerder was mag hij het volgende plaatje plaatsen.
TheSystem???? Ga je gang!!!!
Staat reeds boven ^^^^quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef Internetheld het volgende:
[..]
kan je nog ff de tussenstand posten please?
oepsquote:
presentquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:11 schreef Internetheld het volgende:
we zouden hier eigenlijk iemand moeten hebben die beetje soort van opzichter![]()
ff een vraag over dat geweerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:04 schreef thesystem het volgende:
Internetheld, goed geraden! Idd de Fedorov Avtomat, het aller eerste "aanvals geweer" wat in gebruik is genomen.
Tussenstand
+4thesystem
+1 cherrycoke
+2 Andyy
+4 Internetheld
+2 Tiger20
+2 Karrs
+1 Erwin Rommel
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:17 schreef Andyy het volgende:
1 van de duizend ak47 varianten.
Een Chinese kloon type nogiets?
| Forum Opties | |