Zaterdagquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:56 schreef TokenW het volgende:
[..]
Gaat de Makro op vrijdag of zaterdag mee.
Hier alleen de Poiesz en voor een paar postcodes de Sjopze.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:59 schreef TokenW het volgende:
[..]
Hier ook. (behalve 1 postcode, die heeft alleen C1000)
Poiesz is een supermarkt in Friesland en de Sjopze is de internetwinkel van TNT.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:57 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ken de Poiesz en de Sjopze gewoon helemaal niet
Ah mijn jas is ook 3XL. Wil ik ook wat polo's van hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:12 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bovenkleding t/m maat 3XL en broeken t/m maat 62.
Ik zou dan geen blouse nemen in ieder geval, die vallen kleinerquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:55 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ah mijn jas is ook 3XL. Wil ik ook wat polo's van hebben.
Als zaterdagwerker ga ik gewoon een polo in 3XL "eisen". Het lijkt mij dat hun willen dat ik voor klanten herkenbaar ben.
Ik neem tegenwoordig met maximaal een uur uitloop al genoegen. 5 uur gewerkt en 4 betaald neem ik de moeite al niet meer voor, voor je dat uur hebt ben je drie maanden verder. En daar komt bij dat er een dienst is waar ik altijd grof over de tijd heen ga, meer dan een uur. Dat houd ik nu wel goed in de gaten...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, want voor je het weet staat er 4:45
Bezorger of besteller, anders wordt je er niet veel wijzer van.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:52 schreef Ziewoarut het volgende:
Ben al een paar weken opzoek naar een bijbaan voor rond de 20 uur per week. Gevonden bij TNT.
Ben aangenomen als zaterdagbezorger maar kan daarnaast ook doordeweek bezorgen voor het loon van een zaterdagbezorger!![]()
Tja, als dat uur een eenmalig iets is kan ik me dat nog voorstellen, maar dit is het begin van het einde. Voor je het weet kom je iedere week een uur te kort, moet je eens rekenen wat er dan op jaarbasis door je neus geboord wordt, dat zou in mijn geval een slordige 500 euro zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:49 schreef CihV het volgende:
[..]
Ik neem tegenwoordig met maximaal een uur uitloop al genoegen. 5 uur gewerkt en 4 betaald neem ik de moeite al niet meer voor, voor je dat uur hebt ben je drie maanden verder. En daar komt bij dat er een dienst is waar ik altijd grof over de tijd heen ga, meer dan een uur. Dat houd ik nu wel goed in de gaten...
Waarom de "quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:52 schreef Ziewoarut het volgende:
Ben al een paar weken opzoek naar een bijbaan voor rond de 20 uur per week. Gevonden bij TNT.
Ben aangenomen als zaterdagbezorger maar kan daarnaast ook doordeweek bezorgen voor het loon van een zaterdagbezorger!![]()
Het zou natuurlijk mooier zijn als je doordeweeks en op zaterdag het loon van een part-/fulltimer zou krijgen...die krijgen immers dikke toeslagen op zaterdag en sowieso meer doordeweek. Het is niet voor niks dat ze maar al te graag gebruik maken van zaterdagbestellers zoals jij en ik op een doordeweekse dagquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waarom de ""?
Lijkt mij juist een goed iets?
Ik werk ook elke doordeweekse dag nu voor het loon van een zaterdagbesteller
Volgens mij niet. Een zaterdagbesteller krijgt geen toeslag 's ochtends of op zaterdag. Alleen voor werken in de avond of nacht. Een postbode die onder de TNT CAO valt krijgt voor de uren tussen 6 en 8 in de ochtend een toeslag van 20% (mits hij voor 7-en begint), en op zaterdag maar liefst 40% voor ieder gewerkt uur!quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:38 schreef Troeta het volgende:
Maar dat krijgt iedereen, die toeslag als je om 6 uur begint!! maar ja, ik begin toch liever wat later....vind 6 uur zo vreselijk en nu moet ik elke zaterdag zo vroeg!!:(
Idd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 05:13 schreef tntster het volgende:ik verbaas mij hier af en toe hoe weinig mensen weten over hun eigen loon
De reden dat postbodes bij ons liever niet op zaterdag werken is omdat ze het weekend graag besteden aan hun gezin.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:57 schreef Troeta het volgende:
Sorry, maar ik krijg die onregelmatigheidstoeslag wel..
Dat fulltimers 40% extra krijgen is echt nieuw voor mij, dan snap ik niet dat ze zo weinig willen werken op zaterdag,haha, ik zal het eens vragen.
Op je zaterdagcontract? Voor werken in de ochtend?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:57 schreef Troeta het volgende:
Sorry, maar ik krijg die onregelmatigheidstoeslag wel..
Dat fulltimers 40% extra krijgen is echt nieuw voor mij, dan snap ik niet dat ze zo weinig willen werken op zaterdag,haha, ik zal het eens vragen.
Tja de ':') ' gebruik ik eigenlijk overalquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waarom de ""?
Lijkt mij juist een goed iets?
Ik werk ook elke doordeweekse dag nu voor het loon van een zaterdagbesteller
Een paar daagjes later al denk ikquote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Tja de ':') ' gebruik ik eigenlijk overal.
De 18de begin ik, weet iemand wanneer ik mijn eerst TNT centjes dan kan ontvangen?
In juni krijg je dat pas.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Tja de ':') ' gebruik ik eigenlijk overal.
De 18de begin ik, weet iemand wanneer ik mijn eerst TNT centjes dan kan ontvangen?
ja, en een collega van mij ook, dacht dat het normaal was. Moet toch iets tegenoverstaan voor zo vroeg je nest uit te komen en vroeg naar bed op vrijdagavond.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op je zaterdagcontract? Voor werken in de ochtend?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:32 schreef Ziewoarut het volgende:
Hehe wat is het nou?![]()
Krijg je overigens 1 keer per maand uitbetaald?
Dan heb je mazzel, want volgens de CAO heb je daar geen recht op. Ik citeer:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:31 schreef Troeta het volgende:
[..]
ja, en een collega van mij ook, dacht dat het normaal was. Moet toch iets tegenoverstaan voor zo vroeg je nest uit te komen en vroeg naar bed op vrijdagavond.
Het verschilt wat je doet. Het kan zijn dat je alleen maar hoeft te bezorgen, maar het kan ook zijn dat je je wijk moet voorbereiden en bezorgen. Je kan wellicht vragen of er voor jou de optie om alleen maar te bezorgen is, want een uur fietsen is best veelquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:12 schreef Bigapple het volgende:
Even een vraagje voor de tnt mensen!![]()
als zaterdagbezorger moet je je post toch eerst sorteren en daarna je wijk rondbrengen?
Ik heb even zitten neuzen op internet maar de dichtstbijzijnde TNT's zitter hier een uur fietsen uit de buurt.
niet dat ik lui ben, maar komt dit vaker voor of is het dan gebruikelijk dat je je post gewoon ophaalt bij een depot o.i.d ? (gesorteerd of niet).
alvast bedankt en fijn weekend!
Dit klopt niet. Je verdient als zaterdagbesteller nog steeds evenveel, omdat je nog steeds mag voorbereiden en bestellen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 05:14 schreef tntster het volgende:
als zaterdagbezorger/zaterdagbesteller mag je alleen bestellen.
De vroegere zaterdagwerker/zaterdagpostbode mag ook wijken voorbereiden etc.Deze verdienen net wat meer per uur.
Bij mij kwam de pakketdienst inderdaad gewoon aan de deur (ik woon ook in een flat), maar ik zie mijn eigen PB+ regelmatig toevallig bij flats waar ik net de post ingooi, en dan staat hij altijd beneden te wachten tot de bewoner beneden komt om een aangetekend stuk te tekenen...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:41 schreef AlwaysConnected het volgende:
Vandaag het volgende meegemaakt
TNT belt aan, ik druk deur open zodat ie er in kan om na boven te komen.(woon op 2,5 hoog)
Na even te hebben gewacht staat ie hier aan de voordeur.
Ik doe open en neem pakje in ontvangst, zegd deze medewerker dat hij eigenlijk had verwacht dat ik na beneden zou komen?
Ik van huh eleke andere komt gewoon boven. Hij van ja maar omdat er een lift in het gebouw zit, zou ik na beneden moeten komen om het pakje op te halen.
Er zijn hier diverse tnt'ers geweest en nog geen één heeft hier ooit melding van gemaakt, kwam het altijd netjes brengen.
Is dit iets nieuws ofzo? of stond deze gast uit ze nek te lullen?
Al dat HAH is dus vrij verdeeld over de week in het hele land... Ik heb dus afg woensdag al die televaagbonnetjes samen met de Gammafolder mogen doen, en gisteren was het idd de Wehkamp.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:40 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Er was hier maar voor één postcode (en die bestaat uit 1 wijk) Wehkamp HAH, ik weet niet of we het dan later nog krijgen? Vandaag alleen zo'n Telegraaf blaadje als HAH voor de rest.
Hmm, hadden hier ook al die dingen plus nog een tweede HAH. Toch was het bij ons niet drukquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:29 schreef Jojoortje het volgende:
Makro
KAMPIOENNNNNNNNNNNN
V&Dblaadjes
C1000![]()
![]()
![]()
Leek net Kerst
![]()
![]()
![]()
We hebben nu maximaal 6 wijken op 1 kast, en dat zouden er 8 kunnen zijn. Ik zie niet echt de toegevoegde waarde van strips waar 10 wijken op kunnen. Dat zijn dan neem ik aan 5-kantige ipv 4-kantige strips.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
Oh, staat weer wat leuks in de Mail. Een nieuw karretje ('innovatief en zeer ergonomisch') waarop de medewerkers tijdens het samenvoegen van de post de postbakken en tassen neerzetten. We hebben hier van die rekjes gehad die je aan de tafel kon hangen, maar die gebruikte niemand. Ik zie iedereen hier straks al zitten met die karretjes, het is hier al zo vol/krap, volgens mij kom je dan helemaal nergens meer doorheen (oh nee, dat hoef straks ook niet meer je mag toch niet meer van je plaats af). En opschriftbuizen waarmee tien lopen op één kast voorbereid kunnen worden. Lijkt me hartstikke handig, maar dan moeten ze niet denken dat ze dan met de helft minder kasten afkunnen...ik zie het al voor me, moet je een wijk voorbereiden op een kast waar nog iemand bezig is: "ja ik moet eerst nog even zeven andere wijken voorbereiden, dan kan je erbij"
Makroquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:29 schreef Jojoortje het volgende:
Makro
KAMPIOENNNNNNNNNNNN
V&Dblaadjes
C1000![]()
![]()
![]()
Leek net Kerst
![]()
![]()
![]()
wij werken al met optivo, maar echt veel tijd wordt er niet bespaard.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:24 schreef Bartjes het volgende:
Zo vandaag lekker dienstje gedaan van nog geen 5 uur, alleen maar in de auto gezeten was wel lekker
Vandaag verlof opgevraagd, bleek nog 179 uur te zijn oftewel dik 35 zaterdagen![]()
) .
Vandaag werd ook het gebouw omgebouwd naar de optivo opstelling. Dus volgende week zaterdag maar een kijken hoe erg dat nu weer gaat worden.![]()
Werkt hier iedereen al volgens optivo ??? En hoe erg is het bij jullie??
Want wij schijnen nu opeens twee keer zo snel te kunnen werken??![]()
![]()
![]()
![]()
Dus zal wel veel uitloop en geklaag worden.
We zien wel weer hoe het loopt. Hoop dat het een beetje te doen blijft, ik vind het toch wel een leuk baantje.
optivo = toekomst vbgquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:25 schreef Jesse_ het volgende:
Is optivo alweer een stapje verder dan toekomst vbg?
Dan verdien je ook geen klap.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:43 schreef tntster het volgende:
xxiessiexx je hebt gelijk zie ik; op de site van tnt staat erbij dat je ook binnenwerk verricht.
Bij ons worden nu echter mensen aangenomen die puur en alleen postbezorger zijn op de zaterdag en ook geen binnenwerk mogen doen.
Nee, het gaat niet om de werkzaamheden die je doet maar die je mag doen. Een zaterdagbesteller/zaterdagmedewerker mag in principe dezelfde werkzaamheden verrichten die een gewone postbode/DTW-er ook mag. Een zaterdagbezorger mag alleen bezorgen en is eigenlijk gewoon een postbezorger alleen dan op zaterdag.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:26 schreef Bigapple het volgende:
dus je kan aangenomen worden als
-zaterdagwerker zonder binnewerk, en verdien je dus minder.
-zaterdagwerker met binnenwerk en verdien je dus meer.
Zie ik het zo goed?
grtz!
Wow!! Da's wel heeeeel relaxt!quote:Op zondag 16 mei 2010 11:27 schreef Dionysiou het volgende:
Ik zaterdag een gesprek met mijn TC gehad. Hij wilt erg graag dat ik blijf (rare vogel) en hij wilt mijn urencontract opschroeven en ik mag 10.00u beginnen en mag tijdelijk minder zwaar werk verrichten en wanneer ik zelf aangeef dat ik weer kan mag ik mijn oude wijkjes doen(Dus niet voor 3 uur komen werken, maar gewoon lekker minimaal 6.5-7 uur, dan verdien je ook tenminste wat).
Oja, en ik mag nieuwe zaterdagbestellers begeleiden bij hun komst.
Ben erg blij
Mja klopt, die kranten moeten voor 07.00 erin. Dus dan ga ik 05.30 eruit.. Ben ik rond 07.15 klaar ('s zaterdags merken ze dat kwartiertje niet..) en dan nog even 1,5 uur liggen. Dan heb ik al meer slaap dan normaal. (Want normaal is het 04.00 eruit en meteen door naar TNT).quote:Op zondag 16 mei 2010 11:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wow!! Da's wel heeeeel relaxt!![]()
Dan maak je wel lange dagen, van 10:00 tot 17:00 uur trouwens, als je 's ochtends ook nog die krantenwijk hebt
Zaterdagbestellers begeleiden is übertof. Heb het tot nu toe een keer of 3 gedaan en het is altijd heel gezellig geweest (hoewel ik weet dat je het ook minder kunt treffen).
Hier nemen ze geen nieuwe zaterdagwerkers meer aan.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:27 schreef Dionysiou het volgende:
Ik zaterdag een gesprek met mijn TC gehad. Hij wilt erg graag dat ik blijf (rare vogel) en hij wilt mijn urencontract opschroeven en ik mag 10.00u beginnen en mag tijdelijk minder zwaar werk verrichten en wanneer ik zelf aangeef dat ik weer kan mag ik mijn oude wijkjes doen(Dus niet voor 3 uur komen werken, maar gewoon lekker minimaal 6.5-7 uur, dan verdien je ook tenminste wat).
Oja, en ik mag nieuwe zaterdagbestellers begeleiden bij hun komst.
Ben erg blij
Bij ons worden de brieven vanaf 17:00 geleegd.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wow, deel 60 is al weer bijna helemaal volgepost zonder een bijdrage van mijn kant.Mijn vaste haalrit begint steeds verder uit te dunnen, twee weken geleden is er weer een klant verdwenen waardoor ik nu dik een halfuur moet wachten om de brievenbussen te mogen legen. De laatste klant mag ik namelijk vanaf 17.30 uur met mijn bezoek vereren, waar ik dan al om 17.20 uur sta te wachten. Vervolgens kan ik pas om 17.50 uur weer verder rijden om de eerste brievenbus stipt om 18.00 uur te legen. Wel grappig om te zien trouwens hoeveel mensen nog vaak de post in de bus willen gooien, blijkbaar weet niemand dat de post voor 18.00 uur erin hoort te zitten.
Bij ons worden de brievenbussen in de dorpen om 17:00 geleegd en de brievenbussen bij ons in de stad pas vanaf 18:00, dus het hangt er bij ons maar net vanaf wat voor dienst je hebt.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:02 schreef rub3n het volgende:
[..]
Bij ons worden de brieven vanaf 17:00 geleegd.
Ik heb 1 haalklant om 17:00. Maar mijn haalklant daarvoor ben ik om 16:35 van terug. Ik moet ook altijd 20 minuten wachten dus.
Ik weet dat bij ons bij bepaalde dorpjes die te ver weg liggen de bezorgers er met een busje gebracht worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:12 schreef Bigapple het volgende:
Even een vraagje voor de tnt mensen!![]()
als zaterdagbezorger moet je je post toch eerst sorteren en daarna je wijk rondbrengen?
Ik heb even zitten neuzen op internet maar de dichtstbijzijnde TNT's zitter hier een uur fietsen uit de buurt.
niet dat ik lui ben, maar komt dit vaker voor of is het dan gebruikelijk dat je je post gewoon ophaalt bij een depot o.i.d ? (gesorteerd of niet).
alvast bedankt en fijn weekend!
Ik bel nooit aan bij de buren, ze hadden ten eerste maar een normaal pakketje van goed formaat moeten versturen óf een normale brievenbus moeten hebben en ten tweede kost het alleen maar tijd die je niet hebt. Als ze je wat meer tijd voor een wijk zouden geven zou ik wel bij de buren aanbellen en een gewoon briefje door de bus doen bij de geadresseerde met dat het bij de buren is afgeleverd.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:52 schreef Viper86 het volgende:
Oh ja, wat ik me weleens afvraag, zo nu en dan heb ik weleens een pakketje die niet door de bus past en als er dan niemand open doet om 'm in ontvangst te nemen doe ik altijd automatisch een kennisgeving door de bus dat diegene het pakketje bij het postagentschap kan ophalen enzo. Ik heb ook weleens gehoord dat je eerst bij de buren moet aanbellen ofzo. Maar op de kennisgeving staat niks over dat je het pakketje bij de buren hebt afgeleverd.Ik krijg dan weleens zo'n briefje van de pakkettendienst, daar staat dan wel op dat het pakketje bij de buren is afgeleverd. Hoe zit dit nou.
Geen stembiljetten?quote:Op zondag 16 mei 2010 14:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
Wel grappig om die verschillen te lezen. Bij ons was er gisteren juist heel weinig post. Ik had niet eens nabrengzakjes.
Oké, dan blijf ik dat dus ook gewoon doen. Ik moet juist op zulke dingen extra letten, omdat àls er iets fout gaat diegene vaak voor niks een heel eind naar het postagentschap moet reizen vanwege dat ik veel in kleine dorpjes en bij boerderijen moet bezorgen.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik bel nooit aan bij de buren, ze hadden ten eerste maar een normaal pakketje van goed formaat moeten versturen óf een normale brievenbus moeten hebben en ten tweede kost het alleen maar tijd die je niet hebt. Als ze je wat meer tijd voor een wijk zouden geven zou ik wel bij de buren aanbellen en een gewoon briefje door de bus doen bij de geadresseerde met dat het bij de buren is afgeleverd.
Wij hadden iig geen stembiljetten.quote:
Ik zou het niet aannemen, het is toch van een ander bedrijf? Een mcdonaldsmedewerker neemt ook geen klachten aan over een aangebrande hamburger die een klant bij de burgerking heeft gekocht.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:23 schreef Dionysiou het volgende:
Trouwens, misschien een domme vraag. Maar gister kreeg ik een poststuk van een bewoonster die zei dat die mensen hier niet wonen, dus ik kijken staat er Sandd Post op. Wat moet je dan doen? Niet aannemen?
Ik deed het poststuk gewoon in die blauwe retourbakken bij de steunpunten.
Ja, ik zei tegen die mevrouw dit is Sandd geen TNT, niet van ons.. maar ze bleef me niet begrijpen en wou het niet meer aannemen. Dus ja, dan moet je wat.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:37 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aannemen, het is toch van een ander bedrijf? Een mcdonaldsmedewerker neemt ook geen klachten aan over een aangebrande hamburger die een klant bij de burgerking heeft gekocht.
Ik meende dat als je poststukken van de concurrent tegenkomt tijdens het sorteren dat je ze dan apart moet houden en in een apart vakje voor sandd / selektmail moet leggen. Weet niet helemaal precies hoe dit werkt, kom eigenlijk nooit brieven van de concurrent tegen.
Haha, oke.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:45 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Ja, ik zei tegen die mevrouw dit is Sandd geen TNT, niet van ons.. maar ze bleef me niet begrijpen en wou het niet meer aannemen. Dus ja, dan moet je wat.
Ze zullen in het sorteercentrum wel tussen uit pakken.
Had het op het poststuk neergezet:
''Onbestelbaar, groetjes uw concurrent.. TNT Post.''
Gewoon terug in haar brievenbus stoppen.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:23 schreef Dionysiou het volgende:
Trouwens, misschien een domme vraag. Maar gister kreeg ik een poststuk van een bewoonster die zei dat die mensen hier niet wonen, dus ik kijken staat er Sandd Post op. Wat moet je dan doen? Niet aannemen?
Ik deed het poststuk gewoon in die blauwe retourbakken bij de steunpunten.
Hoe droogquote:Op zondag 16 mei 2010 17:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
Gewoon terug in haar brievenbus stoppen.
Dit is denk ik de beste tip die ik heb gekregen bij m'n opleiding. Het is zo ontzettend frustrerend als iemand de post voor je heeft gezet en daarbij grote poststukken vóór kleine heeft gedaan, schuift totaal niet makkelijk de brievenbus in.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef gelebeer het volgende:
Bij het op huisnummer sorteren van de post is het handig om de grote poststukken aan de achterkant van 1 adres te zetten. Dus dat je bijvoorbeeld eerst een kaartje hebt voor nummer 10, en dan een paar brieven voor nummer 10 en dan bijvoorbeeld een krantje van de makro (ook voor nummer 10). Dat is handig bij het lopen van je wijk.
Hou rekening met de huis aan huis (HAH) folders want het zijn er waarschijnlijk wel driequote:Op zondag 16 mei 2010 17:56 schreef Ziewoarut het volgende:
Dinsdag moet ik voor het eerst gaan werken. Nog iemand beginners tips?
Zeg dat niet te hard, bij ons was de sociale werkplaats vorige week gestopt met stapelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hou rekening met de huis aan huis (HAH) folders want het zijn er waarschijnlijk wel drieVolgens mij is dinsdag echt de minst leuke dag om bij TNT te beginnen, maar aan de andere kant kan het niet erger worden qua HAH
Ja maar jullie treffen het nooit.quote:Op zondag 16 mei 2010 18:39 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, bij ons was de sociale werkplaats vorige week gestopt met stapelen.
Woensdag 4 keer HAH.
Dan zijn ze niet goed snik. Of betalen of pleite.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:37 schreef geeMc het volgende:
Lol, afgelopen zaterdag mooi lullig voor een aantal collega's in enschede. Ze moesten daar overwerken zonder betaald te krijgen terwijl ze dik onderbezet waren. Gelukkig zit ik in een ander team. Zaterdag medewerker op de bus in enschede
lol ja idd. Ze moeten zoiets sowieso niet bij me flikken.... Als ze mij zeggen dat ik moet overwerken terwijl ik niet degene ben die fout is dan is het jammer dan. Als ik betaald krijg tot 2 uur, dan leg ik om 1 over 2 mijn werk neer en ga ik naar huis.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:47 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dan zijn ze niet goed snik. Of betalen of pleite.
Dat zou ik ook geweigerd hebbenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:37 schreef geeMc het volgende:
Lol, afgelopen zaterdag mooi lullig voor een aantal collega's in enschede. Ze moesten daar overwerken zonder betaald te krijgen terwijl ze dik onderbezet waren. Gelukkig zit ik in een ander team. Zaterdag medewerker op de bus in enschede
Hoe was je vakantie?quote:Op maandag 17 mei 2010 00:07 schreef sbientje het volgende:
ik ben er ook weer. Op vakantie geweest, zaterdag weer voor t eerst gewerkt. Viel eigenlijk best tegen, het was druk en op het winkelcentrum was een markt, dus dat was ook weer wringen... Makro was er weer, kampioen ook nog een aantal en een aantal collega's was afwezig waardoor alles wat rommelig verliep. Moest eerst een deel van een andere wijk wegbrengen, toen moest ik dat toch neit doen maar wel een andere wijk ingooien, maar uiteindelijk moest ik in t kader van opdelen (is het normaal dat ik dan steeds de sjaak ben? ) een wijkje zetten. Ging pas om kwart over 1 de straat op. Had mijn wijken wel snel gelopen want ik was alsnog 'binnen de tijd' klaar
Leuke vakantie gehad?quote:Op maandag 17 mei 2010 00:07 schreef sbientje het volgende:
ik ben er ook weer. Op vakantie geweest, zaterdag weer voor t eerst gewerkt. Viel eigenlijk best tegen, het was druk en op het winkelcentrum was een markt, dus dat was ook weer wringen... Makro was er weer, kampioen ook nog een aantal en een aantal collega's was afwezig waardoor alles wat rommelig verliep. Moest eerst een deel van een andere wijk wegbrengen, toen moest ik dat toch neit doen maar wel een andere wijk ingooien, maar uiteindelijk moest ik in t kader van opdelen (is het normaal dat ik dan steeds de sjaak ben? ) een wijkje zetten. Ging pas om kwart over 1 de straat op. Had mijn wijken wel snel gelopen want ik was alsnog 'binnen de tijd' klaar
Goede vakantie gehad?quote:Op maandag 17 mei 2010 00:07 schreef sbientje het volgende:
vakantie was primaquote:Op maandag 17 mei 2010 00:36 schreef geeMc het volgende:
[..]
Goede vakantie gehad?
Ik snap niet dat sommige mensen bij de post zo over zich heen kunnen laten lopen. Je kunt ook best een keer nee zeggen. Ik ga er vanuit dat je gewoon een vaste dienst hebt? En dan snap ik ook niet dat je binnen de tijd klaar wilt zijn. Gewoon overuren maken en alles opschrijven. Doe ik in ieder geval wel.
Nouja je kunt inderdaad natuurlijk niet altijd nee zeggen. Ik doe ook wel eens iets extra's als het me gevraagd wordt. Maar ik heb teveel collega's die elke week de lul zijn met bepaalde zaken. En het is niet alsof ze er iets van zeggen of extra uren eisen. Dan heb ik zoiets van; sta voor jezelf op.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
vakantie was prima![]()
Ik vind niet dat ik over me heen laat lopen hoor, en als ik overuren heb, schrijf ik die ook gewoon op. Maar ik ben liever gewoon binnen de tijd klaar, omdat ik ook nog wel andere dingen te doen heb. Vind het wel lang zat, 5,5 uur wekren op zaterdag. Bovendien, als een leidinggevende vraagt of ik iets wil doen, dan doe ik dat wel, mits het redelijk is natuurlijk. Uiteindelijk kost het ook niet zoveel tijd of moeite.
Op zaterdag tot *kuch*8.15*kuch*quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd, hoelang zitten jullie doorgaans in het sorteercentrum om je wijk(en) te voorbereiden?
Zaterdag zit ik meestal van 08.00 tot 10.30 en dan ben ik één van de laatste die nog zit van de ochtendploeg dan
Ik zit meestal van 10 tot 12.30 ofzo, en dan doe ik twee of drie wijken..quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Dionysiou het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd, hoelang zitten jullie doorgaans in het sorteercentrum om je wijk(en) te voorbereiden?
Zaterdag zit ik meestal van 08.00 tot 10.30 en dan ben ik één van de laatste die nog zit van de ochtendploeg dan
Ik ben altijd één van de laatsten die er nog zit. Ik moet altijd 4 redelijk grote wijken zetten, maar mijn 2 laatste wijken komen als laatste uit de machine. Als er veel machinepost is, ben ik dus altijd de lul, want ik moet dan altijd anderen helpen. Als mijn wijken dan uit de machine komen, is iedereen al weg.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Dionysiou het volgende:
Lekker dan. Waar werk je dan? Toevallig in enschede?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik ben altijd één van de laatsten die er nog zit. Ik moet altijd 4 redelijk grote wijken zetten, maar mijn 2 laatste wijken komen als laatste uit de machine. Als er veel machinepost is, ben ik dus altijd de lul, want ik moet dan altijd anderen helpen. Als mijn wijken dan uit de machine komen, is iedereen al weg.![]()
Normaal gesproken zit ik van 8.00 tot 11.30 binnen.
Gisteren van 8.00 tot 12.20![]()
Vanaf volgende week zit ik in een ander team, dus ook een nieuwe teamcoach. Dit komt omdat een deel van onze code ergens anders wordt ingedeeld. Zou wel weer een grote chaos worden.
En oja! Ik ging vandaag mijn uren controleren van vorige week, want ik weet dat er toen een één of andere klapjosti de uren heeft ingevoerd. Stond in de pc dat ik van 8.00 tot 11.00 heb gewerkt. Nou, alsof dat kan met 4 grote wijken voorbereiden (waarvan 2 wijken rond 10.00 er uit komen) en 1 wijk wegbrengen van 2 uur en 20 minuten. Wat een sukkels, echt waar
Zaterdags meestal van 07:30 tot ongeveer 9:30. Dit hangt vooral af van de hoeveelheid post. Ik heb een autobestelling als vaste dienst met veeeel boerderijen. En bij vooral de boerderijen kan de hoeveelheid post nogal eens verschillen. De ene zaterdag moet ik meerdere boerderijkrantjes / tijdschriften per boerderij bezorgen en de andere zaterdag is er haast niks.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Dionysiou het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |