abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81172025
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....

Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
Staat in de OP
quote:
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:56:47 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172028
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....

Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
Zie OP
pi_81172100
We're sorry, xxxx@gmail.com does not have permission to access this spreadsheet.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:59:05 #204
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172108
Nou, toch 5 km geworden En 1 minuut 25 sneller dan 2 dagen geleden . Het ging naar m'n gevoel niet zo lekker, veel last van m'n hooikoorts en dus 3x eventjes moeten wandelen (10 a 20 sec ongeveer). Maarja, toch mooi

Uploaded with ImageShack.us
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:59:35 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172129
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:58 schreef Rekkie het volgende:
We're sorry, xxxx@gmail.com does not have permission to access this spreadsheet.
Dat is dan pas sinds gisteren.. Ik ga wel effe op zoek weer.
pi_81172169
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, gisteren kon ik het namelijk ook niet bekijken,
Die van 5-10km overigens wel
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:11 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_81172283
Ik heb hem in open office gezet. Als je me je mailadres geeft dan kan ik het je wel toesturen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:25 #208
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81172293
Hier issie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:07 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:24 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172360
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Flappekz het volgende:
Hier issie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:38 #211
30252 Soempie
Procreating
pi_81172370
Nog beter.

Ik heb vanmorgen weer gerend en het gaat echt duidelijk steeds beter, ondanks dat ik geen rustdag genomen heb. Het shirt bevalt ook heel goed. Alleen had ik verkeerde sokken aan en nu heb ik dus wel een grote blaar onder m'n voet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81173072
Les 17 gelopen, had gisteren moeten lopen, maar de regen hield me tegen, en verder de dag andere verplichtingen.

Ik heb aan het einde van de laatste min lopen last van "slapende"tenen.
Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?
Goedemorgen :W
pi_81173421
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:25 schreef blomst het volgende:
Les 17 gelopen, had gisteren moeten lopen, maar de regen hield me tegen, en verder de dag andere verplichtingen.

Ik heb aan het einde van de laatste min lopen last van "slapende"tenen.
Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?
Wat bedoel je precies?
Ik heb een tijdje gehad dat mijn tenen 'op slot' zaten en dat ik ze moest knakken, wat erg pijnlijk was, om ze weer te kunnen bewegen. De oplossing was mijn schoenen minder strak aan te trekken.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_81173923
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:36 schreef 1517 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Ik heb een tijdje gehad dat mijn tenen 'op slot' zaten en dat ik ze moest knakken, wat erg pijnlijk was, om ze weer te kunnen bewegen. De oplossing was mijn schoenen minder strak aan te trekken.
een doof gevoel in mijn tenen.
Goedemorgen :W
pi_81174613
quote:
Sorry zelfde error!

Maar de PDF volstaat prima.

Dank daar voor nog overigens.

Ik heb 3 paar x-socks gekocht voor het lopen en dat is echt een genot.
Ik had vandaag alleen mijn schoen te strak aangetrokken en kreeg last van de zijkant van mijn voet.
Iets losser de volgende keer dus.

Ondanks dat ik redelijk stuk ga tijdens het lopen heb ik wel weer zin in de volgende keer.

Hoe hard lopen jullie ongeveer het 'loop'gedeelte? Ik heb de indruk dat ik daar te hard ga..... ca 11/12 km/uur
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:32:12 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81186792
Ik loop nu gemiddeld 9,1 km/uur als ik 5 km achter elkaar loop Flap loopt 9,8 km/uur bij de 5 km, dus wel iets te hard ja Rekkie
Je zegt dat je redelijk stuk gaat, probeer je iets in te houden en kijken hoe het dan gaat Het gaat er tenslotte om dat je alle minuten kan volmaken, niet hoe hard je gaat
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:49:41 #218
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_81187581
Precies, het heet niet voor niets conditie training. Anders had het wel snelheidstraining geheten.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_81187766
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Rekkie het volgende:
Hoe hard lopen jullie ongeveer het 'loop'gedeelte? Ik heb de indruk dat ik daar te hard ga..... ca 11/12 km/uur
Iedereen is anders en elke loop is anders. Doe wat goed voelt voor jou. Ik loop gemiddeld 10,9 km/h over 10 km. Het is maar net wat je kan volhouden.
Hoe vaker je je traint op je max hoe meer progressie je maakt, lijkt mij. Als je doel is om 12,5km/h te gaan lopen moet je niet gaan trainen op 9 km/h. De training moet wel het doel dienen.
pi_81188828
Ik moet wel zeggen na ruim 20 jaar sporten het mij bijzonder tegenvalt hoe slecht het gesteld is met de conditie.

Ik zal maandag in Volendam eens wat rustiger aan doen tijdens het lopen en bekijken hoe dat aanvoelt.
pi_81206718
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:53 schreef 1517 het volgende:

[..]
Hoe vaker je je traint op je max hoe meer progressie je maakt, lijkt mij. Als je doel is om 12,5km/h te gaan lopen moet je niet gaan trainen op 9 km/h. De training moet wel het doel dienen.
Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!

Je kan niet constant op je max trainen. Je spieren en gewrichten kunnen dat niet aan.
Daarbij helpen rustige trainingen ook veel. Maximaal 1-3x per week intensief (nog steeds submaximaal!) trainen is wel ok (als gevorderde beginner liever 1x dan 3x): je moet je lichaam ook rust gunnen. Rustige trainingen kunnen je helpen om sneller te herstellen, maar je belast je lichaam ook net iets anders (wat overbelastingsproblemen kan voorkomen)

Trouwens, zeker als je beginner bent helpen trainingen op een laag tempo ook om sneller te worden! Bijna elke prikkel helpt dan al
Ik heb vorig jaar in de zomer met mijn vriendin het beginnersschema van runinfo.nl gevolgd (weinig rennen op lage tempo's die ik makkelijk aankon) en ik werd alsnog sneller op de 5km!

Als je 10km op 12,5km/h wilt kunnen lopen moet je niet 3x per week 10km op je max gaan doen. Snelheidtrainingen doe je door kortere stukken op dat tempo te lopen (intervaltraining, tempolopen).

Alleen wedstrijden of tests doe je maximaal..

Verder: langzaam opbouwen want ineens heel intensief gaan trainen is vragen om problemen. Dat is een tip uit ervaring
pi_81207095
Ik ga sowieso nog steeds langzaam, rond de 8/8.5 km/h

Gister ging echt beroerd, werd na een minuut of 15 licht in me hoofd, duizelig en een beetje misselijk. Na 25 minuten hielden mijn benen er vanzelf mee op. Oververmoeidheid door drukke vakantie? Slaaptekort? Te weinig eten? Ik heb echt geen idee wat het was, maar woensdag gaat het vast beter!
(normaal sport ik bijna elke dag van de week, en nu had ik een week niks gedaan, voelt raar, ben ook meteen aangekomen blegh)
pi_81209319
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:52 schreef bananablues het volgende:

[..]

Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!

Je kan niet constant op je max trainen. Je spieren en gewrichten kunnen dat niet aan.
Daarbij helpen rustige trainingen ook veel. Maximaal 1-3x per week intensief (nog steeds submaximaal!) trainen is wel ok (als gevorderde beginner liever 1x dan 3x): je moet je lichaam ook rust gunnen. Rustige trainingen kunnen je helpen om sneller te herstellen, maar je belast je lichaam ook net iets anders (wat overbelastingsproblemen kan voorkomen)

Trouwens, zeker als je beginner bent helpen trainingen op een laag tempo ook om sneller te worden! Bijna elke prikkel helpt dan al
Ik heb vorig jaar in de zomer met mijn vriendin het beginnersschema van runinfo.nl gevolgd (weinig rennen op lage tempo's die ik makkelijk aankon) en ik werd alsnog sneller op de 5km!

Als je 10km op 12,5km/h wilt kunnen lopen moet je niet 3x per week 10km op je max gaan doen. Snelheidtrainingen doe je door kortere stukken op dat tempo te lopen (intervaltraining, tempolopen).

Alleen wedstrijden of tests doe je maximaal..

Verder: langzaam opbouwen want ineens heel intensief gaan trainen is vragen om problemen. Dat is een tip uit ervaring
Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.

Uiteraard werkt bijna elke training positief voor een beginner, maar wanneer ben je beginner af moet je jezelf afvragen.

Zie: duurloopmisverstand/souplesse
  zondag 9 mei 2010 @ 14:02:59 #224
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81211184
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?
pi_81211290
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:02 schreef Coelho het volgende:

[..]

Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?
Haha, dat denk ik niet nee. Die hebben toch ook gewoon hersteltrainingen?
pi_81212071
Het is hier trouwens koud! Brr.. Weet niet of ik nu mijn lange of driekwart broek aan moet doen voor het lopen.
pi_81214428
Driekwart broek ging prima! Had het na een minuut al niet meer koud

2 x 5 en 2 x 3 gelopen! Heb nu week 4 uit het schema weer volgemaakt!
  zondag 9 mei 2010 @ 16:01:43 #228
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81215433
Trainen op je max

Dat doe je NOOIT, hooguit met een HITT programma met korte intervals om kracht te winnen

Een hele zware training is als je op 80% van je max traint. En door voluit te gaan, win je niks, geen uithoudingsvermogen, geen kracht, je sloopt de boel alleen maar en na een paar dagen ben je dan weer hersteld maar niks vooruit gegaan.

De wetenschap achter training is dat je minimale schade toebrengt aan je spiercellen, dan zullen ze door herstel door rust en voeding sterker herstellen. Doe je te weinig dan is er geen minimale schade en dus geen winst. Doe je teveel dan sloop je je cellen en deze herstellen dan naar het niveau waar ze waren.

Daarom train je gemoddereerd als je conditie wil verbeteren en lager als je (alleen) vet wil verbranden

Les 20 was zwaar na weeeer een nacht met veel te weinig slaap, maar wel volgehouden!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 09-05-2010 17:05:15 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81216734
Goed DaBuzzz

En trainen op je max lijkt mij ook erg ongezond. En dat is toch ook helemaal niet leuk? Je moet toch een goed gevoel overhouden aan sporten? Dat is toch niet dat je drie keer per week helemaal dood gaat tijdens een training? Dan kapte ik snel hoor Hoe beter je een tijd of afstand volhoudt, hoe sneller je gaat lopen. Daar zou ik als beginner zeker niet enorm in gaan trainen.
pi_81216890
Toch vaag. Ik woog voordat ik ging hardlopen 74 kg. Nu ben ik zo'n twee maanden bezig en optisch zie ik er beter uit (dwz minder buikje) , mijn voeding is beter (veel minder chips etc) en mijn gewicht is 2 kg toegenomen....ra ra politiepet.
  zondag 9 mei 2010 @ 16:47:33 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81217046
Spieren zijn zwaarder he ik ben ook aangekomen
pi_81219616
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:

[..]

Uiteraard werkt bijna elke training positief voor een beginner, maar wanneer ben je beginner af moet je jezelf afvragen.

Zie: duurloopmisverstand/souplesse
Wat je zegt klopt: trainen voor een snelle 800m is heel anders dan voor een 10km. Alleen LSD trainingen doen schiet ook niet echt op natuurlijk. (had ik niet iets gezegd over variatie in tempo? ). Maar dingen als 5-8x800m op je streeftempo van je 10km is ook een training voor 10km, die intensief is (misschien de eerste paar 800m niet, maar daarna wordt het steeds zwaarder!) maar niet voluit gaat. Of bijvoorbeeld 2x10 minuten op een snel tempo (rond 10km tempo) zijn ook trainingen die vooral niet maximaal gaan, maar wel intensief zijn.

Souplessetraining is goed, maar die intervallen die je dan doet zijn zeker sub-maximaal. Het is goed als je stopt terwijl je nog het gevoel hebt nog een interval te kunnen lopen zeggen ze.

Verder: 1x een lange langzame duurloop per week is zeker niet slecht!
Alsmede: herstellopen na je intensieve trainingen zijn ook niet verkeerd in mijn ervaring (en toch op een langzaam tempo!).

Daarom is trainen eigenlijk ook zo lastig: wanneer train je nou goed? Te intensief is niet goed, maar te weinig/langzaam doen schiet ook niet echt op

Ik weet er ook niet alles vanaf hoor, heb ook maar een aantal boeken gelezen en het internet afgestruind. Dus mensen mogen mij zeker corrigeren als ik het fout heb
pi_81234957
Ik ben wel voorstander van het afzien

Vanavond was het mooi hardloopweer en dus gekozen voor een langere afstand. Merkte eerder al dat ik na de 5 km een omslagpunt had en afgezien van een paar minuten heuveltraining op de loopband had ik alweer een week niet gelopen.
Als doel stel ik meestal een streeftijd boven mijn niveau. In dit geval een tijd van 40 minuten voor een afstand van 7,65 km.
Ik ben rustig gestart zodat ik op een tempo liep waarbij ik nog een gesprek kon voeren. Na 2,5 km lopen was de batterij aardig leeg en heb toen steeds minuten moeten wandelen tussendoor. Het laatste stuk loop ik meestal goed en ook nu kon ik 2 keer een km achterelkaar doorlopen.

Uiteindelijk weer thuis na 45:00 minuten met een gemiddelde snelheid van 10,2 km/hr.
In totaal 6,4 km van de 7,65 km hardgelopen wat een gemiddelde hardloopsnelheid van 11,8 km/hr oplevert. Dezelfde snelheid als momenteel op de 5 km en mijn doel voor deze maand is deze hardloopsnelheid te verhogen naar minstens 12 km/hr en deze langer vol te houden.

Na afloop gelijk gedoucht, zodat mijn spieren snel kunnen herstellen

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 10-05-2010 00:02:57 ]
pi_81255483
Pff kleine week niet meer geweest dat merk je wel, laatste 3 km was toch wel bikkelen.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:48:21 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_81255639
Pff, ik ben op zoek naar Evy 5-10 km, maar kan het nergens vinden. Vanavond maar vragen of m'n vriend het voor me kan downloaden of m'n oude harde schijf op kan zoeken.
pi_81255897
Heb al dik 2 weken last van mn rug,lopen wordt niks dus. Was net lekker een week of 4 aan de gang.
kan straks weer opnieuw gaan beginnen denk ik
  maandag 10 mei 2010 @ 16:21:13 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_81256960
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:54 schreef Roosevelt__Jopie het volgende:
Heb al dik 2 weken last van mn rug,lopen wordt niks dus. Was net lekker een week of 4 aan de gang.
kan straks weer opnieuw gaan beginnen denk ik
Dat is balen zeg! Wat heb je met je rug?
  maandag 10 mei 2010 @ 17:03:36 #238
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81258580
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef hp38guser het volgende:
Ik ben wel voorstander van het afzien

Ik moet ook het gevoel heben dat ik echt mn best moet doen,anders voelt het teveel als verloren tijd, maar probeer je verstand te laten preveleren en zoek het in een laatste stukje effe sneller of nog een klein stukje erbij.

afijn, vanaaf les 21 pour moi, met naar mn gevoel een redelijke nachtrust vanacht voor het eerst in weken
pi_81262934
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze van Mizuno net gekocht en nog een knalroze met zwart van new balance. En nu wil ik eigenlijk ook nieuwe broeken, want donkerblauw past hier natuurlijk niet bij.
Begrijpelijk
Vind het aan één kant wel genant, om er zo color coördinated en flitsend uit te zien, terwijl mijn loopstijl daar nu nog bepaald niet bij matcht
  maandag 10 mei 2010 @ 21:16:28 #240
30252 Soempie
Procreating
pi_81270139
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Begrijpelijk
Vind het aan één kant wel genant, om er zo color coördinated en flitsend uit te zien, terwijl mijn loopstijl daar nu nog bepaald niet bij matcht
Ik vind juist dat m'n loopstijl er een stuk beter uitziet met de nieuwe kleren. M'n joggingbroek, verschoten shirtje of te grote hoodie benadrukte nog eens extra mijn beroerde manier van lopen.
pi_81272023
Met van die hippe kleding denken alle niet-lopers toch dat het zo hoort
pi_81274103
tvp
  maandag 10 mei 2010 @ 22:24:12 #243
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81274489
zo, 10, 10, 12 viel mee! beetje nachtrust doet echt wonderen

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2482323 netjes vlak, met een klein herstel dipje na te snelle start in eerste 10 minuten. voel wel mn bovenste enkelband en schenen een beetje na afloop, maar dat is niet nieuw voor me
  maandag 10 mei 2010 @ 23:32:35 #244
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81278437
Vanavond les 24 gelopen, 10, 20. Het was wat mij betreft heerlijk hardloopweer, ik kwam dan ook uit op 5,85km in 33:25 met snelste 5k in 27:48 (incl 1 min wandelen). Dat biedt potentie voor mijn eerste wedstrijd 5k die ik volgende maand wil lopen. Doelstelling is <25min, omdat mijn zelfgeklokte PR momenteel op 24:59 ligt. Ik woog vorig jaar echter zo'n 88kg tijdens dat PR, en ondanks 3x per week trainen heb ik mijn gewicht de laatste weken zien stijgen van 94 naar 96kg. Hopelijk kan ik nog wat ballast verliezen, heb het idee dat het aardig scheelt...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:37:34 #245
30252 Soempie
Procreating
pi_81284436
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
zo, 10, 10, 12 viel mee! beetje nachtrust doet echt wonderen

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2482323 netjes vlak, met een klein herstel dipje na te snelle start in eerste 10 minuten. voel wel mn bovenste enkelband en schenen een beetje na afloop, maar dat is niet nieuw voor me
Wat handig zo'n grafiek. Netjes.

@1517, ik heb de lessen binnen.
En nu spierpijn bij m'n ribben.
pi_81284488
goed bezig allemaal!
wij gaan vannacht op vakantie tot zondag. weet niet of het daar wel van lopen komt!
maar ik neem het wel mee, dat is op zich al revolutionair voor mij
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:49:22 #247
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81284602
Zo, laatste keer week 3 achter de rug. Waarschijnlijk morgenochtend nog een keer omdat ik er het komende lange weekend wat minder tijd voor heb, en zondag ook al had overgeslagen Was weer lekker, al was het wel wat vroeg
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:29:21 #248
3185 Adelante
To let it go now
pi_81288569
Vanmorgen les 21 gelopen (10, 10, 12) en dat erg lekker. Donderdag met hemelvaart op naar de 2 x 15 minuten.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:59:53 #249
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_81289762
Ik denk dat ik mijn streefdoel om 5 keer per week te rennen verminder naar 3 keer per week. Ik zwem en fitness er ook nog bij, merk dat dit net wat teveel van het goede is. Daarnaast werk ik ook nog bij de post, dus al met al krijg ik volgens mij wel voldoende beweging.

Misschien verander ik mijn doel en schema wel in maximaal 1 uur per dag sporten, dus bijvoorbeeld een half uur rennen en daarna een half uur de schouders trainen. Of een half uur zwemmen en een half uur buikspiertraining.
Nothing is what it seems
pi_81289986
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:49 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, laatste keer week 3 achter de rug. Waarschijnlijk morgenochtend nog een keer omdat ik er het komende lange weekend wat minder tijd voor heb, en zondag ook al had overgeslagen Was weer lekker, al was het wel wat vroeg
dan hebben we ip dezelfde training gelopen. Ik kom net thuis van les 12 (einde week 4). Ging erg lekker, alleen.....wat een baggermuziek op sommige stukjes zeg!!!!!!!

Had bovendien een te groot rondje gemaakt, dus moest best ver naar huis lopen....maar was een spontaan uitprobeersel! Vond het uiteindelijk ook nog best warm en had me dus ook te warm aangekleed....vind het best lastig met dit weer!

Donderdag les 13......heb mijn 2 rustdagen al voor les 12 gehad, dus gaan we nu maar weer door! Ben benieuwd. Stukjes gaan nu echt opgebouwd worden geloof ik........
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:07:31 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81290079
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:05 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

dan hebben we ip dezelfde training gelopen. Ik kom net thuis van les 12 (einde week 4).
[quote]

Ik zei week 3

[quote]
Had bovendien een te groot rondje gemaakt, dus moest best ver naar huis lopen....maar was een spontaan uitprobeersel! Vond het uiteindelijk ook nog best warm en had me dus ook te warm aangekleed....vind het best lastig met dit weer!
Moet je 's ochtends vroeg gaan rennen, totaal geen last van
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81292427
week 3 en 4 zijn hetzelfde!

en kon niet vroeg gaan lopen. moest eerst sleutels bij laten maken, omdat reservesleutels bij mijn ouders liggen en mijn reguliere sleutelbos te groot is om mee te nemen. had ook geen zin de benodigde sleutels er af te halen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:07:58 #253
30252 Soempie
Procreating
pi_81292510
De Hertog loopt niet met Evy, toch?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:08:30 #254
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81292542
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:05 schreef Danseresje84 het volgende:
week 3 en 4 zijn hetzelfde!
Ah, bij mij niet Ik doe CouchTo5k, week 3 is 1.5 / 3 / 1.5 en week 4 is 3 / 5 / 3. Wat moest jij lopen dan?

Altijd handig, nieuwe huizen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81292614
trouwens het blaadje van de leidse marathon binnengehad.....volgens mij kan ik zondag niet normaal naar mijn werk. wel leuk dat ik nog even vanaf mijn balkon kan kijken naar de marathonrenners (en ook de halve en 10km komen bij langs).
pi_81292706
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ah, bij mij niet Ik doe CouchTo5k, week 3 is 1.5 / 3 / 1.5 en week 4 is 3 / 5 / 3. Wat moest jij lopen dan?

Altijd handig, nieuwe huizen
ah, ik dacht dat jij ook met evy liep. iig was mijn les 1/1 - 2/2 - 4/3 - 4/3 - 5/1 (voor de / is hardlopen, achter de / is lopen).

tja, woon hier al weer een tijdje, maar nog niet de reservesleutels aan mijn ouders gegeven.....
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:15:54 #257
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81292843
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:12 schreef Danseresje84 het volgende:

[..]

ah, ik dacht dat jij ook met evy liep. iig was mijn les 1/1 - 2/2 - 4/3 - 4/3 - 5/1 (voor de / is hardlopen, achter de / is lopen).
Toch heel anders dus Bij zijn de genoemde blokjes de hardloop-tijden, daar tussenin zit ook wandelen, plus vijf minuten 'stevig wandelen' vooraf en achteraf. Voor warming-up, en zodat ik op de heide kan komen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81294444
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:21 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat is balen zeg! Wat heb je met je rug?
M'n rug is gewoon fucked up Eens in de zoveel tijd schiet het er wel weer een keer in,verkeerde beweging,te zwaar tillen. Gaat wel weer over,maar schopt mn hele schema in de war
8 weken geleden gestopt met roken,gelijk maar hard gaan lopen om overdreven gezond te doen EN niet dicht te groeien Maar dan ineens dit...
oh..en ik wil zon !!!!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:52:28 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81294492
Bleh, lopen ging drnet niet. Normaal gesproken zet ik dan wel even door, maar had gewoon te weinig gegeten+gedronken, dus maar gestopt..
2,5 km dus gelopen . Zucht..
pi_81299412
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:52 schreef GotC het volgende:
Bleh, lopen ging drnet niet. Normaal gesproken zet ik dan wel even door, maar had gewoon te weinig gegeten+gedronken, dus maar gestopt..
Watje
pi_81302406
quote:
Jammer genoeg kan het niet altijd goed gaan, maar te weinig eten en drinken breekt je wel op ja. Ik ga morgen 30 minuten (nouja ik MOET 30 min). We gaan voor de uni een stress-test doen. Kijken hoeveel cortisol er vrijkomt bij hardlopen. Ben benieuwd hoe gestresst ik ben tijdens het lopen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 16:47:45 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81302989
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 16:35 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Jammer genoeg kan het niet altijd goed gaan, maar te weinig eten en drinken breekt je wel op ja. Ik ga morgen 30 minuten (nouja ik MOET 30 min). We gaan voor de uni een stress-test doen. Kijken hoeveel cortisol er vrijkomt bij hardlopen. Ben benieuwd hoe gestresst ik ben tijdens het lopen.
Wel leuke test denk ik!
Ik ga het morgen nog een keer proberen.
pi_81304168
Ik ben gisteren voor w4d1 gegaan, was niet bepaald een doorslaand succes
Dus die ga ik morgen maar nogmaals proberen.
pi_81304274
quote:
Jammer, misschien de volgende x een sultana oid meenemen, dat is klein, licht en makkelijk in een jas/broekzak te stoppen. Kan je misschien net even over de drempel helpen om verder te kunnen lopen?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:33:02 #265
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81304904
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:17 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Jammer, misschien de volgende x een sultana oid meenemen, dat is klein, licht en makkelijk in een jas/broekzak te stoppen. Kan je misschien net even over de drempel helpen om verder te kunnen lopen?
Goeie tip, misschien probeer ik dat volgende keer wel
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:15:47 #266
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_81306514
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Goeie tip, misschien probeer ik dat volgende keer wel
Dextrose tabletten ? Wordt wat sneller opgenomen in je bloed
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_81308646
Ik ga binnenkort ook beginnen met Start2Run/Evy. Het is zeker niet raadzaam om gelijk met 5kmtot10km te beginnen?

En ik zit te denken om op mijn adidas schoenen te gaan rennen, want die zitten zo lekker. Of kan ik maar beter "echte" sport/hardloopschoenen kopen? Ik heb trouwens zooltjes in mijn schoenen wegens platvoeten.

dinsdag 11 mei 2010 @ 19:11:29 #268
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81308741
Als je niet aan hardlopen doet, is het niet echt raadzaam om met 5-10 te beginnen. En met hardloopschoenen draait het voornamelijk om steun, vering, houding verbeteren.. Tsja, persoonlijk is het kopen van hardloopschoenen het beste wat ik ooit heb kunnen doen qua hardlopen .

Kans op blessures op zulke schoenen is ook een stuk groter. Het zijn tenslotte schoenen die niet gemaakt zijn voor hardlopen oid.
pi_81308744
ik zou daar persoonlijk niet op gaan lopen. veel te weinig demping. en ik weet niet hoe je conditie is, maar met 5-10 beginnen is in veel gevallen niet slim.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:42:48 #270
3185 Adelante
To let it go now
pi_81310045
Als je al platvoeten hebt en daar hulpmiddelen voor gebruikt, zou ik je zeker aanraden om naar een hardloopwinkel te gaan en je daar goede schoenen te laten aanmeten. Beginnen op die afgetrapte nikes is vragen om blessures.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_81310345
Zelf ook platvoeten en daarom ook juist naar een een hardloopzaak gegaan en niet naar de local sportzaak.
Vooral met platvoeten zakken je enkels nogal diep door zeker op zulke schoentjes die totaal geen steun geven.

Dat merk je misschien niet zo 123 maar als ze het dan even opnemen zie je het duidelijk, ook het verschil per schoen.
De Saucony - Stabil cs gaven duidelijk de meeste steun en ook niet meteen de hoofdprijs 125,- (maat47) als je kleinere maat hebt scheelt dat zo weer 10,-.

En ja als je een maal beetje lekker kan lopen aan een stuk 4/7 km dan werkt het wel verslavend
Ik zwaai naar dieren.
pi_81310908
Oké bedankt voor de tips. Dan ga ik echte goede schoenen kopen. Al heb ik niet echte platvoeten, maar een beetje of een "neiging tot"
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:20:40 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81311523
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:06 schreef Cudles het volgende:
Oké bedankt voor de tips. Dan ga ik echte goede schoenen kopen. Al heb ik niet echte platvoeten, maar een beetje of een "neiging tot"
Laat je vooral adviseren in een hardloopwinkel (dus niet Intersport of Perry oid). Ze filmen dan bv hoe je loopt, waardoor ze een echt advies kunnen geven
pi_81312573
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:20 schreef GotC het volgende:

[..]

Laat je vooral adviseren in een hardloopwinkel (dus niet Intersport of Perry oid). Ze filmen dan bv hoe je loopt, waardoor ze een echt advies kunnen geven
Idd
Ik zwaai naar dieren.
pi_81315412
Ik zelf heb ook doorgezakte voeten, maar laat je vooral niet dure schoenen aanpraten. Het beste kan je schoenen nemen welke je zelf het beste vind zitten.
Als je ervoor kiest met inlegzolen te lopen moet je overigens neutrale schoenen gebruiken. Immers kan teveel correctie ook voor problemen zorgen!
pi_81315652
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:36 schreef hp38guser het volgende:
Ik zelf heb ook doorgezakte voeten, maar laat je vooral niet dure schoenen aanpraten. Het beste kan je schoenen nemen welke je zelf het beste vind zitten.
Da's nogal een... apart advies.
pi_81315710
Het is maar net wat je voor je eigen over hebt, 12/150 vind ik nou niet echt veel voor een goeie hardloopschoen.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:44:32 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81315860
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:36 schreef hp38guser het volgende:
Als je ervoor kiest met inlegzolen te lopen moet je overigens neutrale schoenen gebruiken. Immers kan teveel correctie ook voor problemen zorgen!
Ik heb schoenen met extra veel demping, met een zooltje voor nog meer demping. Door al dat heb ik geen blessures (zeer slechte knieën). Niet echt een topadvies imo .

Schoenen kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Zaak is om tegen de verkoper te zeggen wat je max budget is, of dat je het niet te duur wil maken. Dan komen ze niet aanzetten met schoenen van 190 euro oid.

Maarrrrrrrrrr ik ben wel van mening dat je beter iets meer kan betalen en schoenen hebt die echt bij je passen, dan iets goedkoper en dan lekker met de blessures te zitten.
pi_81316494
Pcies, met hardlopen hebben je benen enkels etc nog wel wat te verduren ook hoe je loopt scheelt nogal.

Ik liep een beetje als een kikker overdreven dan voeten beetje schuin naar buiten en steeds met een plof weer neer.
Zelf merkte ik dat niet eens, totdat een keer iemand mij daarover aan sprak hij zegt je loopt helemaal verkeerd joh daar ga je last van krijgen!!

Nu dus bezig om dat te veranderen voeten naar voren en afrollen en dat scheelt nogal stuk minder last van me knieen, ook al kost het aardig wat energie en concentratie om daar op te letten
Ik zwaai naar dieren.
pi_81316618
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:55 schreef Geerd het volgende:
Pcies, met hardlopen hebben je benen enkels etc nog wel wat te verduren ook hoe je loopt scheelt nogal.

Ik liep een beetje als een kikker overdreven dan voeten beetje schuin naar buiten en steeds met een plof weer neer.
Zelf merkte ik dat niet eens, totdat een keer iemand mij daarover aan sprak hij zegt je loopt helemaal verkeerd joh daar ga je last van krijgen!!

Nu dus bezig om dat te veranderen voeten naar voren en afrollen en dat scheelt nogal stuk minder last van me knieen, ook al kost het aardig wat energie en concentratie om daar op te letten
Ze hebben bij mij vorige week ook een filmpje gemaakt toen ik schoenen ging kopen, en ik kwam goed neer en wikkelde de voet goed af. Dus dat had ik alvast mee
pi_81317760
Dat is wel lekker idd hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_81321286
Ennu Evy is gewoon een goede methode om te beginnen?
  Redactie Sport dinsdag 11 mei 2010 @ 23:48:03 #283
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81323016
Ik ga maandag weer overnieuw beginnen met les 7, want ik heb dit weekend belangrijke wedstrijden dus ik moet rust houden
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_81328740
Ok, de verkoudheid gaat ein-de-lijk liggen geloof ik, mijn god wat een drama was dat, deze week nog maar ff mak aan doen (het weer nodigt ook niet uit ) en dan maandag weer aan de bak als het zo doorzet! .
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:21:34 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81328873
Vandaag toch maar niet gaan rennen. Het was zo slecht weer en ik begin ook licht verkouden te worden, leek me niet verstandig. Dus noodgedwongen toch maar een rustdag Hopelijk is het morgen beter.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:22:50 #286
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81328902
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:13 schreef Cudles het volgende:
Ennu Evy is gewoon een goede methode om te beginnen?
Ik vind Evy een erg goede methode, het werkt voor mij in ieder geval.

Vandaag les 13 gelopen (2,3,5,5,5), het ging erg goed, ook al was het 7.30. Ik geloof dat ik nu in totaal op 4,5 km zat. Maar ik heb helaas geen handig apparaatje om hartslag/snelheid etc te meten.

Wat doen jullie eigenlijk als je weer thuis bent? Ik heb echt wel minimaal 45 minuten nodig om een beetje bij te komen, te ontspannen en te douchen enzo. Zijn er mensen die direct door gaan naar werk of studie als ze 's ochtends gelopen hebben? En hoe bevalt dat?
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_81328953
Ik heb elke keer verbazingwekkend weinig tijd nodig om weer bij te komen vind ik zelf. Had echt verwacht dat ik elke keer een uur dood zou zijn maar na een minuutje of 10 ben ik er wel weer eigenlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:28:51 #288
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81329034
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:22 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik vind Evy een erg goede methode, het werkt voor mij in ieder geval.

Vandaag les 13 gelopen (2,3,5,5,5), het ging erg goed, ook al was het 7.30. Ik geloof dat ik nu in totaal op 4,5 km zat. Maar ik heb helaas geen handig apparaatje om hartslag/snelheid etc te meten.

Wat doen jullie eigenlijk als je weer thuis bent? Ik heb echt wel minimaal 45 minuten nodig om een beetje bij te komen, te ontspannen en te douchen enzo. Zijn er mensen die direct door gaan naar werk of studie als ze 's ochtends gelopen hebben? En hoe bevalt dat?
Ik ren zodra ik wakker ben, dus als ik thuis kom ga ik douchen en ontbijten en zo. Ik heb dus tijd zat om bij te komen, maar eigenlijk ben ik na die vijf minuten wandeling op het einde al weer helemaal fit. Nu ben ik nog niet zo ver, dus misschien wordt dat nog anders als ik meer moet rennen, maar voorlopig gaat het prima.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:34:01 #289
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81329175
Ik loop ook het liefst voor het ontbijt, maar merk gewoon dat m'n spieren een uur na het rennen nog steeds stijf en vermoeid zijn. Nou is mij conditie ook echt nul komma nul, dus misschien moeten ze gewoon wat wennen .
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:41:35 #290
3185 Adelante
To let it go now
pi_81329389
Ik kan echt niet lopen op een lege maag, dus 's ochtends gaat er eerst wat drinkontbijt of brinta in en een banaan of ander stuk fruit en dan nog een flink glas water en dan gaan maar.
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:58:57 #291
30252 Soempie
Procreating
pi_81329873
Ik eet een stuk fruit of een beschuitje en drink een kop thee en dan ga ik rennen. Als ik thuis kom drink ik nog een kop thee, ga ik douchen en als ik klaar ben ga ik richting college of achter de computer aan het werk. Als ik thuis kom na het uitlopen voel ik me eigenlijk al wel weer prima.

Vandaag ging het wel enorm slecht zeg. Ik liep in het begin veel te snel en het laatste stuk leek het meer of ik bezig was met een zwangerschapstraining met m'n gepuf.
M'n nieuwe shirtje kroop steeds omhoog, dus ik was ook meer bezig met het naar beneden trekken van het shirtje. Kwam halverwege een bekende tegen en dan ben ik me ook opeens heel bewust van m'n drillende benen en billen, paarse hoofd en gepuf.

Voorlopig blijf ik de laatste lessen wel lopen en ga ik nog maar niet door naar de 10 km.
pi_81330205
Ik loop eigenlijk ook wel graag 's ochtends, voornamelijk vanwege de rust en dan kieper ik er een flink glas water en een banaan in en dan ga ik. Bij terugkomst een flesje (0,5L) after activity meuk zonder al teveel suiker om het vocht weer wat aan te vullen en na de douche een ontbijtje.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:17:25 #293
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81330398
Ik drink juist niet voor het lopen, vanwege een klein bekkenbodem probleempje. Hoop dat het niet al te slecht voor me is. Maar het zou wel de stijve spieren kunnen verklaren.
pi_81335142
Nog even terugkomen op mijn vorige post. Ik bedoel niet dat je geen dure schoenen mag kopen. Ikzelf heb ook schoenen van ¤90. Maar laat je vooral geen schoenen aanpraten als je er geen 100% goed gevoel bij hebt.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:23:57 #295
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_81335311
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:10 schreef KingOfMars het volgende:
Ik loop eigenlijk ook wel graag 's ochtends, voornamelijk vanwege de rust en dan kieper ik er een flink glas water en een banaan in en dan ga ik. Bij terugkomst een flesje (0,5L) after activity meuk zonder al teveel suiker om het vocht weer wat aan te vullen en na de douche een ontbijtje.
Ik wil ook beginnen met rennen direct na het opstaan. Echter heb ik nog wel motivatieproblemen om mijn lekkere warme bed een half uur eerder dan normaal te verlaten om buiten een stuk te gaan hardlopen.
Nothing is what it seems
pi_81336149
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:23 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik wil ook beginnen met rennen direct na het opstaan. Echter heb ik nog wel motivatieproblemen om mijn lekkere warme bed een half uur eerder dan normaal te verlaten om buiten een stuk te gaan hardlopen.
Ach. Uitslapen kan bij ons toch niet ivm een peuter die zo rond 7 uur uit bed stuitert dus da's gelijk een goed moment om te gaan lopen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:23:00 #297
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_81352877
Mijn goede voornemens zijn 's ochtends nog altijd iets sterker dan 's avonds. En het is makkelijker om direct sportkleding aan te trekken. Als ik 's avonds lekker warm op de bank zit dan heb ik echt geen zin in lopen.
pi_81353093
Ik ga eigenlijk altijd wel 's avonds, meer tijd en is lekker na een dagje in de collegezaal zitten.

Vandaag was weer eens wat anders. We zijn met zijn 6en (4 man 2 vrouw) en een hoogleraar gaan hardlopen n Leiden. 6.25 km is het uiteindelijk geworden, IN 36 MIN!!!! Wauw, dat is echt zon dik persoonlijk record voor mij! En wat voel ik me goed. 3 van ons hebben het stuk in 1x doorgelopen (2 jongens en ik) en 3 zijn met tussenpozen gegaan. O en ik ben nu ZO trots dat ik én het volgehouden heb én 6.25 km heb gelopen. Heb nu alweer zin in de volgende keer. O én mijn gemiddelde normaal was rond de 8 en nu was die 10.3!! WAUW
pi_81355806
Getderee ik heb zaterdag voor het laatste gelopen..... morgenvroeg maar eens weer een heul stuk lopen.
Ik wilde gisteravond in Volendam lopen maar het was zo ontzettend koud en nat en ik had niet de juiste kleding meegenomen in het hotel. Daar baalde ik wel enorm van eigenlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:27:04 #300
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_81355960
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:56 schreef 1517 het volgende:

[..]

Staat in de OP
[..]

quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:58 schreef Rekkie het volgende:
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:59 schreef GotC het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, gisteren kon ik het namelijk ook niet bekijken,
Die van 5-10km overigens wel
Hmmm, volgens mij zijn dat mijn Google Doc spreadsheets, want ik krijg sinds een paar dagen allemaal e-mails met mensen die om toestemming vragen om de spreadsheets te mogen inzien. Kan me niet echt meer herinneren dat ik die links ooit gepost heb, maar goed...

Mochten mensen die schema's willen inzien: geen probleem hoor! Ik voeg je wel toe als lezer!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')