Wat je zegt klopt: trainen voor een snelle 800m is heel anders dan voor een 10km. Alleen LSD trainingen doen schiet ook niet echt op natuurlijk. (had ik niet iets gezegd over variatie in tempo? ). Maar dingen als 5-8x800m op je streeftempo van je 10km is ook een training voor 10km, die intensief is (misschien de eerste paar 800m niet, maar daarna wordt het steeds zwaarder!) maar niet voluit gaat. Of bijvoorbeeld 2x10 minuten op een snel tempo (rond 10km tempo) zijn ook trainingen die vooral niet maximaal gaan, maar wel intensief zijn.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
[..]
Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.
Uiteraard werkt bijna elke training positief voor een beginner, maar wanneer ben je beginner af moet je jezelf afvragen.
Zie: duurloopmisverstand/souplesse
Dat is balen zeg! Wat heb je met je rug?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:54 schreef Roosevelt__Jopie het volgende:
Heb al dik 2 weken last van mn rug,lopen wordt niks dus. Was net lekker een week of 4 aan de gang.
kan straks weer opnieuw gaan beginnen denk ik![]()
Ik moet ook het gevoel heben dat ik echt mn best moet doen,anders voelt het teveel als verloren tijd, maar probeer je verstand te laten preveleren en zoek het in een laatste stukje effe sneller of nog een klein stukje erbij.quote:
Begrijpelijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze van Mizuno net gekocht en nog een knalroze met zwart van new balance. En nu wil ik eigenlijk ook nieuwe broeken, want donkerblauw past hier natuurlijk niet bij.
Ik vind juist dat m'n loopstijl er een stuk beter uitziet met de nieuwe kleren. M'n joggingbroek, verschoten shirtje of te grote hoodie benadrukte nog eens extra mijn beroerde manier van lopen.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Begrijpelijk![]()
Vind het aan één kant wel genant, om er zo color coördinated en flitsend uit te zien, terwijl mijn loopstijl daar nu nog bepaald niet bij matcht
Wat handig zo'n grafiek. Netjes.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
zo, 10, 10, 12 viel mee!beetje nachtrust doet echt wonderen
http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2482323 netjes vlak, met een klein herstel dipje na te snelle start in eerste 10 minuten. voel wel mn bovenste enkelband en schenen een beetje na afloop, maar dat is niet nieuw voor me
dan hebben we ip dezelfde training gelopen. Ik kom net thuis van les 12 (einde week 4). Ging erg lekker, alleen.....wat een baggermuziek op sommige stukjes zeg!!!!!!!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:49 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, laatste keer week 3 achter de rug. Waarschijnlijk morgenochtend nog een keer omdat ik er het komende lange weekend wat minder tijd voor heb, en zondag ook al had overgeslagenWas weer lekker, al was het wel wat vroeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |