abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81212071
Het is hier trouwens koud! Brr.. Weet niet of ik nu mijn lange of driekwart broek aan moet doen voor het lopen.
pi_81214428
Driekwart broek ging prima! Had het na een minuut al niet meer koud

2 x 5 en 2 x 3 gelopen! Heb nu week 4 uit het schema weer volgemaakt!
  zondag 9 mei 2010 @ 16:01:43 #228
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81215433
Trainen op je max

Dat doe je NOOIT, hooguit met een HITT programma met korte intervals om kracht te winnen

Een hele zware training is als je op 80% van je max traint. En door voluit te gaan, win je niks, geen uithoudingsvermogen, geen kracht, je sloopt de boel alleen maar en na een paar dagen ben je dan weer hersteld maar niks vooruit gegaan.

De wetenschap achter training is dat je minimale schade toebrengt aan je spiercellen, dan zullen ze door herstel door rust en voeding sterker herstellen. Doe je te weinig dan is er geen minimale schade en dus geen winst. Doe je teveel dan sloop je je cellen en deze herstellen dan naar het niveau waar ze waren.

Daarom train je gemoddereerd als je conditie wil verbeteren en lager als je (alleen) vet wil verbranden

Les 20 was zwaar na weeeer een nacht met veel te weinig slaap, maar wel volgehouden!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 09-05-2010 17:05:15 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_81216734
Goed DaBuzzz

En trainen op je max lijkt mij ook erg ongezond. En dat is toch ook helemaal niet leuk? Je moet toch een goed gevoel overhouden aan sporten? Dat is toch niet dat je drie keer per week helemaal dood gaat tijdens een training? Dan kapte ik snel hoor Hoe beter je een tijd of afstand volhoudt, hoe sneller je gaat lopen. Daar zou ik als beginner zeker niet enorm in gaan trainen.
pi_81216890
Toch vaag. Ik woog voordat ik ging hardlopen 74 kg. Nu ben ik zo'n twee maanden bezig en optisch zie ik er beter uit (dwz minder buikje) , mijn voeding is beter (veel minder chips etc) en mijn gewicht is 2 kg toegenomen....ra ra politiepet.
  zondag 9 mei 2010 @ 16:47:33 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81217046
Spieren zijn zwaarder he ik ben ook aangekomen
pi_81219616
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.

Uiteraard werkt bijna elke training positief voor een beginner, maar wanneer ben je beginner af moet je jezelf afvragen.

Zie: duurloopmisverstand/souplesse
Wat je zegt klopt: trainen voor een snelle 800m is heel anders dan voor een 10km. Alleen LSD trainingen doen schiet ook niet echt op natuurlijk. (had ik niet iets gezegd over variatie in tempo? ). Maar dingen als 5-8x800m op je streeftempo van je 10km is ook een training voor 10km, die intensief is (misschien de eerste paar 800m niet, maar daarna wordt het steeds zwaarder!) maar niet voluit gaat. Of bijvoorbeeld 2x10 minuten op een snel tempo (rond 10km tempo) zijn ook trainingen die vooral niet maximaal gaan, maar wel intensief zijn.

Souplessetraining is goed, maar die intervallen die je dan doet zijn zeker sub-maximaal. Het is goed als je stopt terwijl je nog het gevoel hebt nog een interval te kunnen lopen zeggen ze.

Verder: 1x een lange langzame duurloop per week is zeker niet slecht!
Alsmede: herstellopen na je intensieve trainingen zijn ook niet verkeerd in mijn ervaring (en toch op een langzaam tempo!).

Daarom is trainen eigenlijk ook zo lastig: wanneer train je nou goed? Te intensief is niet goed, maar te weinig/langzaam doen schiet ook niet echt op

Ik weet er ook niet alles vanaf hoor, heb ook maar een aantal boeken gelezen en het internet afgestruind. Dus mensen mogen mij zeker corrigeren als ik het fout heb
pi_81234957
Ik ben wel voorstander van het afzien

Vanavond was het mooi hardloopweer en dus gekozen voor een langere afstand. Merkte eerder al dat ik na de 5 km een omslagpunt had en afgezien van een paar minuten heuveltraining op de loopband had ik alweer een week niet gelopen.
Als doel stel ik meestal een streeftijd boven mijn niveau. In dit geval een tijd van 40 minuten voor een afstand van 7,65 km.
Ik ben rustig gestart zodat ik op een tempo liep waarbij ik nog een gesprek kon voeren. Na 2,5 km lopen was de batterij aardig leeg en heb toen steeds minuten moeten wandelen tussendoor. Het laatste stuk loop ik meestal goed en ook nu kon ik 2 keer een km achterelkaar doorlopen.

Uiteindelijk weer thuis na 45:00 minuten met een gemiddelde snelheid van 10,2 km/hr.
In totaal 6,4 km van de 7,65 km hardgelopen wat een gemiddelde hardloopsnelheid van 11,8 km/hr oplevert. Dezelfde snelheid als momenteel op de 5 km en mijn doel voor deze maand is deze hardloopsnelheid te verhogen naar minstens 12 km/hr en deze langer vol te houden.

Na afloop gelijk gedoucht, zodat mijn spieren snel kunnen herstellen

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 10-05-2010 00:02:57 ]
pi_81255483
Pff kleine week niet meer geweest dat merk je wel, laatste 3 km was toch wel bikkelen.
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:48:21 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_81255639
Pff, ik ben op zoek naar Evy 5-10 km, maar kan het nergens vinden. Vanavond maar vragen of m'n vriend het voor me kan downloaden of m'n oude harde schijf op kan zoeken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81255897
Heb al dik 2 weken last van mn rug,lopen wordt niks dus. Was net lekker een week of 4 aan de gang.
kan straks weer opnieuw gaan beginnen denk ik
  maandag 10 mei 2010 @ 16:21:13 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_81256960
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:54 schreef Roosevelt__Jopie het volgende:
Heb al dik 2 weken last van mn rug,lopen wordt niks dus. Was net lekker een week of 4 aan de gang.
kan straks weer opnieuw gaan beginnen denk ik
Dat is balen zeg! Wat heb je met je rug?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 10 mei 2010 @ 17:03:36 #238
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81258580
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef hp38guser het volgende:
Ik ben wel voorstander van het afzien

Ik moet ook het gevoel heben dat ik echt mn best moet doen,anders voelt het teveel als verloren tijd, maar probeer je verstand te laten preveleren en zoek het in een laatste stukje effe sneller of nog een klein stukje erbij.

afijn, vanaaf les 21 pour moi, met naar mn gevoel een redelijke nachtrust vanacht voor het eerst in weken
pi_81262934
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:42 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze van Mizuno net gekocht en nog een knalroze met zwart van new balance. En nu wil ik eigenlijk ook nieuwe broeken, want donkerblauw past hier natuurlijk niet bij.
Begrijpelijk
Vind het aan één kant wel genant, om er zo color coördinated en flitsend uit te zien, terwijl mijn loopstijl daar nu nog bepaald niet bij matcht
  maandag 10 mei 2010 @ 21:16:28 #240
30252 Soempie
Procreating
pi_81270139
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Begrijpelijk
Vind het aan één kant wel genant, om er zo color coördinated en flitsend uit te zien, terwijl mijn loopstijl daar nu nog bepaald niet bij matcht
Ik vind juist dat m'n loopstijl er een stuk beter uitziet met de nieuwe kleren. M'n joggingbroek, verschoten shirtje of te grote hoodie benadrukte nog eens extra mijn beroerde manier van lopen.
pi_81272023
Met van die hippe kleding denken alle niet-lopers toch dat het zo hoort
pi_81274103
tvp
  maandag 10 mei 2010 @ 22:24:12 #243
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_81274489
zo, 10, 10, 12 viel mee! beetje nachtrust doet echt wonderen

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2482323 netjes vlak, met een klein herstel dipje na te snelle start in eerste 10 minuten. voel wel mn bovenste enkelband en schenen een beetje na afloop, maar dat is niet nieuw voor me
  maandag 10 mei 2010 @ 23:32:35 #244
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81278437
Vanavond les 24 gelopen, 10, 20. Het was wat mij betreft heerlijk hardloopweer, ik kwam dan ook uit op 5,85km in 33:25 met snelste 5k in 27:48 (incl 1 min wandelen). Dat biedt potentie voor mijn eerste wedstrijd 5k die ik volgende maand wil lopen. Doelstelling is <25min, omdat mijn zelfgeklokte PR momenteel op 24:59 ligt. Ik woog vorig jaar echter zo'n 88kg tijdens dat PR, en ondanks 3x per week trainen heb ik mijn gewicht de laatste weken zien stijgen van 94 naar 96kg. Hopelijk kan ik nog wat ballast verliezen, heb het idee dat het aardig scheelt...
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:37:34 #245
30252 Soempie
Procreating
pi_81284436
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
zo, 10, 10, 12 viel mee! beetje nachtrust doet echt wonderen

http://sportstracker.noki(...)/index.do?id=2482323 netjes vlak, met een klein herstel dipje na te snelle start in eerste 10 minuten. voel wel mn bovenste enkelband en schenen een beetje na afloop, maar dat is niet nieuw voor me
Wat handig zo'n grafiek. Netjes.

@1517, ik heb de lessen binnen.
En nu spierpijn bij m'n ribben.
pi_81284488
goed bezig allemaal!
wij gaan vannacht op vakantie tot zondag. weet niet of het daar wel van lopen komt!
maar ik neem het wel mee, dat is op zich al revolutionair voor mij
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:49:22 #247
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81284602
Zo, laatste keer week 3 achter de rug. Waarschijnlijk morgenochtend nog een keer omdat ik er het komende lange weekend wat minder tijd voor heb, en zondag ook al had overgeslagen Was weer lekker, al was het wel wat vroeg
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:29:21 #248
3185 Adelante
To let it go now
pi_81288569
Vanmorgen les 21 gelopen (10, 10, 12) en dat erg lekker. Donderdag met hemelvaart op naar de 2 x 15 minuten.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:59:53 #249
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_81289762
Ik denk dat ik mijn streefdoel om 5 keer per week te rennen verminder naar 3 keer per week. Ik zwem en fitness er ook nog bij, merk dat dit net wat teveel van het goede is. Daarnaast werk ik ook nog bij de post, dus al met al krijg ik volgens mij wel voldoende beweging.

Misschien verander ik mijn doel en schema wel in maximaal 1 uur per dag sporten, dus bijvoorbeeld een half uur rennen en daarna een half uur de schouders trainen. Of een half uur zwemmen en een half uur buikspiertraining.
Nothing is what it seems
pi_81289986
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:49 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, laatste keer week 3 achter de rug. Waarschijnlijk morgenochtend nog een keer omdat ik er het komende lange weekend wat minder tijd voor heb, en zondag ook al had overgeslagen Was weer lekker, al was het wel wat vroeg
dan hebben we ip dezelfde training gelopen. Ik kom net thuis van les 12 (einde week 4). Ging erg lekker, alleen.....wat een baggermuziek op sommige stukjes zeg!!!!!!!

Had bovendien een te groot rondje gemaakt, dus moest best ver naar huis lopen....maar was een spontaan uitprobeersel! Vond het uiteindelijk ook nog best warm en had me dus ook te warm aangekleed....vind het best lastig met dit weer!

Donderdag les 13......heb mijn 2 rustdagen al voor les 12 gehad, dus gaan we nu maar weer door! Ben benieuwd. Stukjes gaan nu echt opgebouwd worden geloof ik........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')