abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80945977
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Arme meisje moet tijn je komen troosten
pi_80945980
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is ook echt stom ja...
http://video.google.com/videoplay?docid=-1243368869700997385#

Hier was ik vroeger fan van
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80946974
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kan t handboek niet in
Handboek wwb.
Zal morgen even de landelijke norm opsnorren voor je!
Landelijke bijstandsnorm is iets van 862 euro (inclusief 20% toeslag, maar exclusief vakantiegeld) voor een alleenstaande. Is de hoogte van de bijzondere bijstand niet per gemeente verschillend?
  zondag 2 mei 2010 @ 21:06:20 #54
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80947063
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80947110
Maar er zit verschil tussen bijstand en bijzondere bijstand.
Wij gingen voor de bb van t nibud uit, verschillend per huishouden
pi_80947419
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Cassandra op eigen benen neeeee hier
Gaaf, dat ziet er echt goed uit!
Ook voor een mooie prijs, zie ik.

Werk
Uitkeringen... als het echt niet anders kan.
pi_80947694
Ik heb er allemaal totaal geen verstand van en dat komt ook omdat ik niet zo er van hou om te "leechen" want dan kijken mensen je ook verkeerd aan en het is slecht maar dat komt door mensen die er misbruik van maken. Ik kan straks makkelijk een paar ruggen per maand pakken als ik wiet ga kweken.. Maar daar schiet ik niets mee op en dat is niet de manier waarop ik wil leven.

En over een paar jaar is alles prima en dan ben ik zelf ook weer verder en ongetwijfeld dat ik dan zelfs een baan heb, als is het dan voor maximaal 32 uur per week.. Maar ik ben niet slecht. Ik heb het alleen wel even slecht en ik heb de eerst komende 4 of 5 jaar niet echt de mogelijkheid om daar wat aan te doen omdat het geld wat ik te besteden heb echt net aan genoeg is voor een redelijk leven qua boodschappen.

Dus sparen of geld voor meubels, koelkast, wasmachine, zelfs een bed.. ik slaap al heel lang op twee matrassen op elkaar maar dat vind ik niet erg. Zelfs als je luxe wegcijferd kost het alsnog een aardig centje. Ook de verf alleen al, en gordijnen.
En ik kan overal hulp krijgen, ook voor wonen maar dat houd ik nog even af.. Maar ook Voorzet wil mij heel erg helpen en hadden het ook al over bijzondere bijstand, nu is 4000 euro wel heel erg veel en is
natuurlijk het maximum.. Maar ik vind het nu inene een stuk interessanter, want het kan mij wel echt helpen.

Ik hoef geen luxe, maar ik zit dus eigenlijk wel zonder koelkast en wasmachine en ik kan mischien 10 euro
per maand sparen of maximaal 20, als ik het zo inschat. En een bed en wat meubeltjes en beetje huiselijk maken is natuurlijk wel fijn.
pi_80947979
Leechen?
Ik vind t echt heel erg knap auti. En ik vind t knap hoe jij je redt.
Als je wilt stuur ik je morgen de voorwaarden voor bijzondere bijstand zoals die wettelijk zijn vastgesteld, verschilt verder per gemeente.
Ik heb wel een heel klein koelkastje voor je, echt zo'n mini fridge, http://www.m-99.co.uk/Toy(...)idge/mini_fridge.jpg zo ongeveer die mag je wel van mij hebben.
Maar t gaat helemaal goed komen met je, dat weet ik zeker, en mijn aanbod om te helpen staat ook nog steeds
pi_80948217
Ik gun gewoon iedereen (behalve een paar AutSiders die mij op de kast proberen te jagen ) een goede financiële positie.

Zoals je er nu voor staat lijkt wel een beetje op de hongerwinter. Ik heb zo'n winter meegemaakt (2007/08). Bijstand, ik had alleen een gaskachel, de andere ruimtes waren onverwarmd. Het is dat het een zachte winter was. Later heb ik zowaar CV aan kunnen laten leggen. Die werd ook nog door de huurtoeslag gedekt (ik kon de huurverhoging uiteindelijk zelf opbrengen).

Dat je geen bed hebt (laat staan een koelkast), spreekt wel boekdelen. Dit zijn basisbehoeften. Ik hoop dat de gemeente je een goede regeling kan bieden. Kan je familie niet eventueel bijspringen?
pi_80948258
Haha Wat een lief koelkastje.. ofzo Nee joh.. koelkast komt ook wel goed.. voor mij is zelfs een vriezer belangrijker. En ik moet sommige dingetjes, tijdelijk, inleveren maar krijg er wel rust en vrijheid voor terug.
Alleen weet ik niet hoe lang ik moet wachten voor het "comfort" en ik twijfel dus heel erg over hoe "huiselijk" ik het moet maken omdat ik er zeker weten niet wil en ga blijven.
Dus dan is geld steken in goederen of meubels beter dan in verf. En alles wit verfen is geen probleem, dat kan bijna gratis.. maar dat is dus niet huiselijk.. maarja.. Het is 1 grote wirwar afwacht super avontuur.
RAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRR.. Ik moet het echt stap voor stap doen.
pi_80948682
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik gun gewoon iedereen (behalve een paar AutSiders die mij op de kast proberen te jagen ) een goede financiële positie.

Zoals je er nu voor staat lijkt wel een beetje op de hongerwinter. Dat je geen bed hebt (laat staan een koelkast), spreekt boekdelen. Dit zijn basisbehoeften. Ik hoop dat de gemeente je een goede regeling kan bieden. Kan je familie niet eventueel bijspringen?
Oh maar dat bed vind ik niet zo belangrijk hoor.. Dat is ook een beetje mijn eigen schuld want ik had wel een bed.. maar dat stelde ook niet zo veel voor. Het is sowieso 1 persoons en dat is een beetje triest, het is niet erg.. maar ja.. ik ben alleen maar ook geen tiener.
Maar goed, dat bed heb ik met een verhaal er omheen gesloopt en sindsdien slaap ik op 2 matrassen op elkaar. En het ligt prima.. Maar het hoort natuurlijk niet.

En nu ik een eigen huisje heb, of zeg grot, stel nu dat ik zomaar eens de kans krijg op een leuke one night stand of sowieso een vrouwmens mijn grot, op 3 hoog , in weet te slepen.. Dan mag ik nog zo'n gave computer hebben en een mooie behoorlijk lege woonkamer.. maar 2 een persoonsmatrassen opelkaar gestapeld is dan toch wel een afknapper denk ik

En het is ook het gevoel dat het een soort van "af" is.. het hoeft niet volgetrapt en alles.. maar wel de normale dingen.
pi_80948720
ben der weer. Na NCIS kijken..

Heb deels wel bijgelezen.
En ik moet zeggen dat auti wel een pluim verdiend..hij regelt het allemaal wel goed, oké soms gaat het mis maar dat hoort erbij.

Verder auti als je denk niet lang te blijven waar je nu heen gaat, zou ik zeggen hou het lekker simpel. Steek geld in de dingen waar jij dalijk ook profijt van krijgt.
Dus bijvoorbeeld steek meer in dingen die je ander mee kan nemen. En alles wit is niet zo huiselijk maar bij is ons is het dak bijv. wit en de muren een beetje creme achtig..en met wat meubels(vooral eiken kleur) veranderd het al wat, en wordt het toch wat huiselijker.

Iig succes!
pi_80948815
Ach t is beter dan niets.. Maar op marktplaats staan soms wel koelkasten voor 20,-

Je kunt t huiselijk maken door bijv foto;s en kaarsjes.
pi_80948858
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:40 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oh maar dat bed vind ik niet zo belangrijk hoor.. Dat is ook een beetje mijn eigen schuld want ik had wel een bed.. maar dat stelde ook niet zo veel voor. Het is sowieso 1 persoons en dat is een beetje triest, het is niet erg.. maar ja.. ik ben alleen maar ook geen tiener.
Maar goed, dat bed heb ik met een verhaal er omheen gesloopt en sindsdien slaap ik op 2 matrassen op elkaar. En het ligt prima.. Maar het hoort natuurlijk niet.

En nu ik een eigen huisje heb, of zeg grot, stel nu dat ik zomaar eens de kans krijg op een leuke one night stand of sowieso een vrouwmens mijn grot, op 3 hoog , in weet te slepen.. Dan mag ik nog zo'n gave computer hebben en een mooie behoorlijk lege woonkamer.. maar 2 een persoonsmatrassen opelkaar gestapeld is dan toch wel een afknapper denk ik

En het is ook het gevoel dat het een soort van "af" is.. het hoeft niet volgetrapt en alles.. maar wel de normale dingen.
een eenpersoonsbed is niks mis mee, ik heb er zelf een ik hou niet van grote bedden die teveel ruimte innemen.
En auti, als je zoals je zegt een vrouwmens in je huisje krijgt, dan kan je altijd nog aangeven van ik ben me hier pas aan het installeren en moet nog heeeeeel veeeel doen..
pi_80948933
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:20 schreef Autidude het volgende:

Ik hoef geen luxe, maar ik zit dus eigenlijk wel zonder koelkast en wasmachine en ik kan mischien 10 euro
per maand sparen of maximaal 20, als ik het zo inschat. En een bed en wat meubeltjes en beetje huiselijk maken is natuurlijk wel fijn.
http://www.gratisaftehalen.nl/
pi_80948994
Ah bah, ik keek net mn school USB-stick weer even door om te kijken of ik nog iets moet doen in de vakantie, zie ik al die gedichten van literatuur weer voor me.. bah bah bah en ik ben er ook nog eens slecht in
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80949041
Ik wil geen 1-persoonsbed maar ik ben eigenlijk nooit meer alleen geweest sinds mijn 17e ofzo.
Maar bij is alles ook wit (bijna alles) en t is niet zo zeer ongezellig maar dat is denk ik de sfeer die in t huis hangt dus t kan wel
pi_80949175
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ach t is beter dan niets.. Maar op marktplaats staan soms wel koelkasten voor 20,-

Je kunt t huiselijk maken door bijv foto;s en kaarsjes.
34 vierkante meter woonkamer heh 1 grote leegte met een bureau een bankje en een kastje, eventueel nog een bank erbij.. maandje later een salontafeltje.. maandje later een eettafel.. snappie
Maar misschien komt het wel helemaal goed.. ik ga iig meer in spullen steken dan aan verf en dingen die
ik niet kan meenemen.
pi_80949222
Ik heb nog steeds een eenpersoonsbed. Ik ben ook alleenstaande. Maar ik begrijp dat een tweepersoonsbed verreweg het meest gangbaar is? Het geld boeit me niet zo, maar ik ben gewoon te lui voor dat soort dingen als wooninrichting.
pi_80949291
Bij mij is t verwend Ik heb altijd een 2-persoonsbed gehad. Maar goed, t frame is 135,-
Voor 160x200
Je hebt zelfs een persoons bed frames die duurder zijn.
pi_80949358
Oh, ik zal dit gedicht wel even posten, moest verplicht een liefdes/valentijnsgedicht maken. M'n leraar zei dat ik 't wel kon en ik zei al van: haha, wedden van niet? Zie hier dat ik de weddenschap won

'Toen je antwoordde voelde het als een harde klap,
Toen ik het vroeg en je gezicht zag zette ik me al schrap,
En keek toch nog even in je gezicht, zoals altijd knap,
Na je antwoord was het wel duidelijk, de boodschap..

Toch is het iets wat ik niet snap,
Het was altijd zo gezellig samen, jij en ik,
Toch wilde je niet meer dan vriendschap,
Een van de redenen waarom ik nu goed slik en snik,

Iedere keer als ik je zie, ’s ochtends of ’s avonds,
Dan altijd lijkt de zon te schijnen,
Zelfs al zitten er boven ons plafonds,
Toch wil je niet meer dan een beetje geinen,

Toch, sinds sindsdien
Denk ik aan hoe we samen hadden kunnen zijn,
Op een koude Februari dag mijn Valentijn,
Tot slot, bovendien

Als ik dit allemaal over zou kunnen doen,
Zou ik je weer kiezen uit een miljoen,
Ik weet het, dat was toen,
Maar nog steeds is het enige wat ik je zou geven een zoen.'

Ik slaap trouwens ook nog gewoon in een eenpersoonsbed, woon ook nog gewoon thuis
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80949582
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Satsuma het volgende:

[..]

http://www.gratisaftehalen.nl/
Ja die ken ik ook, en ik kijk ook rond hoor en ook kringloopwinkels. Maar weet je wat het is, je moet het
ook maar op te zien halen.. Nu heb ik wel beschikking over een vrij grote auto hoor.. maar het is ook nog
afstand en dus reiskosten etc.. En qua koelkast en wasmachine is 2e hands ook maar een gok en kut.
En nieuw kost het mij maximaal 250 euro per stuk en heb ik ideaal spul.. maar dat is dus wel ff 500 euro.
Ik heb al een oven, moet alleen nog gaspitten.

En een bed heeft geen prioriteit, dat komt wel.. maar moet er wel komen natuurlijk.. 500 euro ofzo denk ik, goedkope boxspring.
Een echt goed bed kost duizenden euro';s dat is echt zwaar gestoord, ik krijg soms ook een foldertje van een meubelzaak met prijzen waar je helemaal beroerd van wordt. Gewoon echt 1900 euro voor een eettafel en dan 400 euro per stoel
Maar ik ben dan meer van leenbakker en kwantum en wehkamp, maar sommige dingen van Ikea zijn ook heel goedkoop en toch naar mijn smaak.
pi_80949735
Hier komt ook alles van leen bakker en ikea.
Maar ik ben ook niet kieskeurig, het is allemaal tijdelijk. Ik wil nog flink doorsparen en dan uiteindelijk een echt mooi interieur aanschaffen. Maar aan de andere kant.. spaar ik liever door totdat ik mijn definitieve appartementje heb gekocht.
pi_80949836
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:51 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb nog steeds een eenpersoonsbed. Ik ben ook alleenstaande. Maar ik begrijp dat een tweepersoonsbed verreweg het meest gangbaar is? Het geld boeit me niet zo, maar ik ben gewoon te lui voor dat soort dingen als wooninrichting.
Op een gegeven moment wel ja, dat heb ik iig wel gemerkt. Denk je alleen maar eens het geval in als je een dame op bezoek hebt die wilt blijven slapen enzo. Daar is het ook wel voor denk ik, dus ook voor het geval dat. Ik heb er zelf ook niet zoveel moeite mee hoor, het slaapt prima, maarja ik weet niet..
Want andere mensen hebben dus allemaal wel een 2persoons, ook heel veel vrijgezellen.
pi_80949998
oke, hier bij ons houden we alles zo goedkoop mogelijk...
mijn bed heeft ons ong. 7 maanden geleden 190¤ gekost bij een Turkse zaak.

En de wasmachine...nou..die valt uit elkaar ipv. deur open te doen moet je em eraf halen.

Maar het heeft er allemaal mee te maken dat we miss over 3 jaar naar Cl verhuizen dus dan heeft het weinig nut..om van alles te kopen..beter kan dat geld gebruikt worden om later over 3 jaar als we definitief ergens zijn alles aan te shcaffen
pi_80950198
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier komt ook alles van leen bakker en ikea.
Maar ik ben ook niet kieskeurig, het is allemaal tijdelijk. Ik wil nog flink doorsparen en dan uiteindelijk een echt mooi interieur aanschaffen. Maar aan de andere kant.. spaar ik liever door totdat ik mijn definitieve appartementje heb gekocht.
Voor mij hoeft mooi niet altijd duur te zijn.. Ik heb echt relatief belachelijk goedkope superleuke mooie dingen gezien.. Ik zou net als jij ook mijn huisje in kunnen richten met 2000 euro maar dan vanuit niets. En dan waarschijnlijk nog een leuke tv binnen dat budget kwijt kunnen ook
Ik heb echt hele mooie dingen gezien en gewoon helemaal optimistisch over de prijzen, zelfs bij ikea.
Maar ik heb dus geen budget, misschien mijn belastingteruggaaf als ik die mag houden en dan is het nog
maar de vraag of die echt zo hoog is.. Dus bijzondere bijstand is inene heel erg aantrekkelijk.

Mijn eerste huur moet mijn moeder voorschieten en ik moet ook een week wachten voordat ik ook maar iets kan kopen of bijvoorbeeld internet/tv kan bestellen. Ik heb geld voor eten, thats it.. de 15e vang ik weer en dat geld is in principe al weer op (gas licht water internet ) Het gaat hard, en het begin is gewoon ff kut.
Daarom.. al zou ik 2000 of 1500 euro bijzondere bijstand kunnen krijgen voor mijn woning dan ben ik helemaal gered en superblij en kan ik mij volledig gaan focusse op het traject met Voorzet.

edit; ik zou het nog terug betalen ook als het moet, gewoon binnen de regeling.
Dan heb ik mijn rust en een redelijk huisje, gewoon een thuis en dan kan ik beginnen aan mijn nieuwe leven want voor de rest heb ik hulp
pi_80950262
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:03 schreef Autidude het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wel ja, dat heb ik iig wel gemerkt. Denk je alleen maar eens het geval in als je een dame op bezoek hebt die wilt blijven slapen enzo. Daar is het ook wel voor denk ik, dus ook voor het geval dat. Ik heb er zelf ook niet zoveel moeite mee hoor, het slaapt prima, maarja ik weet niet..
Want andere mensen hebben dus allemaal wel een 2persoons, ook heel veel vrijgezellen.
Dan ga ik er toch maar eens over nadenken als ik over 4 dagen op vakantie ga
Heb ik mooi 9 dagen om eens toekomstplannen te maken. Ik vind het moeilijk om keuzes te maken.
Als man houd ik trouwens wel van een beetje vrouwelijk dekbedovertrek... mss iets met bloemen. Ik houd zo van lief
pi_80950441
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:11 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Heb ik mooi 9 dagen om eens toekomstplannen te maken. Ik vind het moeilijk om keuzes te maken.
Als man houd ik trouwens wel van een beetje vrouwelijk dekbedovertrek... mss iets met bloemen. Ik houd zo van lief
Lief is leuk
Hier hebben we ook roosjes op t dekbed. Had niet gedacht een jaar geleden
Ik ga slapen, welterusten allemaal
pi_80950725
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:11 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik heb ook die moeite met keuzes. Ik heb er ook heel veel over getwijfeld, ook omdat een 1 persoonsbed goedkoper is.. Maar als ik een bed ga kopen dan toch echt 2 persoons. Ik heb er echt veel over gedacht hoor, ik denk ook dat ook als je al alleen bent dat een 1 persoonsbed situatie je extra eenzamer maakt.
pi_80951262
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:21 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb ook die moeite met keuzes. Ik heb er ook heel veel over getwijfeld, ook omdat een 1 persoonsbed goedkoper is.. Maar als ik een bed ga kopen dan toch echt 2 persoons. Ik heb er echt veel over gedacht hoor, ik denk ook dat ook als je al alleen bent dat een 1 persoonsbed situatie je extra eenzamer maakt.
hmm..bij mij juist andersom want bij een 2 persoon bed hou je meer ruimte over..en dan mis ik die opvullign
pi_80951446
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:06 schreef francis998 het volgende:

Maar het heeft er allemaal mee te maken dat we miss over 3 jaar naar Cl verhuizen dus dan heeft het weinig nut..om van alles te kopen..beter kan dat geld gebruikt worden om later over 3 jaar als we definitief ergens zijn alles aan te shcaffen
Staat Tijn straks Chileense koffiebonen te controleren
pi_80951447
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:33 schreef francis998 het volgende:

[..]

hmm..bij mij juist andersom want bij een 2 persoon bed hou je meer ruimte over..en dan mis ik die opvullign
Meer eten, probleem opgelost.

Edit: ik vul dat bed in m'n eentje prima op. #diagonaalslapen
  zondag 2 mei 2010 @ 22:39:29 #83
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80951580
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik ben voor Wanneer ga we?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:40:12 #84
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80951619
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik heb ook een 2 persoonsbed en ik vind die extra ruimte prima. Mijn ego moet ook ergens liggen
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80951795
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

we? Ik heb niet zo'n behoefte om met jou Chileense kofieboontjes te gaan controleren hoor
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb ook een 2 persoonsbed en ik vind die extra ruimte prima. Mijn ego moet ook ergens liggen
pi_80952470
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef Autidude het volgende:

[..]

hahaha..goede..alleen dan gaat hij denk ik eerder richting colombia moeten..want in chili waar ik vandaan kom, het noorten groeit er bijna niks..als je een boompje ziet..moet je er een monument van maken..
woestijnklimaat hé
quote:

[..]

nog meer eten..dan pas ik straks niet meer in een vliegtuigstoel ..tenzij het 1e klas is

en als ik slaap dan lijk ik kleiner dan een baby..ik vouw mezelf helemaal op
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

zodra jij ong. 4000¤ bijelkaar hebt, voor 2 tickets, en nog eens zo'n 500 pp voor extra's ...dan regel ik wel verblijf enzo..
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:45 schreef Autidude het volgende:

[..]

we? Ik heb niet zo'n behoefte om met jou Chileense kofieboontjes te gaan controleren hoor
[..]

auti...jij hoeft geen boontjes te controleren hoor..jij mag gewoon lekker gaan ontspannen op vakantie..met een gids die de hele stad op haar duimpje kent
pi_80958629
Auti:
quote:
ledikant 1 pers. ¤ 100,--
ledikant 2 pers, incl. nachtkastjes ¤ 160,--
lattenbodem, 1 pers. ¤ 50,--
lattenbodem, 2 pers. ¤ 90,--
matras 1 pers. ¤ 100,--
matras 2 pers. ¤ 170,--
nachtkastje ¤ 40,--
garderobekast 2 deurs ¤ 115,--
garderobekast 3 deurs ¤ 195,--
(bureau)stoel ¤ 25,--
prullenbak ¤ 4,--
bureau ¤ 70,--
boekenkast ¤ 60,--
bedlampje ¤ 10,--
lamp (plafonnière)* ¤ 12,--
bureaulamp ¤ 10,--
eetkamertafel ¤ 150,--
eetkamerstoel ¤ 70,--
bankstel (2+3zits) ¤ 840,--
wandkast met TV-meubel ¤ 385,--
salontafel ¤ 80,--
bijzettafel ¤ 30,--
lamp (plafonnière)* ¤ 12,--
fauteuil ¤ 250,--
Richtlijnen volgens het handboek WWB.

Als je trouwens de afgelopen 5 jaar minder dan 650,- per maand hebt verdiend (dit is een schatting, voor iemand van 21 of ouder en jonger dan 65 die kostendeler is ligt de grens op 662,- incl. vakantietoeslag) kun je overigens in aanmerking komen voor langdurigheidstoeslag. Dat is toch weer een extraatje van gem. 350,-
Als je al 6 jaar niet meer hebt verdiend kun je voor 2009 ook aanvragen.
Voor 2008 lag de inkomsten uit of in verband met arbeid grens op 4300,- over een periode van 5 jaar dus ik denk niet dat je voor 2008 in aanmerking komt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cassandra87 op 03-05-2010 09:41:38 ]
pi_80958720
Ja ik had al een beetje opgezocht en alles en ook gezien wat ik moet doen.
En het is al weer een lastig formulier. En volgens mij moet je het eerst nog zelf voorschieten.
Want als je aanvraag is goedgekeurd dan krijg je een declaratieformulier en die moet je invullen en
aankoopnota erbij en dat opsturen. Maar dan heb ik er toch niets aan?

Ik ga iig een afpraak maken bij MEE, of ik vraag eerst bij de gemeente of ik langs kan komen voor een gesprek om het duidelijk te maken.

Vanmiddag ga ik ook naar de huisarts want ik flip alle kanten op.

Op dat formulier staat ook dat als je een periodieke uitkering hebt van Wet Werk en Bijstand dat je dan de achterkant niet hoeft in te vullen. Dat heb ik toch? Of moet ik de achterkant wel invullen.
pi_80958912
Je hebt de wajong, die valt niet onder de wwb uitkering maar via t uwv.
Maar je kan soms een proforma nota opvragen, of via winkels regelen dat t geld via de SD op hun rekening wordt gestort.
Wij lieten de klanten zelf betalen, maar klanten kochten meubelen voor duizenden euro's en krijgen maar een kwart vergoedt. Dus inmiddels schieten wij voor tot het maximum en hebben de klanten 6 weken de tijd om hun bonnetjes in te leveren.

Heeft je gemeente geen intake? Wij hebben elke ochtend van 9 tot 12 vrije inloop bijzondere bijstand.

Zie ook mijn aanvulling op de vorige post,.
pi_80958974
Ja ik zag net dat ze vrije inloop spreekuur hebben idd.

Maar dan moet ik dus ook de achterkant invullen, en daar zit dan weer een schuldenoverzicht bij.. en moet weer overal bewijsjes en kopieeen van maken. Ik wordt echt gek van alle papieren!
pi_80959045
Mag ik je een goedbedoelde tip geven auti?
Kun je een kopie van je hele dossier bewaren? Je zult dit veel vaker moeten inleveren. Als je dit nu een keer doet of laat doen, en een kopie bewaart, hoef je alleen dat dossier te kopieren, geen gezoek meer voor een volgende keer.
pi_80959126
Nou ik ga gewoon alles 5 keer kopieeren.. Want het is alles doorelkaar, de 1 wil dat, de ander weer zus.
Ik heb inmiddels ruim 50 papiertjes waar ik iedereen kopieeen van wilt. En ik moet het bij elkaar houden, maar steeds moet ik weer overhoop halen omdat iemand een kopie ergens van wilt.
Ik wordt echt schijtziek ervan! Ook dat steeds overal achteraan moeten. Want ik krijg helemaal geen loonstrookjes van het UWV.. ik heb er 1 van januari, maar die andere heb ik nooit gehad.
En ook kopieeen van bankafschriften is verschrikkelijk, want dat willen ze dan van 3 maanden maar dat zijn dus 17 a4'tjes... nu zit er geen inkt meer in de printer.
pi_80959188
En als je een compleet dossier maakt, en een map met losse kopietjes op alfabet? Stel nu dat je iemand hebt die iets van het uwv nodig heeft, zoek je gewoon onder de u, scheelt echt een hele hoop, hoef je niet alles door elkaar te halen. Of vraag anders of iemand je ermee \helpt, scheelt een hele hoop stress, echt waar. Het is even vervelend, maar dan heb je wel alles op orde en t scheelt trammelant in de toekomst.
Ik ben ook een ramp met papieren hoor, mijn vriend hamert hier altijd op tot vervelends toe maar t helpt wel.

Uwv stuurt volgens mij eens in t half jaar een overzicht, als de inkomstenpercentages veranderen per 1 juli.

Heb je internetbankieren? Misschien dat je kan afspreken met een contactpersoon dat je de bankgegevens mailt? Heb je geen contactpersoon die voor je kan printen?
pi_80959656
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:42 schreef Autidude het volgende:
Nou ik ga gewoon alles 5 keer kopieeren.. Want het is alles doorelkaar, de 1 wil dat, de ander weer zus.
Ik heb inmiddels ruim 50 papiertjes waar ik iedereen kopieeen van wilt. En ik moet het bij elkaar houden, maar steeds moet ik weer overhoop halen omdat iemand een kopie ergens van wilt.
Ik wordt echt schijtziek ervan! Ook dat steeds overal achteraan moeten. Want ik krijg helemaal geen loonstrookjes van het UWV.. ik heb er 1 van januari, maar die andere heb ik nooit gehad.
En ook kopieeen van bankafschriften is verschrikkelijk, want dat willen ze dan van 3 maanden maar dat zijn dus 17 a4'tjes... nu zit er geen inkt meer in de printer.
M.b.t. het laatste: als je aan internetbankieren doet: wellicht is het toegestaan om een pdf te mailen? (om pdf bestanden te maken kun je bv het freeware FreePDF installeren).

(tevens tvp; wat wordt hier veel gepost! Ik ben jalours op de hoeveelheid tijd die jullie hier kennelijk voor hebben)
twijfelgeval?
pi_80959706
Ik heb niet veel tijd.. Ik zit op mijn werk.. Maar ik werk bij de Sociale Dienst en ik wil auti graag helpen dus in wezen is dit werk
pi_80960733
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, verrrek das waar ook. Inderdaad uit de jaren 80, mijn oog viel er ook steeds op . Heel kortstondig in beeld, maar het viel mij ook direct op

Die zou ik nog steeds graag erbij willen hebben. Maar er wordt als gekken op geboden
Het waren (zijn) ook goede luidsprekers. Ik herkende ze meteen toen ik die reclame voor het eerst zag. Maar ze stammen dan ook uit de periode dat mijn audio-fiep op zijn hoogtepunt was. Zo spaarde ik bijvoorbeeld folders en prijslijsten: ik had er zo’n 1800

Wat ik me wel afvraag is waarom zo’n reclamebureau juist deze luidsprekers weer van stal haalt voor zo’n reclame: zijn die zorgvuldig uitgezocht of stonden ze toevallig nog ergens in de buurt? En als ze bewust uitgezocht zijn: wat wilde men er dan mee bereiken? Het deel van de doelgroep dat bewust/onbewust ziet dat dit kwaliteitsluidsprekers zijn en zich daarmee wil afficeren en dus Nivea spullen gaat kopen lijkt mij erg klein.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 22:02 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ja, maar waarom is iemand nieuwsgierig naar mij?
Da’s een goede vraag.

Nee, serieus: omdat iemand bepaalde kenmerken of elementen in je uiterlijk of gedrag waardeert. In dit topic zal het gaan om dingen die je schrijft en de manier waarop je dat doet.
Tot zover niet echt vernieuwend, denk ik.

Wat ik wel interessant vind is in hoeverre autisten hierin andere interpretaties en afwegingen maken dan “normale” mensen. Als ik naar mezelf kijk kan ik er nog niet echt een lijn in ontdekken. Bijvoorbeeld de vrouwen waarvoor ik lustgevoelens heb of had: dat zijn echt heel uiteenlopende types. De enige overeenkomst die ik zie is dat ze toch wel enige mate van intelligentie hebben.

Zelf vind ik het bij een deel van de mensen interessant om te weten hoe je denken en hoe ze afwegingen maken. Zo ben ik zelf in deze topicreeks terecht gekomen via de posthistorie van SHE. Ik dacht n.a.v. enkele posts van haar in andere topics: “apart mens, toch eens kijken wat ze verder zoal post”. En die schreef destijds iets waarin ik me zeer herken:
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 22:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Nou nee, in mijn geval had ik drugs nodig om:

- rustig te worden. ( ik word heel kalmpjes en rustig van coke )
- normaal te functioneren/dingen te doen die mensen doen en ook leuk vinden. Zoals sex, eindeloos kletsen en socializen.

Om dan maar eens een voorbeeld te geven ( en hopend dat ik hiermee mezelf niet voor lul zet ):
Sex is voor mij iets heel verwarrends. Ik weet niet of ik me nu op de synergie of het resultaat ( orgasme ) moet concentreren. Sowieso lukt het me niet om me op allebei te focussen. Ik kan maar een ding tegelijk.
Daarnaast mis ik dat gevoel waar anderen het over hebben; de kers op de taart; de utopische symbiose en de spettertjes vuurwerk in de lucht.
Populistisch gesproken zie ik sex als niets meer dan een manier om te ontladen, bezig te zijn, of een orgasme te krijgen.
Ik kan mezelf heus wel verliezen in iemand hoor; maar dan word ik eerder nat van de manier waarop zijn hoofd werkt, dan de grootte van zijn geslacht, zijn aanraking of zijn voorkomen.

Drugs en overmatig drank gebruik zorgt ervoor dat ik al die factoren ondergeschikt maak en eigenlijk gewoon ordinaire, platte sex kan hebben, waarbij ik maar aan één ding denk en het me ook geen flikker kan schelen hoe het gebeurt. Dat maakt mij wel ineens een heel aantrekkelijke partner voor 'nietsvermoedende' mensen. Ze denken dat je een gezonde sexdrive hebt en niet zo moeilijk doet. Terwijl ze echt niet door hebben dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.

En dat is natuurlijk oneerlijk, en ergens ook best walgelijk. Zelf medicatie heb ik dus maar afgezworen en ik geniet van mijn rust met mate.
Het vetgedrukte heb is dus ook (met name de laatste zin) en ook verder was deze topicreeks een aaneenschakeling van herkenbare dingen, dus voelde ik me hier al snel thuis.

Terug naar die nieuwsgierigheid in mensen: denken jullie dat je dit anders beleeft / afweegt dan “normale” mensen?
Er zijn meer groepen mensen die andere afwegingen maken (vrouwen die altijd op “verkeerde” mannen vallen, bijvoorbeeld), maar bij autisten is mij dit niet duidelijk.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:39 schreef francis998 het volgende:

[..]

waaaa...dat valt reuze mee..ik wordt in sept. 24
Ik word zeer binnenkort 39
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:41 schreef francis998 het volgende:
ben der weer. Na NCIS kijken..

Heb deels wel bijgelezen.
En ik moet zeggen dat auti wel een pluim verdiend..hij regelt het allemaal wel goed, oké soms gaat het mis maar dat hoort erbij.
[..]
Helemaal mee eens!!
quote:

[..]

Hoe doe je dat dan als er iemand bij je blijft slapen?
twijfelgeval?
pi_80960837
Ik ga even niet reageren ik flip echt dep an uit.
Ga ik naar het stadhuis, voor de vrije inloop.. Is er geen vrije inloop en moet ik het telefonisch doen.
Dus ik ging ze al belachelijk noemen maar toen ging ze nog bellen om te vragen of er misschien toch iemand tijd heeft voor mij. En dat was er niet, dus kreeg ik een kaartje mee en kon ik gaan bellen.

Bel ik op, krijg ik te horen dat ik morgen gewoon langs kan komen want ze hebben vrije spreekuur tussen 0900 en 1200 bla bla.. Dus ik zeg, ja ik stond net bij jullie maar ze zeiden dat dat er niet was.
En toen zei ze dat dat dus niet klopt want het is er wel, en toen zei ik dat ze gingen bellen en dat er geen tijd was en dat vond ze raar want ik had dus gewoon geholpen kunnen worden.

Nu moet ik morgen en ik heb ook een naam voor als die gehandicapte kuthoer weer eens niet weet waar ze mee bezig is ofzo. Ik ben nog bijna in staat om terug te gaan en haar te vragen waar ze in godsnaam mee bezig is met dr kop. MBO kut!

En nu ga ik naar de klote, en dan kom ik vanmiddag bij mijn huisarts en dan krijg ik wel op me sodemieter maar ze kent me en dan is het meteen duidelijk dat ik ff hulp nodig heb.
pi_80960913
Vervelend auti. Probeer even rustig te worden.
pi_80960955
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervelend auti. Probeer even rustig te worden.
Inderdaad. Ga je anders even afreageren door een eindje te gaan fietsen op je mountainbike.
twijfelgeval?
pi_80961013
je bent de 2e die loopt te flippen vanwege frustratie, en ik vind t zo vervelend dat ik wil helpen maar via internet niets kan doen.
Rustig adem halen auti. Zijn er kleine dingen die je kunnen helpen rustiger te worden (zowel fysiek als in je hoofd) die je wel alvast kunt doen, eventueel waar je via internet hulp bij kan krijgen? Van ons bedoel ik dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')