abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80945977
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Arme meisje moet tijn je komen troosten
pi_80945980
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is ook echt stom ja...
http://video.google.com/videoplay?docid=-1243368869700997385#

Hier was ik vroeger fan van
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80946974
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kan t handboek niet in
Handboek wwb.
Zal morgen even de landelijke norm opsnorren voor je!
Landelijke bijstandsnorm is iets van 862 euro (inclusief 20% toeslag, maar exclusief vakantiegeld) voor een alleenstaande. Is de hoogte van de bijzondere bijstand niet per gemeente verschillend?
  zondag 2 mei 2010 @ 21:06:20 #54
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80947063
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_80947110
Maar er zit verschil tussen bijstand en bijzondere bijstand.
Wij gingen voor de bb van t nibud uit, verschillend per huishouden
pi_80947419
quote:
Op zondag 2 mei 2010 18:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Cassandra op eigen benen neeeee hier
Gaaf, dat ziet er echt goed uit!
Ook voor een mooie prijs, zie ik.

Werk
Uitkeringen... als het echt niet anders kan.
pi_80947694
Ik heb er allemaal totaal geen verstand van en dat komt ook omdat ik niet zo er van hou om te "leechen" want dan kijken mensen je ook verkeerd aan en het is slecht maar dat komt door mensen die er misbruik van maken. Ik kan straks makkelijk een paar ruggen per maand pakken als ik wiet ga kweken.. Maar daar schiet ik niets mee op en dat is niet de manier waarop ik wil leven.

En over een paar jaar is alles prima en dan ben ik zelf ook weer verder en ongetwijfeld dat ik dan zelfs een baan heb, als is het dan voor maximaal 32 uur per week.. Maar ik ben niet slecht. Ik heb het alleen wel even slecht en ik heb de eerst komende 4 of 5 jaar niet echt de mogelijkheid om daar wat aan te doen omdat het geld wat ik te besteden heb echt net aan genoeg is voor een redelijk leven qua boodschappen.

Dus sparen of geld voor meubels, koelkast, wasmachine, zelfs een bed.. ik slaap al heel lang op twee matrassen op elkaar maar dat vind ik niet erg. Zelfs als je luxe wegcijferd kost het alsnog een aardig centje. Ook de verf alleen al, en gordijnen.
En ik kan overal hulp krijgen, ook voor wonen maar dat houd ik nog even af.. Maar ook Voorzet wil mij heel erg helpen en hadden het ook al over bijzondere bijstand, nu is 4000 euro wel heel erg veel en is
natuurlijk het maximum.. Maar ik vind het nu inene een stuk interessanter, want het kan mij wel echt helpen.

Ik hoef geen luxe, maar ik zit dus eigenlijk wel zonder koelkast en wasmachine en ik kan mischien 10 euro
per maand sparen of maximaal 20, als ik het zo inschat. En een bed en wat meubeltjes en beetje huiselijk maken is natuurlijk wel fijn.
pi_80947979
Leechen?
Ik vind t echt heel erg knap auti. En ik vind t knap hoe jij je redt.
Als je wilt stuur ik je morgen de voorwaarden voor bijzondere bijstand zoals die wettelijk zijn vastgesteld, verschilt verder per gemeente.
Ik heb wel een heel klein koelkastje voor je, echt zo'n mini fridge, http://www.m-99.co.uk/Toy(...)idge/mini_fridge.jpg zo ongeveer die mag je wel van mij hebben.
Maar t gaat helemaal goed komen met je, dat weet ik zeker, en mijn aanbod om te helpen staat ook nog steeds
pi_80948217
Ik gun gewoon iedereen (behalve een paar AutSiders die mij op de kast proberen te jagen ) een goede financiële positie.

Zoals je er nu voor staat lijkt wel een beetje op de hongerwinter. Ik heb zo'n winter meegemaakt (2007/08). Bijstand, ik had alleen een gaskachel, de andere ruimtes waren onverwarmd. Het is dat het een zachte winter was. Later heb ik zowaar CV aan kunnen laten leggen. Die werd ook nog door de huurtoeslag gedekt (ik kon de huurverhoging uiteindelijk zelf opbrengen).

Dat je geen bed hebt (laat staan een koelkast), spreekt wel boekdelen. Dit zijn basisbehoeften. Ik hoop dat de gemeente je een goede regeling kan bieden. Kan je familie niet eventueel bijspringen?
pi_80948258
Haha Wat een lief koelkastje.. ofzo Nee joh.. koelkast komt ook wel goed.. voor mij is zelfs een vriezer belangrijker. En ik moet sommige dingetjes, tijdelijk, inleveren maar krijg er wel rust en vrijheid voor terug.
Alleen weet ik niet hoe lang ik moet wachten voor het "comfort" en ik twijfel dus heel erg over hoe "huiselijk" ik het moet maken omdat ik er zeker weten niet wil en ga blijven.
Dus dan is geld steken in goederen of meubels beter dan in verf. En alles wit verfen is geen probleem, dat kan bijna gratis.. maar dat is dus niet huiselijk.. maarja.. Het is 1 grote wirwar afwacht super avontuur.
RAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRR.. Ik moet het echt stap voor stap doen.
pi_80948682
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik gun gewoon iedereen (behalve een paar AutSiders die mij op de kast proberen te jagen ) een goede financiële positie.

Zoals je er nu voor staat lijkt wel een beetje op de hongerwinter. Dat je geen bed hebt (laat staan een koelkast), spreekt boekdelen. Dit zijn basisbehoeften. Ik hoop dat de gemeente je een goede regeling kan bieden. Kan je familie niet eventueel bijspringen?
Oh maar dat bed vind ik niet zo belangrijk hoor.. Dat is ook een beetje mijn eigen schuld want ik had wel een bed.. maar dat stelde ook niet zo veel voor. Het is sowieso 1 persoons en dat is een beetje triest, het is niet erg.. maar ja.. ik ben alleen maar ook geen tiener.
Maar goed, dat bed heb ik met een verhaal er omheen gesloopt en sindsdien slaap ik op 2 matrassen op elkaar. En het ligt prima.. Maar het hoort natuurlijk niet.

En nu ik een eigen huisje heb, of zeg grot, stel nu dat ik zomaar eens de kans krijg op een leuke one night stand of sowieso een vrouwmens mijn grot, op 3 hoog , in weet te slepen.. Dan mag ik nog zo'n gave computer hebben en een mooie behoorlijk lege woonkamer.. maar 2 een persoonsmatrassen opelkaar gestapeld is dan toch wel een afknapper denk ik

En het is ook het gevoel dat het een soort van "af" is.. het hoeft niet volgetrapt en alles.. maar wel de normale dingen.
pi_80948720
ben der weer. Na NCIS kijken..

Heb deels wel bijgelezen.
En ik moet zeggen dat auti wel een pluim verdiend..hij regelt het allemaal wel goed, oké soms gaat het mis maar dat hoort erbij.

Verder auti als je denk niet lang te blijven waar je nu heen gaat, zou ik zeggen hou het lekker simpel. Steek geld in de dingen waar jij dalijk ook profijt van krijgt.
Dus bijvoorbeeld steek meer in dingen die je ander mee kan nemen. En alles wit is niet zo huiselijk maar bij is ons is het dak bijv. wit en de muren een beetje creme achtig..en met wat meubels(vooral eiken kleur) veranderd het al wat, en wordt het toch wat huiselijker.

Iig succes!
pi_80948815
Ach t is beter dan niets.. Maar op marktplaats staan soms wel koelkasten voor 20,-

Je kunt t huiselijk maken door bijv foto;s en kaarsjes.
pi_80948858
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:40 schreef Autidude het volgende:

[..]

Oh maar dat bed vind ik niet zo belangrijk hoor.. Dat is ook een beetje mijn eigen schuld want ik had wel een bed.. maar dat stelde ook niet zo veel voor. Het is sowieso 1 persoons en dat is een beetje triest, het is niet erg.. maar ja.. ik ben alleen maar ook geen tiener.
Maar goed, dat bed heb ik met een verhaal er omheen gesloopt en sindsdien slaap ik op 2 matrassen op elkaar. En het ligt prima.. Maar het hoort natuurlijk niet.

En nu ik een eigen huisje heb, of zeg grot, stel nu dat ik zomaar eens de kans krijg op een leuke one night stand of sowieso een vrouwmens mijn grot, op 3 hoog , in weet te slepen.. Dan mag ik nog zo'n gave computer hebben en een mooie behoorlijk lege woonkamer.. maar 2 een persoonsmatrassen opelkaar gestapeld is dan toch wel een afknapper denk ik

En het is ook het gevoel dat het een soort van "af" is.. het hoeft niet volgetrapt en alles.. maar wel de normale dingen.
een eenpersoonsbed is niks mis mee, ik heb er zelf een ik hou niet van grote bedden die teveel ruimte innemen.
En auti, als je zoals je zegt een vrouwmens in je huisje krijgt, dan kan je altijd nog aangeven van ik ben me hier pas aan het installeren en moet nog heeeeeel veeeel doen..
pi_80948933
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:20 schreef Autidude het volgende:

Ik hoef geen luxe, maar ik zit dus eigenlijk wel zonder koelkast en wasmachine en ik kan mischien 10 euro
per maand sparen of maximaal 20, als ik het zo inschat. En een bed en wat meubeltjes en beetje huiselijk maken is natuurlijk wel fijn.
http://www.gratisaftehalen.nl/
pi_80948994
Ah bah, ik keek net mn school USB-stick weer even door om te kijken of ik nog iets moet doen in de vakantie, zie ik al die gedichten van literatuur weer voor me.. bah bah bah en ik ben er ook nog eens slecht in
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80949041
Ik wil geen 1-persoonsbed maar ik ben eigenlijk nooit meer alleen geweest sinds mijn 17e ofzo.
Maar bij is alles ook wit (bijna alles) en t is niet zo zeer ongezellig maar dat is denk ik de sfeer die in t huis hangt dus t kan wel
pi_80949175
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ach t is beter dan niets.. Maar op marktplaats staan soms wel koelkasten voor 20,-

Je kunt t huiselijk maken door bijv foto;s en kaarsjes.
34 vierkante meter woonkamer heh 1 grote leegte met een bureau een bankje en een kastje, eventueel nog een bank erbij.. maandje later een salontafeltje.. maandje later een eettafel.. snappie
Maar misschien komt het wel helemaal goed.. ik ga iig meer in spullen steken dan aan verf en dingen die
ik niet kan meenemen.
pi_80949222
Ik heb nog steeds een eenpersoonsbed. Ik ben ook alleenstaande. Maar ik begrijp dat een tweepersoonsbed verreweg het meest gangbaar is? Het geld boeit me niet zo, maar ik ben gewoon te lui voor dat soort dingen als wooninrichting.
pi_80949291
Bij mij is t verwend Ik heb altijd een 2-persoonsbed gehad. Maar goed, t frame is 135,-
Voor 160x200
Je hebt zelfs een persoons bed frames die duurder zijn.
pi_80949358
Oh, ik zal dit gedicht wel even posten, moest verplicht een liefdes/valentijnsgedicht maken. M'n leraar zei dat ik 't wel kon en ik zei al van: haha, wedden van niet? Zie hier dat ik de weddenschap won

'Toen je antwoordde voelde het als een harde klap,
Toen ik het vroeg en je gezicht zag zette ik me al schrap,
En keek toch nog even in je gezicht, zoals altijd knap,
Na je antwoord was het wel duidelijk, de boodschap..

Toch is het iets wat ik niet snap,
Het was altijd zo gezellig samen, jij en ik,
Toch wilde je niet meer dan vriendschap,
Een van de redenen waarom ik nu goed slik en snik,

Iedere keer als ik je zie, ’s ochtends of ’s avonds,
Dan altijd lijkt de zon te schijnen,
Zelfs al zitten er boven ons plafonds,
Toch wil je niet meer dan een beetje geinen,

Toch, sinds sindsdien
Denk ik aan hoe we samen hadden kunnen zijn,
Op een koude Februari dag mijn Valentijn,
Tot slot, bovendien

Als ik dit allemaal over zou kunnen doen,
Zou ik je weer kiezen uit een miljoen,
Ik weet het, dat was toen,
Maar nog steeds is het enige wat ik je zou geven een zoen.'

Ik slaap trouwens ook nog gewoon in een eenpersoonsbed, woon ook nog gewoon thuis
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80949582
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:45 schreef Satsuma het volgende:

[..]

http://www.gratisaftehalen.nl/
Ja die ken ik ook, en ik kijk ook rond hoor en ook kringloopwinkels. Maar weet je wat het is, je moet het
ook maar op te zien halen.. Nu heb ik wel beschikking over een vrij grote auto hoor.. maar het is ook nog
afstand en dus reiskosten etc.. En qua koelkast en wasmachine is 2e hands ook maar een gok en kut.
En nieuw kost het mij maximaal 250 euro per stuk en heb ik ideaal spul.. maar dat is dus wel ff 500 euro.
Ik heb al een oven, moet alleen nog gaspitten.

En een bed heeft geen prioriteit, dat komt wel.. maar moet er wel komen natuurlijk.. 500 euro ofzo denk ik, goedkope boxspring.
Een echt goed bed kost duizenden euro';s dat is echt zwaar gestoord, ik krijg soms ook een foldertje van een meubelzaak met prijzen waar je helemaal beroerd van wordt. Gewoon echt 1900 euro voor een eettafel en dan 400 euro per stoel
Maar ik ben dan meer van leenbakker en kwantum en wehkamp, maar sommige dingen van Ikea zijn ook heel goedkoop en toch naar mijn smaak.
pi_80949735
Hier komt ook alles van leen bakker en ikea.
Maar ik ben ook niet kieskeurig, het is allemaal tijdelijk. Ik wil nog flink doorsparen en dan uiteindelijk een echt mooi interieur aanschaffen. Maar aan de andere kant.. spaar ik liever door totdat ik mijn definitieve appartementje heb gekocht.
pi_80949836
quote:
Op zondag 2 mei 2010 21:51 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb nog steeds een eenpersoonsbed. Ik ben ook alleenstaande. Maar ik begrijp dat een tweepersoonsbed verreweg het meest gangbaar is? Het geld boeit me niet zo, maar ik ben gewoon te lui voor dat soort dingen als wooninrichting.
Op een gegeven moment wel ja, dat heb ik iig wel gemerkt. Denk je alleen maar eens het geval in als je een dame op bezoek hebt die wilt blijven slapen enzo. Daar is het ook wel voor denk ik, dus ook voor het geval dat. Ik heb er zelf ook niet zoveel moeite mee hoor, het slaapt prima, maarja ik weet niet..
Want andere mensen hebben dus allemaal wel een 2persoons, ook heel veel vrijgezellen.
pi_80949998
oke, hier bij ons houden we alles zo goedkoop mogelijk...
mijn bed heeft ons ong. 7 maanden geleden 190¤ gekost bij een Turkse zaak.

En de wasmachine...nou..die valt uit elkaar ipv. deur open te doen moet je em eraf halen.

Maar het heeft er allemaal mee te maken dat we miss over 3 jaar naar Cl verhuizen dus dan heeft het weinig nut..om van alles te kopen..beter kan dat geld gebruikt worden om later over 3 jaar als we definitief ergens zijn alles aan te shcaffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')