abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:38:22 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81139556
je moet aan het begin van de toer de eerste steek overslaan, en aan 't eind wel zorgen dat je een steek maakt in die 'keerlosse' van de vorige toer. dan zou 't goed moeten komen.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:01:43 #152
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81140498
Schuif je dan niet steeds op met samenvoegen? Dat je op een gegeven moment aan de overkant aan het samenvoegen bent?
Maar ik ga het zo proberen iig
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:02:45 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81140527
nee, dit is de manier die 't bij mij juist recht houdt.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:11:32 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81140881
mijn lucy tas, 'tadaaah'!

en voor de volledigheid ook even de achterkant.

ik heb 'm nog niet gevoerd.

ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:14:22 #155
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81141004
Ik hoop dat ik het goed uitleg (Nederlands is niet mijn sterkste punt door mijn Friesisme);

Je wilt bijv. een rechte lap haken van 20 steken. Dan begin je met 21 lossen en steek je de haaknaald in de 2e losse vanaf de haaknaald en gaat dan verder met vasten. Aan de einde van de toer (dus na 20 vasten) maak je aan de einde van de toer weer een losse (de losse is steeds nodig als je een rij omhoog gaat, want dan behoud je je 20 vasten en ga je niet steeds 1 minderen bij iedere rij) en ga je keren en ga je weer verder in de 2e vaste vanaf de haaknaald en zo weer 20 eraan gevolgd door een losse en keer. Weer in 2e vaste vanaf haaknaald etc.

Bij halve stokjes moet je na iedere toer 2 lossen eraan doen, bij stokjes 3 lossen etc. Zodoende klim je per ronde mooi omhoog zonder dat je rare zijkanten krijgt en steeds per toer mindert in aantal steken.

Hopelijk kom je er zo uit!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:19:08 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81141189
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:21:46 #157
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81141293
Leuke tas trui
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_81144828
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef trui het volgende:
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
Bij mij wordt dat ook te lang en flubberig. Daarom maak ik ook wel eens 1 vaste en 2 lossen om dat 'gat' bij die keerlosse kleiner te maken.

En de Foundation Chain stitch is inderdaad geniaal, geen rafelige randen meer.

Van de week ook met Zpagetti begonnen, maar het tasje is best klein geworden. Ik had dan ook niet alles opgemaakt omdat ik bang was niet genoeg voor een hengsel over te houden. Maar toch.... er kan nauwelijks iets in (of ik neem altijd te veel mee).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:08:38 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81145558
wat voor tas is 't geworden? foto!!
in de haak.
pi_81145966
Ik strooi liever niet met foto's op het internet.
Het is de Milano, maar dan anders.
pi_81146721
Oooh je tas Trui Ik vind 'em prachtig! Misschien komt 'ie wel op mijn to hook lijstje
Blij dat het weekend is! Het is echt van dat weer om lekker te gaan zitten haken, wat ik dus ook ga doen!
pi_81147671
die bloemetjes, die ik hier op het forum voorbij zie komen, kun je die ook groter maken, bijv. 10 bij 10? of worden ze dan te plat?
pi_81147705
10 bij 10 t is natuurlijk geen vierkant

ik bedoel 10 cm doornede
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25:19 #164
112545 Muck
pi_81149854
Kan best hoor, gewoon meer randjes erbij maken
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:06:30 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81152610
Wat is hij weer leuk geworden!
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:11 schreef trui het volgende:

ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
Ik heb zitten zoeken, maar behalve tig updates van het patroon van de tas kon ik dit niet vinden en het lijkt me makkelijk om zoiets te kunnen.

Mijn kussenhoes in wording, volgens J. is het een pannelap.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:59:42 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81155966
Trui, je tas! Gaaf!
pi_81159603
Yppy dat is absoluut geen pannelap! Ik vind hem heel mooi!!

Trui, tas had beter bij je gepast als nick hij is wel heel leuk met al die kleurtjes.
pi_81163738
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:43 schreef Inu het volgende:
Bah, ik kwam net dit tegen: http://sugarnstitches.blo(...)menstrual-pouch.html

En ik heb nog een stuk taart gemaakt http://www.coatsandclark.(...)08/WR2120.pdf.%3C/p. Weer een kartonnetje eronderin gedaan om hem stevig te houden. Anders krijg ik die randen nooit zo scherp...
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas... (niet als die gehaakte tampons die we laatst hier voorbij zagen komen, die waren echt ranzig... ) dit vond ik nog wel een leuke oplossing, doe er een aardbei omheen (maar idd, wel vòòr gebruik... )

en je taartpunt! je zou hem bijna willen proeven!

Yppy, jouw kussen! het wordt heel leuk! en je J mag niet zeuren hoor, mijn J kijkt ook tegen zoiets aan maar dan in groen bruin op de bank... (jij hebt nog leukere kleurcombi gemaakt )

en voor de tas van Trui!

Leuk EilandjeOnline, dat je hier mee komt kletsen ik hoop dat je hier meer vindt wat je zoekt!

hier nog steeds aan de gang met de angelwingsshawl! nog een paar touren erbij en dan ga ik er een eind aan breien... (nee, ehm, haken )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:19:22 #169
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81169109
Oeh zit ik net een heel bericht te typen gaat er iets mis! Kan ik weer opnieuw beginnen.

Nou ja, komt ie:

Welkom EilandjeOnline, alle hakers zijn hier van harte welkom mits je natuurlijk je projectjes hier spamt!

Mijsje, eindelijk een einde aan de angelswings? Hoe groot issie dan? En hoeveel bollen zijn er dan ingegaan? Het verbaast mij altijd hoeveel er in een sjaal/omslagdoek gaat, echt veel meer dan ik vooraf altijd denk!

Ik zag ook nog een heel leuk aardbeientaartje voorbij komen, zo leuk zeker in combinatie met cupcakes!

Verder natuurlijk weer een voor alle andere projecten die weer voorbij zijn gekomen. Dat zpagetti lijkt mij ook erg leuk. Maar ik mag even van mezelf geen garen enzo meer kopen. Eerst lekker aan de gang met wat ik heb (en dat is ook niet weinig!).

Dan show ik hier nog mijn afgemaakte projectjes:

rode sjaal (super simpel):

paarse omslagdoek (waar ik dus consequent halve stokjes heb gehaakt ipv hele stokjes, daarom issie niet zo lang geworden, maar ik vind het toch wel leuk geworden):

bloemen in pot (vind ik errug goed gelukt!):

(de onderkant is niet zichtbaar, omdat ik het zonde vind van mijn relatief dure cataniagaren heb ik de onderkant verder gehaakt met (ik geloof) softfun van de Zeeman in een onbestemde grijs-groene kleur:

Van de restjes heb ik één lange draad geknoopt en een minimuisje gemaakt, er zit een belletje in:

klerkje
pi_81169121
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:21 schreef mijsje het volgende:
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas...
Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.
pi_81169949
Oh spiegelei... Wat een werkjes weer! Die bloemen vind ik ook heel mooi geworden...

en yppy, mooi kussen hoor!

en die sjaals, niet mijn ding maar wel heel mooi geworden zeg! Mijsje ben benieuwd hoe jouw enorme wordt straks...

en een nieuw stel hakers erbij! het wordt echt helemaal hip!
Ik zit weer in de auto voor een lange rit dus kan me weer uitleven op mijn kleine gsjes voor mijn upje. Ben over de helft maar dat wil helaas niet zeggen dat ik er bijna ben... Oh well!

[ Bericht 48% gewijzigd door Lijnloos op 08-05-2010 10:46:04 ]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:53:58 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81171920
spiegelei, je bloemen!!! wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?

YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.

en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
in de haak.
pi_81172057
Wat een werk, dat muisje Wel leuk En de bloemetjes zijn ook erg leuk!

Ik heb nu dit:

Ik heb een lint erom gedaan als ketting, maar ik weet nog niet zo goed of dat wel leuk is. Ik had gisteren ook nog twee extra ringetjes zonder gehaak gemaakt waar het lint doorheen kon, maar dan werd het zo'n massief ding aan een ketting. Nu vind ik het meeronderdeel van de ketting ofzo...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:54 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81172310
inu ik vind 't heel kunstig! het lint eraan is misschien inderdaad niet de allermooiste oplossing, nog even wat alternatieven proberen?

m'n moeders tas wordt een beetje een proeflapjes-tas. ik heb er wat verschillende steken in verwerkt, ben nu zover:

de kleur lijkt wat flets tegen die achtergrond (dat is de stof waar ik 'm mee ga voeren) maar is hetzelfde als die voor de tas-voor-schoonzus.

de bovenste twee soorten steken komen uit 'de happy hooker', ze zijn van dat roze tasje. which reminds me: Ynske, hebben we nu al een foto van de tas voor Isa gezien? ben benieuwd hoe die geworden is!

oh en trouwens: wyccy, zelfs foto's van haaksels? daar zou ik nou niet zoveel bezwaren tegen kunnen bedenken (om die op i-net te zetten).
in de haak.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:16:55 #175
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81172765
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:53 schreef trui het volgende:
spiegelei, je bloemen!!! wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?

YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.

en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
Ja de bloemen zijn van mygurumi. In de stoffen en hobbywinkel in de buurt heb ik gevraagd wat ik het beste in de bloemen kon doen. Ik zal zelf aan een stevig soort ijzerdraad te denken. Daar hebben ze me een soort balein gegeven die ze gebruiken om in vouwgordijnen te doen. Zo'n stok is iets van 3 meter lang, stevig maar in die lengte ook flexibel genoeg om te buigen (om mee te nemen). Het is een soort wit kunststof en met een zaagje of scherp mes kan je ze heel makkelijk en snel op lengte zagen.
De 2 stokken heb ik in aluminiumfolie gestopt en zo gevormd dat ze iets uit elkaar staan. de rest van het 'grondzakje'opgevuld met vulspul, alhoewel het eigenlijk handiger is er iets zwaars in te doen om het stabieler te maken, maar dat had ik niet zo voorhanden.
klerkje
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:19:30 #176
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81172853
Inu is vind het echt een toffe ketting zo! Heb je nu iets van metalen ringen gebruikt of niet?
klerkje
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:46:05 #177
112545 Muck
pi_81173713
Wat een toffe dingen zijn er weer gemaakt
Die bloemen vind ik echt heel erg tof!
Maar ik moet eerst die bolero afmaken van mezelf, voor ik aan wat nieuws mag beginnen, anders komt er niets meer van, haha
pi_81174044
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:19 schreef Spiegelei het volgende:
Inu is vind het echt een toffe ketting zo! Heb je nu iets van metalen ringen gebruikt of niet?
Ja, gewoon bij de stoffenzaak Het afwerken is alleen echt een rotwerk en ik moest ook even goed uitproberen hoe ik alles aan elkaar kreeg, waardoor het nog slordiger is geworden... Maar ik ben er nu achter; je moet gewoon met naald en naaigaren alles aan de achterkant vastnaaien
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef trui het volgende:
inu ik vind 't heel kunstig! het lint eraan is misschien inderdaad niet de allermooiste oplossing, nog even wat alternatieven proberen?

m'n moeders tas wordt een beetje een proeflapjes-tas. ik heb er wat verschillende steken in verwerkt, ben nu zover:

[ afbeelding ]
de kleur lijkt wat flets tegen die achtergrond (dat is de stof waar ik 'm mee ga voeren) maar is hetzelfde als die voor de tas-voor-schoonzus.

de bovenste twee soorten steken komen uit 'de happy hooker', ze zijn van dat roze tasje. which reminds me: Ynske, hebben we nu al een foto van de tas voor Isa gezien? ben benieuwd hoe die geworden is!

oh en trouwens: wyccy, zelfs foto's van haaksels? daar zou ik nou niet zoveel bezwaren tegen kunnen bedenken (om die op i-net te zetten).
Maar wat dan wel? Een gehaakte ketting vind ik niet zo mooi eigenlijk... Misschien iets van zilver?

Die tas is leuk! Vooral de 'bloemtjes'steek is erg gaaf!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:05:38 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81174286
Inu, ik vind hem echt supermooi!

Zou je niet kunnen kijken of je een hele grote ring kan vinden die aan de achterkant open is? En die dan ook be-haken?

Ik heb een bol Tarn! RIP nachthemd.
Nu straks maar eens kijken of ik er ook mee kan haken.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:54:35 #180
112545 Muck
pi_81175833
Be
Je brengt me op ideeën! Ik heb een aantal pyjama's, maar draag nooit pyjama's... (TMI, I know )
* Muck zwaait vervaarlijk met haar schaar
pi_81177302
spiegelei, wat een mooie dingen heb je weer gemaakt!
en bedankt, ik heb nu de omslag doek ongeveer 2 meter over de bovenkant gemeten, en hij is dus bijna klaar er zit nog steeds 1 bol in van die dunnen katoenen draad gemengd met de fluffy katoenendraad. het was een gigantische klos, waar je volgens mij wel 2 herentruien uit kan halen en misschien nog meer.... dus het was echt veel wat betreft draad... (kreeg ik gratis eens van iemand)
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.
oke, maar dan nog steeds voor de schone softcups dan toch? niet voor de vieze gebruikte toch? en je duwt die aardbei zelf toch niet naar binnen? dan vind ik het dus niet zo bah als het lijkt met het woord "menstrual" erbij...

Inu, ik vind je ketting met lintje echt heel mooi zo!

Trui, je tas is ook heel erg mooi! mooi dat je die verschillende banen met verschillende steken doet...
pi_81186060
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef trui het volgende:
Nou, misschien durf ik ooit eens met mijn haaksels rond te lopen en ik heb er gewoon geen zin in om herkend te worden.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:46 schreef mijsje het volgende:
oke, maar dan nog steeds voor de schone softcups dan toch? niet voor de vieze gebruikte toch? en je duwt die aardbei zelf toch niet naar binnen? dan vind ik het dus niet zo bah als het lijkt met het woord "menstrual" erbij...
Inderdaad de schone cups. Het is ook logischer als ze het Softcups pouch noemen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:20:03 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81186321
Mijn tarn is te dik voor een 6 haaknaald en mijn 6 haaknaald is van plastic bleek, en die buigt dus gewoon om. Kan niet eens even lekker sjorren om toch te proberen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:36:09 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81186968
balen BE. je mag mijn 12mm bamboestok wel even lenen.
in de haak.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:37:14 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81187025
wyccie, ah, i see. maar ik ben nu nog meer benieuwd naar wat je maakt, dat moet dan wel extra bijzonder zijn!
in de haak.
pi_81187543
Spiegelei, die bloemen ze zijn echt heel gaaf!

Inu funny die ketting!

Trui leuk al die steken!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:29:23 #187
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_81189355
tvp

Eens kijken of de haakzin terugkomt als ik hier weer ga meelezen. Zag in ieder geval al wat erg mooie dingen voorbij komen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_81190036
mn buideltje met bloem is af ... en nu kan ik mn camera niet vinden :/ oh well, morgen weer een dag
pi_81191573
Hoi!
* steekt neus buiten OUD

Ik zie hier steeds zulke mooie dingen gemaakt worden!

Nu wil ik zelf ook eens iets haken. Heb ooit al eens gehaakt, maar erg lang geleden alweer.
Op mijn verlanglijstje staat een truitje voor mijn zoon.
Maar ik heb alleen maar breipatronen.
Kun je die makkelijk omzetten naar haakpatronen of is dat moeilijk?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:52:11 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_81192839
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:20 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn tarn is te dik voor een 6 haaknaald en mijn 6 haaknaald is van plastic bleek, en die buigt dus gewoon om. Kan niet eens even lekker sjorren om toch te proberen.
Heb je niet zo'n houten spatel liggen met een rond handvat? Als je daar zelf een haakpunt aan maakt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_81193997
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:21 schreef oeke het volgende:
Hoi!
* steekt neus buiten OUD

Nu wil ik zelf ook eens iets haken. Heb ooit al eens gehaakt, maar erg lang geleden alweer.
Hoi Oeke ik ken je schilderwerk op rompertjes
het omzetten naar haakpatronen kan, maar zou ik niet doen. is wel erg lastig... ik zou gewoon haakpatronen opzoeken. als je je aanmeld bij bijvoorbeeld www.ravelry.com , kun je daar heel veel patronen vinden. heel veel gratis (en ook wel veel om te betalen...) maar er zijn genoeg gratis om uit te kiezen voor je persé moet betalen (hahaha, als ik mezelf niet kende, zou ik denken dat ik aan het spammen was... )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:41:25 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81197168
oeke, leuk dat je gaat haken!! ik sluit me aan bij mijsje. veel te omslachtig om die patronen om te zetten, er zijn er zat die al haak-klaar zijn, dus waarom moeilijk doen? en ravelry is voor dat soort dingen een hele handige site.

ik heb de pest in, de tas is bijna klaar, morgen wil ik 'm geven. echter: zojuist bleek dat ik me vergist heb bij het berekenen van de breedte voor de voering -> mislukt! . dus nog snel even opnieuw beginnen, maar 't is al zo laat.
(en als ik nou tussentijds nog even gecontroleerd had... nee hoor, eerst die hele voering in elkaar gezet, heel mooi geworden, maar ja... te smal. )
in de haak.
pi_81197247
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:21 schreef oeke het volgende:
Hoi!
* steekt neus buiten OUD

Ik vond de tutorial in de OP erg handig, daar is ook uitgelegd hoe je een patroon moet volgen in filmpjes En als ik dan een afkorting niet snap zoek ik gewoon even een youtube filmpje op, erg handig
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:45:33 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81197363
welke tutorial bedoel je?
in de haak.
  zondag 9 mei 2010 @ 00:47:47 #196
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81200033
Ik heb net mijn haakmandje netjes in mijn boekenkast opgeborgen, omdat ik de eerst komende periode niet meer mag/kan haken! Maandag word ik geopereerd aan mijn schouder en ben ik verplicht om 6 weken lang 24 uur per dag mijn arm aan mijn lichaam vast te binden met een soort van mitella (van het merk Actimove, nogal fail ). Hopelijk lukt het om over een paar weken mijn tijd te doden met toch stiekem te haken waarbij ik toch nog vastgeketend zit in de mitella.

En nu eerst slapen, daarna asociaal uitslapen, beetje aan moederdag doen, tas inpakken etc.

Gelukkig is Fok!-ken niet verboden
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  zondag 9 mei 2010 @ 13:00:30 #197
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81209005
Octo heeft een vrouwtje

En ze gaan trouwen
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 9 mei 2010 @ 13:04:26 #198
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81209133
leuk mmascha
klerkje
  zondag 9 mei 2010 @ 13:05:54 #199
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81209173
Dat kan ik best kado doen toch?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_81216699
Veel sterkte manda-rijn! Jammer dat je niet mag haken!
Wat een schattige octo's mmascha! Die kan je zeker weten wel cadeau doen!
Balen van de voering trui! Is het nog gelukt om de tas op tijd af te krijgen?
  zondag 9 mei 2010 @ 17:50:15 #201
112545 Muck
pi_81219542
Trouw-octo's

En sterkte manda-rijn
pi_81219945
mijn haakmand:

de haakmanden heb ik gekocht bij de ikea

Mn buideltje

Mn buideltje gesloten

Mn nog niet afgemaakte dreadlock tam

Mn nog niet afgemaakte dreadlock tam - binnenkant
pi_81220076
mmm beetje grote fotoos, de volgende keer zal ik het formaat wat verkleinen
  zondag 9 mei 2010 @ 18:12:38 #204
112545 Muck
pi_81220302
Toffe foto's

En inderdaad, op het forum mogen ze maximaal 610px breed zijn
  zondag 9 mei 2010 @ 20:50:43 #205
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81226450
hoi! ben weer terug van tournee!

mn tasje heeft goed dienst gedaan als opbergertje voor mn minidisc opname apparaatje en veel complimentjes ontvangen.

de baby voor wie ik een dekentje aan t maken ben is geboren! het is een meisje! ik denk dat ik een kleine amigurimi van dezelfde wol erbij ga maken voor haar, misschien een sherbet kitten ofzo...

dekentje ga ik vanavond denk ik nog wel afkrijgen tussen het soezen op de bank en wassen draaien door....
Kwak
pi_81227553
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:12 schreef Muck het volgende:
Toffe foto's

En inderdaad, op het forum mogen ze maximaal 610px breed zijn
dankjewel ik vind dat buideltje wel geslaagd, alleen met die tam heb ik moeite om een rij goed af te sluiten, je ziet het begin/ eind heel duidelijk helaas
pi_81227570
zeg zijn er hier haaksters die hun beroep van deze hobby hebben gemaakt ?
  zondag 9 mei 2010 @ 21:18:13 #208
112545 Muck
pi_81227866
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:11 schreef EilandjeOnline het volgende:
zeg zijn er hier haaksters die hun beroep van deze hobby hebben gemaakt ?
Hmm, ik haak wel voor een webshop en denk er hard over er zelf één te starten als ik genoeg leuks bij elkaar gehaakt heb, maar om dat nou mijn werk te noemen, nee.
Ik denk ook dat het erg lastig wordt om je geld te verdienen met alleen haken!
  zondag 9 mei 2010 @ 23:03:09 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81233393
wat grappig muck, dat wist ik niet. voor welke webshop?

mandarijn, sterkte ermee! en balen dat haken er voorlopig niet in zit. maar beter worden komt nu op de eerste plaats! hopelijk kom je de tijd een beetje door, succes!

eilandje-online, welkom nog hier. prachtige haakmanden, ik dacht even dat je die zelf gemaakt/gehaakt had. maar kopen bij de ikea gaat vast een stuk sneller. leuke dingetjes ben je aan 't maken.

kwakz0r, wb! en succes met de laatste toeren van de baby-deken. ze zijn vast hartstikke blij met zo'n mooi kado!

mmascha, ze zijn leuk!

de tas (incl. voering) was nog op tijd klaar gelukkig. en m'n moeder vond 'm heel mooi.

met zichtbaar stukje voering:

verder heb ik vanavond m'n lucy bag gevoerd.

in de haak.
  zondag 9 mei 2010 @ 23:06:30 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81233535
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Heb je niet zo'n houten spatel liggen met een rond handvat? Als je daar zelf een haakpunt aan maakt?
Goed idee! Ga ik eens proberen morgen!

Trui, wat maak je toch mooie dingen!
  maandag 10 mei 2010 @ 00:05:57 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81236481
beetje zagen & vijlen (en niet te vergeten goed glad schuren), en je hebt er inderdaad een die dik genoeg is inderdaad! goed idee Troel! (ben je trouwens al begonnen met die daisy vierkantjes? ik nog steeds niet).

tnx BE!
in de haak.
  maandag 10 mei 2010 @ 07:26:09 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_81241072
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:05 schreef trui het volgende:
beetje zagen & vijlen (en niet te vergeten goed glad schuren), en je hebt er inderdaad een die dik genoeg is inderdaad! goed idee Troel! (ben je trouwens al begonnen met die daisy vierkantjes? ik nog steeds niet).

tnx BE!
Nee, ik ben nog steeds bezig met mijn tas Heb alleen zo weinig tijd over op dit moment
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_81241346
Wow, mooie tassen trui! Heel tof geworden allebei!...
Eilandje, wat een mooie haaksels joh! Helemaal top... (Ik zit er wel aan te denken om misschien hier en daar es wat te verkopen, maar denk inderdaad niet dat ik daar ook maar een week op door kom als ik er van zou moeten leven...)
Verder voor iedereen die ik heb gemist: WOW! mooi hoor!
pi_81242705
leuke tassen, ik denk er zelf over om kleine portemonees met voering te maken
pi_81242793
Ik vraag me dan ook af hoeveel je moet vragen voor iets. Natuurlijk de materialen, maar je bent vaak ook al best lang bezig om iets te maken...
  maandag 10 mei 2010 @ 09:36:57 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81242831
je kunt bijvoorbeeld kijken wat er voor vergelijkbare dingen gevraagd wordt.
in de haak.
pi_81243161
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef Inu het volgende:
Ik vraag me dan ook af hoeveel je moet vragen voor iets. Natuurlijk de materialen, maar je bent vaak ook al best lang bezig om iets te maken...
een amigurumiknuffeltje schijnt in een paar uur gemaakt te zijn ? .... niet dat ik zo snel ben hoor! ik kom net kijken maar je hebt prof. haaksters die erg snel zijn
het lijkt mij eigelijk heerlijk om gewoon te kunnen leven van je hobby en je doelgroep te vergroten door internationaal je haakjes te verkopen, ipv te blijven hangen in NL
pi_81243517
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:51 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

een amigurumiknuffeltje schijnt in een paar uur gemaakt te zijn ? .... niet dat ik zo snel ben hoor! ik kom net kijken maar je hebt prof. haaksters die erg snel zijn
het lijkt mij eigelijk heerlijk om gewoon te kunnen leven van je hobby en je doelgroep te vergroten door internationaal je haakjes te verkopen, ipv te blijven hangen in NL
Oh ja, daar doe ik idd ook niet zo langzaam over. Zo'n cupcake is in een uur gemaakt...
pi_81243585
trui, hoe heb je die voering ingenaaid ?
ik kan op internet helemaal nix vinden over hoe je dat goed doet
  maandag 10 mei 2010 @ 10:24:51 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81243933
eilandje, ik heb veel gehad aan de tips van futuregirl.com. hier is haar turorial voor het innaaien van een voering.
in de haak.
pi_81244074
bedankt voor de link !
pi_81244275
Wat veel leuke dingen weer! Trui de viering van je lucy bag

Ik vind het heerlijk om die ripple dekentjes te maken en zat te denken dat ik ze ook best voor anderen wil maken, maar geen idee hoeveel en voor wie. Voorlopig ben ik druk met de deken voor evenstar dr dochter.
  maandag 10 mei 2010 @ 10:40:11 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81244351
anitra, foto van je eerste ripple-deken, please!!?
in de haak.
pi_81245272
Zal vanmiddag foto maken en dan mag Rick hem online vogelen want mijn telefoon weigert nog steeds. De zijkanten zijn nog niet afgewerkt, dat doe ik volgende week.
  maandag 10 mei 2010 @ 12:37:30 #225
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81248388
@ anitraX: hoe werk je hem af dan? ik wilde die van mij eigenlijk gewoon zo laten als ie nu is...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')