Bij mij wordt dat ook te lang en flubberig. Daarom maak ik ook wel eens 1 vaste en 2 lossen om dat 'gat' bij die keerlosse kleiner te maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef trui het volgende:
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
Ik heb zitten zoeken, maar behalve tig updates van het patroon van de tas kon ik dit niet vinden en het lijkt me makkelijk om zoiets te kunnen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:11 schreef trui het volgende:
ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas... (niet als die gehaakte tampons die we laatst hier voorbij zagen komen, die waren echt ranzig...quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:43 schreef Inu het volgende:
Bah, ik kwam net dit tegen: http://sugarnstitches.blo(...)menstrual-pouch.html
En ik heb nog een stuk taart gemaakthttp://www.coatsandclark.(...)08/WR2120.pdf.%3C/p. Weer een kartonnetje eronderin gedaan om hem stevig te houden. Anders krijg ik die randen nooit zo scherp...
Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:21 schreef mijsje het volgende:
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas...
Ja de bloemen zijn van mygurumi. In de stoffen en hobbywinkel in de buurt heb ik gevraagd wat ik het beste in de bloemen kon doen. Ik zal zelf aan een stevig soort ijzerdraad te denken. Daar hebben ze me een soort balein gegeven die ze gebruiken om in vouwgordijnen te doen. Zo'n stok is iets van 3 meter lang, stevig maar in die lengte ook flexibel genoeg om te buigen (om mee te nemen). Het is een soort wit kunststof en met een zaagje of scherp mes kan je ze heel makkelijk en snel op lengte zagen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:53 schreef trui het volgende:
spiegelei, je bloemen!!!wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?
YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.![]()
en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
Ja, gewoon bij de stoffenzaakquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:19 schreef Spiegelei het volgende:
Inu is vind het echt een toffe ketting zo! Heb je nu iets van metalen ringen gebruikt of niet?
Maar wat dan wel? Een gehaakte ketting vind ik niet zo mooi eigenlijk... Misschien iets van zilver?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef trui het volgende:
inu ik vind 't heel kunstig!het lint eraan is misschien inderdaad niet de allermooiste oplossing, nog even wat alternatieven proberen?
m'n moeders tas wordt een beetje een proeflapjes-tas.ik heb er wat verschillende steken in verwerkt, ben nu zover:
[ afbeelding ]
de kleur lijkt wat flets tegen die achtergrond (dat is de stof waar ik 'm mee ga voeren) maar is hetzelfde als die voor de tas-voor-schoonzus.
de bovenste twee soorten steken komen uit 'de happy hooker', ze zijn van dat roze tasje. which reminds me: Ynske, hebben we nu al een foto van de tas voor Isa gezien? ben benieuwd hoe die geworden is!
oh en trouwens: wyccy, zelfs foto's van haaksels?daar zou ik nou niet zoveel bezwaren tegen kunnen bedenken (om die op i-net te zetten).
oke, maar dan nog steeds voor de schone softcups dan toch? niet voor de vieze gebruikte toch? en je duwt die aardbei zelf toch niet naar binnen? dan vind ik het dus niet zo bah als het lijkt met het woord "menstrual" erbij...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.
Nou, misschien durf ik ooit eens met mijn haaksels rond te lopen en ik heb er gewoon geen zin in om herkend te worden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef trui het volgende:
oh en trouwens: wyccy, zelfs foto's van haaksels?daar zou ik nou niet zoveel bezwaren tegen kunnen bedenken (om die op i-net te zetten).
Inderdaad de schone cups. Het is ook logischer als ze het Softcups pouch noemen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:46 schreef mijsje het volgende:
oke, maar dan nog steeds voor de schone softcups dan toch? niet voor de vieze gebruikte toch? en je duwt die aardbei zelf toch niet naar binnen? dan vind ik het dus niet zo bah als het lijkt met het woord "menstrual" erbij...
Heb je niet zo'n houten spatel liggen met een rond handvat? Als je daar zelf een haakpunt aan maakt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:20 schreef Brighteyes het volgende:Mijn tarn is te dik voor een 6 haaknaald en mijn 6 haaknaald is van plastic bleek, en die buigt dus gewoon om.
Kan niet eens even lekker sjorren om toch te proberen.
Hoi Oekequote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:21 schreef oeke het volgende:
Hoi!
* steekt neus buiten OUD
Ik zie hier steeds zulke mooie dingen gemaakt worden!![]()
Nu wil ik zelf ook eens iets haken. Heb ooit al eens gehaakt, maar erg lang geleden alweer.
Op mijn verlanglijstje staat een truitje voor mijn zoon.
Maar ik heb alleen maar breipatronen.
Kun je die makkelijk omzetten naar haakpatronen of is dat moeilijk?
Ik vond de tutorial in de OP erg handig, daar is ook uitgelegd hoe je een patroon moet volgen in filmpjesquote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:21 schreef oeke het volgende:
Hoi!
* steekt neus buiten OUD
Ik zie hier steeds zulke mooie dingen gemaakt worden!![]()
Nu wil ik zelf ook eens iets haken. Heb ooit al eens gehaakt, maar erg lang geleden alweer.
Op mijn verlanglijstje staat een truitje voor mijn zoon.
Maar ik heb alleen maar breipatronen.
Kun je die makkelijk omzetten naar haakpatronen of is dat moeilijk?
dankjewelquote:Op zondag 9 mei 2010 18:12 schreef Muck het volgende:
Toffe foto's
En inderdaad, op het forum mogen ze maximaal 610px breed zijn
Hmm, ik haak wel voor een webshop en denk er hard over er zelf één te starten als ik genoeg leuks bij elkaar gehaakt heb, maar om dat nou mijn werk te noemen, nee.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:11 schreef EilandjeOnline het volgende:
zeg zijn er hier haaksters die hun beroep van deze hobby hebben gemaakt ?
Goed idee!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n houten spatel liggen met een rond handvat? Als je daar zelf een haakpunt aan maakt?
Nee, ik ben nog steeds bezig met mijn tasquote:Op maandag 10 mei 2010 00:05 schreef trui het volgende:
beetje zagen & vijlen (en niet te vergeten goed glad schuren), en je hebt er inderdaad een die dik genoeg is inderdaad! goed idee Troel!(ben je trouwens al begonnen met die daisy vierkantjes? ik nog steeds niet).
tnx BE!![]()
een amigurumiknuffeltje schijnt in een paar uur gemaakt te zijn ? .... niet dat ik zo snel ben hoor! ik kom net kijken maar je hebt prof. haaksters die erg snel zijnquote:Op maandag 10 mei 2010 09:34 schreef Inu het volgende:
Ik vraag me dan ook af hoeveel je moet vragen voor iets. Natuurlijk de materialen, maar je bent vaak ook al best lang bezig om iets te maken...
Oh ja, daar doe ik idd ook niet zo langzaam over. Zo'n cupcake is in een uur gemaakt...quote:Op maandag 10 mei 2010 09:51 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
een amigurumiknuffeltje schijnt in een paar uur gemaakt te zijn ? .... niet dat ik zo snel ben hoor! ik kom net kijken maar je hebt prof. haaksters die erg snel zijn
het lijkt mij eigelijk heerlijk om gewoon te kunnen leven van je hobbyen je doelgroep te vergroten door internationaal je haakjes te verkopen, ipv te blijven hangen in NL
Hè... is dat zwart-met-spikkeltjes ook gehaakt? Ik zie namelijk geen steken. (Kan natuurlijk ook komen doordat het zwart is).quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:09 schreef AnitraX het volgende:
babydeken
[ afbeelding ]
De randen ga ik nog afzetten met lint, maar eerst netjes de draadjes weg werken
supermooi! ik vroeg me laatst af wat je bedoelde met afwerken, maar ik snap t nu, ik hoef dat niet te doen omdat ik de draadjes steeds heb weggehaakt bij t wisselen van kleur. lint eromheen is ook mooi denk ik ja!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:09 schreef AnitraX het volgende:
babydeken
[ afbeelding ]
De randen ga ik nog afzetten met lint, maar eerst netjes de draadjes weg werken
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook nooit zin om de losse draadjes weg te werken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
supermooi! ik vroeg me laatst af wat je bedoelde met afwerken, maar ik snap t nu, ik hoef dat niet te doen omdat ik de draadjes steeds heb weggehaakt bij t wisselen van kleur.
euhm beetje lastig te omschrijven misshcien, maar wat ik doe als ik van draad wissel isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:15 schreef wyccie het volgende:
Jemig, wat een werk dat dekentje!
[..]
Hoe doe je dat dan? Ik heb ook nooit zin om de losse draadjes weg te werken.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:31 schreef trui het volgende:
mmascha, wat leuk! en ik moest vanmiddag erg lachen om jouw rijtje kerst-favorieten op ravelry. je bent er vroeg bij dit jaar!
Dat bedoelde ik ook een beetje. Ik heb zoveel inmiddels. Ik weet nu niet waar ik aan zal beginnen. Maar niet iets wat eruit springt en dat maakt het lastig. Eerst maar even rondneuzen op die site van Sarah. Ik hou van die grote grannys!quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:07 schreef trui het volgende:
oh wat grappig, dat heb ik nou nooit. ik heb als iets bijna af is meestal al verschrikkelijk veel zin om aan iets nieuws te beginnen. het enige probleem is dan dat ik het moeilijk vind om te kiezen welke ik eerst zal doen.
Ja! Dat viel mij ook al op! Ik weet niet of dat lukt als je het gewoon alleen maar strijkt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Van Sarah London word ik altijd zooooo jaloers. Het ziet er allemaal zo netjes en perfect afgewerkt uit.
Kwakz0r, mooooooi.
saskia van de wibra, royal van de zeeman en OnLine linie 50 voor de meeste geel en roanjetinten, en voor fuchsia. een allegaartje aan acrylics dus! maar ik vind dat je t er niet aan afziet. en t maakt m wel makkelijker wasbaar (wil m ook als pickick/zonkleed gaan gebruiken namelijk)quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:53 schreef AnitraX het volgende:
Kwakz0r je big blanket![]()
![]()
en je ripple is ook mooi!
Welk garen gebruik je voor je big blanket?
Trui dat vreet woldie daisy's vind ik heel lief!
OMGquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:06 schreef Inu het volgende:
Een hele grote Totoro
http://heavens-hellcat.livejournal.com/420.html
[ afbeelding ]
Ik vind dat wel een goed idee. In gewone winkels kon ik ze niet vinden, of het waren enorme ogen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef Inu het volgende:
Bestelt iemand binnenkort iets van Hobbydoos? Ik wil namelijk een paar veiligheidsoogjes, maar om nu voor oogjes van 50 cent 2 euro verzendkosten te betalen vind ik wat jammer
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:06 schreef Inu het volgende:
Een hele grote Totoro
http://heavens-hellcat.livejournal.com/420.html
[ afbeelding ]
De eerste bol zit er nu al inquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:59 schreef mijsje het volgende:
[..]wow, die is leuk!
en NijntjesUk, die van jou is ook schattig, dat vliegtuig!
in m'n tas zaten er meer in een toer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik las t net nog iets over, maar das ook wel erg veel, 80sc!!
Ik vind 40 al heel wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |