Bij mij wordt dat ook te lang en flubberig. Daarom maak ik ook wel eens 1 vaste en 2 lossen om dat 'gat' bij die keerlosse kleiner te maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef trui het volgende:
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
Ik heb zitten zoeken, maar behalve tig updates van het patroon van de tas kon ik dit niet vinden en het lijkt me makkelijk om zoiets te kunnen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:11 schreef trui het volgende:
ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas... (niet als die gehaakte tampons die we laatst hier voorbij zagen komen, die waren echt ranzig...quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:43 schreef Inu het volgende:
Bah, ik kwam net dit tegen: http://sugarnstitches.blo(...)menstrual-pouch.html
En ik heb nog een stuk taart gemaakthttp://www.coatsandclark.(...)08/WR2120.pdf.%3C/p. Weer een kartonnetje eronderin gedaan om hem stevig te houden. Anders krijg ik die randen nooit zo scherp...
Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:21 schreef mijsje het volgende:
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas...
Ja de bloemen zijn van mygurumi. In de stoffen en hobbywinkel in de buurt heb ik gevraagd wat ik het beste in de bloemen kon doen. Ik zal zelf aan een stevig soort ijzerdraad te denken. Daar hebben ze me een soort balein gegeven die ze gebruiken om in vouwgordijnen te doen. Zo'n stok is iets van 3 meter lang, stevig maar in die lengte ook flexibel genoeg om te buigen (om mee te nemen). Het is een soort wit kunststof en met een zaagje of scherp mes kan je ze heel makkelijk en snel op lengte zagen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:53 schreef trui het volgende:
spiegelei, je bloemen!!!wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?
YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.![]()
en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |