abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:38:22 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81139556
je moet aan het begin van de toer de eerste steek overslaan, en aan 't eind wel zorgen dat je een steek maakt in die 'keerlosse' van de vorige toer. dan zou 't goed moeten komen.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:01:43 #152
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81140498
Schuif je dan niet steeds op met samenvoegen? Dat je op een gegeven moment aan de overkant aan het samenvoegen bent?
Maar ik ga het zo proberen iig
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:02:45 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81140527
nee, dit is de manier die 't bij mij juist recht houdt.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:11:32 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81140881
mijn lucy tas, 'tadaaah'!

en voor de volledigheid ook even de achterkant.

ik heb 'm nog niet gevoerd.

ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:14:22 #155
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81141004
Ik hoop dat ik het goed uitleg (Nederlands is niet mijn sterkste punt door mijn Friesisme);

Je wilt bijv. een rechte lap haken van 20 steken. Dan begin je met 21 lossen en steek je de haaknaald in de 2e losse vanaf de haaknaald en gaat dan verder met vasten. Aan de einde van de toer (dus na 20 vasten) maak je aan de einde van de toer weer een losse (de losse is steeds nodig als je een rij omhoog gaat, want dan behoud je je 20 vasten en ga je niet steeds 1 minderen bij iedere rij) en ga je keren en ga je weer verder in de 2e vaste vanaf de haaknaald en zo weer 20 eraan gevolgd door een losse en keer. Weer in 2e vaste vanaf haaknaald etc.

Bij halve stokjes moet je na iedere toer 2 lossen eraan doen, bij stokjes 3 lossen etc. Zodoende klim je per ronde mooi omhoog zonder dat je rare zijkanten krijgt en steeds per toer mindert in aantal steken.

Hopelijk kom je er zo uit!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:19:08 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81141189
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:21:46 #157
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81141293
Leuke tas trui
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_81144828
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:19 schreef trui het volgende:
ik doe bij stokjes ook wel eens 2 opzetlossen. 3 maken dat 'nepstokje' soms net te lang, mijns inziens. maar officieel hoor je er 3 te doen inderdaad.
Bij mij wordt dat ook te lang en flubberig. Daarom maak ik ook wel eens 1 vaste en 2 lossen om dat 'gat' bij die keerlosse kleiner te maken.

En de Foundation Chain stitch is inderdaad geniaal, geen rafelige randen meer.

Van de week ook met Zpagetti begonnen, maar het tasje is best klein geworden. Ik had dan ook niet alles opgemaakt omdat ik bang was niet genoeg voor een hengsel over te houden. Maar toch.... er kan nauwelijks iets in (of ik neem altijd te veel mee).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:08:38 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81145558
wat voor tas is 't geworden? foto!!
in de haak.
pi_81145966
Ik strooi liever niet met foto's op het internet.
Het is de Milano, maar dan anders.
pi_81146721
Oooh je tas Trui Ik vind 'em prachtig! Misschien komt 'ie wel op mijn to hook lijstje
Blij dat het weekend is! Het is echt van dat weer om lekker te gaan zitten haken, wat ik dus ook ga doen!
pi_81147671
die bloemetjes, die ik hier op het forum voorbij zie komen, kun je die ook groter maken, bijv. 10 bij 10? of worden ze dan te plat?
pi_81147705
10 bij 10 t is natuurlijk geen vierkant

ik bedoel 10 cm doornede
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25:19 #164
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81149854
Kan best hoor, gewoon meer randjes erbij maken
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:06:30 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81152610
Wat is hij weer leuk geworden!
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:11 schreef trui het volgende:

ik ben erg blij met die 'foundation chain stitch' die ik geleerd heb bij het patroon van de 'starling bag' van futuregirl.com. dat scheelt een heleboel gedoe bij het haken in de eerste rij lossen! (de hengsels waren daarmee zo gepiept).
Ik heb zitten zoeken, maar behalve tig updates van het patroon van de tas kon ik dit niet vinden en het lijkt me makkelijk om zoiets te kunnen.

Mijn kussenhoes in wording, volgens J. is het een pannelap.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:59:42 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81155966
Trui, je tas! Gaaf!
pi_81159603
Yppy dat is absoluut geen pannelap! Ik vind hem heel mooi!!

Trui, tas had beter bij je gepast als nick hij is wel heel leuk met al die kleurtjes.
pi_81163738
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:43 schreef Inu het volgende:
Bah, ik kwam net dit tegen: http://sugarnstitches.blo(...)menstrual-pouch.html

En ik heb nog een stuk taart gemaakt http://www.coatsandclark.(...)08/WR2120.pdf.%3C/p. Weer een kartonnetje eronderin gedaan om hem stevig te houden. Anders krijg ik die randen nooit zo scherp...
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas... (niet als die gehaakte tampons die we laatst hier voorbij zagen komen, die waren echt ranzig... ) dit vond ik nog wel een leuke oplossing, doe er een aardbei omheen (maar idd, wel vòòr gebruik... )

en je taartpunt! je zou hem bijna willen proeven!

Yppy, jouw kussen! het wordt heel leuk! en je J mag niet zeuren hoor, mijn J kijkt ook tegen zoiets aan maar dan in groen bruin op de bank... (jij hebt nog leukere kleurcombi gemaakt )

en voor de tas van Trui!

Leuk EilandjeOnline, dat je hier mee komt kletsen ik hoop dat je hier meer vindt wat je zoekt!

hier nog steeds aan de gang met de angelwingsshawl! nog een paar touren erbij en dan ga ik er een eind aan breien... (nee, ehm, haken )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:19:22 #169
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81169109
Oeh zit ik net een heel bericht te typen gaat er iets mis! Kan ik weer opnieuw beginnen.

Nou ja, komt ie:

Welkom EilandjeOnline, alle hakers zijn hier van harte welkom mits je natuurlijk je projectjes hier spamt!

Mijsje, eindelijk een einde aan de angelswings? Hoe groot issie dan? En hoeveel bollen zijn er dan ingegaan? Het verbaast mij altijd hoeveel er in een sjaal/omslagdoek gaat, echt veel meer dan ik vooraf altijd denk!

Ik zag ook nog een heel leuk aardbeientaartje voorbij komen, zo leuk zeker in combinatie met cupcakes!

Verder natuurlijk weer een voor alle andere projecten die weer voorbij zijn gekomen. Dat zpagetti lijkt mij ook erg leuk. Maar ik mag even van mezelf geen garen enzo meer kopen. Eerst lekker aan de gang met wat ik heb (en dat is ook niet weinig!).

Dan show ik hier nog mijn afgemaakte projectjes:

rode sjaal (super simpel):

paarse omslagdoek (waar ik dus consequent halve stokjes heb gehaakt ipv hele stokjes, daarom issie niet zo lang geworden, maar ik vind het toch wel leuk geworden):

bloemen in pot (vind ik errug goed gelukt!):

(de onderkant is niet zichtbaar, omdat ik het zonde vind van mijn relatief dure cataniagaren heb ik de onderkant verder gehaakt met (ik geloof) softfun van de Zeeman in een onbestemde grijs-groene kleur:

Van de restjes heb ik één lange draad geknoopt en een minimuisje gemaakt, er zit een belletje in:

klerkje
pi_81169121
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:21 schreef mijsje het volgende:
bah? nee joh, je doet hier je schone tamponnetje in voor je hem gebruikt, zodat het niet zo tamponnerig is in je tas...
Nee, zo'n menstrual pouch is voor de Softcups. Een soort opvangbakje.
pi_81169949
Oh spiegelei... Wat een werkjes weer! Die bloemen vind ik ook heel mooi geworden...

en yppy, mooi kussen hoor!

en die sjaals, niet mijn ding maar wel heel mooi geworden zeg! Mijsje ben benieuwd hoe jouw enorme wordt straks...

en een nieuw stel hakers erbij! het wordt echt helemaal hip!
Ik zit weer in de auto voor een lange rit dus kan me weer uitleven op mijn kleine gsjes voor mijn upje. Ben over de helft maar dat wil helaas niet zeggen dat ik er bijna ben... Oh well!

[ Bericht 48% gewijzigd door Lijnloos op 08-05-2010 10:46:04 ]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:53:58 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81171920
spiegelei, je bloemen!!! wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?

YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.

en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
in de haak.
pi_81172057
Wat een werk, dat muisje Wel leuk En de bloemetjes zijn ook erg leuk!

Ik heb nu dit:

Ik heb een lint erom gedaan als ketting, maar ik weet nog niet zo goed of dat wel leuk is. Ik had gisteren ook nog twee extra ringetjes zonder gehaak gemaakt waar het lint doorheen kon, maar dan werd het zo'n massief ding aan een ketting. Nu vind ik het meeronderdeel van de ketting ofzo...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:54 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81172310
inu ik vind 't heel kunstig! het lint eraan is misschien inderdaad niet de allermooiste oplossing, nog even wat alternatieven proberen?

m'n moeders tas wordt een beetje een proeflapjes-tas. ik heb er wat verschillende steken in verwerkt, ben nu zover:

de kleur lijkt wat flets tegen die achtergrond (dat is de stof waar ik 'm mee ga voeren) maar is hetzelfde als die voor de tas-voor-schoonzus.

de bovenste twee soorten steken komen uit 'de happy hooker', ze zijn van dat roze tasje. which reminds me: Ynske, hebben we nu al een foto van de tas voor Isa gezien? ben benieuwd hoe die geworden is!

oh en trouwens: wyccy, zelfs foto's van haaksels? daar zou ik nou niet zoveel bezwaren tegen kunnen bedenken (om die op i-net te zetten).
in de haak.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:16:55 #175
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_81172765
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:53 schreef trui het volgende:
spiegelei, je bloemen!!! wat zijn ze goed gelukt! dat zijn die van mygurumi toch? erg leuk! wat zit er nou in de steel?

YPPY, als je maar lang genoeg doorgaat kom je het pannelapstadium ook wel weer uit.

en de tutorial voor de foundation chain stitch vind je onder 't linkje 'turorials' op futuregirl.com. ik vond haar tutorial voor het maken van een voering ook handig.
Ja de bloemen zijn van mygurumi. In de stoffen en hobbywinkel in de buurt heb ik gevraagd wat ik het beste in de bloemen kon doen. Ik zal zelf aan een stevig soort ijzerdraad te denken. Daar hebben ze me een soort balein gegeven die ze gebruiken om in vouwgordijnen te doen. Zo'n stok is iets van 3 meter lang, stevig maar in die lengte ook flexibel genoeg om te buigen (om mee te nemen). Het is een soort wit kunststof en met een zaagje of scherp mes kan je ze heel makkelijk en snel op lengte zagen.
De 2 stokken heb ik in aluminiumfolie gestopt en zo gevormd dat ze iets uit elkaar staan. de rest van het 'grondzakje'opgevuld met vulspul, alhoewel het eigenlijk handiger is er iets zwaars in te doen om het stabieler te maken, maar dat had ik niet zo voorhanden.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')