abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81447186
@Evienne: Celda 211 heeft (nog) geen Nederlandse distributeur. In Frankrijk komt de film pas deze zomer uit. De afgelopen maanden was hij vooral op festivals te zien, vandaar dat je er nog weinig over hebt gehoord.
pi_81451993
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:42 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindt Vorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1

Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.

Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.

Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
ken je miss meer recente goeie buitenlandse films als celda 211?
ik hou echt van dat soort films maar vind ze ontzettend moeilijkte vinden

waar haal jij je info over dat soort films vandaan?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:46:21 #203
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81460619
Kick-Ass 2010
Ik verwachtte aanvankelijk weinig van deze film, maar slecht was hij zeker niet. Het verhaal zit goed in elkaar en de dialogen zijn ook meer dan behoorlijk. Actie en spanning troef, kortom een film die je gewoon moet gezien hebben.
8.5

Hachiko: A Dog's Story 2010
Mooi verhaal. Maar tijdens de film verwacht je steeds iets meer, iets dat staat te gebeuren maar er gebeurt niets. Wel erg ontroerend en mooi omdat je weet dat het een waargebeurd verhaal is!
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_81461462
Oeh die Dog's Story raakte mij ook erg, vooral omdat ik toen ik 13 was mijn hond dood ging die ik eigenlijk al had vanaf net iets na mn geboorte. Nog steeds een van de schokkendste dingen in mijn leven en net als bij Marley & Me, kwam er toch wel een traantje.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:36:05 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81461943
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dit is echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien. Gekeken omdat het in de top250 staat. Ik ben nog nooit zo furieus over een film geweest. Dit is een film wat op alle fronten zo extreem slecht. En dan die rol van Weaver. Jammer jammer. Ik blijf het verbijsterend vinden waarom men hem goed vind. Voor deze film had IMDB een 0-sterren vote moet introduceren.

mmm, na 2 jaar wordt ik nog kwaad over dit misbaksel van een film.
ik lees dit nu pas maar: !!! overdrijven is blijkbaar toch niet zo moeilijk als ik altijd dacht.
Dat je er niet veel aan vindt, ok. Maar "echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien"?? tja... waarom vindt je `m dan zo slecht?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:36:56 #206
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81461975
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:13 schreef Arcee het volgende:

[..]

Behalve de ondertitels dan:

[ afbeelding ]
! daarvoor heb ik de Amerikaanse versie met Engelse ondertitels
pi_81462767
Law abiding citizen
6.5/10. Vermakelijke film, had helaas veel beter uitgewerkt kunnen worden.
Conscience do cost.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:43:51 #208
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81464086
Transformers: Revenge of the Fallen (2009, VS, Michael Bay)
Dit was een typische blockbuster met daarbij alle irritaties, die daarbij horen; onwaarschijnlijkheden, heel irritante sidekicks (namelijk die tweeling Autobots) plotholes, onnodige romantische scene's, slecht acteerwerk etc. Mijn suspension of disbelief werd soms tot het uitsterste gedreven. Maar aan de andere kant doet de film ook wat het voor een popcorn blockbuster moet doen: vermaken. Het heeft leuke grapjes, lekkere dames en goede actie. Vooral op het laatste front lijkt Bay geleerd te hebben van deel 1. Daarin waren gevechten tussen transformers imo erg chaotisch en moeilijk volgbaar. In dit deel bewegen de transformers veel vloeiender en natuurlijker, waardoor de gevechten lijken op gevechten tussen mensen met als hoogtepunt het gevecht tussen Optimus en Megatron en Starscream.
cijfer: 6.5
pi_81470971
Robin Hood
Leuk filmpje, maar jammer dat 'ie juist eindigt als
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens waren er geen grote veldslagen te zien

I love you Philip Morris
Vage film, was wel leuk om te zien hoe hij steeds ontsnapte uit de gevangenis.
Children of the night. What music they make.
pi_81475504
3:10 to Yuma
quote:
Remake van de gelijknamige film uit 1957. De door droogte geteisterde arme rancher Dan Evans is samen met zijn beide zoons getuige van een zeer gewelddadige overval op een postkoets met de salarissen voor het personeel van de Southern Pacific Railroads door de beruchte outlaw Ben Wade en zijn bende. Wade wordt echter gearresteerd. Dan Evans begeleidt vervolgens tegen een beloning van $200 Wade van Bisbee naar Contention, van waar hij Wade met de trein van tien over drie naar de gevangenis in Yuma moet brengen. Vanaf het vertrek uit Bisbee blijkt de reis niet zonder gevaren te zijn en een psychologisch kat en muis spel tussen Evans en Wade begint.
Wow, zeer sterke rol van Christian Bale. Russell Crowe komt helaas niet overtuigend over, normaal zit Russell Crowe altijd wel goed in z'n rol, maar op 1 of andere manier voelde ik het niet echt.
Ben Foster had ook een toffe en goede rol als het rechterhand van Crowe.

Zeker geen ondermaatse film, zeker de moeite waard om te kijken.

zondag 16 mei 2010 @ 00:24:58 #211
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81475550
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:23 schreef Edwinuss het volgende:
3:10 to Yuma
[..]

Wow, zeer sterke rol van Christian Bale. Russell Crowe komt helaas niet overtuigend over, normaal zit Russell Crowe altijd wel goed in z'n rol, maar op 1 of andere manier voelde ik het niet echt.
Ben Foster had ook een toffe en goede rol als het rechterhand van Crowe.

Zeker geen ondermaatse film, zeker de moeite waard om te kijken.

[ afbeelding ]
Goede film ja! Pas voor de 2e keer gekeken als voorbereiding op iets anders.
pi_81475595
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Torrio het volgende:

[..]

Goede film ja! Pas voor de 2e keer gekeken als voorbereiding op iets anders.
Ik wist niet eens dat het in die tijd afspeelde.
  zondag 16 mei 2010 @ 00:27:37 #213
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81475654
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:26 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat het in die tijd afspeelde.

No Country For Old Men is ook goed
pi_81475957
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:27 schreef Torrio het volgende:

[..]

No Country For Old Men is ook goed
Misschien voor morgenavond.
  zondag 16 mei 2010 @ 00:58:31 #215
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81476708

JFK (1991)

De maker Oliver Stone zette de film wel neer als een spectaculair complot. En wellicht was dat ook echt zo. Ik heb alleen nooit begrepen wat Oliver Stone met deze film wilde. Was het een hollywood-film cq. docu. of was het deels fictief ook kwa feiten? Heeft hij al de gepresenteerde feiten wel onderzocht? Een drie uur durende film/docu met wel heel erg veel details en informatie. Ik ga ervanuit dat er dus wel intensief research is verricht.

De conclusie was boeiend en somde de moord op JFK wel goed samen. Al zal het voor velen nog te moeilijk zijn en niet te doorgronden. veel van de conclusies en zaken houden ahw. als proloog nogsteeds stand ook mbt. recente gebeurtenissen zoals bijv 9/11.

vb.

* Er is iets mis met de beveiliging rondom Kennedy op de dag van de moord-
Air defense faalde (zg.) verschrikkeljk op 9/11 aan de kust van Amerika.

* The magic bullit die meerdere onmogelijke wonden veroorzaakte bij verschillende mensen -
3 wolkenkrabbers die enkelt door vuur vrijwel netjes en snel in mekaar zakten op een en dezelfde dag.

* De vermoedelijke dader wordt beroemd nog voordat hij wordt gepakt -
OBL is nooit officieel aangeklaagd voor 9-11 maar werd wereldwijd wel het gezicht voor terrorisme.

* Notities worden verbrand en mogeljk bewijs/uitsuiltsel in documenten blijven tot vandaag de dag geheim onder belang van "staats-veiligheid" -
Het puin van 9-11 is nooit onderzocht en verscheept nog voordat een officieel 9-11 onderzoek plaatsvond

* Een leugen start de lange Vietnam-oorlog met 58000 dode soldaten -
Amerika viel Irak binnen om vermoedelijke WMD's en vind het na 9 jaar en 4000+ dode soldaten nog niet genoeg,

* De wapenfabrikanten en oorlogsindustrie/defensie varen er wel bij -
Dat zien wij vandaag de dag ook maar dan mbt Irak Afgahnistan Iran etc etc.

* Overheid draait en geeft een gezamenlijke vijand de schuld met als naam Communisme -
Tegenwoordig krijgen de Moslims alle schuld.

* President spreekt politiek correct in het openbaar maar fungeert als zakenman voor de wapenfabrikanten en andere corporaties -
Overheden spreken politiek correct in het openbaar maar fungeren als zakenmannen/vrouwen voor de wapenfabrikanten en andere corporaties

..

oordeel:
Langdradige film. Niet helder uiteengelegd. teveel drama-datails ingezet. Wel mooie conclusie.

Mijn Cijfer: 8
iMDB: 8

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 16-05-2010 01:38:26 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 16 mei 2010 @ 07:31:50 #216
225540 Pugg
Friends forever
pi_81479675
quote:
Op zondag 16 mei 2010 00:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]

JFK (1991)

De maker Oliver Stone zette de film wel neer als een spectaculair complot. En wellicht was dat ook echt zo. Ik heb alleen nooit begrepen wat Oliver Stone met deze film wilde. Was het een hollywood-film cq. docu. of was het deels fictief ook kwa feiten? Heeft hij al de gepresenteerde feiten wel onderzocht? Een drie uur durende film/docu met wel heel erg veel details en informatie. Ik ga ervanuit dat er dus wel intensief research is verricht.

De conclusie was boeiend en somde de moord op JFK wel goed samen. Al zal het voor velen nog te moeilijk zijn en niet te doorgronden. veel van de conclusies en zaken houden ahw. als proloog nogsteeds stand ook mbt. recente gebeurtenissen zoals bijv 9/11.

vb.

* Er is iets mis met de beveiliging rondom Kennedy op de dag van de moord-
Air defense faalde (zg.) verschrikkeljk op 9/11 aan de kust van Amerika.

* The magic bullit die meerdere onmogelijke wonden veroorzaakte bij verschillende mensen -
3 wolkenkrabbers die enkelt door vuur vrijwel netjes en snel in mekaar zakten op een en dezelfde dag.

* De vermoedelijke dader wordt beroemd nog voordat hij wordt gepakt -
OBL is nooit officieel aangeklaagd voor 9-11 maar werd wereldwijd wel het gezicht voor terrorisme.

* Notities worden verbrand en mogeljk bewijs/uitsuiltsel in documenten blijven tot vandaag de dag geheim onder belang van "staats-veiligheid" -
Het puin van 9-11 is nooit onderzocht en verscheept nog voordat een officieel 9-11 onderzoek plaatsvond

* Een leugen start de lange Vietnam-oorlog met 58000 dode soldaten -
Amerika viel Irak binnen om vermoedelijke WMD's en vind het na 9 jaar en 4000+ dode soldaten nog niet genoeg,

* De wapenfabrikanten en oorlogsindustrie/defensie varen er wel bij -
Dat zien wij vandaag de dag ook maar dan mbt Irak Afgahnistan Iran etc etc.

* Overheid draait en geeft een gezamenlijke vijand de schuld met als naam Communisme -
Tegenwoordig krijgen de Moslims alle schuld.

* President spreekt politiek correct in het openbaar maar fungeert als zakenman voor de wapenfabrikanten en andere corporaties -
Overheden spreken politiek correct in het openbaar maar fungeren als zakenmannen/vrouwen voor de wapenfabrikanten en andere corporaties

..

oordeel:
Langdradige film. Niet helder uiteengelegd. teveel drama-datails ingezet. Wel mooie conclusie.

Mijn Cijfer: 8
iMDB: 8

Al 5 keer begonnen en het lukt me niet er door te komen.
  zondag 16 mei 2010 @ 07:45:15 #217
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81479697
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
en ik las nu een artikel dat hiermee ook nog eens het basis van internet onderuit wordt gehaald. Wat denkt Arnie wel niet! Echt heel erg fout dat de rechters hier in mee gaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 mei 2010 @ 07:56:06 #218
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81479717
The Stepfather 2 viel flink tegen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 16 mei 2010 @ 08:00:00 #219
52357 Lambiekje
pi_81479723
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:36 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ik lees dit nu pas maar: !!! overdrijven is blijkbaar toch niet zo moeilijk als ik altijd dacht.
Dat je er niet veel aan vindt, ok. Maar "echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien"?? tja... waarom vindt je `m dan zo slecht?
Orson Welles speelt als een vuig varken. Weaver met de meest bespottelijke rol ooit. Verhaal te simpel, te voorspel baar. Geen enkele scene loopt lekker. Bijrollen niets interessant. Ik heb me er heen moeten worstelen.

Het enige wat wel aardig is is de openingshot, maar dat is ook meer omdat je dan leest dat iets dergelijks nooit eerder gedaan is.

Je hebt films waarbij je op voorhand al weet, het is een slechte film. Zoals met I love Dries. Daar heb ik zitten rollenbollen van het lachen. Bij Touch of Evil had ik zo iets ook een hoge top250 en dan krijg ik iets zo erbarmelijks voorgeschoteld. Als deze film bv een 5 je had gehad dan had ik er anders naar gekeken vast.
Nu verwacht ik een klassieker. En krijg ik een film te zien waarvoor ik me schaam dat ik hem gezien.

Niet dat ik iets tegen Welles heb. Citizen Kane vond ik helemaal goed.

op imdb zijn er wel meer dat het echt shockingly slecht vinden in vergelijk met Citizen Kane.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 mei 2010 @ 08:01:20 #220
52357 Lambiekje
pi_81479725
quote:
Op zondag 16 mei 2010 07:31 schreef Pugg het volgende:

[..]

Het is juist een van de meest spannende complotontrafel films. Sterke rol van Costner
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 16 mei 2010 @ 08:35:54 #221
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_81479839
Robin Hood

6'je.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_81480322
Daarnet ook Celda 211 gezien (na er in dit topic over te hebben gelezen) en ik vond het toch wel een vermakele film, geen echte topper maar zeker niet slecht. 7.5

Leon
Voor ik vanochtend Celda 211 keek had ik ook Leon (IMDB) gezien, ik vond dit ook een goede film maar het had toch net een iets te grote ongeloofwaardigheidsfactor voor mij, maar het was zeker ook vermakelijk, al met al 7.5 ook.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:22:36 #223
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81482123
oeps verkeerde topic
  zondag 16 mei 2010 @ 12:06:51 #224
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81483330
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:00 schreef Lambiekje het volgende:op imdb zijn er wel meer dat het echt shockingly slecht vinden in vergelijk met Citizen Kane.
Gelukkig hebben die gasten ook geen van allen iets interessants te melden en kramen zelfs voornamelijk onzin uit.

"A lot of us sentimental fans of "Citizen Kane" keep hoping (against hope apparently), that age will redeem some of Orson Wells's other films, so that he will not be forever considered as having had "beginner's luck" with his first film"

"This film looks like something from the Ed Wood collection."

"His new bride, Janet Leigh, and he are on their honeymoon in Tijuana. If you are taking Janet Leigh on a honeymoon, there are certainly much better places to take her than a scruffy border town."

"'I'm shocked that Orson Welles could direct this abomination of a movie, particularly after seeing Citizens Kane (which I regard as one of the best classics). Seems like his film making talents have gone backwards since that time."
pi_81484566
Ik heb eergisteren Out of the Past gezien, een film noir uit 1947. Robert Mitchum speelt daarin een bijzonder coole gast die op zoek gaat naar een verdwenen vrouw die er met een hoop geld vandoor is.
Alles wat mooi is aan een film noir komt voor in deze film, stoere mannen, gevaarlijke vrouwen, mooie shots en veel sigaretten, schitterende film. 8/10

[ Bericht 8% gewijzigd door trebremmit op 16-05-2010 13:25:26 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 18:03:03 #226
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81496972
Make Way for Tomorrow Echt ontzettend mooi. Hartverscheurend, maar met vlagen ook ontzettend grappig. Fantastische acteurs ook! En ondanks dat de film al meer dan 70 jaar oud is vond ik 'm nog heel verfrissend. Misschien komt dat ook door het thema, dat nu nog meer dan toen van toepassing is op onze samenleving. Persoonlijk vond ik 'm nog een stukje beter dan het veel bekendere Tokyo Story, waar deze film model voor stond. Ik proef de zoute tranen nog in mijn mond.
  zondag 16 mei 2010 @ 19:20:09 #227
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_81500485
Ging gister met een maat Transporter 3 op Blu-Ray huren. Jezus wat druk bij een videotheek zeg op zaterdag avond Volgens mij hebben die gasten niks te klagen.

Was een toffe film, Mooie beelden ook. En wat een vette Audi Moet nu alleen deel 2 nog zien een keer.
pi_81501312
The Naked Gun: From the Files of Police Squad!

Had dit deel nog niet gezien, maar de sequels wel waardoor ik de vele flauwe grappen niet orgineel vond
  zondag 16 mei 2010 @ 20:10:40 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81502961
quote:
Op zondag 16 mei 2010 07:31 schreef Pugg het volgende:

[..]

Dan moet je jezelf niet pijnigen maar een uitreksel lezen Ik heb er zelf ook moeite emee gehad.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 16 mei 2010 @ 20:11:48 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81503028
Vivre Sa Vie
Deze karakterstudie over een jongedame (een prachtige Anna Karina in waarschijnlijk één van haar beste rollen) die eigenlijk actrice wilt zijn maar in een neerwaartse spiraal terecht komt en in de prostitutie beland, is één van Godard`s meest menselijke en gevoelige films. Met ijzingwekkende precisie schetst hij de neergang van onze protagoniste. Als kijker krijg je langzaam maar zeker steeds meer met haar te doen, terwijl Godard ons door middel van z`n camera werk deelgenoot maakt van haar wil om te ontsnappen uit deze situatie.
Een trieste film maar wel een juweeltje.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 16 mei 2010 @ 20:27:37 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81503997
quote:
Op zondag 16 mei 2010 08:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Orson Welles speelt als een vuig varken.
Tja... als dat een argument is om de film slecht te vinden. Ik weet niet of je het hebt meegekregen maar dat was net de bedoeling van personage. Zoveel mogelijk weerzin opwekken.

En met de voorspelbaarheid vond ik het ook erg meevallen.
Daarbij blijf ik er bij dat je het gigantisch overdrijft. :" ervoor schaam dat ik `m heb gezien." Tja, als je dat over I Love Dries had gezegd kon ik het wel begrijpen...
pi_81505534
Changing Lanes net gekeken.
pi_81510694
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:50 schreef Dalliance het volgende:
Changing Lanes net gekeken.
Mening? Cijfer? Conclusie?
pi_81511457
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:54 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mening? Cijfer? Conclusie?
Kom ik nog op terug
pi_81511552
The Drifter
http://www.imdb.com/title/tt1462768/

Surf movie van een uurtje, mooie beelden van asië...maar wel een beetje te hippie voor mijn schmaek.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81511858
my best friends girl

Verenigde Staten
Komedie
101 minuten

geregisseerd door Howard Deutch
met Dane Cook, Kate Hudson en Jason Biggs

Dustin is niet echt een grote versierder en wanneer hij gedumpt wordt door zijn vriendin roept hij de hulp in van zijn maatje Tank. Hij is niet alleen een meester in versieren, maar ook in het beledigen van vrouwen. Na een etentje met Tank rennen de dames gegarandeerd weer terug naar hun ex. Maar Dustins vriendinnetje Alexis blijkt precies Tanks type te zijn, ze weerstaat zijn geintjes met groot gemak en Tank valt meteen voor haar.

niet hele bijzondere maar wel leuke film die lekker wegkijkt, toch zeker waard om te zien

een 7
pi_81512983
Boiler Room
Beetje rip-off van Wall Street, maar wel leuk wegkijkfilmpje.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:51:55 #238
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81517766
The Right Stuff (1983, VS, Philip Kaufman)
Iedereen weet dat Neil Armstrong de eerste man op de maan was. Maar voor hem waren er andere pioniers van het ruimtevaartprogramma, mannen die grenzen verlegden, de eerste (vrije) mensen in de ruimte. Deze film gaat over hen.
Met ruim 3 uur is hij wel wat aan de lange kant. Het sterkste van de film is hoe het erin slaagt de sfeer van vriendschappelijke rivaliteit tussen de piloten over te brengen. Het zijn allemaal een stelletje alpha-mannetjes, die de beste en eerst willen zijn. Dit zorgt ervoor dat de film het kijken waard blijft de hele tijd. Van mij had de film echter wel iets korter gemogen. Vooral het subplot over Yeager, de piloot die besluit geen astronaut te worden, had achterwege gelaten mogen.
Voor een film van meer dan 3 uur, die zo'n tijdbestek beslaat zit er maar weinig karakterontwikkeling in. Al met al een degelijke film, maar geen episch historisch meesterwerk.
cijfer: 7

L'argent (1983, Fr, Robert Bresson)
Als ik bij een film van maar 81 minuten mijn best moet doen om mijn aandacht erbij te houden, de karakters in deze film me volledig koud laten en na afloop opgelucht ben dat het eindelijk is afgelopen, dan verdient die film een laag cijfer.
cijfer: 4
pi_81517935
The Crooked E: The Unshredded Truth About Enron
Soort van documentaire over de opkomst en de val van Enron, beleefd door een jonge man die daar komt werken als telemarketeer.
  maandag 17 mei 2010 @ 00:20:19 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_81519136
Transformers.

Megan Fox De rest is aan te zien als je je verstand op nul zet want het verhaal zit vol gaten.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_81530309
weet iemand of dead snow & bronson leuke films zijn??
pi_81531080
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef casper019 het volgende:
Dod Sno, geniaal.

Bronson kwam ik niet verder dan 10 minuten.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:48:41 #243
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_81532603
in mijn quest door de IMDB top 250 vandaag EINDELIJK Shichinin no samurai gekeken.

nu is de vraag: Wat mis ik? Ik kan begrijpen dat het een goed verhaal heeft, maar op plek 14? Welke onderliggende schoonheid heb ik niet kunnen zien? Of is het omdat de film zn tijd ver vooruit was?

kan ook niet zeggen of ik hem nou zo goed vond of niet....
Lege virente, virent cuncta
pi_81533591
Dit zijn enkele BBC documentaires van Adam Curtis die een kritische blik geeft op gebeurtenissen van de afgelopen eeuw op economisch, psychologisch en politiek terrein en die derhalve uitleg probeert te geven over hoe en waarom we op dit moment leven zoals wij in het westen leven. Interessante docu's met meer inhoudt dan b.v een michael moore en ze vallen wellicht in hetzelfde rijtje als die van de megadocumentaire ascent of man. Een must voor elke documentaire liefhebber

Century of the Self
http://www.imdb.com/title/tt0432232/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=140 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=141 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=142 (deel 3)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=143 (deel 4)

The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom
http://www.imdb.com/title/tt0979263/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=152 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=153 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=154 (deel 3)

It Felt Like a Kiss
http://www.imdb.com/title/tt1590078/
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 17 mei 2010 @ 14:35:35 #245
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81534401
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef casper019 het volgende:
Bronson is wel leuk ja
pi_81536396
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:48 schreef skittelman het volgende:
in mijn quest door de IMDB top 250 vandaag EINDELIJK Shichinin no samurai gekeken.

nu is de vraag: Wat mis ik? Ik kan begrijpen dat het een goed verhaal heeft, maar op plek 14? Welke onderliggende schoonheid heb ik niet kunnen zien? Of is het omdat de film zn tijd ver vooruit was?

kan ook niet zeggen of ik hem nou zo goed vond of niet....
Ik snap the Godfather niet echt in die lijst.
  maandag 17 mei 2010 @ 16:06:51 #247
52357 Lambiekje
pi_81538024
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Ging gister met een maat Transporter 3 op Blu-Ray huren. Jezus wat druk bij een videotheek zeg op zaterdag avond Volgens mij hebben die gasten niks te klagen.
De verhalen dat videotheken dicht moeten vanwege internet en video-on-demand is dan ook volstrekt overtrokken. Ik moest ook eens naar de videotheek on verhoopt. Zeggen dat je Harry Potter 5 hebt en dan vlak ervoor achterkomen toch niet. Je wilt toch niet teleurstellen. Maar wat je zegt wat een drukte in de videotheek.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 mei 2010 @ 16:20:05 #248
862 Arcee
Look closer
pi_81538590
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:06 schreef Lambiekje het volgende:
De verhalen dat videotheken dicht moeten vanwege internet en video-on-demand is dan ook volstrekt overtrokken.
Echt niet, de een na de ander moest sluiten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81540031
After Hours (Martin Scorsese, 1985)

Pfff, sommige avonden kun je beter thuisblijven. Man raakt 's nachts in New York deels buiten zijn schuld steeds meer in de problemen door allerlei bizarre karakters en ontwikkelingen.

Gekeken in het kader van het Scorsese-tournament maar bepaald geen tegenvaller. Snelheid zit er goed in en hoewel het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
me ook wel wat had geleken was het nu mooi af.

Alleen de unibrow leidde me soms af.

7.5
Life's a Peckinparty
pi_81546199
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef klaagbaas het volgende:
Dit zijn enkele BBC documentaires van Adam Curtis die een kritische blik geeft op gebeurtenissen van de afgelopen eeuw op economisch, psychologisch en politiek terrein en die derhalve uitleg probeert te geven over hoe en waarom we op dit moment leven zoals wij in het westen leven. Interessante docu's met meer inhoudt dan b.v een michael moore en ze vallen wellicht in hetzelfde rijtje als die van de megadocumentaire ascent of man. Een must voor elke documentaire liefhebber

Century of the Self
http://www.imdb.com/title/tt0432232/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=140 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=141 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=142 (deel 3)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=143 (deel 4)

The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom
http://www.imdb.com/title/tt0979263/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=152 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=153 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=154 (deel 3)

It Felt Like a Kiss
http://www.imdb.com/title/tt1590078/
Ik ben gek op docu's, ook deze soort.

Maar een tekstuele introductie van Century of the self begint direct over Freud. Freud is in de huidige psychologie vrijwel volledig aan de kant geschoven. Veel van de denkbeelden van deze seksueel gefrustreerde incestueuze man slaan als een tang op een varken.

The Trap is wel leuk.

Gisteren True Legend gezien (2010), een chinese martial arts film met een setting in het verleden. Zeer vermakelijk vond ik deze film vanwege de originele vechtstijlen, de special effects, maar vooral de sterke plotwendingen. Een aanrader.

Ik geef True Legend een 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')