ken je miss meer recente goeie buitenlandse films als celda 211?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:42 schreef Evienne het volgende:
[..]
Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindtVorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1
Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.
Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.
Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
ik lees dit nu pas maar:quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dit is echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien. Gekeken omdat het in de top250 staat. Ik ben nog nooit zo furieus over een film geweest. Dit is een film wat op alle fronten zo extreem slecht. En dan die rol van Weaver. Jammer jammer. Ik blijf het verbijsterend vinden waarom men hem goed vind. Voor deze film had IMDB een 0-sterren vote moet introduceren.
mmm, na 2 jaar wordt ik nog kwaad over dit misbaksel van een film.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Behalve de ondertitels dan:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens waren er geen grote veldslagen te zien
I love you Philip Morris
Vage film, was wel leuk om te zien hoe hij steeds ontsnapte uit de gevangenis.Children of the night. What music they make.
Wow, zeer sterke rol van Christian Bale. Russell Crowe komt helaas niet overtuigend over, normaal zit Russell Crowe altijd wel goed in z'n rol, maar op 1 of andere manier voelde ik het niet echt.quote:Remake van de gelijknamige film uit 1957. De door droogte geteisterde arme rancher Dan Evans is samen met zijn beide zoons getuige van een zeer gewelddadige overval op een postkoets met de salarissen voor het personeel van de Southern Pacific Railroads door de beruchte outlaw Ben Wade en zijn bende. Wade wordt echter gearresteerd. Dan Evans begeleidt vervolgens tegen een beloning van $200 Wade van Bisbee naar Contention, van waar hij Wade met de trein van tien over drie naar de gevangenis in Yuma moet brengen. Vanaf het vertrek uit Bisbee blijkt de reis niet zonder gevaren te zijn en een psychologisch kat en muis spel tussen Evans en Wade begint.
Goede film ja! Pas voor de 2e keer gekeken als voorbereiding op iets anders.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:23 schreef Edwinuss het volgende:
3:10 to Yuma
[..]
Wow, zeer sterke rol van Christian Bale. Russell Crowe komt helaas niet overtuigend over, normaal zit Russell Crowe altijd wel goed in z'n rol, maar op 1 of andere manier voelde ik het niet echt.
Ben Foster had ook een toffe en goede rol als het rechterhand van Crowe.
Zeker geen ondermaatse film, zeker de moeite waard om te kijken.
[ afbeelding ]
Ik wist niet eens dat het in die tijd afspeelde.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Torrio het volgende:
[..]
Goede film ja! Pas voor de 2e keer gekeken als voorbereiding op iets anders.
quote:Op zondag 16 mei 2010 00:26 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat het in die tijd afspeelde.
Al 5 keer begonnen en het lukt me niet er door te komen.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
JFK (1991)
De maker Oliver Stone zette de film wel neer als een spectaculair complot. En wellicht was dat ook echt zo. Ik heb alleen nooit begrepen wat Oliver Stone met deze film wilde. Was het een hollywood-film cq. docu. of was het deels fictief ook kwa feiten? Heeft hij al de gepresenteerde feiten wel onderzocht? Een drie uur durende film/docu met wel heel erg veel details en informatie. Ik ga ervanuit dat er dus wel intensief research is verricht.
De conclusie was boeiend en somde de moord op JFK wel goed samen. Al zal het voor velen nog te moeilijk zijn en niet te doorgronden. veel van de conclusies en zaken houden ahw. als proloog nogsteeds stand ook mbt. recente gebeurtenissen zoals bijv 9/11.
vb.
* Er is iets mis met de beveiliging rondom Kennedy op de dag van de moord-
Air defense faalde (zg.) verschrikkeljk op 9/11 aan de kust van Amerika.
* The magic bullit die meerdere onmogelijke wonden veroorzaakte bij verschillende mensen -
3 wolkenkrabbers die enkelt door vuur vrijwel netjes en snel in mekaar zakten op een en dezelfde dag.
* De vermoedelijke dader wordt beroemd nog voordat hij wordt gepakt -
OBL is nooit officieel aangeklaagd voor 9-11 maar werd wereldwijd wel het gezicht voor terrorisme.
* Notities worden verbrand en mogeljk bewijs/uitsuiltsel in documenten blijven tot vandaag de dag geheim onder belang van "staats-veiligheid" -
Het puin van 9-11 is nooit onderzocht en verscheept nog voordat een officieel 9-11 onderzoek plaatsvond
* Een leugen start de lange Vietnam-oorlog met 58000 dode soldaten -
Amerika viel Irak binnen om vermoedelijke WMD's en vind het na 9 jaar en 4000+ dode soldaten nog niet genoeg,
* De wapenfabrikanten en oorlogsindustrie/defensie varen er wel bij -
Dat zien wij vandaag de dag ook maar dan mbt Irak Afgahnistan Iran etc etc.
* Overheid draait en geeft een gezamenlijke vijand de schuld met als naam Communisme -
Tegenwoordig krijgen de Moslims alle schuld.
* President spreekt politiek correct in het openbaar maar fungeert als zakenman voor de wapenfabrikanten en andere corporaties -
Overheden spreken politiek correct in het openbaar maar fungeren als zakenmannen/vrouwen voor de wapenfabrikanten en andere corporaties
..
oordeel:
Langdradige film. Niet helder uiteengelegd. teveel drama-datails ingezet. Wel mooie conclusie.
Mijn Cijfer: 8
iMDB: 8
en ik las nu een artikel dat hiermee ook nog eens het basis van internet onderuit wordt gehaald. Wat denkt Arnie wel niet! Echt heel erg fout dat de rechters hier in mee gaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
Orson Welles speelt als een vuig varken. Weaver met de meest bespottelijke rol ooit. Verhaal te simpel, te voorspel baar. Geen enkele scene loopt lekker. Bijrollen niets interessant. Ik heb me er heen moeten worstelen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:36 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik lees dit nu pas maar:!!! overdrijven is blijkbaar toch niet zo moeilijk als ik altijd dacht.
Dat je er niet veel aan vindt, ok. Maar "echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien"?? tja... waarom vindt je `m dan zo slecht?
Het is juist een van de meest spannende complotontrafel films. Sterke rol van Costnerquote:Op zondag 16 mei 2010 07:31 schreef Pugg het volgende:
[..]
Al 5 keer begonnen en het lukt me niet er door te komen.
Gelukkig hebben die gasten ook geen van allen iets interessants te melden en kramen zelfs voornamelijk onzin uit.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:00 schreef Lambiekje het volgende:op imdb zijn er wel meer dat het echt shockingly slecht vinden in vergelijk met Citizen Kane.
Dan moet je jezelf niet pijnigen maar een uitreksel lezenquote:Op zondag 16 mei 2010 07:31 schreef Pugg het volgende:
[..]
Al 5 keer begonnen en het lukt me niet er door te komen.
Tja... als dat een argument is om de film slecht te vinden. Ik weet niet of je het hebt meegekregen maar dat was net de bedoeling van personage. Zoveel mogelijk weerzin opwekken.quote:Op zondag 16 mei 2010 08:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Orson Welles speelt als een vuig varken.
Mening? Cijfer? Conclusie?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:50 schreef Dalliance het volgende:
Changing Lanes net gekeken.
Dod Sno, geniaal.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of dead snow & bronson leuke films zijn??
Bronson is wel leuk jaquote:Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of dead snow & bronson leuke films zijn??
Ik snap the Godfather niet echt in die lijst.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:48 schreef skittelman het volgende:
in mijn quest door de IMDB top 250 vandaag EINDELIJK Shichinin no samurai gekeken.
nu is de vraag: Wat mis ik? Ik kan begrijpen dat het een goed verhaal heeft, maar op plek 14? Welke onderliggende schoonheid heb ik niet kunnen zien? Of is het omdat de film zn tijd ver vooruit was?
kan ook niet zeggen of ik hem nou zo goed vond of niet....
De verhalen dat videotheken dicht moeten vanwege internet en video-on-demand is dan ook volstrekt overtrokken. Ik moest ook eens naar de videotheek on verhoopt. Zeggen dat je Harry Potter 5 hebt en dan vlak ervoor achterkomen toch niet. Je wilt toch niet teleurstellen. Maar wat je zegt wat een drukte in de videotheek.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Ging gister met een maat Transporter 3 op Blu-Ray huren. Jezus wat druk bij een videotheek zeg op zaterdag avondVolgens mij hebben die gasten niks te klagen.
Echt niet, de een na de ander moest sluiten.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:06 schreef Lambiekje het volgende:
De verhalen dat videotheken dicht moeten vanwege internet en video-on-demand is dan ook volstrekt overtrokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. me ook wel wat had geleken was het nu mooi af.
Alleen de unibrow leidde me soms af.
7.5Life's a Peckinparty
Ik ben gek op docu's, ook deze soort.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef klaagbaas het volgende:
Dit zijn enkele BBC documentaires van Adam Curtis die een kritische blik geeft op gebeurtenissen van de afgelopen eeuw op economisch, psychologisch en politiek terrein en die derhalve uitleg probeert te geven over hoe en waarom we op dit moment leven zoals wij in het westen leven. Interessante docu's met meer inhoudt dan b.v een michael moore en ze vallen wellicht in hetzelfde rijtje als die van de megadocumentaire ascent of man. Een must voor elke documentaire liefhebber![]()
Century of the Self
http://www.imdb.com/title/tt0432232/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=140 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=141 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=142 (deel 3)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=143 (deel 4)
The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom
http://www.imdb.com/title/tt0979263/
te zien op
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=152 (deel 1)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=153 (deel 2)
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=154 (deel 3)
It Felt Like a Kiss
http://www.imdb.com/title/tt1590078/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |