Dit is echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien. Gekeken omdat het in de top250 staat. Ik ben nog nooit zo furieus over een film geweest. Dit is een film wat op alle fronten zo extreem slecht. En dan die rol van Weaver. Jammer jammer. Ik blijf het verbijsterend vinden waarom men hem goed vind. Voor deze film had IMDB een 0-sterren vote moet introduceren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Touch Of Evil (Restored Version)
Deze versie van de film die over het algemeen bekend als "de laatste grote film noir" stamt uit 1998 en is gemonteerd aan de hand van een 58 pagina tellede memo die Welles aan Universal Studios schreef (de hele memo zit trouwens bijgevoegd bij de dvd!) na het zien van de versie die de studio voor ogen had.
Een groepje mensen met oa. monteur Rick Schmidlin en Welles kenner Jonathan Rosenbaum heeft de film opnieuw gemonteerd en dat levert deze versie op.
Het resultaat is een film technisch perfecte film. Natuurlijk is de beroemde openingsscene geweldig maar ook de rest van de film zit vol met prachtig camera werk, vreemde camera hoeken en een sterke montage. Kortom: typisch Welles. Zelf geeft hij als politie chef Quinlan een geweldig optreden en doet absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Charlton Heston.
Het verhaal steekt goed in elkaar, bevat veel spanning en is (waarschijnlijk vooral de eerste keer) toch redelijk verassend te noemen.
Of dit dé versie zoals Welles `m bij het maken voor ogen zullen we wellicht nooit te weten komen, maar dit is in ieder geval wel de versie die daar het dichtst bij in de buurt komt.
Een op alle fronten fenomenale film.
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een interessante film.
cijfer 7 / imdb 6.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:32 schreef JDx het volgende:
Damn ik wil die Kick-Ass toch wel zien, maar de DVD/BR release is pas in oktober zie ik...
Behalve de ondertitels dan:quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Touch Of Evil (Restored Version)
Het resultaat is een film technisch perfecte film.
OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.
lees het boek en kom erachter dat de film HARD zuigt. plus ik vind kluun geen klootzak. zn vrouw heeft toestemming gegeven om vreemd te gaan. oke een egoistische lul was/is wel maar de media overdrijft maximaal.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter (2009)
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.
cijfer 6.5 / imdb 6.9
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:
Die vriend van jou is nog niet uit de kast?
Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter (2009)
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.
cijfer 6.5 / imdb 6.9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: 5,5
Imdb: 6,6<hr>
Zoiezo Nederlandse films... En verder wat Lambiekje zegt. Mooie mensen zijn veelal slap volk. Dat dat mag voortplanten en zoveel genieten in het leven (daar bedoel ik mee dat bevesitigd alleen mijn stereotype ideeen)quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |