abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 17:14:06 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81218102
All I Desire
Meeslepende ode van Douglas Sirk aan nostalgie, aan het hopen op een beter leven en aan de liefde.
Barbara Stanwyck is super in de hoofdrol van actrice die haar gezin in de steek heeft gelaten om succesvol actrice te worden maar na een brief van één van haar dochters terug keert naar huis om een toneelstuk van de dochter bij te wonen. De dochter is meteen ook de enige (afgezien van een oude vlam) die blij is dat ze weer thuiswaarts is gekeerd.
Een mooi verhaal waarin het prachtige camera werk en de sterke composities bijna een extra personage vormen.
Een erg sterke film, één van de beste van Sirk.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_81221031
Eagle vs. Shark (2007)

"I almost came as a shark actually, but then I realized an eagle's slightly better."

Als je the Flight of the Conchords leuk vindt, dan is deze film een feestje.

Lily woont samen met haar broer, en werkt bij een soort Burgerking. Ze kijkt elke dag uit naar klokslag 12:00 uur, want dan komt Jarrod (die ene, van Flight of the Conchords) eten kopen. Helaas gaat hij nooit bij haar aan de kassa staan. Op een dag wordt ze op pijnlijke wijze ontslagen, maar omdat haar knappe collega niet werkt komt Jarrod eindelijk met haar praten. Hij vraagt of ze haar collega een uitnodiging voor zijn dress-up-as-your-favorite-animal-feestje wil geven. Haar collega ziet het niet zitten, dus besluit ze zelf te gaan. Al snel klikt het zo goed tussen Lily en Jarrod, dat ze met hem mee gaat naar zijn geboortedorp, waar ze logeren bij Jarrods familie en waar hij de strijd aan wil gaan met een jongen die hem vroeger altijd pestte.

Goed, het verhaal is niet heel bijzonder, maar wat een hilarische uitwerking! Lily's gezicht is al een comedy op zich, en het pak dat ze maakt voor het feest is geniaal. Alle personages zijn idioot, en de gesprekken zijn super. Tussendoor krijg je ook nog stop-motion filmpjes te zien over een appel.

De sfeer van de film is een beetje die van Napoleon Dynamite, maar dan is het kunstiger in elkaar gezet, wat artistieker en ook grappiger. Soms neight het naar het kinderachtige, meestal op een leuke manier maar soms gaat het net te ver.

Als je nog twijfelt of deze film wat voor jou is, de is een goede graadmeter.

8 (IMDB: 6,8)
pi_81230493
run fatboy run

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie
101 minuten

geregisseerd door David Schwimmer
met Simon Pegg, Thandie Newton en Hank Azaria

De charmante, maar nogal onhandige en mollige Dennis besluit het op hun trouwdag uit te maken met zijn verbijsterde verloofde. 5 jaar later echter realiseert hij zich dat zij zijn enige echte liefde is. Om haar terug te winnen moet hij de marathon van Londen zien uit te lopen en zijn ex tegelijkertijd laten inzien dat haar knappe, rijke nieuwe verloofde een slechte keuze is.

Best hele leuke feel good movie met goeie humor erin, kijkt erg lekker weg aanrader
dikke 7
pi_81230729

Aparte film, maar wel interessant
can't you see this is the land of confusion
  maandag 10 mei 2010 @ 08:54:19 #145
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81241901
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:09 schreef Psychoduck het volgende:
[ afbeelding ]

Aparte film, maar wel interessant
Misschien dan dat je dan Breathing Room ook leuk vindt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 mei 2010 @ 08:56:16 #146
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81241938
Dating Games People Play (2006)
Wel aardige film over een stel vrienden die proberen te daten. Niets hoogstaands maar slecht is het ook niet.
Gekocht voor 1 euro bij de EuroLand.

cijfer 6 / imdb 5.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_81246289
King of California (Mike Cahill, 2007)
Geen hoogstaande film, maar wel een leuk luchtig tussendoortje. Van de mensen achter Sideways en About Schmidt verwacht je echter toch wel wat meer. Blijft nu behoorlijk oppervlakkig en je gaat niet echt met de personages meeleven, dit ondanks een prima rol van Michael Douglas. 7.0

K-PAX (Iain Softley, 2001)
Deze nog maar eens in de herkijk, blijft een prima film, met name door het acteerwerk van Kevin Spacey. Film is bij vlagen wel wat traag en wat te dramatisch aangezet, maar over zijn geheel toch een leuk origineel verhaal. 7.5

Black Dynamite (Scott Sanders, 2009)
Wat een heerlijke film was dit zeg! Een film die zichzelf vooral niet serieus neemt en vol zit met grappige aktiescènes en briljante oneliners. Viel me op dat er niet echt bekende namen in zaten, maar wel erg veel bekende gezichten. De acteur in de hoofdrol levert ook echt een prima prestatie, echt perfect op zijn plek! Extra leuk omdat ik de laatste tijd aardig wat blaxploitation films heb gezien. 8.0

Menace II Society (Albert Hughes & Allen Hughes, 1993)
Oké, dit was echt op alle gebieden dramatisch…. Iedere zin bevat minimaal vier keer F*ck en de aktie is zwaar overdreven en daardoor totaal niet realistisch. Deze film neemt zichzelf wel veel te serieus… Totaal geen inhoud en heb de 90 minuten met moeite uit kunnen zitten…. 4.0
pi_81250578
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Misschien dan dat je dan Breathing Room ook leuk vindt.
En Autopsy... ofzo?
pi_81266048
Sherlock Holmes
Wist niet echt goed wat ik ervan moest verwachten maar met namen als Guy Ritchie en Robert Downey jr kon het vast niet slecht worden. Gelukkig vond ik dat ook absoluut niet en de film is gewoon erg vermakelijk de volledige speelduur. Tempo zit er vrij goed in en bevat nog vrij veel actie, wat ik bij Sherlock Holmes toch niet had verwacht. De sfeer van het oude engeland komt goed over imo, special effects vond ik af en toe wat teveel van het goede maar zijn verder gewoon prima, verhaal blijft boeien, en het types humor beviel me wel. Kortom gewoon een goede film en leuk om eens gezien te hebben.
Cijfer 7,5
  maandag 10 mei 2010 @ 20:03:09 #150
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_81266344
Westworld

"An amusement park for rich vacationers. The park provides its customers a way to live out their fantasies through the use of robots that provide anything they want. Two of the vacationers choose a wild west adventure. However, after a computer breakdown, they find that they are now being stalked by a rogue robot gun-slinger."

Natuurlijk een klassieker al, heel erg vermakelijk!

8
pi_81273264
Traitor

Verenigde Staten
Drama / Thriller
114 minuten

geregisseerd door Jeffrey Nachmanoff
met Don Cheadle, Guy Pearce en Saïd Taghmaoui

Wanneer de recht naar het doel werkende FBI-agent Roy Clayton de leiding neemt in een onderzoek naar internationale samenzweringen, lijken alle sporen naar de voormalige U.S. Special Operations-officier Samir Horn te leiden. Het 'inter-agency task force' kijkt in deze zaak uit naar een ontmoeting met Carter, een veteraan van de CIA die blijkbaar zijn eigen agenda heeft en naar Max Archer, een bevriende FBI-agent. De 'task force' linkt Horn met een gevangenisontsnapping in Jemen, een bomaanslag in Nice en een overval in Londen. Geobsedeerd door het vinden van de waarheid, zoekt Clayton Horn over de hele wereld en dit terwijl de illustere en onvatbare ex-CIAer zich dieper en dieper ingraaft in een wereld van schaduwen en intriges.

sterke goeie film, echt een aanrader... dikke 7.5!
  maandag 10 mei 2010 @ 23:39:34 #152
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81278756
The Innocents
Een ontzettend spannende en intense ghost story over een vrouw (Deborah Kerr) die de taak op zich neemt om op te passen op twee kleine kinderen. Maar al bijna direct vanaf het eerste moment voelt ze aan dat er iets niet klopt. Ze denkt dat de kinderen bezeten zijn door geesten...
Wat volgt is één van de meest intense films die ik in lange tijd gezien heb. Hij leunt nogal op de power of suggestion, iets dat hier erg goed werkt. Kerr is sterk in de rol van de kinder oppas maar alle lof moet hier uit gaan naar de twee kleine kinderen. Wat een angstaanjagende personages zetten zij neer. Geweldig.
Een absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 8,0/
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_81313467
2001: A space odyssey

http://www.imdb.com/title/tt0062622/
8.4/10

Geniale film.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:42:28 #154
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81315749
Hauru no Ugoku Shiro 2004
Sophie is achttien en werkt zich te pletter in de hoedenwinkel die haar vader ooit bezat. Op een uitje naar de stad loopt Sophie de mysterieuze tovenaar Howl tegen het lijf. Howl is verschrikkelijk knap maar wanneer de jaloerse Heks van Verspilling hen samen ziet besluit ze Sophie te vervloeken. Sophie wordt in een klap 72 jaar ouder en om haar geheim te bewaren vlucht ze naar Howl's kasteel. Die herkent haar niet en neemt Sophie aan als huishoudster. Al snel zet de oude Sophie het kasteel op stelten. Maar hoe zal Sophie ooit aan haar vloek kunnen ontsnappen?

Heel sympathiek verhaaltje, ondersteund door prachtige vormgeving. Het verhaal is ietwat vaag en is niet helemaal goed uitgelegd, maar met deze film heb ik gewoon twee uur dik zitten genieten van de prachtige landschappen, bizarre personages en de geweldige soundtrack van Hisaishi.
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:16:35 #155
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81317838
La Chinoise
Jean-Luc Godard is altijd een fanatieke Maoist geweest. Met La Chinoise brengt hij dat ook duidelijk op het scherm.
Het verhaal rondom een groepje studenten die een revolutie willen starten is slechts een kapstok voor Godard om z`n mening te profileren. Half als een film geschoten en half als documentaire laat hij via z`n personages duidelijk z`n mening blijken over de wereld politiek, het kapitalisme en alles wat met Amerika te maken heeft.
Het is, zoals bijna altijd bij Godard, sterk gemonteerd en de framing is mooi maar ik moet bekennen dat het me verder niet heel veel deed. Ik heb nu eenmaal niet zoveel met Godard`s films die hij als uitlaatklep gebruikt voor z`n politieke mening...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_81338306
66) Iron man 2
Met aardig wat verwachtingen naar het tweede deel van Iron Man met in de hoofdrol de altijd charismatische Robert Downey Jr. Vooral in Iron Man speelt hij een flamboyante zelfverzekerde techbillionair die een eigen oorlogsmachine heeft ontwikkelend. De film komt langzaam op gang en er kunnen veel scenes geknipt worden. Uiteindelijk wat leuke actiescenes, maar nooit echt memorabel. Ik ben nu al weer vergeten waar de film over ging. De hints naar The Avengers deed me nog enigszins in mijn handen wrijven, maar de film kon niet echt boeien.
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1228705/

67) Kick-Ass
Deze film heeft een andere insteek dan alle andere superhelden films. Het concept pakt zeer goed uit door veel vette originele scenes. Extra Kudos voor de jonge dame, Hitgirl! Pretty awesome movie!
7.4/10
http://www.imdb.com/title/tt1250777/

pi_81360924
a nightmate on elm street (2010)

Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner

Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

Vanaf 20 mei in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Het is al een hele tijd geleden dat ik de nightmare on elmstreet filmsgezienheb, kon er niet veel van herinnern... vond het een vette film!

een mooie 7
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:23:52 #159
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81361776
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef casper019 het volgende:
a nightmate on elm street (2010)

Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner

Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

Vanaf 20 mei in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Het is al een hele tijd geleden dat ik de nightmare on elmstreet filmsgezienheb, kon er niet veel van herinnern... vond het een vette film!

een mooie 7
ow dit is de nieuwe Ik heb ze vroeger allemaal gezien. Klinkt leuk.
<hr>
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:30:07 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81362131
Touch Of Evil (Restored Version)
Deze versie van de film die over het algemeen bekend als "de laatste grote film noir" stamt uit 1998 en is gemonteerd aan de hand van een 58 pagina tellede memo die Welles aan Universal Studios schreef (de hele memo zit trouwens bijgevoegd bij de dvd!) na het zien van de versie die de studio voor ogen had.
Een groepje mensen met oa. monteur Rick Schmidlin en Welles kenner Jonathan Rosenbaum heeft de film opnieuw gemonteerd en dat levert deze versie op.

Het resultaat is een film technisch perfecte film. Natuurlijk is de beroemde openingsscene geweldig maar ook de rest van de film zit vol met prachtig camera werk, vreemde camera hoeken en een sterke montage. Kortom: typisch Welles. Zelf geeft hij als politie chef Quinlan een geweldig optreden en doet absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Charlton Heston.
Het verhaal steekt goed in elkaar, bevat veel spanning en is (waarschijnlijk vooral de eerste keer) toch redelijk verassend te noemen.

Of dit dé versie zoals Welles `m bij het maken voor ogen zullen we wellicht nooit te weten komen, maar dit is in ieder geval wel de versie die daar het dichtst bij in de buurt komt.
Een op alle fronten fenomenale film.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')