abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:34:40 #176
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81400991
Daybreakers

De toekomst... De wereldbevolking bestaat voor het grootste gedeelte uit vampiers, en de mensheid is gereduceerd tot vee, waarvan bloed wordt verzameld. Door de wereldwijd miljarden vampieren en de relatief weinig mensen, heerst er een bloedtekort. Ethan Hawke is een wetenschapper (ja ook een vampier) die zoekt naar een manier om het bloedtekort tegen te gaan.

Alhoewel de opzet bijzonder origineel is, vond ik deze film matig. Vooral omdat ik deze film niet goed kan classificeren. Hij is niet eng, dus geen horror/thriller. natuurlijk ook niet grappig, maar ook zit er weinig actie in. De dialogen zijn ook matig en van zeer eenvoudig niveau, dus waar draait deze film om? Het unieke beeld dat de wereld uit vampieren bestaat? oké maar 1,5 uur is te lang om alleen daarop te draaien. Daarom komt er een verhaal wat ik erg matig vind. Ik vind Ethan Hawke geen leuke speler maar hij doet weinig verkeerd in deze film, zijn dialoog is te stug om iets heel moois of heel slechts van te maken.

Over de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: 5,5
Imdb: 6,6
<hr>
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:42:21 #177
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81401251
Edge of Darkness

Een rechercheur, Thomas Craven, krijgt zijn dochter op bezoek, tijdens het bezoek wordt zijn dochter doodgeschoten voor zijn huis, door een gemaskerde man die eigenlijk Thomas Craven wilde doden.

Goed begin, vond ik zelf, niet origineel maar wel entertaining.

Craven start een eigen onderzoek en al snel stuit hij op een doofpotaffaire die heel wat geheimen heeft.

Na de eerste 20 minuten zakt de film qua tempo in, en volgt eigenlijk een dik uur van verwarrende gesprekken. Het einde is goed en beantwoord (bijna) alle vragen die je als kijker hebt.

Kan weinig over het verhaal zeggen zonder heel veel weg te geven, en het verhaal is redelijk ingewikkeld te noemen, dus ik ga er ook niet aan beginnen

Op zich een leuke film, iets aan de lange kant en soms iets onduidelijk wie bepaalde personages zijn en wat hun motieven zijn.

Wel wil ik nog even kwijt dat indien je, net als ik, een film ala PayBack verwacht, je teleurgesteld wordt. Dit zijn twee films over ongeveer een verwant thema (wraak) maar payback is een snelle actiefilm met oneliners, edge of darkness is meer een rustige politieke thriller.

Conclusie: 6,5
Imdb: 6,7
<hr>
pi_81405529
Wild Things Foursome

Hier valt echt weinig over te schrijven, voor wie een van de eerste drie Wild Things delen heeft gezien is het verhaal makkelijik in te vullen. Ik spoiler totaal niet als ik zeg dat het weer begint met een rechtzaak, er weer een complot blijkt te zijn resulterend in een trio, of in dit geval, een foursome en uiteindelijk gaat het van plottwist naar plottwist totdat er weinig mensen over blijven. Kutfilm, ongeloofijk mooie vrouwen en veel leuke shots van die vrouwen..als je deze film kijkt dan is het maar voor één ding...
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 14 mei 2010 @ 04:59:52 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81406416

Chloe

verhaal:
Een mooie gynecologe (julianne moore) verdenkt haar man (liam neeson) van vreemdgaan. Ze benadert een mooi blond hoertje (amanda seyfried) om haar man te verleiden. Om te zien hoe ver hij zal gaan. Ze wordt gek van de uitkomst of is het toch niet wat het lijkt?

oordeel:
Mooie film om te zien. verhaal was niet zo sterk maar dat gaat er bij deze films ook niet om. Gewoon lekker licht erotisch. amanda seyfried ook bekend van jennifers body als tegenspeelster van megan fox, is een verschrikkelijk mooie jonge vrouw om te zien.

Mijn cijfer: 8.5
iMDB:

Nothing But the Truth

verhaal:
Een CIA-agente deed onderzoek in Venezuela. Naar de mogelijke betrokkenheid van Venezuela in de aanslag op de dan zittende Amerikaanse president. Uit haar onderzoek trekt zij de conclusie dat de Venezolanen er niets mee te maken hebben, wat een inval in venezuela onrechtvaardig maakt. Een journaliste komt achter haar cover. En dat zet het leven van deze journaliste op zn kop.

oordeel:
Het verhaal was mij niet geheel duidelijk. het gaat iig om staatsgeheimen. en dat er andere regels gelden (of eigenlijk niet) voor de regering dan voor de burger. een van de betere films die ik heb gezien de laatste tijd.

iMDB:

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 14-05-2010 19:36:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 mei 2010 @ 05:11:09 #180
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81406445
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
Zoiezo Nederlandse films... En verder wat Lambiekje zegt. Mooie mensen zijn veelal slap volk. Dat dat mag voortplanten en zoveel genieten in het leven (daar bedoel ik mee dat bevesitigd alleen mijn stereotype ideeen)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:44:20 #181
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81407206
Robin Hood Ik vond 'm cool! Goed, die lijkbleke Cate Blanchett hoeft van mij niet zo, de grappig bedoelde momenten waren van een bedenkelijk niveau en niet alles liep even soepel in elkaar over. Maar het is toch prachtig om weer eens zo'n middeleeuwse-mannen-epic te zien. Het zit vol met van die veel te behaarde gasten die niets anders doen dan een beetje met zwaarden zwaaien, gebraden everzwijn uit het knuistje eten, vaten met mede drinken en gewillige vrouwen eens flink onderuit de zak geven. Ik ga er goed op. Daarnaast valt er ook genoeg te lachen om alle onzinnigheden en stommiteiten die de film rijk is, prima vermaak dus.
pi_81411649
Vanochtend 3 films gekeken (was vroeg op);
om te beginnen met:
12 Angry Men
IMDB
Heerlijke film, ik bleef geboeid kijken.

Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Mijn cijfer: 6.5
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).

Tot slot
The Prestige
IMDB
Ook een zeer goede film en ik heb haast wel een soort zwak voor deze setting (goochelaar in de wat vroegere tijd), want ook van The Illusionist had ik erg genoten. Heerlijke film die mij constant wist te boeien.

Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:39:33 #183
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81418027
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:
Vanochtend 3 films gekeken (was vroeg op);
om te beginnen met:
12 Angry Men
IMDB
Heerlijke film, ik bleef geboeid kijken.

Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).

Tot slot
The Prestige
IMDB
Ook een zeer goede film en ik heb haast wel een soort zwak voor deze setting (goochelaar in de wat vroegere tijd), want ook van The Illusionist had ik erg genoten. Heerlijke film die mij constant wist te boeien.

Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
ik heb ze alledrie ook gezien, en ben het redelijk met je eens, alleen ik zou het cijfer van the prestige omruilen met de big lebowski, maar dat is mierenneuken Ik vond the Illusionist een stuk beter om eerlijk te zijn
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:53 #184
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_81418286
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:
Die vriend van jou is nog niet uit de kast?
Hij keek m met zn vriendin. heb ze iig beide uit zitten lachen gister
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef
Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel [b]The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.

wut?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:47:11 #185
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81418298
KingPin

Volgens mij kent iedereen deze film wel.

Een aanstormend bowling-talent verlies zijn hand tijdens een onenigheid veroorzaakt door een professionele bowler. Zijn carrière gaat snel bergafwaarts en hij verliest zijn geld en respect. Jaren later komt hij een amisch jongen tegen die goed kan bowlen, en hij besluit nogmaals voor het kampioenschap te gaan met dit nieuwe talent.

Woody Harrelson speelt geweldig (ik vind hem altijd wel leuk) als de loser/low-life Roy Munson. Bill Murray (ook een topper) zet een geweldig klootzak neer die je wel moet haten om zijn arrogante gedrag. Randy Quaid speelt de Amish Ish. Vond hem een beetje teveel over-the-top acteren, alhoewel deze film zich er een beetje voor leent. Het lijkt wel of Quaid teveel naar Dumb and Dumber heeft gekeken, want hij zou in die film ook niet misstaan. Zou ook nog eens kunnen, want Kingpin kwam niet veel later uit als de succesvolle Dumb and Dumber.

Vanessa Angel speelt de babe, die weinig toevoegt maar wel heel erg mooi is.

Ik vond de film zeer vermakelijk, met sommige subtielere grappen en soms gewoon slapstick momenten. Het einde is ook leuk uitgewerkt.

Mijn cijfer: 7
imdb: 6,7

[edit: lol, ik zet nu de hoes erbij en zie dat daar staat: "From the idiots who brung you Dumb & Dumber" Ik wist dit niet alvorens de film te kijken, maar zoals je kunt lezen is het overduidelijk een zelfde soort acteerwerk van Quaid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dawnbreaker op 15-05-2010 01:03:09 ]
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:20:48 #186
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81419483
gister Kick-Ass gezien.
prima film alleen ik had m veel grappiger verwacht. de actie en zelfs t drama is wel goed uitgewerkt maar hij viel me toch een beetje tegen. verwachtte er na alle reacties ook wel erg veel van.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:34:49 #187
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81419926
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:20 schreef jimjim1983 het volgende:
gister Kick-Ass gezien.
prima film alleen ik had m veel grappiger verwacht. de actie en zelfs t drama is wel goed uitgewerkt maar hij viel me toch een beetje tegen. verwachtte er na alle reacties ook wel erg veel van.
Ken dat probleem, Ik probeer, indien ik hoor over een film die mij leuk lijkt, alle reviews en reacties te vermijden om gewoon fris zo'n film in te gaan. Bij Kick-ass was mij dit niet gelukt maar toch vond ik hem super!
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:22:32 #188
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81421589
Dat was ook de laatste film die ik heb gezien. Aardig wat harde actie erin. Ik dacht meer aan een soort van Not another teen movie.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:48:23 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81422411
Shutter Island (2010, VS, Martin Scorsese)
Scorsese is altijd al een visueel heel sterke regisseur geweest. Maar dit is misschien wel visueel z'n mooiste film tot nu toe. Vooral in de dromen van Teddy Daniels trekt Scorsese alle registers open om een visueel spektakel voor te schotelen.
De film begon degelijk, maar in het begin had ik niet het idee naar de nieuwe topper van Scorsese te kijken. Qua plot kwam de film wat langzaam op gang. Maar dan neemt dat plot meer vaart. De film zoog me meer en meer in zich. Het wordt het steeds onduidelijker wat nou waar is en wat niet, waardoor de film veranderd in een zeer goede "mindfuck" film. En na afloop had ik het gevoel dat ik naar het nieuwe meesterwerkje van Scorsese had gekeken.
cijfer: 9
pi_81423882
68) REC 2
De Spaanstalige horrorfilm met een heel realistische cameraview gaat door waar deel 1 eindigde.
De Spaanse SWAT staat klaar om het geïnfecteerde gebouw te onderzoeken waar ze al gauw in contact komen met een priester met een eigen missie.
Deze film is nog zenuwslopender dan de vorige. Je zit helemaal in de film door de First person camera view die zelfs gaat zorgen dat je net zo panisch gaat ademen zoals de bange hoofdrolspelers.
De beste horrorfilm van de afgelopen jaren!
7.8/10
http://www.imdb.com/title/tt1245112/

Op donderdag 13 mei 2010 12:27 schreef JDx het volgende:

[..]

OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heen
Ok, dit is echt te dom voor woorden, ik ben in mn hele leven (ben 28) denk ik 3 of 4 keer naar de bios geweest. Deze film wil ik echt zien. Avondje geplanned, draait ie hier niet... WTF...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:39:28 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81428701
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:

Daarna
The Big Lebowski
IMDB

The Big Lebowski

oordeel:
Een maat van mij is gek op de makers van deze film. "The Coen brothers". Ze staan er bekend om hele vage traag lopende films te maken met een apparte humor. Na veel aandringen heb ik de Big Lebowski toch gekeken. Wetende wat mij te wachten stond (a/d hand van de filmsmaak van die vriend) had ik achteraf een gemengd gevoel. Traag as hell. Humor -1. Maar die "Dude" vond ik wel geinig op een bepaalde manier. En zeker die Bunny.. Hell die Bunny maakt alles goed

verhaal:
The Dude is gewoon the dude. Easy going ex hippie die zich niet scheert. En in zijn pijama een pak fruitmelk afrekent met een cheque. het verandert als hij onterecht beschudligt wordt van het jatten van 'stuff'. En zijn geliefde tapijtje door een inval van goons wordt bevuild door pis. 'Boos' als the dude is gaat hij op bezoek bij de mogelijke originele dader met dezelfde achternaam. Hij eist een vergeoding omdat hij niet de dief is. Hij wordt echter gestrikt als tussenpersoon voor het overhandigen van 1 miljoen losgeld. In ruil voor een blonde konijn genaamd "bunny". Als dat maar goed gaat.. Met steve busceme en john en goodman als ex verknipte redneck oorlogsveteraan.

Mijn cijfer: 7.8 (alleen bunny heeft deze film gered)
iMDB: 8.2

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 14-05-2010 19:55:16 ]
pi_81434859
Alice in Wonderland (2010)

Vond het een moeilijk door te komen film. Zal toch wel meer voor kinderen zijn. Wel een mooi meisje en goed graphics, vandaar een 6,5 ipv een 6 voor een voldoende film.
pi_81435370
69) Boondock Saints II: Saints Day
Het eerste deel was een waar genot aan het oog met wat vette scenes van badguy-killing-christelijke-badasses die tijdens je executie even voor je bidden. Het tweede deel is een gigantische flater van slecht acteerwerk, ouderwetse en vooral barslechte scenes en een verhaal …pfff.
Kan iemand die rooie griet in de reet *&^# en die Mexicaan verbannen van acteren…! Thanks!
Ik ben een liefhebber van films afkijken, maar deze kwam er echt niet tot het eind.
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1300851/

Spanje / Frankrijk
Actie / Drama
110 minuten

geregisseerd door Daniel Monzón
met Luis Tosar, Alberto Ammann en Carlos Bardem

Juan Oliver is een ambitieuze, net beginnende, gevangenisbewaker. Op zijn eerste dag komt hij iets eerder, zodat men hem een beetje kan inwerken. Tijdens de rondleiding raakt hij buiten westen door een ongelukje bij een deel waar men aan het bouwen is. De anderen leggen hem in een nabije leegstaande cel, nr. 211, om hem op te lappen. Maar dan breekt er een grote opstand en rel uit in de gevaarlijke FIES-sectie, en Juan zit vast in de cel en moet zich zien te redden.

Coole spaanse film, echt een aanrader
dikke 7.5
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:22:09 #196
148823 znarch
ondertitel
pi_81437505
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:36 schreef JDx het volgende:
Alice in Wonderland (2010)

Vond het een moeilijk door te komen film. Zal toch wel meer voor kinderen zijn. Wel een mooi meisje en goed graphics, vandaar een 6,5 ipv een 6 voor een voldoende film.
Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?

Dan had ik hem ook niet zo leuk gevonden denk ik
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:40:49 #197
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_81438397
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:26 schreef Ocelot360 het volgende:
68) REC 2
De Spaanstalige horrorfilm met een heel realistische cameraview gaat door waar deel 1 eindigde.
De Spaanse SWAT staat klaar om het geïnfecteerde gebouw te onderzoeken waar ze al gauw in contact komen met een priester met een eigen missie.
Deze film is nog zenuwslopender dan de vorige. Je zit helemaal in de film door de First person camera view die zelfs gaat zorgen dat je net zo panisch gaat ademen zoals de bange hoofdrolspelers.
De beste horrorfilm van de afgelopen jaren!
7.8/10
http://www.imdb.com/title/tt1245112/

[ afbeelding ]
Ik heb deze film ook deze week gezien en ben het helemaal met je eens.
Door deel 1 weet je wel wat voor soort film en welke manier je kunt verwachten, maar verder is het weer zeer sterk.

Wel riep het bij mij wat vragen op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_81444536
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:22 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?

Dan had ik hem ook niet zo leuk gevonden denk ik
"Kon"

OT: Kick-Ass
Leuke film met veel humor en actie, de eerste helft van de film gaat over Kick-Ass, en in de 2e helft neemt Hit-Girl het over.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:42:21 #199
285174 Evienne
never odd or even
pi_81444905
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef casper019 het volgende:
celda 211

Spanje / Frankrijk
Actie / Drama
110 minuten

geregisseerd door Daniel Monzón
met Luis Tosar, Alberto Ammann en Carlos Bardem

Juan Oliver is een ambitieuze, net beginnende, gevangenisbewaker. Op zijn eerste dag komt hij iets eerder, zodat men hem een beetje kan inwerken. Tijdens de rondleiding raakt hij buiten westen door een ongelukje bij een deel waar men aan het bouwen is. De anderen leggen hem in een nabije leegstaande cel, nr. 211, om hem op te lappen. Maar dan breekt er een grote opstand en rel uit in de gevaarlijke FIES-sectie, en Juan zit vast in de cel en moet zich zien te redden.

Coole spaanse film, echt een aanrader
dikke 7.5
Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindt Vorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1

Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.

Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.

Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:01:39 #200
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81445681
Surrogates

Surrogates met Bruce Willis. Ik vond deze film, net als de film Daybreakers, met een mooi uniek wereldbeeld komen.

Bruce is een agent in de toekomst. Mensen gaan in het echte leven "online" in hun surrogates, oftewel menselijke robots die alles kunnen wat een mens ook kan. Met als voordeel dat je zelf kunt bepalen hoe je eruit ziet en je geen lijfelijke ongemakken kent zoals pijn etc. Na een moord op een jongen start Bruce het onderzoek, als blijkt dat niet alleen de surrogate maar ook de echte persoon dood is.

Ik vond het een spannende film, met genoeg actiescènes en goede diepgang over de mensheid en wat ons definieert. Heb de rit met gemak vol gehouden. Prima film. Als cijfer zou ik een 6,5 geven. Waarom dan toch een middelmatig cijfer? Omdat het een prima film is, maar de film nergens in uitblinkt. Voor mij is dit een type film die je eenmalig kijkt en daarna vergeet. Prima film, mooi 2 uur lang vermaak.

Conclusie: 6,5
Imdb: 6,3
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')