ow dit is de nieuwequote:Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef casper019 het volgende:
a nightmate on elm street (2010)
Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten
geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner
Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?
Vanaf 20 mei in de bioscoop (overige bioscoopreleases)
Het is al een hele tijd geleden dat ik de nightmare on elmstreet filmsgezienheb, kon er niet veel van herinnern... vond het een vette film!
een mooie 7
Dit is echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien. Gekeken omdat het in de top250 staat. Ik ben nog nooit zo furieus over een film geweest. Dit is een film wat op alle fronten zo extreem slecht. En dan die rol van Weaver. Jammer jammer. Ik blijf het verbijsterend vinden waarom men hem goed vind. Voor deze film had IMDB een 0-sterren vote moet introduceren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Touch Of Evil (Restored Version)
Deze versie van de film die over het algemeen bekend als "de laatste grote film noir" stamt uit 1998 en is gemonteerd aan de hand van een 58 pagina tellede memo die Welles aan Universal Studios schreef (de hele memo zit trouwens bijgevoegd bij de dvd!) na het zien van de versie die de studio voor ogen had.
Een groepje mensen met oa. monteur Rick Schmidlin en Welles kenner Jonathan Rosenbaum heeft de film opnieuw gemonteerd en dat levert deze versie op.
Het resultaat is een film technisch perfecte film. Natuurlijk is de beroemde openingsscene geweldig maar ook de rest van de film zit vol met prachtig camera werk, vreemde camera hoeken en een sterke montage. Kortom: typisch Welles. Zelf geeft hij als politie chef Quinlan een geweldig optreden en doet absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Charlton Heston.
Het verhaal steekt goed in elkaar, bevat veel spanning en is (waarschijnlijk vooral de eerste keer) toch redelijk verassend te noemen.
Of dit dé versie zoals Welles `m bij het maken voor ogen zullen we wellicht nooit te weten komen, maar dit is in ieder geval wel de versie die daar het dichtst bij in de buurt komt.
Een op alle fronten fenomenale film.
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een interessante film.
cijfer 7 / imdb 6.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:32 schreef JDx het volgende:
Damn ik wil die Kick-Ass toch wel zien, maar de DVD/BR release is pas in oktober zie ik...
Behalve de ondertitels dan:quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Touch Of Evil (Restored Version)
Het resultaat is een film technisch perfecte film.
OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.
lees het boek en kom erachter dat de film HARD zuigt. plus ik vind kluun geen klootzak. zn vrouw heeft toestemming gegeven om vreemd te gaan. oke een egoistische lul was/is wel maar de media overdrijft maximaal.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter (2009)
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.
cijfer 6.5 / imdb 6.9
quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:
Die vriend van jou is nog niet uit de kast?
Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter (2009)
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.
cijfer 6.5 / imdb 6.9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conclusie: 5,5
Imdb: 6,6<hr>
Zoiezo Nederlandse films... En verder wat Lambiekje zegt. Mooie mensen zijn veelal slap volk. Dat dat mag voortplanten en zoveel genieten in het leven (daar bedoel ik mee dat bevesitigd alleen mijn stereotype ideeen)quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
ik heb ze alledrie ook gezien, en ben het redelijk met je eens, alleen ik zou het cijfer van the prestige omruilen met de big lebowski, maar dat is mierenneukenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:
Vanochtend 3 films gekeken (was vroeg op);
om te beginnen met:
12 Angry Men
IMDB
Mijn cijfer: 8.5
Heerlijke film, ik bleef geboeid kijken.
Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Mijn cijfer: 6.5
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).
Tot slot
The Prestige
IMDB
Mijn cijfer: 8.5
Ook een zeer goede film en ik heb haast wel een soort zwak voor deze setting (goochelaar in de wat vroegere tijd), want ook van The Illusionist had ik erg genoten. Heerlijke film die mij constant wist te boeien.
Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
Hij keek m met zn vriendin. heb ze iig beide uit zitten lachen gisterquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:
Die vriend van jou is nog niet uit de kast?
wut?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef
Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel [b]The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
Ken dat probleem, Ik probeer, indien ik hoor over een film die mij leuk lijkt, alle reviews en reacties te vermijden om gewoon fris zo'n film in te gaan. Bij Kick-ass was mij dit niet gelukt maar toch vond ik hem super!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:20 schreef jimjim1983 het volgende:
gister Kick-Ass gezien.
prima film alleen ik had m veel grappiger verwacht. de actie en zelfs t drama is wel goed uitgewerkt maar hij viel me toch een beetje tegen. verwachtte er na alle reacties ook wel erg veel van.
Ok, dit is echt te dom voor woorden, ik ben in mn hele leven (ben 28) denk ik 3 of 4 keer naar de bios geweest. Deze film wil ik echt zien. Avondje geplanned, draait ie hier niet... WTF...quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:27 schreef JDx het volgende:
[..]
OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heen
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:
Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Mijn cijfer: 6.5
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).
Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:36 schreef JDx het volgende:
Alice in Wonderland (2010)
Vond het een moeilijk door te komen film. Zal toch wel meer voor kinderen zijn. Wel een mooi meisje en goed graphics, vandaar een 6,5 ipv een 6 voor een voldoende film.
Ik heb deze film ook deze week gezien en ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:26 schreef Ocelot360 het volgende:
68) REC 2![]()
De Spaanstalige horrorfilm met een heel realistische cameraview gaat door waar deel 1 eindigde.
De Spaanse SWAT staat klaar om het geïnfecteerde gebouw te onderzoeken waar ze al gauw in contact komen met een priester met een eigen missie.
Deze film is nog zenuwslopender dan de vorige. Je zit helemaal in de film door de First person camera view die zelfs gaat zorgen dat je net zo panisch gaat ademen zoals de bange hoofdrolspelers.
De beste horrorfilm van de afgelopen jaren!
7.8/10
http://www.imdb.com/title/tt1245112/
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Kon"quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:22 schreef znarch het volgende:
[..]
Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?
Dan had ik hem ook niet zo leuk gevonden denk ik
Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindtquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef casper019 het volgende:
celda 211
Spanje / Frankrijk
Actie / Drama
110 minuten
geregisseerd door Daniel Monzón
met Luis Tosar, Alberto Ammann en Carlos Bardem
Juan Oliver is een ambitieuze, net beginnende, gevangenisbewaker. Op zijn eerste dag komt hij iets eerder, zodat men hem een beetje kan inwerken. Tijdens de rondleiding raakt hij buiten westen door een ongelukje bij een deel waar men aan het bouwen is. De anderen leggen hem in een nabije leegstaande cel, nr. 211, om hem op te lappen. Maar dan breekt er een grote opstand en rel uit in de gevaarlijke FIES-sectie, en Juan zit vast in de cel en moet zich zien te redden.
Coole spaanse film, echt een aanrader
dikke 7.5
ken je miss meer recente goeie buitenlandse films als celda 211?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 00:42 schreef Evienne het volgende:
[..]
Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindtVorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1
Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.
Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.
Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |