abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:42:28 #154
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81315749
Hauru no Ugoku Shiro 2004
Sophie is achttien en werkt zich te pletter in de hoedenwinkel die haar vader ooit bezat. Op een uitje naar de stad loopt Sophie de mysterieuze tovenaar Howl tegen het lijf. Howl is verschrikkelijk knap maar wanneer de jaloerse Heks van Verspilling hen samen ziet besluit ze Sophie te vervloeken. Sophie wordt in een klap 72 jaar ouder en om haar geheim te bewaren vlucht ze naar Howl's kasteel. Die herkent haar niet en neemt Sophie aan als huishoudster. Al snel zet de oude Sophie het kasteel op stelten. Maar hoe zal Sophie ooit aan haar vloek kunnen ontsnappen?

Heel sympathiek verhaaltje, ondersteund door prachtige vormgeving. Het verhaal is ietwat vaag en is niet helemaal goed uitgelegd, maar met deze film heb ik gewoon twee uur dik zitten genieten van de prachtige landschappen, bizarre personages en de geweldige soundtrack van Hisaishi.
8.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:16:35 #155
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81317838
La Chinoise
Jean-Luc Godard is altijd een fanatieke Maoist geweest. Met La Chinoise brengt hij dat ook duidelijk op het scherm.
Het verhaal rondom een groepje studenten die een revolutie willen starten is slechts een kapstok voor Godard om z`n mening te profileren. Half als een film geschoten en half als documentaire laat hij via z`n personages duidelijk z`n mening blijken over de wereld politiek, het kapitalisme en alles wat met Amerika te maken heeft.
Het is, zoals bijna altijd bij Godard, sterk gemonteerd en de framing is mooi maar ik moet bekennen dat het me verder niet heel veel deed. Ik heb nu eenmaal niet zoveel met Godard`s films die hij als uitlaatklep gebruikt voor z`n politieke mening...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_81338306
66) Iron man 2
Met aardig wat verwachtingen naar het tweede deel van Iron Man met in de hoofdrol de altijd charismatische Robert Downey Jr. Vooral in Iron Man speelt hij een flamboyante zelfverzekerde techbillionair die een eigen oorlogsmachine heeft ontwikkelend. De film komt langzaam op gang en er kunnen veel scenes geknipt worden. Uiteindelijk wat leuke actiescenes, maar nooit echt memorabel. Ik ben nu al weer vergeten waar de film over ging. De hints naar The Avengers deed me nog enigszins in mijn handen wrijven, maar de film kon niet echt boeien.
6.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1228705/

67) Kick-Ass
Deze film heeft een andere insteek dan alle andere superhelden films. Het concept pakt zeer goed uit door veel vette originele scenes. Extra Kudos voor de jonge dame, Hitgirl! Pretty awesome movie!
7.4/10
http://www.imdb.com/title/tt1250777/

pi_81360924
a nightmate on elm street (2010)

Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner

Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

Vanaf 20 mei in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Het is al een hele tijd geleden dat ik de nightmare on elmstreet filmsgezienheb, kon er niet veel van herinnern... vond het een vette film!

een mooie 7
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:23:52 #159
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81361776
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef casper019 het volgende:
a nightmate on elm street (2010)

Verenigde Staten
Horror / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Samuel Bayer
met Jackie Earle Haley, Rooney Mara en Kyle Gallner

Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn. Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

Vanaf 20 mei in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Het is al een hele tijd geleden dat ik de nightmare on elmstreet filmsgezienheb, kon er niet veel van herinnern... vond het een vette film!

een mooie 7
ow dit is de nieuwe Ik heb ze vroeger allemaal gezien. Klinkt leuk.
<hr>
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:30:07 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81362131
Touch Of Evil (Restored Version)
Deze versie van de film die over het algemeen bekend als "de laatste grote film noir" stamt uit 1998 en is gemonteerd aan de hand van een 58 pagina tellede memo die Welles aan Universal Studios schreef (de hele memo zit trouwens bijgevoegd bij de dvd!) na het zien van de versie die de studio voor ogen had.
Een groepje mensen met oa. monteur Rick Schmidlin en Welles kenner Jonathan Rosenbaum heeft de film opnieuw gemonteerd en dat levert deze versie op.

Het resultaat is een film technisch perfecte film. Natuurlijk is de beroemde openingsscene geweldig maar ook de rest van de film zit vol met prachtig camera werk, vreemde camera hoeken en een sterke montage. Kortom: typisch Welles. Zelf geeft hij als politie chef Quinlan een geweldig optreden en doet absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Charlton Heston.
Het verhaal steekt goed in elkaar, bevat veel spanning en is (waarschijnlijk vooral de eerste keer) toch redelijk verassend te noemen.

Of dit dé versie zoals Welles `m bij het maken voor ogen zullen we wellicht nooit te weten komen, maar dit is in ieder geval wel de versie die daar het dichtst bij in de buurt komt.
Een op alle fronten fenomenale film.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:23:38 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81374332
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Deze versie van de film die over het algemeen bekend als "de laatste grote film noir" stamt uit 1998 en is gemonteerd aan de hand van een 58 pagina tellede memo die Welles aan Universal Studios schreef (de hele memo zit trouwens bijgevoegd bij de dvd!) na het zien van de versie die de studio voor ogen had.
Een groepje mensen met oa. monteur Rick Schmidlin en Welles kenner Jonathan Rosenbaum heeft de film opnieuw gemonteerd en dat levert deze versie op.

Het resultaat is een film technisch perfecte film. Natuurlijk is de beroemde openingsscene geweldig maar ook de rest van de film zit vol met prachtig camera werk, vreemde camera hoeken en een sterke montage. Kortom: typisch Welles. Zelf geeft hij als politie chef Quinlan een geweldig optreden en doet absoluut niet onder voor bijvoorbeeld Charlton Heston.
Het verhaal steekt goed in elkaar, bevat veel spanning en is (waarschijnlijk vooral de eerste keer) toch redelijk verassend te noemen.

Of dit dé versie zoals Welles `m bij het maken voor ogen zullen we wellicht nooit te weten komen, maar dit is in ieder geval wel de versie die daar het dichtst bij in de buurt komt.
Een op alle fronten fenomenale film.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Dit is echt zonder twijfel de meest slechte slechte slechte film wat ik ooit heb gezien. Gekeken omdat het in de top250 staat. Ik ben nog nooit zo furieus over een film geweest. Dit is een film wat op alle fronten zo extreem slecht. En dan die rol van Weaver. Jammer jammer. Ik blijf het verbijsterend vinden waarom men hem goed vind. Voor deze film had IMDB een 0-sterren vote moet introduceren.

mmm, na 2 jaar wordt ik nog kwaad over dit misbaksel van een film.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_81374554
Damn ik wil die Kick-Ass toch wel zien, maar de DVD/BR release is pas in oktober zie ik...

=========

Gisteren gezien:

Powder Blue, onverwachts goede film!

Zag het als een B-film, maar hij was toch wel lekker, beetje een combi van Crash en Closer:

Verenigde Staten
Drama
108 minuten

geregisseerd door Timothy Linh Bui
met Jessica Biel, Ray Liotta en Forest Whitaker

Een stripper (Jessica Biel), een ex-gevangene (Ray Liotta), een begrafenisondernemer (Eddy Redmayne) en een priester (Forest Whitaker) met zelfmoordneigingen komen op kerstavond bij elkaar dankzij een mix van gebeurtenissen. Deze vier bijzondere mensen delen hun levensgebeurtenissen met elkaar en komen zo dichter tot elkaar. Ondertussen wordt de begrafenisondernemer verliefd op de stripper en wordt de ex-gevangene geconfronteerd met zijn oude werkgever.

IMDB: 6,4 / Mijn cijfer: 7,5
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:33:58 #163
52357 Lambiekje
pi_81374594
Surrogates
Bruce Willis is een agent in een toekomstig wereld waar iedereen zich alleen nog maar op straat begeeft via een surrogaat. Z'n surrogaat (humanoidrobot) wordt dan bestuurd via een machine waarmee je ingeplugged bent. Bruce als agent is ook een surrogaat in de buitenwereld. Dan op een dag worden er 2 gemolde surrogaten gevonden. Via de ingebouwde chip kunnen ze achterhalen wie de operator (de reallife persoon) is. Maar wat blijkt ook deze personen zijn dood. Dood in hun connectie-stoel (ala the Matrix). Via CCTV kan de politie achterhalen dat er een override-energy apparaat is gebruikt. Er wordt een klopjacht ingesteld om dat ding te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een interessante film.

cijfer 7 / imdb 6.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:42:23 #164
52357 Lambiekje
pi_81374828
Komt een vrouw bij de dokter (2009)
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.

cijfer 6.5 / imdb 6.9

Ca$h (2010)
Een gozer krijgt een koffer met een $600.000 op z'n auto gesmeten via een viaduct. Samen met z'n vriendin kopen ze alles wat los en vast zit. Doordat ze een auto cash hebben gekocht kan de badguy (Sean Bean) hun traceren. Samen met hun probeert hij hun het geld terug te halen. Eerst al het overige geld van de bank te halen. Maar om het resterende bedrag terug te krijgen worden ze gedwongen tot berovingen.

Wel een aardige film.

cijfer 6.5 / imdb 6.3
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:57:40 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81375312
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:32 schreef JDx het volgende:
Damn ik wil die Kick-Ass toch wel zien, maar de DVD/BR release is pas in oktober zie ik...
Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 12:13:00 #166
862 Arcee
Look closer
pi_81375808
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
Het resultaat is een film technisch perfecte film.
Behalve de ondertitels dan:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81376218
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Er is een manier om de film al te zien. Dat kan op een heel groot scherm in een hele grote zaal. Ja, ik wist het ook niet, maar het blijkt te bestaan. Geloof dat het een bioscoop heet of zoiets.

OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heen
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:22:20 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81380084
Zelig (1983, VS, Woody Allen)
Een mockumentary van Allen over een man, Leonard Zelig, die in de jaren '20 leefde en een soort van menselijke kameleon was. Hij paste zich totaal aan aan de mensen om hem heen en nam hun uiterlijk over.
Het is een leuk en best interessant uitgangspunt, maar het blijkt te weinig om de film voor zelf maar 80 minuten boeiend en grappig te houden.
cijfer: 5

Christine (1983, VS, John Carpenter)
De verandering van loser naar bijna psychopathische schurk door z'n obsessie met zijn auto geeft de film een aardig plot en best leuke karakters. Het jammerlijke is dat de scene, waarin de auto aan het moorden gaat, verre van spannend of eng zijn. Zodat er maar een matige film overblijft.
cijfer: 5.5
pi_81380110
A Prairie Home Companion 2006 (Robert Altman)

Na dertig jaar komt er een einde aan het live radio programma, A prairie home companion. Op deze laatste dag volgen we de mensen die al die jaren hebben meegewerkt aan deze show, van zingende cowboys tot de beveiliging, iedereen komt langs.
Prachtige laatste film van Altman met mooie muziek, een sterke cast, absurde situaties en een melancholische en symbolische kant over de dood. Het camerawerk is bijzonder omdat alle personages maar even worden gevolgd en je als het ware er langs zweeft, maar dit is natuurlijk een kenmerk van Altman.
8/10
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:28:24 #170
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_81380285
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
Wat moet kluun een klootzak zijn. Je zieke vrouw zo bedonderen. Raar dat zijn boek zo bejubeld wordt.
Op zich is het wel een goed verhaal alleen jammerlijk dat het zo als bekend autobiografisch is.

cijfer 6.5 / imdb 6.9
lees het boek en kom erachter dat de film HARD zuigt. plus ik vind kluun geen klootzak. zn vrouw heeft toestemming gegeven om vreemd te gaan. oke een egoistische lul was/is wel maar de media overdrijft maximaal.

eergister twilight gezien en gister deel 2
Maatje van me vond het zo'n vette film die MOEST ik zien. whehehe wat een verschrikkellijk klote films zijn dat homo's met makeup op hun smoel enzo. "Je moet weg gaan! want ik hou zoveel van je! maar misschien eet ik je wel op"
Deel 2 is het zelfde alleen gaat het dan meer over weerwolven ipv vampiers
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:45:06 #171
148823 znarch
ondertitel
pi_81380807
Die vriend van jou is nog niet uit de kast?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:44:35 #172
225540 Pugg
Friends forever
pi_81382512
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:

donderdag 13 mei 2010 @ 16:06:33 #173
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81383249
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Lambiekje het volgende:

cijfer 6.5 / imdb 6.9

Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
<hr>
pi_81396861
office space

Verenigde Staten
Komedie
89 minuten

geregisseerd door Mike Judge
met Ron Livingston, Jennifer Aniston en Ajay Naidu

Peter Gibbons besluit na een hypnosebeurt niet langer naar zijn werk te gaan. Dit gebeurt uitgerekend op het moment dat ze op kantoor op zoek zijn naar mensen die ze kunnen ontslaan. Wanneer twee van zijn beste vrienden uiteindelijk ontslagen worden, verzinnen ze een plan om veel geld van het bedrijf te kunnen verduisteren.

Ik snap niet hoe die film aan al die hoge cijfers en reviews komt, vond em nergens echt grappig en echt tegenvallen

mager 5je
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:23:05 #175
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81397798
Revolutionary Road
Sam Mendes` éénnalaatste film toont ons wat er zou zijn gebeurd wanneer de Titanic niet zou zijn gezonken en Kate Winslet en Leo DiCaprio bij elkaar waren gebleven.
Frank en April Wheeler (Kate en Leo) zijn een koppel waarvan het huwelijk op een dood spoor zit. Frank heeft een baan waar hij een hekel maar het toch volhoudt om z`n gezin te kunnen ondersteunen, terwijl April eigenlijk zou willen dat ze wat meer zouden leven, er het beste van wilt maken en wat meer avontuur in hun huwelijk zou willen zien.

Het ligt niet aan Winslet en DiCaprio dat Revolutionary Road maar half uit de verf komt. Beiden doen erg hun best om er het beste van te maken (en dat lukt beter dan bij het huwelijk van hun personages). Nee, in dit geval ligt het vooral aan de wel erg houterige dialogen en de weinig fantasievolle regie van Mendes.
Het lijkt wel alsof Winslet en DiCaprio door de dialogen worden afgeremd in het showen van hun acteer kunsten. Hoe ze ook hun best doen, op de twee uur die de film duurt komt het slechts in de laatste acte echt naar voren.
Ook de regie van Mendes kon wel wat peper gebruiken. Het is allemaal wel heel erg mooi binnen de randjes van het genre. Nergens is het origineel of verassend te noemen.
De film duurt dan ook één scene te lang, het einde dat er nu aan zit verpest de impact die de daar aan voorafgaande scene had kúnnen hebben, ware het niet dat het ook hier weer heel veilig en netjes wordt afgerond om het publiek vooral niet achter te laten met de "en toen?" vraag.

Het soap-achtige drama Revolutionary Road is al met al vooral een heel erg degelijke film die door het sterke acteerwerk van Winslet en DiCaprio gelukkig van de ondergang wordt gered.
Je blijft dan ook achter met het gevoel dat een begaafd regisseur als Mendes hier meer mee had kunnen als hij een beter script tot z`n beschikking had gehad.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:34:40 #176
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81400991
Daybreakers

De toekomst... De wereldbevolking bestaat voor het grootste gedeelte uit vampiers, en de mensheid is gereduceerd tot vee, waarvan bloed wordt verzameld. Door de wereldwijd miljarden vampieren en de relatief weinig mensen, heerst er een bloedtekort. Ethan Hawke is een wetenschapper (ja ook een vampier) die zoekt naar een manier om het bloedtekort tegen te gaan.

Alhoewel de opzet bijzonder origineel is, vond ik deze film matig. Vooral omdat ik deze film niet goed kan classificeren. Hij is niet eng, dus geen horror/thriller. natuurlijk ook niet grappig, maar ook zit er weinig actie in. De dialogen zijn ook matig en van zeer eenvoudig niveau, dus waar draait deze film om? Het unieke beeld dat de wereld uit vampieren bestaat? oké maar 1,5 uur is te lang om alleen daarop te draaien. Daarom komt er een verhaal wat ik erg matig vind. Ik vind Ethan Hawke geen leuke speler maar hij doet weinig verkeerd in deze film, zijn dialoog is te stug om iets heel moois of heel slechts van te maken.

Over de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie: 5,5
Imdb: 6,6
<hr>
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:42:21 #177
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81401251
Edge of Darkness

Een rechercheur, Thomas Craven, krijgt zijn dochter op bezoek, tijdens het bezoek wordt zijn dochter doodgeschoten voor zijn huis, door een gemaskerde man die eigenlijk Thomas Craven wilde doden.

Goed begin, vond ik zelf, niet origineel maar wel entertaining.

Craven start een eigen onderzoek en al snel stuit hij op een doofpotaffaire die heel wat geheimen heeft.

Na de eerste 20 minuten zakt de film qua tempo in, en volgt eigenlijk een dik uur van verwarrende gesprekken. Het einde is goed en beantwoord (bijna) alle vragen die je als kijker hebt.

Kan weinig over het verhaal zeggen zonder heel veel weg te geven, en het verhaal is redelijk ingewikkeld te noemen, dus ik ga er ook niet aan beginnen

Op zich een leuke film, iets aan de lange kant en soms iets onduidelijk wie bepaalde personages zijn en wat hun motieven zijn.

Wel wil ik nog even kwijt dat indien je, net als ik, een film ala PayBack verwacht, je teleurgesteld wordt. Dit zijn twee films over ongeveer een verwant thema (wraak) maar payback is een snelle actiefilm met oneliners, edge of darkness is meer een rustige politieke thriller.

Conclusie: 6,5
Imdb: 6,7
<hr>
pi_81405529
Wild Things Foursome

Hier valt echt weinig over te schrijven, voor wie een van de eerste drie Wild Things delen heeft gezien is het verhaal makkelijik in te vullen. Ik spoiler totaal niet als ik zeg dat het weer begint met een rechtzaak, er weer een complot blijkt te zijn resulterend in een trio, of in dit geval, een foursome en uiteindelijk gaat het van plottwist naar plottwist totdat er weinig mensen over blijven. Kutfilm, ongeloofijk mooie vrouwen en veel leuke shots van die vrouwen..als je deze film kijkt dan is het maar voor één ding...
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 14 mei 2010 @ 04:59:52 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81406416

Chloe

verhaal:
Een mooie gynecologe (julianne moore) verdenkt haar man (liam neeson) van vreemdgaan. Ze benadert een mooi blond hoertje (amanda seyfried) om haar man te verleiden. Om te zien hoe ver hij zal gaan. Ze wordt gek van de uitkomst of is het toch niet wat het lijkt?

oordeel:
Mooie film om te zien. verhaal was niet zo sterk maar dat gaat er bij deze films ook niet om. Gewoon lekker licht erotisch. amanda seyfried ook bekend van jennifers body als tegenspeelster van megan fox, is een verschrikkelijk mooie jonge vrouw om te zien.

Mijn cijfer: 8.5
iMDB:

Nothing But the Truth

verhaal:
Een CIA-agente deed onderzoek in Venezuela. Naar de mogelijke betrokkenheid van Venezuela in de aanslag op de dan zittende Amerikaanse president. Uit haar onderzoek trekt zij de conclusie dat de Venezolanen er niets mee te maken hebben, wat een inval in venezuela onrechtvaardig maakt. Een journaliste komt achter haar cover. En dat zet het leven van deze journaliste op zn kop.

oordeel:
Het verhaal was mij niet geheel duidelijk. het gaat iig om staatsgeheimen. en dat er andere regels gelden (of eigenlijk niet) voor de regering dan voor de burger. een van de betere films die ik heb gezien de laatste tijd.

iMDB:

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 14-05-2010 19:36:56 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 mei 2010 @ 05:11:09 #180
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81406445
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Wat een schijtfilm is dat zeg. Ik heb het boek niet gelezen maar de film is echt kut. Alleen maar wat gehuil en vreemdgaan. Jippie...
Zoiezo Nederlandse films... En verder wat Lambiekje zegt. Mooie mensen zijn veelal slap volk. Dat dat mag voortplanten en zoveel genieten in het leven (daar bedoel ik mee dat bevesitigd alleen mijn stereotype ideeen)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:44:20 #181
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_81407206
Robin Hood Ik vond 'm cool! Goed, die lijkbleke Cate Blanchett hoeft van mij niet zo, de grappig bedoelde momenten waren van een bedenkelijk niveau en niet alles liep even soepel in elkaar over. Maar het is toch prachtig om weer eens zo'n middeleeuwse-mannen-epic te zien. Het zit vol met van die veel te behaarde gasten die niets anders doen dan een beetje met zwaarden zwaaien, gebraden everzwijn uit het knuistje eten, vaten met mede drinken en gewillige vrouwen eens flink onderuit de zak geven. Ik ga er goed op. Daarnaast valt er ook genoeg te lachen om alle onzinnigheden en stommiteiten die de film rijk is, prima vermaak dus.
pi_81411649
Vanochtend 3 films gekeken (was vroeg op);
om te beginnen met:
12 Angry Men
IMDB
Heerlijke film, ik bleef geboeid kijken.

Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Mijn cijfer: 6.5
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).

Tot slot
The Prestige
IMDB
Ook een zeer goede film en ik heb haast wel een soort zwak voor deze setting (goochelaar in de wat vroegere tijd), want ook van The Illusionist had ik erg genoten. Heerlijke film die mij constant wist te boeien.

Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:39:33 #183
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81418027
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:
Vanochtend 3 films gekeken (was vroeg op);
om te beginnen met:
12 Angry Men
IMDB
Heerlijke film, ik bleef geboeid kijken.

Daarna
The Big Lebowski
IMDB
Ik vond deze film niet zo heel interessant, de humor vond ik matig alhoewel Walter af en toe redelijk humoristisch kon zijn (oké eigenlijk maar 1 keer).

Tot slot
The Prestige
IMDB
Ook een zeer goede film en ik heb haast wel een soort zwak voor deze setting (goochelaar in de wat vroegere tijd), want ook van The Illusionist had ik erg genoten. Heerlijke film die mij constant wist te boeien.

Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.
ik heb ze alledrie ook gezien, en ben het redelijk met je eens, alleen ik zou het cijfer van the prestige omruilen met de big lebowski, maar dat is mierenneuken Ik vond the Illusionist een stuk beter om eerlijk te zijn
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:46:53 #184
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_81418286
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:45 schreef znarch het volgende:
Hij keek m met zn vriendin. heb ze iig beide uit zitten lachen gister
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef
Nou over het algemeen heb ik genoten alhoewel [b]The Big Lebowski mij een beetje tegenviel.

wut?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:47:11 #185
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81418298
KingPin

Volgens mij kent iedereen deze film wel.

Een aanstormend bowling-talent verlies zijn hand tijdens een onenigheid veroorzaakt door een professionele bowler. Zijn carrière gaat snel bergafwaarts en hij verliest zijn geld en respect. Jaren later komt hij een amisch jongen tegen die goed kan bowlen, en hij besluit nogmaals voor het kampioenschap te gaan met dit nieuwe talent.

Woody Harrelson speelt geweldig (ik vind hem altijd wel leuk) als de loser/low-life Roy Munson. Bill Murray (ook een topper) zet een geweldig klootzak neer die je wel moet haten om zijn arrogante gedrag. Randy Quaid speelt de Amish Ish. Vond hem een beetje teveel over-the-top acteren, alhoewel deze film zich er een beetje voor leent. Het lijkt wel of Quaid teveel naar Dumb and Dumber heeft gekeken, want hij zou in die film ook niet misstaan. Zou ook nog eens kunnen, want Kingpin kwam niet veel later uit als de succesvolle Dumb and Dumber.

Vanessa Angel speelt de babe, die weinig toevoegt maar wel heel erg mooi is.

Ik vond de film zeer vermakelijk, met sommige subtielere grappen en soms gewoon slapstick momenten. Het einde is ook leuk uitgewerkt.

Mijn cijfer: 7
imdb: 6,7

[edit: lol, ik zet nu de hoes erbij en zie dat daar staat: "From the idiots who brung you Dumb & Dumber" Ik wist dit niet alvorens de film te kijken, maar zoals je kunt lezen is het overduidelijk een zelfde soort acteerwerk van Quaid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dawnbreaker op 15-05-2010 01:03:09 ]
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:20:48 #186
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_81419483
gister Kick-Ass gezien.
prima film alleen ik had m veel grappiger verwacht. de actie en zelfs t drama is wel goed uitgewerkt maar hij viel me toch een beetje tegen. verwachtte er na alle reacties ook wel erg veel van.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:34:49 #187
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81419926
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:20 schreef jimjim1983 het volgende:
gister Kick-Ass gezien.
prima film alleen ik had m veel grappiger verwacht. de actie en zelfs t drama is wel goed uitgewerkt maar hij viel me toch een beetje tegen. verwachtte er na alle reacties ook wel erg veel van.
Ken dat probleem, Ik probeer, indien ik hoor over een film die mij leuk lijkt, alle reviews en reacties te vermijden om gewoon fris zo'n film in te gaan. Bij Kick-ass was mij dit niet gelukt maar toch vond ik hem super!
<hr>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:22:32 #188
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81421589
Dat was ook de laatste film die ik heb gezien. Aardig wat harde actie erin. Ik dacht meer aan een soort van Not another teen movie.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:48:23 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_81422411
Shutter Island (2010, VS, Martin Scorsese)
Scorsese is altijd al een visueel heel sterke regisseur geweest. Maar dit is misschien wel visueel z'n mooiste film tot nu toe. Vooral in de dromen van Teddy Daniels trekt Scorsese alle registers open om een visueel spektakel voor te schotelen.
De film begon degelijk, maar in het begin had ik niet het idee naar de nieuwe topper van Scorsese te kijken. Qua plot kwam de film wat langzaam op gang. Maar dan neemt dat plot meer vaart. De film zoog me meer en meer in zich. Het wordt het steeds onduidelijker wat nou waar is en wat niet, waardoor de film veranderd in een zeer goede "mindfuck" film. En na afloop had ik het gevoel dat ik naar het nieuwe meesterwerkje van Scorsese had gekeken.
cijfer: 9
pi_81423882
68) REC 2
De Spaanstalige horrorfilm met een heel realistische cameraview gaat door waar deel 1 eindigde.
De Spaanse SWAT staat klaar om het geïnfecteerde gebouw te onderzoeken waar ze al gauw in contact komen met een priester met een eigen missie.
Deze film is nog zenuwslopender dan de vorige. Je zit helemaal in de film door de First person camera view die zelfs gaat zorgen dat je net zo panisch gaat ademen zoals de bange hoofdrolspelers.
De beste horrorfilm van de afgelopen jaren!
7.8/10
http://www.imdb.com/title/tt1245112/

Op donderdag 13 mei 2010 12:27 schreef JDx het volgende:

[..]

OMG WTF... serieus... ik had daar gewoon echt niet aan gedacht, al die moeite om de film binnen te krijgen en voor 8 euro kan je hem gezellig in de bios kijken... ik ga vrijdag of zaterdag heen
Ok, dit is echt te dom voor woorden, ik ben in mn hele leven (ben 28) denk ik 3 of 4 keer naar de bios geweest. Deze film wil ik echt zien. Avondje geplanned, draait ie hier niet... WTF...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:39:28 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81428701
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:44 schreef Nihonjin het volgende:

Daarna
The Big Lebowski
IMDB

The Big Lebowski

oordeel:
Een maat van mij is gek op de makers van deze film. "The Coen brothers". Ze staan er bekend om hele vage traag lopende films te maken met een apparte humor. Na veel aandringen heb ik de Big Lebowski toch gekeken. Wetende wat mij te wachten stond (a/d hand van de filmsmaak van die vriend) had ik achteraf een gemengd gevoel. Traag as hell. Humor -1. Maar die "Dude" vond ik wel geinig op een bepaalde manier. En zeker die Bunny.. Hell die Bunny maakt alles goed

verhaal:
The Dude is gewoon the dude. Easy going ex hippie die zich niet scheert. En in zijn pijama een pak fruitmelk afrekent met een cheque. het verandert als hij onterecht beschudligt wordt van het jatten van 'stuff'. En zijn geliefde tapijtje door een inval van goons wordt bevuild door pis. 'Boos' als the dude is gaat hij op bezoek bij de mogelijke originele dader met dezelfde achternaam. Hij eist een vergeoding omdat hij niet de dief is. Hij wordt echter gestrikt als tussenpersoon voor het overhandigen van 1 miljoen losgeld. In ruil voor een blonde konijn genaamd "bunny". Als dat maar goed gaat.. Met steve busceme en john en goodman als ex verknipte redneck oorlogsveteraan.

Mijn cijfer: 7.8 (alleen bunny heeft deze film gered)
iMDB: 8.2

[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 14-05-2010 19:55:16 ]
pi_81434859
Alice in Wonderland (2010)

Vond het een moeilijk door te komen film. Zal toch wel meer voor kinderen zijn. Wel een mooi meisje en goed graphics, vandaar een 6,5 ipv een 6 voor een voldoende film.
pi_81435370
69) Boondock Saints II: Saints Day
Het eerste deel was een waar genot aan het oog met wat vette scenes van badguy-killing-christelijke-badasses die tijdens je executie even voor je bidden. Het tweede deel is een gigantische flater van slecht acteerwerk, ouderwetse en vooral barslechte scenes en een verhaal …pfff.
Kan iemand die rooie griet in de reet *&^# en die Mexicaan verbannen van acteren…! Thanks!
Ik ben een liefhebber van films afkijken, maar deze kwam er echt niet tot het eind.
3.0/10
http://www.imdb.com/title/tt1300851/

Spanje / Frankrijk
Actie / Drama
110 minuten

geregisseerd door Daniel Monzón
met Luis Tosar, Alberto Ammann en Carlos Bardem

Juan Oliver is een ambitieuze, net beginnende, gevangenisbewaker. Op zijn eerste dag komt hij iets eerder, zodat men hem een beetje kan inwerken. Tijdens de rondleiding raakt hij buiten westen door een ongelukje bij een deel waar men aan het bouwen is. De anderen leggen hem in een nabije leegstaande cel, nr. 211, om hem op te lappen. Maar dan breekt er een grote opstand en rel uit in de gevaarlijke FIES-sectie, en Juan zit vast in de cel en moet zich zien te redden.

Coole spaanse film, echt een aanrader
dikke 7.5
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:22:09 #196
148823 znarch
ondertitel
pi_81437505
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:36 schreef JDx het volgende:
Alice in Wonderland (2010)

Vond het een moeilijk door te komen film. Zal toch wel meer voor kinderen zijn. Wel een mooi meisje en goed graphics, vandaar een 6,5 ipv een 6 voor een voldoende film.
Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?

Dan had ik hem ook niet zo leuk gevonden denk ik
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:40:49 #197
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_81438397
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:26 schreef Ocelot360 het volgende:
68) REC 2
De Spaanstalige horrorfilm met een heel realistische cameraview gaat door waar deel 1 eindigde.
De Spaanse SWAT staat klaar om het geïnfecteerde gebouw te onderzoeken waar ze al gauw in contact komen met een priester met een eigen missie.
Deze film is nog zenuwslopender dan de vorige. Je zit helemaal in de film door de First person camera view die zelfs gaat zorgen dat je net zo panisch gaat ademen zoals de bange hoofdrolspelers.
De beste horrorfilm van de afgelopen jaren!
7.8/10
http://www.imdb.com/title/tt1245112/

[ afbeelding ]
Ik heb deze film ook deze week gezien en ben het helemaal met je eens.
Door deel 1 weet je wel wat voor soort film en welke manier je kunt verwachten, maar verder is het weer zeer sterk.

Wel riep het bij mij wat vragen op.
SPOILER
pi_81444536
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:22 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik vond het een feest van herkenning. Maar ik denk dat jij het boek ook niet kon vanuit je jeugd ofzo?

Dan had ik hem ook niet zo leuk gevonden denk ik
"Kon"

OT: Kick-Ass
Leuke film met veel humor en actie, de eerste helft van de film gaat over Kick-Ass, en in de 2e helft neemt Hit-Girl het over.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:42:21 #199
285174 Evienne
never odd or even
pi_81444905
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:04 schreef casper019 het volgende:
celda 211

Spanje / Frankrijk
Actie / Drama
110 minuten

geregisseerd door Daniel Monzón
met Luis Tosar, Alberto Ammann en Carlos Bardem

Juan Oliver is een ambitieuze, net beginnende, gevangenisbewaker. Op zijn eerste dag komt hij iets eerder, zodat men hem een beetje kan inwerken. Tijdens de rondleiding raakt hij buiten westen door een ongelukje bij een deel waar men aan het bouwen is. De anderen leggen hem in een nabije leegstaande cel, nr. 211, om hem op te lappen. Maar dan breekt er een grote opstand en rel uit in de gevaarlijke FIES-sectie, en Juan zit vast in de cel en moet zich zien te redden.

Coole spaanse film, echt een aanrader
dikke 7.5
Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindt Vorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1

Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.

Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.

Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:01:39 #200
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81445681
Surrogates

Surrogates met Bruce Willis. Ik vond deze film, net als de film Daybreakers, met een mooi uniek wereldbeeld komen.

Bruce is een agent in de toekomst. Mensen gaan in het echte leven "online" in hun surrogates, oftewel menselijke robots die alles kunnen wat een mens ook kan. Met als voordeel dat je zelf kunt bepalen hoe je eruit ziet en je geen lijfelijke ongemakken kent zoals pijn etc. Na een moord op een jongen start Bruce het onderzoek, als blijkt dat niet alleen de surrogate maar ook de echte persoon dood is.

Ik vond het een spannende film, met genoeg actiescènes en goede diepgang over de mensheid en wat ons definieert. Heb de rit met gemak vol gehouden. Prima film. Als cijfer zou ik een 6,5 geven. Waarom dan toch een middelmatig cijfer? Omdat het een prima film is, maar de film nergens in uitblinkt. Voor mij is dit een type film die je eenmalig kijkt en daarna vergeet. Prima film, mooi 2 uur lang vermaak.

Conclusie: 6,5
Imdb: 6,3
<hr>
pi_81447186
@Evienne: Celda 211 heeft (nog) geen Nederlandse distributeur. In Frankrijk komt de film pas deze zomer uit. De afgelopen maanden was hij vooral op festivals te zien, vandaar dat je er nog weinig over hebt gehoord.
pi_81451993
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:42 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ook even schaamteloos promoten want ik vond 'm geweldig, heb 'm in het vorige topic ook gepost, maar heb er op Nederlandse bodem verder geen woord over gehoord, helaas. Ik zal toch niet de enige zijn die voor een groot deel haar downloads in dit topic zoekt en vindt Vorig topic 8.8 maar na nogmaals bekijken een 9.1

Ben nu bezig met Breaking Bad, erg goeie serie over een kerel in midlife-crisis met zwangere vrouw en nog veel meer kopzorgen, die het slechte pad kiest om begrijpelijke redenen. Tot nu toe (ben aan het eind van seizoen 2) een dikke 8.

Hadashi no Gen wordt al 2 keer in dit topic genoemd (ook daarom heb ik 'm gezien), kan het enkel met deze users eens zijn. Het is niet vaak dat er tranen over mijn wangen rollen bij tekenfilms, en zeker geen Japanse want daar heb ik normaliter niks mee, maar dit was een emotionele belevenis. Zonder twijfel een 9.

Død snø is een vermakelijke nazi-zombiefilm. Verwacht niet veel verrassingen, maar als je van nazi-zombies houdt zeker aardig. 7.2
ken je miss meer recente goeie buitenlandse films als celda 211?
ik hou echt van dat soort films maar vind ze ontzettend moeilijkte vinden

waar haal jij je info over dat soort films vandaan?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 16:46:21 #203
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_81460619
Kick-Ass 2010
Ik verwachtte aanvankelijk weinig van deze film, maar slecht was hij zeker niet. Het verhaal zit goed in elkaar en de dialogen zijn ook meer dan behoorlijk. Actie en spanning troef, kortom een film die je gewoon moet gezien hebben.
8.5

Hachiko: A Dog's Story 2010
Mooi verhaal. Maar tijdens de film verwacht je steeds iets meer, iets dat staat te gebeuren maar er gebeurt niets. Wel erg ontroerend en mooi omdat je weet dat het een waargebeurd verhaal is!
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_81461462
Oeh die Dog's Story raakte mij ook erg, vooral omdat ik toen ik 13 was mijn hond dood ging die ik eigenlijk al had vanaf net iets na mn geboorte. Nog steeds een van de schokkendste dingen in mijn leven en net als bij Marley & Me, kwam er toch wel een traantje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')