Ik begrijp je wel, maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit zo kunt. Ik geloof dat het meisje er eerder ongemakkelijk onder isquote:Op zondag 2 mei 2010 00:43 schreef Spoortie het volgende:
Voelde me trouwens wel redelijk genegeerd toen ik vandaag aan datzelfde meisje op MSN vroeg of ze 't wel snapte wat ik had en of ik 't nog wat moest uitleggen, maar dat ze zei van 'nee, ik snap het denk ik wel'...
Ja, ik snap ook wel dat ze er ongemakkelijk door is.. maar ik heb 't gevoel dat als ik niet alles duidelijk uitleg ik 't net zo goed niet had hoeven te doen..quote:Op zondag 2 mei 2010 00:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit zo kunt. Ik geloof dat het meisje er eerder ongemakkelijk onder is![]()
Ik zou het gewoon lekker zo laten.
Misschien dat ze toch de hoofdlijnen weer wel begrepen heeft.... Had je haar verteld dat het een vorm van autisme is? Of alleen de naam van de ASS? De meeste mensen hebben wel een idee wat autisme inhoud, in grote lijnen dan.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:55 schreef Spoortie het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook wel dat ze er ongemakkelijk door is.. maar ik heb 't gevoel dat als ik niet alles duidelijk uitleg ik 't net zo goed niet had hoeven te doen..
Nee hoor, dat hoeft niet.... Je kan ook teveel in detail treden -zeker de eerste keer- waardoor de "ontvanger" verdrinkt in de informatie.quote:Op zondag 2 mei 2010 01:12 schreef Spoortie het volgende:
Nou, ik heb PDD-NOS, dus ik zal niet snel zeggen dat ik ASS heb![]()
Ik heb algemeen gezegd dat ik autisme heb en dat ik daardoor wat anders reageer dan anderen..
Maar dat was denk ik wel veel té algemeen..
da's niet dezelfde chick die pilo was, right? maar idd, mensen hebben een ander beeld van autisme, meestal net posi (zei cas alquote:Op zondag 2 mei 2010 00:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit zo kunt. Ik geloof dat het meisje er eerder ongemakkelijk onder is![]()
Ik zou het gewoon lekker zo laten.
Ja?quote:
Nevermindquote:
quote:
Onbekend maakt onbemind.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:14 schreef francis998 het volgende:
zo, goedemorgen allemaal.
Spoortie, maar was dat echt het enige wat die meid zei? Zowieso het lijkt me ook wel lastig. En net zoals cassandra zei het beeld wat de meeste mensen van autisme hebben is niet positief.
EN oke, autisme is niet iets heel erg positiefs maar iig niet zo negatief als de meesten denken/vinden. Want al met al ben je normaal alleen op sommige vlakken ben je net iets anders ingesteld.
Het is zoals auti vaak de vergelijking met een pc maakte.
En ach..je moet maar denken dat je iig een stap heb durven te nemen die sommige mensen niet durven.
Iig succes ermee!
En dat laatste is nu zo jammerquote:Op zondag 2 mei 2010 12:39 schreef Cassandra87 het volgende:
terwijl er zoveel beminbare autisten tussen zitten
Wat een woordkeuze trouwens..
Beetje begrip is nooit weg. Ik zou er geen moeite mee hebben -ware t niet dat ik al voorzien ben-
tja maar om dat begrip te krijgen zou er meer info over autisme verspreid moeten worden. Want er zijn heel veel mensen die niet eens weten wat dit is denk ik.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
En dat laatste is nu zo jammer![]()
![]()
Maar inderdaad wat meer begrip over en weer zou mooi zijn
Het gaat erom, waar jij behoefte aan heeft. Hoe ver je daarin wilt gaan. Hoe kwetsbaar je hierin wilt opstellen. Je zou het misschien er nog eens op terugkomen, maar ik zou dat face to face doen. Ook belangrijk is te kiezen voor een goed moment, waar je dat rustig zou kunnen doen. Probeer goed op een rijtje te zetten wat je precies wle en niet over wilt gaan zeggen.quote:Op zondag 2 mei 2010 01:25 schreef Spoortie het volgende:
Ja oke, maar jij bent 't ook met me eens dat 't wel goed zou zijn om het verder uit te leggen morgen of overmorgen ofzo? Of vandaag aangezien 't alweer half 2 is
Nee niet iedere autist is als Rainman gelukkig.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
tja maar om dat begrip te krijgen zou er meer info over autisme verspreid moeten worden. Want er zijn heel veel mensen die niet eens weten wat dit is denk ik.
Net zoals tot er bij mij de mogelijkheid tot autisme was..wist ik er ook niks vanaf.
en het idee dat ik ervan had was van de internet films waar ze altijd van die klassieke autisten hadden die de hele nummertjes oplezen en totaal niet in een normale omgeving funccioneren.
En niet zoals hier op Fok blijkt..dat er zat zijn die autisme hebben maar op andere manier.
Verder...zit ik hier zwaar te balen, het weer is bewolkt en ik voel me sinds vannacht een beetje bewolkt
Juist doen gewoon duidelijk zeggen waarop het staat. Dat is best moeilijk soms.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Over acceptatie, ik ken alleen een iemand die heeft dan pdd-nos, en hij was best wel gek op mij. Was niet wederzijds, ik voelde mij gewoon niet tot hem aangetrokken. Maar hij blééf doordrammen. En als ik er dan genoeg van had viel hij terug op zijn diagnose. Dat hij niets aan dat drammen kon doen want hij had pdd-nos, én ik moest niet zo oppervlakkig zijn en hem een kans geven ondanks de pdd-nos. Die hele diagnose was geen issue voor mij, nee is nee. Met of zonder diagnose.
Inmiddels heeft hij een vriendinnetje dat helemaal gek op m is en spreek ik m niet meer. Ja vorige maand toen ze ruzie hadden en ze misschien uit elkaar zouden gaan. ff vissen of ik nog vrijgezel was
In dat soort situaties denk ik echt... ik ga t niet eens typen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |