abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80919733
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:43 schreef Spoortie het volgende:
Voelde me trouwens wel redelijk genegeerd toen ik vandaag aan datzelfde meisje op MSN vroeg of ze 't wel snapte wat ik had en of ik 't nog wat moest uitleggen, maar dat ze zei van 'nee, ik snap het denk ik wel'...
Ik begrijp je wel, maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit zo kunt. Ik geloof dat het meisje er eerder ongemakkelijk onder is

Ik zou het gewoon lekker zo laten.
pi_80919895
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik vind het ongelofelijk knap dat je dit zo kunt. Ik geloof dat het meisje er eerder ongemakkelijk onder is

Ja, ik snap ook wel dat ze er ongemakkelijk door is.. maar ik heb 't gevoel dat als ik niet alles duidelijk uitleg ik 't net zo goed niet had hoeven te doen..
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_80920072
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:55 schreef Spoortie het volgende:

[..]

Ja, ik snap ook wel dat ze er ongemakkelijk door is.. maar ik heb 't gevoel dat als ik niet alles duidelijk uitleg ik 't net zo goed niet had hoeven te doen..
Misschien dat ze toch de hoofdlijnen weer wel begrepen heeft.... Had je haar verteld dat het een vorm van autisme is? Of alleen de naam van de ASS? De meeste mensen hebben wel een idee wat autisme inhoud, in grote lijnen dan.
pi_80920422
Nou, ik heb PDD-NOS, dus ik zal niet snel zeggen dat ik ASS heb
Ik heb algemeen gezegd dat ik autisme heb en dat ik daardoor wat anders reageer dan anderen..
Maar dat was denk ik wel veel té algemeen..
pi_80920652
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:12 schreef Spoortie het volgende:
Nou, ik heb PDD-NOS, dus ik zal niet snel zeggen dat ik ASS heb
Ik heb algemeen gezegd dat ik autisme heb en dat ik daardoor wat anders reageer dan anderen..
Maar dat was denk ik wel veel té algemeen..
Nee hoor, dat hoeft niet.... Je kan ook teveel in detail treden -zeker de eerste keer- waardoor de "ontvanger" verdrinkt in de informatie.

En als ze de details wel wil weten kan ze altijd nog googlen

Ik denk dat je het wel goed gedaan hebt hoor.
pi_80920786
Ja oke, maar jij bent 't ook met me eens dat 't wel goed zou zijn om het verder uit te leggen morgen of overmorgen ofzo? Of vandaag aangezien 't alweer half 2 is
pi_80922495
Ik heb niet echt een irl sociaal leven.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_80924332
Spoortie je weet dat autisme een nare bijklank heeft? En ik kan gerust geloven dat iemand die je redelijk kent, autisme hoort, en ineens googled of gewoon aanneemt dat je een 'autist' bent (maw, het beeld dat algemeen heerst en helaas is dat niet altijd positief)
Ik weet niet hoe je t verteld hebt, maar t handigste (lijkt mij) is concrete voorbeelden stellen. Niet goed weten omgaan met verdriet, bijv. maar dit wel willen, om t zo maar te noemen.
Maar goed, al met al is t een domper en zal t je in de toekomst mogelijk weerhouden om jezelf open te stellen.
* Cassandra87 geeft Spoortie een knuffel

Auti geen wonder als je om half 4 nog online bent, dan slaapt iedereen al
pi_80925572
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

da's niet dezelfde chick die pilo was, right? maar idd, mensen hebben een ander beeld van autisme, meestal net posi (zei cas al )
vraagske: hoe oud ben je?

enniehoe, goed bezig jongen!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 2 mei 2010 @ 11:32:11 #260
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80925623
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 22:50 schreef ikke043 het volgende:
@ tijn :
Politie slogan
Ja?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:03:38 #261
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_80926454
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja?
Nevermind
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 2 mei 2010 @ 12:09:33 #262
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80926670
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:03 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Nevermind
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_80926805
overgehaald om naar doemere te gaan
Kijken of ik een mooie vloer kan bestellen vanmiddag
pi_80926836
zo, goedemorgen allemaal.

Spoortie, maar was dat echt het enige wat die meid zei? Zowieso het lijkt me ook wel lastig. En net zoals cassandra zei het beeld wat de meeste mensen van autisme hebben is niet positief.

EN oke, autisme is niet iets heel erg positiefs maar iig niet zo negatief als de meesten denken/vinden. Want al met al ben je normaal alleen op sommige vlakken ben je net iets anders ingesteld.
Het is zoals auti vaak de vergelijking met een pc maakte.

En ach..je moet maar denken dat je iig een stap heb durven te nemen die sommige mensen niet durven.

Iig succes ermee!
  zondag 2 mei 2010 @ 12:38:16 #265
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80927562
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:14 schreef francis998 het volgende:
zo, goedemorgen allemaal.

Spoortie, maar was dat echt het enige wat die meid zei? Zowieso het lijkt me ook wel lastig. En net zoals cassandra zei het beeld wat de meeste mensen van autisme hebben is niet positief.

EN oke, autisme is niet iets heel erg positiefs maar iig niet zo negatief als de meesten denken/vinden. Want al met al ben je normaal alleen op sommige vlakken ben je net iets anders ingesteld.
Het is zoals auti vaak de vergelijking met een pc maakte.

En ach..je moet maar denken dat je iig een stap heb durven te nemen die sommige mensen niet durven.

Iig succes ermee!
Onbekend maakt onbemind.
14 SHADES OF GREY
pi_80927611
terwijl er zoveel beminbare autisten tussen zitten
Wat een woordkeuze trouwens..
Beetje begrip is nooit weg. Ik zou er geen moeite mee hebben -ware t niet dat ik al voorzien ben-
  zondag 2 mei 2010 @ 12:44:03 #267
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80927767
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:39 schreef Cassandra87 het volgende:
terwijl er zoveel beminbare autisten tussen zitten
Wat een woordkeuze trouwens..
Beetje begrip is nooit weg. Ik zou er geen moeite mee hebben -ware t niet dat ik al voorzien ben-
En dat laatste is nu zo jammer
Maar inderdaad wat meer begrip over en weer zou mooi zijn
14 SHADES OF GREY
pi_80928061
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:44 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En dat laatste is nu zo jammer
Maar inderdaad wat meer begrip over en weer zou mooi zijn
tja maar om dat begrip te krijgen zou er meer info over autisme verspreid moeten worden. Want er zijn heel veel mensen die niet eens weten wat dit is denk ik.
Net zoals tot er bij mij de mogelijkheid tot autisme was..wist ik er ook niks vanaf.
en het idee dat ik ervan had was van de internet films waar ze altijd van die klassieke autisten hadden die de hele nummertjes oplezen en totaal niet in een normale omgeving funccioneren.
En niet zoals hier op Fok blijkt..dat er zat zijn die autisme hebben maar op andere manier.

Verder...zit ik hier zwaar te balen, het weer is bewolkt en ik voel me sinds vannacht een beetje bewolkt
pi_80928071
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:25 schreef Spoortie het volgende:
Ja oke, maar jij bent 't ook met me eens dat 't wel goed zou zijn om het verder uit te leggen morgen of overmorgen ofzo? Of vandaag aangezien 't alweer half 2 is
Het gaat erom, waar jij behoefte aan heeft. Hoe ver je daarin wilt gaan. Hoe kwetsbaar je hierin wilt opstellen. Je zou het misschien er nog eens op terugkomen, maar ik zou dat face to face doen. Ook belangrijk is te kiezen voor een goed moment, waar je dat rustig zou kunnen doen. Probeer goed op een rijtje te zetten wat je precies wle en niet over wilt gaan zeggen.

Als je het aan de orde brengt: probeer in te schatten hoe ze reageert. Is ze er ontvankelijk voor? Of slaat ze dicht in ongemak.

Ik geef toe dat het echt heel moeilijk is. Het is altijd moeilijk om dat in te schatten.
  zondag 2 mei 2010 @ 12:58:48 #270
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80928271
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef francis998 het volgende:

[..]

tja maar om dat begrip te krijgen zou er meer info over autisme verspreid moeten worden. Want er zijn heel veel mensen die niet eens weten wat dit is denk ik.
Net zoals tot er bij mij de mogelijkheid tot autisme was..wist ik er ook niks vanaf.
en het idee dat ik ervan had was van de internet films waar ze altijd van die klassieke autisten hadden die de hele nummertjes oplezen en totaal niet in een normale omgeving funccioneren.
En niet zoals hier op Fok blijkt..dat er zat zijn die autisme hebben maar op andere manier.

Verder...zit ik hier zwaar te balen, het weer is bewolkt en ik voel me sinds vannacht een beetje bewolkt
Nee niet iedere autist is als Rainman gelukkig. De meeste autisten kunnen gewoon normaal functioneren. Dit geldt niet alleen voor autisme dit geldt voor bijna alles. Iedereen zou zich wat meer moeten opstellen voor andere mensen.

Arme meid Na regen komt zonnenschijn
14 SHADES OF GREY
pi_80928285
Over acceptatie, ik ken alleen een iemand die heeft dan pdd-nos, en hij was best wel gek op mij. Was niet wederzijds, ik voelde mij gewoon niet tot hem aangetrokken. Maar hij blééf doordrammen. En als ik er dan genoeg van had viel hij terug op zijn diagnose. Dat hij niets aan dat drammen kon doen want hij had pdd-nos, én ik moest niet zo oppervlakkig zijn en hem een kans geven ondanks de pdd-nos. Die hele diagnose was geen issue voor mij, nee is nee. Met of zonder diagnose.
Inmiddels heeft hij een vriendinnetje dat helemaal gek op m is en spreek ik m niet meer. Ja vorige maand toen ze ruzie hadden en ze misschien uit elkaar zouden gaan. ff vissen of ik nog vrijgezel was

In dat soort situaties denk ik echt... ik ga t niet eens typen..
  zondag 2 mei 2010 @ 13:01:35 #272
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_80928378
quote:
Op zondag 2 mei 2010 12:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Over acceptatie, ik ken alleen een iemand die heeft dan pdd-nos, en hij was best wel gek op mij. Was niet wederzijds, ik voelde mij gewoon niet tot hem aangetrokken. Maar hij blééf doordrammen. En als ik er dan genoeg van had viel hij terug op zijn diagnose. Dat hij niets aan dat drammen kon doen want hij had pdd-nos, én ik moest niet zo oppervlakkig zijn en hem een kans geven ondanks de pdd-nos. Die hele diagnose was geen issue voor mij, nee is nee. Met of zonder diagnose.
Inmiddels heeft hij een vriendinnetje dat helemaal gek op m is en spreek ik m niet meer. Ja vorige maand toen ze ruzie hadden en ze misschien uit elkaar zouden gaan. ff vissen of ik nog vrijgezel was

In dat soort situaties denk ik echt... ik ga t niet eens typen..
Juist doen gewoon duidelijk zeggen waarop het staat. Dat is best moeilijk soms.
14 SHADES OF GREY
pi_80928502
PM is vol
pi_80928539
Oh ik was ook duidelijk hoor Eerst nog vriendelijk zeggen dat ik m aardig vond maar niet geinteresseerd was. Uiteindelijk kreeg ik berichtjes als dat ik oppervlakkig was, dat ik mensen geen kans gaf, etc.
Een goeie vriend van hem wilde ik destijds wel beter leren kennen. Zij fikse ruzie, dus ik zei al, laat maar zitten, ik vind jullie beiden aardig maar ik wil geen wig vormen tussen jullie. En wat zegt die gozer? 'Ik kan het gewoon niet hebben dat een van mijn beste vrienden iets afpikt wat van míj is'.
Toen heb ik dus heel bot gezegd dat ik geen interesse had in hem en dat ook niet zou krijgen, en dat ik weigerde om nog open te staan voor een mogelijk iets omdat ik niet van drammers hield. Ofzoiets..
Was wel lastig hoor. Juist omdat ik iemand ben die iedereen een kans geeft en t beste ziet in een ander..
Ik ben dan ook nooit bot. Ofzo.
pi_80928557
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
PM is vol

Hou je er meer internet vriendinnetjes op na mijne is nog lang niet vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')