Wel lullig. Als je niet zo best kan rijden geef dan een 5 ofzo, maar om nou meteen een 3 te geven en dat zo te zeggenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Examinator. Maar verder reed ik netjes, zei ie. Ik was zo nerveus, ik schoot keihard in de lach.
Vandaar dat ik altijd zo traag optrek vergeleken met de rest van het verkeer. Maar tijdwinst boek je er bijna niet mee. Overigs bedankt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Als ik m'n rijbewijs heb, trek ik gewoon in z'n 2 door naar de 50 en dan in z'n 3.
Gefefliciteerd FF91
Belangrijkste is natuurlijk dat jij er vertrouwen in hebt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:51 schreef Joosterd het volgende:
Vandaag laatste dag gehad van 6-daags hij zij dat hij er wel vertrouwen in had maar dat ik wel mijn hoofd er bij moest houden.
Niet dat ik niet kon rijden, had de vrijstellingen behaald en hij heeft niets gezegd over het kijkgedrag, geen ingreep of opmerking of wat dan ook, ik liep alleen enorm te kloten met de koppeling waardoor hij twee keer afsloegquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Wel lullig. Als je niet zo best kan rijden geef dan een 5 ofzo, maar om nou meteen een 3 te geven en dat zo te zeggen
Wel netjes dat je kijkgedrag goed wasquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet dat ik niet kon rijden, had de vrijstellingen behaald en hij heeft niets gezegd over het kijkgedrag, geen ingreep of opmerking of wat dan ook, ik liep alleen enorm te kloten met de koppeling waardoor hij twee keer afsloeg.
Vanochtend opgehaald in Ede. Moest een stukje snelweg rijden. M'n moeder (die geen rijbewijs heeft) naast me. Ging goed. M'n moeder zegt zelf dat ze het niet eng vond, maar ik zag wel dat ze af en toe de gordel strakker vast pakte!quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:49 schreef monsterd. het volgende:
Okee! Nou spannend iig! Mijn auto staat hier al 3 weken voor de deur gelukkig, duurde dik 2 weken voordat hij afgeleverd werd.. Maar dat kwam meer omdat de garagehouder veel in zutphen kwam. Dus die heeft hem gebracht vanuit Amersfoort.
We hebben parkeervakken voor de deur... Wordt nog wel even vechten want de overburen hebben ook een handje om de auto er neer te zetten (in plaats van achter hun huis waar hun parkeervakken zitten).quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:06 schreef twiFight het volgende:
Hopelijk kun je 'm wat kwijtHier in de straat past er geen Twingo meer tussen, helaas. Oude wijk, smalle straatjes
![]()
Nouja, in jezelf geloven dat je het echt kan is toch het belangrijkste. Mijn vriend zit ook heel gespannen naast mij in de auto terwijl hij zelf ook geen rijbewijs heeft. Mijn moeder daarintegen vond het gewoon prima.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Vanochtend opgehaald in Ede. Moest een stukje snelweg rijden. M'n moeder (die geen rijbewijs heeft) naast me. Ging goed. M'n moeder zegt zelf dat ze het niet eng vond, maar ik zag wel dat ze af en toe de gordel strakker vast pakte!
[..]
Wij hebben dus een tekort aan parkeervakken.. Veel buren hebben 2 auto's.. & aangezien mijn auto ook als onze 2e telt staat die van mij nu in onze voortuin/opritquote:We hebben parkeervakken voor de deur... Wordt nog wel even vechten want de overburen hebben ook een handje om de auto er neer te zetten (in plaats van achter hun huis waar hun parkeervakken zitten).
Ik moest hardop lachen,ik ben nogal visueel ingesteld.'Gaat goed he mam?' 'Jaja..' *Trekt gordel nog strakker*quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Vanochtend opgehaald in Ede. Moest een stukje snelweg rijden. M'n moeder (die geen rijbewijs heeft) naast me. Ging goed. M'n moeder zegt zelf dat ze het niet eng vond, maar ik zag wel dat ze af en toe de gordel strakker vast pakte!
Ik heb pas een bepaalde angst sinds ik zelf autorij,heel gek.Ik vond mijn vader altijd geweldig rijden,maar toen ik laatst bij hem in de auto zat dacht ik 'Jezus,wat rem jij laat zeg..' Ik zat echt met samengeknepen ogen te wachten tot we op onze voorganger zouden rijden.En ook laatst bij m'n broer.Die sneed een heel stuk rotonde af door er gewoon half overheen te rijdenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef twiFight het volgende:
Haha. Ik krijg van mijn vriendin of vrienden nog wel eens de opmerking of ik bang ben wanneer ik bij ze in de auto zit. Ik vind het gewoon relaxt zitten om met mijn rechterarm omhoog te zitten en dan die handgreep beet te pakken. Heeft verder niks met hoe de ander rijdt te maken, ik vind het gewoon lekker zitten. Maar dan denken ze dat ik panisch bij ze in de auto zit
Herkenbaarquote:Op zondag 9 mei 2010 10:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb pas een bepaalde angst sinds ik zelf autorij,heel gek.Ik vond mijn vader altijd geweldig rijden,maar toen ik laatst bij hem in de auto zat dacht ik 'Jezus,wat rem jij laat zeg..' Ik zat echt met samengeknepen ogen te wachten tot we op onze voorganger zouden rijden.En ook laatst bij m'n broer.Die sneed een heel stuk rotonde af door er gewoon half overheen te rijdenVan die acties die ik écht niet hoef te flikken in m'n lesauto
Mijn vader rijd ook absoluut niet gevaarlijk,en hij rijd al ruim 50 jaar auto.Zijn rij-examen was dan ook super relaxed.Weg bij het CBR,en tien minuten later was hij weer terug en geslaagd.Die kloof is er dan ook regelmatig,hij vind het hele rij-examen van nu totale onzin.En hij kan niet begrijpen dat ik er best veel moeite mee heb (gehad) om te leren rijden.De laatste keer dat ik bij hem in de auto zat was ik dus op de heen weg heel verbaasd dat ie zo reed,en op de terugweg (kwam terug van een feestje) had ik te veel wijn op om er nog alert op te zijn.Uitspraak van mijn vader toen: 'Fijn hoor,dat je nu weet hoe je in geval van nood de auto over kan nemen.Heel fijn ook dat je nu zo veel gedronken hebt dat je het verschil niet meer ziet tussen het stuur en de schakelpook.'quote:Op zondag 9 mei 2010 11:02 schreef Butterfly91 het volgende:
Morgen weer rijles![]()
[..]
Herkenbaar. Mijn vader rijdt ook weleens met 80 op een rotonde af. Op het moment dat hij begint met remmen ben ik al bijna klaar met alle handelingen, bewijze van. Zal wel ervaring zijn, want ik heb nooit het gevoel dat hij gevaarlijk rijdt.
quote:Op zondag 9 mei 2010 11:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn vader rijd ook absoluut niet gevaarlijk,en hij rijd al ruim 50 jaar auto.Zijn rij-examen was dan ook super relaxed.Weg bij het CBR,en tien minuten later was hij weer terug en geslaagd.Die kloof is er dan ook regelmatig,hij vind het hele rij-examen van nu totale onzin.En hij kan niet begrijpen dat ik er best veel moeite mee heb (gehad) om te leren rijden.De laatste keer dat ik bij hem in de auto zat was ik dus op de heen weg heel verbaasd dat ie zo reed,en op de terugweg (kwam terug van een feestje) had ik te veel wijn op om er nog alert op te zijn.Uitspraak van mijn vader toen: 'Fijn hoor,dat je nu weet hoe je in geval van nood de auto over kan nemen.Heel fijn ook dat je nu zo veel gedronken hebt dat je het verschil niet meer ziet tussen het stuur en de schakelpook.'
Ik weet niet welke puntjes nog beter moeten, maar je hoeft iig niet perfect te rijden bij je examen. Het belangrijkste wat je moet laten zien is dat je geen gevaar bent voor het verkeer en veilig rijdt. Allebei mijn examinators (TTT/examen) zeiden dat dat het belangrijkste was. En je leert pas rijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald (zoals zovelen zeggen, maar ze hebben wel gelijk).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat weet ik tochAch,we hebben het ook wel heel gezellig
Ik wil een datum prikken voor half juli ofzo,dat ligt toch nog verder weg,en dan heb ik in elk geval de tijd om aan de puntjes te werken waar ik aan moet werken
En ik wil in een keer slagen,dat is misschien erg ijverig.Maar ik wil het,ik wil het,ik wil het
![]()
Is het niet vreemd dat er niemand meer naast je zit? Ik zal denk ik die feedback wel gaan missen.Dat ik te horen krijg waar ik op moet letten,of dat een weg doodloopt als ik dat bord weer eens over het hoofd heb gezien
Zo herkenbaar! Mijn moeder vond dat ik wel goed kon rijden, maar ondertussen zat ze toch stijf in de autoquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef WhiteJoker het volgende:
11 lessen is inderdaad erg vroeg.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:19 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
![]()
Wow 10 minuten, supersnel.
Mijn vader snapt ook niet dat ik nog geen examendatum heb gepland (ik heb pas 11 lessen gehad)
Dat doe ik ookquote:Op zondag 9 mei 2010 11:39 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
.
De eerste keer dat ik alleen reed, was best wel eng (ik geef 't toe). Ik was echt heel erg gespannen en bang dat er iets ging gebeuren. Maar na een tijdje was dat wel over (gelukkig).
Ik stelde altijd veel vragen aan mijn instructeur(s) en ik wilde telkens bevestiging. Ik merk dat ik nu ook commentaar geef op mijn eigen rijstijl (of op die van anderen) en best veel nutteloze vragen stel als een van mijn ouders bij mij in de auto zit. Ik moet dat echt afleren.
Ook succesquote:Op zondag 9 mei 2010 12:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ga over een tijdje beginnen met mijn motor rijles![]()
Eerst ff de theorie goed leren
Theorie vond ik goed te doen voor de auto, Dinsdag afrijden in de praktijkquote:Op zondag 9 mei 2010 12:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dankje, met de theorie verwacht ik geen problemen
Succes.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:23 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Theorie vond ik goed te doen voor de auto, Dinsdag afrijden in de praktijkIk weet dat ik het kan maar je weet maar nooit wat er gebeurd.
Klopt bij Tussentijdse toets was ik ook enorm rustig , en ging het ook bijna perfectquote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Succes.
Het sleutelwoord voor mij was kalm blijven. Rustig handelen..rustig kijken.![]()
En als je dan je eigen auto hebt..hoppa gaspedaal intrappen
Tijdens me eindexamen ben ik nog bijna geflitst![]()
En ik had een oud politie agent naast me zitten![]()
Dus gewoon kalm blijven, ook al valt de motor uit ofzo...hou die rust.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:32 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Klopt bij Tussentijdse toets was ik ook enorm rustig , en ging het ook bijna perfect
Zal ik doenquote:Op zondag 9 mei 2010 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus gewoon kalm blijven, ook al valt de motor uit ofzo...hou die rust.![]()
Post het ff hoe t ging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |