Kohl ontkende eerst ook alles en ging daarna praten. Het is ergens natuurlijk mensenlijk om zo lang mogelijk te blijven ontkennen en om vervolgens wanneer je toch hangt meteen de rest ook maar mee te nemen. Landis is een leugenaar maar Armstrong (en nog vele andere renners) evengoed. De ene hangt alleen de ander niet. Maakt dat Landis een slechter mens? Feitelijk zeg je dat een niet gepakte dopingzondaar een beter mens is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Ericr het volgende:
Aantijgingen van gefrustreerde leugenaars zijn verder de moeite niet waard, Landis is bezig met zijn laatste stuiptrekkingen voordat hij stopt met de wielersport. Op niveau rijdt hij al lang niet meer en het zal niet lang meer duren voordat hij volledig uitgerangeerd is.
Eerder onbetrouwbaar, dat maakt Landis verder nog niet tot slecht mens. Vergeet alleen niet dat Landis zelfs nog een fonds liiet oprichten om zijn juridische strijd te financieren. Als je dan nu alsnog bekent ben je wel verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kohl ontkende eerst ook alles en ging daarna praten. Het is ergens natuurlijk mensenlijk om zo lang mogelijk te blijven ontkennen en om vervolgens wanneer je toch hangt meteen de rest ook maar mee te nemen. Landis is een leugenaar maar Armstrong (en nog vele andere renners) evengoed. De ene hangt alleen de ander niet. Maakt dat Landis een slechter mens? Feitelijk zeg je dat een niet gepakte dopingzondaar een beter mens is.
Niet geheel onbegrijpelijk als het klopt dat hij op de hoogte is van het feit dat andere toprenners ook hebben gebruikt maar dat die er wel mee wegkomen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:09 schreef Ericr het volgende:
Landis hing allang trouwens, dan is nu andere renner een oor aannaaien op zijn minst twijfelachtig te noemen. Lijkt op pure frustratie.
En dan zeggen ze dat de Italiaanse bond streng is omdat ze hun eigen renners steeds 2 jaar geven (nou ja, 2 jaar met zoveel mogelijk verminderingen als ze kunnen bedenken).quote:POLEN IS STRENG VOOR DE SZCZEPANIAKS
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Pawel en Kacper Szczepaniak zijn zwaar gestraft voor hun dopinggebruik. De Poolse bond heeft de broers voor respectievelijk 8 en 4 jaar geschorst.
De Szczepaniaks domineerden tijdens het afgelopen WK de veldrit voor beloften. Pawel veroverde het goud, zijn broer Kacper legde beslag op de 2e plaats. Begin maart raakte bekend dat de twee in Tabor positief hadden getest op het gebruik van epo. De Poolse bond kent nu dus geen genade voor de broers.
Jawadde ... 8 en 4 jaar ! Waren die twee al eens betrapt misschien ?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Italiaanse bond streng is omdat ze hun eigen renners steeds 2 jaar geven (nou ja, 2 jaar met zoveel mogelijk verminderingen als ze kunnen bedenken).
Waarom het verschil in straf?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Jawadde ... 8 en 4 jaar ! Waren die twee al eens betrapt misschien ?
Dus die gast krijgt supportquote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
lance armstrong: A statement from @TeamRadioShack's counsel re: recent allegations is forthcoming. Will b quite a few email exchanges that r very interesting
Check www.teamradioshack.com within the hour. Thanks for all the support.
Misschien gemist dat Arrmstrong voordat hij de wereldtitel won al naam en faam had gemaakt in de triathlonwereld en als wielrenner een onmogelijk geachte triple crown won en daarmee 1 miljoen dollar. Yep een echte krabbelaar. Dat je hem verder tot zijn ziekte nooit gezien hebt ligt dan echt aan jou, Armstrong was voordat hij ziek was een verdienstelijk renner. Waalse Pijl, Clasica San Sebastian, 2 etappes in de Tour, 2x Tour Dupont en nog wat leuke overwinningen. Als hij Nederlander was geweest was dat voldoende voor een standbeeld en een straat die naar je vernoemd wordt als we de wereldtitel ook nog meetellen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
En Armstrong.... ook zo'n krabbelaar die ooit ้้n goede dag en heel veel lef had in dat beestenweer in Oslo. Verder tot zijn ziekte nooit gezien. Maar daarna was het natuurlijk poepen zonder douwen voor hem met een dokters attest in de hand. Goh, wat zal die binnenkort hard van z'n troon vallen zeg. Ik verheug me nu al op de geur van die beerput. Oh en die trips van Boogie naar Wenen worden ook nog wel eens bewezen.
Maar de echte toppers zijn voor mij toch gasten als Adrie van der Poel en Erik Dekker. Mannen die er heel veel voor moesten doen om aan de top te geraken, maar dat wel naturel deden. En een talent als Lars Boom ondervindt nu gewoon wat het is om in een groot peleton naturel mee te moeten rijden.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:54 schreef buzz1291 het volgende:
En Armstrong.... ook zo'n krabbelaar die ooit ้้n goede dag en heel veel lef had in dat beestenweer in Oslo. Verder tot zijn ziekte nooit gezien.
quote:Erik Dekker. naturel
Riis moest z'n gele trui inleveren, maar Virenque mag z'n bolletjestruien houden en is ongekend populair in Frankrijk, weet je meteen hoe 't daar werktquote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:35 schreef De_Kenner het volgende:
Marion Jones heeft haar olympische medailles vijf jaar na datum moeten teruggeven, na een onderzoek van USADA en het Amerikaanse gerecht. Ik vraag me af of zoiets in het wielrennen ook mogelijk is.
Virenque heeft denk ik ook nooit dopinggebruik bekend voor de jaren waarin hij de bolletjestrui heeft gewonnen. Alleen over 98 heeft hij toegegeven dat hij ook gedopeerd was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Riis moest z'n gele trui inleveren, maar Virenque mag z'n bolletjestruien houden en is ongekend populair in Frankrijk, weet je meteen hoe 't daar werkt
Na zeven jaar mogen ze geen uitslagen meer wijzigen. Het was meer een symbolische daad van de ASO dat ze Riis tijdelijk schrapten. Offici๋le waarde had dat inderdaad nooit. Overigens plaatste de ASO Riis in 2008 weer terug op de lijst, met een voetnoot over zijn dopinggegebruik erbij.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 09:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Virenque heeft denk ik ook nooit dopinggebruik bekend voor de jaren waarin hij de bolletjestrui heeft gewonnen. Alleen over 98 heeft hij toegegeven dat hij ook gedopeerd was.
Overigens, als ik me niet vergis, is Riis ook nog gewoon winnaar van de Tour 1996. De UCI mag geloof ik geen uitslagen meer dan 5 jaar terug veranderen. Het teruggeven van die gele trui was een suggestie van een journalist waar door Riis gehoor aan werd gegeven, het was volgens mij geen offici๋le maatregel. Bovendien mag men niet zomaar op basis van ้้n positieve test of bekentenis alle uitslagen uit het verleden gaan veranderen; Virenque was in 1997, 1996, etc. niet positief.
Beetje een triest interview. Als je geen zin hebt uit de school te klappen, is dat je eigen zaak, maar kom dan niet met zo'n lulverhaal hoe je altijd al wist dat Landis gebruikte, maar dat je ook zeker bent dat de rest allemaal clean was. Jammer dat de journalist niet vroeg waarom Max met die informatie nooit naar Bruyneel of de UCI is gegaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Max van Heeswijk geeft in een interview aan dat hij veel dopinggebruik vermoedde bij US Postal. Meteen daarna krabbelt hij dan terug, en zegt 'ie dat 'ie alleen Landis bedoelde.
http://nos.nl/audio/15877(...)andis-gebruikte.html
Maar als de vraag is "Heb je het ooit bij anderen gezien?" En je begint een verhaal over dat je in december op trainingskamp altijd als een van de eersten boven was en voegt toe "misschien gingen hun toen pas in training", dan duidt het er toch wel op dat het niet alleen over Landis gaat
Hij laat ons gewoon heel subtiel weten dat dat hele team aan de doping zat, zonder dat hij een rechtzaak van Armstrong aan zijn broek krijgtquote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Beetje een triest interview. Als je geen zin hebt uit de school te klappen, is dat je eigen zaak, maar kom dan niet met zo'n lulverhaal hoe je altijd al wist dat Landis gebruikte, maar dat je ook zeker bent dat de rest allemaal clean was. Jammer dat de journalist niet vroeg waarom Max met die informatie nooit naar Bruyneel of de UCI is gegaan.
maw hij spreekt het verhaal van landis compleet tegen... want volgens landis leerde Armstrong en Bruyneel andere dopen (ook de nieuwelingen), spraken ze er openlijk over, namen ze samen hun doping etc etc.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 13:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Max van Heeswijk geeft in een interview aan dat hij veel dopinggebruik vermoedde bij US Postal. Meteen daarna krabbelt hij dan terug, en zegt 'ie dat 'ie alleen Landis bedoelde.
http://nos.nl/audio/15877(...)andis-gebruikte.html
Maar als de vraag is "Heb je het ooit bij anderen gezien?" En je begint een verhaal over dat je in december op trainingskamp altijd als een van de eersten boven was en voegt toe "misschien gingen hun toen pas in training", dan duidt het er toch wel op dat het niet alleen over Landis gaat
Hangt er denk ik meer vanaf in hoeverre de ASO Armstrong wel/niet in de Tour wil hebben. Ik neem aan dat ze de komende 2 maanden niet direct met overtuigend bewijs komen dus dan is het aan de ASO om evt. te zeggen we willen geen Armstrong (en consequent dan ook geen Hincapie).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:42 schreef JohnDDD het volgende:
Het zou wel interessant zijn mochten andere renners nu ook naar voren komen en een bekentenis afleggen. Mochten ook die Armstrong beschuldigen dan is het einde verhaal voor hem!
en contador? boonen? allemaal mannen die bij Bruyneel gezeten hebben. Als Aso omwille van georganiseerd doping gebruik bruyneel, dz, armstrong, leipo, hincapie en andere daarvoor weghoud, moeten ze in princiepe die mensen ook weren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:54 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hangt er denk ik meer vanaf in hoeverre de ASO Armstrong wel/niet in de Tour wil hebben. Ik neem aan dat ze de komende 2 maanden niet direct met overtuigend bewijs komen dus dan is het aan de ASO om evt. te zeggen we willen geen Armstrong (en consequent dan ook geen Hincapie).
De mensen die door Landis beschuldigt zijn nu heb ik het dan over. Als de ASO volhoud wat ze de laatste jaren doen zou het me niets verbazen als ze dus Armstrong en Hincapie uitsluiten vanwege mogelijk dopinggebruik zonder enkel bewijs.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:36 schreef Devpartner het volgende:
[..]
en contador? boonen? allemaal mannen die bij Bruyneel gezeten hebben. Als Aso omwille van georganiseerd doping gebruik bruyneel, dz, armstrong, leipo, hincapie en andere daarvoor weghoud, moeten ze in princiepe die mensen ook weren.
En wat met BMC en evans? of van de velde?
Denk 't ook. Dat denk ik overigens al jaren.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat er op zich nog nooit echt een gepakte is geweest bij US Postal en opvolgers wijst er volgens mij op dat het dopinggebruik net georganiseerd moet zijn. Voor een ploeg die zo sterk reed/rijdt ...
Die scheids was niet top maar om dan meteen aan omkoping te denken gaat wat verquote:Op zondag 23 mei 2010 20:54 schreef Tommeke het volgende:
Klopt, en vergeet omkoping niet.. Als je gister die scheids bij Inter - Bayern ook zag...
Als ze heel RadioShack eruit nemen alleen omdat Armstrong erin rijd, dan nemen ze op dat moment ook heel Astana en Columbia eruit. Zou belachelijk zijn om het ene team harder te straffen dan het andere. Maargoed, die kans lijkt me niet heel groot.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:59 schreef JohnDDD het volgende:
Zou mij wel verbazen. Armstrong heeft Landis inmiddels vrij rustig als een psychopaat weggezet. Als een chanteur. De voorzitter van de UCI is het met hem eens. Er is geen reden om aan te nemen dat Landis de waarheid spreekt. Armstrong is niet iemand die je zomaar even uitsluit omdat iemand hem beschuldigt.
Maar het is niet uit te sluiten dat er op de dag voor de Tour genoeg bewijs komt om de hele RadioShack ploeg uit de Tour te nemen (plus Contador en Hincapie)
En diens tweelingbroer waarschijnlijk ook wel. Dan heb je er al twee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:09 schreef JohnDDD het volgende:
Kan voor Armstrong nog een probleem worden mochten 2 oud-ploeggenoten van hem de verhalen bevestigen. Ik ben dan wel benieuwd om wie het gaat. Zeker Tyler Hamilton![]()
Ja zo moet je het zien een soort Kohl. Maar dan nog, iedereen weet dat bijna iedereen in het peloton met zijn handjes in die snoeppot zit. Dat vraag ik mij dan wel eens af, stel ze gebruiken allemaal doping dan is er toch geen sprake meer van vervalsing want dan fiets je met dezelfde middelen tegen elkaar.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:57 schreef Sautor het volgende:
Even een tvp voor de soap. Landis beschuldigt dus in feite heel het Amerikaanse wielrennen van doping.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |