abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:19:52 #226
235533 djyvo
leerproblemen
pi_81758577
gewoon 5 keer op ENTER drukken. en je weet het
leerproblemen
pi_81759244
geeft inderdaad aan dat hij liever niet degene is die de rest er bij naait, maar wel degelijk het idee heeft dat er meer in zijn ploeg (destijds) aan de doping zaten. En tegen die anderen heeft hij misschien ook geen bewijs als ik het zo hoor, dus is hij ook voorzichtig.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 13:51:56 #228
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81759475
Two people named by Landis may co-operate with authorities

By:
Cycling News
Published:
May 22, 10:46,
Updated:
May 22, 10:43

TOC organiser Messick speaks to the NY Times about his conversation with Landis

At least two of the people Floyd Landis accused of doping have already been contacted by anti-doping officials, the New York Times has reported. The newspaper says the two do not want their names published as they are still deciding whether to step forward. The unnamed agency has allegedly asked them to co-operate in its investigation in exchange for leniency.

Landis himself had tried to get others to co-operate with him, said Andrew Messick, sports director of A.E.G, which runs the Amgen Tour of California: “He was trying to find other riders to come clean with him, but nobody would.” Messick suggested that Landis tell his story to the United States Anti-Doping Agency.

In the New York Times, Messick said that he had a conversation with Landis in early April. He told me: ‘I’ve been living a lie. I can’t sleep at night. I have to ease my burden, so I’ve got to tell the truth about what I’ve done.

“I told him two things. One, none of this is new. If you hang around cycling long enough, you hear things about riders and what they’ve done. And two, what makes you think anyone would believe you?”

In the emails published by Team RadioShack on Friday, Landis indicated that he has attended meetings with officials from the United States Anti-Doping Agency (USADA) and invited Lance Armstrong, Messick and his close friend and sponsor Dr Brent Kay to a meeting in Los Angeles on May 6. There is no indication in the emails if they attended the meeting.

According to unnamed sources in the New York Times, the Wall Street Journal and other media, Landis is also co-operating with an investigation by the Food and Drug Administration. It has been reported that the investigation is being led by special agent Jeff Novitzky, who worked on the the Bay Area Laboratory Co-operative (BALCO) steroids case. However the FDA refused to confirm if that was the case.

There are unconfirmed reports that Landis may be present at the time trial stage of the Amgen Tour of California in downtown Los Angeles on Saturday.
pi_81763784
Het zou wel interessant zijn mochten andere renners nu ook naar voren komen en een bekentenis afleggen. Mochten ook die Armstrong beschuldigen dan is het einde verhaal voor hem!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_81767519
Ik gok dat de donderdag of vrijdag voor de Tour de zaak gaat ontploffen.
pi_81768404
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 13:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Max van Heeswijk geeft in een interview aan dat hij veel dopinggebruik vermoedde bij US Postal. Meteen daarna krabbelt hij dan terug, en zegt 'ie dat 'ie alleen Landis bedoelde.

http://nos.nl/audio/15877(...)andis-gebruikte.html

Maar als de vraag is "Heb je het ooit bij anderen gezien?" En je begint een verhaal over dat je in december op trainingskamp altijd als een van de eersten boven was en voegt toe "misschien gingen hun toen pas in training", dan duidt het er toch wel op dat het niet alleen over Landis gaat
maw hij spreekt het verhaal van landis compleet tegen... want volgens landis leerde Armstrong en Bruyneel andere dopen (ook de nieuwelingen), spraken ze er openlijk over, namen ze samen hun doping etc etc.
pi_81769309
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:42 schreef JohnDDD het volgende:
Het zou wel interessant zijn mochten andere renners nu ook naar voren komen en een bekentenis afleggen. Mochten ook die Armstrong beschuldigen dan is het einde verhaal voor hem!
Hangt er denk ik meer vanaf in hoeverre de ASO Armstrong wel/niet in de Tour wil hebben. Ik neem aan dat ze de komende 2 maanden niet direct met overtuigend bewijs komen dus dan is het aan de ASO om evt. te zeggen we willen geen Armstrong (en consequent dan ook geen Hincapie).
pi_81772846
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:54 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Hangt er denk ik meer vanaf in hoeverre de ASO Armstrong wel/niet in de Tour wil hebben. Ik neem aan dat ze de komende 2 maanden niet direct met overtuigend bewijs komen dus dan is het aan de ASO om evt. te zeggen we willen geen Armstrong (en consequent dan ook geen Hincapie).
en contador? boonen? allemaal mannen die bij Bruyneel gezeten hebben. Als Aso omwille van georganiseerd doping gebruik bruyneel, dz, armstrong, leipo, hincapie en andere daarvoor weghoud, moeten ze in princiepe die mensen ook weren.
En wat met BMC en evans? of van de velde?
pi_81772908
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 21:36 schreef Devpartner het volgende:

[..]

en contador? boonen? allemaal mannen die bij Bruyneel gezeten hebben. Als Aso omwille van georganiseerd doping gebruik bruyneel, dz, armstrong, leipo, hincapie en andere daarvoor weghoud, moeten ze in princiepe die mensen ook weren.
En wat met BMC en evans? of van de velde?
De mensen die door Landis beschuldigt zijn nu heb ik het dan over. Als de ASO volhoud wat ze de laatste jaren doen zou het me niets verbazen als ze dus Armstrong en Hincapie uitsluiten vanwege mogelijk dopinggebruik zonder enkel bewijs.
pi_81777268
Zou mij wel verbazen. Armstrong heeft Landis inmiddels vrij rustig als een psychopaat weggezet. Als een chanteur. De voorzitter van de UCI is het met hem eens. Er is geen reden om aan te nemen dat Landis de waarheid spreekt. Armstrong is niet iemand die je zomaar even uitsluit omdat iemand hem beschuldigt.

Maar het is niet uit te sluiten dat er op de dag voor de Tour genoeg bewijs komt om de hele RadioShack ploeg uit de Tour te nemen (plus Contador en Hincapie)
  zondag 23 mei 2010 @ 08:59:05 #236
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81782435
Floyd Landis visits Amgen Tour, reportedly apologizes to Greg LeMond
by VeloNews.com

Two days after shocking the bike world by admitting that he doped and accusing a long list of star cyclists of doing the same, Floyd Landis appeared at the Amgen Tour of California time trial in Los Angeles Saturday. And ESPN.com reports Landis called Greg LeMond Friday to apologize for an incident at his 2007 doping hearing.

Landis visited the OUCH tent along the Amgen time trial course with his supporter Dr. Brent Kay. Landis would not talk to reporters and sat facing away from the race most of the time.

ESPN.com reported Saturday that Landis had apologized to LeMond for an ugly incident during the 2007 hearing at which Landis appealed the cheating charge that saw him stripped of the 2006 Tour de France title.

(Related: Directory of VeloNews articles on Landis’ allegations)

LeMond had been scheduled to testify about a telephone conversation with Landis, in which he believed Landis had tacitly admitted using performance enhancing drugs.

On the night before he was to testify, LeMond received an anonymous call threatening to reveal that he had been sexually molested as a child — something he had told Landis in their earlier conversation as a way of demonstrating the destructive power of secrets.

The call was traced to Landis’ personal manager, Will Geoghegan — a fact that was revealed during the hearing.

Landis told ESPN.com that he wanted to keep details of his conversation with LeMond private.

Agence France Presse contributed to this report.
pi_81783938
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het feit dat er op zich nog nooit echt een gepakte is geweest bij US Postal en opvolgers wijst er volgens mij op dat het dopinggebruik net georganiseerd moet zijn. Voor een ploeg die zo sterk reed/rijdt ...
Denk 't ook. Dat denk ik overigens al jaren.
Wat mij betreft is 't verhaal van Landis plausibel.
  zondag 23 mei 2010 @ 11:21:15 #238
40566 Ericr
Livewrong
pi_81784621
Net zo plausibel als de verhalen van Kohl en dat heeft ook weinig opgeleverd. Landis bekent overigens zijn 2006 dopinggebruik niet omdat hij dan vervolgd wordt wegens meeneid, zolang hij niet met concreet bewijs komt zal hij worden neergezet als leugenaar.

Je hebt meer aan een spijtoptant die nog in het systeem meedraait dan aan een aan lager geraakte Landis.
pi_81785761
Het verhaal van Landis zal niets opleveren, maar imo is inmiddels wel volledig duidelijk dat het wielrennen qua dopinggebruik door en door rot is. En dat het al jaren niet meer gaat om wie de beste wielrenner is, maar om wie de beste docter heeft.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:33:06 #240
40566 Ericr
Livewrong
pi_81790392
Dat is sport en niet alleen verbonden aan wielrennen. Atletiek is net zo goed verrot in in het tennis schuiven ze alles onder het tapijt. Denk dat andere sporten een nog grotere omerta kennen dan het wielrennen maar wordt er gewoon veel minder gecontroleerd waardoor het lijkt dat andere sporten veel schoner zijn.
pi_81802692
Klopt, en vergeet omkoping niet.. Als je gister die scheids bij Inter - Bayern ook zag...
  zondag 23 mei 2010 @ 22:39:57 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_81810140
quote:
Op zondag 23 mei 2010 20:54 schreef Tommeke het volgende:
Klopt, en vergeet omkoping niet.. Als je gister die scheids bij Inter - Bayern ook zag...
Die scheids was niet top maar om dan meteen aan omkoping te denken gaat wat ver
pi_81810771
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:59 schreef JohnDDD het volgende:
Zou mij wel verbazen. Armstrong heeft Landis inmiddels vrij rustig als een psychopaat weggezet. Als een chanteur. De voorzitter van de UCI is het met hem eens. Er is geen reden om aan te nemen dat Landis de waarheid spreekt. Armstrong is niet iemand die je zomaar even uitsluit omdat iemand hem beschuldigt.

Maar het is niet uit te sluiten dat er op de dag voor de Tour genoeg bewijs komt om de hele RadioShack ploeg uit de Tour te nemen (plus Contador en Hincapie)
Als ze heel RadioShack eruit nemen alleen omdat Armstrong erin rijd, dan nemen ze op dat moment ook heel Astana en Columbia eruit. Zou belachelijk zijn om het ene team harder te straffen dan het andere. Maargoed, die kans lijkt me niet heel groot.
pi_81889397
'USADA trekt uitspraken Landis na'
Uitgegeven: 25 mei 2010 20:44
Laatst gewijzigd: 25 mei 2010 20:43
BOSTON - Het Amerikaanse anti-dopingbureau USADA is de dopingschuldigingen van Floyd Landis aan het adres van diverse mensen uit de wielersport aan het natrekken.
© ANP

De Amerikaan gaf onlangs toe tijdens zijn loopbaan verboden middelen te hebben gebruikt, maar tevens dat hij daartoe verplicht werd door zijn omgeving.

Landis won in 2006 de Ronde van Frankrijk, maar kon die eindzege snel weer inleveren toen hij gepakt werd op doping.

Armstrong

In e-mails aan de internationale wielrenunie UCI en de Amerikaanse wielerbond trok Landis ook veel andere andere renners mee in zijn dopingverhaal.

Zo zouden Lance Armstrong, Levi Leipheimer, George Hincapie en David Zabriskie in hun tijd bij US Postal ook aan de verboden middelen hebben gezeten. Ploegleider Johan Bruyneel was daar volgens de Amerikaan ook bij betrokken.

The New York Times meldt dinsdag dat twee van de door Landis beschuldigde renners door USADA benaderd zijn om informatie te verstrekken.

In ruil voor medewerking als kroongetuigen zouden ze mogelijke straffen ontlopen. De namen van de twee sporters zijn niet bekendgemaakt. Volgens The New York Times omdat beiden momenteel nog overleggen of ze het aanbod aannemen.

UCI

De internationale wielrenunie UCI is in het geweer gekomen tegen de uitspraken van Floyd Landis dat de wielerfederatie in 2001 positieve epogevallen in de Ronde van Zwitserland heeft weggemoffeld.

Volgens de UCI zijn er dat jaar in de Zwitserse etappekoers bij controles geen renners op epo gepakt. De UCI gaf dinsdag aan over de nodige bewijzen te beschikken die de uitspraken van Landis ontkrachten.

Epo

Tussen 2001 en 2003 leverde de UCI bij vijf laboratoria stalen in die na analyse sporen van epo bleken te bevatten.

Het lab in Parijs meldde in die periode drie positieve epo-analyses, het laboratorium in Lausanne achttien en de onderzoekscentra in Keulen, Barcelona en Madrid elk één. Geen van die stalen was afkomstig van renners die in 2001 de Ronde van Zwitserland reden.

De UCI gaf verder aan dat het Internationaal Olympisch Comité (IOC) van elke positieve staal een kopie van het verslag heeft ontvangen.

Daarnaast werden in 2001 alle verslagen van analyses in de Ronde van Zwitserland doorgestuurd naar het olympisch comité van Zwitserland.

Landis beschuldigde voormalig UCI-voorzitter Hein Verbruggen ervan dat de Nederlander in 2001 tegen betaling een positieve dopingtest van Lance Armstrong geheim heeft gehouden.
pi_81889446
Kan voor Armstrong nog een probleem worden mochten 2 oud-ploeggenoten van hem de verhalen bevestigen. Ik ben dan wel benieuwd om wie het gaat. Zeker Tyler Hamilton
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:29:20 #247
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81902975
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:09 schreef JohnDDD het volgende:
Kan voor Armstrong nog een probleem worden mochten 2 oud-ploeggenoten van hem de verhalen bevestigen. Ik ben dan wel benieuwd om wie het gaat. Zeker Tyler Hamilton
En diens tweelingbroer waarschijnlijk ook wel. Dan heb je er al twee.

Als de hond ook zijn mond open trekt al drie zelfs.
pi_81914625
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:57 schreef Sautor het volgende:
Even een tvp voor de soap. Landis beschuldigt dus in feite heel het Amerikaanse wielrennen van doping.
Ja zo moet je het zien een soort Kohl. Maar dan nog, iedereen weet dat bijna iedereen in het peloton met zijn handjes in die snoeppot zit. Dat vraag ik mij dan wel eens af, stel ze gebruiken allemaal doping dan is er toch geen sprake meer van vervalsing want dan fiets je met dezelfde middelen tegen elkaar.
Anders moeten ze ook allemaal op dezelfde fiets gaan fietsen, want de Pinarello is lichter als dat de Giant is en dan is het ook niet eerlijk. Of zit ik nu dan verkeerd?
Haters gonna hate.
pi_81914696
Armstrong is de renner die het meest op doping is gecontroleerd. Ik denk niet dat een aantal aantijgingen van verschillende (ex)renners aan zijn adres wat uit maken. Als Armstrong uit de verboden pot eet, zal er denk ik niemand achter komen en ik geloof niet dat hij heeft gebruikt waar zijn vrouw en anderen bij waren.
Haters gonna hate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')