Zit een minimum aan wat fietsen mogen wegen. En mocht iedereen het doen, dat maakt het nog niet ok. Topsporters hebben ook een voorbeeldfunctie en het is misbruik van medicamenten, wat ongetwijfeld lang niet altijd gezond zal zijn. Dus ook deel zelfbescherming van de atleten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zo moet je het zien een soort Kohl. Maar dan nog, iedereen weet dat bijna iedereen in het peloton met zijn handjes in die snoeppot zit. Dat vraag ik mij dan wel eens af, stel ze gebruiken allemaal doping dan is er toch geen sprake meer van vervalsing want dan fiets je met dezelfde middelen tegen elkaar.
Anders moeten ze ook allemaal op dezelfde fiets gaan fietsen, want de Pinarello is lichter als dat de Giant is en dan is het ook niet eerlijk. Of zit ik nu dan verkeerd?
Als iedereen doping gebruikt, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen dezelfde doping gebruikt. Dus dat betekent niet dat iedereen met gelijke wapens strijdt. Riis ging verder dan de concurrentie en kon daardoor de Tour winnen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja zo moet je het zien een soort Kohl. Maar dan nog, iedereen weet dat bijna iedereen in het peloton met zijn handjes in die snoeppot zit. Dat vraag ik mij dan wel eens af, stel ze gebruiken allemaal doping dan is er toch geen sprake meer van vervalsing want dan fiets je met dezelfde middelen tegen elkaar.
Anders moeten ze ook allemaal op dezelfde fiets gaan fietsen, want de Pinarello is lichter als dat de Giant is en dan is het ook niet eerlijk. Of zit ik nu dan verkeerd?
Dat dus. En je geeft een verkeerd signaal af: "het is OK doping te gebruiken als je fietst." Met als gevolg dat als je op enig competitief niveau wilt fietsen, je min of meer gedwongen wordt doping te gebruiken. Iedereen gebruikt immers en het mag, dus je moet wel.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:24 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zit een minimum aan wat fietsen mogen wegen. En mocht iedereen het doen, dat maakt het nog niet ok. Topsporters hebben ook een voorbeeldfunctie en het is misbruik van medicamenten, wat ongetwijfeld lang niet altijd gezond zal zijn. Dus ook deel zelfbescherming van de atleten.
Hangt ervan wat er mee gedaan wordt. Museeuw is ook nooit betrapt en toch geschorst.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Armstrong is de renner die het meest op doping is gecontroleerd. Ik denk niet dat een aantal aantijgingen van verschillende (ex)renners aan zijn adres wat uit maken. Als Armstrong uit de verboden pot eet, zal er denk ik niemand achter komen en ik geloof niet dat hij heeft gebruikt waar zijn vrouw en anderen bij waren.
Overigens , iemand kan bv zelfs doping of medicijnen nemen om bv kortademigheid ed te stoppen. Dan kun je die als renner die daar geen last van heeft ook wel nemen , maar tzal je toch niet veel helpen , terwijl je voordeel op die andere wél weggewerkt is daardoor ...quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als iedereen doping gebruikt, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen dezelfde doping gebruikt. Dus dat betekent niet dat iedereen met gelijke wapens strijdt. Riis ging verder dan de concurrentie en kon daardoor de Tour winnen.
Het verschil in gewicht van fietsen is minimaal, want er is een minimum-gewicht voorgeschreven door de UCI. Elke fabrikant kan zonder veel problemen onder dat gewicht komen, dus zullen ze allemaal ongeveer op het minimum gewicht zitten.
De rode lantaarn is ook eens betrapt, als je die hebt dan weet je toch al dat je niet meer wintquote:Op woensdag 26 mei 2010 14:37 schreef Wombcat het volgende:
En ze nemen niet omdat het te zwaar is, maar omdat ze willen winnen. Ben Johnson nam ook geen doping omdat de 100 meter te lang was.
Dat heeft er ook mee te maken dat sommigen ook nemen om hun kopman te helpen winnen hé ...quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:01 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
De rode lantaarn is ook eens betrapt, als je die hebt dan weet je toch al dat je niet meer wintIk denk dat het ook een soort van zelfkennis is. Als je bij voorbaat al weet dat je geen kans maakt, wat doe je dan, doping om zover mogelijk te komen of wat.
Vrouwenwielrennen valt in niks te vergelijken met profwielrennen ...quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Mensen kunnen soms gekke dingen doen denk ik dan maar. Hell no dat ik dat ga doen om mijn "kopvrouw" te helpen hahaha. Fiets ze zelf maar door hoor.
qua inkomsten niet maar van niveau wel, als jij tussen de toppers goed wil presteren moet je er ook alles voor doen en als je geen talent heb, moet je ook aan de hulpmiddelen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vrouwenwielrennen valt in niks te vergelijken met profwielrennen ...
Daar zeg je het , de inkomsten zijn niet van die aard dat je daarvoor meer risico's gaat nemen ... In het profwielrennen zijn ze dat doodgewoon wél. Dat is ook een feit. En is de media-aandacht er ook veel meer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
qua inkomsten niet maar van niveau wel, als jij tussen de toppers goed wil presteren moet je er ook alles voor doen en als je geen talent heb, moet je ook aan de hulpmiddelen.
Mwah. In het eerste jaar dat ik aan wielrennen deed (1994), was er bij de amateurs-B één controle dat jaar. Er werden 3 getest en er waren 2 positief. En daar ging het ook nergens om. Bij een overwinning was het prijzengeld 60 gulden oid.quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar zeg je het , de inkomsten zijn niet van die aard dat je daarvoor meer risico's gaat nemen ... In het profwielrennen zijn ze dat doodgewoon wél. Dat is ook een feit. En is de media-aandacht er ook veel meer.
Ik heb met iemand gesproken die in 't wereldje zit (mannenwielrennen). 90% van de profs gebruikt gewoon.. Vaak weten ze van te voren al wanneer, waarop en hoe ze gecontroleerd worden..quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:55 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
qua inkomsten niet maar van niveau wel, als jij tussen de toppers goed wil presteren moet je er ook alles voor doen en als je geen talent heb, moet je ook aan de hulpmiddelen.
Daarom ben jij dus ook geen prof. Als je niet de wil hebt om de winnen kom je nooit in het prof-peloton, er is niemand die met zijn natuurlijke kwaliteiten alleen even prof wordt, zonder de wil om te winnen. Daarvoor zitten die mannen te dichtbij elkaar qua niveau. De wil en doorzettingsvermogen en ambitie geven net even dat beetje meer energie om uiteindelijk ook echt te winnen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Laat mij ook maar lekker pelotonvulling zijn, ik fiets omdat ik 't leuk vind. Meer niet
Eens met beide delen van je postquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Daarom ben jij dus ook geen prof. Als je niet de wil hebt om de winnen kom je nooit in het prof-peloton, er is niemand die met zijn natuurlijke kwaliteiten alleen even prof wordt, zonder de wil om te winnen. Daarvoor zitten die mannen te dichtbij elkaar qua niveau. De wil en doorzettingsvermogen en ambitie geven net even dat beetje meer energie om uiteindelijk ook echt te winnen.
Dat is ook waarom je bijv. doping niet kan legaliseren. Als je toestaat dat renners doping gebruiken zijn er altijd bij die nog liever willen winnen en nog liever en die bereid zijn hun gezondheid te beschadigen om te winnen. En dan kun je opeens geen prof meer worden zonder kans op een hartstilstand te lopen. Of je krijgt renners die meteen na een etappewinst neervallen.
Moet zeggen dat het aantal doden me op zich nog wel meevalt, gedurende vrijwel de hele jaren 90 kon men vrijelijk alles gebruiken wat men wilde.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Eens met beide delen van je post
Als je 't gaat legaliseren loopt 't alleen maar meer uit de hand, omdat de reden om te doperen (voordeel tov. anderen) er niet meer is..
Eigenlijk zie ik weinig verschil tussen bijv. EPO en vitamine C of ijzer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:57 schreef Ericr het volgende:
Meeste doping is legaal, daar zit het probleem niet in. Het probleem is dat er oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van medicijnen en dat zal nooit worden vrijgegeven. Medicijnen zijn niet bedoeld om sportprestaties te verbeteren maar om te genezen of op zijn minst symptomen te bestrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |