Ik heb het artikel wel degelijk gelezen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:35 schreef Bleekscheet het volgende:
jullie hebben blijkbaar dat artikel niet gelezen, wat verwacht je anders van IQloze fokkertjes
Inderdaad.quote:
Nou kom dan eens met enkele citaats die niet door de beugel kunnen? En die volgens jou aanzetten tot haat?quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:42 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb het artikel wel degelijk gelezen.
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:43 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nee hoor, niks appels/peren... Vrijheid van meningsuiting geldt dan net zo hard voor Wilders als voor de schrijver van dit poepvodje
En je stemt zeker op Wilders omdat je zo'n voorstander bent van Vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 30 april 2010 14:17 schreef tennisarm het volgende:
Maar eigenlijk vind ik dat dit soort figuren zo'n bedreiging dat ze van mij preventief mogen worden teruggestuurd naar het Rifgebergte.
Dat is jouw ongefundeerde mening.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:49 schreef Bleekscheet het volgende:
[..]
Wilders zet aan tot vreemdelingenhaat, zo ben je nu iets wijzer geworden?
Vind je dit werkelijk? Dan heb je ofwel het stuk niet gelezen of je bent gewoon heel erg dom. Want bewust of onbewust; Wilders zet wel degelijk aan tot vreemdelingenhaat. Omdat hij zich zo laatdunkend uitlaat over allochtonen denken sommige PVV-aanhangers dat het gerechtvaardigd is om allochtonen te haten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:52 schreef Amos_ het volgende:
Ik vind dit artikel meer aanzetten tot vreemdelingenhaat dan Wilders.
Dit is natuurlijk onzin. Anders moeten we tientallen talen als "officiële talen van Nederland" hanteren en dat lijkt mij niet de bedoeling.quote:Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland.
Ik heb niets tegen de oproep tot gebed.quote:Dat betekent vijf keer per dag de oproep tot gebed van de moskee, net zoals vierentwintig keer per dag de kerkklokken luiden.
Whatever.quote:Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden.
Dit is goed voor de scholieren zelf.quote:Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.
Net als in het VK? Zolang het niet in strijd is met de Nederlandse wet, waarom niet.quote:Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht.
Als de joden herstelbetalingen krijgen, dan hebben andere mensen daar ook recht op.quote:Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs).
Verzuiling.quote:Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!
is mooi gezegdquote:Het is niet meer dan logisch dat wij ons ook bemoeien met de inrichting van deze maatschappij. Wij horen hier. Wij zijn hier
Jij betaalt?quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:59 schreef FIFA2010 het volgende:
Als de joden herstelbetalingen krijgen, dan hebben andere mensen daar ook recht op.
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je dit werkelijk? Dan heb je ofwel het stuk niet gelezen of je bent gewoon heel erg dom. Want bewust of onbewust; Wilders zet wel degelijk aan tot vreemdelingenhaat. Omdat hij zich zo laatdunkend uitlaat over allochtonen denken sommige PVV-aanhangers dat het gerechtvaardigd is om allochtonen te haten.
zijn olie op het vuur van mensen die al in hun maag zitten met integratie. Dus ja, dat wakkert zo'n vlam alleen maar aan.quote:Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland
Ik ben het dan ook niet eens met het stuk, maar ik kan mij voorstellen dat een moslim dit schrijft. Aanzetten tot haat vind ik echter nogal ver gaan. Maar nogmaals, het is zeer begrijpelijk dat moslim dit denkbeeld ontwikkelen. Dat komt door figuren als Wilders; zijn geschreeuw werkt dit soort shit in de hand.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:08 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken
[..]
zijn olie op het vuur van mensen die al in hun maag zitten met integratie. Dus ja, dat wakkert zo'n vlam alleen maar aan.
Dit is net zo dom provoceren als een Wilders doet. Alleen dan vanuit de "bron van ergerenis" voor die mensen en dan geldt het dus als bevestiging van hun vooroordeel.
De moslims die ik ken negeren Wilders. Dat werkt veel beter.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het dan ook niet eens met het stuk, maar ik kan mij voorstellen dat een moslim dit schrijft. Aanzetten tot haat vind ik echter nogal ver gaan. Maar nogmaals, het is zeer begrijpelijk dat moslim dit denkbeeld ontwikkelen. Dat komt door figuren als Wilders; zijn geschreeuw werkt dit soort shit in de hand.
Ik kan me weinig succesvolle Chinezen in Nederland voor de geest halen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
Waarom zie je dit soort brieven nooit van Chinezen dan? Die hebben toch ook behoud van hun cultuur en ze zijn succesvol onderdeel van onze samenleving.
Bijvoorbeeld.
Overigens zijn overwegend veel "moslims" (alsof het een afkomst is..) dat net zo goed.
Artsen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:
Ieder willekeurig Chinees restaurant? Veel studenten?
Veel hoge school waar ook genoeg Islamitische allochtonen rondlopen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:
Ieder willekeurig Chinees restaurant? Veel studenten?
quote:Veel zaken hier hebben ooit te maken gehad met de maffia die hen bedreigt en afperst. Die hebben greep op veel ondernemers, iedereen is bang voor die bendes die ons het geld afhandig maken”, zegt bedrijfsleider Heung Lau, die een groothandel leidt in Chinatown Rotterdam. Hij wil niet dat de naam van het bedrijf in de krant komt, omdat ook hij bang is voor tegenacties.
Zoals Heung Lau reageren veel ondernemers. „Niemand doet aangifte. Te bang voor wraak en intimidatie. Vreemde Chinezen komen dan je zaak binnen en bedreigen je met wapens. Ze zetten soms letterlijk het mes op je keel en eisen geld. Het gaat dan om veel geld. Geld om je te beschermen, noemen ze dat, maar ondertussen persen ze je af voor duizenden of tienduizenden euro’s. Samenwerken met de gemeente is wel het laatste waar we dan aan denken.”
Als de Chinese groep net zo groot was geweest als de Islamitische groep.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:36 schreef Amos_ het volgende:
Ja dat zal best, maar daar heb je als "gewoon mens" hoe cru ook, geen last van.
DIt soort voorstellen in het *ahum* artikel gaan ingrijpend in op veranderingen in het dagelijks leven. En dat zal veel mensen bewust voor de schenen schoppen.
Wat is dit voor loze speculatiequote:Op vrijdag 30 april 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als de Chinese groep net zo groot was geweest als de Islamitische groep.
Dan had jij daar ook last van gehad.
Zeker gaat het daar wel om, jij haalt deze groep aan als een zogenaamd succesvolle groep wat volstrekte onzin blijkt, je kan niet zeggen dat het puur aan een bepaalde groep ligt,quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Wat is dit voor loze speculatie
Als als...
Het gaat om het nuEn het "echt", niet het "als"
quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeker gaat het daar wel om, jij haalt deze groep aan als een zogenaamd succesvolle groep wat volstrekte onzin blijkt, je kan niet zeggen dat het puur aan een bepaalde groep ligt,
het toeval dat het bij zoveel groepen (in 1e instantie meestal) slecht ging ligt niet aan hen,
het ligt aan ons.
Het ligt compleet bij ons, daar ben ik van overtuigd, ja ze zijn lastig maar wij hebben ze ook laten stikken.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ja, het ligt vooral niet aan het onvermogen om aan te passen, nee laten we de schuld alleen bij ons leggen.
Het probleem werkt 2 kanten op. Ook van ons, maar ook van de nieuwe groepen.
Nonsense...tenzij je dat natuurlijk kan onderbouwen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als de Chinese groep net zo groot was geweest als de Islamitische groep.
Dan had jij daar ook last van gehad.
Ik heb dit nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:17 schreef tennisarm het volgende:
Iedereen heeft wel eens de uitspraak van Marokkaans straattuig gehoord "wacht maar over 10 jaar zijn wij de baas in Nederland"
Ik ben niet degene die de Chinezen erbij heeft gehaald.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nonsense...tenzij je dat natuurlijk kan onderbouwen.
Problemen bagatelliseren door Chinezen er met de haren bij te slepen.![]()
*wacht onderbouwing wel af.
Dat is deels mijn fout door bijv. de Chinezen te benoemen als groep die wel hier woont en nagenoeg geen problemen geeft en dus goed onderdeel is geworden van de maatschappijquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nonsense...tenzij je dat natuurlijk kan onderbouwen.
Problemen bagatelliseren door Chinezen er met de haren bij te slepen.![]()
*wacht onderbouwing wel af.
In dat geval mijn excuus.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die de Chinezen erbij heeft gehaald.
Amos deed dat, onder het mom van een succesvolle groep, wat volstrekte onzin bleek.
Verder zie je het toch zelf of vind je het toeval dat ze allemaal bij elkaar wonen in dezelfde achterstandsbuurten met dezelfde problemen. Zal echt goed zijn voor oplossingen.
Of scholen vol met dit soort jongeren, witte scholen, en ga zo maar door.
Integratie is ook communicatie.
Wat dus onzin is.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:06 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is deels mijn fout door bijv. de Chinezen te benoemen als groep die wel hier woont en nagenoeg geen problemen geeft en dus goed onderdeel is geworden van de maatschappij
Ja ik word niet goed van die hangchinezen die mijn vriendin lastigvallen en die vernielingen aanrichten in mijn buurt en overvallen plegen. Poe zeg.quote:
Ik wil best nog een keer de Chinese maffia er bij halen, zullen we het gokken er nog buiten laten, het is wel erg makkelijk om te stellen dat ze geen problemen opleveren zonder enige onderbouwing terwijl ik net het tegenovergestelde heb gedaan zie het artikel.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
In dat geval mijn excuus.
De Chinezen laat ik er graag buiten, aangezien die geen enkele vorm van merkbare overlast veroorzaken.
Maar desalniettemin: jij stelt dat als de groep Chinezen in Nederland maar groot genoeg is we dezelfde problemen zouden hebben zoals we die kennen met Marokkanen, en dat is natuurlijk onzin.
Inderdaad, zoals een paar dagen geleden nog: "Hier planten we onze vlag en beginnen we aan de herovering van Nederland.".quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:17 schreef tennisarm het volgende:
Iedereen heeft wel eens de uitspraak van Marokkaans straattuig gehoord "wacht maar over 10 jaar zijn wij de baas in Nederland".
Chinese mafia.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik wil best nog een keer de Chinese maffia er bij halen, zullen we het gokken er nog buiten laten, het is wel erg makkelijk om te stellen dat ze geen problemen opleveren zonder enige onderbouwing terwijl ik net het tegenovergestelde heb gedaan zie het artikel.
Het gaat er voor mij niet om om de Chinezen aan ta vallen, het gaat er om dat er maar weinig groepen echt succesvol zijn,
en dat heeft voornamelijk te maken met onze beperkte integratiepogingen.
De Chinese groep geeft nu al genoeg problemen terwijl het een relatief kleine groep is.
Molukkers waren ook niet succesvol in eerste instantie.
De Antilianen waren probleemgevallen en zijn het zelfs nog steeds hier en daar af en toe.
Roemeense Skimmers.
Poolse arbeiders (wacht maar over een paar jaar zullen die ook genoeg problemen opleveren).
We laten ze stikken.
Dat is het probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |