is het wel want voor consumenten is het goed softwarequote:Op zondag 2 mei 2010 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan op mijn opmerking dat het geen consumentensoftware is?
Ja hoor, schotel jij een gemiddelde consument Premiere en Windows Movie Maker voor en dan mag jij raden wie er het eerste z'n vakantiefilmpje af heeftquote:Op zondag 2 mei 2010 12:59 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
is het wel want voor consumenten is het goed software
Als HBO'er misschien, maar ik doe MBO ICT beheer, het lijkt mij sterk dat ik het goedkoper krijgquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat een valide argument zeg.
Je kan als scholier zijnde het negen van de tien keer goedkoop krijgen.
En je jat het wel degelijk omdat je er niet voor betaald hebt.
jouw taal beetje gaarquote:Op zondag 2 mei 2010 13:08 schreef Athlon64x het volgende:
dat weten we niet windows movie maker beetje gaar
Als de rechter hier in mee gaat moet Ziggo wel. En dan zullen andere providers snel volgen. Ik mag alleen wel hopen dat de rechter zo verstandig is hier niet in mee te gaan.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat moet Ziggo vooral doen, ik zeg dan principieel mijn internet bij hun op
In 1995 waren er nog geen euro'squote:Op zondag 2 mei 2010 15:17 schreef Super_Fucker het volgende:
In 1995 betaalde men 20 euro voor een CD. De consument werd toen belazerd, nu nog.
Hoezo datquote:
Dat zou geweldig zijnquote:Op zondag 2 mei 2010 15:42 schreef Arnold_fan het volgende:
Om te beginnen zouden alle providers in NL de sites van BREIN kunnen blokkeren. Als niemand in NL informatie over hen kan vinden zijn ze gelijk hun bestaansrecht kwijt.
wie is rinus wat rare naam klinkt als wc schoon maak middelquote:Op zondag 2 mei 2010 15:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoezo dat![]()
Kom nou niet met grammar nazi aanzetten want je praat echt als Zanger Rinus gedeeld door 2.
en voor de rest heb je gelijkquote:Op zondag 2 mei 2010 15:17 schreef Super_Fucker het volgende:
In 1995 betaalde men 20 euro 30 gulden voor een CD. De consument werd toen belazerd, nu nog.
quote:De Piratenpartij maakt zich grote zorgen over het aangekondigde kort geding van stichting BREIN tegen Ziggo. De auteursrechten industrie probeert op deze manier het Nederlands parlement buiten spel te zetten door jurisprudentie te kopen met top-advocaten.
De Piratenpartij heeft vernomen dat BREIN en Ziggo achter gesloten deuren al enige tijd in gesprek zijn. BREIN zou, onder dreiging van het aanpassen van de licentievoorwaarden van diensten die Ziggo nu of in de toekomst aanbied, grote druk hebben uitgeoefend op Ziggo om zich tijdens het kort geding sub-optimaal te laten verdedigen. Het is de Piratenpartij niet bekend of het hier om licentievoorwaarden van online on-demand TV diensten gaat, of reguliere doorgifte van bestaande Ziggo TV diensten.
Los van de timing, BREIN opent namelijk de aanval terwijl het parlement met mei-reces is, valt op dat BREIN iedere Nederlander met een snelle internetverbinding op voorhand schuldig verklaart door te beweren dat zij "vooral op het internet zitten vanwege de toegang tot illegale muziek, films, televisieseries en games". Op deze manier criminaliseert BREIN ten onrechte bijna alle internetgebruikers.
BREIN heeft aangekondigd dat de uit het kort geding voortvloeiende jurisprudentie zal worden gebruikt om ook aan andere internetproviders de dure censuurtechnologie op te leggen. Op deze manier dreigt, buiten de politiek om, de discussie over netwerkneutraliteit, het gelijkheidsbeginsel van het internet, beëindigd te worden voordat deze begonnen is. Tevens negeert men wederom doelbewust het feit dat het maken van een kopie voor eigen lering en gebruik expliciet is vrijgesteld in de auteurswet van 1912.
Recentelijk is door de Europese volksvertegenwoordiging bepaald dat de aansprakelijkheid van de inhoud die over een internetverbinding gaat, niet bij de internetproviders ligt. BREIN gaat hier direct tegenin, door het creëren van een precedent op nationaal niveau, zodat de internetprovider wél inhoud van het internet moet gaan censureren. Lijsttrekker Samir Allioui: "De rechten van de burger mogen niet buiten de democratie om worden beperkt, hiermee verklaart BREIN zich vijandig tegenover de democratie en de rechtsstaat". Daarnaast vindt de Piratenpartij dat discussie over censuur en netwerkneutraliteit binnen het parlement moet plaatsvinden en niet via de rechter.
Dat weet ik en daarom had ik het woord ook tussen aanhalingstekens gezet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 09:15 schreef AchJa het volgende:
Muziek downloaden is NIET illegaal.
Mee eens. En dit is precies wat D66 wil gaan doen. Die partij wil een internetheffing invoeren.quote:Op maandag 3 mei 2010 02:26 schreef Sitethief het volgende:
Los van de timing - BREIN opent namelijk de aanval terwijl het parlement met mei-reces is - valt op dat BREIN iedere Nederlander met een snelle internetverbinding op voorhand schuldig verklaart door te beweren dat zij "vooral op het internet zitten vanwege de toegang tot illegale muziek, films, televisieseries en games". Op deze manier criminaliseert BREIN ten onrechte bijna alle internetgebruikers.
Eigenlijk vind ik dat stiekem een veel beter idee. Net zoals de extra heffing die je betaalt op lege CD's. Dat geld kan dan mooi naar de muzikanten, filmmakers etc.quote:Op maandag 3 mei 2010 02:40 schreef Boldface het volgende:
Mee eens. En dit is precies wat D66 wil gaan doen. Die partij wil een internetheffing invoeren.
Dat is wel eerlijk.quote:Op maandag 3 mei 2010 02:57 schreef Krantenman het volgende:
Ik kan me namelijk ook wel inleven in het standpunt van bv. muzikanten die geen droge boterham meer verdienen met hun CD-verkoop, omdat iedereen met een beetje internetverbinding hun hele oeuvre gratis kan binnenhalen op een uurtje tijd zonder ervoor te betalen. Daar heb je dan tien of twintig jaar voor gewerkt, dat is dus zeker ook niet eerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |