quote:Teken Mohammed Dag op 20 mei
Naar aanleiding van de gecensureerde South Park aflevering van afgelopen week heeft de Canadese cartoonist Molly Norris 20 mei uitgeroepen tot "Iedereen Teken Mohammed Dag."
De producenten van South Park verklaarden donderdag dat televisiezender Comedy Central niet toestond dat Mohammed zou verschijnen in een aflevering na een dreigement van een radicale islamitische groep.
"Als cartoonist voel ik me zo betrokken bij wat er was gebeurd dat ik een soort boodschap naar Comedy Central wil sturen," zei Norris in een radio-interview. Ze roept daarom andere kunstenaars op om 20 mei tekeningen te maken van de profeet.
Op haar website zegt Norris dat de actie niet is bedoeld om de godsdienst te kwetsen, maar om de vrijheid van meningsuiting te behouden.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ed_dag_op_20_mei.htm
Dat mag, ieder zijn mening.quote:
Dank je Baboon, jij weet me op waarde te schatten.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zei net dat ik BSB leuk vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
kloptquote:Op donderdag 29 april 2010 13:55 schreef longinus het volgende:
de helft van de moslims heet Mohammed (vrede zij met hem), dus is niks verkeerd aan om er een te tekenen
quote:Op maandag 10 mei 2010 05:50 schreef SuicideErrorist het volgende:
De Profeet Muḥammad( عليه السلام) is boos, zijn 9-jarige slet doet het niet.
[ afbeelding ]
Nog 10 dagen![]()
quote:Op maandag 10 mei 2010 05:50 schreef SuicideErrorist het volgende:
De Profeet Muḥammad( عليه السلام) is boos, zijn 9-jarige slet doet het niet.
[ afbeelding ]
Nog 10 dagen![]()
quote:Op donderdag 29 april 2010 13:43 schreef Onnoman het volgende:Zijn hoofddoekje zit niet goed!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Juist omdat er een hoop gezeik komt vanwege het tekenen van die profeet, is het zo dringend nodig dat mensen aan het tekenen slaan. Zie het als een wereldwijd protest tegen het gedrag van onverdraagzame islamitische extremisten. Ze willen mensen angst inboezemen; dat is precies hun doel. Hoe massaler de lading tekeningen, des te machtelozer staan die zieke extremisten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:01 schreef Flipmod3 het volgende:
Dan krijgen we een nieuw 9-11
Dit word dan de 20-5.
Laat ze toch in hun waarde waarom nou persee dwars zitten.
Ik snap niet wat men denkt te bereiken.
Zal weer een hoop gezeik door komen en ik hoop dan niet dat een van jullie ertussen zit.
Ik zie emquote:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze zijn nogal snel beledigd, DAT is het probleem... Hans Teeuwen heeft daar nog een leuk gesprek gehad met die dames van de moskee of hoe dat groepje ook moge hetenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:03 schreef Dagonet het volgende:
Dus om te laten zien dat we in het Westen een verlichte beschaving hebben gaan we willens en wetens iets doen waarvan wij weten dat mensen zich daardoor beledigd zullen voelen omdat wij vinden dat ze dat niet moeten zijn?
Waarom schrijven wij andere mensen voor hoe zij moeten denken en voelen? Wat is dat voor idioterie?
Ja en? Wil je ze gaan verbieden snel beledigd te zijn? En dan helemaal de honderden miljoenen moslims die niet in het Westen wonen natuurlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:07 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ze zijn nogal snel beledigd, DAT is het probleem... Hans Teeuwen heeft daar nog een leuk gesprek gehad met die dames van de moskee of hoe dat groepje ook moge heten
dus jij vind dat wij dit niet behoren te doen omdat het mensen kwetst? ik vind ook weleens dingen kwetsend maar dat wil niet zeggen dat ik dan diegene meteen in elkaar wil slaan ofzo, laat staan vermoordenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja en? Wil je ze gaan verbieden snel beledigd te zijn? En dan helemaal de honderden miljoenen moslims die niet in het Westen wonen natuurlijk.
De moslims die hier wonen moeten inderdaad rekening houden met het feit dat er een zekere vrijheid van meningsuiting bestaat (wat niet hetzelfde is als alles ongestraft mogen zeggen) maar dan nog mogen ze zich beledigd voelen.
Niets mis mee. Laat ze lekker.
Het probleem zit hem in de reactie van extremisten (hoe ze dus met hun beledigdheid omgaan, niet dat ze zich beledigd voelen) en die verander je niet door ze opzettelijk als een jengelend kind te gaan beledigen.
Vind jij dat je dingen juist moet doen omdat het mensen kwetst?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef GewoneMan het volgende:
dus jij vind dat wij dit niet behoren te doen omdat het mensen kwetst?
neuh ik vind niet dat je zomaar mensen moet kwetsen, maar dat is ook niet aan de orde. dat is wat ze ervan willen maken. het probleem is dat ze te snel gekwetst zijn en dat kan in het midden oosten misschien heel normaal zijn maar hier niet. dat zijn we hopelijk wel met elkaar eens ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vind jij dat je dingen juist moet doen omdat het mensen kwetst?
Mensen mogen zich zo beledigd voelen als ze maar willen van mij, ze gaan hun gang maar.
De manier waarop ze ermee omgaan is wat anders.
Blijft dat ik het idioot vind om mensen willens en wetens te gaan beledigen omdat je van mening bent dat jouw cultuur zo superieur is.
Beschaving is voor mij ook het normaal met anderen omgaan. Ik wil niet beledigd worden, dus beledig ik ook anderen niet.
Mooie manier om een verder niet zo bijzonder iets veel aandacht te geven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:18 schreef PiRANiA het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)l?section=cnn_latest
Doen die moslim idioten ook. En hun visie is toch echt "oog om oog, tand... " afijn, je weet wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:03 schreef Dagonet het volgende:
Dus om te laten zien dat we in het Westen een verlichte beschaving hebben gaan we willens en wetens iets doen waarvan wij weten dat mensen zich daardoor beledigd zullen voelen omdat wij vinden dat ze dat niet moeten zijn?
Waarom schrijven wij andere mensen voor hoe zij moeten denken en voelen? Wat is dat voor idioterie?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Geen zin om een paint te maken dus dan maar zo:
[ afbeelding ]
Klopt, en ook al eeuwen over Mohammed. Een zwart-wit plaatje van een Italiaanse fresco van Giovanni da Modena uit de vroege Renaissance (15e eeuw). Mohammed in de hel:quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:12 schreef Gia het volgende:
Nou, kom maar op met die plaatjes. Zou willen dat ik kon tekenen.....
Enneh, Dagonet, al eeuwen worden er spotprents gemaakt om alles en iedereen op de hak te nemen en al die tijd voelden doelgroepen zich beledigd. Maar sommige moslims vinden zichzelf schijnbaar zo superieur dat zij even voor anderen willen beslissen dat die geen spotprent mogen maken van hun profeet, omdat zij die niet af mogen beelden.
Nee, zij niet, maar wij mogen dat wel.
Waarom Jezus wel, Anne Frank (met Hitler in bed) wel, Mozes wel, God wel, vele presidenten van Amerika wel, maar Mohammed niet?
quote:In late 2008, satirical cartoon strips based on the Qur'an and depicting Mohammed were published on an Indonesian blog. The cartoons caused an uproar, including calls for the artist to be put to death, as reported by the Malaysian news agency "Bernama":
Indonesia Abuzz Over Cartoons Belitting Prophet
JAKARTA, Nov 20 (Bernama) -- Indonesia was abuzz Thursday over cartoons depicting Prophet Muhammad which appeared on an Internet blog, and Islamic organisations protested vehemently against the belittling of the prophet and called for the blogger to be arrested and penalised.
Police have appealed for calm while they investigated the appearance of the cartoons on the blog in Batak, one of the local Indonesian languages.
A police spokesman said it had yet to be proven that the cartoons were the work of someone of another religion who wanted to belittle Islam and that the server and blog were not hosted in Indonesia.
Communication and Information Minister Muhammad Nuh said his ministry would track the blogger and impose appropriate action under the law.
Muhammad Ismail Yusanto, spokesman of the Hizbut Tahrir Indonesia Islamic organisation, said the cartoonist should be sentenced to death.
The artist apparently removed the images from the blog, but later translated some of them into English, and (under the user name "CopperKid") briefly uploaded them to FaithFreedom.org, before they were once again taken down. Fortunately, a Mohammed Image Archive reader (who wishes to remain anonymous) had saved some of these images before they disappeared, and sent them along with a brief explanation of their provenance. These cartoon panels -- 15 in all -- are presented below. CopperKid's fate is unknown.
The first group of six panels tell the story of Mohammed's ludicrous and hypocritical justifications for his sexual appetite, using actual quotes from the Qur'an and other sacred Islamic texts. The next seven panels relate a separate incident once again involving Mohammed's disturbing and sordid sexual behavior, once again relying on Islamic texts. The final two panels are in Indonesian and apparently come from a different episode.
Mohammed appears in nearly every scene.
Hehe deze is meesterlijke!quote:Op donderdag 20 mei 2010 05:38 schreef SemperSenseo het volgende:
En spotprenten uit de Islamitische wereld zelf:
[..]
bron: zombietime.com
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ergens wel triest, en zo'n geloofssysteem leidt tot het volgende:quote:
Leuke, maar wel vreemde afbeeldingen. Iemand enig idee op welke gebeurtenis dat slaat? Waarom laat hij zijn ingewanden zien aan Dante en Virgil?quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:01 schreef RodeBril het volgende:
Afbeeldingen van Mohammed met zijn darmen uit zijn lijf.
mohammed zit vast in een van de cirkels van de hel waar een demoon steeds die verwondingen maakt zodra ze zijn genezen vanwege het zaaien van twijfel ofzoiets (nog een christelijk verhaaltjequote:Op donderdag 20 mei 2010 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Leuke, maar wel vreemde afbeeldingen. Iemand enig idee op welke gebeurtenis dat slaat? Waarom laat hij zijn ingewanden zien aan Dante en Virgil?
"Kijk, zo zien verheven ingewanden er uit!"
Maar niet uit de bijbel, uiteraard. Want Mohammed bestond nog niet toen de bijbel bij elkaar geraapt werd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
mohammed zit vast in een van de cirkels van de hel waar een demoon steeds die verwondingen maakt zodra ze zijn genezen vanwege het zaaien van twijfel ofzoiets (nog een christelijk verhaaltje)
quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar niet uit de bijbel, uiteraard. Want Mohammed bestond nog niet toen de bijbel bij elkaar geraapt werd.
Toch bedankt voor je antwoord. Maakt mijn dag weer goed.
Hij klinkt in ieder geval als de standaard (extremistische) moslim, hypocriet als de pest.quote:Op donderdag 20 mei 2010 04:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ben geen slecht persoon, users zoals jij halen het slechtste in mij naar boven. Ik mag toch echt hopen dat je een troll bent. Daarnet wens je Flashwin nog dood, en nu noem je mij een slecht persoon
quote:Ophef Mohammed-cartoon Zuid-Afrika
` In Zuid-Afrika is ophef ontstaan over
een cartoon die vandaag in een krant
staat.Daarop is de profeet Mohammed
afgebeeld.Hij zit op de bank bij een
psychiater en verzucht dat andere
profeten volgelingen hebben met gevoel
voor humor.
Een moslimraad in Zuid-Afrika noemt de
publicatie niet verstandig in een tijd
dat samenwerking tussen religies en
vreedzaamheid belangrijk zijn.
Op 11 juni begint het WK voetbal in
Zuid-Afrika.Maandag werd een man gepakt
die aanslagen had willen plegen tijdens
het WK op het Nederlandse team vanwege
beledigingen aan het adres van moslims.
Dat is geen bijbelverhaal maar een verhaal van Dante.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
#
# In de negende kloof lijden de schismatici, onder wie Mohammed en Ali (canto 28-29). De stichting van de islam werd beschouwd als een splitsing in het christendom, omdat Mohammed volgens de middeleeuwers eerst een christelijke priester zou zijn geweest. De splitsers worden verminkt (Mohammeds romp wordt opengereten, net als Ali's hoofd) door een duivel met een zwaard. Vervolgens maken ze een rondgang door de hele kloof, waarbij hun wonden helen, tot ze weer bij de duivel uitkomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_goddelijke_komedie
Alleen als je heel graag beledigd wil zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind em leuk!! Is dat nou beledigend?
I knowquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Dat is geen bijbelverhaal maar een verhaal van Dante.
Ah, gemist inderdaad.quote:
En deze reactie geeft weer dat types zoals jij hier dus totaal niets te zoeken hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 03:45 schreef dubbel1 het volgende:
Door dit soort topics ga je toch bijna meer en meer hopen op een nieuwe succesvolle aanslag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |