Veel mensen hebben ze te pakken gekregen jaquote:Op zondag 2 mei 2010 07:45 schreef awijmans het volgende:
Heeft iemand deze misschien te pakken gekregen?
http://txf.nl/RV
Hogere machten hebben ervoor gezorgd dat de originele Rapidshare-links verdwenen zijn, maar al het materiaal is natuurlijk al ruim verspreidquote:Op zondag 2 mei 2010 07:45 schreef awijmans het volgende:
Heeft iemand deze misschien te pakken gekregen?
http://txf.nl/RV
quote:Op maandag 3 mei 2010 10:12 schreef psychedelicate het volgende:
10 year old boy turns John Lennon peace anthem to rap
[ afbeelding ]
Ben stiekem toch wel benieuwd..quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:17 schreef Aisumasen het volgende:
@blckbb: Morgen worden de overige acts van het Hard Rock Calling-programma bekend gemaakt.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:17 schreef Aisumasen het volgende:
@blckbb: Morgen worden de overige acts van het Hard Rock Calling-programma bekend gemaakt.
Niet zo blij zeg dat welquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ken je die grap over die organisatie die namen zou aankondigen? De namen voor zaterdag zijn aangekondigd, zitten geen wereldschokkende namen tussen. Namen voor zondag "pretty soon", de bezoekers zijn niet blij
. Je kunt het hier zelf volgen: http://www.facebook.com/HardRockCalling?v=wall
Als je nog wat oude tapes ziet slingeren, hou ik me aanbevolen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zondag vertrek ik weer een paar dagen naar London om in studio 2 rond te hangen. Moet ik nog een stoel meenemen voor iemand?
Oh, zo'n Studer J37 is ook prima hoorquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zondag vertrek ik weer een paar dagen naar London om in studio 2 rond te hangen. Moet ik nog een stoel meenemen voor iemand?
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:05 schreef Arn0 het volgende:
Al weer een tijd geleden dat ik het album compleet heb beluisterd: Zal het vandaag voor de gelegenheid nog eens doenEn zal voor de gelegenheid ook even de Naked versie luisteren dan
Voor zaterdag bedoel je? Niet echt front row, maar toch erg dichtbij. Wel iig in het midden en erg van voorquote:
BOKS OUWEquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:16 schreef Arn0 het volgende:
Ben toch maar overstag gegaan en heb (voor een goede prijs) ook een ticket voor de gig in Londen gekocht
Nee en nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 02:04 schreef Braddie het volgende:
Is er al een video bootleg van Paul @ Gelredome?
Enne... Wanneer begint de Europese leg?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
Hoorde laatst ineens dat ze op "Good Morning, Good Morning" helemaal aan het eind ineens overgaan op "guten Morgen, guten Morgen". Pik je toch weer even mee...
Ik probeerde het te horen maar hoorde het nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
Hoorde laatst ineens dat ze op "Good Morning, Good Morning" helemaal aan het eind ineens overgaan op "guten Morgen, guten Morgen". Pik je toch weer even mee...
12 juni in Dublin. Na afloop live verslag van ondergetekendequote:Op woensdag 12 mei 2010 02:04 schreef Braddie het volgende:
Is er al een video bootleg van Paul @ Gelredome?
Enne... Wanneer begint de Europese leg?
Aha, het was dus niet eens een ontdekkingquote:
Ik kwam er door de tekst die in beeld scrollt bij Rock Band achter dat John aan het einde van Lovely Rita geen "leave it", maar "never believe it" schreeuwt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
Hoorde laatst ineens dat ze op "Good Morning, Good Morning" helemaal aan het eind ineens overgaan op "guten Morgen, guten Morgen". Pik je toch weer even mee...
Van dat soort shit komt een hele film uit las ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:22 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ik kwam er door de tekst die in beeld scrollt bij Rock Band achter dat John aan het einde van Lovely Rita geen "leave it", maar "never believe it" schreeuwt.
En ik vond laatst dit:
Kan dat? Ik denk niet dat ze zomaar scènes uit Beatles-films mogen knippen en plakken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Van dat soort shit komt een hele film uit las ik.
Nee niet met filmfragmenten...quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:04 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Kan dat? Ik denk niet dat ze zomaar scènes uit Beatles-films mogen knippen en plakken.
quote:The Beatles verfilmd als zombies
Update: maandag 10 mei 2010, 17:06
Er komt een wel heel bijzondere film over de Beatles aan: Paul Is Undead. De film is gebaseerd op een boek van Alan Goldsher. In het boek zijn de Beatles geen gewone stervelingen, maar zombies.
De eerste zombie is John Lennon, die zijn bandleden vermoordt, waardoor zij terugkomen als zombies. Ze peuzelen vervolgens de hersenen van hun fans op. De grootste vijanden van de band zijn Mick Jagger en Yoko Ono, die als zombie- killer en ninja de Beatlezombies willen doden.
Welke acteurs in de film gaan spelen en wanneer hij uitkomt is nog niet bekend. De productie moet namelijk nog starten.
De Beatles-versie is één van mijn favoriete songs en Lennon-vocalen, en alhoewel ik niet zo'n fan van Jeff Lynne ben, is dit een mooie ode van Ringo.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:42 schreef Arn0 het volgende:
Waarom wist ik hier nog niet van?Klinkt goed!
Wat een verschrikkelijke website zegquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:25 schreef Aisumasen het volgende:
Iets anders, op de site van Denny Lane, een ode aan 'PM': http://www.dennylaine.com/
Ik weet niet hoe mijn vriend die meegaat het heeft betaald. Geloof via UK Maestro.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:45 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb ze ook nog niet, en het optreden is binnen één maand. Ze beginnen met versturen van de kaarten 2 tot 4 weken voor aanvang. Als je ze één week van tevoren nog niet hebt, moet je contact opnemen met Crowdsurge, en dan liggen ze waarschijnlijk ter plekke klaar op vertoon van je CreditCard.
Dat zal voor mij te duur worden vrees ik... Kans lijkt me vrij klein als die wolk er over 1,5 maand nog hangt?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:34 schreef Aisumasen het volgende:
Denk niet dat het uitmaakt, alleen als je tickets daadwerkelijk kwijt zijn geraakt in de post of als ze besluiten om de tickets toch niet via de post te verzenden. Dat komt wel goed, maak me zelf meer zorgen om die aswolk...Zit er serieus aan te denken om een extra veerpont te boeken als back-up.
Preciesquote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:01 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, dat ding blijft maar pruttelen, en het scheelt dus van maatschappij tot maatschappij, en de concertticket van 200 euro zullen ze allemaal nooit vergoeden. Kan me niet schelen ook, als ik volgende maand maar vooraan bij McCartney sta en "All My Loving" hoor![]()
.
Maar ik heb al een soort van back-up, ik vlieg sowieso een paar dagen van tevoren naar (hoe kan het ook anders...) Liverpool.
En dan moet je nog van Harwich in Londen zien te komen...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:40 schreef webfreak het volgende:
Veerpontje van HoekvanHolland naar Harwich kost maar 33 piek. Daar ga ik altijd mee(hou sowieso niet van vliegen dus daarom)
Ze hebben wat betreft digitale downloads allang de boot gemist, en zouden er slim aan doen om het plan van Dhani Harrison in overweging te nemen: Het exclusief op hun eigen site aanbieden. Maar eigenlijk kan het me niet schelen ookquote:Sir Paul McCartney blames EMI for Beatles iTunes delay
He's one of the biggest rock stars in the world, and it's one of the biggest music sellers in the world. But despite years of negotiations Sir Paul McCartney and iTunes still haven't done a deal to make Beatles' tracks available to download.
"To tell you the truth I don't actually understand how it's got so crazy," Sir Paul told Newsbeat. "I know iTunes would like to do it, so one day it's going to happen."
Sir Paul has claimed the delay is down to record company EMI. "It's been business hassles", he said. "Not with us, or iTunes. It's the people in the middle, the record label. There have been all sorts of reasons why they don't want to do it."
McCartney has long insisted that he wants to make his old tracks with John, George and Ringo available to download. But so far the band's back catalogue, which features some of the most famous songs ever written, has been unavailable to buy online.
However, record label EMI insists it's working hard to sort out the situation. In a statement it said: "Discussions are ongoing. We would love to see The Beatles' music available for sale digitally."
Sir Paul said he isn't too worried that a younger audience could be missing out: "We get so played and noticed and tributed as The Beatles that I'm not complaining."
http://news.bbc.co.uk/new(...)0116600/10116607.stm
quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:31 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, de Rock Band-multitracks zijn gekraakt. Nu nog wachten op een crack...
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:32 schreef Arn0 het volgende:
Klinkt wel erg goed voor isolaties.. Is Rockband eindelijk gekraakt?![]()
Zou eens tijd worden, maar zeer waarschijnlijk dus de laatste DLC?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:43 schreef Aisumasen het volgende:
met het oog op de eventuele "Revolver" DLC die op de plank ligt.
Tja...de poort ging open bij zijn huis toen ik er stond (das al de tweede keer). Een vrouw met donker haar (niet Nancy) deed de deur open. Een huishoudster werd binnen gelaten.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Tof dat je (alsnog) naar Chiswick Park gegaan bent, ga ik de volgende keer ook zeker doen. En misschien leuk om te weten dat McCartney nog ergens begin deze maand aanwezig was op Abbey Road voor een sessie voor de nieuwe "Band On The Run"-uitgave.
Het is echt de moeite waard. Verder heb ik gewoon 6 dagen door London gelopen met mijn vrouw en mijn Beatles in London boek. Als je af en toe gewoon het stratenregister checkt kom je erg leuke dingen tegen!quote:Op zondag 16 mei 2010 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Tof dat je (alsnog) naar Chiswick Park gegaan bent, ga ik de volgende keer ook zeker doen. En misschien leuk om te weten dat McCartney nog ergens begin deze maand aanwezig was op Abbey Road voor een sessie voor de nieuwe "Band On The Run"-uitgave.
quote:CANNES — Martin Scorsese swept into the Cap d’Antibes Beach Hotel down the coast from Cannes on Saturday afternoon with George Harrison’s widow, Olivia. The two have been collaborating on a documentary about the famous songwriter for the past three years and are finally nearing the end of a long and winding road.
Titled “Living in the Material World: George Harrison,” the documentary will take on the whole of the Beatles guitarist’s life before, during and after his time in the world’s most popular and successful band. Producer Nigel Sinclair of Exclusive Media Group, home of the Spitfire Pictures label that will release the doc, was also on hand to provide background and perspective on the forthcoming project.
“Living in the Material World” is a production of Scorsese’s Sikelia Prods., Olivia Harrison’s Grove Street Prods. and Exclusive’s Spitfire Pictures documentary label.
Film also uses never-before-seen footage in tracing the guitarist and songwriter’s life, from his days with the Beatles until his death in 2001. It includes interviews with those closest to him, including Paul McCartney, Ringo Starr, Eric Clapton, Eric Idle, Tom Petty, Yoko Ono and Phil Spector.
“His music is very important to me,” Scorsese said of Harrison. “So I was interested in the journey that he took as an artist. The film is an exploration. We don’t know. We’re just feeling our way through.”
Among other things, Scorsese says he related to Harrison’s quest for “spirituality,” something the filmmaker has explored his whole life, and especially in movies from “Mean Streets” to “Kundun.”
“That subject matter has never left me,” says Scorsese. “The more you’re in the material world, the more there is a tendency for a search for serenity and a need to not be distracted by physical elements that are around you.”
“He always said he gave his nervous system for the Beatles,” Olivia chimes in.
“I’m an outsider on this,” says Scorsese, taking on the project from the perspective of a curious fan. He tells the story of one morning getting ready for school at NYU on the Lower East Side in the early ’60s, when an AM radio DJ announced that he was going to play the very first stateside single of the Beatles. Scorsese says he heard the song and felt it was the first time U.K. pop could really hold up to American pop music.
Scorsese met Harrison several times, first when he, Jack Nicholson and Robbie Robertson knocked on his door in a frantic moment during the filming of “The Last Waltz” in the late ’70s, and then again in the early ’90s.
Olivia finally initiated the current project several years ago because she says she had been approached by numerous production companies, including the BBC, looking to make a documentary about Harrison from the moment he died in 2001. She resisted at first because Harrison had always wanted to do his own documentary using his own archive of videos.
Eventually, she realized it “was something that needed to be done,” and was pointed to Sinclair, who had produced the Bob Dylan documentary “No Direction Home” that Scorsese directed. But still, it was a traumatic experience for her to dig back through all of that history.
“This is a deeply personal journey for me, it’s been excruciating,” she says. “I’ve been archiving for five years — 35 years, really. Throwing cassettes and letters in drawers, little things and pieces of paper that you find that say, ‘Goats on my roof.’ You think, What does that mean?”
She says that during the research period, Scorsese would ask for something from 1945, she would dig something up, and then get lost in old letters, drawings, ideas and reveries. Or she’d come across a lost cassette from 1966 with music she had never heard.
“So that’s been wonderful, but emotional, too,” Olivia says. “But I feel really safe, I feel protected. Marty had a connection with George, and they spent time together. And he’s passionate about film and music as George was passionate about music and film.”
“This is undertaken, not casually,” Scorsese says. “It’s a great deal of reticence and thinking.”
And juggling, since the director was working on it as he developed and shot “Shutter Island.” His editor on the Dylan doc, David Tedeschi, has been working on the Harrison piece as well, and would forge ahead when Scorsese was indisposed on the fiction film. Scorsese notes that their work on the Dylan film stretched from “The Aviator” through to “The Departed.”
” ‘Shutter Island’ took a great deal out of me,” Scorsese says. “This was a form of interest and a really good sense of ignorance — not knowing what you’re getting into. I know the level is deep, and I know at some point there’s going to be conflicts between the projects. But this is a labor of love, it’s not something that has that kind of a deadline.”
So Scorsese spent weekends and margins looking at footage and cuts of the Harrison work, and doing research. “Even though it’s complex and it’s hard to do, in a very complicated way it frees me from the strictures of the feature and makes me think — I hope — a little more clearly about the feature,” Scorsese says of the process. “Because there’s something in these films that had a narrative freedom to them, and it’s something that the features may be going this way, and the nonfiction films are going this way, and somehow you hope they interweave.”
But at this point, Scorsese says that they are moving toward a 2011 release date and nearly have finished a final cut of the second of three parts of the movie.
Olivia and Scorsese acknowledge that their film will feature never-before-seen footage and personal recordings of Harrison’s, as he saved everything and left a ton of material. Scorsese says that all of that personal music led the way to the nonchronological exploration they wanted to take.
“Ultimately, we’re trying to have the development of his own music tell the story, if we can,” he says. “And the images that he shot, that [Olivia] shot, a lot of this is telling the story. There are some famous bits and some very interesting new material.”
Olivia adds: “I think it’s not only about George Harrison, but about how a person moves through life and deals with his own life. And it was a pretty intense life for a young person.”
In addition to his achievements as a master filmmaker and preservationist, Scorsese has now made a number of films — “Shine a Light,” “Last Waltz,” “No Direction Home,” “The Blues” (he was even an editor on the “Woodstock” concert film) — that he is personally building a library of the history of rock.
“We certainly haven’t done it intentionally,” Scorsese says. “We never really intended to make a chronicle of rock music. But the music inspires so much of what I do with my fiction films that they both seem to be blending now. They seem to be interweaving.”
Scorsese is een meester. En George verdient een documentaire. Ben heel benieuwd.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:07 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk wat nieuws over de documentaire die Martin Scorsese over Harrison maakt. Ben wel erg benieuwd naar deze documentaire, als hij van hetzelfde niveau als No Direction Home is..![]()
[..]
Volgens mij zelfs 0% Beatles.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:07 schreef blckbb het volgende:
Niet 100% Beatles maar wel leuk om te vermelden:
Vanavond begint de tour van Eric Clapton samen met Steve Winwood. Ik heb kaartjes voor 29 Mei in het Gelredome
Heb jij nog nooit naar While My Guitar Gently Weeps geluisterd?quote:
Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit naar While My Guitar Gently Weeps geluisterd?
We hadden het een paar deeltjes geleden al eens over Clapton, nadat we het over de Plastic Ono Band hadden (waarin hij meespeelde)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?
En dan zat ie als nog niet in The Beatles, hij zat wel in de vrouw de van George Harrison, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maakt me niet uit hoor, maar het stond zo grappig.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:19 schreef blckbb het volgende:
[..]
We hadden het een paar deeltjes geleden al eens over Clapton, nadat we het over de Plastic Ono Band hadden (waarin hij meespeelde)
Aangezien er wat reacties kwamen haalde ik het maar weer even naar boven
Het gaat veel dieper dan dat. Eric was altijd een heel erg goede vriend van Harrison. En Winwood weer van McCartney. Hij speelde in de Bag O nails op het moment dat Paul, Linda leerde kennen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:32 schreef belsen het volgende:
[..]
Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?
En dan zat ie als nog niet in The Beatles, hij zat wel in de vrouw de van George Harrison, maar dat is weer een heel ander verhaal.
quote:2 The Competition is open for entry to all persons aged 18 or over who are resident in the United Kingdom.
The music videos for Paperback Writer and Rain were filmed at Chiswick House, London on this day in 1966. http://tibh.infoquote:Op zondag 16 mei 2010 13:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En weer terug.
What can I say? Abbey Road blijft nog steeds een magische plek (al is het nieuwe er wel een beetje vanaf). Maar het blijft gewoon kicken om rond half elf in de avond in studio 2 te zitten met een halve liter bier. Hier gebeurde het en dat besef blijft nog steeds cool.
Verder nogal een hardcore Beatle trip gemaakt de hele week. Teveel om op te noemen maar een hoogtepunt was wel de plek waar de clip van Paperback Writer en Rain is opgenomen
quote:Today in Beatles History
May 19
1945
Peter Townsend is born.
1963
Concert at the Gaumont, Hanley (3rd British tour).
1965
Brian returns to England from his vacations in Spain.
'Ticket To Ride', 6th week in the Top 10 (UK New Musical Express chart).
1966
Brian returns from Spain to watch the shooting of clips for 'Paperback Writer'/'Rain' at Chiswick House, London (EMI Studios).
Studio 1. Most of the day: shooting of clips for 'Paperback Writer'/'Rain'.
During a lunchtime break from shooting, the Beatles go to Genevieve, French restaurant.
Studio 3. 7.00-11.00pm. Recording: 'For No One' (overdub onto take 14). Producer: George Martin; Engineer: Geoff Emerick; 2nd Engineer: Phil McDonald.
Recording of horn solo for 'For No One'.
1967
Brian returns from the Priory Hospital in Putney, London, to host a press launch for 'Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band' in the drawing room at 24 Chapel Street. After the party, Epstein returns to the Priory.
1968
Housewarming party thrown by Harold Pinter, 7 Hanover Terrace, London, with all Beatles in attendance.
1969
The 3 main Northern Songs share owners and ATV sign an agreement. John and Paul lose control over the company.
US gold certification: 'Get Back'/'Don't Let Me Down'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |