abonnement Unibet Coolblue
pi_81461890
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 01:31 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, de Rock Band-multitracks zijn gekraakt. Nu nog wachten op een crack...
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:34:59 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81461910
Wat bedoel je met "een crack"?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_81462185
Dat de code van de Rock Band multi-tracks (eigenlijk "stems") al een tijdje gekraakt is, en dat het beter nog even geheim kan blijven, met het oog op de eventuele "Revolver" DLC die op de plank ligt. Het is namelijk ook geen toeval dat op diverse plekken berichten over deze kraak gelijk verwijderd worden. En daarom is het nog even wachten totdat iemand dit naar buiten brengt. Of totdat de kust veilig is voor de personen die ze nu al in hun bezit hebben...
pi_81464769
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:32 schreef Arn0 het volgende:
Klinkt wel erg goed voor isolaties.. Is Rockband eindelijk gekraakt?

Weet je hoe handig dat is als gitarist om die lijnen geïsoleerd te horen
pi_81471489
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:43 schreef Aisumasen het volgende:
met het oog op de eventuele "Revolver" DLC die op de plank ligt.
Zou eens tijd worden, maar zeer waarschijnlijk dus de laatste DLC?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_81471829
Verkoopcijfers van de uitbreidingspakketten schijnen een beetje tegen te vallen, maar daar tegenover staat dat de productiekosten zeer gering zijn. Benieuwd of de kraak nog iets aan de planning zal veranderen, dat YouTube-filmpje vind ik ook niet zo handig, zeker omdat er geprobeerd wordt om de gekraakte songs een beetje onder de pet te houden. Maar anders zie ik geen reden om "Revolver" niet uit te brengen. Al zou een 5de album inderdaad wel niet meer gebeuren. Vind "Revolver" vooral interessant, omdat dat één van de albums is die een remix het meest nodig heeft.
pi_81472830
Het begrip DLC is sowieso geen verkoopsucces bij videogames. Harmonix zal waarschijnlijk gedacht hebben dat een Beatles-game ook vooral door Beatles-fans zal worden opgepikt en dat de meeste dus ook wel over zullen gaan tot de aanschaf van downloadbare nummers en albums, maar feit is dat de meeste spelers niet zo ver gaan. Alleen de single "All you need is love" was volgens mij wel een succes te noemen. Ze hadden er dan misschien ook beter aan gedaan singles uit te geven in plaats van albums. "Hey Jude", "Help"en "Strawberry Fiels Forever" bijvoorbeeld, waarvan ik het wel echt heel jammer vind dat die dus nooit voor de game gemaakt zullen worden.

In ieder geval, ik had al ergens gelezen dat Harmonix nieuwe DLC niet uitsluit, maar zich momenteel vooral richt op hun nieuwe games Green Day: RockBand en RockBand 3. Het zal dus vooral een kwestie van geduld zijn. Een 5e album zie ik echter ook niet meer gebeuren, tegen die tijd is het commercieel gezien totaal niet interessant om nog DLC voor het spel uit te brengen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  Redactie Frontpage zondag 16 mei 2010 @ 13:33:34 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_81486317
En weer terug.

What can I say? Abbey Road blijft nog steeds een magische plek (al is het nieuwe er wel een beetje vanaf). Maar het blijft gewoon kicken om rond half elf in de avond in studio 2 te zitten met een halve liter bier. Hier gebeurde het en dat besef blijft nog steeds cool.

Verder nogal een hardcore Beatle trip gemaakt de hele week. Teveel om op te noemen maar een hoogtepunt was wel de plek waar de clip van Paperback Writer en Rain is opgenomen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_81490362
Tof dat je (alsnog) naar Chiswick Park gegaan bent, ga ik de volgende keer ook zeker doen. En misschien leuk om te weten dat McCartney nog ergens begin deze maand aanwezig was op Abbey Road voor een sessie voor de nieuwe "Band On The Run"-uitgave.
pi_81492976
Ik ben nu Dance Tonight aan het leren valt me nog mee!
  Redactie Frontpage zondag 16 mei 2010 @ 17:58:45 #86
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_81496828
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Tof dat je (alsnog) naar Chiswick Park gegaan bent, ga ik de volgende keer ook zeker doen. En misschien leuk om te weten dat McCartney nog ergens begin deze maand aanwezig was op Abbey Road voor een sessie voor de nieuwe "Band On The Run"-uitgave.
Tja...de poort ging open bij zijn huis toen ik er stond (das al de tweede keer). Een vrouw met donker haar (niet Nancy) deed de deur open. Een huishoudster werd binnen gelaten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 16 mei 2010 @ 17:59:53 #87
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_81496871
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Tof dat je (alsnog) naar Chiswick Park gegaan bent, ga ik de volgende keer ook zeker doen. En misschien leuk om te weten dat McCartney nog ergens begin deze maand aanwezig was op Abbey Road voor een sessie voor de nieuwe "Band On The Run"-uitgave.
Het is echt de moeite waard. Verder heb ik gewoon 6 dagen door London gelopen met mijn vrouw en mijn Beatles in London boek. Als je af en toe gewoon het stratenregister checkt kom je erg leuke dingen tegen!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 17 mei 2010 @ 23:07:32 #88
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81560463
Eindelijk wat nieuws over de documentaire die Martin Scorsese over Harrison maakt. Ben wel erg benieuwd naar deze documentaire, als hij van hetzelfde niveau als No Direction Home is..
quote:
CANNES — Martin Scorsese swept into the Cap d’Antibes Beach Hotel down the coast from Cannes on Saturday afternoon with George Harrison’s widow, Olivia. The two have been collaborating on a documentary about the famous songwriter for the past three years and are finally nearing the end of a long and winding road.

Titled “Living in the Material World: George Harrison,” the documentary will take on the whole of the Beatles guitarist’s life before, during and after his time in the world’s most popular and successful band. Producer Nigel Sinclair of Exclusive Media Group, home of the Spitfire Pictures label that will release the doc, was also on hand to provide background and perspective on the forthcoming project.

“Living in the Material World” is a production of Scorsese’s Sikelia Prods., Olivia Harrison’s Grove Street Prods. and Exclusive’s Spitfire Pictures documentary label.

Film also uses never-before-seen footage in tracing the guitarist and songwriter’s life, from his days with the Beatles until his death in 2001. It includes interviews with those closest to him, including Paul McCartney, Ringo Starr, Eric Clapton, Eric Idle, Tom Petty, Yoko Ono and Phil Spector.

“His music is very important to me,” Scorsese said of Harrison. “So I was interested in the journey that he took as an artist. The film is an exploration. We don’t know. We’re just feeling our way through.”

Among other things, Scorsese says he related to Harrison’s quest for “spirituality,” something the filmmaker has explored his whole life, and especially in movies from “Mean Streets” to “Kundun.”

“That subject matter has never left me,” says Scorsese. “The more you’re in the material world, the more there is a tendency for a search for serenity and a need to not be distracted by physical elements that are around you.”

“He always said he gave his nervous system for the Beatles,” Olivia chimes in.

“I’m an outsider on this,” says Scorsese, taking on the project from the perspective of a curious fan. He tells the story of one morning getting ready for school at NYU on the Lower East Side in the early ’60s, when an AM radio DJ announced that he was going to play the very first stateside single of the Beatles. Scorsese says he heard the song and felt it was the first time U.K. pop could really hold up to American pop music.

Scorsese met Harrison several times, first when he, Jack Nicholson and Robbie Robertson knocked on his door in a frantic moment during the filming of “The Last Waltz” in the late ’70s, and then again in the early ’90s.

Olivia finally initiated the current project several years ago because she says she had been approached by numerous production companies, including the BBC, looking to make a documentary about Harrison from the moment he died in 2001. She resisted at first because Harrison had always wanted to do his own documentary using his own archive of videos.

Eventually, she realized it “was something that needed to be done,” and was pointed to Sinclair, who had produced the Bob Dylan documentary “No Direction Home” that Scorsese directed. But still, it was a traumatic experience for her to dig back through all of that history.

“This is a deeply personal journey for me, it’s been excruciating,” she says. “I’ve been archiving for five years — 35 years, really. Throwing cassettes and letters in drawers, little things and pieces of paper that you find that say, ‘Goats on my roof.’ You think, What does that mean?”

She says that during the research period, Scorsese would ask for something from 1945, she would dig something up, and then get lost in old letters, drawings, ideas and reveries. Or she’d come across a lost cassette from 1966 with music she had never heard.

“So that’s been wonderful, but emotional, too,” Olivia says. “But I feel really safe, I feel protected. Marty had a connection with George, and they spent time together. And he’s passionate about film and music as George was passionate about music and film.”

“This is undertaken, not casually,” Scorsese says. “It’s a great deal of reticence and thinking.”

And juggling, since the director was working on it as he developed and shot “Shutter Island.” His editor on the Dylan doc, David Tedeschi, has been working on the Harrison piece as well, and would forge ahead when Scorsese was indisposed on the fiction film. Scorsese notes that their work on the Dylan film stretched from “The Aviator” through to “The Departed.”

” ‘Shutter Island’ took a great deal out of me,” Scorsese says. “This was a form of interest and a really good sense of ignorance — not knowing what you’re getting into. I know the level is deep, and I know at some point there’s going to be conflicts between the projects. But this is a labor of love, it’s not something that has that kind of a deadline.”

So Scorsese spent weekends and margins looking at footage and cuts of the Harrison work, and doing research. “Even though it’s complex and it’s hard to do, in a very complicated way it frees me from the strictures of the feature and makes me think — I hope — a little more clearly about the feature,” Scorsese says of the process. “Because there’s something in these films that had a narrative freedom to them, and it’s something that the features may be going this way, and the nonfiction films are going this way, and somehow you hope they interweave.”

But at this point, Scorsese says that they are moving toward a 2011 release date and nearly have finished a final cut of the second of three parts of the movie.

Olivia and Scorsese acknowledge that their film will feature never-before-seen footage and personal recordings of Harrison’s, as he saved everything and left a ton of material. Scorsese says that all of that personal music led the way to the nonchronological exploration they wanted to take.

“Ultimately, we’re trying to have the development of his own music tell the story, if we can,” he says. “And the images that he shot, that [Olivia] shot, a lot of this is telling the story. There are some famous bits and some very interesting new material.”

Olivia adds: “I think it’s not only about George Harrison, but about how a person moves through life and deals with his own life. And it was a pretty intense life for a young person.”

In addition to his achievements as a master filmmaker and preservationist, Scorsese has now made a number of films — “Shine a Light,” “Last Waltz,” “No Direction Home,” “The Blues” (he was even an editor on the “Woodstock” concert film) — that he is personally building a library of the history of rock.

“We certainly haven’t done it intentionally,” Scorsese says. “We never really intended to make a chronicle of rock music. But the music inspires so much of what I do with my fiction films that they both seem to be blending now. They seem to be interweaving.”
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_81569826
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:07 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk wat nieuws over de documentaire die Martin Scorsese over Harrison maakt. Ben wel erg benieuwd naar deze documentaire, als hij van hetzelfde niveau als No Direction Home is..
[..]


Scorsese is een meester. En George verdient een documentaire. Ben heel benieuwd.
pi_81584654
Niet 100% Beatles maar wel leuk om te vermelden:
Vanavond begint de tour van Eric Clapton samen met Steve Winwood. Ik heb kaartjes voor 29 Mei in het Gelredome
pi_81586150
Daar wilde ik ook best graag naartoe, maar helaas zijn er geen vrienden die er ¤65 voor willen betalen. Het is jammer dat hij vrijwel alleen maar materiaal speelt van Blind Faith, een album waar ik zelf niet zo kapot van ben. Hopelijk komt hij binnenkort gewoon een keer in z'n eentje langs.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 19:01:57 #92
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81589239
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:07 schreef blckbb het volgende:
Niet 100% Beatles maar wel leuk om te vermelden:
Vanavond begint de tour van Eric Clapton samen met Steve Winwood. Ik heb kaartjes voor 29 Mei in het Gelredome
Volgens mij zelfs 0% Beatles.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:12:44 #93
159761 Arn0
Abbey Road
pi_81589683
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:01 schreef belsen het volgende:

[..]

Volgens mij zelfs 0% Beatles.
Heb jij nog nooit naar While My Guitar Gently Weeps geluisterd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 19:32:26 #94
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81590439
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:12 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb jij nog nooit naar While My Guitar Gently Weeps geluisterd?
Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?

En dan zat ie als nog niet in The Beatles, hij zat wel in de vrouw de van George Harrison, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_81595410
McCartney zal in juli weer teruggaan naar Amerika voor 2 optredens, namelijk in Salt Lake City en San Francisco. Lijkt er op dat hij daarvoor op de route zit voor een gastoptreden op de 70ste verjaardag van Ringo in de (hoe kan het ook anders ) Radio City Music Hall te New York. Al betwijfel ik dat, want een gastoptreden van McCartney zal natuurlijk op welke manier dan ook alles overschaduwen. En nu deze optredens in juli in Amerika het gat opvullen lijkt het er dus niet meer op dat hij na volgende maand snel terug naar Europa komt.
pi_81596404
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?

En dan zat ie als nog niet in The Beatles, hij zat wel in de vrouw de van George Harrison, maar dat is weer een heel ander verhaal.
We hadden het een paar deeltjes geleden al eens over Clapton, nadat we het over de Plastic Ono Band hadden (waarin hij meespeelde)

Aangezien er wat reacties kwamen haalde ik het maar weer even naar boven
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 21:21:27 #97
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_81596534
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:19 schreef blckbb het volgende:

[..]

We hadden het een paar deeltjes geleden al eens over Clapton, nadat we het over de Plastic Ono Band hadden (waarin hij meespeelde)

Aangezien er wat reacties kwamen haalde ik het maar weer even naar boven
Maakt me niet uit hoor, maar het stond zo grappig.

Die multitracks van Revolution waren wel gaaf.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Redactie Frontpage woensdag 19 mei 2010 @ 07:26:12 #98
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_81610173
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:32 schreef belsen het volgende:

[..]

Die pipo staat amper vermeldt op de hoes, dus zo belangrijk zal ie niet geweest zijn voor dat nummer, toch?

En dan zat ie als nog niet in The Beatles, hij zat wel in de vrouw de van George Harrison, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Het gaat veel dieper dan dat. Eric was altijd een heel erg goede vriend van Harrison. En Winwood weer van McCartney. Hij speelde in de Bag O nails op het moment dat Paul, Linda leerde kennen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_81613015
Hebben jullie ook meegedaan met http://www.paulmccartney.com/competition.php# om een concert van Paul in Mexico te winnen. Heb ik meteen gedaan, zonder "Terms & Conditions" te lezen. Blijkt alleen voor mensen in de UK te gelden. WAAROM? En waarom moet je dan een land invullen?
quote:
2 The Competition is open for entry to all persons aged 18 or over who are resident in the United Kingdom.
pi_81624825
Hoe toevallig
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En weer terug.

What can I say? Abbey Road blijft nog steeds een magische plek (al is het nieuwe er wel een beetje vanaf). Maar het blijft gewoon kicken om rond half elf in de avond in studio 2 te zitten met een halve liter bier. Hier gebeurde het en dat besef blijft nog steeds cool.

Verder nogal een hardcore Beatle trip gemaakt de hele week. Teveel om op te noemen maar een hoogtepunt was wel de plek waar de clip van Paperback Writer en Rain is opgenomen
The music videos for Paperback Writer and Rain were filmed at Chiswick House, London on this day in 1966. http://tibh.info
quote:
Today in Beatles History

May 19

1945
Peter Townsend is born.

1963
Concert at the Gaumont, Hanley (3rd British tour).

1965
Brian returns to England from his vacations in Spain.

'Ticket To Ride', 6th week in the Top 10 (UK New Musical Express chart).

1966
Brian returns from Spain to watch the shooting of clips for 'Paperback Writer'/'Rain' at Chiswick House, London (EMI Studios).

Studio 1. Most of the day: shooting of clips for 'Paperback Writer'/'Rain'.
During a lunchtime break from shooting, the Beatles go to Genevieve, French restaurant.
Studio 3. 7.00-11.00pm. Recording: 'For No One' (overdub onto take 14). Producer: George Martin; Engineer: Geoff Emerick; 2nd Engineer: Phil McDonald.
Recording of horn solo for 'For No One'.

1967
Brian returns from the Priory Hospital in Putney, London, to host a press launch for 'Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band' in the drawing room at 24 Chapel Street. After the party, Epstein returns to the Priory.

1968
Housewarming party thrown by Harold Pinter, 7 Hanover Terrace, London, with all Beatles in attendance.

1969
The 3 main Northern Songs share owners and ATV sign an agreement. John and Paul lose control over the company.

US gold certification: 'Get Back'/'Don't Let Me Down'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')