Ik was een van de laatste lichtingen. Opkomst in 93-9 volgens mij en dan 94-4 als laatste maand.
Chauffeursopleiding gedaan in bergen op zoom na de 1e maand basisopleiding verplaats naar eindhoven omdat er daar meer ruimte was op generaal rebec kazerne. Daar mijn C rijbewijs gehaald. Opleidng was wel leuk veel plezier gehad. Met afrijden reed ik met iemand mee, die flapdrol remde wat te laat voor spoorbomen en toen lande de spoorboom op de kabine. Hij was toch wel gezakt dat examen, de volgende dag was hij wel geslaagd.
Paraat gezeten in nieuw millingen bij de 12e herstel compangie en dan het bevooradings peleton.
Daar echt werkelijk waar bijna niets te doen gehad. Als het rijdend materiaal wat men zou moeten onderhouden was in het kader van de reorganisatie toendertijd al overgedragen aan andere onderdelen. In het kader van rijpraktijk opbouwen werd ik wel 1* per week naar het mob complex bij dongen gestuurd om een lullig M6 boutje te halen of zo, en dan moest ik altijd met de 4 tonner want heel misschien kon er nog wel eens een motor of zo besteld worden. Wat dus never nooit niet gebeurd is.

En wanneer ik dan naar dongen moest vertrok je altijd strategisch op tijd want wanneer je tijdens een lunchpauze niet op de kazerne was kreeg je extra geld voor eten.
Ik heb wel leren klaverjassen daar, elke avond op de kamer tot 4 -5 uur snachts en dan overdag boven het magazijn slapen.
Ook moesten we natuurlijk verplicht sporten, bij basketballen ben ik nog een keer door mijn enkel gegaan, meteen een flink ei op mijn voet en ook nog eens 6 weken thuis gezeten daardoor. Eigenlijk kon ik na een week of 3 a 4 wel weer lopen maar ik had gewoon nog geen zin om terug te gaan. Op een vrijdag toen ik nog "ziek" thuis zat ging de telefoon. Ik was de avond van te voren flink wezen stappen en nam dus niet die telefoon op een huisgenote wel en heeft me wakker gemaakt. Met een brakke uitgaanstem "Met Basp1" Ja je spreekt met luitenant ... hoe gaat het met je? Nou even snel wakker worden natuurlijk ik kijk naar mijn voet en zie dat die door de stapavond weer flink dik was, dus ik zeg tegen hem met een wakker stem "ja die is nog wel dik" Oh zegt ie ziek nog maar goed uit.
Omdat dus alles van de 12e opgedoekt werd had men besloten om de generaal een defile aan te bieden, maar dat mag dus niet in nederland, dus had men een eindoefening bedacht, van een ma t/m vrij inclusief een weekend in duitsland in een oud hitler kamp in duitsland (volgens mij in de eifel) gezeten. Van die 11 dagen maar 3 dagen in het veld gezeten, terwijl de zandhazen en sommieg ander onderdele wel gewoon hele dagen moesten werken. Nog 1 maal vrijwillig met een militair parcours meegedaan, dat zag ik eigenlijk meer als een stukje survival training, met wat touw oefeningen. En dan nog 1 dag dat defile moeten meerijden. Savond's was er een feestavond maar die werd snel weer gestopt omdat de zandhazen niet zo goed tegen bier konden en er flinke knokpartijen ontstonden.
Wanneer we in het veld zaten moesten we wel met onze uzi sjouwen. Die ben ik nog een keer bijna vergeten, wel er per ongeluk er overheen gereden, heeft niemand gezien.
De rest van de oefening dan op dat kamp aan een stuwmeer onderaan gezeten, te zuipen en blowen. Op vrijdag dan terug gekomen op de kazerne en meteen afgezaaid, geen onderhoud meer hoeven te plegen.