abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2013 @ 12:30:20 #51
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_127317472
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat mislukte inderdaad net zo hard, wat overigens ook wel te verwachten viel. Elk systeem dat er alleen maar op gericht is om het 'verbruik' zo veel en zo hard mogelijk omhoog te schoppen is op termijn gedoemd om te falen.
Elk systeem waarin de mens wordt gedwongen tegen zijn natuur in te gaan is gedoemd te mislukken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_127318624
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben we in de 20ste eeuw niet genoeg ellende meegemaakt met het opleggen van planmatige politiekeconomische systemen?
Communisme was in vele opzichten gelijk aan een markteconomie. Ook daar moest men consumeren, was er competitie en was economische groei het belangrijkst. Een Resource Based / Natural Law economy is nog nooit geprobeerd. Het dichtst wat er bij in de buurt is gekomen is wat de Technocracy Inc Movement in de Verenigde Staten wilde in de jaren 30.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je hebt twee zaken niet zo goed begrepen. Onze huidige problemen kunnen niet veroorzaakt zijn door een markteconomie want die kennen we niet. Onze economie wordt volledig gestuurd en gemanipuleerd door een elitaire klasse die we politici noemen.
Een markteconomie, als die er wel zou zijn, zou zorgen voor het 100% doelmatig inzetten van mensen en middelen en die zou verspilling juist tegengaan.
En wat Piet zegt.
Onze economie heeft voor het grootste deel voor de politiek gezorgd zoals wij die hebben. De politiek en hun wetten is een product van onze economie.
Dus hoe zou een markteconomie zorgen voor 100% efficiëntie als het voor nutteloze/inefficiëntie zaken als aandeelhandelaars, reclamemakers, competitie, monopolies en corruptie zorgt? Juist door de verwevenheid tussen de economie en de politiek werkt de markteconomie nog een beetje. Zonder politiek gaan echt niet al die eerder opgenoemde zaken opeens verdwijnen, terwijl de markteconomie die juist produceert.

quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Elk systeem waarin de mens wordt gedwongen tegen zijn natuur in te gaan is gedoemd te mislukken.
Waarschijnlijk heeft al ons gedrag een oorsprong in onze menselijke natuur. Competitie, corruptie, het komt allemaal van oorsprong uit onze natuur. Maar onze natuur is niet het enige wat ons gedrag bepaalt. Als we gedrag als competitie, corruptie of hebberigheid gaan belonen, dan is dat het gedrag dat je krijgt.
Competitie om een samenleving te onderhouden is nou eenmaal desastreus voor de wereld en dat is nou juist wat de markteconomie creëert.
  zondag 2 juni 2013 @ 14:27:16 #53
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_127320602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2010 14:21 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat met rijkeren ons allemaal bedoelt wordt? Toch TS? Het kapitalisme is een verrot en doorgeslagen systeem. Dat is het grootste probleem.
Inderdaad better communisme. Dan heeft niemand iets, lekker goed voor het milieu.
pi_127321923
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Inderdaad better communisme. Dan heeft niemand iets, lekker goed voor het milieu.
Beter een Resource Based / Natural Law economy
  zondag 2 juni 2013 @ 15:18:05 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127322068
En vertel, hoe zou die functioneren!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 juni 2013 @ 16:31:07 #56
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127324470
Ik denk ook dat de grootte van de bevolking ansich niet een probleem is, het probleem is de verdeling van de bevolking. Op het hete Afrikaanse continent wonen teveel mensen op verkeerde plekken om te voorzien van voedsel, en bijvoorbeeld op plekken zoals Siberië of Noord-Amerika woont op sommige plekken soms bijna niemand.

Ja, in Afrika sterven veel kinderen, maar er worden ook veel geboren. Daarom zijn die voedsel- en hulpprogramma's ook zo vreemd, dat is dweilen met de kraan open. Het zou beter zijn om een plan te bedenken wat ons in staat steld de bevolkingsdichtheid beter te reguleren.
Say what?
  zondag 2 juni 2013 @ 16:48:07 #57
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127325032
Allemaal onzin die overbevolking. Er komen echt geen gigantische oorlogen om voedsel en mineralen, als er een tekort van komt worden er gewoon meer inspanningen verricht om het te verkrijgen.
Binnen een eeuw hebben we sowieso alle energie die we nodig hebben doordat iedereen zijn dak vol met zonnepanelen heeft liggen en we nucleaire fusie centrales hebben.

En 3d printers kunnen binnen een eeuw ook wel eten printen en meubelen(minder hout verbruik).
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:16:13 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127327805
Oh jee.
Teveel mensen hebben Inferno gelezen en gaan naar een 3 jaar oud topic :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127336297
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
En vertel, hoe zou die functioneren!
Totaal anders dan wat we ooit op aarde hebben gehad.
Dit filmpje legt het een beetje uit, anders zou ik hier 10 pagina's tekst neer moeten zetten. Ik ben wel van plan om mogelijk in deze vakantie een groot Natural Law / Resource Based Economy topic te starten met een rijke opening post.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:42:20 #60
45206 Pietverdriet
pi_127865054
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:44 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Totaal anders dan wat we ooit op aarde hebben gehad.
Dit filmpje legt het een beetje uit, anders zou ik hier 10 pagina's tekst neer moeten zetten. Ik ben wel van plan om mogelijk in deze vakantie een groot Natural Law / Resource Based Economy topic te starten met een rijke opening post.
Als je het niet in een half A4 kan uitleggen snap je het niet
  zondag 16 juni 2013 @ 22:20:33 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127880653
Het is beter om 1 miljard mensen een menswaardig leven te bieden, dan 10 miljard een mensonwaardig leven. Ik snap niet waarom mensen zo'n voorstander zijn van grote bevolkingsgroei.
Het is echt negatief voor bijna alles. Het is slecht voor de soortenrijkdom op aarde, het gebruik van grondstoffen, de leefbaarheid in de steden, de kansen voor iedere individuele mens, eigenlijk overal voor.
The End Times are wild
  zondag 16 juni 2013 @ 22:27:56 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127881152
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2010 22:28 schreef tntkiller het volgende:
http://overpopulationisamyth.com/pop101/

According to the U.N. Population Database, the world's population in 2010 will be 6,908,688,000. The landmass of Texas is 268,820 sq mi (7,494,271,488,000 sq ft).

So, divide 7,494,271,488,000 sq ft by 6,908,688,000 people, and you get 1084.76 sq ft/person. That's approximately a 33' x 33' plot of land for every person on the planet, enough space for a town house.

Given an average four person family, every family would have a 66' x 66' plot of land, which would comfortably provide a single family home and yard -- and all of them fit on a landmass the size of Texas. Admittedly, it'd basically be one massive subdivision, but Texas is a tiny portion of the inhabitable Earth.
Maar een mens heeft meer ruimte nodig dan alleen een stukje grond om zijn huis op te zetten. Denk aan landbouw, industrie, wegen, et cetera.
Als je in Nederland kijkt is er eigenlijk al te weinig ruimte. Je kunt niets meer doen zonder een ander in de weg te zitten. Daarom gaat de ontwikkeling van veel zaken hier ook zo langzaam. En Nederland kan zichzelf niet meer op natuurlijke wijze voeden.

En dan nog de vraag: waarom zouden we miljarden en miljarden mensen wilen? Wat voegen die extra 9 miljard na die eerste miljard nog toe? Ze vreten en schijten alleen maar.
Je kunt beter streven naar 1 miljard intelligente, sterke, mooie, vrije, zelfstandige, creatieve mensen dan enorme vlakten te bebouwen met woningen voor vette Tokkies die chips vreten voor de TV en één keer per jaar een vliegreis maken. Volkomen zinloos in ieder opzicht is dat. Mensen die zich nauwelijks van zichzelf bewust zijn en daarom de naam mensen eigenlijk niet eens waard zijn!

De aarde zou prachtig zijn wanneer grote delen ongerept natuurgebied waren, met een paar wat dichter bevolkte gebieden met kwalitatief volwaardige mensen. Laten we zeggen 500 miljoen. Dan kunnen we ook veel aan wetenschap, technologie en kunst doen zonder dat we ons de hele dag druk hoeven te maken hoe we de Tokkies tevreden houden.
The End Times are wild
  zondag 16 juni 2013 @ 22:35:52 #63
45206 Pietverdriet
pi_127881655
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar een mens heeft meer ruimte nodig dan alleen een stukje grond om zijn huis op te zetten. Denk aan landbouw, industrie, wegen, et cetera.
Als je in Nederland kijkt is er eigenlijk al te weinig ruimte. Je kunt niets meer doen zonder een ander in de weg te zitten. Daarom gaat de ontwikkeling van veel zaken hier ook zo langzaam. En Nederland kan zichzelf niet meer op natuurlijke wijze voeden.

En dan nog de vraag: waarom zouden we miljarden en miljarden mensen wilen? Wat voegen die extra 9 miljard na die eerste miljard nog toe? Ze vreten en schijten alleen maar.
Je kunt beter streven naar 1 miljard intelligente, sterke, mooie, vrije, zelfstandige, creatieve mensen dan enorme vlakten te bebouwen met woningen voor vette Tokkies die chips vreten voor de TV en één keer per jaar een vliegreis maken. Volkomen zinloos in ieder opzicht is dat. Mensen die zich nauwelijks van zichzelf bewust zijn en daarom de naam mensen eigenlijk niet eens waard zijn!

De aarde zou prachtig zijn wanneer grote delen ongerept natuurgebied waren, met een paar wat dichter bevolkte gebieden met kwalitatief volwaardige mensen. Laten we zeggen 500 miljoen. Dan kunnen we ook veel aan wetenschap, technologie en kunst doen zonder dat we ons de hele dag druk hoeven te maken hoe we de Tokkies tevreden houden.
Een virus dat iedere tokkie onvruchtbaar maakt?
  zondag 16 juni 2013 @ 22:38:52 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127881913
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een virus dat iedere tokkie onvruchtbaar maakt?
Gewoon op hun 15e verleiden tot sterilisatie met een kei-gave Samsung smartphone zal voldoende zijn denk ik.
The End Times are wild
  zondag 16 juni 2013 @ 22:41:11 #65
45206 Pietverdriet
pi_127882106
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon op hun 15e verleiden tot sterilisatie met een kei-gave Samsung smartphone zal voldoende zijn denk ik.
Sorry, ik maakte een culturele referentie naar Dan Brown's laatste boek
  zondag 16 juni 2013 @ 22:47:49 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127882590
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry, ik maakte een culturele referentie naar Dan Brown's laatste boek
Wat heeft Dan Brown met cultuur te maken?
The End Times are wild
  maandag 17 juni 2013 @ 09:08:20 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_127892335
Mijn visie:
OVerbevolking is in zoverre een probleem dat de aarde misschien technisch gezien wel zoveel mensen aankan MITS mensen bereid zijn luxe in te leveren ( en dat wil niemand) want de aarde kan domweg niet genoeg produceren en opnemen om bv 9 miljard mensen auto te laten rijden.

De olie is nu al aan het opraken en luchtvervuiling is nu al een probleem. De aarde heeft niet genoeg grond om 20 miljard mensen in een eensgezinswoning te laten wonen en daarnaast heeeft de aarde niet genoeg fossiele brandstoffen om onze intensieve landbouw van energie te blijven voorzien en om iedereen van genoeg stroom en verwarming te voorzien.

We zullen dus met zijn allen fors in moeten schikken zouden we zoveel mensen kwijt moeten of de milieuproblemen tijdelijk aanvaarden (dat gaat namelijk geheid een keer mis met zoveel vervuiling) .
Daarnaast heb je nog het probleem dat mensen leefruimte nodig hebben. Je kan wel leuk stellen dat met 20 miljard mensen iedereen maar met 10 anderen in 1 appartement moet gaan wonen maar ik garandeer je nu alvast dat dat niet heel lang goed gaat. Ook zullen er binnen no time oorlogen uitbreken om de laatste fossiele brandstoffen en ga zo maar door.

Kijk maar eens wat een druk China bv al geeft op de olieprijs en op de wereldeconomie nu dat land met zijn 1 miljard inwoners ineens een stuk welvarender geworden is. De westerse levensstandaard is gewoon onmogelijk vol te houden met zoveel mensen. Dat kan alleen als de rest van de wereld arm blijft.

Kortom: technisch gezien kan het misschien maar je wil het gewoon niet omdat er zoveel aan een zijden draadje komt te hangen... het is gewoon een recept voor oorlog en drama.

De aarde heeft altijd een hele behoorlijke constante hoeveelheid mensen gehad , 1 miljard en dat explodeerde rond 1900 tot het de 6 miljard die we nu hebben. Je ziet nu al dat de resources op aarde in rap tempo opraken, dat de milieuproblemen zich opstapelen en dat we minder ruim kunnen wonen, dat wordt alleen maar erger als er nog meer mensen komen.

Dus ja, overbevolking is wel degelijk een heel groot probleem en absoluut het grootste milieuprobleem dat je je maar kan bedenken. Ik zou direct vóór stemmen als er een geboortebeperking tot maximaal 2 kinderen komt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2010 14:24 schreef Desunoto het volgende:
De bevolking moet niet stijgen om de vergrijzing op te vangen. Dat is wel heel erg kortzichtig. Als mensen nu massaal kinderen gaan krijgen, heb je daarna nog een vergrijzingsgolf! Dan blijf je bezig.
En hier hoef je de kleuterschool niet eens voor afgemaakt te hebben inderdaad maar toch schijnen ze dat in Den haag niet helemaal te begrijpen. Of misschien wel begrijpen maar ja: korte termijn denken.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef LXIV het volgende:
Het is beter om 1 miljard mensen een menswaardig leven te bieden, dan 10 miljard een mensonwaardig leven. Ik snap niet waarom mensen zo'n voorstander zijn van grote bevolkingsgroei.
Het is echt negatief voor bijna alles. Het is slecht voor de soortenrijkdom op aarde, het gebruik van grondstoffen, de leefbaarheid in de steden, de kansen voor iedere individuele mens, eigenlijk overal voor.
_O_

[ Bericht 17% gewijzigd door Metro2005 op 17-06-2013 09:19:08 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 17 juni 2013 @ 09:18:20 #68
45206 Pietverdriet
pi_127892493
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat heeft Dan Brown met cultuur te maken?
Wat heeft een culturele referentie met cultuur te maken?
pi_127903070
Ik verwacht wel dat er eens een echte dodelijke ziekte de kop opsteekt. En zo de overbevolkingsprobleem beperkt.
pi_127913396
Owww de geilheid van het geboorteverbod! Ik hoop zoooo erg dat het er gaat komen! *puppy eyes naar regering toe*

Meer dan 2 kinderen in een gezin die het niet kan betalen vind ik een doodszonde.
FOK YOU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')