DAM, jij geeft me wel zoveel ingangen om je helemaal af te branden, in ieder post opnieuw, met je 'respect voor de medemens'quote:
Fatsoen heb je ook al niet, praat er nog wel iemand met je of ben je totaal afhankelijk van Fok voor je sociale contacten?quote:Op woensdag 28 april 2010 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
DAM, jij geeft me wel zoveel ingangen om je helemaal af te branden, in ieder post opnieuw, met je 'respect voor de medemens'of 'ik weet dat je niet al te snugger bent'
, maar ik had me eigenlijk voorgenomen je volledig te negeren.
Je bent echt de allergrootste autistische randdebiel die zich in dit sub-forum laat zien. Met voorsprong. Bemoei je alsjeblieft niet met discussies die ik met een andere user voer, zeker niet wanneer je het vanwege je semi-dyslexie maar half kunt volgen. Dan kun jij hier fijn kreten van ongenoegen uiten naar mensen die nog zo naïef zijn om op je te reageren en kan ik lekker en op niveau discussieren met users die wel iets zinnigs te zeggen hebben. Bulls of bears, dat maakt me niet uit.
Ik praat de hele dag met mensen. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Fatsoen heb je ook al niet, praat er nog wel iemand met je of ben je totaal afhankelijk van Fok voor je sociale contacten?
Denk aan je ouders/verzorgers/oma/opleidincoach/gevangenbewaarder die gefaald heeft in je fatsoensnormen te lerenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik praat de hele dag met mensen. Maar dat terzijde.
Er is van alle users op dit forum er maar ééntje waar ik zo tegen praat, DAM. En dat ben jij. Net zoals veel anderen. Aan wie ligt het dan, denk je?
Zullen we het zo doen, DAM: voor ieder conflict met een user van mij op FOK! dat je vinden kunt, post ik er 20 van een conflict tussen jou en een user. Dan zul je zien wie hier het meeste scheldt en ruzie maakt.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk aan je ouders/verzorgers/oma/opleidincoach/gevangenbewaarder die gefaald heeft in je fatsoensnormen te leren
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idiootquote:Op woensdag 28 april 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zullen we het zo doen, DAM: voor ieder conflict met een user van mij op FOK! dat je vinden kunt, post ik er 20 van een conflict tussen jou en een user. Dan zul je zien wie hier het meeste scheldt en ruzie maakt.
Bovendien heb ik nooit gescholden, want je bent nu eenmaal écht een autistische randdebiel. Dat je dat zelf niet doorhebt komt omdat je... juist.
Ik heb ook nergens gezegd dat je scheldt, maar ik begrijp best dat het moeilijk is voor je om te begrijpenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idioot
Nou, stop dan ook aub met insinueren dat ik me niet gedraag op dit forum. Hoeveel ban's heb jij al gehad? Ik denk zeker een stuk of 8. Ik nog nooit een.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb geen interesse om een weddenschap aan te gaan met een idioot
Ik maak zelf uit op wie ik reageer en op wie nietquote:Op woensdag 28 april 2010 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, stop dan ook aub met insinueren dat ik me niet gedraag op dit forum. Hoeveel ban's heb jij al gehad? Ik denk zeker een stuk of 8. Ik nog nooit een.
Als je geen interesse hebt om met me te wedden en tevens niet in staat bent om enigzins een normale discussie op niveau te voeren, reageer dan maar helemaal niet op mij. Dan negeer ik jou en dan is het wat mij betreft prima.
Ik vind het een leuke weddenschap, ook al is die niet aan mij gericht, maar over welke huizen heb je het?quote:Op woensdag 28 april 2010 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik vond de post van LXIV juist eng genuanceerd en afgewogen. Iets wat de afgelopen 12 delen van deze reeks ver te zoeken was. En dat ligt niet alleen aan de Hand van God.
Ik wil trouwens wel met LXIV wedden dat het in de range 110 of hoger ligt![]()
Om een biertje
En als ik win krijgt ie ook een biertje
Hoe kun je dat nou weerstaan
Misschien moet je een huis gaan kopen.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:27 schreef xenobinol het volgende:
Ik doe niet mee aan de weddenschap, veels te groot risico dat ik iets ga winnen![]()
Ik win nooit iets, maar dat terzijde![]()
Die andere 2 koop je voor 250 ongeveer en hoef je er weinig aan te doen, die goedkope kost uiteindelijk ongeveerquote:Op woensdag 28 april 2010 21:16 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke weddenschap, ook al is die niet aan mij gericht, maar over welke huizen heb je het?
De huizen die gewild zijn en daarom momenteel verkocht worden of de huizen die al langer dan een jaar te koop staan omdat de verkoper te veel vraagt voor zijn krot?
De huizenprijs waar wij het over hebben is gebaseerd op verkopen maar er is nog steeds genoeg keus, wat overigens niet slecht hoeft te zijn.
Een mooi voorbeeld is een rijtje huizen aan de rand van mijn dorp: twee huizen staan ruim een jaar te koop voor 270k. Ze zien er (op funda) onderhouden uit. Daar tussenin staat een huis waar aan geklust moet worden en die stond twee maanden geleden te koop voor 199K en was binnen zes weken weg.
Is de vraagprijs van de twee andere prijzen te hoog? Was de middelste een koopje? Of wilde de nieuwe eigenaar een klushuis hebben?
Allemaal factoren die meetellen maar uiteindelijk is daardoor geen goede indicatie van 'de huizenprijzen' te geven. In die zin hebben jij en LXIV beide gelijk, dus wordt het gewoon gezellig een avondje bieren samen.
Waarom is dat dan nog niet gebeurd? Daar ben ik benieuwd naar.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die andere 2 koop je voor 250 ongeveer en hoef je er weinig aan te doen, die goedkope kost uiteindelijk ongeveer
Dan moet je aanbellen en het vragenquote:Op woensdag 28 april 2010 22:25 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom is dat dan nog niet gebeurd? Daar ben ik benieuwd naar.
Je kan beter even wachten tot de volgende 'open dag', met een beetje geluk krijg je koffie met appeltaart en slagroom erbijquote:Op woensdag 28 april 2010 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je aanbellen en het vragen
Ik laat geen troll verhongeren, dat is gewoon onmenselijkquote:Op donderdag 29 april 2010 09:27 schreef Istrilyin het volgende:
Ongeveer een kwart van alle berichten hier is getroll van DAM, en nog eens een kwart is mensen die erop blijven reageren. Er zit nimmer nuttige informatie tussen, het is gewoon allemaal ruis ruis ruis. Eigenlijk zou dit forum enorm geholpen zijn met een standaard filter dat de betere helft overlaat. Een moderne zegswijze luidt:
Don't feed the troll
quote:Op donderdag 29 april 2010 09:55 schreef inXs het volgende:
Naja de titel geeft al hoop ! (beetje jammer van de d(t) fout in de titel)
Doe mij ook zo'n kat!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook jouw input word natuurlijk op prijs gesteld
Het enige huis dat ik ga bekijken is ons koningshuis.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:50 schreef xenobinol het volgende:
Geniet van het weekend allemaal, lekker huisjes kijken maar niet kopen
Die gast in z'n woonboerderij voor ¤450,-.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor huur betaal jij?
Deze huren moeten ze gewoon meestal verdubbelen, dan is er geen huizenmarkt probleem meer
Als je uit Twente komt ben je sws niet voor het geluk geborenquote:Op vrijdag 30 april 2010 08:52 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die gast in z'n woonboerderij voor ¤450,-.![]()
Wat een bofkont.
The sky is fallingquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:36 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het aantal huizen dat te koop staat op Funda neemt weer toe: 205.636 huizen staan momenteel te koop. De laatste keer dat ik keek was dat weer even onder de 200.000.
Watuh?quote:
Je hebt gezocht op het woord: relavantquote:Op maandag 3 mei 2010 00:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leer Nederlands
Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil tussen huurtoeslag en hra, huurtoeslag krijg je en hra is een korting op wat je betaalt. Mensen met hra zijn vrijwel altijd belastingbetalers bij mensen met huurtoeslag is dit minder vanzelf sprekend.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:34 schreef Prutzenberg het volgende:
Huursubsidie kost te veel dus het is beter dat mensen HRA ontvangen.
De meeste huurders betalen gewoon belasting. Als je vergelijkt op inkomen zelfs meer.quote:Op maandag 3 mei 2010 17:50 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil tussen huurtoeslag en hra, huurtoeslag krijg je en hra is een korting op wat je betaalt. Mensen met hra zijn vrijwel altijd belastingbetalers bij mensen met huurtoeslag is dit minder vanzelf sprekend.
Precies, de meeste huurders met huursubsidie betalen ook belasting, juist door de overheidsbemoeienis is dat nodig, want denk je nu werkelijk dat er niet tegen betaalbare prijzen gebouwd zou kunnen worden?quote:Op maandag 3 mei 2010 18:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De meeste huurders betalen gewoon belasting. Als je vergelijkt op inkomen zelfs meer.
Daarbij wordt huurtoeslag in de loop der tijd minder en HRA blijft (i.g.v. spaarhypotheek of aflosvrij) gelijk of wordt meer.
quote:Op maandag 3 mei 2010 17:50 schreef lutser.com het volgende:
Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil tussen huurtoeslag en hra, huurtoeslag krijg je en hra is een korting op wat je betaalt. Mensen met hra zijn vrijwel altijd belastingbetalers bij mensen met huurtoeslag is dit minder vanzelf sprekend.
Krijg je HRA dan op je rekening bijgestort?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:04 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
De HRA wordt betaald uit de algemene middelen. Deze algemene middelen wordt gevuld door iedereen die belasting betaald. Huurtoeslag krijgt men pas bij strikte inkomens- en vermogenstoetsen. Verdient men teveel of heeft men teveel centjes op de bank, dan kan men huurtoeslag vergeten. Misschien een idee om inkomens- en vermogenstoetsen ook voor HRA-gerechtigden in te voeren. Een algehele afschaffing van de HRA subsidie infuus is dan niet eens meer nodig.
quote:Op maandag 3 mei 2010 18:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De meeste huurders betalen gewoon belasting. Als je vergelijkt op inkomen zelfs meer.
Daarbij wordt huurtoeslag in de loop der tijd minder en HRA blijft (i.g.v. spaarhypotheek of aflosvrij) gelijk of wordt meer.
Hé DAM ik begon je al te missen, nog een leuke weekend gehad? Ik welquote:
Als je post ben je dan ook zat?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hé DAM ik begon je al te missen, nog een leuke weekend gehad? Ik wel
Geen huizen bezocht maar wel in een grote feesttent geweest met veel dronken mensen
Ik ben het nooit zatquote:Op maandag 3 mei 2010 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je post ben je dan ook zat?
Voor zover ik weet, wordt het niet verrekend met de te betalen loonbelasting over je salaris.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijg je HRA dan op je rekening bijgestort?
Krijg je het nu op zijn rekening of niet?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:33 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, wordt het niet verrekend met de te betalen loonbelasting over je salaris.
Dus ja, het wordt gestort op je rekening. Jaarlijks of maandelijks, wat jij wil.
Dat moet je toch weten, of heb jij geen loonstrook?
Lees mijn post nog eens. Ik heb mijn antwoord 'vet' gemaakt.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijg je het nu op zijn rekening of niet?
Verreken is het niet zelfde als storten
Waarom niet?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je geeft geen antwoord op mijn vraag
Omdat je dat niet doetquote:
Doet hij wel, ik snap hem, jij niet dan?quote:
Volgens mij is dit een trend die al langer aan de gang is, ik ken diverse mensen die wilden verhuizen maar niet de prijs konden krijgen die ze in gedachte hadden. Het resultaat is dat ze blijven zitten. Persoonlijk vind ik dat een positieve ontwikkeling aangezien nieuwbouw zich daardoor meer zal gaan richten op de mensen die wel een huis willen kopen en niet met hun oude woning in de maag zittenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Recordaantal koopwoningen weer van de markt gehaald
Waar ken je die mensen van?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een trend die al langer aan de gang is, ik ken diverse mensen die wilden verhuizen maar niet de prijs konden krijgen die ze in gedachte hadden. Het resultaat is dat ze blijven zitten. Persoonlijk vind ik dat een positieve ontwikkeling aangezien nieuwbouw zich daardoor meer zal gaan richten op de mensen die wel een huis willen kopen en niet met hun oude woning in de maag zitten
Naar een zeer interessant stukje informatie dus wat mij betreft relevantquote:
Ik heb een leven DAMquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar ken je die mensen van?
Het is wel weer genoeg met je gezeur. Discussieer inhoudelijk of discussieer niet. Relevante nieuwsberichten mogen altijd gepost worden.quote:
Zet er dan ook je mening of onderbouwing bij anders is het inderdaad gewoon een linkdumpquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het is wel weer genoeg met je gezeur. Discussieer inhoudelijk of discussieer niet. Relevante nieuwsberichten mogen altijd gepost worden.
Indien relevant zijn ook dat soort "linkdumps" toegestaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zet er dan ook je mening of onderbouwing bij anders is het inderdaad gewoon een linkdump
Is het ook toe gestaan om te zeggen dat het een linkdump is?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Indien relevant zijn ook dat soort "linkdumps" toegestaan.
It's a free country, maar ik denk niet dat het iets toevoegt aan ons levenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is het ook toe gestaan om te zeggen dat het een linkdump is?
Omdat de realistische waarde een factor twee onder de marktprijs ligtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer eens te onderbouwen WAAROM de huizenprijzen met 50% gaan dalen gerekend vanaf het hoogtepunt van de markt, zeg maar 1/1/2008
Hoeveel dikke minnen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de realistische waarde een factor twee onder de marktprijs ligt. De marktprijs heeft een fenomenaal record weten te bereiken onder de grootschalige beschikbaarheid van goedkoop geld, kunstmatig gecreëerde schaarste, subsidies en wishful thinking. Echter dat systeem heeft zijn langste tijd gehad en gaat nu op retour, uiteraard wil dat niet zeggen dat de marktprijs een factor twee zal dalen, maar het topniveau gaan we voorlopig niet meer terug zien, de toekomst zal laten zien hoe de prijsvorming zal uitpakken, ik zet in op dikke minnen
Er zit redelijk wat lucht in de prijzen maar je moet het niet overdrijven, zo heb ik voor mijn verbouwingsplannen met wat aannemers gesproken. Mijn huis van circa 200K (slechte staat, populaire plek) grondig opknappen (zeg maar opnieuw bouwen) zal tegen de 200K kosten. Dat zijn dan dus alleen maar bouwkosten, zolang die prijs niet omlaag gaat legt dat een flinke bodem onder de huizenprijs.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de realistische waarde een factor twee onder de marktprijs ligt. De marktprijs heeft een fenomenaal record weten te bereiken onder de grootschalige beschikbaarheid van goedkoop geld, kunstmatig gecreëerde schaarste, subsidies en wishful thinking. Echter dat systeem heeft zijn langste tijd gehad en gaat nu op retour, uiteraard wil dat niet zeggen dat de marktprijs een factor twee zal dalen, maar het topniveau gaan we voorlopig niet meer terug zien, de toekomst zal laten zien hoe de prijsvorming zal uitpakken, ik zet in op dikke minnen
Verbouwen is over het algemeen een stuk duurder als slopen en opnieuw bouwen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Er zit redelijk wat lucht in de prijzen maar je moet het niet overdrijven, zo heb ik voor mijn verbouwingsplannen met wat aannemers gesproken. Mijn huis van circa 200K (slechte staat, populaire plek) grondig opknappen (zeg maar opnieuw bouwen) zal tegen de 200K kosten. Dat zijn dan dus alleen maar bouwkosten, zolang die prijs niet omlaag gaat legt dat een flinke bodem onder de huizenprijs.
De meeste lucht zit in de grondprijs waarbij het natuurlijk echt is wat een gek er voor geeft.
Dat zit vrij dicht in de buurt van de offertes die ik heb liggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Luxebouw is toch ongeveer 10k per kuub?
Het is ook een goede indicatiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat zit vrij dicht in de buurt van de offertes die ik heb liggen.
Blijven rondvragenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:17 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dat zit vrij dicht in de buurt van de offertes die ik heb liggen.
Hoevee denk jij dat het is?quote:
Minstens 50% minder.quote:
Minstens 90% minder dusquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:28 schreef lutser.com het volgende:
Sorry ik heb een rekenfout gemaakt, de prijs zit niet bij de 10K per kuub maar tegen de 1K.
Huis van 200 kuub kost dan minimaal 200k. Dan komt je berekening niet echt meer uit over het bouwen van een huis voor 30kquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Minstens 50% minder.
edit:
[..]
Minstens 90% minder dus![]()
Misschien zelfs wel nog minder als je er een paar hardwerkende klus Polen bij neemt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |