Ja, maar, ik ben dan ook niet bevallen he. Ik kreeg een keizersnede., dus puffen hoefde ik niet te kunnen.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:05 schreef pessie het volgende:
Zometeen voor het eerst naar Samen BevallenIk vind het best wel eng. Ik ben nog helemaal niet bezig met de bevalling. Als ik nu denk aan Keshet die bij 26 weken Teigetje al kreeg
wat zal dat schrikken zijn geweest zeg!
Yeah!quote:Op maandag 3 mei 2010 17:45 schreef Soneal het volgende:
Hier vanmiddag ook een goede echo met een prachtig kloppend hartje![]()
[ afbeelding ]
Nou daar heb je over het algemeen geen dure cursus voor nodigquote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:03 schreef pessie het volgende:
De conclusie was: Bevallen doet pijn, wen er maar aan.
Samen bevallen...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 10:07 schreef Hobbesje het volgende:
Nouja Pessie. Wat is dat voor cursus???
Ik was echt superblij met mijn ruggenprik. Wist me geen raad met mijn beenweeen en de daarop volgende kramp in mijn benen.... Het heeft idd wat nadelen - met name voor de kleine, maar ik vond het allemaal wel prima! Zoveel ongemak is nou ook weer niet nodig...
Wat een oordelen zeg. Juist met de 27 weken kun je vaak nog goed uit de voeten en is naar de zon gaan heerlijk. Niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar!).
Heb ik de vorige keer aan de vk gevraagd: Soms kunnen ze het met 28 weken al voelen maar meestal na 30 weken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:45 schreef Cantare het volgende:
Mooie echo's van Soneal, Pvoess en Shirley (idd goed te zien die navelstreng!)![]()
![]()
Ahh, Orea, schrikken hoor, en herkenbaar dat 'ik kan niet stoppen!'Nu ter compensatie maar even lekker chillen.
Pessie, wat verwachtte je dan dat mensen voor oefeningen zouden doen? Ik "gebruik" mijn bekkenbodem met het zingen en voor een goede houding, dus ik ben me er best bewust van en heb er ook controle over, maar voor de rest heb ik niet meegekregen dat je iets speciaals moet doen. Ik verwacht ook dat ze er op de zwangerschapscursus wel wat over zullen zeggen. Ik mag 18 mei trouwens al, schrok gewoon een beetje.![]()
![]()
Hee met hoeveel weken kan de vk/kun je zelf voelen hoe het kindje ligt? En hoe doe je dat? Mijnes ligt namelijk al de hele tijd in stuit, maar gisteren had ik het gevoel dat 'ie gedraaid was.
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Suzanna het volgende:
De ruggenprik heeft toch geen nadelen voor de baby(edit: ik heb even wat opgezocht ... ) Daar heb ik tenminste nooit iets over gehoord. Wel had ik er zelf nadelen van, na de bevalling... ik heb wekenlang met vreselijke hoofdpijn gelopen. Er was namelijk wat ruggemergvloeistof gelekt (niet helemaal goed geprikt...) en daar kun je last van hebben. Nogal dus...
dat was echt heel vervelend hoor. Ik kon pas na twee weken goed rechtop zitten zonder die hoofdpijn.
Bij Emma en Julia ben ik lekker thuis bevallen zonder poespas, veel fijner. Wel pijnlijk, maar in totaal niet pijnlijker dan de bevalling van Noa, waar ik pethidine én een ruggenprik heb gehad.
Pethidine was ik trouwens ook absoluut niet van te spreken...
Ik heb deze folder gekregen van de vk: http://www.knov.nl/docs/uploads/Hoe_ga_je_om_met_pijn.pdfquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...
Er was nog een andere vorm van pijnbestrijding. Nubeïne ofzo. Ze vertelde dat veel vrouwen in slaap vallen tussen de weeën door en dat na afloop als zeer vervelend ervaren.
Dat woord heeft ze inderdaad vaak gebruikt... Begrijp me niet verkeerd, dat ik thuis wil bevallen betekent dat ik het op "oerkracht" wil doen, maar ze was zo stellig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
eigenlijk is ze dus gewoon tegen pijnstilling en moet je alles met je oerkracht doen ofzo?!
maar mijn nekharen gaan dus echt overeind staan van dat soort mensen
iedereen mag toch lekker zelf weten hoe je bevalt en of je daar pijnstilling bij wil hebben...
Mee eens! Ik teken waarschijnlijk gelijk weer voor pijnstilling...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
eigenlijk is ze dus gewoon tegen pijnstilling en moet je alles met je oerkracht doen ofzo?!
maar mijn nekharen gaan dus echt overeind staan van dat soort mensen
iedereen mag toch lekker zelf weten hoe je bevalt en of je daar pijnstilling bij wil hebben...
Nou, ik heb de eerste keer op pethidine heerlijk geslapen (ik was gewoon een beetje van de wereld) en dat vond ik helemaal niet vervelend!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...
Er was nog een andere vorm van pijnbestrijding. Nubeïne ofzo. Ze vertelde dat veel vrouwen in slaap vallen tussen de weeën door en dat na afloop als zeer vervelend ervaren.
In het ziekenhuis, met of zonder pijnstilling, zit er ook nog genoeg oerkracht in hoor. Dat vind ik sowieso al kul dus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat woord heeft ze inderdaad vaak gebruikt... Begrijp me niet verkeerd, dat ik thuis wil bevallen betekent dat ik het op "oerkracht" wil doen, maar ze was zo stellig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |