Heb ik de vorige keer aan de vk gevraagd: Soms kunnen ze het met 28 weken al voelen maar meestal na 30 weken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:45 schreef Cantare het volgende:
Mooie echo's van Soneal, Pvoess en Shirley (idd goed te zien die navelstreng!)![]()
![]()
Ahh, Orea, schrikken hoor, en herkenbaar dat 'ik kan niet stoppen!'Nu ter compensatie maar even lekker chillen.
Pessie, wat verwachtte je dan dat mensen voor oefeningen zouden doen? Ik "gebruik" mijn bekkenbodem met het zingen en voor een goede houding, dus ik ben me er best bewust van en heb er ook controle over, maar voor de rest heb ik niet meegekregen dat je iets speciaals moet doen. Ik verwacht ook dat ze er op de zwangerschapscursus wel wat over zullen zeggen. Ik mag 18 mei trouwens al, schrok gewoon een beetje.![]()
![]()
Hee met hoeveel weken kan de vk/kun je zelf voelen hoe het kindje ligt? En hoe doe je dat? Mijnes ligt namelijk al de hele tijd in stuit, maar gisteren had ik het gevoel dat 'ie gedraaid was.
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Suzanna het volgende:
De ruggenprik heeft toch geen nadelen voor de baby(edit: ik heb even wat opgezocht ... ) Daar heb ik tenminste nooit iets over gehoord. Wel had ik er zelf nadelen van, na de bevalling... ik heb wekenlang met vreselijke hoofdpijn gelopen. Er was namelijk wat ruggemergvloeistof gelekt (niet helemaal goed geprikt...) en daar kun je last van hebben. Nogal dus...
dat was echt heel vervelend hoor. Ik kon pas na twee weken goed rechtop zitten zonder die hoofdpijn.
Bij Emma en Julia ben ik lekker thuis bevallen zonder poespas, veel fijner. Wel pijnlijk, maar in totaal niet pijnlijker dan de bevalling van Noa, waar ik pethidine én een ruggenprik heb gehad.
Pethidine was ik trouwens ook absoluut niet van te spreken...
Ik heb deze folder gekregen van de vk: http://www.knov.nl/docs/uploads/Hoe_ga_je_om_met_pijn.pdfquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...
Er was nog een andere vorm van pijnbestrijding. Nubeïne ofzo. Ze vertelde dat veel vrouwen in slaap vallen tussen de weeën door en dat na afloop als zeer vervelend ervaren.
Dat woord heeft ze inderdaad vaak gebruikt... Begrijp me niet verkeerd, dat ik thuis wil bevallen betekent dat ik het op "oerkracht" wil doen, maar ze was zo stellig.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
eigenlijk is ze dus gewoon tegen pijnstilling en moet je alles met je oerkracht doen ofzo?!
maar mijn nekharen gaan dus echt overeind staan van dat soort mensen
iedereen mag toch lekker zelf weten hoe je bevalt en of je daar pijnstilling bij wil hebben...
Mee eens! Ik teken waarschijnlijk gelijk weer voor pijnstilling...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
eigenlijk is ze dus gewoon tegen pijnstilling en moet je alles met je oerkracht doen ofzo?!
maar mijn nekharen gaan dus echt overeind staan van dat soort mensen
iedereen mag toch lekker zelf weten hoe je bevalt en of je daar pijnstilling bij wil hebben...
Nou, ik heb de eerste keer op pethidine heerlijk geslapen (ik was gewoon een beetje van de wereld) en dat vond ik helemaal niet vervelend!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed artikel. Eigenlijk zei ze hetzelfde maar er werd door haar inderdaad een sterk waardeoordeel aan gehangen, kennelijk kan ik daar niet heel goed tegen. En er was inderdaad een folder die ze gisteren liet zien die we volgens haar van de vk hadden gekregen. Die folder heb ik dus niet gehad...
Er was nog een andere vorm van pijnbestrijding. Nubeïne ofzo. Ze vertelde dat veel vrouwen in slaap vallen tussen de weeën door en dat na afloop als zeer vervelend ervaren.
In het ziekenhuis, met of zonder pijnstilling, zit er ook nog genoeg oerkracht in hoor. Dat vind ik sowieso al kul dus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat woord heeft ze inderdaad vaak gebruikt... Begrijp me niet verkeerd, dat ik thuis wil bevallen betekent dat ik het op "oerkracht" wil doen, maar ze was zo stellig.
Zij deed het een beetje voorkomen alsof je de oerkracht uitschakeld bij het gebruik van pijnstilling. Nou ja, ben benieuwd wat ze volgende week gaat zeggen... Ik ga even in bed liggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In het ziekenhuis, met of zonder pijnstilling, zit er ook nog genoeg oerkracht in hoor. Dat vind ik sowieso al kul dus.
Mag ze de volgende keerquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Zij deed het een beetje voorkomen alsof je de oerkracht uitschakeld bij het gebruik van pijnstilling. Nou ja, ben benieuwd wat ze volgende week gaat zeggen... Ik ga even in bed liggen.
vind ik dus ookquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In het ziekenhuis, met of zonder pijnstilling, zit er ook nog genoeg oerkracht in hoor. Dat vind ik sowieso al kul dus.
Had ik inderdaad ook helemaal geen last van dat ik nog wat heb liggen duttenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, ik heb de eerste keer op pethidine heerlijk geslapen (ik was gewoon een beetje van de wereld) en dat vond ik helemaal niet vervelend!![]()
En nu de 2e keer met de ruggeprik heb ik ook wat liggen dommelen. Zalig!
Geen idee waarom ik dat vervelend zou vinden. Hoewel... mss zijn er vrouwen die vinden dat ze alles van A tot Z mee MOETEN maken, maar die zouden dan wrsch ook weer geen pijnstilling overwegen.![]()
Mijn man was erbij toen ze de ruggenprik hebben gezet. Ik lag toen al een paar uur aan de monitor (daar hebben ze me direct aan gekoppeld vanaf het moment dat ik in het verloskwartier was).quote:Tessie wat betreft de ruggeprik. Het ging iets van: Je krijgt een slang in je rug, die wordt erin gezet door de anesthesist, je man is daar niet bij. Vervolgens krijg je ook een katheter want de baby moet langs de blaas en als die vol zit past de baby er niet langs. Ook een infuus is nodig omdat vaak door het zetten van de ruggeprik de weeën of verdwijnen of veel minder worden dus moeten ze de mogelijkheid hebben een-of-ander-goedje in je te spuiten en je ligt aan een monitor zodat ze de baby in de gaten kunnen houden. Oh ja nu ben ik vergeten te vertellen dat wanneer je gaat vragen om een ruggeprik dit voor 7 cm moet zijn want daarna zetten ze em niet meer. En als je erom hebt gevraagd moeten ze eerst een uur lang de hartslag van de baby in de gaten houden zodat ze weten dat de conditie van de baby goed is. Als die niet goed is krijg je geen ruggeprik. En ze deed alsof alles tot 5 a 6 cm wel te doen is en je daarna dus niet echt meer een ruggeprik mag. Toen ook nog de uitdrijfhorror: Als je een ruggeprik hebt kan het zijn dat die niet goed is uitgewerkt waardoor een vrouw niet weet hoe ze moet persen waardoor de kans op een tangverlossing weer veel groter wordt.
Precies: juist omdat je je dan ineens wel ontspant gaat de ontsluiting vaak beter. Niet dat dat hier geholpen heeft, maar ik heb er wel lekker op liggen slapen 's middags.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:07 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Mijn vriend mocht ook gewoon mee met het zetten van de ruggenprik. Ik vond het heerlijk! Mijn ontsluiting wilde niet vorderen, ik bleef hangen op 3 centimeter. Ik kreeg een ruggenprik, weg pijn. Ik heb lekker 2 uurtjes liggen dommelen. Toen had ik een poepgevoel en het was al 9 centimeter! Ik vond het jammer dat ie met persen uit moest, ik heb 1,5 uur geperst en ben zonder tang of pomp bevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |