abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 19:07:51 #201
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80978329
Ik had met Tobias 2 'lessen' gehad, nog niets van puffen of wat dan ook gehad, toen ik met weeen het zh in ging. Je hebt het zo geleerd het puffen en ontspannen is mijn ervaring
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_80978634
Pvoesss en Soneal wat heerlijk dat jullie goede echo's hadden met kloppende hartjes
pi_80983891
soneal en pvoess goede echo's! wat heerlijk!

en tessie 20 weken jeetje dat gaat ook snel!

welkom terug pessie, goede vakantie gehad dus

flugel hoest nu met het super gave behang? En apart he hoe die kleine plopjes hele aardverschuivingen worden...

ik ben in totaal ook eigenlijk maar 3x naar cursus geweest,ik deed de yoga
op zich denk ik wel dat wat ik daar heb geleerd je idd ook wel snel met tips tijdens de bevalling oppakt
en zo'n cursus zegt ook niet dat je het tijdens je bevalling allemaal vlekkeloos doet, vele vergeten dan alsnog hoe het nou ook alweer moest
ik vond het wel gezellig om met elkaar te zijn en allemaal zo'n beetje hetzelfde mee te maken.

Verder heb ik bar weinig gedaan vandaag maar toch weer teveel, er staat nu dan ook een lekker badje voor me klaar en daarna kruip ik lekker in bed
pi_80987067
Pvoesss en Soneal
Wat fijn voor jullie

Grappig draculettetje, jij staat helemaal bovenaan en ik helemaal onderaan
  maandag 3 mei 2010 @ 22:23:34 #205
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80987673
Mooie echo's Pvoes en Soneal!!!
Lekker genieten van de groeiende buikjes nu.

Orea: dat is wel even schrikken. En die hormonale tranen zijn verschrikkelijk he? D'r komt geen einde aan (tenminste bij mij - als ik begin.....).

Hier vandaag weer op controle geweest en weer een apk-ok sticker 'verdient'. Over 2 weken mogen we de afspraak gaan maken voor de 20 weken echo. Gaat best snel ineens...
  maandag 3 mei 2010 @ 23:01:32 #206
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80989683
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:05 schreef pessie het volgende:
Zometeen voor het eerst naar Samen Bevallen Ik vind het best wel eng. Ik ben nog helemaal niet bezig met de bevalling. Als ik nu denk aan Keshet die bij 26 weken Teigetje al kreeg wat zal dat schrikken zijn geweest zeg!
Ja, maar, ik ben dan ook niet bevallen he. Ik kreeg een keizersnede., dus puffen hoefde ik niet te kunnen.
Enne, je bent al wel bezig met de bevalling. Je hebt je ingeschreven voor een cursus, je gaat er naar toe, dan ben je al een heel eind op weg.
Vergeet je niet om ook nog te genieten?

Soneal en Pvoess: Wat een mooie echo's!

Orea!
Is met jou alles ok?

Zaterdag 'ben ik' 40 weken. Het blijft bizar om te bedenken dat ik zaterdag zou zijn ben en inmiddels al 3 maanden mamma ben van mijn meisje!
Zaterdag gaan we lekker uit eten. Gewoon. Omdat het kan.
A grand adventure has begun.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:23:01 #207
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_80990620
Echodag! Mooie echo's dames!

Ik heb vandaag ook weer een echo gehad! Prachtig om te zien, lag met een big smile te kijken en het bewoog zelfs al! Of het nou armpjes of beentjes geweest zijn was moeilijk te zien.... Vlos vond het zelf bijzonder dat de navelstreng al zo goed te zien was, hij noemde het uitzonderlijk! Daar was ik stiekem een beetje trots op Alleen lijkt het op de 1e foto net Pinokkio

Back in business.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:19:55 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_80995713
Shirley ook al zo'n mooie echo, blijft toch bijzonder als je je kindje zo in het begin ziet.

Orea

Ik verwacht dat m'n navel ergens komende week wel zal ploppen De bovenkant is al een bolletje aan het worden, alleen de onderkant is nog niet omgeklapt.

De muur in Willem's kamer is overigens briljant geworden, ik heb mezelf inmiddels uitgeroepen tot 'meester-behangster' Nieuwsgierigen kunnen in het kinderkamertopic het eindresultaat zien....

Met vandaag erbij nog 19 werkdagen, niet dat ik het bijhou
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_80995962
Wat een prachtige echo's allemaal!

Ik ben vandaag 20 weken zwanger. Zie dat in de OP nog 20 september staat maar moet 21 september zijn. Wij mogen vanavond om 19.00 uur voor de 20-weken echo vind het toch wel erg spannend! Het leuke, en vertrouwde, is wel dat we het laten doen bij mijn vroegere huisarts die mijn moeder haar bevallingen begeleid heeft
  dinsdag 4 mei 2010 @ 08:21:02 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80996126
even heel erg mosterd na de maaltijd, maar even hulde voor ticootje met haar hoge pijngrens.
altijjd handig he
pi_80996885
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:45 schreef Soneal het volgende:
Hier vanmiddag ook een goede echo met een prachtig kloppend hartje

[ afbeelding ]
Yeah!
En nu verder onbezorgd genieten hè.

Mooie echos Pvoess en Shirley.

Jeetje Orea, wat een schrik.
Hoe is het nu, geen last van spierpijn ofzo?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:16:27 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80996929
Orea, je auto! Moest wel lachen om je bokkepoten!

Shirley en Pvoesss, mooie echo's en even een extra voor het hartje bij Soneal! Wat heerlijk voor je. Pak van je hart?
pi_80997147
Alle echo's
Wat lijkt dat hier alweer lang geleden zeg!
Mooi hoor!

Mijn angst met bevallingen is nu dat het bij mij hetzelfde gaat als alle 2 de keren bij mijn zus... maar goed daar denk ik maar niet te veel aan haha. (zus en ik hebben redelijk dezelfde bouw enzo)

En verder alweer 31 weken hier vandaag

Rixtje spannend vanavond de 20 weken echo!!

Orea balen van je auto
(dat is ook altijd mijn grootste angst haha)
pi_80997396
Thnx dames, ik heb gelukkig nergens last van! Het was gewoon heel dom met inparkeren, plekje dichtst bij de trap, maar met betonnen pilaar. En voor het gemak vergat ik de betonnen pilaar (was er met mijn hoofd ook echt niet bij....) Heb het amper gevoeld was echt schuifwerk (gewoon ertussen vouwen zal ik onbewust hebben gedacht, als ik maar bij die trap in de buurt geparkeerd sta )

En Hobbes, die jankbuien zijn het ergst! Mijn vent stond: stop nou maar met huilen, ben niet boos, tis maar blik en ik bleef maar ik.kan.niet.stoppen.UITHAAL.ADEMTEKORT.snik.help.hormonaaljanken=kut.snif
Voelde me zo schuldig! (was later alweer over hoor toen ie vervelend was dreigde ik de andere kant ook maar aan puin te rijden )

Shirley, hoera voor je goede echo!

Mensen, ik ben vandaag gewoon 26 weken nog ongeveer 14 zaterdagen!!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:03:04 #215
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_80998016
Shirley mooie echo!

Orea hormonaal huilen is inderdaad vervelend, vooral omdat mannen daar echt helemaaaaaaal niets van snappen!

Keshet ik geniet echt van de zwangerschap. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er straks geen plopjes en trappen meer in mn buik zijn. Ik ben op dit moment ook nog helemaal niet zover om het kind er al uit te zien komen (op welke manier dan ook).

Wat betreft de cursus gisteren... dat was wel... interessant... Ze is erg fel tegen ruggeprik, nou wilde ik al thuis bevallen dus kan ik sowieso geen verdoving, maar de rest wil wel naar het ziekenhuis. Ik vond het een beetje vreemd dat ze zo fel tegen was, uit haar verhaal kon ik opmaken dat je beter dood kon gaan dan een ruggeprik krijgen . Verder ben ik erg benieuwd naar de aansluiting bij de rest van de groep. We zijn overduidelijk de jongsten en lijken op het eerste gezicht heel anders bezig te zijn met zwangerschap en de opvoeding die daarop volgt dan de anderen. Maar ik ben benieuwd of dat de rest van de avonden ook echt zo blijkt te zijn. We kregen zelfs nog de opmerking wat ons bezielde om met 27 weken zwangerschap naar de zon te gaan omdat zwangere vrouwen vaak bevangen zijn door de warmte.
We hebben al wel geoefend met ademen. Dat was erg grappig. Manlief moest op mn buik drukken zodat ik goed zou uitademen, ik voelde hem alleen totaal niet duwen, bleek dat ie mn ademhaling niet voelde . De conclusie was: Bevallen doet pijn, wen er maar aan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:07:48 #216
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_80998153
Nouja Pessie. Wat is dat voor cursus???
Ik was echt superblij met mijn ruggenprik. Wist me geen raad met mijn beenweeen en de daarop volgende kramp in mijn benen.... Het heeft idd wat nadelen - met name voor de kleine, maar ik vond het allemaal wel prima! Zoveel ongemak is nou ook weer niet nodig...
Wat een oordelen zeg. Juist met de 27 weken kun je vaak nog goed uit de voeten en is naar de zon gaan heerlijk. Niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar!).
pi_80998508
wel of geen ruggenprik is toch je eigen keuze?!
ik zou daar, geloof ik, niet zo goed tegen kunnen
(en tegen de andere dingen in je verhaal haha)
  † In Memoriam † dinsdag 4 mei 2010 @ 10:41:16 #218
43556 miss_dynastie
pi_80999059
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:03 schreef pessie het volgende:
De conclusie was: Bevallen doet pijn, wen er maar aan.
Nou daar heb je over het algemeen geen dure cursus voor nodig
Raar mens lijkt die 'juf' me
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:50:35 #219
259886 pessie
pi_80999355
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:07 schreef Hobbesje het volgende:
Nouja Pessie. Wat is dat voor cursus???
Ik was echt superblij met mijn ruggenprik. Wist me geen raad met mijn beenweeen en de daarop volgende kramp in mijn benen.... Het heeft idd wat nadelen - met name voor de kleine, maar ik vond het allemaal wel prima! Zoveel ongemak is nou ook weer niet nodig...
Wat een oordelen zeg. Juist met de 27 weken kun je vaak nog goed uit de voeten en is naar de zon gaan heerlijk. Niet iedereen is hetzelfde (gelukkig maar!).
Samen bevallen...
Maar goed, misschien wordt het beter. Manlief vond het wel goed, misschien ben ik iets te sceptisch.

Maar haar uitleg van ruggeprik... brrrrrrr.... ik moet er echt niet aan denken. In de auto na afloop zei ik tegen mn man dat ik dus beter dood kon gaan dan een ruggeprik krijgen.

En ik vond het heerlijk om met de pijn in mn bekken op het strand in de zon te liggen. Deed me echt heel veel goed. Ik kan me wel voorstellen dat als je om 1 uur 's middags een heel eind zou gaan wandelen dat je dan bevangen kunt raken door de warmte, maar met bekkeninstabiliteit wandel je geen stukken meer.

Oh ja, we gingen bekkenbodemoefeningen doen. Niet alle vrouwen doen dat al thuis. Ik was best een beetje verbaasd dat niet iedereen dat al doet. Doen jullie die oefeningen wel eens?
pi_80999545
Shirley, gave echo

@BE, idd, pak van m'n hart, ik was gisteren echt helemaal verbijsterd en ging er onbewust kennelijk al vanuit dat het weer mis zou zijn, ik was ook al sinds zondag kotsmisselijk met knallende hoofdpijn, spanning dus, want na de echo was het over

Ware het niet dat ik een tijdje later weer misselijk was maar dat was omdat ik na het bloedprikken ook nog in een bekertje moest plassen, en ik hoefde echt niet, dus toen heb ik maar even ruim 1½ liter water naar binnen gegooid, in de hoop dan wel te kunnen plassen
Niet echt dus, dus ze moeten het met een bodempje doen, maar ik was inmiddels beroerd van het water
pi_81000097
Ik ben wel benieuwd wat ze dan vertelde over die ruggenprik pessie?

Soneal, kan me voorstellen dat het een enorme opluchting was. En in een korte tijd 1.5l water naar binnen klokken, dat lijkt me niet fijn!

Ik heb vanmiddag de 20 weken echo. Spannend!!!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_81000256
Pessie, uh nee ik doe die oefeningen niet eerlijk gezegd kan ik me ook niet heugen dat dat nu al de bedoeling is.. Wel na de bevalling maar goed..

Druk...druk..druk... lees af en toe wel even maar heb niet echt wat nuttigs te vertellen haha... Mijn inboedel verdwijnt langzaam in dozen en uit dit huis.. Mijn nieuwe huis raakt gevuld met dozen...
Zaterdag gaan we dan echt over!!
Altijd blijven lachen... :)
pi_81000403
Ik doe ook geen bekkenbodemoefeningen hoor.

Tessie ook al de 20 weken echo vanmiddag! Spannend hoor!

Soneal, fijn dat de echo ook weer goed was en kan me voorstellen dat het enorm oplucht!
En van snel veel water drinken wordt je idd wel misselijk!

En Lies druk met verhuizen! Leuk hoor!
pi_81001402
Mooie echo's van Soneal, Pvoess en Shirley (idd goed te zien die navelstreng!)

Ahh, Orea, schrikken hoor, en herkenbaar dat 'ik kan niet stoppen!' Nu ter compensatie maar even lekker chillen.

Pessie, wat verwachtte je dan dat mensen voor oefeningen zouden doen? Ik "gebruik" mijn bekkenbodem met het zingen en voor een goede houding, dus ik ben me er best bewust van en heb er ook controle over, maar voor de rest heb ik niet meegekregen dat je iets speciaals moet doen. Ik verwacht ook dat ze er op de zwangerschapscursus wel wat over zullen zeggen. Ik mag 18 mei trouwens al, schrok gewoon een beetje.

Hee met hoeveel weken kan de vk/kun je zelf voelen hoe het kindje ligt? En hoe doe je dat? Mijnes ligt namelijk al de hele tijd in stuit, maar gisteren had ik het gevoel dat 'ie gedraaid was.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:53:53 #225
259886 pessie
pi_81001762
Soneal van anderhalve liter water in korte tijd naar binnen klokken wordt ikzelf normaal al niet lekker, maar nu ik zwanger ben .

Lies lekker aan het verhuizen! Succes he!

Tessie wat betreft de ruggeprik. Het ging iets van: Je krijgt een slang in je rug, die wordt erin gezet door de anesthesist, je man is daar niet bij. Vervolgens krijg je ook een katheter want de baby moet langs de blaas en als die vol zit past de baby er niet langs. Ook een infuus is nodig omdat vaak door het zetten van de ruggeprik de weeën of verdwijnen of veel minder worden dus moeten ze de mogelijkheid hebben een-of-ander-goedje in je te spuiten en je ligt aan een monitor zodat ze de baby in de gaten kunnen houden. Oh ja nu ben ik vergeten te vertellen dat wanneer je gaat vragen om een ruggeprik dit voor 7 cm moet zijn want daarna zetten ze em niet meer. En als je erom hebt gevraagd moeten ze eerst een uur lang de hartslag van de baby in de gaten houden zodat ze weten dat de conditie van de baby goed is. Als die niet goed is krijg je geen ruggeprik. En ze deed alsof alles tot 5 a 6 cm wel te doen is en je daarna dus niet echt meer een ruggeprik mag. Toen ook nog de uitdrijfhorror: Als je een ruggeprik hebt kan het zijn dat die niet goed is uitgewerkt waardoor een vrouw niet weet hoe ze moet persen waardoor de kans op een tangverlossing weer veel groter wordt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag thuis bevallen dus heb sowieso geen mogelijkheid tot een ruggeprik. Wij waren alleen niet de enigen die op die avond waren en vond haar wel erg negatief. Verder ben ik doodsbang voor naalden...
Kortom: laat mij maar doodgaan, liever dat dan al die draden etc aan mn lijf...

Ik vind mn man wel heel lief. Die ziet het helemaal zitten.

Oh ja, wat betreft kaarsjes ed. Ik weet dat ik nogal vaak voor naïef ben uitgemaakt als ik over kaarsjes en kopjes thee begon, maar zelfs de cursusleidster had het daarover. Als je een kaarsje aansteekt en het romantisch maakt dat je dan beter kunt ontspannen waardoor de endorfines beter hun werk kunnen doen. Aldus de cursusleidster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')