abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81648756
Tijd voor feiten aangezien statistieken niet liegen.
officiele wedstrijden gespeeld voor club dit seizoen

wedstrijden goals assist
Robben van rechts 31 24 9
Van Persie in de spits 17 10 8
Sneyders op 10 39 8 11
Kuyt rechts meestal 55 11 3
Van der Vaart op 10 31 7 4

Conclusie.

Robben speelt altijd van rechts om zijn hoge rendement te halen.
Van Persie altijd in de Spits en Sneijder er achter.
Dan valt er groot gat qua rendement dus de rest van de opstelling kan je af laten hangen van de tegenstander.
'
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_81649185
.......................... Stekelenburg ..........................

.. V.D. Wiel .. Heitinga .. Mathijssen .. V. Bronckhorst ..

.............................. de Zeeuw ..........................

.. Kuyt .. .....Sneijder ...... van der Vaart ....... Robben ..

............................... van Persie .........................

Dit moet hem worden
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_81649556
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef FireFox1 het volgende:

.............................. de Zeeuw ..........................

.. Kuyt .. .....Sneijder ...... van der Vaart ....... Robben ..

............................... van Persie .........................

Dit moet hem worden
Je mist van Bommel.
pi_81652096
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:14 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je mist van Bommel.
De Zeeuw of van Bommel... lastige...

Misschien toch eerder van Bommel ja.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:15:49 #205
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81657711
Ik zie dat Robben niet op zijn favoriete positie staat, omdat er een overgewaardeerde speler op zijn plaats staat.
Bedankt Hans.
pi_81658145
-------------v Persie---------------
----Elia - Sneijder - Robben------
-----vd Vaart-----v Bommel------
Gio-Mathijsen-Heitinga--vd Wiel
-----------Stekelenburg-----------
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:29:04 #207
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_81658266

....................Van Bommel ... Van der Vaart..........................

.. Robben ................. Sneijder ...... ............. Elia ......

.................................. Van Persie .........................

Dan kun je eventueel Kuyt er tijdens de wedstrijd nog ingooien en Robben naar de linkerkant verplaatsen. En Vd Vaart en Sneijder kun je beiden wisselen voor De Jong of De Zeeuw dan. (in geval van Sneijder schuift Vd Vaart logischerwijs door).

Nothing succeeds like the appearance of success
pi_81658412
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Dayshine het volgende:

Dan kun je eventueel Kuyt er tijdens de wedstrijd nog ingooien en Robben naar de linkerkant verplaatsen. En Vd Vaart en Sneijder kun je beiden wisselen voor De Jong of De Zeeuw dan. (in geval van Sneijder schuift Vd Vaart logischerwijs door).

GMTA .
pi_81658662
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Dayshine het volgende:

Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.
  donderdag 20 mei 2010 @ 00:50:46 #210
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_81658932
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:32 schreef luckass het volgende:

[..]

GMTA .
Ja ik was nog bezig met mijn post toen jij m postte.

GMTA inderdaad
quote:
Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.
Je kan allicht dit als basisopstelling nemen en eventueel (mocht Elia uitvallen, god forbid) Van Persie op links zetten en Huntelaar in de spits. Denk dat Elia wel de beste optie is voor de linker vleugel, Robben is gewoon een stuk sterker (en zelfverzekerder) op de rechterflank.

Genoeg mogelijkheden in ieder geval. Nu maar hopen dat Van Marwijk niet met Robben op links en Kuyt op rechts begint....
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_81659102
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Van Persie is onze grootste speler en wil zelf in de spits spelen, daar moet je niet omheen draaien.
En Kuyt kan ik ook wel waarderen, alleen niet als hij daarmee Robben van de rechterflank afhoudt.
pi_81659114
Kuijt vanaf links kan ook wel.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_81659132
Stekelenburg.
Van der Wiel. Heitinga. Matthijsen. Van Bronckhorst.
Van Bommel. Van der Vaart.
Robben. Sneijder. Kuijt.
Van Persie.
Jimmy Carter:
  donderdag 20 mei 2010 @ 03:22:40 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_81660224
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:58 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Stekelenburg.
Van der Wiel. Heitinga. Matthijsen. Van Bronckhorst.
Van Bommel. Van der Vaart.
Robben. Sneijder. Kuijt.
Van Persie.
Bijna goed. Het juiste antwoord is echter:

--------------------Steek

Wiel------Heitinga----Mathijsen----Gio/Anita

---------Bommel-----------Jong

----Robben----Sneijder----Vaart/Elia

-------------------Persie

[ Bericht 1% gewijzigd door Morendo op 20-05-2010 03:34:21 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:35:08 #215
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_81661462
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

nu spreek je jezelf wel weg tegen, je zat eerst nog TS twijfelen tusaen van bommel en de zeeuw. De zeeuw heeft internationaal juist nog niks laten zien.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  donderdag 20 mei 2010 @ 08:36:20 #216
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_81661483
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 03:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bijna goed. Het juiste antwoord is echter:

Wiel------Heitinga----Mathijsen----Gio/Anita

----Robben----Sneijder----Vaart/Elia

dit dus!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:56:52 #217
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_81674823
Simpel:

*Optie 1 met iets meer verdediging:

Wiel------Heitinga----Mathijsen----Gio

----Robben----Sneijder----Vaart

*Optie 2 met iets meer aanval:

---------Bommel-----------Vaart

----Robben----Sneijder----Kuyt

*Optie 3 voor de fun potjes (Japan)

------------------Bommel-----------

----Robben----Sneijder----Vaart-----Kuyt

*Optie 4 variant optie 3

Robben---Sneijder--Bommel----Vaart

-------------Persie----Kuyt------------
pi_81675525
Ik vind Vd Vaart een betere voetballer dan Elia, maar als je Vd Vaart gaat wegstoppen op links ten faveure van Elia dan maak je het team zwakker! Elia verdedigt ook zeker wel mee terug (geleerd in zijn Twente periode waarin ze een vergelijkbaar systeem speelde als NL elftal nu), maar heeft vooral ook een passeer actie i.t.t. Vd Vaart en daar heb je veel meer aan op de vleugel.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:20:33 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81675909
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vind Vd Vaart een betere voetballer dan Elia, maar als je Vd Vaart gaat wegstoppen op links ten faveure van Elia dan maak je het team zwakker! Elia verdedigt ook zeker wel mee terug (geleerd in zijn Twente periode waarin ze een vergelijkbaar systeem speelde als NL elftal nu), maar heeft vooral ook een passeer actie i.t.t. Vd Vaart en daar heb je veel meer aan op de vleugel.
Het ligt er maar aan wat je wilt. Een linker aanvallende middenvelder hoeft niet per se een actie te hebben. Zeker niet als je met veel wisselingen in je team speelt. VdV heeft regelmatig bij Madrid ook vanaf links gespeeld. Dan was hij geen echte linker middenvelder, maar hij kon wisselen met de centrale middenvelder en zo gevaarlijke loopacties maken zonder dat hij per definitie daar een passeerbeweging voor nodig had.

Nederland speelt sowieso niet echt meer met vleugelspelers. Robben speelt vanaf rechts met links. Die gaat alleen maar naar binnen trekken. Daar is weinig vleugeligs meer aan. Geld eigenlijk ook een beetje voor Elia
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:22:05 #220
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_81676003
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan wat je wilt. Een linker aanvallende middenvelder hoeft niet per se een actie te hebben. Zeker niet als je met veel wisselingen in je team speelt. VdV heeft regelmatig bij Madrid ook vanaf links gespeeld. Dan was hij geen echte linker middenvelder, maar hij kon wisselen met de centrale middenvelder en zo gevaarlijke loopacties maken zonder dat hij per definitie daar een passeerbeweging voor nodig had.

Nederland speelt sowieso niet echt meer met vleugelspelers. Robben speelt vanaf rechts met links. Die gaat alleen maar naar binnen trekken. Daar is weinig vleugeligs meer aan. Geld eigenlijk ook een beetje voor Elia
zonder een spits die 4-3-3 gewend is heb je toch ook niks aan vleugelspelers...
Lege virente, virent cuncta
pi_81676093
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zijn zeker nog wel echte vleugelspitsen. Alleen niet het ouderwetse type dat alleen richting de achterlijn gaat om een voorzet te geven, maar ook binnendoor kan om voor eigen succes te gaan. Zoals je bij Bayern ziet is het zo moelijk om 2 vleugels te verdedigen (Robben en Ribery) die een goede actie op snelheid hebben, zowel buitenom als binnendoor. Elia heeft dat ook.
pi_81676147
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:22 schreef skittelman het volgende:

[..]

zonder een spits die 4-3-3 gewend is heb je toch ook niks aan vleugelspelers...
Onder Van Basten heeft Van Persie als spits zijnde al laten zien dat hij dat prima kan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:57:06 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81677650
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Zijn zeker nog wel echte vleugelspitsen. Alleen niet het ouderwetse type dat alleen richting de achterlijn gaat om een voorzet te geven, maar ook binnendoor kan om voor eigen succes te gaan. Zoals je bij Bayern ziet is het zo moelijk om 2 vleugels te verdedigen (Robben en Ribery) die een goede actie op snelheid hebben, zowel buitenom als binnendoor. Elia heeft dat ook.
Wat gewoon betekent dat het aanvallende middenvelders zijn die naar binnen trekken. De vleugels zijn juist de plekken waar ze nu niet meer komen. Namelijk lopend langs de zijkant van het veld.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_81678135
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat gewoon betekent dat het aanvallende middenvelders zijn die naar binnen trekken. De vleugels zijn juist de plekken waar ze nu niet meer komen. Namelijk lopend langs de zijkant van het veld.
Hmm, ik denk dat wij een verschil in definitie hanteren . Ik ben van mening dat je gewoon 2 spelers met een actie op de vleugels moet hebben, zoals je dat met Robben en Elia hebt. Die zijn gewend om hun actie vanaf de zijlijn te maken. Sneijder/Vd Vaart zijn toch meer types die vanuit het centrum willen opereren. En als ze vanaf de zijkant beginnen trekken ze al te vroeg naar binnen (omdat ze niet de actie en snelheid hebben om de back die hun opvangt te passeren of naar achteren te drukken, gaan ze al op 30 meter van de goal naar binnen trekken), de grote ruimte bij de cornervlag ongebruikt latend.
Denk bijv. aan zo'n goal als deze: Hij trekt zeker naar binnen, maar gebruikt wel het hele veld, Vd Vaart en Sneijder kunnen dat niet. Elia en Robben wel;

eerste 10 seconden.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:20:32 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81678663
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat wij een verschil in definitie hanteren . Ik ben van mening dat je gewoon 2 spelers met een actie op de vleugels moet hebben, zoals je dat met Robben en Elia hebt. Die zijn gewend om hun actie vanaf de zijlijn te maken. Sneijder/Vd Vaart zijn toch meer types die vanuit het centrum willen opereren. En als ze vanaf de zijkant beginnen trekken ze al te vroeg naar binnen (omdat ze niet de actie en snelheid hebben om de back die hun opvangt te passeren of naar achteren te drukken, gaan ze al op 30 meter van de goal naar binnen trekken), de grote ruimte bij de cornervlag ongebruikt latend.
Denk bijv. aan zo'n goal als deze: Hij trekt zeker naar binnen, maar gebruikt wel het hele veld, Vd Vaart en Sneijder kunnen dat niet. Elia en Robben wel;

eerste 10 seconden.
Hoewel dit een geniale actie is, is deze actie ook een uitzondering. Zo vaak komt Robben daar ook weer niet.
Als je trouwens een goede vleugelverdediger hebt kun je die ook erover heen laten komen als VdV naar binnen trekt. Hou je toch een breed veld.
pi_81679482
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoewel dit een geniale actie is, is deze actie ook een uitzondering. Zo vaak komt Robben daar ook weer niet.
Als je trouwens een goede vleugelverdediger hebt kun je die ook erover heen laten komen als VdV naar binnen trekt. Hou je toch een breed veld.
Ben ik niet met je eens. De uitvoering ervan is inderdaad uitzonderlijk (geniaal). Maar zowel Elia als Robben benutten de ruimte richting cornervlag veel meer. Op links hebben we geen goede opkomende back. Gio kon dat wel in zijn goede oude tijd, maar met zijn 34/35 jaar gaat die echt niet meer vaak mee kunnen opkomen. En Anita kan dat ook niet. Datzelfde argument zou overigens wel opgaan voor de rechterflank waar je Kuyt hebt met Vd Wiel in zijn rug. Maar het liefste heb ik dat Van Bommel, net zoals hij dat bij Bayeren kan omdat ze daar ook met 2 vleugspitsen spelen (Robben en Riberey), centraal mee kan opkomen/doorschuiven en daar het spel mee kan dicteren zoals hij dat dus in Duitsland doet. Als je zo'n naar binnen trekkende vleugelaanvaller hebt dan is daar vaak niet de ruimte voor.
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:47:43 #227
8369 speknek
Another day another slay
pi_81679904
Robben trekt al-tijd naar binnen. Hij staat op rechts en is puur linksbenig, hij kan nauwelijks rechts om de verdediger heen. Ik vind het verbazend dat Robben nu zo succesvol is als hij is, zeker omdat je zou verwachten dat Duitsland best tactisch slimme verdedigers heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_81680883
Serieus. Vaart moet in de spits en Persie op links. Robben op rechts en Sneijder in het centrum. De Jong als balafpakker en schoffelaar en Bommel die het verbindingsstuk tussen verdediging en middenveld is. Van der Vaart is erg balvast en kan een actie maken. Daar hebben we behoefte aan. Een spits die in beweging is en die balvast is. Van daaruit kan hij de bal afleggen op de komende mensen. Wereldopstelling. Al zeg ik het zelf.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 17:15:53 #229
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81681281
Hopelijk speelt toernooi eindbaas Boulah
pi_81681525
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Onder Van Basten heeft Van Persie als spits zijnde al laten zien dat hij dat prima kan.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81681798
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hopelijk speelt toernooi eindbaas Boulah
Amen Een echte breker moet er in het veld staan desnoods op linksback! Persoonlijk vind ik Anita te onervaren en Gio over de top. Ook vraag ik me af of WIel en Robben beiden op rechts wel goed gaat? Aangezien Robben totaal geen bal afspeelt, dan vraag ik me af of WIel aanvallend wel een toegevoegde waarde heeft?
pi_81682026
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:27 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Amen Een echte breker moet er in het veld staan desnoods op linksback! Persoonlijk vind ik Anita te onervaren en Gio over de top. Ook vraag ik me af of WIel en Robben beiden op rechts wel goed gaat? Aangezien Robben totaal geen bal afspeelt, dan vraag ik me af of WIel aanvallend wel een toegevoegde waarde heeft?
Juist. Bouhlarouz is veruit het beste 'beest' achterin bij het Nederlands elftal. Een Argentijnse slager is er niets bij.
Je bedoelt dat Van der Wiel in het gedrang zou komen om het feit dat Robben niet meeverdedigd?
Daar ben ik het mee eens. Maar ja, wie gaan we anders rechts zetten. Robben als invaller en Van der Wiel laten staan ( de vermoeide verdedigers van de tegenstander weten dan geen raad met Robben, alhoewel, haha ) of Van der Wiel buiten het elftal laten? Dat laatste zou ik opzeker niet doen.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81683541
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Juist. Bouhlarouz is veruit het beste 'beest' achterin bij het Nederlands elftal. Een Argentijnse slager is er niets bij.
Je bedoelt dat Van der Wiel in het gedrang zou komen om het feit dat Robben niet meeverdedigd?
Daar ben ik het mee eens. Maar ja, wie gaan we anders rechts zetten. Robben als invaller en Van der Wiel laten staan ( de vermoeide verdedigers van de tegenstander weten dan geen raad met Robben, alhoewel, haha ) of Van der Wiel buiten het elftal laten? Dat laatste zou ik opzeker niet doen.
Dat ook, maar vooral dat VdW zijn aanvallende capaciteiten exceptioneel zijn voor een verdediger, maar dat hij totaal niet aan aanvallen zal komen, omdat als hij een combinatie met Robben wil gewoon de bal niet krijgt. Dus dat hij gewoonweg niet (veel) aan aanvallen toekomt. Verdedigend is hij zeer zeker niet slecht, maar ik weet niet hoe hij internationaal zal presteren, aangezien ik hem dit seizoen wel al enkele keren zeer slecht vond spelen (bijv Anderlecht thuis). Robben en VdW kun je niet omheen, die jongens zijn aanvallend zo ontzettend goed die moet je altijd opstellen. Maar ik bedoel bijv Robben op links en VdV/Elia/(desnoods Kuyt) op rechts, zodat VdW meer aan aanvallen toekomt en er op links niet echt een aanvallende linksback is zoals VdW of haal je dan de angel uit Robben? Bottom line: Ik vind VdW verdedigend zwakker als hij niet genoeg aan aanvallen toekomt (mannetje moet achter hem aan ipv andersom) wat zeggen jullie?

En ik pleit iig voor Boula in de basis ook al heeft hij weinig wedstrijdritme (als verdediger kun je je sneller aanpassen/heb je minder wedstrijdritme nodig mijns inziens). Van VdW/Mathijssen/Gio en Anita wordt je niet bang. Van Der Kannibale wordt je gewoon spontaan bang als kleine Jappannert.

Ook zag ik dat velen Nigel de Jong er niet in hadden staan Is toch een van de dragende spelers van City, zorgt voor evenwicht op het veld en ik vind hem persoonlijk 1 van de beste stofzuigers op dit moment! Samen met V Bommel is dit ideaal

De WK-koorts begint al te komen ben benieuwd met Sneijder, Robben, Van Persie en in mindere mate VdV dat is toch niet meer normaal
pi_81684652
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Dat ook, maar vooral dat VdW zijn aanvallende capaciteiten exceptioneel zijn voor een verdediger, maar dat hij totaal niet aan aanvallen zal komen, omdat als hij een combinatie met Robben wil gewoon de bal niet krijgt. Dus dat hij gewoonweg niet (veel) aan aanvallen toekomt. Verdedigend is hij zeer zeker niet slecht, maar ik weet niet hoe hij internationaal zal presteren, aangezien ik hem dit seizoen wel al enkele keren zeer slecht vond spelen (bijv Anderlecht thuis). Robben en VdW kun je niet omheen, die jongens zijn aanvallend zo ontzettend goed die moet je altijd opstellen. Maar ik bedoel bijv Robben op links en VdV/Elia/(desnoods Kuyt) op rechts, zodat VdW meer aan aanvallen toekomt en er op links niet echt een aanvallende linksback is zoals VdW of haal je dan de angel uit Robben? Bottom line: Ik vind VdW verdedigend zwakker als hij niet genoeg aan aanvallen toekomt (mannetje moet achter hem aan ipv andersom) wat zeggen jullie?

Ik denk dat Lahm een van de meest aanvallende backs uit het hedendaagse voetbal is. Vergelijkbaar met vd Wiel. Ik zou zeggen dat dit een ideale combi is. Het voordeel van Kuyt op rechts is, dat je die met een opdracht het veld in kunt sturen. Robben is een puur impulsieve speler.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:56:58 #235
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_81685475
Ik zit nu met het idee om in de groepsfase deze opstelling zeker een kans te geven:

vd Wiel----Boulahrouz--Mathijssen--v Bronckhorst
-----------------de Jong/v Bommel--------------------
--------------------------------------vd Vaart---------
Robben----------Sneijder-----------------Elia
---------------------v Persie-------------------

, er valt natuurlijk te twijfelen over Boulah/Heitinga en de Jong/v Bommel maar het principe vd vaart als extra aanvaller?

edit: dan zou ik toch eerder vd vaart en sneijder omdraaien, aangezien ik vd Vaart ook spitskwaliteiten vind hebben..
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:00:27 #236
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81685588
Van Bommel moet sowieso spelen en Vd Vaart als ''verbindingsspeler'' naast hem. Heitinga zou ik ook opstellen, omdat Boulahrouz weinig gespeeld heeft dit seizoen.

Met de rest ben ik het eens.
Bedankt Hans.
pi_81686385
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 19:00 schreef bascross het volgende:
Van Bommel moet sowieso spelen en Vd Vaart als ''verbindingsspeler'' naast hem. Heitinga zou ik ook opstellen, omdat Boulahrouz weinig gespeeld heeft dit seizoen.

Met de rest ben ik het eens.
Ik zou dan liever Mathijssen laten vallen voor Boulah.
What Would Goku Do
pi_81688339
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:37 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik denk dat Lahm een van de meest aanvallende backs uit het hedendaagse voetbal is. Vergelijkbaar met vd Wiel. Ik zou zeggen dat dit een ideale combi is. Het voordeel van Kuyt op rechts is, dat je die met een opdracht het veld in kunt sturen. Robben is een puur impulsieve speler.
Je hebt gelijk bij Bayern gaat dit ook goed en Lahm en Van der Wiel zijn idd vergelijkbaar, al ben ik van mening dat Van der Wiel aanvallend moet inleveren met Robben voor zich, omdat ik hem erg egoistisch vind (hij kan het zich veroorloven:)) Op de eerste plaats moet Van der Wiel natuurlijk verdedigen!

Nu even iets anders, Wie gaat de vrije trappen nemen? Sneijder en V Persie van jongs af aan de specialisten en dan heb je ook nog eens een Robben en Van der Vaart. Ik zeg Sneijder vanaf ongevaarlijke posities en V Persie als de bal ineens kan.
pi_81691064
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

En ik pleit iig voor Boula in de basis ook al heeft hij weinig wedstrijdritme (als verdediger kun je je sneller aanpassen/heb je minder wedstrijdritme nodig mijns inziens). Van VdW/Mathijssen/Gio en Anita wordt je niet bang. Van Der Kannibale wordt je gewoon spontaan bang als kleine Jappannert.

Ook zag ik dat velen Nigel de Jong er niet in hadden staan Is toch een van de dragende spelers van City, zorgt voor evenwicht op het veld en ik vind hem persoonlijk 1 van de beste stofzuigers op dit moment! Samen met V Bommel is dit ideaal

De WK-koorts begint al te komen ben benieuwd met Sneijder, Robben, Van Persie en in mindere mate VdV dat is toch niet meer normaal
Er kan een groot gevaar in schuilen om met zowel Van der Wiel als Robben te spelen, want zoals je in je volgende post al aangeeft is Robben erg egoistisch. Robben speelt de bal liever niet over, dan dat hij een teamgenoot aanspeelt die er beter voor staat.
En combinaties met Van der Wiel moeten er toch tot stand komen, anders vrees ik dat het nada noppes gaat worden aan de rechterkant. De tegenstander kent inmiddels wel het trucje van Robben, hij krijgt de bal op rechts en dribbelt naar links om hem met diezelfde linkervoet richting doel te knallen.
Er nog nog iets bij het egoisme van Robben kijken: ploeggenoten ( en dus zeker ook Van der Wiel, hij staat immers aan zijn kant ) gaan zich aan hem irriteren en tsja... dan kan er natuurlijk vanalles gebeuren bij bepaalde korte lontjes van het Nederlands elftal.

Van der Wiel is verdedigend zeker nog niet heel sterk, maar hij is wel enorm gegroeid in het verdedigen. Je haalt de wedstrijd destijds tegen Anderlecht aan, maar toen was Ajax al geplaatst voor de volgende ronde en speelde heel Ajax brak.

Bouhlarouz hoort er idd altijd in te staan bij het Nederlands elftal. Zelfs met een manke poot moet je die gozer nog opstellen, want dan nog is hij beter dan de overige lieden in de verdediging van het Nederlands elftal.
Bouhlarouz weet waar het om gaat bij zo'n toernooi. Niet denken, maar handelen. Mooi spelen is leuk en aardig, maar vaak koop je er niets voor bij zo'n toernooi. Hoogstens eeuwige roem en vroegtijdige uitschakeling ineen.
Bouhlarouz zal bv. een bal die in de 90e minuut ( wanneer het 1-1 staat tegen Denemarken ) laag wordt voorgezet in de tribune rammen i.p.v. het mooi op proberen te lossen.
Elke wedstrijd moet je de focus op die wedstrijd leggen en het winnen ervan, niet aan andere dingen denken. Aan het teambelang denken ( he Robben en Sneijder ) en écht voor elkaar door het vuur gaan. Anders gaan we er weer vroegtijdig uitgeflikkerd worden. Daar ken je vergif op innemen.

Nigel de Jong vind ik persoonlijk een nogal domme speler, die nog wel eens een domme rode kaart kan pakken komend WK.
Of het ideaal is met Van Bommel naast hem, waag ik toch te betwijfelen, aangezien Van Bommel ook nogal makkelijk en dan ook nog eens op een domme manier ( zoals in de Duitse bekerfinale tegen Werder Bremen ) kaarten kan pakken.

De WK-koorts begint idd te komen. Mijn verwachtingen bij met name Van der Vaart en Van Persie zijn huizehoog. Als zij hun vele kwaliteiten ten toon kunnen spreiden en anderen in dienst van hun kunnen spelen, kan het wel eens een verrassend goed WK van Nederland komen.

Van der Vaart is samen met Van Persie veruit de meest technisch begaafde speler in de selectie, ze weten al waar de bal naar toe moet op het moment dat ze de bal zelf nog moeten krijgen, ( kwestie van gogme en vooral Van der Vaart heeft dat enorm, maar Van Persie eigenlijk bijna net zoveel ) kunnen fantastisch combineren, weten elkaar blindelings te vinden, ( één blik bij hun is voldoende bij deze twee van de allerbeste voetballers van heden ten dage in Europa ) en kunnen beiden fantastisch goed vrije trappen nemen. ( Van der Vaart heeft een puntgave trap en Van Persie evengoed )

Van der Vaart, Bouhlarouz en Van Persie

Kijk en geniet:

Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 21:02:40 #240
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81691344
geinige discussie op vz, kuyt als linksback
pi_81691968
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
geinige discussie op vz, kuyt als linksback
Alleen de gedachte al.
pi_81693488
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]Nigel de Jong vind ik persoonlijk een nogal domme speler, die nog wel eens een domme rode kaart kan pakken komend WK.
Of het ideaal is met Van Bommel naast hem, waag ik toch te betwijfelen, aangezien Van Bommel ook nogal makkelijk en dan ook nog eens op een domme manier ( zoals in de Duitse bekerfinale tegen Werder Bremen ) kaarten kan pakken.
Stofzuigers zijn over het algemeen ook kaartenpakkers, spelen altijd op het randje. Om eens snel een paar voorbeelden te noemen Mascherano, Enoh, Davids vroeger. Ze worden vaak "domme" voetballers genoemd, maar naar mijn mening zit dat gewoon in hun spel. Al moet ik zeggen dat V Bommel en De Jong wel iets te vaak over de schreef gaan. Achja we zullen zien. Mooie filmpjes! Maar deze is toch wel baas, jammer van de baggerkwaliteit:
pi_81694337
Van Bommel lijkt me toch wel onbetwist, al pakt hij idd wel eens een kaart te veel. Maar die speelt zo'n fantastisch seizoen bij Bayern. Heeft bovendien een goed afstandsschot in de benen!
Demain, on roule
pi_81695120
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:55 schreef Mykonos het volgende:
Van Bommel lijkt me toch wel onbetwist, al pakt hij idd wel eens een kaart te veel. Maar die speelt zo'n fantastisch seizoen bij Bayern. Heeft bovendien een goed afstandsschot in de benen!
Dat sowieso! Absolute leider/aanvoerder van dit elftal. Alleen vind ik De Jong ook onbetwist (mede door het afgelopen EK) en samen kunnen ze het de tegenstander erg lastig maken, dus samen in de basis! Dan maar iets "minder" aanvallend/iemand opofferen Kuyt/Elia. (Mocht er nog twijfel over bestaan)
pi_81695682
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Stofzuigers zijn over het algemeen ook kaartenpakkers, spelen altijd op het randje. Om eens snel een paar voorbeelden te noemen Mascherano, Enoh, Davids vroeger. Ze worden vaak "domme" voetballers genoemd, maar naar mijn mening zit dat gewoon in hun spel. Al moet ik zeggen dat V Bommel en De Jong wel iets te vaak over de schreef gaan. Achja we zullen zien. Mooie filmpjes! Maar deze is toch wel baas, jammer van de baggerkwaliteit:
Van Bommel en De Jong please niet met grootheid Davids vergelijken. Davids pakte ook wel eens een domme kaart, maar hij had daarnaast ook nog eens de échte drive om een team op sleeptouw te pakken als ze het moeilijk hadden. Dat hebben Van Bommel en De Jong toch écht een stuk minder i.v.m. Davids.
Daarnaast had Davids een geweldige techniek en ook dat hebben Van Bommel en De Jong niet.

We gaan idd zien of De Jong en Van Bommel zich kunnen beheersen dit WK en of een De Zeeuw eventueel niet wat minuutjes kan meepikken.

Dat filmpje is zeker mooi, maar kijk naar het volgende: ( beiden zijn het gewoon fantastische voetballers )

En dan dit:

pi_81696685
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]Van Bommel en De Jong please niet met grootheid Davids vergelijken.
Ho ho dat doe ik heul niet! Ik noemde alleen voorbeelden van kaartenpakkers;) Ik noemde ook een Enoh en die vergelijk ik natuurlijk ook niet met Van Bommel of Mascherano. Ik heb niets te doen op het werk, dus ben de hele dag al filmpjes aan het kijken dus deze ook gezien;) Wat me opvalt is dat de "4" allemaal een geweldige traptechniek hebben en ben ik benieuwd wie van deze "vedettes" de vrije trappen gaat nemen? Er zullen natuurlijk wel afspraken worden gemaakt, maar dat kan wel eens het ego van enkele (ik noem geen namen) krenken.
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 22:36:01 #247
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81696905
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:14 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Alleen de gedachte al.
hij heeft betere verdedigende kwaliteiten dan aanvallende
  Moderator donderdag 20 mei 2010 @ 22:36:43 #248
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81696952
Davids is meneer straatvoetbal.
pi_81697150
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

hij heeft betere verdedigende kwaliteiten dan aanvallende
Dat wel, maar links in de verdediging lijkt me niets voor hem. Dan nog liever rechtsback, maar daar staat Van der Wiel, die zowiezo daar speelt.
pi_81697473
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:32 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Ho ho dat doe ik heul niet! Ik noemde alleen voorbeelden van kaartenpakkers;) Ik noemde ook een Enoh en die vergelijk ik natuurlijk ook niet met Van Bommel of Mascherano. Ik heb niets te doen op het werk, dus ben de hele dag al filmpjes aan het kijken dus deze ook gezien;) Wat me opvalt is dat de "4" allemaal een geweldige traptechniek hebben en ben ik benieuwd wie van deze "vedettes" de vrije trappen gaat nemen? Er zullen natuurlijk wel afspraken worden gemaakt, maar dat kan wel eens het ego van enkele (ik noem geen namen) krenken.
Sorry, ik was te snel.

Haha, niets te doen op het werk, dan vind ik dat je je vrije tijd nuttig besteed.

Idd, wie gaat die vrije trap nemen. Zoals Wim Kieft zich ook al afvroeg: ( iets in de zin van ) "Nu willen ze wel voor elkaar vechten en zeggen ze absoluut samen te willen spelen, maar wat als er een vrije trap komt op een leuke positie?"
Ik vrees echt dat er minimaal één gaat ontploffen en de sfeer daarna de selectie gaat verlammen en ze er wéér vroegtijdig uitgaan.
Over Van der Vaart en Van Persie maak ik me het minste zorgen, maar wel over Sneijder en wellicht nog wel meer over Robben.
pi_81698464
Briljant doelpunt van vd Vaart trouwens afgelopen weekend, duidelijk in de basis:
pi_81698761
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:59 schreef luckass het volgende:
Briljant doelpunt van vd Vaart trouwens afgelopen weekend, duidelijk in de basis:

Van der Vaart is altijd al een briljante voetballer geweest en dit is idd een fantastisch doelpunt van Van der Vaart
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:07:33 #253
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81698902
Zou lachwekkend zijn als Vd Vaart niet speelt, geniale speler.
Bedankt Hans.
pi_81699089
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:07 schreef bascross het volgende:
Zou lachwekkend zijn als Vd Vaart niet speelt, geniale speler.
Zelfs een nietszeggende coach als Van Marwijk zou toch wel enig verstand in zijn harses hebben en Van der Vaart gewoon elke wedstrijd 90 minuten laten spelen.
Gewoon onmisbaar voor het Nederlandse elftal en voor welke club dan ook waar hij heeft gespeeld.

Van der Vaart is een voetballer die zo ontzettend veel voetbalgogme heeft, dat het bijna kunst is als je hem ziet voetballen.
pi_81699998
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Zelfs een nietszeggende coach als Van Marwijk zou toch wel enig verstand in zijn harses hebben en Van der Vaart gewoon elke wedstrijd 90 minuten laten spelen.
Gewoon onmisbaar voor het Nederlandse elftal en voor welke club dan ook waar hij heeft gespeeld.

Van der Vaart is een voetballer die zo ontzettend veel voetbalgogme heeft, dat het bijna kunst is als je hem ziet voetballen.
Van der Vaart is overschat. Sneijder is beter en bij Ajax konden ze al niet samen spelen.
pi_81700038
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

Van der Vaart is overschat. Sneijder is beter en bij Ajax konden ze al niet samen spelen.
Dan verschillen we van mening.
pi_81700085
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:04 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Van der Vaart is altijd al een briljante voetballer geweest en dit is idd een fantastisch doelpunt van Van der Vaart

Van der Vaart heeft mooie momenten.
Geniale voetballers zijn Ronaldo,Messi en Robben
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:45:50 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81700820
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:27 schreef Wilskracht het volgende:

[..]

Gelul. Als je ziet hoe Van der Vaart het doet. Bij HSV was hij persoonlijk de speler die er voor zorgde dat ze nog een beetje bovenaan staat.
Tussen spelers als Ronaldo, Kaka en Raul toch een basisplaats weten te veroveren. Ook als de anderen fit zijn.
Bij Ajax zorgde hij er al eigenhandig voor dat ze nog iets voorstelden.

Dat ze bij Ajax niet samen konden spelen is totale onzin. In de wereld geholpen door Koeman omdat hij te schijterig was om 2 aanvallende middenvelders op te stellen.

Van der Vaart is gewoon een topper en Sneijder is zeker niet beter. Wel ook heel erg goed trouwens en ook nog eens een ander type speler die wel op dezelfde plek kan spelen..
pi_81701614
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Sorry, ik was te snel.

Haha, niets te doen op het werk, dan vind ik dat je je vrije tijd nuttig besteed.

Idd, wie gaat die vrije trap nemen. Zoals Wim Kieft zich ook al afvroeg: ( iets in de zin van ) "Nu willen ze wel voor elkaar vechten en zeggen ze absoluut samen te willen spelen, maar wat als er een vrije trap komt op een leuke positie?"
Ik vrees echt dat er minimaal één gaat ontploffen en de sfeer daarna de selectie gaat verlammen en ze er wéér vroegtijdig uitgaan.
Over Van der Vaart en Van Persie maak ik me het minste zorgen, maar wel over Sneijder en wellicht nog wel meer over Robben.
No problem! Ben momenteel in de VS dus begin, nu het WK dichterbij komt, alles pas te volgen, dus de opmerking van Kieft is me ontschoten. Hij heeft wel gelijk wat betreft de vrije trappen. Ik hoop dat Van Marwijk deze jongens goed onder zijn hoede heeft en duidelijke afspraken maakt. Robben en Sneijder zijn wel 2 mannetjes idd. Zijn er trouwens nog wedstrijden voor het WK?

Over de VdV/Sneijder discussie, Ik vind Sneijder de enige en absolute "spielmacher" van Oranje: vrijlopen, aannemen, passen/kaatsen en dit gaat de hele wedstrijd door (automatisch). Sneijder vind ik daardoor meer gogme hebben dan VdV (no offense:p). Vdv moet het van zijn verbluffende techniek en genialiteit hebben en hoort zeer zeker in de basis. Dan maar in de voorhoede met V Persie en Robben. Sneijder soort 10 en De jong en V Bommel controlerend.
pi_81702063
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:06 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

No problem! Ben momenteel in de VS dus begin, nu het WK dichterbij komt, alles pas te volgen, dus de opmerking van Kieft is me ontschoten. Hij heeft wel gelijk wat betreft de vrije trappen. Ik hoop dat Van Marwijk deze jongens goed onder zijn hoede heeft en duidelijke afspraken maakt. Robben en Sneijder zijn wel 2 mannetjes idd. Zijn er trouwens nog wedstrijden voor het WK?

Over de VdV/Sneijder discussie, Ik vind Sneijder de enige en absolute "spielmacher" van Oranje: vrijlopen, aannemen, passen/kaatsen en dit gaat de hele wedstrijd door (automatisch). Sneijder vind ik daardoor meer gogme hebben dan VdV (no offense:p). Vdv moet het van zijn verbluffende techniek en genialiteit hebben en hoort zeer zeker in de basis. Dan maar in de voorhoede met V Persie en Robben. Sneijder soort 10 en De jong en V Bommel controlerend.
Ok.

Hier Wim Kieft met de uitspraken:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)plosief-zootje.dhtml

De volgende oefenwedstrijden voor het Nederlands elftal zijn gepland:

26-05-2010 (Freiburg) Nederland - Mexico

01-06-2010 (Rotterdam) Nederland - Ghana

05-06-2010 (Amsterdam) Nederland - Hongarije

Ik zou het wel mooi vinden mochten zowel Van der Vaart als Sneijder op het middenveld spelen. Robben en Elia op de zijkanten en Van Persie in de punt.
Dan Van Bommel, De Jong of De Zeeuw als speler daarachter.
Wellicht risicovol, maar één doelpunt meermaken dan de tegenstander is voldoende.
Voorin schuilt er zoveel kwaliteit en Robben heeft dit seizoen bewezen ( wat natuurlijk allang bekend was ) dat hij bij counters levensgevaarlijk is. Natuurlijk vanwege zijn snelheid, maar ook zijn dribbel.
Als de aanvallend ingestelde voetballers écht de bal vast weten te houden en elkaar de kansen gunnen, ( wanneer er iemand beter voorstaat bij een bepaalde situatie ) dan denk ik dat Nederland de verdediging wat kan ontlasten.

Kan Nederland niet gewoon op de counter gaan spelen? Elia en Robben supersnel, maar ja, dan komt er veel meer druk op de verdediging. Nederland kan dat niet.
Dus toch maar lekker aanvallend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kluivert_Vandervaart op 21-05-2010 00:47:51 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:47:14 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81702807
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ok.

03-03-2010 (Amsterdam) Nederland - Verenigde Staten

Ik zou het wel mooi vinden mochten zowel Van der Vaart als Sneijder op het middenveld spelen. Robben en Elia op de zijkanten en Van Persie in de punt.
Dan Van Bommel, De Jong of De Zeeuw als speler daarachter.
Wellicht risicovol, maar één doelpunt meermaken dan de tegenstander is voldoende.
Voorin schuilt er zoveel kwaliteit en Robben heeft dit seizoen bewezen ( wat natuurlijk allang bekend was ) dat hij bij counters levensgevaarlijk is. Natuurlijk vanwege zijn snelheid, maar ook zijn dribbel.
Als de aanvallend ingestelde voetballers écht de bal vast weten te houden en elkaar de kansen gunnen, ( wanneer er iemand beter voorstaat bij een bepaalde situatie ) dan denk ik dat Nederland de verdediging wat kan ontlasten.

Kan Nederland niet gewoon op de counter gaan spelen? Elia en Robben supersnel, maar ja, dan komt er veel meer druk op de verdediging. Nederland kan dat niet.
Nederland - VS is al geweest (2-1)

De spelers voorin moeten de tegenstander vast zetten zodat deze niet kan opbouwen. Op die manier kun je de verdediging ontlasten. Aangezien de tegenstander dan niet meer de aanvallers goed kan bereiken. Ik denk dat dat heel belangrijk wordt, gezien onze beperkte verdediging.
pi_81702918
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nederland - VS is al geweest (2-1)

De spelers voorin moeten de tegenstander vast zetten zodat deze niet kan opbouwen. Op die manier kun je de verdediging ontlasten. Aangezien de tegenstander dan niet meer de aanvallers goed kan bereiken. Ik denk dat dat heel belangrijk wordt, gezien onze beperkte verdediging.
Oeps, foutje. Ik heb het aangepast in mijn post.

Dus toch Kuijt maar in de basis dan? Want hij jaagt de verdediging zowiezo wel op.
Toch blijf ik er bij dat de beste pure voetballers ( je begrijpt me wel ) moeten spelen in de voorhoede.
pi_81704740
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Dus toch Kuijt maar in de basis dan? Want hij jaagt de verdediging zowiezo wel op.
Toch blijf ik er bij dat de beste pure voetballers ( je begrijpt me wel ) moeten spelen in de voorhoede.
Dank je voor de data en het stuk Kieft is wel hard, maar heeft in enkele opzichten toch wel gelijk.

In de groepsfase zie ik het probleem niet van heel aanvallend voetbal, maar als we tegen bijvoorbeeld een Spanje moeten dan moeten we eerst aan de bal komen willen we aanvallen. Met een Xavi en Iniesta op het middenveld krijg je het verdedigend gegarandeerd moeilijk met een aanvallend ingesteld team. Wat ik wil zeggen, ga je dan voor continuiteit (De Jong geen basisspeler in de groepsfase en tegen bv Spanje wel) en een uitgebalanceerd elftal of gewoon vol met een aanvallend team, wel het risico lopen om tegendoelpunten te krijgen. Wat mij betreft is de 0 heilig! Achja het is alleen maar speculeren als als, wat mij betreft moet minimaal een halve finale er met deze selectie in zitten, we zullen zien!
pi_81704752

[ Bericht 100% gewijzigd door ZuAndy op 21-05-2010 02:53:08 ]
pi_81704760
Foutje (2x quote ipv edit )

[ Bericht 90% gewijzigd door ZuAndy op 21-05-2010 04:35:35 ]
pi_81704772
?
Jimmy Carter:
  vrijdag 21 mei 2010 @ 05:38:18 #267
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_81705158
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ok.

Op de counter spelen is misschien nog wel het verstandigste inderdaad dan benut je de kwaliteiten van de voorhoede spelers optimaal.
Sneijder, Robben, VDV, Persie kunnen allen hun mannetje uitspelen en zijn snel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 10:47:04 #268
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81709869
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Van der Vaart, Van Persie en Sneijder kunnen dat ook doen. Robben heeft dat wat minder, maar je hebt daar niet per se Kuijt voor nodig. Het wil niet zeggen dat je hem niet zou kunnen gebruiken, maar het hoeft niet per se als je de opbouw van de tegenstander wilt verstoren. Sowieso hebben we 4 aanvallende spelers, dus de spelers hoeven geen hele grote afstanden te overbruggen.
Wat je zou kunnen doen is een speler terug laten zakken naar het middenveld. (Sneijder of Van der Vaart) om die het middenveld te ondersteunen en de andere 3 spelers laten proberen de opbouw van de verdedigers te verstoren. Over het algemeen kunnen niet alle verdedigers goed opbouwen. Als het er bijvoorbeeld 2 zijn in een team, moet je die afschermen. Dan ben je al een stuk verder. Met 3 aanvallers moet dat lukken lijkt me. Als je dan de middenvelders ook kort kunt dekken (je hebt 2 verdedigende middenvelders en 1 zakt er dus terug) dan verstoor je de opbouw aardig. Zonder dat je een echte aanjager moet hebben. Wil niet zeggen dat je Kuijt niet kunt gebruiken, maar het hoeft niet per se. Kuijt heeft de naam, maar hij maakt vooral veel meters. Hij is niet altijd even effectief. Door zijn inzet en loopvermogen/conditie komt hij een heel eind, maar als hij wat slimmer zou spelen denk ik dat hij met minder inspanning net zo veel zou kunnen bereiken.

Robben kan trouwens ook op die manier spelers vast zetten. Van Gaal hecht daar heel veel waarde aan dus ik neem aan dat hij dat wel heeft geleerd dit jaar. Hoewel het niet altijd opvalt kan Van der Vaart ook aardig werken. Net als Van Persie die ook een belangrijke rol heeft bij Arsenal en daar het voorbeeld moet geven voorin.
pi_81714493
-------------------Steek-------------------

Wiel------Heitinga----Mathijsen----Kuyt

---------Bommel-----------Jong----------

----Robben----Sneijder----Vaart-------

-------------------Persie------------------

Met deze basisopstelling slaat Van Marwijk twee vliegen in één klap. Kuyt een basisplekje en de oude Gio wordt vervangen door een werktijger.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:47:15 #270
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81715045
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:34 schreef Jojoke het volgende:
-------------------Steek-------------------

Wiel------Heitinga----Mathijsen----Kuyt

---------Bommel-----------Jong----------

----Robben----Sneijder----Vaart-------

-------------------Persie------------------

Met deze basisopstelling slaat Van Marwijk twee vliegen in één klap. Kuyt een basisplekje en de oude Gio wordt vervangen door een werktijger.
Kuyt is een aanvaller niet een verdediger. Een harde werker wil niet zeggen dat het ook een goede verdediger is. Waarom zijn er nog steeds mensen die dat niet begrijpen? Daarnaast speelt Kuyt nooit vanaf links.
pi_81715531
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Kuyt is een aanvaller niet een verdediger. Een harde werker wil niet zeggen dat het ook een goede verdediger is. Waarom zijn er nog steeds mensen die dat niet begrijpen? Daarnaast speelt Kuyt nooit vanaf links.
Hij heeft in Oranje een aantal maal vanaf links gespeeld en dat ging prima.
Jimmy Carter:
  vrijdag 21 mei 2010 @ 13:41:55 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81717559
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Nou niet noemenswaardig voor zover ik weet.
Daarnaast is het gewoon geen verdediger klaar. Je hebt hele andere kwaliteiten nodig als (rechter)verdediger dan als aanvaller die een tegenstander kan opjagen. Kwaliteiten die Kuyt gewoon niet heeft.

Kuyt moet je er gewoon inzetten in de 2de helft als de helft al moe is en de tegenstander dus snel moet handelen aangezien ze opgejaagd worden.
pi_81718301
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou niet noemenswaardig voor zover ik weet.
Daarnaast is het gewoon geen verdediger klaar. Je hebt hele andere kwaliteiten nodig als (rechter)verdediger dan als aanvaller die een tegenstander kan opjagen. Kwaliteiten die Kuyt gewoon niet heeft.

Kuyt moet je er gewoon inzetten in de 2de helft als de helft al moe is en de tegenstander dus snel moet handelen aangezien ze opgejaagd worden.
Op linksvoor hoeft toch ook geen verdediger te staan?

Wat betreft je tweede alinea redeneer ik juist andersom: Kuijt maakt de tegenstander het eerste uur moe met zijn gedraaf en gedoe en het laatste half uur kan een raspaardje als Elia, van der Vaart of Afellay het dan afmaken.
Jimmy Carter:
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:27:20 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81719677
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:58 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Op linksvoor hoeft toch ook geen verdediger te staan?

Wat betreft je tweede alinea redeneer ik juist andersom: Kuijt maakt de tegenstander het eerste uur moe met zijn gedraaf en gedoe en het laatste half uur kan een raspaardje als Elia, van der Vaart of Afellay het dan afmaken.
Nee maar in de opstelling van Jojoke staat hij dat wel. Daar ging het om. Een speler die over het algemeen in de spits staat of rechtsvoor zet je geen linksachter. Dat slaat gewoon nergens op.

Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat Kuyt er dan in zou komen Nederland voor staat. Dan kun je een speler die zowel kan aanvallen als opjagen goed gebruiken.

Btw, Afellay een raspaardje....
pi_81720262
Niet linksachter nee, maar in mijn opstelling staat hij linksvoor. Dat is dan even het misverstand.
Rechtsachter net zo goed niet trouwens.

Afellay is een schitterende voetballer. Als je dat niet objectief kunt bekijken, ligt dat niet aan mij.
Jimmy Carter:
pi_81720401
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Dream on Ik zie het al voor me duel tussen Kuyt en Messi Wat mij betreft zijn er 3 opties: Anita, die kom je 3x tegen, Gio, de meest ervaren man en kan verassen (net als afgelopen EK) of Boula, die breekt ze
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:01:36 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81721216
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:41 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Niet linksachter nee, maar in mijn opstelling staat hij linksvoor. Dat is dan even het misverstand.
Rechtsachter net zo goed niet trouwens.

Afellay is een schitterende voetballer. Als je dat niet objectief kunt bekijken, ligt dat niet aan mij.
Ik ben objectief en ik vind het een overschat schijtventje.
Op zijn leeftijd moet je geen domme fouten meer maken en als je echt zo'n groot talent bent dan moet je in belangrijke, moeilijke wedstrijden de ploeg bij de hand nemen. Dat heeft Afellay nooit gedaan.
pi_81721889
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee maar in de opstelling van Jojoke staat hij dat wel. Daar ging het om. Een speler die over het algemeen in de spits staat of rechtsvoor zet je geen linksachter. Dat slaat gewoon nergens op.

Ik maakte een grapje
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:37:04 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81722948
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje
Ohw sorry. Had ik ff niet begrepen....
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:43:26 #280
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81723228
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zijn leeftijd moet je geen domme fouten meer maken en als je echt zo'n groot talent bent dan moet je in belangrijke, moeilijke wedstrijden de ploeg bij de hand nemen. Dat heeft Afellay nooit gedaan.
True. Overrated rel-Marokkaantje.
Bedankt Hans.
pi_81725861
Zal mijn gok om van Bommel met nummer 6 te laten drukken de goede zijn?! Heeft ie in de voorbereiding en de laatste jaren toch altijd mee gespeeld?!
pi_81726872
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:44 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Dream on Ik zie het al voor me duel tussen Kuyt en Messi Wat mij betreft zijn er 3 opties: Anita, die kom je 3x tegen, Gio, de meest ervaren man en kan verassen (net als afgelopen EK) of Boula, die breekt ze
LinksVOOR.
Jimmy Carter:
pi_81726919
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het gaat even om de stijl-factor, niet om gedrag en rendement.

Tscheu La Ling was ook een genot om naar te kijken, maar daarnaast de typische mooiweervoetballer en een lul van een vent.
Jimmy Carter:
pi_81729706
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 02:49 schreef ZuAndy het volgende:

[..]

Dank je voor de data en het stuk Kieft is wel hard, maar heeft in enkele opzichten toch wel gelijk.

In de groepsfase zie ik het probleem niet van heel aanvallend voetbal, maar als we tegen bijvoorbeeld een Spanje moeten dan moeten we eerst aan de bal komen willen we aanvallen. Met een Xavi en Iniesta op het middenveld krijg je het verdedigend gegarandeerd moeilijk met een aanvallend ingesteld team. Wat ik wil zeggen, ga je dan voor continuiteit (De Jong geen basisspeler in de groepsfase en tegen bv Spanje wel) en een uitgebalanceerd elftal of gewoon vol met een aanvallend team, wel het risico lopen om tegendoelpunten te krijgen. Wat mij betreft is de 0 heilig! Achja het is alleen maar speculeren als als, wat mij betreft moet minimaal een halve finale er met deze selectie in zitten, we zullen zien!
Kieft zegt het denk ik precies goed. Zo zit het met die verwende en verwaande gastjes.

Tegen Kameroen voorzie ik grote problemen, zeker als je héél aanvallend begint. Kameroen heeft op het middenveld spelers als Song en Enoh rondlopen, niet bepaald de minste spelers. En dan voorin heeft Kameroen Eto'o rondlopen.
Dus het middenveld van Kameroen moet belet worden om de pass naar Eto'o te geven. Of dat met een héél aanvallend team lukt, waag ik te betwijfelen. Immers, er moet dan mee terug verdedigd worden en alleen Van der Vaart doet dat van 'de grote 4'.
Dan ga je geheid op je smoel tegen Kameroen.
Dan toch maar Kuijt in de basis of gewoon een keuze maken tussen Van der Vaart en Sneijder ( waarbij Van der Vaart bij mij opzeker het voordeel heeft ) en dan 2 verdedigende middenvelders daarachter.

Tegen Spanje is andere koek idd. De nul heilig, wellicht gewoon heel verstandig ja. Ik zeg: vol op de counter en Nederland gaat ver komen.
pi_81729959
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Kieft zegt het denk ik precies goed. Zo zit het met die verwende en verwaande gastjes.

Tegen Kameroen voorzie ik grote problemen, zeker als je héél aanvallend begint. Kameroen heeft op het middenveld spelers als Song en Enoh rondlopen, niet bepaald de minste spelers. En dan voorin heeft Kameroen Eto'o rondlopen.
Dus het middenveld van Kameroen moet belet worden om de pass naar Eto'o te geven. Of dat met een héél aanvallend team lukt, waag ik te betwijfelen. Immers, er moet dan mee terug verdedigd worden en alleen Van der Vaart doet dat van 'de grote 4'.
Dan ga je geheid op je smoel tegen Kameroen.
Dan toch maar Kuijt in de basis of gewoon een keuze maken tussen Van der Vaart en Sneijder ( waarbij Van der Vaart bij mij opzeker het voordeel heeft ) en dan 2 verdedigende middenvelders daarachter.

Tegen Spanje is andere koek idd. De nul heilig, wellicht gewoon heel verstandig ja. Ik zeg: vol op de counter en Nederland gaat ver komen.
We hebben ook een selectie dat geschikt is voor counteren. Als je inzakt wordt het verdedigen al wat makkelijker en met Van Persie, Robben en Elia heb je zoveel snelheid voorin. Van Bommel is ook nog eens een meester in de omschakeling, dus die spelers worden dan ook makkelijk gevonden met de ruimte die ze krijgen als Nederland inzakt!
pi_81731869
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

We hebben ook een selectie dat geschikt is voor counteren. Als je inzakt wordt het verdedigen al wat makkelijker en met Van Persie, Robben en Elia heb je zoveel snelheid voorin. Van Bommel is ook nog eens een meester in de omschakeling, dus die spelers worden dan ook makkelijk gevonden met de ruimte die ze krijgen als Nederland inzakt!
pi_81734000
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 05:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op de counter spelen is misschien nog wel het verstandigste inderdaad dan benut je de kwaliteiten van de voorhoede spelers optimaal.
Sneijder, Robben, VDV, Persie kunnen allen hun mannetje uitspelen en zijn snel.

VDV is zelfs traag en ook v Persie is geen sprintkanon
pi_81738781
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef MafLander het volgende:
_______stekelenburg

vd wiel___ heitinga___mathijssen___gio

____bommel _____de jong

robben____sneijder____vdvaart

__________vpersie

Kan me geen betere basiself voor de geest halen.
qft
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81739265
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 16:47 schreef speknek het volgende:
Robben trekt al-tijd naar binnen. Hij staat op rechts en is puur linksbenig, hij kan nauwelijks rechts om de verdediger heen. Ik vind het verbazend dat Robben nu zo succesvol is als hij is, zeker omdat je zou verwachten dat Duitsland best tactisch slimme verdedigers heeft.
Tegen pure explosiviteit is het lastig spelen. Zelfs als je bijna weet wat er gaat gebeuren.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81739886
Die vier moeten met elkaar een avond gaan zuipen, vriendjes worden en het voorin gewoon regelen: Elkaar wat gunnen, willen winnen en veel lol hebben.
De andere zeven -en de rest van de selectie- moeten hun mond houden en werken voor dit kwartet.
pi_81746207
Ik snap dat nou niet echt van de zogenaamde "grote vier" ik denk dat de minst misbare man in het nederlands elftal momenteel van Bommel is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:28:49 #292
176270 Einking
I believe in_finity
pi_81748175
------- van Persie -------
----------------Robben---
Sneijder-vd Vaart-------
----De Jong-Bommel----
---bla--bla---bla--bla----
------Stekelenburg------

Persie vs Huntelaar Persie toch de beter man alhoewel de gretigheid van KJ toch inmiddels de hormonale puber zou moeten overschreiden.
Robben de man in vorm als rechter middenvelder wel erg naar voren geschoven.
Sneijder en vd Vaart in volledige symbiotische creatieve harmonie op het centrale en linker middenveld.
Ordnung must sein! op het controlerende middenveld. de Jong en Bommel zijn heer en meester in verstoren en opvangen.
Laatste linie vind ik lastig, Heitinga gaat wel aardig Boula heb ik echt geen idee van, ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen.
Ooier no way Gio is wel ok en dan blijft vd Wiel en Mathijssen over, any will do.
De wereld is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:24:21 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81750300
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:43 schreef solaire het volgende:
Ik snap dat nou niet echt van de zogenaamde "grote vier" ik denk dat de minst misbare man in het nederlands elftal momenteel van Bommel is.
Ach dat hele verhaal van "de grote vier" is door de pers bedacht. Ze praten elkaar zo na dat ze vergeten dat je met 11 man speelt.
pi_81751341
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 01:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach dat hele verhaal van "de grote vier" is door de pers bedacht. Ze praten elkaar zo na dat ze vergeten dat je met 11 man speelt.
Idd ja. Zou me niks verbazen als blijkt dat van Persie zoiets zei als: 'Het lijkt mij echt tof om met Rafael, Wesley en Sneijder te spelen, als de grote vier zegmaar haha ' en dat een of andere kutjournalist er zo'n opruiend item van heeft gemaakt.
What Would Goku Do
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:47:10 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81751462
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 02:31 schreef viagraap het volgende:

[..]

Idd ja. Zou me niks verbazen als blijkt dat van Persie zoiets zei als: 'Het lijkt mij echt tof om met Rafael, Wesley en Sneijder te spelen, als de grote vier zegmaar haha ' en dat een of andere kutjournalist er zo'n opruiend item van heeft gemaakt.
Dat hij graag met die 3 jongens in de spits wil spelen heeft hij wel gezegd. Ook vrij resoluut. Hij vind dat hij in de spits moet en die andere 3 erachter. Volgens hem de beste opstelling. Dat het dan de "grote vier" zouden zijn heeft de journalist erbij verzonnen. Waarschijnlijk omdat deze 4 een heel goed seizoen door maken en natuurlijk de beste aanvallende spelers zijn die we hebben.

Van Persie heeft gewoon een keer gezegd (Van der Vaart heeft trouwens ook gezegd dat het hem wel interessant lijkt) wat hij denkt en daar moet dan weer een heel issue van gemaakt worden. Ze hebben blijkbaar niets anders.
pi_81752351
Eerlijk is eerlijk dit zijn toch ook "de grote vier"? De pareltjes van het Nederlandse voetbal. Over 10-20 jaar zullen ze in 1 adem worden genoemd met een Cruijf, Gullit, Van Basten, Bergkamp, Kluivert en Seedorf (jaja). Ik snap niet dat mensen niet beseffen hoe goed deze jongens zijn. De meeste landen hebben 1-2 spelers die het verschil kunnen maken, wij hebben er f-ing 4! En dan heb je ook nog eens topspelers achter je en op de bank!
pi_81754898
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 07:09 schreef ZuAndy het volgende:
Eerlijk is eerlijk dit zijn toch ook "de grote vier"? De pareltjes van het Nederlandse voetbal. Over 10-20 jaar zullen ze in 1 adem worden genoemd met een Cruijf, Gullit, Van Basten, Bergkamp, Kluivert en Seedorf (jaja). Ik snap niet dat mensen niet beseffen hoe goed deze jongens zijn. De meeste landen hebben 1-2 spelers die het verschil kunnen maken, wij hebben er f-ing 4! En dan heb je ook nog eens topspelers achter je en op de bank!
Waarom zijn het de grote vier? omdat ze technisch het meest begaafd zijn? je hebt in een team nu eenmaal een creatief deel nodig neemt niet weg dat de rest daardoor minder belangrijk of onmisbaar is. laat staan dat ze maar volledig in dienst van deze vier moeten gaan spelen. met zo'n egocentrische ik denkwijze zijn we in de aanloop naar het wk 2002 ook hard op ons gezicht gegaan.
het is m.i. een team wat wint niet een technisch begaafde speler van Arsenal die in zijn carriere nog bijna niks heeft gewonnen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:26:26 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_81755424
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 07:09 schreef ZuAndy het volgende:
Dat zou ik nog niet willen zeggen. Die spelers hebben gewoon (op dit moment nog wel) meer bereikt dan de jongens op dit moment. Hoewel Robben of Sneijder wel de Champions League gaat winnen.
Als ze een grote prijs winnen met het nederlands elftal of een keer echt heel verkomen, dan denk ik dat mensen ze gaan vergelijken met dit soort mannen. Eerder niet.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 12:08:59 #299
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81756671
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Kuyt heeft geen enkele kwaliteit van een moderne aanvaller.
  Moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 12:09:59 #300
138438 crew  Pizzakoppo
pi_81756697
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat tegen de tijd dat Kuyt er dan in zou komen Nederland voor staat. Dan kun je een speler die zowel kan aanvallen als opjagen goed gebruiken.

Btw, Afellay een raspaardje....
Malouda en andersom speelt Dani Alves ook rechtsbuiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')