Je mist van Bommel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:09 schreef FireFox1 het volgende:
.......................... Stekelenburg ..........................
.. V.D. Wiel .. Heitinga .. Mathijssen .. V. Bronckhorst ..
.............................. de Zeeuw ..........................
.. Kuyt .. .....Sneijder ...... van der Vaart ....... Robben ..
............................... van Persie .........................
Dit moet hem worden
De Zeeuw of van Bommel... lastige...quote:
GMTAquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Dayshine het volgende:
....................Van Bommel ... Van der Vaart..........................
.. Robben ................. Sneijder ...... ............. Elia ......
.................................. Van Persie .........................
Dan kun je eventueel Kuyt er tijdens de wedstrijd nog ingooien en Robben naar de linkerkant verplaatsen. En Vd Vaart en Sneijder kun je beiden wisselen voor De Jong of De Zeeuw dan. (in geval van Sneijder schuift Vd Vaart logischerwijs door).
Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:29 schreef Dayshine het volgende:
....................Van Bommel ... Van der Vaart..........................
.. Robben ................. Sneijder ...... ............. Elia ......
.................................. Van Persie .........................
Dan kun je eventueel Kuyt er tijdens de wedstrijd nog ingooien en Robben naar de linkerkant verplaatsen. En Vd Vaart en Sneijder kun je beiden wisselen voor De Jong of De Zeeuw dan. (in geval van Sneijder schuift Vd Vaart logischerwijs door).
Ja ik was nog bezig met mijn post toen jij m postte.quote:
Je kan allicht dit als basisopstelling nemen en eventueel (mocht Elia uitvallen, god forbid) Van Persie op links zetten en Huntelaar in de spits. Denk dat Elia wel de beste optie is voor de linker vleugel, Robben is gewoon een stuk sterker (en zelfverzekerder) op de rechterflank.quote:Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.
Van Persie is onze grootste speler en wil zelf in de spits spelen, daar moet je niet omheen draaien.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.
Bijna goed. Het juiste antwoord is echter:quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:58 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Stekelenburg.
Van der Wiel. Heitinga. Matthijsen. Van Bronckhorst.
Van Bommel. Van der Vaart.
Robben. Sneijder. Kuijt.
Van Persie.
nu spreek je jezelf wel weg tegen, je zat eerst nog TS twijfelen tusaen van bommel en de zeeuw. De zeeuw heeft internationaal juist nog niks laten zien.quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet slecht... zeker niet slecht.... Alleen Elia... die heeft in mijn ogen internationaal nog niks laten zien. Je kan eventueel ook van Persie daar zetten en Huntelaar in de spits.
dit dus!quote:Op donderdag 20 mei 2010 03:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bijna goed. Het juiste antwoord is echter:
--------------------Steek
Wiel------Heitinga----Mathijsen----Gio/Anita
---------Bommel-----------Jong
----Robben----Sneijder----Vaart/Elia
-------------------Persie
Het ligt er maar aan wat je wilt. Een linker aanvallende middenvelder hoeft niet per se een actie te hebben. Zeker niet als je met veel wisselingen in je team speelt. VdV heeft regelmatig bij Madrid ook vanaf links gespeeld. Dan was hij geen echte linker middenvelder, maar hij kon wisselen met de centrale middenvelder en zo gevaarlijke loopacties maken zonder dat hij per definitie daar een passeerbeweging voor nodig had.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vind Vd Vaart een betere voetballer dan Elia, maar als je Vd Vaart gaat wegstoppen op links ten faveure van Elia dan maak je het team zwakker! Elia verdedigt ook zeker wel mee terug (geleerd in zijn Twente periode waarin ze een vergelijkbaar systeem speelde als NL elftal nu), maar heeft vooral ook een passeer actie i.t.t. Vd Vaart en daar heb je veel meer aan op de vleugel.
zonder een spits die 4-3-3 gewend is heb je toch ook niks aan vleugelspelers...quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan wat je wilt. Een linker aanvallende middenvelder hoeft niet per se een actie te hebben. Zeker niet als je met veel wisselingen in je team speelt. VdV heeft regelmatig bij Madrid ook vanaf links gespeeld. Dan was hij geen echte linker middenvelder, maar hij kon wisselen met de centrale middenvelder en zo gevaarlijke loopacties maken zonder dat hij per definitie daar een passeerbeweging voor nodig had.
Nederland speelt sowieso niet echt meer met vleugelspelers. Robben speelt vanaf rechts met links. Die gaat alleen maar naar binnen trekken. Daar is weinig vleugeligs meer aan. Geld eigenlijk ook een beetje voor Elia
Zijn zeker nog wel echte vleugelspitsen. Alleen niet het ouderwetse type dat alleen richting de achterlijn gaat om een voorzet te geven, maar ook binnendoor kan om voor eigen succes te gaan. Zoals je bij Bayern ziet is het zo moelijk om 2 vleugels te verdedigen (Robben en Ribery) die een goede actie op snelheid hebben, zowel buitenom als binnendoor. Elia heeft dat ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nederland speelt sowieso niet echt meer met vleugelspelers. Robben speelt vanaf rechts met links. Die gaat alleen maar naar binnen trekken. Daar is weinig vleugeligs meer aan. Geld eigenlijk ook een beetje voor Elia
Onder Van Basten heeft Van Persie als spits zijnde al laten zien dat hij dat prima kan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:22 schreef skittelman het volgende:
[..]
zonder een spits die 4-3-3 gewend is heb je toch ook niks aan vleugelspelers...
Wat gewoon betekent dat het aanvallende middenvelders zijn die naar binnen trekken. De vleugels zijn juist de plekken waar ze nu niet meer komen. Namelijk lopend langs de zijkant van het veld.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zijn zeker nog wel echte vleugelspitsen. Alleen niet het ouderwetse type dat alleen richting de achterlijn gaat om een voorzet te geven, maar ook binnendoor kan om voor eigen succes te gaan. Zoals je bij Bayern ziet is het zo moelijk om 2 vleugels te verdedigen (Robben en Ribery) die een goede actie op snelheid hebben, zowel buitenom als binnendoor. Elia heeft dat ook.
Hmm, ik denk dat wij een verschil in definitie hanterenquote:Op donderdag 20 mei 2010 15:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat gewoon betekent dat het aanvallende middenvelders zijn die naar binnen trekken. De vleugels zijn juist de plekken waar ze nu niet meer komen. Namelijk lopend langs de zijkant van het veld.
Hoewel dit een geniale actie is, is deze actie ook een uitzondering. Zo vaak komt Robben daar ook weer niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat wij een verschil in definitie hanteren. Ik ben van mening dat je gewoon 2 spelers met een actie op de vleugels moet hebben, zoals je dat met Robben en Elia hebt. Die zijn gewend om hun actie vanaf de zijlijn te maken. Sneijder/Vd Vaart zijn toch meer types die vanuit het centrum willen opereren. En als ze vanaf de zijkant beginnen trekken ze al te vroeg naar binnen (omdat ze niet de actie en snelheid hebben om de back die hun opvangt te passeren of naar achteren te drukken, gaan ze al op 30 meter van de goal naar binnen trekken), de grote ruimte bij de cornervlag ongebruikt latend.
Denk bijv. aan zo'n goal als deze: Hij trekt zeker naar binnen, maar gebruikt wel het hele veld, Vd Vaart en Sneijder kunnen dat niet. Elia en Robben wel;
eerste 10 seconden.
Ben ik niet met je eens. De uitvoering ervan is inderdaad uitzonderlijk (geniaal). Maar zowel Elia als Robben benutten de ruimte richting cornervlag veel meer. Op links hebben we geen goede opkomende back. Gio kon dat wel in zijn goede oude tijd, maar met zijn 34/35 jaar gaat die echt niet meer vaak mee kunnen opkomen. En Anita kan dat ook niet. Datzelfde argument zou overigens wel opgaan voor de rechterflank waar je Kuyt hebt met Vd Wiel in zijn rug. Maar het liefste heb ik dat Van Bommel, net zoals hij dat bij Bayeren kan omdat ze daar ook met 2 vleugspitsen spelen (Robben en Riberey), centraal mee kan opkomen/doorschuiven en daar het spel mee kan dicteren zoals hij dat dus in Duitsland doet. Als je zo'n naar binnen trekkende vleugelaanvaller hebt dan is daar vaak niet de ruimte voor.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoewel dit een geniale actie is, is deze actie ook een uitzondering. Zo vaak komt Robben daar ook weer niet.
Als je trouwens een goede vleugelverdediger hebt kun je die ook erover heen laten komen als VdV naar binnen trekt. Hou je toch een breed veld.
quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Onder Van Basten heeft Van Persie als spits zijnde al laten zien dat hij dat prima kan.
Amenquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hopelijk speelt toernooi eindbaas Boulah
Juist. Bouhlarouz is veruit het beste 'beest' achterin bij het Nederlands elftal. Een Argentijnse slager is er niets bij.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:27 schreef ZuAndy het volgende:
[..]
AmenEen echte breker moet er in het veld staan desnoods op linksback! Persoonlijk vind ik Anita te onervaren en Gio over de top. Ook vraag ik me af of WIel en Robben beiden op rechts wel goed gaat? Aangezien Robben totaal geen bal afspeelt, dan vraag ik me af of WIel aanvallend wel een toegevoegde waarde heeft?
Dat ook, maar vooral dat VdW zijn aanvallende capaciteiten exceptioneel zijn voor een verdediger, maar dat hij totaal niet aan aanvallen zal komen, omdat als hij een combinatie met Robben wil gewoon de bal niet krijgt. Dus dat hij gewoonweg niet (veel) aan aanvallen toekomt. Verdedigend is hij zeer zeker niet slecht, maar ik weet niet hoe hij internationaal zal presteren, aangezien ik hem dit seizoen wel al enkele keren zeer slecht vond spelen (bijv Anderlecht thuis). Robben en VdW kun je niet omheen, die jongens zijn aanvallend zo ontzettend goed die moet je altijd opstellen. Maar ik bedoel bijv Robben op links en VdV/Elia/(desnoods Kuyt) op rechts, zodat VdW meer aan aanvallen toekomt en er op links niet echt een aanvallende linksback is zoals VdW of haal je dan de angel uit Robben? Bottom line: Ik vind VdW verdedigend zwakker als hij niet genoeg aan aanvallen toekomt (mannetje moet achter hem aan ipv andersom) wat zeggen jullie?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Juist. Bouhlarouz is veruit het beste 'beest' achterin bij het Nederlands elftal. Een Argentijnse slager is er niets bij.![]()
Je bedoelt dat Van der Wiel in het gedrang zou komen om het feit dat Robben niet meeverdedigd?
Daar ben ik het mee eens. Maar ja, wie gaan we anders rechts zetten. Robben als invaller en Van der Wiel laten staan ( de vermoeide verdedigers van de tegenstander weten dan geen raad met Robben, alhoewel, haha ) of Van der Wiel buiten het elftal laten? Dat laatste zou ik opzeker niet doen.
Ik denk dat Lahm een van de meest aanvallende backs uit het hedendaagse voetbal is. Vergelijkbaar met vd Wiel. Ik zou zeggen dat dit een ideale combi is. Het voordeel van Kuyt op rechts is, dat je die met een opdracht het veld in kunt sturen. Robben is een puur impulsieve speler.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef ZuAndy het volgende:
[..]
Dat ook, maar vooral dat VdW zijn aanvallende capaciteiten exceptioneel zijn voor een verdediger, maar dat hij totaal niet aan aanvallen zal komen, omdat als hij een combinatie met Robben wil gewoon de bal niet krijgt. Dus dat hij gewoonweg niet (veel) aan aanvallen toekomt. Verdedigend is hij zeer zeker niet slecht, maar ik weet niet hoe hij internationaal zal presteren, aangezien ik hem dit seizoen wel al enkele keren zeer slecht vond spelen (bijv Anderlecht thuis). Robben en VdW kun je niet omheen, die jongens zijn aanvallend zo ontzettend goed die moet je altijd opstellen. Maar ik bedoel bijv Robben op links en VdV/Elia/(desnoods Kuyt) op rechts, zodat VdW meer aan aanvallen toekomt en er op links niet echt een aanvallende linksback is zoals VdW of haal je dan de angel uit Robben? Bottom line: Ik vind VdW verdedigend zwakker als hij niet genoeg aan aanvallen toekomt (mannetje moet achter hem aan ipv andersom) wat zeggen jullie?
Ik zou dan liever Mathijssen laten vallen voor Boulah.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:00 schreef bascross het volgende:
Van Bommel moet sowieso spelen en Vd Vaart als ''verbindingsspeler'' naast hem. Heitinga zou ik ook opstellen, omdat Boulahrouz weinig gespeeld heeft dit seizoen.
Met de rest ben ik het eens.
Je hebt gelijk bij Bayern gaat dit ook goed en Lahm en Van der Wiel zijn idd vergelijkbaar, al ben ik van mening dat Van der Wiel aanvallend moet inleveren met Robben voor zich, omdat ik hem erg egoistisch vind (hij kan het zich veroorloven:)) Op de eerste plaats moet Van der Wiel natuurlijk verdedigen!quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:37 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik denk dat Lahm een van de meest aanvallende backs uit het hedendaagse voetbal is. Vergelijkbaar met vd Wiel. Ik zou zeggen dat dit een ideale combi is. Het voordeel van Kuyt op rechts is, dat je die met een opdracht het veld in kunt sturen. Robben is een puur impulsieve speler.
Er kan een groot gevaar in schuilen om met zowel Van der Wiel als Robben te spelen, want zoals je in je volgende post al aangeeft is Robben erg egoistisch. Robben speelt de bal liever niet over, dan dat hij een teamgenoot aanspeelt die er beter voor staat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:12 schreef ZuAndy het volgende:
[..]
Dat ook, maar vooral dat VdW zijn aanvallende capaciteiten exceptioneel zijn voor een verdediger, maar dat hij totaal niet aan aanvallen zal komen, omdat als hij een combinatie met Robben wil gewoon de bal niet krijgt. Dus dat hij gewoonweg niet (veel) aan aanvallen toekomt. Verdedigend is hij zeer zeker niet slecht, maar ik weet niet hoe hij internationaal zal presteren, aangezien ik hem dit seizoen wel al enkele keren zeer slecht vond spelen (bijv Anderlecht thuis). Robben en VdW kun je niet omheen, die jongens zijn aanvallend zo ontzettend goed die moet je altijd opstellen. Maar ik bedoel bijv Robben op links en VdV/Elia/(desnoods Kuyt) op rechts, zodat VdW meer aan aanvallen toekomt en er op links niet echt een aanvallende linksback is zoals VdW of haal je dan de angel uit Robben? Bottom line: Ik vind VdW verdedigend zwakker als hij niet genoeg aan aanvallen toekomt (mannetje moet achter hem aan ipv andersom) wat zeggen jullie?
En ik pleit iig voor Boula in de basis ook al heeft hij weinig wedstrijdritme (als verdediger kun je je sneller aanpassen/heb je minder wedstrijdritme nodig mijns inziens). Van VdW/Mathijssen/Gio en Anita wordt je niet bang. Van Der Kannibale wordt je gewoon spontaan bang als kleine Jappannert.
Ook zag ik dat velen Nigel de Jong er niet in hadden staanIs toch een van de dragende spelers van City, zorgt voor evenwicht op het veld en ik vind hem persoonlijk 1 van de beste stofzuigers op dit moment! Samen met V Bommel is dit ideaal
![]()
De WK-koorts begint al te komen ben benieuwd met Sneijder, Robben, Van Persie en in mindere mate VdV dat is toch niet meer normaal
Alleen de gedachte al.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
geinige discussie op vz, kuyt als linksback
Stofzuigers zijn over het algemeen ook kaartenpakkers, spelen altijd op het randje. Om eens snel een paar voorbeelden te noemen Mascherano, Enoh, Davids vroeger. Ze worden vaak "domme" voetballers genoemd, maar naar mijn mening zit dat gewoon in hun spel. Al moet ik zeggen dat V Bommel en De Jong wel iets te vaak over de schreef gaan. Achja we zullen zien. Mooie filmpjes! Maar deze is toch wel baas, jammer van de baggerkwaliteit:quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:57 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]Nigel de Jong vind ik persoonlijk een nogal domme speler, die nog wel eens een domme rode kaart kan pakken komend WK.
Of het ideaal is met Van Bommel naast hem, waag ik toch te betwijfelen, aangezien Van Bommel ook nogal makkelijk en dan ook nog eens op een domme manier ( zoals in de Duitse bekerfinale tegen Werder Bremen ) kaarten kan pakken.
Dat sowieso! Absolute leider/aanvoerder van dit elftal. Alleen vind ik De Jong ook onbetwist (mede door het afgelopen EK) en samen kunnen ze het de tegenstander erg lastig maken, dus samen in de basis! Dan maar iets "minder" aanvallend/iemand opofferen Kuyt/Elia. (Mocht er nog twijfel over bestaan)quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:55 schreef Mykonos het volgende:
Van Bommel lijkt me toch wel onbetwist, al pakt hij idd wel eens een kaart te veel. Maar die speelt zo'n fantastisch seizoen bij Bayern. Heeft bovendien een goed afstandsschot in de benen!
Van Bommel en De Jong please niet met grootheid Davids vergelijken. Davids pakte ook wel eens een domme kaart, maar hij had daarnaast ook nog eens de échte drive om een team op sleeptouw te pakken als ze het moeilijk hadden. Dat hebben Van Bommel en De Jong toch écht een stuk minder i.v.m. Davids.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef ZuAndy het volgende:
[..]
Stofzuigers zijn over het algemeen ook kaartenpakkers, spelen altijd op het randje. Om eens snel een paar voorbeelden te noemen Mascherano, Enoh, Davids vroeger. Ze worden vaak "domme" voetballers genoemd, maar naar mijn mening zit dat gewoon in hun spel. Al moet ik zeggen dat V Bommel en De Jong wel iets te vaak over de schreef gaan. Achja we zullen zien. Mooie filmpjes! Maar deze is toch wel baas, jammer van de baggerkwaliteit:
Ho ho dat doe ik heul niet! Ik noemde alleen voorbeelden van kaartenpakkers;) Ik noemde ook een Enoh en die vergelijk ik natuurlijk ook niet met Van Bommel of Mascherano. Ik heb niets te doen op het werk, dus ben de hele dag al filmpjes aan het kijken dus deze ook gezien;) Wat me opvalt is dat de "4" allemaal een geweldige traptechniek hebben en ben ik benieuwd wie van deze "vedettes" de vrije trappen gaat nemen? Er zullen natuurlijk wel afspraken worden gemaakt, maar dat kan wel eens het ego van enkele (ik noem geen namen) krenken.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]Van Bommel en De Jong please niet met grootheid Davids vergelijken.
Dat wel, maar links in de verdediging lijkt me niets voor hem. Dan nog liever rechtsback, maar daar staat Van der Wiel, die zowiezo daar speelt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hij heeft betere verdedigende kwaliteiten dan aanvallende
Sorry, ik was te snel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:32 schreef ZuAndy het volgende:
[..]
Ho ho dat doe ik heul niet! Ik noemde alleen voorbeelden van kaartenpakkers;) Ik noemde ook een Enoh en die vergelijk ik natuurlijk ook niet met Van Bommel of Mascherano. Ik heb niets te doen op het werk, dus ben de hele dag al filmpjes aan het kijken dus deze ook gezien;) Wat me opvalt is dat de "4" allemaal een geweldige traptechniek hebben en ben ik benieuwd wie van deze "vedettes" de vrije trappen gaat nemen? Er zullen natuurlijk wel afspraken worden gemaakt, maar dat kan wel eens het ego van enkele (ik noem geen namen) krenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |