abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 april 2010 @ 23:15:21 #1
297168 Kikopuz
I like goats
pi_80748830
- Let op, centraal topic over Geert Wilders en de PVV kunt u hier vinden -

Hier op FOK! zijn er genoeg mensen die de Partij voor de Vrijheid steunen. De PVV, een partij die zich erg richt op criminaliteit en de Islam.
Volgens deze poll is er zelfs een meerderheid op FOK! die de PVV steunt.
Edit: Deze poll zegt aan de andere kant totaal iets anders.

Ikzelf heb geen problemen met kritiek op religie. Beter gezegd; ik heb geen problemen met kritiek, mits de geuite kritiek voldoende onderbouwd is. Maar daar komt mijn probleem. De PVV die de Islam de schuld geeft van de criminaliteit op straat. Er zijn inderdaad veel problemen op straat. Het zijn vooral Marokkaanse jongeren, die niet alleen asociaal gedrag vertonen, maar vaak ook crimineel zijn.
De PVV'er ziet een direct verband tussen de religieuze achtergrond van deze groep en straatcriminaliteit.

Zelf zie ik het niet, en ik ben niet de enige, andere mensen zetten ook zo hun vraagtekens bij dit verband.
  • Misdragen die jongeren zich daadwerkelijk omdat hun ouders of zijzelf de Koran lezen?
  • En gaat een verbod dus bijdragen aan minder straatcriminaliteit?
  • Hoe leidt een Koranverbod in de praktijk tot minder extremisme?

    Ook hier op FOK! zie ik dat aanhangers van de PVV problemen hebben met de Islam.
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
    En natuurlijk is er een onlosmakelijk verband met criminaliteit en de Islam. Of is er ook zo'n hoge criminaliteit onder autochtone Nederlanders? Zo neen, waar komt het dan wel vandaan?
    Waarop maartena antwoorde:
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 23:13 schreef maartena het volgende:
    Verklaar mij dan eens waarom Antillianen en Surinamers zo hoog scoren in de criminaliteit, en zelfs hoger dan Turken?

    http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf

    Op zondag 25 april 2010 23:16 schreef maartena het volgende:
    Het hierboven door mij geposte rapport laat duidelijk zien dat Marokkanen het crimineelst zijn.... maar daarna gevolgd door Antillianen (niet moslims) en Surinamers (ook geen moslims), en dat pas op de 4e plaats wel weer moslims staan, namelijk Turken.

    Vooral in Amsterdam zijn veel problemen met Antillianen en Surinamers, en die hebben HELEMAAL NIETS te maken met de Islam.
    Hierop wordt vervolgens nooit gereageerd en dan blijf ik mij sterk afvragen: Waarom wordt de Islam gezien als dé oorzaak van de problemen op straat in Nederland?

    Poll:
    Tijd voor wat duidelijkheid! Ik wil erachter komen hoeveel PVV'ers (en wellicht anderen) het eens zijn met deze stelling:
    In Nederland is er een groot probleem met Marokkaanse jongeren. Dit heeft voornamelijk te maken met hun Islamitische achtergrond.
    Voor de PVV'ers:
  • [PVV'er] Eens!
  • [PVV'er] Oneens...
    Voor de niet-PVV'ers:
  • [geen PVV'er] Eens!
  • [geen PVV'er] Oneens...

    En licht toe a.u.b.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kikopuz op 28-04-2010 13:51:31 ]
  • pi_80749116
    Wat kansloos om het gedrag van die gasten aan hun religie te koppelen. Bah.
    Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
    pi_80749189
    Even een tvp. Zal ongewtijfeld verzeild raken in de discussie die gaat worden gevoerd in dit topic. Ben nu echter effe islam-moe
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_80749253
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:20 schreef Harlon het volgende:
    Wat kansloos om het gedrag van die gasten aan hun religie te koppelen. Bah.
      maandag 26 april 2010 @ 23:25:44 #5
    270149 Mostlyanthony
    Formerly Relayer
    pi_80749490
    maartena zit er naast met zijn stelling dat Surinamers niets met de islam te maken heeft, er zitten genoeg moslims daar tussen. En ik kan het weten aangezien ik een halve Surinamer ben (maar na de scheiding van mijn ouders op mijn vierde godzijdank door mijn Nederlandse moeder opgevoed).
    "The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
    (Mostly Autumn - Evergreen)
      maandag 26 april 2010 @ 23:27:08 #6
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80749578
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:25 schreef Mostlyanthony het volgende:
    maartena zit er naast met zijn stelling dat Surinamers niets met de islam te maken heeft, er zitten genoeg moslims daar tussen.
    En hoe zit het dan met die vele niet-moslims?
      maandag 26 april 2010 @ 23:31:08 #7
    270149 Mostlyanthony
    Formerly Relayer
    pi_80749823
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:27 schreef Kikopuz het volgende:

    [..]

    En hoe zit het dan met die vele niet-moslims?
    Ja, die heb je ook. Ik wil er alleen maar op wijzen dat de stelling dat Surinamers helemaal niets met de islam te maken hebben niet klopt.
    "The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
    (Mostly Autumn - Evergreen)
      maandag 26 april 2010 @ 23:35:10 #8
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80750058
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:31 schreef Mostlyanthony het volgende:
    Ja, die heb je ook. Ik wil er alleen maar op wijzen dat de stelling dat Surinamers helemaal niets met de islam te maken hebben niet klopt.
    Je hebt gelijk:
    quote:
    Bron: Wikipedia
    Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000.
    Maar het gaat hier nog steeds om het feit dat er ook een enorme groep straatcriminelen zijn die geen Islamitische achtergrond hebben.
      dinsdag 27 april 2010 @ 00:08:29 #9
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_80751642
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:15 schreef Kikopuz het volgende:
    [..]

    Volgens deze poll is er zelfs een meerderheid op FOK! die de PVV steunt.

    [..]
    Grappig, volgens onderstaande poll stemt de meerderheid van de fokkers op de PvdA:
    Wat stemt de Fokker?

    Zo zie je maar hoe onbetrouwbaar polls op forums kunnen zijn.
    pi_80751661
    het enige argument waarmee men Islam aan die Marokkaanse crimineeltjes koppelt is het feit dat ze blijkbaar tijdens hun opvoeding meekrijgen dat moslims superieur zijn aan niet-moslims en dat je de niet-moslims daardoor dus als oud vuil mag behandelen. Een uitermate zwak argument lijkt me. Ze krijgen dat soort dingen helemaal niet mee (voor elke imam die dit soort zaken de ether in spuit is er wel een andere imam die juist zegt dat je je braaf moet gedragen).

    Wat ze wel meekrijgen is opgroeien in een kansloze omgeving en discriminatie dankzij hun voorgangers die zich niet konden gedragen op het werk en in discotheken. En dat uit zich in een toppertje qua ratio in de criminaliteitscijfers. Niks islam dus.
    beter een knipoog dan een blauw oog
      dinsdag 27 april 2010 @ 00:09:34 #11
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80751681
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:08 schreef Dlocks het volgende:

    [..]

    Grappig, volgens onderstaande poll stemt de meerderheid van de fokkers op de PvdA:
    Wat stemt de Fokker?

    Zo zie je maar hoe onbetrouwbaar polls op forums kunnen zijn.
    Ja, ik zocht die ook trouwens, kon 'm niet vinden.
    Misschien kan ik mijn OP editen.
      dinsdag 27 april 2010 @ 01:06:31 #12
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_80752911
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:08 schreef Knipoogje het volgende:
    [..]

    Wat ze wel meekrijgen is opgroeien in een kansloze omgeving en discriminatie dankzij hun voorgangers die zich niet konden gedragen op het werk en in discotheken. En dat uit zich in een toppertje qua ratio in de criminaliteitscijfers. Niks islam dus.
    Dat lijkt mij ook. Plus dat ze al een jaar of 10 flink gedemoniseerd worden. Dat werkt ook niet echt positief.

    Ik zou overigens ook weleens de criminaliteitscijfers willen zien van blanke autochtone Nederlanders die achterstandswijken wonen. Iets doet mij vermoeden dat die een stuk hoger liggen dan het gemiddelde voor blanke autochtone Nederlanders.

    Of een onderzoek houden naar: "Wat kost een blanke autochtone Nederlander in een achterstandswijk".
      dinsdag 27 april 2010 @ 01:12:08 #13
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80752977
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 01:06 schreef Dlocks het volgende:
    Ik zou overigens ook weleens de criminaliteitscijfers willen zien van blanke autochtone Nederlanders die achterstandswijken wonen. Iets doet mij vermoeden dat die een stuk hoger liggen dan het gemiddelde voor blanke autochtone Nederlanders.

    Of een onderzoek houden naar: "Wat kost een blanke autochtone Nederlander in een achterstandswijk".
    Precies! Ik vind de statistieken zo oneerlijk omdat allochtonen vaak in achterstandswijken wonen. Dus als je naar criminaliteit in Nederland kijkt zie je altijd een groot verschil tussen autochtoon en allochtoon.
    Ik wil ook cijfers zien van de lagere autochtone klassen en allochtone klassen. Even kijken of er daadwerkelijk zoveel verschil in zit.

    Iemand artikelen? Links, bronnen?
      dinsdag 27 april 2010 @ 22:09:57 #14
    297168 Kikopuz
    I like goats
    pi_80785305
    Tot nu toe hebben nog maar 6 PVV'ers gestemd, tegenover 33 niet-PVV'ers. Ik zou graag willen dat er meer PVV'ers hun mening zouden geven.
    pi_80787801
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 23:35 schreef Kikopuz het volgende:

    Maar het gaat hier nog steeds om het feit dat er ook een enorme groep straatcriminelen zijn die geen Islamitische achtergrond hebben.
    een enorme groep valt ook nog wel een klein beetje mee. Het zijn er natuurlijk altijd veel en veel te veel maar in absolute aantallen is het nog wel min of meer te overzien.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_80788277
    Ik sta in de OP

    Uiteraard is er een verband tussen criminaliteit en de Islam, als het alleen louter in Nederland was dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Nederland, Belgie Frankrijk Italië enz kampen met grote integratie problemen, dikwijls zijn die immigranten Islamitisch, dus vanzelfsprekend is er een parallel tussen Islam en criminaliteit.
    Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
    pi_80788358
    Kan je dat wat verder voor ons uitdiepen? Het zou namelijk een radicaal nieuwe stroming binnen de criminologie kunnen gaan vormen.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_80788374
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:09 schreef du_ke het volgende:
    Kan je dat wat verder voor ons uitdiepen? Het zou namelijk een radicaal nieuwe stroming binnen de criminologie kunnen gaan vormen.
    Ik? En wat?
    Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
    pi_80788439
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 22:57 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    een enorme groep valt ook nog wel een klein beetje mee. Het zijn er natuurlijk altijd veel en veel te veel maar in absolute aantallen is het nog wel min of meer te overzien.
    Ja maar in relatieve aantallen valt het toch nogal op dat er de een of andere relatie bestaat tussen je wortels en je gedragspatroon. Uiteraard zijn dat gemiddelden en moet je er voor waken om ook de goedwillenden over één kam te scheren. Maar los van die nuance is het een feit dat de problemen bestaan. Of jij daar van wakker ligt of niet, is natuurlijk een subjectieve kwestie. Maar ik denk dat het zeer onverstandig is om door te gaan met bagetelliseren. Zeg gewoon op zijn minst: streng maar rechtvaardig zijn, jegens iedereen, zonder smoesjes en prietpraat over je jeugd, je financiële omstandigheden, het gebrek aan 'kansen' en buurthuisjes.

    De cultuur van mensen uit Islamitische landen is vaak zodanig, dat eergevoel van groot belang is. Meer dan bij Nederlanders, gemiddeld genomen. En dat verklaart misschien wel een deel van het kleinzerige gedrag van vooral jongemannen, want opmerkelijk genoeg is het zeker niet zo dat erecultuur altijd samengaat met ingetogenheid en nederigheid, het kan ook ontaarden in een cultuur waarin het ego centraal staat, op straffe van straf. En waarom nu juist die jongeren? Nuja, omdat het een cocktail is van die erecultuur en onze eigen schuldcultuur, zoals die tot uiting komt in onze benadering van misdaad (altijd een extern of genetisch gevolg, vrijwel nooit te reduceren tot simpelweg de immoraliteit van de persoon in kwestie), de royale verzorgingsstaat (die volgens de voorstanders er van echter nog altijd veel te mondjesmaat is om het gewenste effect te bereiken), de niet bepaald strenge politie (want die pet past iedereen, toch?) en leraren (leraar=jij, of gewoon hé ouwe pik) enz.

    Heeft dat met de Islam te maken? Ik denk van wel ja. Daarmee is niet gezegd dat alle moslims slecht zijn uiteraard. Aangezien het hier ook over de PVV gaat wil ik wel opmerken dat wat de PVV doet ook niet erg constructief is, zacht gezegd. Maar de PVV is opgekomen juist omdat het andere uiterste minstens zo hard faalt.
    pi_80788538
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:09 schreef phpmystyle het volgende:

    [..]

    Ik? En wat?
    Jij ja en het grote aantoonbare verband tussen de Islam en crimineel gedrag.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_80788632
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:11 schreef sneakypete het volgende:

    [..]

    Ja maar in relatieve aantallen valt het toch nogal op dat er de een of andere relatie bestaat tussen je wortels en je gedragspatroon. Uiteraard zijn dat gemiddelden en moet je er voor waken om ook de goedwillenden over één kam te scheren. Maar los van die nuance is het een feit dat de problemen bestaan. Of jij daar van wakker ligt of niet, is natuurlijk een subjectieve kwestie. Maar ik denk dat het zeer onverstandig is om door te gaan met bagetelliseren. Zeg gewoon op zijn minst: streng maar rechtvaardig zijn, jegens iedereen, zonder smoesjes en prietpraat over je jeugd, je financiële omstandigheden, het gebrek aan 'kansen' en buurthuisjes.
    Streng en rechtvaardig ongeacht religie of afkomst. Daar ben ik voor, lijkt me ook logisch.
    quote:
    Heeft dat met de Islam te maken? Ik denk van wel ja. Daarmee is niet gezegd dat alle moslims slecht zijn uiteraard. Aangezien het hier ook over de PVV gaat wil ik wel opmerken dat wat de PVV doet ook niet erg constructief is, zacht gezegd. Maar de PVV is opgekomen juist omdat het andere uiterste minstens zo hard faalt.
    Ach het is voor een belangrijk deel ook mode. Er is altijd een zondebok nodig en dan komt die ook wel beschikbaar.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_80788642
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:13 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Jij ja en het grote aantoonbare verband tussen de Islam en crimineel gedrag.
    Als je daar specifieke vragen over hebt dan ga ik die discussie met je aan. Maar ik ga niet een werkstuk maken waarom dat zo zou zijn om vervolgens afgebrand te worden.
    Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
    pi_80788689
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

    [..]

    Als je daar specifieke vragen over hebt dan ga ik die discussie met je aan. Maar ik ga niet een werkstuk maken waarom dat zo zou zijn om vervolgens afgebrand te worden.
    Gewoon een paar onderzoeken aanhalen die jouw beeld bevestigen zou al gewaardeerd worden.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_80788872
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:17 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Gewoon een paar onderzoeken aanhalen die jouw beeld bevestigen zou al gewaardeerd worden.
    Ok, dat vind ik prima
    quote:
    Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een 'achterstand in hun morele ontwikkeling'. Zo'n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken. (...) Dit minder goed ontwikkelde 'moreel redeneren' van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van die groepen. 'Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen', aldus de auteurs."
    Bron

    http://kafirharby.blogspo(...)t-criminaliteit.html
    http://www.christianjonge(...)orzaak-criminaliteit

    En zo kan ik wel heel erg lang doorgaan.
    Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
      woensdag 28 april 2010 @ 00:43:45 #25
    177885 JoaC
    Het is patat
    pi_80791529
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:07 schreef phpmystyle het volgende:
    Ik sta in de OP

    Uiteraard is er een verband tussen criminaliteit en de Islam, als het alleen louter in Nederland was dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Nederland, Belgie Frankrijk Italië enz kampen met grote integratie problemen, dikwijls zijn die immigranten Islamitisch, dus vanzelfsprekend is er een parallel tussen Islam en criminaliteit.
    Uiteraard zijn appels en peren hetzelfde, als het alleen maar in mijn fruitmand is, dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Mijn Fruitmand, die van de buurman, de buurtsuper en de groenteman allen zien dat ze een steeltje hebben. Ook zijn het allebei fruitsoorten, dus vanzelfsprekend zijn appels peren.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    [quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
    [..]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')